Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tył - bagażnik otwarty
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Prostolinijny - to chyba najlepsze określenie na wygląd Touarega. Model ten nie ukrywa swoich słusznych gabarytów pod płaszczykiem dynamicznych przetłoczeń i nie próbuje odciąć się od powiązań z tańszymi Volkswagenami, by zyskać na renomie. Jest duży i muskularny, dumnie reprezentuje markę z Wolfsburga i okazuje się równie drogi, na jakiego wygląda. Ktoś może powiedzieć, że nie ma w nim ni krzty finezji, ale przecież nie tego oczekują od niego nabywcy.

Podobny styl prezentuje wnętrze - próżno w nim szukać designerskiego wysmakowania, łatwo natomiast poczuć, że siedzimy w Volkswagenie. Zaletą kokpitu jest więc ergonomia, na którą składają się czytelne wskaźniki, banalnie prosta obsługa przełączników oraz dobra widoczność z miejsca kierowcy. O tym, na co wydaliśmy tyle pieniędzy, informuje nas z kolei wysoka jakość wykończenia będąca wypadkową solidnych materiałów i starannego montażu.

Gigantyczne rozmiary Volkswagena Touarega przekładają się na adekwatną przestronność wnętrza. Oba rzędy siedzeń oferują mnóstwo wolnej przestrzeni, a pojemność bagażnika nie zmusza do ograniczania wakacyjnego ekwipunku. Praktyczność wnętrza podnoszą liczne schowki, ogranicza zaś przeciętna funkcjonalność przestrzeni ładunkowej. Na pochwałę zasługują siedzenia - są szeroko regulowane i niezwykle wygodne.

Jak przystało na SUV-a z najwyższej półki, bohater naszego opisu to typ wielozadaniowy. Potrafi jednocześnie komfortowo połykać kolejne kilometry asfaltowych traktów i bez trudu pokonywać umiarkowanie wymagające wertepy. Biorąc pod uwagę masę i wysoko położony środek ciężkości, zupełnie nieźle sprawdza się w zakrętach. Jego prowadzenie uprzyjemnia układ kierowniczy cechujący się precyzją działania.

Wśród popularnych marek Volkswagen Touareg II praktycznie nie ma konkurencji, celuje więc w klasę premium reprezentowaną przede wszystkim przez Audi Q7, BMW X5 oraz Mercedesa GLE. Pod pewnymi względami może im ustępować, ma również niższy stopień prestiżu, ale w zamian okazuje się tańszy. Tańszy nie oznacza jednak tani, bo dla przeciętnego kierowcy kwoty zakupu i dopłaty widniejące na liście opcji są ogromne.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM - nomad w mieście
 
Nasz test Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 262 KM

Nazwa niemieckiego SUVa pochodzi od ludu nomadów żyjących na obszarze Sahary - Tuaregów, którzy sami siebie nazywają imazeghen, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "wolni ludzie". Tym samym VW jakby potwierdza, że odwołanie się do natury, wolności i obietnicy przygody w nazwie auta jest dobrym...

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI - luksusowo-terenowy
 
Nasz test Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI R-Line

Do salonów Volkswagena wjeżdżają zmodernizowane Touaregi. Bardziej eleganckie, lepiej wyposażone i wydajniejsze od dotychczas oferowanych. Model zachował wszechstronny charakter. Zapewnia wysoki komfort, nie boi się dynamicznej jazdy czy wypadów w teren i potrafi pociągnąć 3,5-tonową przyczepę.

