Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Średniej wielkości crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Drugi, po dawnym VW 181 „Kurierwagen” terenowy samochód w historii niemieckiej marki. Touareg powstał w wyniku współpracy Volkswagena i Porsche i jest spokrewniony z modelem Cayenne. Oba samochody dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. W 2006 roku Touareg przeszedł face-lifting. W 2010 roku debiutowała druga generacja samochodu. Był on wielokrotnie nagradzany, m. in. w plebiscytach na najlepszego SUV-a magazynów „Car and Driver”, „Motor Trend” i „Four Wheeler”.

Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - bagażnik - inne ujęcie
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - bagażnik, akcesoria
Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

Generacje Volkswagen Touareg

Touareg II

Volkswageny to z założenia samochody dla szerokiego grona odbiorców. W przypadku takich modeli jak Polo czy Golf koncepcja ta sprawdza się w rzeczywistości, ale już w Touaregu próżno szukać cech „auta dla ludu”. Ekskluzywny wizerunek modelu widoczny jest już na zewnątrz – swoim kształtem i gabarytami nadwozie przywołuje na myśl SUV-y klasy premium pokroju BMW X5. Z wizerunkiem tym kłócą się jednak detale takie jak światła czy wloty powietrza, które zbyt wyraźnie nawiązują do mniejszych i tańszych produktów Volkswagena.

Zajmując miejsce wewnątrz Touarega można poczuć atmosferę luksusu. Zasługa w tym przede wszystkim pierwszorzędnej jakości wykończenia, wyższej niż w niejednym samochodzie z segmentu premium. Materiały użyte do wykończenia wnętrza zaczerpnięto z absolutnie najwyższej półki, a całość spasowano z jubilerską precyzją. Gdyby znaczek na kierownicy zastąpić gwiazdą Mercedesa czy pierścieniami Audi, tylko wygląd kokpitu zdradzałby volkswagenowskie pochodzenie. No, może nie tylko, bo o rodowodzie auta przekonujemy się również chwaląc wzorcową ergonomię obsługi oraz idealną czytelność wskaźników.

Przyglądając się przestronności kabiny pasażerskiej dowiadujemy się, że niemiecki przedstawiciel klasy SUV jest olbrzymi nie tylko z zewnątrz, ale też od środka. Zarówno w przednim, jak i tylnym rzędzie siedzeń ilość wygospodarowanej przestrzeni robi wrażenie, dzięki czemu długa podróż z kompletem pasażerów nie stanowi żadnego problemu. Sprzyja temu także gigantyczna przestrzeń bagażowa, dzięki której nie trzeba ograniczać się przy pakowaniu walizek na wakacyjny wypoczynek. Komfort jazdy podnoszą świetnie wyprofilowane siedzenia oraz niewiarygodnie skuteczne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Podczas prowadzenia Touarega nie sposób zaprzeczyć, że jego konstruktorzy wykonali kawał dobrej roboty. Mimo, że samochód jest wysoki, ma pokaźny prześwit i waży tyle, co dwa auta miejskie, z wystarczającą stabilnością pokonuje zakręty, a do tego rewelacyjnie pochłania wszelkie nierówności. Gdy zdecydujemy się zamówić pneumatyczne zawieszenie (które niestety swoje kosztuje) zachowanie podczas jazdy okaże się jeszcze doskonalsze. Powodów do narzekań nie daje także precyzja działania układu kierowniczego oraz skuteczność hamulców. Gorzej jest ze zdolnościami do jazdy po bezdrożach – jeśli nie dokupimy opcjonalnego pakietu Off-Road (który jest kolejnym drogim elementem), wyjazdy w teren będziemy zmuszeni mocno ograniczać.

Wspomniane powyżej zawieszenie pneumatyczne oraz zestaw podzespołów na bezdroża to tylko niewielka część elementów widniejących na liście wyposażenia opcjonalnego. Zamówić można także sterowaną elektrycznie klapę bagażnika, biksenonowe reflektory, 20-calowe alufelgi czy nawet tuner TV. Szkoda tylko, że za wszystkie te „luksusy” trzeba słono dopłacać. Ceny niedoposażonych wersji wydają się na pierwszy rzut horrendalnie wysokie, ale po zapoznaniu się z ofertami konkurencji dochodzimy do wniosku, że marketingowcy Volkswagena nie przesadzili z kosztami zakupu.

