Szukaj

Informacje o Volvo XC90 I 2.4 D5 185KM 136kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2002-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Adventure Concept Car zaprezentowany w 2001 roku. Wersja produkcyjna auta została zbudowana na platformie podłogowej o oznaczeniu P2x, którą dzieliła między innymi z modelami S60, V70 i S80. Projektantem auta był Doug Frasher. W latach: 2004, 2006 i 2007 XC90 przechodził kolejne modernizacje stylistyczne. Po wprowadzeniu drugiej generacji samochodu, XC90 I został przygotowany na rynek chiński, gdzie jest produkowany pod nazwą XC Classic .
czytaj więcej
Powagosław
Znakomicie wyglądająca alternatywa wobec krzykliwych, często udziwnionych stylistycznie SUV-ów. Volvo nie musiało wymyślać niczego nowego, wystarczyło sięgnąć do tradycji wzornictwa skandynawskiego minimalizmu. To zawsze dobry sposób na ponadczasową elegancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie mów, co Ty możesz zrobić dla Szwecji, pomyśl, co Szwecja może zrobić dla Ciebie. A przepraszam, właśnie dała nam czystą formę nowego Volvo. To lepsze niż nowy katalog Ikei, Zlatan Ibrahimović, a nawet wąsy chłopaków z Abby. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,15 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~JACEK LEJA
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
pierwsze volvo 850.dobre,następne s80,slaba skrzynia,potem v70 miejsca troche,ale nie ma rewelacji,i wkońcu XC90 Z 2007R dużo obaw,lęku,220tyś km,przy zakupie,duży,miejsca dużo,to suv,nie ma osiągów sportowych,skrzynia,nie lubi dynamicznych startów,jazda po śniegu Zakopane 2019r,szok !!!!!!!!!!!!!!! auto rozwaliło mi system,myślałem że taki dupowaty,ale nie wolno mu wyłączać systemów kontroli trakcji,50-70 cm śniegu idzie,nie pyta czy odpocząć,do zawieszenia go na śniegu włącznie,kilka razy,jestem z okolic Zakopanego znam drogi,franca wszędzie pojechała,opony ko2 all terrain,,xc90 przywróciło,mi wiare,że volvo jest dobrym samochodem,spalanie 10-11.5 na 100km,140-150km/h miasto nawet 18 na 100.naprawde dobry samochód,części sam zciągam ze strony scandix,bo serwisy,mają kosmiczne ceny,za zamienniki,może uda się zakupić nowszego,zobaczymy,
4,7
~marius0204
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
świetne auto. przestrzenne i bardzo komfortowe. może nie jest to najładniejszy suv z tego segmentu i nie rzuca się tak w oczy jak ML czy Q7 jednak to nadal klasa premium i do tej pory nie jeżdziłem niczym bardziej wygodnym. dodatkowo bardzo bezpieczny . jak trzeba to można go wykorzystać również na bezdrożach w lesie czy na łące. auto wielozadaniowe. teraz zmieniłem na xc60 i po swóch tygodniach moge śmiało powiedzieć że xc90 było dużo bardziej wygodne , chodzi mi o przednie fotele w xc60 są krótsze i jak dla mnie brakuje podparcia na udzie. Polecam szczególnie tą jednostkę napędową. stosunek jakości do ceny ZARĄBISTY. POLECAM w 100%
3,9
~rodzinny
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Kupiłem ten samochód skuszony dobrymi opiniami, i zachwalaniem w necie że jest to świetny samochód rodzinny. Niestety spotkało mnie wielkie rozczarowanie. Mam 3 dzieci i nie sądziłem że w tak ogromnym samochodzie będzie problem z montażem 3 fotelików z tyłu, a jest. Nie da się tego zrobić poprawnie, sytuację ratuje 3-ci rząd siedzeń lub przesunięcie środkowego fotela drugiego rzędu max do przodu i wyjęcie podłokietnika tak aby foteliki weszły na zakładkę, generalnie nie za fajnie. Wykończenie wnętrza w miarę ok ale jak się przesiadło z 530d E61 czy x5 to szału nie ma. Silnik d5 jest ok skrzynia biegów TF-80SC zachowuje się co najwyżej poprawnie w E61 i mercedesie CLC jakie posiadam są znacznie lepsze. Jest to moje pierwsze volvo i chyba ostatnie sądziłem że można mieć auto klasy premium i trójkę dzieci, teraz już wiem że to niewykonalne. Podsumowując XC90 to taki Ford z lepszych materiałów, do klasy premium czyli Mercedesa ML, BMW X5, sporo mu brakuje, zwłaszcza w kulturze pracy jednostki napędowej i układu przeniesienia napędu ( jeździłem wszystkimi). Jako plus mogę podać najlepszy stosunek jakość do ceny suvy generalnie są drogie i moim zdaniem nie wartę tych cen. Bardzo duży bagażnik, bezawaryjność to chyba największy plus. Auto jest bardzo proste konstrukcyjnie więc nie ma się za bardzo co psuć, elektronika nie płata psikusów jak w BMW. Samochód można określić jako lepiej wykonany Ford z lepszych materiałów bez zbędnej elektroniki, sprawdzi się jako auto rodzinne dla max 4 osób, jest to klasa 1/2 premium, do prawdziwego premium mu trochę brakuje. Jako rodzinne auto dla 5 osób jest kiepski ford S-max jakiego miałem bije je na głowę we wszystkich kategoriach. Ja przy kolejnej zmianie wracam do Forda S-Max w maksymalnej wersji wyposażenia, jest on dla mnie o niebo lepszy od xc90 a kosztuje podomne pieniądze lub taniej.
Średnie spalanie dla Volvo XC90 I 2.4 D5 185KM 136kW 2002-2010
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Posiadam c Xc90 od 2 mcy, wczesniej xc70 z takim samym silnikiem nieco starszy ale legendarny wol roboczy d5 163km. Poprzednim zrobiłem 60tkm bez awarii motoru. Ten mnie nieco rozczarował bonjuz po 2tkm padł jedem wtrysk. Wymianilem na nowy ale mam wrażenie że to początek inwestycji. Na szczęście regeneracja nie przekracza 100e ew.wymina na nowy 260e x 4;-(. Komfort zaskakująco dobry, jednak to auto jak nazwa wskazuje volvare do doczenia się nie do dynamicznej jazdy. Będzie pakowne i wygodne na długich przlotach. Masa zaminnikow w przystępnych cenach. Jeśli do roku bedzie się toczył bez dalszych awarii nabiorę do niego większego zaufania.
9,5
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Nie ma się co spodziewać, że będzie to oszczędny silnik tak jak TDI, ale i tu najważniejsze. Samochód waży ponad 2,1t, powierzchnia czołowa jak szafy dwudrzwiowej, napęd 4x4 i do tego skrzynia automatyczna. Jest bardzo wrażliwy na opory powietrza i ukształtowanie terenu, oczywiście nie słabnie ale spalanie rośnie. Natomiast na równym terenie przy 90-100 licznikowe to komputer wskazuje 5,5l, a przy małym spadku to nawet 4,5. Wiadomo noga wtedy tylko muska pedał gazu i jedzie się na tzw oparach, ale można. Z drugiej strony jak przyciśniesz to idzie jak by ważył dużo mniej. Albo jak się chce przedmuchać DPF to też łyknie. Generalnie jestem zadowolony.
7,8
Volvo XC90 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Moje Volvo ze skrzynią manualną mimo przebiegu 204tys.km. spala właśnie tyle paliwa. I zdaję sobie sprawę z tego że ktoś może w to nie uwierzyć- ale to prawda. Nie mam ciężkiej nogi i staram się jeździć ekonomicznie. Oczywiście te dane nie są z informacji które wyświetla mi komputer w aucie, bo przekonałem się że zanirza rzeczywistą wartość o 1,5 do 2 litrów. Takie dane mam po tankowaniu i liczeniu zatankowanych litrów i przejachanych kilometrów. Obecnie jestem umówiony na zmianę opragromowania w firmie z Krakowa dzięki któremu będę mógł obniżyć spalanie dodatkowo o 10- 12%. Pracuję jeszcze na pozyskaniu wiadomości jaką optymalną prędkością powinienem jeździć i przy jakich obrotach silnika uzyskiwać opymalne spalanie w stosunku do mocy. Zastanawiam się również nad kursem ekonomicznej jazdy. Pozdrawiam.
Volvo XC90 I