Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Filmy: Volkswagen

Volkswagen up!

Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna - kokpit

Podczas, gdy konkurencja stylizuje swoje "maluchy" coraz śmielej fundując im bardziej opływowe kształty (np. Fiat Panda) czy dynamiczne przetłoczenia (np. Kia Picanto), Volkswagen projektując up'a! postanowił po raz kolejny zaufać niczym nie zmąconej prostocie. Nieskomplikowane, kanciaste kształty znalazły swoje zastosowanie zarówno w ogólnej bryle nadwozia, jak również w detalach, do których zaliczymy kształty szyb czy formy lamp przednich i tylnych. Właściwie jedyną designerską "ekstrawagancją" jest charakterystyczny wlot powietrza umieszczony w przednim zderzaku. Na szczęście, mimo swej prostoty karoseria może się podobać - jest zwarta i dodaje autu solidności.

Nie biorąc pod uwagę topowych wersji wyposażeniowych naszpikowanych elektroniką, wnętrze up'a! szybko uświadamia nas, że siedzimy w tanim samochodzie. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia są przeciętnej jakości, a w kilku miejscach da się nawet doszukać gołej, nieosłoniętej plastikiem blachy. Negatywne wrażenie wzmacnia bardzo skromny kokpit, w którym dominują zegary z miniaturowym obrotomierzem oraz panel na środku deski skupiający większość przycisków. Nie znaczy to jednak, że miejsce pracy kierowcy pozbawione jest zalet. Obsługa urządzeń pokładowych jest bajecznie prosta, a poza wspomnianym obrotomierzem czytelność wskaźników nie budzi zastrzeżeń. Kierowca ma dodatkowo wygodną pozycję za "kółkiem" i świetną widoczność na zewnątrz.

Bryła nadwozia o aparycji pudełka atrakcyjności stylistycznej autu nie dodaje, jednak bardzo korzystnie wpływa na przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku. Z przodu miejsca jest na tyle dużo, że możemy poczuć się, jakbyśmy siedzieli w aucie o klasę wyżej. Z tyłu jest nieźle, choć już bez rewelacji - siedzącym na kanapie przydałoby się kilka centymetrów ekstra na wysokości nóg. Żadnych zastrzeżeń nie mamy za to do wielkości kufra - i przed, i po złożeniu drugiego rzędu siedzeń imponuje on pojemnością. Dostęp do bagażnika utrudnia niestety dość wysoko położony próg oraz półka bagażnika nie unosząca się wraz z klapą (kolejny "tani" akcent we wnętrzu). Plus za wygodne i dobrze podtrzymujące ciała na zakrętach fotele.

Zachowanie podczas jazdy to mocna strona up'a! - jak na auto miejskie, mały Volkswagen okazuje się i wygodny, i bezpieczny. Nietypowe dla niemieckiej firmy, dość komfortowe nastawy zawieszenia pozwalają pokonywać dziurawe ulice polskich miast bez wstrząsania pasażerami, a dzięki skutecznemu wyciszeniu do kabiny dochodzą mocno przytłumione odgłosy. Podczas pokonywania zakrętów auto dosyć mocno się przechyla, jednak pozostaje stabilne, a podczas szybkich manewrów nieocenione okazują się precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Marketingowcy Volkswagena poszli po rozum do głowy i po wpadce z absurdalnie drogim Lupo, rozsądnie skalkulowali ceny modelu up!. Dzięki temu, jedynie najdroższe wersje niemile zaskakują ceną. Niestety, pewne zastrzeżenia trzeba skierować do wyposażenia. Najtańsza odmiana przyciąga do siebie liczbą elementów podnoszących bezpieczeństwo (ABS, ESP, 4 poduszki powietrzne), ale odpycha brakiem wielu dla niektórych niezbędnych funkcji (elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka, obrotomierza czy dzielonej kanapy). Sprytnie dobrana specyfikacja wyposażenia nie pozwala nam dokupić do tańszych wersji kilku potrzebnych elementów - trzeba od razu wybrać bogatszą, a co za tym idzie droższą odmianę.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.
Luzacjusz: Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

Wersje nadwozia Volkswagen up!

Silniki Volkswagen up!

Lista silników:
1.0 BlueMotion Technology (60KM), 1.0 BlueMotion Technology (75KM), 1.0 (60KM), 1.0 BlueMotion Technology (75KM), 1.0 MPI (60KM), 1.0 (75KM), 1.0 MPI (75KM), 1.0 BlueMotion Technology (60KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Up! został stworzony do podboju miast, dlatego duże jednostki napędowe są mu niepotrzebne. Diesle też, bo filtr cząstek stałych nie wytrzymałby takiej eksploatacji. Można w nim za to liczyć na niewielki, 1.0-litrowy motor benzynowy. Ma 3 cylindry, choć wbrew pozorom jego kultura pracy jest całkiem niezła. Słabsza wersja 60-konna odnajdzie się tylko w terenie zabudowanym, bo nawet na wysokich obrotach ciężko wykrzesać z niej dynamikę. Z kolei wariant 75-konny poradzi sobie również w trasie.

Publikacje o Volkswagen up!

TOP 10 | Najtańsze samochody dostępne na polskim rynku

Po przeglądzie najdroższych samochodów, kierujemy się w na drugi biegun rynku i wyszukujemy najtańsze samochody dostępne w polskich salonach.

Volkswagen up! - w centrum zainteresowania
 
Nasz test Volkswagen high up!

Chciałbyś znaleźć się w centrum zainteresowania, ale nie możesz pozwolić sobie na wydanie setek tysięcy złotych na samochód? Żaden problem. Wystarczy odpowiednio skonfigurowany... Volkswagen up!

Rewolucja na rynku Mini
 
Nasz test

Sprzedaż w Polsce samochodów segmentu Mini w roku 2011 była zdominowana przez firmę FIAT. Model Panda zakupiło 6133 klientów, co dało firmie 41% rynku. Drugie miejsce, ze sprzedażą 2098 (czyli ok. 14% rynku), zajął Hyundai i10. Trzecie przypadło Chevroletowi Spark (1363 modele i 9% udziału w rynku),...

VW Up! - inny niż wszystkie?
 
Nasz test

Momentami Volkswagen przypomina Nostradamusa. Nowe segmenty motoryzacyjne i konkurenci powstają szybciej od frytek w McDonald's, a ten koncern ostatnio dziwnym trafem ma przygotowaną odpowiedź w postaci samochodu na każdą zmianę na rynku. Mało tego - każda z tych odpowiedzi staje się sprzedażowym hitem....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen up!

Volkswagen up! na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen up!autoWcentrum - społeczność Volkswagen up!

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen up!

Volkswagen up! 68,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen up!

Katalog nowych aut

Volkswagen up!

od 32 590 zł do 50 680

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 75 KM): 1.0, 1.0 MPI

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 5-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen up!
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen up!

Volkswagen up! 1.0 60KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
wspomaganie kierownicy
niezależne ogrzewanie

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Cool&Sound" - 2 190

Cena katalogowa

32 590

Zobacz ofertę Volkswagen up! 1.0 60KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Volkswagen up! najczęściej porównywane z:

Citroen C1
1.0 i (68 KM)
Skoda Citigo
1.0 (60 KM)
Citroen C1
1.0 i (68 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 170 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 890 zł 37 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i10 Comfort Demonstracyjny Hyundai i10 Comfort
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen up!

Volkswagen up!
1.0 benzyna 60 KM
5 km, 2013
36 740 PLN
Volkswagen up!
1.0 benzyna 60 KM
5 km, 2013
36 740 PLN
Volkswagen up!
1.0 benzyna 60 KM
5 km, 2013
31 360 PLN
Volkswagen up!
1.0 benzyna 60 KM
2013
35 500 PLN

Ocena auta Volkswagen up!

Galerie Volkswagen up!

Volkswagen up! - wersja 5-drzwiowa Volkswagen up! Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM - galeria redakcyjna Volkswagen eco up! Volkswagen twin up! Concept (2013) Volkswagen e-up! (2014) Volkswagen cross up! (2013) Volkswagen e-up! (2013)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen up!

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen up! 1.0 MPI (60KM) 2013r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Od wielu lat Pośrednictwo Finansowe KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. współpracuje z firmą Auto Gaz Aries. Usługi, z jakich korzystamy to m.in. przeglądy samochodów, czy montaż sekwencyjnej instalacji gazowej. Firma rzetelnie i profesjonalnie wywiązuje się z powierzonych obowiązków, dlatego możemy ją z czystym sumieniem polecić. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

  • 2.
  • 4,00 Volkswagen up! 1.0 (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe &#8222;KREDYTY-Chwilówki&#8221; Sp. z o.o., 03.04.2014

    Dzięki firmie Auto Gaz Aries mamy w samochodach firmowych zainstalowany system BRC SEQUENT 24. Rewelacja! Instalacja BRC jest rekomendowana przez Volkwagen Group Polska i dzięki temu nie tracimy gwarancji na nasze UP!-y. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen up! 1.0 (60KM) 2013r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Dzięki firmie Auto Gaz Aries mamy w samochodach firmowych zainstalowany system BRC SEQUENT 24. Rewelacja! Instalacja BRC jest rekomendowana przez Volkwagen Group Polska i dzięki temu nie tracimy gwarancji na nasze UP!-y. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen up!

Volkswagen up!

18 komentarzy

15 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~dawid~dawid

UWAGA NIE KUPOWAĆ "System Maps&More" to mułowata nawigacja za 1400zł! [aktualizacja mapy są na 1 miesiąc!] potem nawigacja nawet nie czyta informacji o korkach.
aktualizacja na 2 lata kosztuje tyle co nowe urzadzenie + mapa: 450zł. rada: kupcie nawigacje osobno za 600zl z dożywotnimi mapami a za zaoszczędzone pieniądze pijcie moje zdrowie

~PAWEŁ~PAWEŁ

Posiadam VW UP od kwietnia 2012 od roku t.j. od ok 15000 na zimnym silniku sprzęgło BARDZO hałasuje , zaś od początku pasek klinowy się ślizga po wjechaniu w kałużę, dwukrotnie zgłaszałem sprawę do serwisu VW AUTO VIVA. Odpowiedź była taka, że wiedzą o tym ,że sprzęgła są wadliwe ale VW nie zamierza przeprowadzać akcji serwisowych. Zaś piszczący pasek jest spowodowany brakiem osłony pod silnik której nie można w żaden sposób zamontować. Na przegladzie jeszcze powiedzieli o tym że będę wzywany bo każdy VW UP ma wadliwe oprogramowanie i może żle pokazywać stan paliwa. Jak na taki prosty samochód to za dużo tych niemiłych niespodzianek. Ps. ciekawostka UP nie ma filtru paliwa więc wymienia się całą pompę paliwa co w naszych warunkach jest po prostu złym rozwiązaniem

~Przedsiębiorca.~Przedsiębiorca.

Do mozabeta124: A co w nim paskudnego? I czemu awaryjne niby? Masz jakieś konkretne uzasadnienie? To poproszę.
Posiadamy trzy takie auta w leasingu i jest to chyba najlepszy zakup. Proste, zwinne i bezproblemowe auto. (Brak tylko fontanny na dachu). Mało pali, bardzo dobrze jeździ, ciekawe stylistycznie.
Rozmiar też zaskakuje. Optycznie wydaje się malutki i niknący. Ale wystarczy, że jest zaparkowany obok innych segmentu nawet B i widać zdumienie, że "naprawdę jest taki duży?".
Wracając do Twojego postu: jeśli Polska zaprojektuje i wyprodukuje swój własny, polski samochód, choćby jakościowo i technologicznie taki jak n. VW Up to zapewniam, że wesprę polską motoryzację z przyjemnością. Natomiast póki co dzięki naszym włodarzom od 25 lat możemy podziwiać nowe auta i czekać 10 lat aż większość społeczeństwa je kupi jako używane "w idealnym stanie", sprowadzone "igły", itp.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 120
Przejechany dystans
41 083 321 km
Zatankowanego paliwa
2 094 847 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 453
Wydanych pieniędzy
3 190 289 zł
Średnie wydatki na auto
1 247 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 831
Wydanych pieniędzy
3 445 627 zł
Średnie wydatki na auto
1 346 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 559)

Testy zderzeniowe Volkswagen up!

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen up! przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW up! 1.0, LHD
2011

Volkswagen up!
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen up!

Na podstawie 29 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ASz, dodano: 17.12.2012 15:08

Średnie spalanie (po 50% w mieście i w trasie) około 4.6 litra/100 km.

pełny raport Volkswagen Hatchback 5d 1.0 MPI

autor: piotrmk, dodano: 05.09.2013 21:21

Przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść poniżej 6l

pełny raport Volkswagen Hatchback 3d 1.0

autor: AUTORYTETmORALN, dodano: 04.04.2014 12:45

Trzydzieści parę tysiaków za takie wyposażenie (klima, radio,ESP, poduszki boczne z ochroną głowy) i jakość , to świetnie. Spalanie rewelacyjne. Po 15000km jakiś serwis olejowy ponoć za 600PLN , to kicha.:( Później przegląd przy 20000km też coś do zapłaty- trochę tego nie rozumiem.:(

pełny raport Volkswagen Hatchback 5d 1.0 MPI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen up!

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen up!

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen up!