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 33,51

Volkswagen Touareg 4.2 310KM T-Rex 74,57

Volkswagen Touareg 46,80

Volkswagen Touareg 67,04

Volkswagen Touareg 42,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

m4ni3k 30,01

damian123 30,00

JHJ_Invest 30,12

Colin9 30,13

ADAM_US 30,11

adamosta 30,16

andik35 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;)
1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;) Dzis wrocilismy z tegorocznej trasy. Podrozowalismy przez 1,5 tygodnia z naszego...
montaż radia CB (foto)
montaż radia CB (foto) Dołożyłem dziś radyjko CB, President JFK II z anteną trzyfunkcyjną (zamiast oryg...
niespodzianka
niespodzianka witam wlasnie wrocilem z wakacji,przejechalem moim czolgiem przez 3 tyg.okolo 51...
opis auta
opis auta vw gosci w domu od niecalego roku,kupiony z przebiegiem 192200km jest to moj pie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Volvo XC90
2.0 T5 (254 KM)
Porsche Macan
3.0 V6 (258 KM)
Porsche Cayenne
3.0 D (262 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pathfinder LE Nissan Pathfinder LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł
Zyskujesz: 25 000 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE Nissan Pathfinder 2,5D 190[KM] 5DR LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 187 300 zł
Zyskujesz: 25 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 30 opinii
  • 4,23
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Auto jest warte swojej ceny a wewnetrzny i zewnetrzny design jest na wysokim poziomie z bardzo porzadnym wykończeniem i ergonomią. Jesli możnaby było zgłosić uwage, to nie do końca przemyslano system sterowania w kierownicy - mógłby być lepszy pod wzgledem ergonomi.

dodał: Jano 47
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

samochód bardzo twardy, co na naszych drogach jest troche uciążliwe, troche topornie wykonany, ja jestem na zdecydowane NIE, poza silnikiem

dodał: Robert
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Ogólnie auto godne polecenia, jednak trzeba pamiętać o odpowiednim doborze serwisu,polecam silnik 3,0 tdi

dodał: tommy8104
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

samochód jest wspaniały, szybki i bezpieczny, silnik pracuje cicho i nigdy się nie psuje

dodał: serdel
Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI (174 KM)

Naprawde auto super jescze po przeprogramowanym komputerze (225KM), wyrywa do przodu

dodał: Sajmon

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg II Hybrid Facelifting (2015) Volkswagen Touareg Edition X Volkswagen Touareg R50 Volkswagen Touareg II Facelifting R-Line 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg II Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 984
Przejechany dystans
48 385 026 km
Zatankowanego paliwa
2 339 085 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
10 246
Wydanych pieniędzy
3 477 210 zł
Średnie wydatki na auto
1 230 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 453
Wydanych pieniędzy
3 795 297 zł
Średnie wydatki na auto
1 343 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 826)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Na podstawie 40 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: maras, dodano: 15.10.2011 20:15

jak ktos pisze ze to auto pali 9 litrow to plakac mi sie chce chyba ze nie przekracza 90km trasa przy 160-170 14l w miescie zasadniczo tak samo jak wkorkach okolo 17 ale ja nie narzekam kupilem co chcialem i mam gdzies ile pali jezdzi sie zaje... pozdrawiam

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI

autor: kisek, dodano: 13.01.2010 09:16

Touarega mam od 3 miesiecy. silnik 174 km i nie jest to rakieta lecz czego sie wymaga od takiej masy 2400. Jesli ktos nie ma nic przeciwko automatom proponuje 5,0 tdi. lecz ja uwazam manualne skrzynie. no wiadomo jest jeszcze 3,0 Tdi lecz to juz w pozniejszych latach byly produkowane silniki. narazie awarii nie ma . Autko ma 134 tys przebiegu realny przebieg. pod wzgedem predkosci nie mam nic do zarzucenia ok 210. lecz te przyspieszenie;/

pełny raport Volkswagen SUV 2.5 R5 TDI

autor: mirek, dodano: 25.08.2010 21:58

Moje średnie roczne spalanie-11,3 pokrywa się z podanym na waszej stronie.Jeśli mogę słowo o stylu jazdy-bardziej staram się unikać hamowań niż oszczędzać pedał gazu.Ale naprawdę nie jestem zawalidrogą.2,5 tony w automacie toczy się dłuuugo ;) Pozdrowienia

pełny raport Volkswagen SUV 3.0 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg SUV 2.5 R5 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg I SUV 2.5 R5 TDI 174KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także