Szukaj

Informacje o Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta najmniejsze

Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.

~Powagosław
Luzacjusz

Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~AUTORYTETmORALNY
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
UP! to genialne auto na...autostrady! Tak, tak. Zaskakujące ale prawdziwe. Gdy komuś mówię, że kupiłem UP!-a, to na ogół słyszę, że fajne do miasta, ale wcale nie. Po mieście UP! jest sympatycznym autkiem, które wszędzie da radę zaparkować, ma dość twarde zawieszenie i perkocący (aczkolwiek niezbyt uciążliwie) silnik. Jakość jazdy po drogach zamiejscowych daje podobne wrażenia, ale w nagrodę trasę z Łodzi do Rzeszowa i z powrotem pokonałem ze średnim spalaniem 3,8l/100km- zachowując przepisowe prędkości. Natomiast gdy wyjedziemy na autostradę w UP!-ie budzi się limuzyna. Po przekroczeniu 110km/h silnik cichnie, a auto bardzo pewnie trzyma się drogi. Do 140 można rozmawiać szeptem, a szybciej nie jechałem. Najlepsze moje auto autostradowe, a miałem kilkanaście (Astra,Almera, Linea,Grande Punto...). Wygodny twardy fotel kierowcy dobrze się sprawdza w trasie. 1000 km wyjazd autostradowy zniesiecie bez szczególnego zmęczenia. Autko kryje w sobie jeszcze jedno zaskoczenie. Mimo skromnych wymiarów zewnętrznych, po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, poczujecie się jak w dużym kompakcie. A z zdrugiej strony, czy te wymiary są takie małe? Szerokość jak kiedyś POLONEZ, a wysokość większa o 10 cm- nie może być ciasno. Ponadto auto ma dobry crash test i świetne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - ESP, boczne poduszki z ochroną głowy, świetne hamulce - wg testów hamuje jak Golf GTI. Czy dziwicie się, że kupiłem już 2?:D Jeżeli macie wątpliwości, to koniecznie wybierzcie się do salonu VW aby zweryfikować to co napisałem. Spalanie na autostradzie około 5l, tylko po Łodzi - równo 6l.
4,3
~dembi5
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Ogólna ocena samochodu jest bardzo dobra. Jest to świetnie przemyślana konstrukcja. Można dostać ja z dobrym wyposażeniem, które gwarantuje nam komfort. Co jest ważne, nie czujemy że prowadzimy tak mały samochód. komfort jest na poziomie kompaktów sprzed kilku kilku lat. Użyte materiały są dobrej jakości, spasowanie elementów także jest na wysokim poziomie. Nieco rażą ubytki w wyposażeniu podstawowym - brak sznureczków podtrzymujących tylną półkę, oraz brak oświetlanie bagażnika. - nie ma na liście opcji. Nie znajdziemy także tylnych nadkoli, co w deszczową pogodę skutkuje pojawianiem sie ekstra doznań akustycznych - niezbyt przyjemnych. w mojej wersji move up nie mam także możliwości odłączenie poduszki powietrznej pasażera. Na plus oceniam design tego samochodu orazszereg rozwiązań z zakresu funkcjonalności - dobre fotele, dużo miejsca z przodu, światła do jazdy dzienej. został zaprojektowany zgodnie z ideą "less is more" jednak momentami chyba konstruktorzy przesadzają.
4,9
~Marcin
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Po długich poszukiwaniach, zdecydowaniu się kolejno na Aygo (wyeliminowana przez brak Isofix w budżetowych wersjach) i Alto weszliśmy do salonu VW przy placu zabaw. Żona (przeciwniczka VW \"bo kradną\") jeździła, a ja bawiłem się z dzieckiem obok. Przyszła na plac zabaz z bananem na twarzy, oznajmianąc, że wcześniejsze wybory (poza Aygo, \"bo ładna\") są do kitu a to jest auto idealne, co prawda 3d, ale wkrótce ma być 5d i to chce. Po kilku dniach też się przejechałem, a urzekła mnie cisza wewnątrz. Podjąłem jeszcze próbę obniżenia kosztów zakupu \"kochanie, zobaczmy Skodę, bo to to samo\". Pierwszy raz widziałem jak, jeszcze w salonie, żona odbija się jak piłeczka od siedzenia. Ostrzegam więć, jśli ktoś myśli o Skodzie niech nie idzie oglądać vw. Różnica materiałów tanich wersji jest naprawdę duża. Wróciliśmy do VW. Po negocjacjach stanęło na move z dodatkami, wieloma niepotrzebnymi dodatkami... ach kobiety :( Autko zwrotne, ciche, oszczędne, małe na zewnątrz i duże w środku, ciekawy design (subiektywnie, bo są też miłośnicy \"zaokrąglonych kwadratów\"), wygodne i w Polsce jeszcze przez jakiś czas trzymające wartość jako produkt niemieckiej myśli technicznej. Design wnętrza nawiązuje do aut z przełomu lat 70-80-tych, czyli małe zegary pomocnicze, kolor na desce, niepełna tapicerka drzwi, jak w moim pierwszym (ukochanym) aucie. Jedynym nieporozumieniem jest brak podnoszonej półki przy otwieraniu bagażnika, naprawdę przeszkadza przy pakowaniu np zakupów.
Średnie spalanie dla Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW od 2012
5,1
l/100 km
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Spalanie niskie. Do pracy mam 17 km. Połowa w mieście Poznań, połowa trasa. Na tej trasie udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 3,6l/100km, ale to trzeba się trochę postarać :) generalnie spalanie można określić na poziomie 4,2 w powyższych warunkach jesienią, zimą będzie 4,7. Jak gaz jest do dechy to w Poznaniu potrafi spalić ponad 7, ale trzeba się starać i stać w korku, 1, 2 bieg. Nie wiem jak komuś może spalić 10 to chyba coś nie tak z samochodem, albo to wynik po przejechaniu 500m. na trasie poznań-kraków przez wrocław, 4 dorosłe osoby + połowa trasy z klimą 4,2l/100km.
4,6
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Silnik bardzo ekonomiczny. Spalanie z 3-ką na czele bardzo realne. PojaZd eksploatuje głównie w mieście. Poza spalaniem zalet już praktycznie nie ma: silnik bardzo drży nawet jak na 3 cylindrowca. Skrzynia biegów to jakiś żart, ciagle słychać jak coś było luźne( na biegu jałowym ) Zawieszeniowo w miarę okej. Narazie brak poważnej awarii (150k km zrobione )
6,2
Volkswagen up!
Hatchback 5d 1.0 MPI 60KM 44kW
Przy depnięciu ciągnie 7 litrów gazu - 150kmh autostradą i katowanie pedału gazu w ogólne jeździe. Minimalnie mi się udało 5,5 litrów gazu przy spokojnej jeździe i po mieście i na trasie (średnia na 700km to 67kmh). Przejechane 3tkm i benzyny spalił w sumie 8 litrów.

Usterki Volkswagen up!

Liczba wpisów: 4
Mapa silnika, blachy
  • Volkswagen up! Hatchback 5d Facelifting 1.0 65KM 48kW od 2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
To nasz drugi up. Wcześniej 60 koni. Nowe Auto po zmianach mapy silnika nie ma w ogóle przyspieszenia, tej drogowej elastyczności. Nie rozumiem, jak można ze wspaniałego samochodu zrobić muła. Silnik ten sam, skrzynia ta sama. Nowe normy spalania zabiły to auto… Druga sprawa to blacha. Dach po prostu pływa przy polerowaniu wosku… jak papier… Gdybym nie miał porównania, ale naprawdę prawie 10 lat zadowolenia z auta popsuł nowy egzemplarz…
Pęknięte światła od środka
  • Volkswagen up!
  • inne
  • 40 tys. km
Dzisiaj zauważyłam nietypowe popękanie prawego tylnego światła. Na początku myślałam, że ktoś uderzył w tył, ale nie było żadnego śladu. Co więcej światła tylne są gładkie, a widać popękany plastik? Od wewnątrz świateł. Na szczęście światła działają poprawnie, ale całość mocno psuje estetykę.
Oczekuje na rozwiązanie
Powtarzający się błąd poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka
  • Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 75KM 55kW od 2011
  • instalacja elektryczna
  • 106 tys. km
Problem z powtarzającym się błędem poduszek powietrznych, świecąca się kontrolka poduszek, po skasowaniu błędu kilka dni jazdy i spokoju a potem nie wiadomo skąd i dlaczego zaświeca się kontrolka poduszek na desce rozdzielczej oraz zaświeca się poduszka dla pasażerów na pulpicie przy radiu. Czy VW Polska ogłaszał jakąś akcję serwisową z tym problemem związaną? Auto z 2011 roku
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen up! Hatchback 5d