Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo V60

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Rodzinny model o nadwoziu typu kombi klasyfikowany w klasie średniej (segment D), zaliczany do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. V60 nie jest bezpośrednim następcą żadnego innego modelu w gamie Volvo, choć wypełnia lukę po modelu V70 II generacji, poprzedniego kombi segmentu D (obecnie segment E). Pod względem stylistycznym ma V60 ma stanowić połączenie auta rodzinnego ze sportowym coupe. Samochód powstał na płycie podłogowej Forda (symbol EUCD), którą dzieli m.in. Fordem Mondeo i Volvo S80, V70, XC60 i S60.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ja też kiedyś myślałem, że Volvo to jak kostka masła, zawsze będzie wyglądać tak samo. Sportowe coupe w ciele rodzinnego kombi? Świat się zmienia. Volvo też ma prawo.
Luzacjusz: Kiedyś to Bond twierdził, że świat to za mało. Teraz Volvo mówi, że bezpieczny i jakościowo nienaganny wóz to za mało. To więcej oznacza zadziorną stylistykę, na widok której zimny Szwed obleje się rumieńcem. Tak jak na widok Szwedki Izy Scorupco, która rozbierała się przed Bondem.

Kiedyś wyglądały jak kanciaste szafy, które ktoś postawił na czterech kołach. Dziś mają w sobie na tyle dużo wdzięku, że swą urodą mogą wzbudzać nie tylko ciekawość, ale i pożądanie. Mowa o autach typu kombi, które z biegiem lat bezkompromisową praktyczność porzuciły na rzecz efektownego stylu. Znakiem tych przemian jest sylwetka V60 - zgrabna, dynamiczna, nowoczesna i fantazyjna, acz niezapowiadająca ogromu przestrzeni w środku.

Znacznie skromniejsza forma wita nas po otwarciu drzwi. Ascetyczne kształty deski rozdzielczej i stonowana kolorystyka nie każdemu przypadną do gustu, za to wysoka jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza spodoba się wszystkim. Elementy obsługi kokpitu zostały uporządkowane zgodnie z regułami ergonomii, ale przyciski na konsoli środkowej okazują się zbyt małe. Czytelność zegarów oraz widoczność z miejsca kierowcy są przyzwoite.

Jeśli Volvo V60 mają podróżować osoby o dużym wzroście, to powinny usiąść z przodu, bo tylko tam otrzymają należytą swobodę ruchów. W drugim rzędzie siedzeń przestrzeni jest niewiele, a na niedostatek miejsca cierpi też bagażnik. Po złożeniu kanapy do dyspozycji mamy płaską podłogę, ale pakowanie utrudniają wysoki próg i niewielki otwór załadunkowy. Kabina pasażerska nie obfituje w duże schowki, oferuje natomiast genialne siedzenia.

Choć kiedyś zachowanie szwedzkiego kombi podczas jazdy uznalibyśmy za bardzo dobre, dziś jego starzejąca się konstrukcja ustępuje kroku młodszym rywalom. W praktyce oznacza to, że właściwości trakcyjne na zakrętach i zdolności resorowania dziur nie zasługują może na krytykę, lecz na tle konkurencji prezentują się blado. Złe wrażenie pozostawia po sobie zwłaszcza hybryda, której wysoka masa i utwardzone zawieszenie nie sprzyjają czerpaniu radości z jazdy.

Skoro już o wersji hybrydowej mowa, warto przy okazji podkreślić, że to wariant dla bardzo majętnych klientów, rozsądny jedynie dla tych, którzy naprawdę wykorzystają jego możliwości. Konwencjonalne odmiany Volvo V60 kosztują na szczęście dużo mniejsze pieniądze i cenowo wypadają atrakcyjniej niż pozycjonowani w klasie premium rywale. Co do wyposażenia, seria okazuje się niezła, zaś lista opcji jest niezwykle opasła i obfituje w elementy poprawiające bezpieczeństwo.

Dane techniczne Volvo V60

Silniki

Moc silników 115-306 KM

Poj. silników 1 498-2 953 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,0-12,7 s

zobacz dane techniczne

Oceny Volvo V60

Średnia ocena modelu

na podstawie 12 opinii

4.51

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (100%)
NIE (0%)

Wybrane oceny kierowców Volvo V60

to nie jest typowe kombi dla dużej rodziny, na wyjazdy wakacyjne! to samochód dla każdego kto docenia piękny projekt i ... więcejzauważa detale, a jednocześnie ma funkcjonalność dużo większą niż w hatchbacku czy coupe. Bez chwili wahania podjąłbym jeszcze raz decyzję o zakupie V60 ukryj
dodano 11.05.2013 przez
Auto oceniam bardzo wysoko - oczywiście póki co mam je bardzo krótko ale wybierając je kierowałem się w dużym stopniu ... więcejprezencją. Auto w wersji Momentum z jasną skórą w środku oraz na ładnych felgach "Sadia" wygląda według mnie po prostu wspaniale. Techhnicznie spisuje się bez zarzutu. ukryj
dodano 24.08.2013 przez
doskonałe auto dla lubiących komfort i dynamiczną jazdę. świetnie wykończone ze zdecydowanie lifestylowym zacięciem
dodano 13.05.2012 przez
Zobacz oceny Volvo V60 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo V60

