Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Auta małe

Nie licząc wersji GTI, flagowy wariant ma w Polo 110KM wyciśniętych z 1.2-litrowego motoru benzynowego. Wbrew pozorom to sporo, bo auto z tym silnikiem jest zrywne, chętnie reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niezłą elastyczność. Optymalny wybór to jednak słabsza, 90-konna wersja. Mniejszy silnik 1.0 jest już bardziej ospały i wymaga wchodzenia na obroty – sprawdzi się wyłącznie w mieście lub przy nieobciążonym aucie. Co z dieslami? Najsłabszy 1.4 TDI 75KM pozostawia niedosyt, dlatego lepiej sięgnąć półkę wyżej – po wariant 90 KM. Jest też opcja 105-konna, ale to raczej propozycja dla osób, które nie chcą oszczędzić na zakupie auta i często podróżują poza miastem.

czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Cross
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Fidry
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
Pomimo że nie jestem miłośnikiem marki vw a tym bardziej silników diesla to jestem zadowolony z posiadania tego samochodu . Auto zwrotne , proste technicznie bez zbednych udziwnień , w miarę dynamiczne w mieście od 1-4 biegu . Jedynym mankamentem tego egzemplarza ,którego nie akceptuję, to praca tego silnika. klekocze to jak by stado bocianów znajdowało sie pod maską , mimo że nie ma z nim żadnych problemów , to jak na silnik beznynowy to naprawde beznadziejnie. Poza tym wyjątkiem reszta super.
4,3
~jimmy
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
Samochód jest prawie doskonały. Silnik 1.4 85km jest jednak mimo wszystko trochę za słaby, szczególnie w trasie ale w mieście przy kilku pasażerach też jest słabo. Pomimo słabego silnika nie jest też zbyt ekonomiczny. W trasie można zejść do 5l ale na długiej trasie z jazdą po trasach szybkiego ruchu i bez szaleństw trzeba jednak liczyć 7l/100km. Jeżeli ktoś twierdzi, że jeździ tym samochodem po mieście w korkach i spala mu poniżej 7,5l/100 to znaczy, że nie mieszka w mieście tylko w miasteczku. Przy ciągłej jeździe po mieście zarówno w korkach w godzinach szczytu jak i wieczorami gdy jest już luźniej spalanie to ok 8-10l na 100km. Niżej się po prostu nie da zejść. Mówię tu o mieście 400tyś mieszkańców. Nie uważam tego jednak za wadę bo to wina korków, a nie samochodu. Ogólnie wszystko działa jak trzeba, jest wygodny, nie psuje się. Jest kilka fajnych rozwiązań. Jazda jest przyjemnością. Jedyną wadą jest słaba widoczność do przodu (!). Mianowicie przednia szyba jest bardzo mała, słupki są grube, a górna krawędź szyby jest bardzo nisko. Co za tym idzie? Na krzyżowaniach nie widać świateł zawieszonych na górze i trzeba non stop się schylać. Jedynym rozwiązaniem jest maksymalnie opuścić fotel w dół ale wtedy znowu ciężko zobaczyć coś przed samochodem. Poza tym samochód idealny w tej klasie.
4,0
~Karolina
Volkswagen Polo V
Hatchback 5d 1.4 85KM 63kW
Jest to samochód, który sprawia, że po jeździe nie chce się z niego wysiadać. Samochód daje kierowcy pełne zadowolenie z jazdy. Po jeździe nie czujemy się zbyt mocno zmęczeni. Sama jazda daje mnóstwo przyjemności i frajdy, nawet na naszych drogach. Samochód, na którego jakość nie można narzekać. Wszelkie tworzywa są dobre lub wręcz bardzo dobre. Przyciski są solidne, same nie odrywają się. Są bardzo dobrze rozmieszczone. Nie ma dziwacznych rozwiązań z kosmosu. Spasowanie elementów oceniam na bardzo dobre. Fotele są bardzo wygodne i dobrze trzymają w zakrętach. Można wygodnie oprzeć głowę o zagłówek. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Układ kierowniczy daje świetne wyczucie co dzieje się z kołami na drodze. Cała karoseria nadaje samochodowi wrażenia dynamiki i agresywności. Nie ma problemów z wyprzedzaniem. Na skrzyżowaniach w tyle się nie zostaje. Lusterko wsteczne pokrywa pełne pole widzenia przez tylną szybę. Miejsca na nogi jest dostatecznie dużo nawet na tylnej kanapie. Tylne drzwi ułatwiają wkładanie fotelika dla dziecka. Plusem jest pokaźnych rozmiarów bagażnik. Bagażnik jest ustawny. Auto ma dobrą szeroko rozumianą ergonomię wnętrza. Siedzisz pierwszy raz i wszystko wiadomo, gdzie czego szukać i jak co włączyć. Łatwo jest też przyzwyczaić do samochodu przesiadając się z innego samochodu. Mając bardzo ciężką nogę podczas miejskiej, bardzo zakorkowanej eksploatacji starcza od 8 do 9 litrów benzyny. Ogólnie bardzo, bardzo spokojnie mija eksploatacja. Właściwie mija pod każdym względem pozytywnie.

Usterki Volkswagen Polo V

Liczba wpisów: 19
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Łańcuch Rozrządu
  • Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.2 70KM 51kW 2009-2014
  • silnik
  • 45 tys. km
Auto szarpało i brakowało mocy po podłączeniu komputera diagnostycznego pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu . Wymiana czujnika nic nie dała auto nadal bez mocy . Po dalszej diagnostyce okazało się że jest rozciągnięty łańcuch rozrządu .
Problem rozwiązany
2 komentarze
POMPA PLYNU CHLODZACEGO ,SKRZYNIA BIEGÓW ,ELEKTRONIKA SILNIKA
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW 2009-2014
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Przy przejechaniu 48 tyś poszła skrzynia biegów jego koszyczek dodatkowo wymieniony , dodatkowo klocki przód i tył przy przebiegu po 45 tyś 89 tyś poszła pompa wody wycieki plynu chlodzacego wymieniony rozrzad swiece zaplonowe Auto bardzo dość żwinne niestety spalanie duże jak na taki segment auto małe lusterka bardzo usterkowe Aby obniżyć koszty założony został LPG do tej wersji Co dalej wielką zagadką Przebieg auta 91000 tyś km
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Volkswagen Polo V Hatchback 5d