Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Volvo V70

Lata produkcji: 1997 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model kombi należący do klasy średniej (segment D), a od trzeciej generacji do klasy wyższej (segment E). Produkowany od 1997 roku. Volvo wprowadziło go swojej oferty w miejsce modelu 850. Choć początkowo V70 był spokrewniony właśnie z tym samochodem, później kolejne generacje odpowiadały kolejnym modelom oznaczonym symbolem S (60, 70 i 80). Litera V w nazwie odnosi się do słowa versality (wszechstronność), tak jak S to saloon (sedan), a C – coupe. V70 od lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Szwecji. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu. Uterenowiona wersja V70 nosi nazwę XC70.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nowe V70 jest zwiewne i delikatne, a jego wnętrze to już klasa sama w sobie. Z drugiej strony, w kanciastości poprzednich Volvo była jakaś metoda i dziś patrzy się na nie z sentymentem. Tylko, czy ktoś o zdrowych zmysłach zamieniłby nowe na stare?
Luzacjusz: Z tym autem jest jak z bardzo dobrze przyrządzonym karpiem. Na sam widok trochę się krzywię, ale raz w roku przejdzie mi przez gardło razem z upierdliwymi ościami. Głównym minusem V70 jest byciem autem kombi. Ale czasem i dla kombi jest wigilia.

Volvo V70 III

Można śmiało powiedzieć, że takich samochodów już nie projektują. W czasach, kiedy auta wszelkiej maści kuszą finezyjną sylwetką, uwodzą kształtnymi przetłoczeniami i przyciągają awangardowymi detalami, Volvo postanowiło narysować kombi w bardzo klasycznym stylu. Powstał w rezultacie model, w którym tradycyjna linia nadwozia spotyka się z równie konserwatywnymi (nie licząc charakterystycznych lamp tylnych) szczegółami.

Designerskich fajerwerków nie znajdziemy też w środku. Wierny prostocie kokpit nie jest może magnesem na wzrok estetów, ale ma tę zaletę, że nie zaskakuje kierującego skomplikowanym rozmieszczeniem elementów obsługi czy nieprzejrzystymi wskaźnikami. Prowadzący może ponadto liczyć na kapitalną widoczność gwarantowaną przez duże, niemal pionowo ustawione szyby. Wnętrze okazuje się dodatkowo solidnie zmontowane i wykonane z trwałych materiałów.

Kabina pasażerska Volvo V70 idealnie nadaje się do rodzinnych eskapad. Oferuje bowiem sporą ilość wolnej przestrzeni (choć z tyłu mogłoby być jej nieco więcej), bardzo wygodne fotele oraz odpowiedni poziom wyciszenia. Na długie podróże przygotowany jest też bagażnik, który pomieści wakacyjny ekwipunek, ułatwi pakowanie walizek regularnymi kształtami i usprawni ich transport kilkoma funkcjonalnymi dodatkami. Co ważne, po złożeniu kanapy podłoga kufra pozostaje płaska.

Szwedzkie kombi uprzyjemnia pokonywanie dalekich dystansów także zestrojeniem podwozia. Samochód skutecznie rozprawia się z nierównościami, dzięki czemu pasażerowie mogą liczyć na wysoki komfort jazdy bez względu na jakość pokonywanej drogi. Jednocześnie pozwala na bezpieczne prowadzenie w zakrętach i gwarantuje wystarczającą precyzję kierowania. Nie przepada natomiast za manewrowaniem, które utrudnia potężna średnica zawracania.

Volvo V70 III. generacji jest na rynku ładnych parę lat, dlatego jego multimedialne wyposażenie ustępuje nowoczesnością młodszym rywalom. Za to w kwestii dostępności elektronicznych systemów bezpieczeństwa produkt z Goteborga nadal trzyma wysoki poziom. Jego ceny nie są niskie, ale w porównaniu do pozycjonowanej w segmencie premium konkurencji prezentują się bardzo atrakcyjnie. Oferta silnikowa modelu powinna usatysfakcjonować większość kierowców.

