Szukaj

Informacje o Volkswagen Touran I 1.9 TDI DPF 105KM 77kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
Najtańszy Touran ma pod maską benzynowy 1.6l o mocy 102KM. Jest mułowaty, szczególnie załadowany rodzinką i bagażami na wczasy, ale podstawowy motor cieszy się za to dobrą opinią, jeśli chodzi o niezawodność. W wersji z bezpośrednim wtryskiem jest trochę dynamiczniejszy, ale to auto najlepiej wybrać z podwójnie doładowanym 1.4TSI o mocy 140KM. Moc rozwija płynnie, nie czuć nawet przejść pomiędzy wyłączeniem kompresora i uruchomieniem turbosprężarki na wyższych obrotach, a sam sposób pracy tego motoru może się podobać. W razie czego jest też dostępny w wersji bardziej ekstremalnej, 170-konnej. Jeśli nie lubicie mieć w aucie za dużo techniki, która może się zepsuć, to zostaje jeszcze 2-litrowy, 150-konny motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dla miłośników diesli też coś się znajdzie – są dwa motory. 1.9TDI to stara szkoła o niedużej mocy, dlatego spodoba się tylko tym spokojnym kierowcom. Maksymalnie wyciąga 105KM. Nowszy 2.0TDI jest równocześnie lepszy i dostępny w dwóch, rozsądnych wariantach mocy – 140KM i 170KM. Na zimno standardowo jest dość głośny, ale później robi się na tyle przyjemny, że przy wysokich prędkościach bardziej słychać szum kół i wiatr niż jego pracę. Dynamika – już w tym słabszym jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Touran jest jak małżeństwo z rozsądku. Nie zachwyca, trochę przynudza, ale zaspokaja podstawowe oczekiwania. No i to volkswagenowskie ujednolicenie wyszło mu na zdrowie, bo teraz przynajmniej w jego oczach można odnaleźć trochę wigoru. ~Powagosław
Luzacjusz
Little by little. Krok po kroku Touran wspina się po drabinie zmysłowości, pożądania i piękna. Jeszcze wczoraj był cholernie nudny, dziś jest po prostu nudny. Jest szansa, że nasze prawnuki będą kupować Tourana z hasłem: „Ładniejsze niż Ferrari”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Marcin
Volkswagen Touran I
Minivan 1.9 TDI DPF 105KM 77kW
Auto o wymiarach zwykłej osobówki a jednak siedzi się dużo wyżej jest przestronnie i można zabrać 7 osób. Niestety ciągle dość poważne awarie i ogromne problemy z korozją nie pozwalają cieszyć się autem. Według mnie jak na auto rodzinne zawieszenie jest zbyt twarde. Posiadam wersję bluemotion która posiada dłuższe przełożenia skrzyni biegów dzięki czemu w trasie z sześcioma osobami na pokładzie można bez problemu zejść poniżej 5L co jest wynikiem bardzo dobrym. W zimę przydaje się dogrzewacz silnika dzięki któremu nawet po 3-4 km auto osiąga 90 stopni a w środku jest ciepło.
4,4
~Krzysztof
Volkswagen Touran I
Minivan 1.9 TDI DPF 105KM 77kW
Bardzo fajny rodzinny vanik. Mnóstwo przestrzeni, przemyslane wnętrze i świetna ergonomia. To wszystko przy całkiem niewielkich wymiarach autka. Bardzo dobrze się prowadzi. Silnik 1.9 (105KM) to chyba minimum co można kupić do tego auta. Nie jest to sportowy wózek, ale daje radę i zawalidrogą na pewno nie jest. Mołgby być lepiej wyciszony bo przy prędkościach autostradowych jest hałas, ale to pewnie zasługa sylwetki oraz klekota pod maską. Skrzynia mimo, że 6biegowa to jest zestrojona tak, aby dobrze radzić sobie z autem o tej masie. Obroty na 6 biegu takie same jak w passacie na 5 :)
4,2
~wikary
Volkswagen Touran I
Minivan 1.9 TDI DPF 105KM 77kW
Jestem zadowolony z tego praktycznego auta. Przed zakupem studiowałem opinie w internecie, gazety motoryzacyjne, obejrzałem chyba wszystkie modele kompaktowych kombiaków i minivanów. Spędzam w aucie kilka godzin dziennie i jest ono moim narzędziem pracy więc pod każdym względem musiało być lepsze od konkurencji. Jedynie fabryczne audio jest do d... Do ostatniej chwili kusiła mnie Mazda5, ale spalałaby o litr więcej.
Remont kapitalny silnika
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 100KM 74kW 2003-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 11
posiadam vw tourana od 3 lat sprowadzonego z Niemiec przeszło 200tys. po 3 latach miałem remont kapitalny silnika z powodu pękniętego tłoku przyczyna nie znana pompo wtryski całe nie lały a tłok pękł po prostu zmęczenie materiału po za tym miałem wymianę dwu masy i jak na razie tyle z takich poważnych rzeczy z elektryki to tyko świeciła mi się kontrolka od air bag i okazało się że kostka nie łączyła pod siedzeniem kierowcy a inne usterki no wymiany inaczej klocki tarcze przód/tył wężyki hamulcowe tył/i przód też będę wymieniał bo popękane są zawieszenie przednie sprężyny właśnie niedawno wymienione bo jedna strzeliła a po zatym to inne tam rzeczy gumy na wahaczach stabilizatory i inne drobne rzeczy
to automat na niskich obrotach terkocze i szrpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje duzych obrotuw
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • układ napędowy
to automat na niskich obrotach terkocze i szarpie silnikiem i czasem nie zmienia biegów systematycznie i dostaje dużych obrotów a także ogrzewanie nie działa jak potrzeba i szukam serwisu z okolic Kielc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zawieszenie
  • Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010
  • nadwozie
Posiadam go od roku, nie długo się cieszyłam ...od jakiegoś czasu zarzuca tyłem - czasami mam wrażenie, ze cały "tańczy". Najgorzej jest na najwyższych biegach. Na stacji diagnostycznej nie znaleziono przyczyny. Fachowcy nie mogą mi pomóc - latem jeździłam na 17*tkach - więc mechanik stwierdził ,że to ta przyczyna. zmieniłam zimowe na 16tki a problem pozostał. Komfort jazdy żaden ! Więc jadę i płaczę ... i już go nie lubię
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volkswagen Touran I