Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI

Czwarta generacja modelu trafiła do sprzedaży w 2001 roku. Płytę podłogową samochód dzielił z Seatem Ibiza i Skodą Fabią, zaś wygląd nadwozia nawiązywał Lupo, najmniejszego auta w ofercie Volkswagena. W 2005 roku, na trzydzieste urodziny, Polo poddano face-liftingowi, dzięki któremu model stylistycznie nawiązywał do wyższych modeli VW (np. Passata). Powstały również niedostępne w Polsce wersje Polo IV: sedan oraz uterenowiony Cross Polo. W 2009 roku samochód ustąpił miejsca modelowi piątej generacji.

Generacje Volkswagen Polo

  • Polo IV   1999 - 2009
    Volkswagen Polo IV
    • Wybierz generację

    • Polo V (2009 - teraz)
    • Polo IV (1999 - 2009)
    • Polo III (1994 - 2001)
    • Polo II (1981 - 1994)
    • Polo I (1975 - 1981)

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Wersje nadwozia Volkswagen Polo IV

Silniki Volkswagen Polo IV Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Polo

Czy warto kupić: używany Volkswagen Polo (od 2001 do 2009)

Funkcjonalny, pewnie jeżdżący, solidnie wykończony i nieprzesadnie drogi w naprawach. Niemiecki przedstawiciel segmentu B ma wiele do zaoferowania. Jego wartość topnieje wolno, więc zainteresowani muszą przygotować sporą ilość gotówki. Czy warto kupić używanego Volkswagena Polo IV?

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo TSI Polówka 75,75

Volkswagen Polo żółte szaleństwo 75,26

Volkswagen Polo 80,31

Volkswagen Polo Highline + DSG 7 79,59

Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI 105KM 86,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

ONsea 93,81

slawekf74 83,01

lukas_auto 91,04

piotr19772 50,29

dzwoneczek 70,96

mkzibi 52,30

misiaczek1281 73,78

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R Cześć! Wpis będzie w miarę krótki ale być może komuś się przyda. Chciałbym wam ...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
Das auto:-)
Das auto:-) Kupiłem 1,5 roku temu Volkswagena który ma już (rocznikowo) 11 lat...sporo, ale...
Od północy po dalekie południe 2014.
Od północy po dalekie południe 2014. Witam.Z racji tego że autko jeszcze świeżę wybraliśmy się na wakacje po Hiszpani...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Polo
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Fiat Punto
1.4 8v (77 KM)
Toyota Yaris
1.0 VVT-i (69 KM)
Opel Corsa
1.3 CDTI ecoFLEX (95 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,58
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 2009 Volkswagen Polo V GTI 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Polo V Volkswagen Polo V Facelifting (2014) Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo Sedan 2011 Volkswagen Crosspolo Volkswagen Polo III Hatchback - galeria społeczności Volkswagen Polo 1.4 (75 KM) Trendline - galeria redakcyjna Volkswagen Polo 2007
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki” Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

445 komentarzy

333 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~MICHAŁ~MICHAŁ

Witam pomownie dzisiaj z kolegą osłuchaliśmy silnik na zimnym wiadomo co dwie głowy to nie jedna przy dodawaniu gazu a najbardziej przy ruszaniu czyli pod obciązeniem słychac to charczenie dzwięk ten wydobywał się z okolicy klawiatury zaworowej wmiare rozgrzewania się silnika lub przejechaniu 500 lub 600 metrów dzwieku nie słychac.Co ten mechanik tam porobił choc przyznam ze raz czy dwa słyszałem ten dzwięk przez chwile jeszcze zanim wypaliło mi uszczelkę pod głowicą prosze o rade. Dobze ze mało jerzdzę nie chcę narobic wiekszych kosztów