Dane techniczne Volvo V70

Silniki

Moc silników 109-304 KM

Poj. silników 1 560-3 192 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-13,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Volvo V70

Średnia ocena modelu

na podstawie 314 opinii

4.28

Średnia dla segmentu: Wyższa klasa średnia 4.31

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Volvo V70

Fajne auto, wygląda subtelnie, a jego wnętrze zaskakuje skromnością i jakością. Dodałbym czujniki cofania oraz większe koła, bo generalnie jest ... więcejbardzo cicho w środku, ale czasami polska dziura potrafi zdenerwować auto i się nieprzyjemnie zachowa. Silnik, niby jeden ze słabszych w tym modelu, ale słyszałem że to najlepsza konfiguracja, jego rozrząd wymaga wymiany dopiero przy 240 tys. km. ukryj
dodano 30.09.2012 przez
Jest to moj 14-ty samochod.Myslslem ze po Saabie 9000 nie znajde juz nic lepszego.Teraz chyba juz z Volva nie wyjde.Gdyby ... więcejktos mi postawil pytanie czy kupisz ponownie ten samocho to zdecydowanie odpwiem ze tak.Z tym ze teraz chyba wersje AWD lub XC70.Oczywiscie D5 i automat. ukryj
dodano 31.10.2006 przez
5/5 mógłbym rzec jako właściciel auta po prawie 4 latach. Jedyne co mnie najbardziej denerwuje to częste zmiany biegów w ... więcejWawie. I-II-III-IV-III-0-I-II-III-IV-II-0-... Krótki odcinek i tak ze 100 razy. Automat mógłby tu być wybawieniem, ale dla ekonomii bo w tym modelu automat jest tylko 4 biegowy! wolę zdecydowanie manuala. W trasie manual daje większe poczucie kontroli nad tym klockiem na kołach. Uciążliwy jest też hałas i wibracje silnika zimą po odpaleniu przez 3-4km. Zapraszam do obszernej recenzji :) ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Idealne auto na dalekie trasy. Wygodne - po kilkusetkilometrowej trasie wysiadam - prowadzę szkolenie - i z powrotem bez ... więcejzmęczenia. Mimo dużego przebiegu nic się nie dzieje. Sporo miejsca w środku i przepastny bagażnik. Audio super. Auto dla kierowcy dużo jeżdżącego (w mieście się męczy). ukryj
dodano 02.02.2012 przez
Zobacz oceny Volvo V70 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Volvo V70

Pb
5,43 - 15,27
Na podstawie 111 raportów spalania
ON
4,43 - 11,67
Na podstawie 246 raportów spalania
LPG
5,63 - 16,27
Na podstawie 34 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Volvo V70