Touareg I

Jak powinna wyglądać luksusowa terenówka? Przede wszystkim, solidnie i prestiżowo, i właśnie tak prezentuje się z zewnątrz Touareg. Podobnie jest zresztą z wnętrzem, choć w jego przypadku styliści nieco przesadzili z surowością kształtów. Przesadą można też nazwać liczbę przycisków, jakie znalazły się w kokpicie, ale trzeba pamiętać, że mamy do czynienia z nowoczesnym, ekskluzywnym autem. Miejsce pracy kierowcy jest na szczęście uporządkowane i czytelne, a materiały użyte do jego wykończenia pochodzą z najwyższej półki. Plus za przestronną kabinę i pojemny kufer, minus za brak wersji 7-osobowej.

Terenowego Volkswagena najłatwiej kupić z 3-litrowym TDI pod maską - to dobra wiadomość, bo ta widlasta jednostka sprawnie radzi sobie z wysoką masą auta, nie spala koszmarnych ilości ON i okazuje się trwała. Wolniejsza, ale tańsza w utrzymaniu jest również godna polecenia wersja 2.5 TDI. Większego, 5-litrowego diesla lepiej omijać, znacznie lepiej sięgnąć po któregoś z mocarnych, ale paliwożernych "benzyniaków". Touareg pozwala na wygodną jazdę asfaltowymi szlakami, a jednocześnie sprawnie radzi sobie tam, gdzie kończą się łatwe do pokonania nawierzchnie.

W kwestii niezawodności Volkswagen Touareg I. generacji prezentuje przyzwoity poziom - co prawda, użytkownicy muszą liczyć się z defektami elektryki i elektroniki, opcjonalne zawieszenie pneumatyczne nie wytrzymuje starcia z polskim pseudoasfaltem, w układzie napędowym dochodzi do uszkodzeń wału, a do bagażnika dostaje się woda, jednak ogólna trwałość jest zadowalająca. Gorzej jest niestety z kosztami utrzymania - większość części okazuje się droga (zwłaszcza do 5.0 V10 TDI), a skomplikowana budowa wymaga profesjonalnej obsługi. Pozytywnie zaskakują za to ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci.
Luzacjusz: Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów.

Silniki Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg II - jaki silnik wybrać?

Silnik Diesla 3.0 TDI miał kilka wariantów mocy, ale ten 240-konny jest w sam raz. Auto ma genialne osiągi, jest elastyczne, chętnie przyspiesza praktycznie przy każdej prędkości - to optymalny wybór. Większa jest już tylko widlasta ósemka 4.2 TDI 340KM - to już naprawdę ciężkie działo. Podobnie jak wariant benzynowy 3.6 FSI 280KM. Z tymi silnikami Touareg zmienia się praktycznie w sportowy wóz - koneserzy je pokochają.

Volkswagen Touareg I - jaki silnik wybrać?

Dostępnych silników jest znacznie więcej, niż mogłoby się wydawać. Takie auto bardziej opłaca się brać z dieslem niż motorem benzynowym – w salonie są tańsze i w zakupie i w eksploatacji. Najmniejszy 2.5TDI ma 174KM. Jest dobry, ale nie w Touregu – w nim lepiej go omijać. Półkę wyżej jest już 3.0TDI liczący 225KM i tu już robi się trochę ciekawiej. Auto samo w sobie jest dobrze wyciszone, więc o dokuczliwy dla niektórych dźwięk motoru wysokoprężnego możecie być spokojni. 3-litrówka jest na tyle dobra, że z większością aut na drodze da sobie radę, ale gdy trafi się mocniejszy kompakt, to może być już mniej zabawnie. Wtedy lepsza będzie wersja wzmocniona do 240KM lub flagowy diesel V10 o pojemności 5.0l i mocy grubo ponad 300KM. Prawdziwe monstrum i jeden z największych diesli na rynku. Jeśli silnik benzynowy, to najlepiej któryś z tych flagowych, bo te tańsze są nieopłacalne w stosunku do możliwości i kosztów jednostek wysokoprężnych. 4.2l 310-350KM lub 6.0 W12 450KM jeżdżą tak samo jak brzmią – obłędnie, a ponadto tylko one potrafią zagwarantować w Touregu osiągi na tak wysokim poziomie.

