Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Volvo V60

Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.

Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - silnik
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - kokpit
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - kokpit
Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna - kierownica

Kiedyś wyglądały jak kanciaste szafy, które ktoś postawił na czterech kołach. Dziś mają w sobie na tyle dużo wdzięku, że swą urodą mogą wzbudzać nie tylko ciekawość, ale i pożądanie. Mowa o autach typu kombi, które z biegiem lat bezkompromisową praktyczność porzuciły na rzecz efektownego stylu. Znakiem tych przemian jest sylwetka V60 - zgrabna, dynamiczna, nowoczesna i fantazyjna, acz niezapowiadająca ogromu przestrzeni w środku.

Znacznie skromniejsza forma wita nas po otwarciu drzwi. Ascetyczne kształty deski rozdzielczej i stonowana kolorystyka nie każdemu przypadną do gustu, za to wysoka jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza spodoba się wszystkim. Elementy obsługi kokpitu zostały uporządkowane zgodnie z regułami ergonomii, ale przyciski na konsoli środkowej okazują się zbyt małe. Czytelność zegarów oraz widoczność z miejsca kierowcy są przyzwoite.

Jeśli Volvo V60 mają podróżować osoby o dużym wzroście, to powinny usiąść z przodu, bo tylko tam otrzymają należytą swobodę ruchów. W drugim rzędzie siedzeń przestrzeni jest niewiele, a na niedostatek miejsca cierpi też bagażnik. Po złożeniu kanapy do dyspozycji mamy płaską podłogę, ale pakowanie utrudniają wysoki próg i niewielki otwór załadunkowy. Kabina pasażerska nie obfituje w duże schowki, oferuje natomiast genialne siedzenia.

Choć kiedyś zachowanie szwedzkiego kombi podczas jazdy uznalibyśmy za bardzo dobre, dziś jego starzejąca się konstrukcja ustępuje kroku młodszym rywalom. W praktyce oznacza to, że właściwości trakcyjne na zakrętach i zdolności resorowania dziur nie zasługują może na krytykę, lecz na tle konkurencji prezentują się blado. Złe wrażenie pozostawia po sobie zwłaszcza hybryda, której wysoka masa i utwardzone zawieszenie nie sprzyjają czerpaniu radości z jazdy.

Skoro już o wersji hybrydowej mowa, warto przy okazji podkreślić, że to wariant dla bardzo majętnych klientów, rozsądny jedynie dla tych, którzy naprawdę wykorzystają jego możliwości. Konwencjonalne odmiany Volvo V60 kosztują na szczęście dużo mniejsze pieniądze i cenowo wypadają atrakcyjniej niż pozycjonowani w klasie premium rywale. Co do wyposażenia, seria okazuje się niezła, zaś lista opcji jest niezwykle opasła i obfituje w elementy poprawiające bezpieczeństwo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo.
Luzacjusz: Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem.

Wersje nadwozia Volvo V60

Silniki Volvo V60

Lista silników:
1.5 T3 DRIVE-E (152KM), 1.6 T3 (150KM), 1.6 T4 (180KM), 2.0 T5 DRIVE-E (245KM), 2.0 T4 DRIVE-E (190KM), 2.0 T6 DRIVE-E (306KM), 2.0T (203KM), 2.0 T3 DRIVE-E (152KM), 2.0 T5 (240KM), 2.4 D6 Plug-in Hybrid (283KM), 3.0 T6 (304KM), 1.6 DRIVe (115KM), 1.6 D2 (115KM), 2.0 D4 (163KM), 2.0 D4 DRIVE-E (190KM), 2.0 D2 DRIVE-E (120KM), 2.0 D4 DRIVE-E (181KM), 2.0 D3 (136KM), 2.0 D5 DRIVE-E (225KM), 2.0 D3 (163KM), 2.0 D3 DRIVE-E (150KM), 2.4 D4 (181KM), 2.4 D5 (215KM), 2.4 D4 (163KM), 2.4 D4 DRIVE-E (190KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Volvo V60

Volvo V60 Plug-in Hybrid - szybkie i oszczędne
 
Nasz test Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid

Klienci szwedzkiej marki musieli długo czekać na hybrydę. Cierpliwość została nagrodzona. Volvo zaczyna z wysokiego C. Przygotowało mocną i świetnie jeżdżącą hybrydę. Pierwsze egzemplarze V60 Plug-in Hybrid dotarły już do Polski.

