Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Volkswageny to z założenia samochody dla szerokiego grona odbiorców. W przypadku takich modeli jak Polo czy Golf koncepcja ta sprawdza się w rzeczywistości, ale już w Touaregu próżno szukać cech „auta dla ludu”. Ekskluzywny wizerunek modelu widoczny jest już na zewnątrz – swoim kształtem i gabarytami nadwozie przywołuje na myśl SUV-y klasy premium pokroju BMW X5. Z wizerunkiem tym kłócą się jednak detale takie jak światła czy wloty powietrza, które zbyt wyraźnie nawiązują do mniejszych i tańszych produktów Volkswagena.

Zajmując miejsce wewnątrz Touarega można poczuć atmosferę luksusu. Zasługa w tym przede wszystkim pierwszorzędnej jakości wykończenia, wyższej niż w niejednym samochodzie z segmentu premium. Materiały użyte do wykończenia wnętrza zaczerpnięto z absolutnie najwyższej półki, a całość spasowano z jubilerską precyzją. Gdyby znaczek na kierownicy zastąpić gwiazdą Mercedesa czy pierścieniami Audi, tylko wygląd kokpitu zdradzałby volkswagenowskie pochodzenie. No, może nie tylko, bo o rodowodzie auta przekonujemy się również chwaląc wzorcową ergonomię obsługi oraz idealną czytelność wskaźników.

Przyglądając się przestronności kabiny pasażerskiej dowiadujemy się, że niemiecki przedstawiciel klasy SUV jest olbrzymi nie tylko z zewnątrz, ale też od środka. Zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń ilość wygospodarowanej przestrzeni robi wrażenie, dzięki czemu długa podróż z kompletem pasażerów nie stanowi żadnego problemu. Sprzyja temu także gigantyczna przestrzeń bagażowa, dzięki której nie trzeba ograniczać się przy pakowaniu walizek na wakacyjny wypoczynek. Komfort jazdy podnoszą świetnie wyprofilowane siedzenia oraz niewiarygodnie skuteczne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Podczas prowadzenia Touarega nie sposób zaprzeczyć, że jego konstruktorzy wykonali kawał dobrej roboty. Mimo, że samochód jest wysoki, ma pokaźny prześwit i waży tyle, co dwa auta miejskie, z wystarczającą stabilnością pokonuje zakręty, a do tego rewelacyjnie pochłania wszelkie nierówności. Gdy zdecydujemy się zamówić pneumatyczne zawieszenie (które niestety swoje kosztuje) zachowanie podczas jazdy okaże się jeszcze doskonalsze. Powodów do narzekań nie daje także precyzja działania układu kierowniczego oraz skuteczność hamulców. Gorzej jest ze zdolnościami do jazdy po bezdrożach – jeśli nie dokupimy opcjonalnego pakietu Off-Road (który jest kolejnym drogim elementem), wyjazdy w teren będziemy zmuszeni mocno ograniczać.

Wspomniane powyżej zawieszenie pneumatyczne oraz zestaw podzespołów na bezdroża to tylko niewielka część elementów widniejących na liście wyposażenia opcjonalnego. Zamówić można także sterowaną elektrycznie klapę bagażnika, biksenonowe reflektory, 20-calowe alufelgi czy nawet tuner TV. Szkoda tylko, że za wszystkie te „luksusy” trzeba słono dopłacać. Ceny niedoposażonych wersji wydają się na pierwszy rzut horrendalnie wysokie, ale po zapoznaniu się z ofertami konkurencji dochodzimy do wniosku, że marketingowcy Volkswagena nie przesadzili z kosztami zakupu.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

"Turasiem na żurek" - Volkswagen Touareg 3.0 TDI BlueMotion
 
Nasz test

Ostatnie dni pokazują że zima wcale nie chce łatwo dać za wygraną. Na drogach zamiast śniegu znajdziemy to co po nim zostało, czyli dziury. Podobnie jak biały puch są one zaskoczeniem dla drogowców i (dosłownie) drogą przez mękę dla kierowców.