auto pali tyle co powinno, w mieście (100tys mieszkancow) srednie korki ale na kazdych siwatlach tj. co 500m stoisz spalanie ... więcejto 9.5l/100km, w trasie jadac na morze, szybko, w nocy, 1 postoj na 5min 500km w 4.5h- 7l/100km, i nie wierzcie tym co maja spalanie 5litrow bo to raczej nie realne, chyba ze jedzie na lawecie a ma silnik odpalony. Silnik taki jak w VW LT/transporterze/audi 100/audi a6 c4 ale osprzęt jest VOLVO - najgorsza jest pompa wspomagania która mimo reanimacji i tak cieknie, jak nie z korka to z simeringu i tak w kółko, silnik jest dynamiczniejszy niż w audi c4 mimo tej samej mocy na papierze (inny sterownik pompy), ogólnie fajny, bezpieczny kant, ludzie sie dziwia jak mimo wieku utrzymuje sie przy nowych autach przy predkosciach 170-180km/h na autostradzie. Ciezki przez co stabilny przy tych predkosciach - 1600kg. Za ta kase nie kupisz nic lepszego, miałem wczesniej 7 sztuk w124, 2 okulary i inne pseudo samochody ktorych nie licze (miedzy innymi a6 c4 z tym silnikiem- bagażnik to smiech nie kombi), mercedes z tylnym napedem odpada od razu w polskich warunkach- tu nie musisz wozic łopaty i piasku przez pol roku w bagazniku, a silniki sa zamulone, jedynie 300td 177KM daje rade ale pali 5l wiecej przy mojej jezdzie. Ceny czesci w normie, zawieszenie proste, rozrzad co 60000km - 1000zł na najlepszych czesciach z wymiana, tarcze, klocki itp jak do innych. VOLVO daje rade !! i ten strach ludzi w małych autkach jak przejada na czerwonym a ty dynamicznie na nich ruszasz....bezcenne ukryj
dodano 14.09.2012 przez
Naprawdę niewielkie spalanie, należy rozróżnić wskazania komputera pokładowego od ilości paliwa wlewanej do zbiornika. Komputer analizuje "spożycie" tylko w ruchu ... więcejw czasie jazdy, a musimy doliczyć dawki na uruchomienia, postoje na światłach czy korki uliczne.W moim przypadku realne zalanie zwiększa o ok. 1 litr / 100 km. więcej niz pokazaqł komputer i to w jeżdzie miejskiej. Trasa jest zbliżona do wskazań. Konkretnie co 1100 km. wlewam 52 do 56 litrów. Mam trzeciego V70 ze względu na dynamikę, niskie spalanie, komfort jazdy i pojemność wnętrza przy zmniejszeniu wymiarów zewnętrznych w stosunku do starszych Volviaków. Zamiany powodowane były "znalezieniem" lepszego czyt. mniej zużytego egzemplarza. I tu jest sedno, małe spalanie dotyczy dobrze utrzymanych i wyregulowanych samochodów. Mnie nie dziwi średnie 4,0 l ON/100 km. z jazdy, bo tak mam. Średnie mieszane 6,5-7.0 l ON, a czysto miejskie (miasto 400 tys. ludzi) nie przekroczyłem 8,0 l. ON. Piszę opinię pod wpływem kolegi , który rzucił tekst, że to handlarze chwalą żeby podbić cenę. Dbaj o auto to ci się odwdzięczy. Nie znalazłem lepszego auta nawet z nowszych modeli od V70 z tym silnikiem ( od AUDI nie od VW jak piszą niektórzy. VW był w 740 i 940). Nie szukając modniejszej stylizacji będę trwał przy tym do czasu aż wszystkie się zużyją. ukryj
dodano 21.01.2011 przez
Jeżdżę tym autem już 3 lata. Wielu znajomych z niedowierzaniem patrzy na wskazania komputera podczas jazdy (chwilowe i średnie). Komputer ... więcejsprawdzałem i nie przekłamuje danych. Mam już ponad 30 letnie doświadczenie kierowcy, a mój styl jazdy to szybko i delikatnie. Takiego czucia nabiera się latami. Jak na tak duże auto rodzinne, to spalanie jest rewelacyjne. Kiedyś się mówiło, że pali jak zepsuty "Maluch":) Przy jeździe miejskiej (bez zbyt wielu korków), spalanie nie przekracza 5,5 l/100km. W trasie, jadąc z prędkością podróżną 90-110 km/h, miałem wynik 4,0 l/100km. Zwiększenie spalania (nieznaczne) następuje po włączeniu klimy. Raz stałem w gigantycznym korku ponad 2 godziny i wtedy średnia spalania wyszła 7,3 l/100km, a poruszałem się z prędkością 10-20 km/h. Części zamienne i filtry można tanio kupić przez internet. Chociaż mieszkam w bardzo dużym mieście, to części zamawiałem u sprzedawców z małych miejscowości. Koszty wymiany - trzeba mieć znajomego dobrego mechanika :) Ogólnie auto jest bardzo dobre dla osób często jeżdżących i młodych rodzin na dorobku (zapakowanie wózka dziecinnego, rowerka, zakupów). ukryj
dodano 28.11.2010 przez
Pali tak samo jak każdy inny samochód tej wielkości i wagi. Oczywiście przy odrobinie szaleństwa spala spore ilości paliwa ale ... więcejnie ma tragedi. Najniżej w trasie osiągnołem 7.6 litra/100km a jadąc 190 autostradą oczywiście chwilami zwalniając później znów się rozpędzałem co trwało chwile czasu a pedał w podłodze spalał średnio z komputera 16.9 l/100. Części eksploatacyjne dla mnie to nie problem pracuje w branży naprawy przeprowadzam sam więc może tak tego nie odczuwam dla przykładu sonda lambda oryginał wykonany przez NGK 327 zł i to w zasadzie jedyne co mnie zdenerwowało. Kompletny rozrząd plus pompa wody plus hydrauliczny napinacz drgań skrętnych 410 zł do tego moja wymiana w warsztacie pewnie koło 200 zł. Amortyzator na przód Monroe 177 zł, Filtr powietrza 18 zł świeca ngk 12 zł jest ich 5 sztuk, filtr oleji 19 zł wszystkie ceny to ceny brutto. Czasem nie pojemuje ludzi którzy piszą że mało części do volvo i są bardzo drogie może nie potrafią albo nie chce im się szukać. Jest też opcja że ceny które podałem dla niektórych są ogromne no jeżeli tak sugeruje przesiąść się na rower. ukryj
dodano 09.08.2013 przez
Części zamienne droższe niż u niemieckiej konkurencji, szczeglnie u VAGa. Ale nie wymienia się ich tak często więc nie ma ... więcejtragedii. Rzeczy pospolite jak materiały eksploatacyjne typu tarcze czy klocki w podobnej cenie jak w inych samochodach tej klasy. Gorzej z cenami części nie będacych materiałami eksploatacyjnymi ale trwałość auta nie wymaga ich częstej wymiany. Co do spalania to jest to stara 850ka po liftingu - 15letni samochód, dziś już nie najnowsze rozwiązania tech.(z przeomu 80/90tych lat) 2.0 turbo, 5cyl., 180KM, 1600kg masy własnej, klimatyzacja, dobre osiągi, jazda głównie w warunkach miejskich - to wszystko musi owocować spalaniem takim a nie innym. Średnio wychodzi mi około 14 litrów LPG przy średnio dynamicznej jeździe z przewagą warunków miejskich co nie jest wg mnie wartością odstającą od konkurencji z tego okresu. Instalacja sekwencyjna LANDI RENZO OMEGAS, jestem zadowolony i nie żałuję wydanych na nią nie mąłych pieniędzy - cena montażu jak do 6 cyl. Nie żałujcie kasy na instalację dobrej jakości, jest to wbrew pozorom oszczędność pieniędzy. ukryj
dodano 29.12.2011 przez
Zobacz raporty spalania Volvo V70 Dodaj raport spalania

Publikacje o Volvo V70

Generacje Volvo V70

2007 - teraz
1999 - 2007
1997 - 2000

Nowe Volvo V70

nowe Volvo V70
Volvo V70
ceny od 152 900 zł do 220 800

Volvo V70 III Kombi Facelifting 2.0 T4 DRIVE-E 190KM od 2015

w pakiecie Momentum

w cenie katalogowej brutto

174 700 zł

Wyposażenie standardowe
Trójdzielna kanapa tylna (dzielona w proporcjach 40/20/40)
Kierownica skórzana
EBL (EMERGENCY BRAKE LIGHTS) - ostrzeganie innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu
Wyposażenie opcjonalne
Wyposażenie stylizacyjne Dynamic (6 100 zł)
Pakiet Light (4 600 zł)
Pakiet INTELLISAFE PRO (11 200 zł)
Pakiety dealerskie
Wyposażenie stylizacyjne Dynamic (6 100 zł)
Pakiet Light (4 600 zł)
Pakiet INTELLISAFE PRO (11 200 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Volvo V70

Dealerzy Volvo

AUTO BRUNO SP. Z O.O.

AUTO BRUNO Volvo Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Pomorska 115B

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299A

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO BOSS Volvo Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Volvo V70

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

765

Przejechany dystans

137 907 zł

Zatankowanego paliwa

31 485 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

137

Wydanych pieniędzy

90 366 zł

Średnie wydatki na auto

1 412 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

317

Wydanych pieniędzy

120 815 zł

Średnie wydatki na auto

1 888 zł

ZOBACZ 64 dzienniki kosztów Volvo V70 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Volvo V70

Liczba wpisów: 7
komentarzy(8)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Volvo V70 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Volvo V70

Liczba wpisów: 14
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Volvo V70 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Volvo V70