Volvo V60 D5 AWD - łamanie stereotypów
 
Nasz test Volvo V60 D5 AWD

"Jeżdżę białym, szwedzkim kombi z silnikiem Diesla" - jeszcze kilka, może kilkanaście lat temu takie stwierdzenie musiało skutkować pojawieniem się ironicznego uśmiechu u naszego rozmówcy. Po chwili byliśmy uznani za typowego nudziarza bez fantazji, który nie ma wyobraźni i lubi jeździć autem...

Kombi z klasą - Volvo V60
 
Nasz test

Volvo V60 wygląda świetnie, jest znakomicie wykonane, a na drodze zachowuje się jak przystało na komfortowe, rodzinne kombi. Na wyrazy uznania zasługuje również wysokoprężna jednostka D3 o pięciu cylindrach i fenomenalnym dźwięku.

Volvo V60 Plug-in Hybrid - kombi szybkie i ekonomiczne

Czasy, kiedy słowo "hybryda" kojarzyliśmy wyłącznie z Toyotą Prius odeszły już w zapomnienie. Na rynek trafiają coraz to kolejne auta z napędem mieszanym, a ich obecność w gamie modelowej każdej ważniejszej marki to tylko kwestia czasu. Volvo, nie chcąc pozostać w tyle, przygotowało własnego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volvo V60

Volvo V60 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volvo V60autoWcentrum - społeczność Volvo V60

najwyższe oktanyAuta - Volvo V60

Volvo V60 v60 36,92

Volvo V60 Łoś T5 51,22

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volvo V60

nonilion 30,08

bobotov 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volvo V60

Serwis Drywa Gdynia
Serwis Drywa Gdynia Dziś Łoś był na trzecim przeglądzie w swoim życiu. Wszystko z nim ok, dostał no...
Tapicerka skórzana
Tapicerka skórzana Zakupiłem i zaaplikowałem oryginalne środki do czyszczenia i ochrony tapicerki s...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volvo V60

od 122 400 zł do 277 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (152 - 306 KM): 1.5 T3 DRIVE-E, 2.0 T3 DRIVE-E, 2.0 T4 DRIVE-E, 2.0 T5 DRIVE-E, 2.0 T6 DRIVE-E , 2.4 D6 Plug-in Hybrid

 

Diesel (120 - 225 KM): 2.0 D2 DRIVE-E, 2.0 D3 DRIVE-E, 2.0 D4 DRIVE-E, 2.0 D5 DRIVE-E, 2.4 D4 DRIVE-E

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Volvo V60
 

Najpopularniejsza wersja Volvo V60

Volvo V60 2.0 T3 DRIVE-E 152KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
elektryczne szyby
skórzana tapicerka
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet BUSINESS CONNECT - 5 300
Pakiet INTELLISAFE PRO PACKAGE - 10 500
Pakiet XENIUM - 7 700
Pakiet BUSINESS CONNECT PRO - 8 800
Pakiet Family - 1 600

Cena katalogowa

152 400

Zobacz ofertę Volvo V60 2.0 T3 DRIVE-E 152KM - 5 drzwiowe kombi
 

Volvo V60 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa E
350 BlueTEC (258 KM)
Mercedes Klasa E
300 Blue TEC (231 KM)
Volvo V70
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo V60 Momentum Volvo V60 Momentum
Rocznik: 2012. Przebieg: 138 674 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 67 900 zł
Volvo V60 Kinetic Volvo V60 Kinetic
Rocznik: 2011. Przebieg: 99 405 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 69 900 zł