W teren tylko za dopłatą: VW Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion

Już na wstępie pragniemy wyjaśnić – nowy Touareg to bardzo dobre auto, z pewnością nie gorsze od poprzednika, tylko po prostu inaczej skonfigurowane.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 38,77

Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI KING KON 52,01

Volkswagen Touareg V10 TDI 54,15

Volkswagen Touareg 68,73

Volkswagen Touareg czolg 45,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

arcoski 30,19

damian123 30,00

m4ni3k 30,01

pilmet1 30,00

igor75 61,05

ADAM_US 30,11

apllo 67,38

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

montaż radia CB (foto)
montaż radia CB (foto) Dołożyłem dziś radyjko CB, President JFK II z anteną trzyfunkcyjną (zamiast oryg...
nowe letnie opony (foto)
nowe letnie opony (foto) Zakupiłem i założyłem nowe gumy, te na których go kupiłem, wylądowały w koszu. T...
niespodzianka
niespodzianka witam wlasnie wrocilem z wakacji,przejechalem moim czolgiem przez 3 tyg.okolo 51...
Navi
Navi W końcu kupiłem navigację do mojego T. Od razu inny wygląd wnętrza i przyjemność...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Land Rover Range Rover
3.0 V6 S/C (340 KM)
Land Rover Range Rover
4.4 SDV8 (339 KM)
Toyota Land Cruiser
3.0 D-4D PowerBoost (225 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 30 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Auto jest warte swojej ceny a wewnetrzny i zewnetrzny design jest na wysokim poziomie z bardzo porzadnym wykończeniem i ergonomią. Jesli możnaby było zgłosić uwage, to nie do końca przemyslano system sterowania w kierownicy - mógłby być lepszy pod wzgledem ergonomi.

dodał: Jano 47
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

samochód bardzo twardy, co na naszych drogach jest troche uciążliwe, troche topornie wykonany, ja jestem na zdecydowane NIE, poza silnikiem

dodał: Robert
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Ogólnie auto godne polecenia, jednak trzeba pamiętać o odpowiednim doborze serwisu,polecam silnik 3,0 tdi

dodał: tommy8104
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

samochód jest wspaniały, szybki i bezpieczny, silnik pracuje cicho i nigdy się nie psuje

dodał: serdel
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Naprawde auto super jescze po przeprogramowanym komputerze (225KM), wyrywa do przodu

dodał: Sajmon

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg II Facelifting (2015) Volkswagen Touareg II 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg Edition X Volkswagen Touareg II Hybrid Facelifting (2015) Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg 2010
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 652
Przejechany dystans
46 767 592 km
Zatankowanego paliwa
2 221 333 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 902
Wydanych pieniędzy
3 368 601 zł
Średnie wydatki na auto
1 256 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 674
Wydanych pieniędzy
3 596 769 zł
Średnie wydatki na auto
1 341 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 683)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Na podstawie 40 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Krzysztof, dodano: 06.03.2011 08:38

Miasto zima 15,7 lato okolo 12,8/13,5 trase to 10,5 i mniej jest ciezko osiagnac.Cena ostatniego przegladu w serwisie 1800 zl filtry i olej tak ze w normie jak za SUV.Orginalne czesci drogie (klocki 1050 zl a zamienniki dobrej firmy 450 zl) Mala dostepnossc zamiennikow ale rowniez awaeryjnosc mala calosc do wytrzymania.

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI

autor: jakubson83 vw t, dodano: 03.10.2012 22:12

Witam autko posiadam 3 tyg na tyle co go sprawdzilem to na trasie 400km spalil mi 10,6 litra przy jezdzie glownie 100km/h plus wyprzedzanie, srednia predkosc wyszla 71km/h. Bez zbednej oszczednosci nie jest zle. Po miescie zbyt duzo i dlugo jeszcze nie jezdzilem ale do tej pory tak w granicach 14,6 - 15 litrow lyka. W korku jeszcze sie nim nie poruszalem takze... zobaczymy. Nie dlugo montuje gaz i jak troche pojezdze to napisze jak to wyglada z lpg.

pełny raport Volkswagen SUV 3.2 i V6 24V

autor: abonio@op.pl, dodano: 10.03.2011 12:45

tu jest różnie , miasto około 14-15 litrów, trasa Berlin-Lublin 10,4 z prędkościami do max 190km, wyprzedzam co się da! jak jadę spokojnie do 130 to 9 litrów średnio.Kiedyś miałem ciężki tydzień to dawałem czadu po mieście i wyszło mi 16,5 litra na 100 po przejechaniu całego baku.Komputer aktualnie wskazuje przebieg na dystansie 12tyś km średnia 11,4

pełny raport Volkswagen SUV 3.0 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg I SUV 2.5 R5 TDI 174KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także