Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - bagażnik - inne ujęcie
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - bagażnik, akcesoria
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Volkswageny to z założenia samochody dla szerokiego grona odbiorców. W przypadku takich modeli jak Polo czy Golf koncepcja ta sprawdza się w rzeczywistości, ale już w Touaregu próżno szukać cech „auta dla ludu”. Ekskluzywny wizerunek modelu widoczny jest już na zewnątrz – swoim kształtem i gabarytami nadwozie przywołuje na myśl SUV-y klasy premium pokroju BMW X5. Z wizerunkiem tym kłócą się jednak detale takie jak światła czy wloty powietrza, które zbyt wyraźnie nawiązują do mniejszych i tańszych produktów Volkswagena.

Zajmując miejsce wewnątrz Touarega można poczuć atmosferę luksusu. Zasługa w tym przede wszystkim pierwszorzędnej jakości wykończenia, wyższej niż w niejednym samochodzie z segmentu premium. Materiały użyte do wykończenia wnętrza zaczerpnięto z absolutnie najwyższej półki, a całość spasowano z jubilerską precyzją. Gdyby znaczek na kierownicy zastąpić gwiazdą Mercedesa czy pierścieniami Audi, tylko wygląd kokpitu zdradzałby volkswagenowskie pochodzenie. No, może nie tylko, bo o rodowodzie auta przekonujemy się również chwaląc wzorcową ergonomię obsługi oraz idealną czytelność wskaźników.

Przyglądając się przestronności kabiny pasażerskiej dowiadujemy się, że niemiecki przedstawiciel klasy SUV jest olbrzymi nie tylko z zewnątrz, ale też od środka. Zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń ilość wygospodarowanej przestrzeni robi wrażenie, dzięki czemu długa podróż z kompletem pasażerów nie stanowi żadnego problemu. Sprzyja temu także gigantyczna przestrzeń bagażowa, dzięki której nie trzeba ograniczać się przy pakowaniu walizek na wakacyjny wypoczynek. Komfort jazdy podnoszą świetnie wyprofilowane siedzenia oraz niewiarygodnie skuteczne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Podczas prowadzenia Touarega nie sposób zaprzeczyć, że jego konstruktorzy wykonali kawał dobrej roboty. Mimo, że samochód jest wysoki, ma pokaźny prześwit i waży tyle, co dwa auta miejskie, z wystarczającą stabilnością pokonuje zakręty, a do tego rewelacyjnie pochłania wszelkie nierówności. Gdy zdecydujemy się zamówić pneumatyczne zawieszenie (które niestety swoje kosztuje) zachowanie podczas jazdy okaże się jeszcze doskonalsze. Powodów do narzekań nie daje także precyzja działania układu kierowniczego oraz skuteczność hamulców. Gorzej jest ze zdolnościami do jazdy po bezdrożach – jeśli nie dokupimy opcjonalnego pakietu Off-Road (który jest kolejnym drogim elementem), wyjazdy w teren będziemy zmuszeni mocno ograniczać.

Wspomniane powyżej zawieszenie pneumatyczne oraz zestaw podzespołów na bezdroża to tylko niewielka część elementów widniejących na liście wyposażenia opcjonalnego. Zamówić można także sterowaną elektrycznie klapę bagażnika, biksenonowe reflektory, 20-calowe alufelgi czy nawet tuner TV. Szkoda tylko, że za wszystkie te „luksusy” trzeba słono dopłacać. Ceny niedoposażonych wersji wydają się na pierwszy rzut horrendalnie wysokie, ale po zapoznaniu się z ofertami konkurencji dochodzimy do wniosku, że marketingowcy Volkswagena nie przesadzili z kosztami zakupu.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

"Turasiem na żurek" - Volkswagen Touareg 3.0 TDI BlueMotion
 
Nasz test

Ostatnie dni pokazują że zima wcale nie chce łatwo dać za wygraną. Na drogach zamiast śniegu znajdziemy to co po nim zostało, czyli dziury. Podobnie jak biały puch są one zaskoczeniem dla drogowców i (dosłownie) drogą przez mękę dla kierowców.

W teren tylko za dopłatą: VW Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion

Już na wstępie pragniemy wyjaśnić – nowy Touareg to bardzo dobre auto, z pewnością nie gorsze od poprzednika, tylko po prostu inaczej skonfigurowane.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 310KM T-Rex 75,08

Volkswagen Touareg V10 TDI 54,15

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 45,50

Volkswagen Touareg 32,38

Volkswagen Touareg 68,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

damian123 30,00

arcoski 30,19

igor75 59,93

JHJ_Invest 30,12

pilmet1 30,00

adamosta 30,16

apllo 62,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

montaż radia CB (foto)
montaż radia CB (foto) Dołożyłem dziś radyjko CB, President JFK II z anteną trzyfunkcyjną (zamiast oryg...
opis auta
opis auta vw gosci w domu od niecalego roku,kupiony z przebiegiem 192200km jest to moj pie...
1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;)
1,5 tygodnia podróży czyli WAKACJE ;) Dzis wrocilismy z tegorocznej trasy. Podrozowalismy przez 1,5 tygodnia z naszego...
nowe letnie opony (foto)
nowe letnie opony (foto) Zakupiłem i założyłem nowe gumy, te na których go kupiłem, wylądowały w koszu. T...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

od 219 990 zł do 325 390

<
<

Dostępne silniki

Diesel (204 - 340 KM): 3.0 V6 TDI BlueMotion, 3.0 V6 TDI BlueMotion , 4.2 V8 TDI

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI 340KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

komputer
skórzana tapicerka
niezależne ogrzewanie
system nawigacji

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Specjalny - 15 590
Pakiet zimowy z podgrzewanymi zewnętrznymi siedzeniami z tyłu - 1 680
Sportowe wnętrze - 2 510
Pamięć Premium - 3 860
Pakiet Pamięć - 740
Kierowcy - 13 320
Pakiet Design "Terrain Style" - 4 040

Cena katalogowa

325 390

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI 340KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Mitsubishi Pajero Sport
2.5 DI-D (178 KM)
Land Rover Range Rover Sport
5.0 V8 (510 KM)
Land Rover Range Rover Sport
4.4 SDV8 (340 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Pajero SPORT Intense Plus AT! Demonstracyjny Demonstracyjny Mitsubishi Pajero SPORT Intense Plus AT! Demonstracyjny
Rocznik: 2014. Przebieg: 120 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.
Cena: 145 240 zł 126 900 zł
Zyskujesz: 18 340 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14 Demonstracyjny Mitsubishi Pajero PAJERO 3,2 DID 200[KM] 5DR INSTYLE A/T PY'14
Rocznik: 2014. Przebieg: 392 km. Silnik: 3.2 200KM, diesel.
Cena: 233 990 zł 160 000 zł
Zyskujesz: 73 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg R50 Volkswagen Touareg 2010 Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg Edition X Volkswagen Touareg II 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg II Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 673
Przejechany dystans
41 953 725 km
Zatankowanego paliwa
2 113 890 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 476
Wydanych pieniędzy
3 208 246 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 918
Wydanych pieniędzy
3 457 368 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 567)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tomek, dodano: 07.08.2010 16:04

Więc tak. Jak przycisniesz od 0 to spalanie chwilowe 100 litrów. Jak jedziesz na trasie 120-140km/h to spalanko 11-12 litrow zalezy od drogi.. dało się zejść na 10 litrów i poniżej, mam zdjęcia. Przy jeździe po autostradzie dało sie zejśc nawet do 7-8 litrów.. zrobiłem zdjęcia, bo nikt nie wierzył... Spalanie zależy od tego jak jeździsz.. jak przyciśniesz to wciągnie ile wlejesz.. jak bedziesz jeździł delikatnie.. (delikatnie czyli tak jak reszta użytkowników drogi.) to spalanie nie zabija..

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI

autor: Daniel, dodano: 22.08.2013 13:04

Mam Touarega od 06.2013 roku. Jeżdże sporo po mieście i w trasie. Najlepszy wynik w nocy spod Warszawy do centrum 7,1 l/100km. Spalanie z Warszawy-Gdańsk-Warszawa 7,6-7,8l/100km. Trasa Warszawa-Kielce-Warszawa 8,0 l/100km. Po Warszawie(dużo korków)- 12l/100km.

pełny raport Volkswagen SUV 2.5 R5 TDI

autor: Marcin, dodano: 23.04.2012 15:26

Witam, Spalanie da się przeżyć. Przed chipem miasto 17 trasa 11, po chipie robionym w Niemczech na 422 km i 1080 nM spalanie dużo mniejsze i dużo większe :) z tym chipem można zejść poniżej 9 litrów ale bardzo spokojną nogą, najniżej po chipie co odnotowałem to 8.9 litra, za to najwyżej to 28 litrów (trochę się spieszyłem) :) Duża różnica w spalaniu zanotowana przy zróżnicownym paliwie. Najdroższego diesla schodziło nawet 3 litry mniej. aczkolwiek przed chipem na trasach robiłem średnio 10 - 11, a po mieście Wrocław nawet w zimie poszło 22. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Jeżeli ktoś planuje zakup takiego auta musi mieć na niego trochę kasy, bo jak coś padnie, to lepiej sprzedać. W serwisie VW wymiana żarówki ksenonowej 350 zł. Jednak wszystko przesłania jakość wykonania i luksus. Po mieście automat schodzi do ostatniego biegu. Trochę słaba widoczność do tyłu ale kamera cofania mi pomaga z czujnikami w parze. Tak jak wcześniej wspomniałem auto dla ludzi z kasą. Apropo chip´a trzeba uważać bo można zajechać skrzynię. Żadnych powerboxów, tylko mapować silnik i zmieniać sterowniki bo inaczej wariuje skrzynia (na tempomacie przy stałej prędkości 110 km/h zmienia co chwile biegi). Nie oszczędzać na chińskich częściach i na oponach. Osobiście od razu po zakupie zmieniłem system hamowania na brembo. 2,5 tony ciężko to wyhamować. Nie było to tanie ale dużo dało. Proszę pamiętać, że moje wyniki spalania mogą być zawyżone, jeżdzę na 22" felgach!

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także