Używane Volvo V60

Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
22 000 km, 2012
77 500 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
2013
149 900 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
46 000 km, 2011
0 PLN
Volvo V60
2.0 diesel 163 KM
42 000 km, 2011
0 PLN

Ocena auta Volvo V60

Galerie Volvo V60

Volvo V60 Plug-In Hybrid Facelifting (2014) Volvo V60 Polestar (2014) Volvo V60 Facelifting Plug-in Hybrid - galeria redakcyjna Volvo V60 Volvo V60 Plug-In Hybrid - wersja przedprodukcyjna Volvo V60 Plug-In Hybrid Facelifting R-Design (2014) Volvo V60 Facelifting (2014) Volvo V60 Facelifting 2.4 D5 215KM - galeria redakcyjna Volvo V60 2.4 D6 Plug-in Hybrid 283KM - galeria redakcyjna Volvo V60 Kombi 2.0 D3 163KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volvo

Volvo V60

Ostatnie komentarze:

~miroslaw~miroslaw

No wiec tak. Jezdze V60, T3. Silnik 1.6 benzyna turbo, 150 KM. Nowy z salonu. Rocznik 2012. Wady: prawie nie ma. Jedynie osłonki na klocki hamulcowe kiepskiej jakości, bo pokryly się jakims rdzawym nalotem. W serwisie mowia, ze to normalne. Ogolnie, auto 2 osobowe. Ja mam prawie 1.90 m wzrostu wiec za mna może usiasc tylko dziecko. Na szczęście moje dzieciaki już dorosle i nie jezdza z nami, a pies ma jak w raju z tylu. Jak na kombi, to bagażnik tez nie za duzy. Zalety: Miałem już kilka samochodow w zyciu i uważam Volvo za najlepszy, jak do tej pory. Przy 140 km/h trzyma się drogi jak przyklejony. Hamulce i zawieszenie bez zarzutu. Nastepne auto tez będzie Volvo.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volvo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 493
Przejechany dystans
7 407 750 km
Zatankowanego paliwa
542 142 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 319
Wydanych pieniędzy
1 157 259 zł
Średnie wydatki na auto
1 783 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 490
Wydanych pieniędzy
1 106 254 zł
Średnie wydatki na auto
1 705 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volvo (649)

Testy zderzeniowe Volvo V60

Najnowsze testy zderzeniowe Volvo V60 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH
2012

Volvo V60
Volvo V60 2.0 diesel 'Momentum', LHD
2011

Volvo V60
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Zużycie paliwa Volvo V60

Na podstawie 21 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: just me, dodano: 22.10.2012 21:06

Jezdze glownie po miescie,na krotkich odcinkach. Ale 400 nm jest super.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 D3

autor: Mateusz, dodano: 05.03.2013 13:12

Ogólnie jestem zadowolony z auto może trochę waga mnie przeraża spalanie w cyklu mieszanym wychodzi trochę powyżej 7 l auto ma zmieniony soft u Masterasa na 188 km dynamika dość dobra jak na tą wagę.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 D3

autor: Konti, dodano: 22.09.2014 13:01

Przeglądy co 30tys.km około 1500pln mały, 3500pln duży. Spalanie jak na gabaryty w normie. Klekot silnika słyszalny na wolnych obrotach lecz po dodaniu gazu ładne brzmienie 5cylindrowego silnika. Środek ładny, nieco przyciasne wnętrze lecz wygodne fotele ze świetnie wyprofilowanymi zagłówkami. Przed wyjazdem na wakacje radzę założyć box dachowy ze względu na mały bagażnik. Cena zakupu nowego R-Design kosmiczna.

pełny raport Volvo Kombi 2.0 D3

Skarbnica wiedzy o Volvo V60

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volvo V60

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volvo V60
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volvo V60 2.4 D5 215KM