Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volvo V60

Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.

Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - lewy bok
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Jesteście ciekawi gdzie podziały się klasyczne kombi od Volvo, które miały tyle wdzięku, co szafy na kołach? Informujemy Was, że ich czas minął, i to najpewniej bezpowrotnie. Najlepszym tego przykładem jest model V60. Jego nadwozie obfituje bowiem w odważne formy designerskie nadające całości niezwykle dynamicznej linii. Uwagę zwraca zarówno pas przedni z charakterystycznymi reflektorami i głębokimi przetłoczeniami zderzaka, jak też profil boczny a la coupe oraz tył opatrzony w finezyjne lampy i mocno wyprofilowaną klapę bagażnika.

Life-stylowo zaprojektowana karoseria spodoba się z pewnością tym, którzy lubią wyróżniać się w tłumie. Niestety, nie przypadnie do gustu osobom, które stawiają przede wszystkim na funkcjonalność. Choć kombi są z zasady samochodami o podwyższonej praktyczności, V60 ma z tą cechą niewiele wspólnego. Na tylną kanapę wsiada się wyjątkowo niewygodnie, a po zajęciu miejsca okazuje się, że panuje tam zaskakująca ciasnota. Jeszcze gorzej wygląda przestrzeń wygospodarowana na walizki – miejsca jest tam tyle, co w samochodzie kompaktowym, a efektywne wykorzystanie mizernej pojemności utrudnia dziwnie ukształtowany otwór załadunkowy i wysoki próg. Niefunkcjonalny charakter wnętrza podkreśla nawet… miniaturowy schowek umieszczony przed fotelem pasażera.

Kto jednak tylko okazjonalnie wykorzystuje siedzenia drugiego rzędu i równie rzadko korzysta z pełni możliwości bagażnika, ten z wnętrza V60 powinien być zadowolony. W przedniej części kabiny pasażerskiej podróżuje się bardzo wygodnie, w czym zasługa dużej ilości wolnej przestrzeni oraz wygodnych, dobrze wyprofilowanych foteli. Osobę zajmującą miejsce kierowcy ucieszy z pewnością fakt, że łatwo znaleźć dogodną pozycję za „kółkiem” i nietrudno połapać się w umiejscowieniu elementów obsługi kokpitu. Przy podkreślaniu zalet wnętrza nie sposób też nie wspomnieć o wykończeniu – z eleganckim wyglądem tablicy rozdzielczej idą w parze pierwszorzędne materiały, których nie powstydziłby się żaden przedstawiciel klasy średniej premium. Do walorów kokpitu zaliczymy ponadto czytelność zegarów, zaś do jego wad – widoczność z miejsca prowadzącego.

Konstruktorom zawieszenia V60 udało się połączyć odpowiednią stabilność auta na ostrych łukach z niezłym poziomem resorowania na nierównych drogach. Ci, którzy życzyliby sobie lepszych własności trakcyjnych i wyższego komfortu mogą zamówić opcjonalne zawieszenie aktywne. Ci, dla których liczy się przyczepność w różnych warunkach drogowych mogą natomiast sprawić sobie wersję wyposażoną w skuteczny napęd na cztery koła. Skoro już o skutecznych podzespołach mowa, ta cecha tyczy się także układów hamulcowego i kierowniczego.

Stylistką, wykończeniem, jak i… ciasnotą wnętrza V60 odcina się od tradycyjnych przedstawicieli segmentu D, lokując się wśród modeli klasy premium. Na szczęście pomimo nadania autu prestiżowego wizerunku, producentowi udało się rozsądnie skalkulować koszty zakupu. Tanio nie jest, ale bogate wyposażenie seryjne sprawia, że to korzystna oferta. Wspominając o bogactwie wyposażenia, podkreślić trzeba fakt, że oprócz wysokiego standardu (obejmującego 6 airbagów, 6 głośników, półautomatyczną „klimę”, a nawet tempomat) do dyspozycji jest też długa lista płatnych dodatków (zawierająca wiele elektronicznych systemów poprawiających bezpieczeństwo, którymi zresztą nierzadko chwali się Volvo).

Komentarze redakcji

Powagosław: Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo.
Luzacjusz: Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem.

Wersje nadwozia Volvo V60

Silniki Volvo V60

Lista silników:
1.6 T3 (150KM), 1.6 T4 (180KM), 2.0 T5 (240KM), 2.0 T5 DRIVE-E (245KM), 2.0 T6 DRIVE-E (306KM), 2.0T (203KM), 3.0 T6 (304KM), 1.6 DRIVe (115KM), 1.6 D2 (115KM), 2.0 D3 (163KM), 2.0 D4 (163KM), 2.0 D4 DRIVE-E (181KM), 2.0 D3 (136KM), 2.4 D4 (181KM), 2.4 D5 (215KM), 2.4 D4 (163KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volvo V60

Volvo V60 Plug-in Hybrid - szybkie i oszczędne
 
Nasz test Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid

Klienci szwedzkiej marki musieli długo czekać na hybrydę. Cierpliwość została nagrodzona. Volvo zaczyna z wysokiego C. Przygotowało mocną i świetnie jeżdżącą hybrydę. Pierwsze egzemplarze V60 Plug-in Hybrid dotarły już do Polski.

Volvo V60 D5 AWD - łamanie stereotypów
 
Nasz test Volvo V60 D5 AWD

"Jeżdżę białym, szwedzkim kombi z silnikiem Diesla" - jeszcze kilka, może kilkanaście lat temu takie stwierdzenie musiało skutkować pojawieniem się ironicznego uśmiechu u naszego rozmówcy. Po chwili byliśmy uznani za typowego nudziarza bez fantazji, który nie ma wyobraźni i lubi jeździć autem...

