Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volkswagen up!

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Auta najmniejsze
Mały samochód (segment A) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy z miejskich pojazdów Volkswagena, następca modeli Lupo i Fox. Pierwszy prototyp, który poprzedził produkcję malucha VW to up! concept zaprezentowany w 2007 roku. W kolejnych latach niemiecka marka rozwijała swoją koncepcję o kolejne modele studyjne (m.in. Space up! z 2007 r., e-Up! i up! Lite z 2009 r.) Finalnie up! został zbudowany na płycie podłogowej VW Group MQB Platform w ramach volkswagenowskiego projektu NSF (New Small Family), a jego bliźniaczymi modelami są Skoda Citigo i Seat Mii.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najbardziej spójny stylistycznie z trójki maluchów Volkswagena, znacznie ciekawszy od Skody Citigo (nie było to trudne) i dość przyjazny w odbiorze. W tej klasie jest co najmniej pięć lepiej wyglądających samochodów, ale to samo można powiedzieć o każdym innym segmencie, a to właśnie auta VW się sprzedają.
Luzacjusz: Według mnie przyzwoity, a volkswagenowska prostota jakoś wyszła mu na dobre. Up! to alternatywa wobec krzykliwych maluchów i nudnych-jak-flaki-w-oleju maluchów. Jest w tym jakaś koncepcja.

Podczas, gdy konkurencja stylizuje swoje "maluchy" coraz śmielej fundując im bardziej opływowe kształty (np. Fiat Panda) czy dynamiczne przetłoczenia (np. Kia Picanto), Volkswagen projektując up'a! postanowił po raz kolejny zaufać niczym nie zmąconej prostocie. Nieskomplikowane, kanciaste kształty znalazły swoje zastosowanie zarówno w ogólnej bryle nadwozia, jak również w detalach, do których zaliczymy kształty szyb czy formy lamp przednich i tylnych. Właściwie jedyną designerską "ekstrawagancją" jest charakterystyczny wlot powietrza umieszczony w przednim zderzaku. Na szczęście, mimo swej prostoty karoseria może się podobać - jest zwarta i dodaje autu solidności.

Nie biorąc pod uwagę topowych wersji wyposażeniowych naszpikowanych elektroniką, wnętrze up'a! szybko uświadamia nas, że siedzimy w tanim samochodzie. Tworzywa sztuczne użyte do wykończenia są przeciętnej jakości, a w kilku miejscach da się nawet doszukać gołej, nieosłoniętej plastikiem blachy. Negatywne wrażenie wzmacnia bardzo skromny kokpit, w którym dominują zegary z miniaturowym obrotomierzem oraz panel na środku deski skupiający większość przycisków. Nie znaczy to jednak, że miejsce pracy kierowcy pozbawione jest zalet. Obsługa urządzeń pokładowych jest bajecznie prosta, a poza wspomnianym obrotomierzem czytelność wskaźników nie budzi zastrzeżeń. Kierowca ma dodatkowo wygodną pozycję za "kółkiem" i świetną widoczność na zewnątrz.

Bryła nadwozia o aparycji pudełka atrakcyjności stylistycznej autu nie dodaje, jednak bardzo korzystnie wpływa na przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku. Z przodu miejsca jest na tyle dużo, że możemy poczuć się, jakbyśmy siedzieli w aucie o klasę wyżej. Z tyłu jest nieźle, choć już bez rewelacji - siedzącym na kanapie przydałoby się kilka centymetrów ekstra na wysokości nóg. Żadnych zastrzeżeń nie mamy za to do wielkości kufra - i przed, i po złożeniu drugiego rzędu siedzeń imponuje on pojemnością. Dostęp do bagażnika utrudnia niestety dość wysoko położony próg oraz półka bagażnika nie unosząca się wraz z klapą (kolejny "tani" akcent we wnętrzu). Plus za wygodne i dobrze podtrzymujące ciała na zakrętach fotele.

Zachowanie podczas jazdy to mocna strona up'a! - jak na auto miejskie, mały Volkswagen okazuje się i wygodny, i bezpieczny. Nietypowe dla niemieckiej firmy, dość komfortowe nastawy zawieszenia pozwalają pokonywać dziurawe ulice polskich miast bez wstrząsania pasażerami, a dzięki skutecznemu wyciszeniu do kabiny dochodzą mocno przytłumione odgłosy. Podczas pokonywania zakrętów auto dosyć mocno się przechyla, jednak pozostaje stabilne, a podczas szybkich manewrów nieocenione okazują się precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce.

Marketingowcy Volkswagena poszli po rozum do głowy i po wpadce z absurdalnie drogim Lupo, rozsądnie skalkulowali ceny modelu up!. Dzięki temu, jedynie najdroższe wersje niemile zaskakują ceną. Niestety, pewne zastrzeżenia trzeba skierować do wyposażenia. Najtańsza odmiana przyciąga do siebie liczbą elementów podnoszących bezpieczeństwo (ABS, ESP, 4 poduszki powietrzne), ale odpycha brakiem wielu dla niektórych niezbędnych funkcji (elektrycznie sterowanych szyb, centralnego zamka, obrotomierza czy dzielonej kanapy). Sprytnie dobrana specyfikacja wyposażenia nie pozwala nam dokupić do tańszych wersji kilku potrzebnych elementów - trzeba od razu wybrać bogatszą, a co za tym idzie droższą odmianę.

Dane techniczne Volkswagen up!

Silniki

Moc silników 60-75 KM

Prędkość maks. 161-172 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,2-15,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volkswagen up!

Średnia ocena modelu

na podstawie 21 opinii

4.39

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (96%)
NIE (4%)

Wybrane oceny kierowców Volkswagen up!

Ogólnie oceniam autko na 4+. Jest to pojazd dla 1-2 osób ponieważ dostęp do tyłu nie jest wygodny a i ... więcejz miejscem będzie problem jeśli osoby siedzące z przodu to "spore osobniki" :) Ładne, wygodne, przyjemne w prowadzeniu i mam nadzieję, że długo bezawaryjne. Spalanie potrafi zaskoczyć na +, jak i na - jeśli mamy ciągle pedał w podłodze na mieście. Liczę, że spalanie spadnie ponieważ autko dopiero zrobiło 3100km. ukryj
dodano 04.04.2012 przez
Autko odebralem kilka miesiecy temu. Pierwsze wrazenie calkiem pozytywne, ktore troche zaciera sie z kazdym kolejnym kilometrem. Zaczne od silnika ... więcejczyli dobrej strony tego auta. Zaskakujaco dobrze radzi sobie z predkosciami 130-140 km\h a przy tym jest calkiem cichy i ekonomiczny jak na 3 cylindrowa litrowke oczywiscie. Zdecydowanie slabo radzi sobie w przedziale wysokich obrotow, marnie przyspiesza a przy tym halasuje dosyc mocno, jednak dobrze czuje sie w zakresie srenich i w miare niskich obrotow. Wygluszenie moglbym podzielic na tyl i przud. Z tylu brakuje nadkoli co oczywiscie slychac a zwlaszcza poczas jazdy w deszczu. Przod jenak jest wygluszony zaskakujaco dobrze jak na klase tego samochodu, do tego stopnia ze mozna zapomniec zmienic bieg z 4 na 5 bieg. Producent zapewnia ze silnik zostal opracowany tak aby pracowal rowno i ze dolozono wszelkich staran zeby nie przenosil drgan do wewnatrz kabiny. Jenak nie udalo sie tego osiagnac i niestety czuc nie rowna prace motoru, choc wibracje nie sa mocne to moze nas troche denerwowac brak kultury pracy na wolnych obrotach. Standardowe zawieszenie z oponami w rozmiarze 165 70 r14 nie zapewniaja pewnosci prowadznia a auto buja sie na boki dosyc mocno i wtym przypadku polecam zainwestowac w sportowe zawieszenie oferowane w salonie i lepsze obrecze kol z szerszymi oponami. Opisy auta na stronach www zapewniaja nas ze skrzynia biegow jest precyzyjna a biegi zmienia sie glako i przyjemnie. Ja mam troche inne zdanie! Drugi bieg sprawia wrazenie zgrzytania a 3 i 4 nie chetnie wskakuja na swoja pozycie i albo przylozymy wiecej sily albo zaczniemy zmiane od nowa. Skrzynia to zecydowanie najslabszy punkt tego auta. Kilka szybkich plusow to: w miare wygodne fotele choc za regulacje wysokosci trzeba doplacic( co warto zrobic), wycieraczki same zwalniaja prace gdy zatrzymujemy sie na skrzyzowaniu, sporo miejsca dla kierowcy i pasarzera, male spalanie( miato okolo 6, autostrada przy 130-140 5.6-5.7, do 100km\h okolo 5 litrow na 100), calkiem spory bagaznik w tej klasie, duzy i precyzyjny wskaznik paliwa. Szybkie minusy to: brak regulacji wysokosci pasow bezpieczenstwa, malo schowkow i slaba ergonomia deski rodzielczej, brak regulacji kierownicy w poziomie, tandetny szybko rysujacy sie plastik deski rodzielczej, brak wskaznika temperatury cieczy chlodzacej i glupie "inteligentne" podswietlenie zegarow ktore zmienia sie ze wskazan czujnika swiatla zewnetrzengo(kompletna bzura nie dzialajaca poprawnie) ukryj
dodano 08.09.2012 przez
Po długich poszukiwaniach, zdecydowaniu się kolejno na Aygo (wyeliminowana przez brak Isofix w budżetowych wersjach) i Alto weszliśmy do salonu ... więcejVW przy placu zabaw. Żona (przeciwniczka VW "bo kradną") jeździła, a ja bawiłem się z dzieckiem obok. Przyszła na plac zabaz z bananem na twarzy, oznajmianąc, że wcześniejsze wybory (poza Aygo, "bo ładna") są do kitu a to jest auto idealne, co prawda 3d, ale wkrótce ma być 5d i to chce. Po kilku dniach też się przejechałem, a urzekła mnie cisza wewnątrz. Podjąłem jeszcze próbę obniżenia kosztów zakupu "kochanie, zobaczmy Skodę, bo to to samo". Pierwszy raz widziałem jak, jeszcze w salonie, żona odbija się jak piłeczka od siedzenia. Ostrzegam więć, jśli ktoś myśli o Skodzie niech nie idzie oglądać vw. Różnica materiałów tanich wersji jest naprawdę duża. Wróciliśmy do VW. Po negocjacjach stanęło na move z dodatkami, wieloma niepotrzebnymi dodatkami... ach kobiety :( Autko zwrotne, ciche, oszczędne, małe na zewnątrz i duże w środku, ciekawy design (subiektywnie, bo są też miłośnicy "zaokrąglonych kwadratów"), wygodne i w Polsce jeszcze przez jakiś czas trzymające wartość jako produkt niemieckiej myśli technicznej. Design wnętrza nawiązuje do aut z przełomu lat 70-80-tych, czyli małe zegary pomocnicze, kolor na desce, niepełna tapicerka drzwi, jak w moim pierwszym (ukochanym) aucie. Jedynym nieporozumieniem jest brak podnoszonej półki przy otwieraniu bagażnika, naprawdę przeszkadza przy pakowaniu np zakupów. ukryj
dodano 22.03.2013 przez
Ogólna ocena samochodu jest bardzo dobra. Jest to świetnie przemyślana konstrukcja. Można dostać ja z dobrym wyposażeniem, które gwarantuje nam ... więcejkomfort. Co jest ważne, nie czujemy że prowadzimy tak mały samochód. komfort jest na poziomie kompaktów sprzed kilku kilku lat. Użyte materiały są dobrej jakości, spasowanie elementów także jest na wysokim poziomie. Nieco rażą ubytki w wyposażeniu podstawowym - brak sznureczków podtrzymujących tylną półkę, oraz brak oświetlanie bagażnika. - nie ma na liście opcji. Nie znajdziemy także tylnych nadkoli, co w deszczową pogodę skutkuje pojawianiem sie ekstra doznań akustycznych - niezbyt przyjemnych. w mojej wersji move up nie mam także możliwości odłączenie poduszki powietrznej pasażera. Na plus oceniam design tego samochodu orazszereg rozwiązań z zakresu funkcjonalności - dobre fotele, dużo miejsca z przodu, światła do jazdy dzienej. został zaprojektowany zgodnie z ideą "less is more" jednak momentami chyba konstruktorzy przesadzają. ukryj
dodano 16.03.2014 przez
Zobacz oceny Volkswagen up! Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volkswagen up!

Pb
4,37 - 7,23
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volkswagen up!

Hmm tutaj też nie ma co się oszukiwać. Panda spalała w mieście dobre 8,5/100 w trasie przy stałym 90/100 ok ... więcej5,5/100 a z wyprzedzaniem ok 6-7/100 - rekord spalania w pandzie to coś ok 4,8 z tego co pamiętam ale przy 80km/h przy nocnej jeździe. Teraz VW up-ek: w trasie przy jeździe 90-100 jest w stanie z klimą wypić ok 5-5,5/100. Dokładając wyprzedzane robi się nam ponad 6,5/100. Miasto na spokojnie można zejść ok 7/100 ale przy baardzo dynamicznej jeździe 10-11/100 to norma. Najniższe spalanie - kolejna nocna trasa 4.3/100 jadąc 90-110 z delikatnymi przyspieszeniami i bez klimy w 2 osoby. ukryj
dodano 04.04.2012 przez
Spalanie niskie. Do pracy mam 17 km. Połowa w mieście Poznań, połowa trasa. Na tej trasie udało mi się uzyskać ... więcejspalanie na poziomie 3,6l/100km, ale to trzeba się trochę postarać :) generalnie spalanie można określić na poziomie 4,2 w powyższych warunkach jesienią, zimą będzie 4,7. Jak gaz jest do dechy to w Poznaniu potrafi spalić ponad 7, ale trzeba się starać i stać w korku, 1, 2 bieg. Nie wiem jak komuś może spalić 10 to chyba coś nie tak z samochodem, albo to wynik po przejechaniu 500m. na trasie poznań-kraków przez wrocław, 4 dorosłe osoby + połowa trasy z klimą 4,2l/100km. ukryj
dodano 17.10.2013 przez
Przy jezdzie miejskiej czyli start,swiatla stopy itd. 2-3 km, czasami 5-10km ) spalanie wynosi 7 litrow . Czyli tyle ile ... więcejsie spodziewalem .W katalogowe bajki nie wierze . Byc moze przy jezdzie 25km lub wiecej z bardziej stala predkoscia spalanie zejdzie do 5.5-6 litrow ale napewno nie mniej. Seicento, Panda 1.1 /1.2 pali tyle samo. Silnik 1.4 zjadl by tyle samo a frajda z jazdy 10x wieksza by byla albo taki 1.2 TSI ukryj
dodano 20.03.2013 przez
Jak na razie jestem zadowolony - samochód nie obciąża mocno portfela. Kupiłem, bo nie widziałem sensu utrzymywania diesla przy dość ... więcejdużych procentowo przebiegach w mieście. Poza tym za niewiele ponad 300 zł można mieć w Upie przyzwoitej klasy koło zimowe (oryginalna felga stalowa 14" z oponą ze średniej półki - np. Nokian) - w autach, którymi jeździłem do tej pory, było to nie do pomyślenia. ukryj
dodano 10.01.2015 przez
Silnik bardzo oszczędny. W mieście brakuje start/stop a na trasie 6 biegu, by został mistrzem oszczędności. Mam 16 calowe kola ... więceji szerokie opony (pakiet sportowy). Na zimówkach spalanie pewnie jeszcze spadnie. Przebieg: 2500 km, więc silnik się dopiero dociera. Rekord 3.6 to spalanie na trasie Częstochowa-Warszawa, śr V=80 km/h. ukryj
dodano 21.10.2012 przez
Zobacz raporty spalania Volkswagen up! Dodaj raport spalania

Publikacje o Volkswagen up!

Newsy o Volkswagen up!

Przeczytaj pozostałe 15 newsów o Volkswagen up!

Nowe Volkswagen up!

nowe Volkswagen up!
Volkswagen up!
ceny od 33 590 zł do 53 650

Volkswagen up! Hatchback 3d 1.0 60KM od 2011

w pakiecie take up!

w cenie katalogowej brutto

33 590 zł

Wyposażenie standardowe
Zabezpieczenie antykradzieżowe (Immobiliser)
Lusterka boczne regulowane od wewnątrz, manualnie
ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EBV, MSR i asystentem podjazdu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet "VAN1" (1 500 zł)
Pakiet "VAN2" (4 900 zł)
Pakiet "Cool&Sound" (990 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet "VAN1" (1 500 zł)
Pakiet "VAN2" (4 900 zł)
Pakiet "Cool&Sound" (990 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 22 oferty Volkswagen up!

Dealerzy Volkswagen

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Modlnica

małopolskie, Modlnica, Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

WOJTANOWICZ

WOJTANOWICZ Volkswagen Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Strachowskiego 21-25

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Volkswagen Nowy Sącz

małopolskie, Nowy Sącz, Tarnowska 159

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Volkswagen Suchy Las

wielkopolskie, Suchy Las, Obornicka 149

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Opinie o instalacjach LPG w Volkswagen up!

Liczba wpisów: 3
Od wielu lat Pośrednictwo Finansowe KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. współpracuje z firmą Auto Gaz Aries. Usługi, z jakich korzystamy to ... więcejm.in. przeglądy samochodów, czy montaż sekwencyjnej instalacji gazowej. Firma rzetelnie i profesjonalnie wywiązuje się z powierzonych obowiązków, dlatego możemy ją z czystym sumieniem polecić. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
Dzięki firmie Auto Gaz Aries mamy w samochodach firmowych zainstalowany system BRC SEQUENT 24. Rewelacja! Instalacja BRC jest rekomendowana przez ... więcejVolkwagen Group Polska i dzięki temu nie tracimy gwarancji na nasze UP!-y. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
dodano 03.04.2014 przez
Dzięki firmie Auto Gaz Aries mamy w samochodach firmowych zainstalowany system BRC SEQUENT 24. Rewelacja! Instalacja BRC jest rekomendowana przez ... więcejVolkwagen Group Polska i dzięki temu nie tracimy gwarancji na nasze UP!-y. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen up!