~MICHAŁ~MICHAŁ

wita mam polo classic 1.4 8v 97r wypaliła mi sie uszczelka pod głowicą oddałem do mechanika samochód gdy go odbieralem silnik pracował jak w zegarku nastepnego dnia gdy go odpalilem silnik zaczeło cs w nim charczec albo klekotac przy dodawaniu gazu nie moge okreslic dokladnie co to za dzwiek zaczołem ruszac a to charczenie było głosniejsze pod obciążeniem, przejade około 700metrów ten dzwiek staje sie mniej słyszalny a zanika powyżej 2000tyś obrotów jak go zostawie na godzine lub dwie dzwiek powraca dodam ze głowica była planawana uszczelka grubsza uszczelniacze zaworowe wymienione i 4 zawory wydechowe moje polo jest na hydro popychaczech czy to one zaczynaja szwankowac czy cos innego powiem jeszcze ze wymieniłem olej na 10w40 castrol ale przejechalem pare kilometrów na oleju z mołą iloscią plynu okolo 3 setek prosze o pomoc POZDRO

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 576
Przejechany dystans
46 717 673 km
Zatankowanego paliwa
2 218 476 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 898
Wydanych pieniędzy
3 366 531 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 657
Wydanych pieniędzy
3 592 057 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 682)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI

Na podstawie 3 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: serwer5, dodano: 30.01.2013 15:13

Polówka spala mi w mieście przeważnie 6l na 100km wiec jest to całkiem satysfakcjonujący wynik. W trasie potrafiła mi zejść do 4,8l / 100km i to jest najlepsze osiągnięcie jakie udało mi się z niej wydobyć. Była to trasa długa bo około 500km (nigdy więcej takim silnikiem 1.0) i przy prędkości 90-100km/h. Zimą na krótkich trasach trzeba się liczyć że podchodzi pod 7l/100 , przy większych prędkościach i więcej. Wszystko w tym aucie jest zależne od stylu jazdy (zresztą jak w każdym samochodzie) Jeśli ktoś będzie jeździł rozważnie to osiągnie rezultaty jakie podaje producent. Choć z perspektywy czasu już mocniejsze silniki potrafią palić około 6l / 100km więc zdecydowanie jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, a lubi wyjechać gdzieś dalej to polecam wybrać auto z większą mocą. Ze względu oczywiście na komfort podróży :)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0

autor: DeD, dodano: 07.01.2011 07:51

Autko fajnie jeździ i mało pali tylko problemy są z blachą za cienka ;) ale za to auto jest lekkie i można na długiej trasie zejść nawet do 3,8 l/100 a kto ma troszkę manualne umiejętności, spawarkę (ja se naprawiłem spawarką elektryczną co większość ludzi powie że jest to niemożliwe) i czas to nie ma problemu gnije najwięcej pod siedzeniami wiec jest spoko dostęp, poza tym łatwe w obsłudze i się ogóle nie psuje ;) poza łożyskami i stabilizatorem przedniej osi a tak poza tym super autko mam rok i zrobiłem nim juz 40 000 km i jestem bardzo zadowolony poza wymianą oleju filtrów i pierdół typu wężyki z wtrysków to wszytko ok

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

autor: ÂŁukasz K., dodano: 22.04.2009 20:55

Średnie spalanie 5,3l/100km. W mieście nie więcej niż 5,7L poza ok 5,0L Prędkość w trasie zazwyczaj 110km. Nie dbałem o ten samochód, trochę go piłowałem. Wycieki pod głowicą i z klawiatury ale i tak jeździł. Drążek latał na wszystkie strony, biegi nie zgrzytały. Na pewno można dojść do znacznie mniejszego spalania - poniżej 5,0L, ale ja nie chciałem inwestować w samochód, który po dwóch latach planowałem sprzedać. Wymieniłem tylko świece żarowe. Miałem zużyte wtryski (za duży koszt). Gdyby blacha nie padała, nie pozbywałbym się go szybko. Z moich obserwacji wynika, że nietłuczona blacha w Polówkach i Golfach dobrze sie trzyma do 14-16 lat.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.3 D
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo IV Sedan 1.4 TDI 75KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także