Publikacje o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive - wieloboista
 
Nasz test Volkswagen Touareg V8 TDI Exclusive

Osiągnięcie perfekcji w wielu dziedzinach nie jest proste. Dlatego niedziwne, że ludzie renesansu to wymierający gatunek, a o wieloboistach w sporcie niewiele się mówi. Niektóre samochody też muszą być wszechstronne, bo mają więcej niż jedno zadanie. Volkswagen Touareg nie tylko walczy w klasie dużych...

Ekskluzywny wszędołaz - Volkswagen Touareg (2002-2010)

Jest świetnie wyposażony, przestronny i zapewnia królewski komfort jazdy. Producent zadbał, by Touareg sprawdzał się również w terenie. Używane egzemplarze wciąż nie są tanie. Warto także przygotować się na wyśrubowane koszty utrzymania samochodu.

Volkswagen Touareg - skok na dwa segmenty
 
Nasz test

W czasie trwania prac nad Touaregiem i Cayennem przez obozy VW i Porsche przetoczyła się słynna wojna o własność. Przez dłuższą chwilę nie było wiadomo, czy to VW należy do Porsche czy Porsche do VW. Jak się skończyła batalia w tej rodzinie - wszyscy wiemy, lecz czy mogła ona mieć wpływ na charaktery...

"Turasiem na żurek" - Volkswagen Touareg 3.0 TDI BlueMotion
 
Nasz test

Ostatnie dni pokazują że zima wcale nie chce łatwo dać za wygraną. Na drogach zamiast śniegu znajdziemy to co po nim zostało, czyli dziury. Podobnie jak biały puch są one zaskoczeniem dla drogowców i (dosłownie) drogą przez mękę dla kierowców.

W teren tylko za dopłatą: VW Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion

Już na wstępie pragniemy wyjaśnić – nowy Touareg to bardzo dobre auto, z pewnością nie gorsze od poprzednika, tylko po prostu inaczej skonfigurowane.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TouaregautoWcentrum - społeczność Volkswagen Touareg

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 44,88

Volkswagen Touareg 38,77

Volkswagen Touareg turaś 43,79

Volkswagen Touareg czolg 45,31

Volkswagen Touareg 68,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Touareg

arcoski 30,19

apllo 67,07

Colin9 30,04

ADAM_US 30,11

pilmet1 30,00

igor75 61,23

m4ni3k 30,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Touareg

nowe letnie opony (foto)
nowe letnie opony (foto) Zakupiłem i założyłem nowe gumy, te na których go kupiłem, wylądowały w koszu. T...
Navi
Navi W końcu kupiłem navigację do mojego T. Od razu inny wygląd wnętrza i przyjemność...
opis auta
opis auta vw gosci w domu od niecalego roku,kupiony z przebiegiem 192200km jest to moj pie...
montaż radia CB (foto)
montaż radia CB (foto) Dołożyłem dziś radyjko CB, President JFK II z anteną trzyfunkcyjną (zamiast oryg...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Touareg

od 219 990 zł do 325 390

<
<

Dostępne silniki

Diesel (204 - 340 KM): 3.0 V6 TDI BlueMotion, 3.0 V6 TDI BlueMotion , 4.2 V8 TDI

 

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Volkswagen Touareg
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI 340KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

komputer
skórzana tapicerka
niezależne ogrzewanie
system nawigacji

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Specjalny - 15 590
Pakiet zimowy z podgrzewanymi zewnętrznymi siedzeniami z tyłu - 1 680
Sportowe wnętrze - 2 510
Pamięć Premium - 3 860
Pakiet Pamięć - 740
Kierowcy - 13 320
Pakiet Design "Terrain Style" - 4 040

Cena katalogowa

325 390

Zobacz ofertę Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI 340KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Volkswagen Touareg najczęściej porównywane z:

Hyundai Santa Fe
2.0 CRDi (150 KM)
BMW X4
xDrive35d (313 KM)
Ssangyong Rexton
D20DTR (155 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Juke 1,2 DIG-T  ACENTA Nissan Juke 1,2 DIG-T ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 72 600 zł 67 100 zł
Zyskujesz: 5 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
3.0 diesel 176 KM
96 000 km, 2008
72 000 PLN
Volkswagen Touareg
5.0 diesel 313 KM
205 000 km, 2005
32 500 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 224 KM
147 000 km, 2007
70 000 PLN
Volkswagen Touareg
3.0 diesel 245 KM
5 km, 2013
259 710 PLN