Liczba wpisów: 16
Instalację założyła Siedlecka firma MOTO-GAZ (bardzo niechlujnie) i po montażu nie potrafiła tego uruchomić skończyło się wyjazdem 120 km. do ... więcejLublina, czyli producenta instalacji D.T. Gas System. Przez okres dwóch lat jeździłem na tej instalacji z nierówno pracującym silnikiem na gazie oraz wieloma przygodami typu pękające przewody oraz wymiana reduktora na nowy. Po dwóch latach wypalony tłok na drugim cylindrze i związana z tym poważna awaria silnika zmusiła mnie do wymiany silnika na nowy z przebiegiem 80000 tys. km. Po uruchomieniu nowego silnika okazało sie ze silnik nie pracuje równo na gazie a na benzynie jest dobrze, odłączyłem gaz i przez ponad pół roku jeĽdziłem na benzynie. Po tym czasie pojechałem do D.T. GasSystem w Lublinie gdzie podłączono mi z powrotem instalację gazową zapewniając, że wszystko będzie tak jak trzeba, zapłaciłem 700 zł. Po przejechaniu niecałego tysiąca kilometrów silnik zaczął ponownie nierówno pracować i ostatecznie instalacja przestała włączać gaz. Wizyta ponowna w Lublinie wykazała urwany przewód czujnika reduktora przez niechlujny montaż. Co do nierównej pracy silnika na gazie zaczęto mnie zbywać tekstami typu, że gaz ma inne oktany, stare świece stary samochód. Żądając w dalszym ciągu spełnienia obietnicy, że instalacja będzie pracować jak powinna kazano mi jechać w drugi koniec Lublina do jakiegooś diagnosty, który stwierdzi przyczynę. Mając na uwadze piękne zdania ze strony internetowej firmy D.T.GasSystem o profesjonalizmie nie zgodziłem się na taką formę według mnie pozbycia się klienta. Poinformowałem, że ekspertyzę wykonam u innego diagnosty oraz poprosiłem o pismo stwierdzające moją wizytę w tym dniu do zakładu oraz czynności wykonane przy moim samochodzie i odnotowanie, że silnik w dalszym ciągu nie pracuje równo na gazie. I zaczęła się nieprzyjemna dyskusja z samym właścicielem firmy, która skończyła się wyzwaniem mnie od świń i próbą fizycznego wyrzucenia mnie z salonu, czyli naruszono moją godność osobistą oraz cielesna. Odmówiono mi dalszych czynności. W tej opinii nie będę się rozpisywał na ewentualne pytania, dlaczego. Jest to duży skrót, który mogę obszernie rozwinąć ze szczegółami. Jeśli kogoś interesuje tel. 603850648 zwłaszcza, że z publikacji prasowych wiem, że firma ma kilka spraw w sądach. ukryj
dodano 07.07.2009 przez
Posiadam Volvo V70 XC w wersji Croos Cauntry. Instalację gazową założyłem w firmie GODULA Motor Sport w Krakowie. W firmie ... więcejtej samochód zostawia się na 3 dni i po tym czasie dostaje się auto w pełni gotowe do jazdy. Firma ta podeszła niesłychanie profesjonalnie do zagadnienia (odrazu poinformowano mnie iż jeśli nie da się rozłączy napędu 4x4 nie są w stanie założyć gazu gdyż nie posiadają hamowni dla aut 4x4) samochód został sprawdzony najpierw na hamowni a następnie po założeniu gazu, instalacja została zgrana na hamowni. Po dokonaniu tych wszystkich czynności dostaje się na potwierdzenie testów wydruk z hamowni na gazie i benzynie. Moim autem przejechałem już ponad 35 tyś km, auto sprawuje sie wymienicie, pali o 1,5 do 3 litrów więcej na gazie niż benzyie ale nie ma żadnej różnicy w jeździe na jednym lub drugim paliwie!!! Samochód wchodzi na obroty i przyspiesza bez żadnej zauwżalnej różnicy! Serwis to przegląd co 15 tys km który kosztuje około 200 zł. Co ciekawe w tym roku yłem nim na Chorwacji z 5 osobami na pokładzie, bagażnikiem niemal pełnym i boksem na dachu i moje auto w drodze spaliło 12 litrów gazu na 100 km ( nie przekraczałem 120 km/godz), co w Polsce udaje mi się tylko gdy poruszam się nim sam i omijam wszystkie większe miasta. Polecam wszystkim firmę Godula Motor Sport ze względu na profesjonalne podejście i naprawde doskonałe zgranie instalacji z silnikiem. Żadnej różnicy w jeździe nie ma a w kieszeni??? 25 zł za przejechanie 100 km tak dużym i ciężkim autem to chyba wystarczająca rekomendacja!!! ukryj
dodano 11.10.2009 przez
chciałbym przestrzec przed panami z codziennej. niby instalacja w miarę dobrze zamontowana(jak się przyjrzeć to przewodzik od gazu zaczął się ... więcejprzecierać od trytytki),ale to i tak nic. po ich regulacji wypaliło zawór. jak się póżniej okazało,nie mogli ustawić dobrze skoro wtryskiwacz był trafiony. no ale sorry,miał niecałe 20k najechane-panowie sprytnie oczywiście nie wpisali w kartę gwarancyjną jaki wtryskiwacz. był taki za 50 pln no name,a przed montażem zapewniali że będą lepsze,takie po 200. działało nie sprawdzałem wcześniej. za instalcję prawie 4 tysie,za regulację i filterki 250(filterki za 30 pln na radzymińskiej są,3 km od nich-a za regulację i przegląd płacę teraz 100).dodatkowo Bi Gas nie jest fajny z innego względu niż panowie z codziennej-nie ma prawie serwisu do tego. ukryj
dodano 26.12.2012 przez
zakładałem instalacje w firmie "SUNCAR" w Rumii(woj.pomorskie).TRAGEDIA&historia bez końca... przeprawa z instalacja gazową.. od początku powtarzające się problemy z komputerem, ... więcejz oprogramowaniem powodujące wyłączanie się instalacji w czasie jazdy (super niebezpieczne-auto gasnie i wpada w bezład). "to nie wina sprzętu-powinno działać- może pan nie umie na gazie jezdzić,może pan za mocno ciśnie.." po n-tej kolejnej reklamacji z bólem komputer wymieniono. następnie problemy z elektryką- w systemie raz zadziałam a raz nie:( większość czasu to "oszczędna jazda"na benzynie. naprawa (no coś tu panu nie stykało ale już zrobione).. a za 3 miesiące to samo. NIGDY WIĘCEJ NAWET NA WYMIANE ŻARÓWEK ukryj
dodano 27.10.2009 przez
Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że ... więcejodpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu z parkingu. Przy przymrozkach, jakieś sto metrów. Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie. ukryj
dodano 07.10.2014 przez
Przejechałem już prawie 30000 km na tej instalacji.Poza tym,że jeżdżę tylko na przeglądy gwarancyjne nic przy instalacji nie robię.Samochód jeździ ... więcejświetnie,nie ma spadku mocy,spala ok 1 litra gazu więcej na 100 km niż benzyny (sam się dziwię). Instalacja bardzo estetycznie wykonana a to też jest ważne. ukryj
dodano 13.01.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volvo V70