Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI

Czwarta generacja modelu trafiła do sprzedaży w 2001 roku. Płytę podłogową samochód dzielił z Seatem Ibiza i Skodą Fabią, zaś wygląd nadwozia nawiązywał Lupo, najmniejszego auta w ofercie Volkswagena. W 2005 roku, na trzydzieste urodziny, Polo poddano face-liftingowi, dzięki któremu model stylistycznie nawiązywał do wyższych modeli VW (np. Passata). Powstały również niedostępne w Polsce wersje Polo IV: sedan oraz uterenowiony Cross Polo. W 2009 roku samochód ustąpił miejsca modelowi piątej generacji.

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo IV   1999 - 2009
    Volkswagen Polo IV
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo IV

Silniki Volkswagen Polo IV Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Poluś 75,58

Volkswagen Polo 6R 79,17

Volkswagen Polo Gienio 81,58

Volkswagen Polo Bączek 82,06

Volkswagen Polo Gucio 87,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

mike86 62,65

BMW__MANIA 90,67

wolfv2 68,14

mkzibi 64,03

dzwoneczek 81,94

mlody_296 62,39

Zachar 93,99

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Pierwszy kontakt
Pierwszy kontakt Po zakupie przejrzałem auto co tam w nim siedzi i muszę stwierdzić, ze praktyczn...
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R Cześć! Wpis będzie w miarę krótki ale być może komuś się przyda. Chciałbym wam ...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
Diagnostyka i drobne modyfikacje
Diagnostyka i drobne modyfikacje Korzystając z wolnej chwili oraz nowego wyposażenia, które chciałem przetestować...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.3 CDTI ECOTEC (95 KM)
Audi A1
1.2 TFSI (86 KM)
Opel Corsa
1.4 Turbo (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,67
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

jest to auto awaryjne albo ja trafiłem na taki egzeplaz mam juz dosyc tego auta i napewno nie kupie juz VW dzis mimo braku mrozu polo znowu nie zapaliło

dodał: polus
Volkswagen Polo Hatchback 1.9 SDI (64 KM)

Auto tylko i wylacznie do miasta na krodkie odcinki praca dom ... Czeste serwisowanie tego auta jest uciazliwe

dodał: Nazir

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo R WRC Street Volkswagen Polo V BlueGT Facelifting (2014) Volkswagen Polo 1.9 TDI (130 KM) Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo BlueGT Volkswagen Polo 2007 Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo Sedan Volkswagen Polo V BlueMotion Facelifting (2014) Volkswagen Cross Polo Volkswagen Polo 2005
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

443 komentarze

332 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

~mariusz~mariusz

moja poloweczka1.3normalnie chlala paliwo do momentu awarii skrzyni biegow ktora wymienilem,zamontowalem druga od golfa1.4moze ta skrzynia ma inne przelozenie ale odbilo sie na bardzo niskim spalaniu teraz jestem zadowolony pozdrawiam

tsikrktsikrk

Witam, moje polo 2013 dziwnie sporo pali - nie jeżdżę jakoś wolno ale spalanie średnie w mieście waha się między 8-8,5 litra ( korki, zatłoczone miasto). Zastanawiam się czy jest to kwestia zimówek oraz dotarcia auta czy po prostu tyle to małe autko z silnikiem 1.2 tsi pali- trochę szkoda bo obiecana ekonomiczność tego silnika przekonała mnie do zakupu. Również tak jak w poprzednich komentarzach jest problem z wrzucaniem 1 biegu - raz wchodzi gładko raz w połowie wrzucania jakoś skrzynia stawia opór. Czy komuś też się tak dzieje? Słyszałem, że w ogóle VW ma problem z 1 biegiem i skrzyniami.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 115
Przejechany dystans
39 222 312 km
Zatankowanego paliwa
1 987 649 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 058
Wydanych pieniędzy
3 025 230 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 228
Wydanych pieniędzy
3 245 622 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 433)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI

Na podstawie 23 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: KRUGER, dodano: 01.05.2011 19:28

Ekonomiczność na trasie przy 80/90km na godz. jest doskonała. W trzy dorosłe osoby+pełen bagażnik i jeszcze graty w środku, jadąc połowę trasy po górach, połowę po ekspresówkach spalił mi 5.5litra, (dokładnie liczyłem). Przy ostrej jeździe (średnio 110~~120km/h) spalanie wzrasta do ok. 6,5litra. W mieście w lecie, przy normalnej jeździe to 6,5/7,0litrów, natomiast w zimie jest gorzej-8,0litrów to w mieście minimum. Czasem dochodziło mi do 9litrów(któtkie dojazdy na uczelnię, silnik nie zdążył się nagrzać). Nie polecam bawić się aparatem zapłonowym - osiągnąłem lepsze przyśpieszenie o jakieś 4 sekundy i większą elastyczność, ale spalanie skoczyło do 13 litrów po mieście :D:D:D wróciłem więc na stare ustawienia.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0 KAT

autor: LKWSZPAKU, dodano: 29.01.2009 20:03

PO WYMIANIE SWIEC ŻAROWYCH I USZCZELKI POD GŁOWICĄ OD 5 LAT NIC SIĘ Z SILNIKIEM NIE DZIEJE.SPALANIE B.NISKIE. LEJĘ WSZYSKIE MOŻLIWE PALIWA ,I TE Z DYSTRYBUTORÓW I TE SPUSZCZANE.CO ROKU WYMIENIAM TYLKO FILTRY W PAŻDZIERNIKU. AUTO ZRYWNE. NIEDAWNO ZAKUPIŁEM PASSATA B3 KOMBI Z SILNIKIEM 1,9TD {}PRZESADA{} PRZYŚPIESZENIE W PORÓWNANIU DO TEJ STAREJ POLÓWKI TO JEST NIE DO OPISANIA.POLÓWKA WYGRYWA 3KROTNIE. A PASSAT TO ZAMÓLACZ.POLECAM POLÓWKĘ DLA 2 OSOBOWEJ RODZINKI.CZESCI TANIOCHA.NP TYLNE LAMPY KUPIŁEM ZA 15ZŁ STACYJKĘ ZA 15ZŁ,KLAMKA DRZWI 2X PLUS KLUCZYKI PODRÓBA 25ZŁ,CZESCI KALOSERI {JAKBY CO? HE} 50ZŁ SZTUKA,KOMPLETNA TAPICERKA 70ZŁ,PRZEDNIE LAMPY 15ZŁ SZTUKA......

pełny raport Volkswagen Kombi 1.3 D

autor: kubus9971, dodano: 20.10.2012 18:46

Mam ten samochód od roku.Ogólnie rzecz biorąc to nie zachęcam do kupna tego samochodu w tej wersji silnikowej w polsce. Są cholernie dobite. Sam się naciełem i kupiłem samochód z silnikiem w maksymalnie dobitym stanie, brał mi 1 litr oleju na 100km!!! Koszt wymiany pierścieni,szlifu głowicy itd koszt ok 2500zł bardziej opłaca się kupić nowy silnik z rozbitego innego auta. Radzę kupić trochę słabszy silnik ale 8v, na pewno bedzie dużo trwalszy. Co do spalania to na 115 km trasie spalił mi 7,3 l gazu. Także jest naprawde ok. Mówie o takim spalaniu przy jezdzie max 100km/h. Samochód naprawde fajny i polecam każdemu.

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.6 i 16V GTI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo IV Hatchback 1.9 SDI 64KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także