Ocena auta Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Galerie Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 4.2 V8 (310 KM) - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg W12 Volkswagen Touareg R50 Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg 2007 Volkswagen Touareg II Facelifting (2015) Volkswagen Touareg JE Design Volkswagen Touareg 2010 Volkswagen Touareg II 4.2 V8 TDI 340KM - galeria redakcyjna Volkswagen Touareg Edition X
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Touareg

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

36 komentarzy

35 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~acob~acob

Mam tego VW w silniku 3.2VR6, auto się sprawuje znakomicie, założona instalacja gazowa sekwencyjna, więc oszczędność na paliwie jest. Dla zainteresowanych gazem polecam ten wątek:

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=3680

~nasty~nasty

Andziej Rosiak: jak juz to OBCIACH, przyganial kociol....

~Wojtek~Wojtek

Podpowiedz, gdzie kupiłeś takie auto z 2009 r za 38 tysi, chętnie kupię, no i żeby tak mało poliło.pozdrawiam !

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 749
Przejechany dystans
43 274 831 km
Zatankowanego paliwa
2 191 872 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 811
Wydanych pieniędzy
3 333 458 zł
Średnie wydatki na auto
1 252 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 398
Wydanych pieniędzy
3 565 184 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 662)

Testy zderzeniowe Volkswagen Touareg

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Touareg przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wÂłodek, dodano: 27.06.2011 02:40

no cóż jak ktoś myśli że będzie to 8l na 100 to się myli,5lv10 trzeba napełnić,300 koni nakarmić i 2640kg rozpędzić ale nie ma tragedii przy tych osiągach i frajdzie z jazdy 12,5l średnio na 100km jest do przyjęcia,straszyli mnie że będzie 20 i więcej a to nie prawda

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI

autor: baltek1, dodano: 26.06.2014 14:15

tuuu jest spore pole do popisu, prosze nie słuchać opini ludu ktory nażeka i myśli "stać na konia to i na owies" gucio prawda, jest to juz starsze auto zamienniikówi czeście jest pełno + dobry znajomy mechanik i koszty nie są wieksze od przecietniej limuzyny (jedynie klocki i tarcze są wielkie to i drogie) pokombinuj troche i nie bedzie źle, odradza disla tylko beznyna

pełny raport Volkswagen SUV 4.2 i V8 32V

autor: Marcin, dodano: 23.04.2012 15:26

Witam, Spalanie da się przeżyć. Przed chipem miasto 17 trasa 11, po chipie robionym w Niemczech na 422 km i 1080 nM spalanie dużo mniejsze i dużo większe :) z tym chipem można zejść poniżej 9 litrów ale bardzo spokojną nogą, najniżej po chipie co odnotowałem to 8.9 litra, za to najwyżej to 28 litrów (trochę się spieszyłem) :) Duża różnica w spalaniu zanotowana przy zróżnicownym paliwie. Najdroższego diesla schodziło nawet 3 litry mniej. aczkolwiek przed chipem na trasach robiłem średnio 10 - 11, a po mieście Wrocław nawet w zimie poszło 22. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Jeżeli ktoś planuje zakup takiego auta musi mieć na niego trochę kasy, bo jak coś padnie, to lepiej sprzedać. W serwisie VW wymiana żarówki ksenonowej 350 zł. Jednak wszystko przesłania jakość wykonania i luksus. Po mieście automat schodzi do ostatniego biegu. Trochę słaba widoczność do tyłu ale kamera cofania mi pomaga z czujnikami w parze. Tak jak wcześniej wspomniałem auto dla ludzi z kasą. Apropo chip´a trzeba uważać bo można zajechać skrzynię. Żadnych powerboxów, tylko mapować silnik i zmieniać sterowniki bo inaczej wariuje skrzynia (na tempomacie przy stałej prędkości 110 km/h zmienia co chwile biegi). Nie oszczędzać na chińskich częściach i na oponach. Osobiście od razu po zakupie zmieniłem system hamowania na brembo. 2,5 tony ciężko to wyhamować. Nie było to tanie ale dużo dało. Proszę pamiętać, że moje wyniki spalania mogą być zawyżone, jeżdzę na 22" felgach!

pełny raport Volkswagen SUV 5.0 V10 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Touareg SUV 4.2 V8 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Touareg II SUV 4.2 V8 TDI 340KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Touareg, oglądali także