Pb
7,70 - 10,83
Na podstawie 7 raportów spalania
ON
5,83 - 9,13
Na podstawie 14 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo V60

Byłem pozytywnie zaskoczony spalaniem. Spodziewałem się poziomów znacznie wyższych, zwłaszcza w mieście (Mondeo 2.0 benzyna paliło co najmniej 1 l ... więcejwięcej). Wygląda na to, że system start/stop działa :-) Na długiej trasie - prędkości miedzy 120 a 140 km/h. Dwupasmówka, jazda z dużą dozą wyobraźni i w miarę stałą prędkością. Po mieście - to bardzo zależy od miasta. W Warszawie - wyniki są zawsze co najmniej o 1 litr gorsze ze względu na styl jazdy warszawiaków (mieszkam tam od kilkunastu lat)... W innych miastach w których jeżdżę - nagle spalanie spada... 1.6 150 KM to zaskakująco dobry silnik, bardzo cichy (bez porównania z dieslem!)... ukryj
dodano 14.06.2012 przez
Zakup bardzo dobry - wyprzedaż rocznika, przegląd po 30tys (duży) w rozsądnych pieniądzach około 1,4tys pln (olej - jest go ... więcejsporo, filtry, filtry od klimatyzacji... Pali średnio 6,8 co przy 5 cylindrach 163 koniach i 400nm jest ok. Jeżdżę w miarę dynamicznie po mieście, autostrada 150-170. samochód jest bardzo oszczędny przy niższych obrotach - przy 90-110kmh pokazuje wartości wokół 4,0l jak ktoś lubi oszczędzać to polecam..ja lubię jego pomruk;) ukryj
dodano 15.08.2014 przez
Przeglądy co 30tys.km około 1500pln mały, 3500pln duży. Spalanie jak na gabaryty w normie. Klekot silnika słyszalny na wolnych obrotach ... więcejlecz po dodaniu gazu ładne brzmienie 5cylindrowego silnika. Środek ładny, nieco przyciasne wnętrze lecz wygodne fotele ze świetnie wyprofilowanymi zagłówkami. Przed wyjazdem na wakacje radzę założyć box dachowy ze względu na mały bagażnik. Cena zakupu nowego R-Design kosmiczna. ukryj
dodano 22.09.2014 przez
katalogowe dane są dla trybu eco+ bez "używania" pedału gazu. jest to wartość hipotetyczna. Udało mi się osiągnąć taką jadąc 80 ... więcejkm/h na najwyższym biegu męcząc niemiłosierne silnik. W zasadzie spalanie jest około 1-3 litry wyższe niż katalogowe, w zależności od stylu i ciężkości buta. Po mieście trzeba być bardzo spokojnym by zejść poniżej 8 litrów. ukryj
dodano 04.09.2014 przez
Zużycie paliwa jest nawet odrobinę niższe niż oczekiwałem. Trasa - ok 130-140 km/h około 5.5 l/100 km Miasto - ok 6.5 ... więcejl/100 km jeżdząc nazwijmy to średnio. (do 7 l przy ostrej jeżdzie) Można oczywiście osiągnąć łatwo wynik poniżej 5 l/100 km na trasie ale mając auto które maksymalnie jedzie ponad 220 km/h ciężko się do tego zmusić i nie zasnąć :) ukryj
dodano 24.08.2013 przez
Zobacz raporty spalania Volvo V60 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo V60

Newsy o Volvo V60

Przeczytaj pozostałe 8 newsów o Volvo V60

Testy zderzeniowe Volvo V60 Euro NCAP

Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH
Volvo V60 2.4 diesel plug-in hybrid 'Momentum', LH
2012
Zobacz szczegóły
Volvo V60 2.0 diesel 'Momentum', LHD
Volvo V60 2.0 diesel 'Momentum', LHD
2011
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volvo

Nowe Volvo V60

nowe Volvo V60
Volvo V60
ceny od 122 400 zł do 277 300

Volvo V60 Kombi Facelifting 2.0 T3 DRIVE-E 152KM od 2015

w pakiecie Summum

w cenie katalogowej brutto

152 400 zł

Wyposażenie standardowe
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
6 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne(dwukomorowe), kurtyny powietrzne (IC)
Czujnik wilgotności powietrza
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet CONVENIENCE dla silników DRIVE-E (9 400 zł)
Pakiet WINTER PRO (3 750 zł)
Pakiet SECURITY (5 850 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet CONVENIENCE dla silników DRIVE-E (9 400 zł)
Pakiet WINTER PRO (3 750 zł)
Pakiet SECURITY (5 850 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 67 oferty Volvo V60

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo V60

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

70

Przejechany dystans

21 983 zł

Zatankowanego paliwa

3 898 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

6

Wydanych pieniędzy

6 623 zł

Średnie wydatki na auto

1 656 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

14

Wydanych pieniędzy

7 804 zł

Średnie wydatki na auto

1 951 zł

ZOBACZ 4 dzienniki kosztów Volvo V60 Załóż dziennik kosztów