Kombi z klasą - Volvo V60
 
Nasz test

Volvo V60 wygląda świetnie, jest znakomicie wykonane, a na drodze zachowuje się jak przystało na komfortowe, rodzinne kombi. Na wyrazy uznania zasługuje również wysokoprężna jednostka D3 o pięciu cylindrach i fenomenalnym dźwięku.

Volvo V60 Plug-in Hybrid - kombi szybkie i ekonomiczne

Czasy, kiedy słowo "hybryda" kojarzyliśmy wyłącznie z Toyotą Prius odeszły już w zapomnienie. Na rynek trafiają coraz to kolejne auta z napędem mieszanym, a ich obecność w gamie modelowej każdej ważniejszej marki to tylko kwestia czasu. Volvo, nie chcąc pozostać w tyle, przygotowało własnego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo V60

Volvo V60 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo V60autoWcentrum - społeczność Volvo V60

najwyższe oktanyAuta - Volvo V60

Volvo V60 v60 35,18

Volvo V60 Łoś T5 52,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo V60

nonilion 40,70

bobotov 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo V60

Serwis Drywa Gdynia
Serwis Drywa Gdynia Dziś Łoś był na trzecim przeglądzie w swoim życiu. Wszystko z nim ok, dostał no...
Tapicerka skórzana
Tapicerka skórzana Zakupiłem i zaaplikowałem oryginalne środki do czyszczenia i ochrony tapicerki s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo V60

od 119 700 zł do 218 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (150 - 304 KM): 1.6 T3, 1.6 T4, 2.0 T5 DRIVE-E, 3.0 T6

 

Diesel (115 - 215 KM): 1.6 D2, 2.0 D3, 2.0 D4 DRIVE-E, 2.4 D4, 2.4 D5

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Volvo V60
 

Najpopularniejsza wersja Volvo V60

Volvo V60 1.6 T3 150KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

hak
alufelgi
radio / CD
elektryczne szyby
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Czystego Wnętrza (CZIP) - 280

Cena katalogowa

119 700

Zobacz ofertę Volvo V60 1.6 T3 150KM - 5 drzwiowe kombi
 

Volvo V60 najczęściej porównywane z:

Skoda Superb
2.0 TDI CR DPF (140 KM)
Jaguar XF
2.2 D (163 KM)
Audi A6
4.0 TFSI (420 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Demonstracyjny Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volvo V60

Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
22 000 km, 2012
77 500 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
2013
149 900 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
46 000 km, 2011
0 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
42 000 km, 2011
0 PLN

Ocena auta Volvo V60

Galerie Volvo V60

Volvo V60 Plug-In Hybrid Volvo V60 Ocean Race Volvo V60 Plug-In Hybrid Facelifting R-Design (2014) Volvo V60 Polestar (2014) Volvo V60 Facelifting 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna Volvo V60 Facelifting (2014) Volvo V60 Volvo V60 Plug-In Hybrid Facelifting (2014) Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna Volvo V60 Plug-In Hybrid - wersja przedprodukcyjna
Zobacz inne galerie Volvo

Volvo V60

Ostatnie komentarze:

~miroslaw~miroslaw

No wiec tak. Jezdze V60, T3. Silnik 1.6 benzyna turbo, 150 KM. Nowy z salonu. Rocznik 2012. Wady: prawie nie ma. Jedynie osłonki na klocki hamulcowe kiepskiej jakości, bo pokryly się jakims rdzawym nalotem. W serwisie mowia, ze to normalne. Ogolnie, auto 2 osobowe. Ja mam prawie 1.90 m wzrostu wiec za mna może usiasc tylko dziecko. Na szczęście moje dzieciaki już dorosle i nie jezdza z nami, a pies ma jak w raju z tylu. Jak na kombi, to bagażnik tez nie za duzy. Zalety: Miałem już kilka samochodow w zyciu i uważam Volvo za najlepszy, jak do tej pory. Przy 140 km/h trzyma się drogi jak przyklejony. Hamulce i zawieszenie bez zarzutu. Nastepne auto tez będzie Volvo.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 881
Przejechany dystans
6 285 038 km
Zatankowanego paliwa
445 354 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 037
Wydanych pieniędzy
971 130 zł
Średnie wydatki na auto
1 728 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 854
Wydanych pieniędzy
943 834 zł
Średnie wydatki na auto
1 679 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (562)

Testy zderzeniowe Volvo V60

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo V60 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH
2012

Volvo V60
Volvo V60 2.0 diesel 'Momentum', LHD
2011

Volvo V60
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo V60

Na podstawie 18 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jacek, dodano: 24.08.2013 13:46

Zużycie paliwa jest nawet odrobinę niższe niż oczekiwałem. Trasa - ok 130-140 km/h około 5.5 l/100 km Miasto - ok 6.5 l/100 km jeżdząc nazwijmy to średnio. (do 7 l przy ostrej jeżdzie) Można oczywiście osiągnąć łatwo wynik poniżej 5 l/100 km na trasie ale mając auto które maksymalnie jedzie ponad 220 km/h ciężko się do tego zmusić i nie zasnąć :)

pełny raport Volvo Kombi Facelifting 2.0 D4

autor: atabreh, dodano: 21.01.2014 12:26

Spalanie adekwatne do pojemności silnika i mocy.

pełny raport Volvo Kombi Facelifting 2.4 D5

autor: krakus, dodano: 09.08.2014 21:44

samochodem jadąc do 140 km/h mozna oszczędzac paliwo. w porównaniu do S40 2,0 d spala 1 litr więcej a różnica w jeździe - prowadzeniu jest ogromna.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 D4

Skarbnica wiedzy o Volvo V60

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo V60

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo V60
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM