Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz

Alfa Romeo 147 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Alfa Romeo 147

Liczba ocen: 388
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~krokiet97
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Auto trzeba lubić, ale ja je lubiłem. Świetne wrażenie robi wygląd, do dziś się z tymi autami oglądam. Od strony technicznej jest fajne wrażenie, ale w praktyce straszny wrażliwiec z tego auta. Ja akurat miałem egzemplarz po remoncie silnika, ale współczuję poprzedniemu właścicielowi kosztów. Od siebie musiałem często robić zawieszenie, bo to auto nie ma go na nasze drogi, zbyt delikatne. Co do silnika to bez zarzutów, pracował przez 2 lata jak należy. W środku fajne wykonanie, robiące fajne wrażenie -ale znów, niestety słaba jakość i psują się bzdurki jak jakieś plastikowe części odpadające po dłuższym czasie i awarie typu silniczek podnoszenia szyby. Chociaż mimo tych drobnych awarii to elektronika jako taka nie zawodziła ogólnie. Co do wrażeń z jazdy, to jest to typowe auto do miasta, bo na trasie czuć jak w małej wyścigówce - przy 120 km/h czuć jakby się jechało w innym większym 170 km/h - głównie przez niskie położenie na drodze i słabe wyciszenie.
4,1
~mardal
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Auto co do zasady bezawaryjne, radzi sobie fajnie. Świetnie się prowadzi, silniczek i wydech ładnie brzmią, tym bardziej że to tylko 1,6 R4. Z minusów zawieszenie lubi wydać z siebie jakiś dźwięk i generalnie jest dosyć twardo ale to bardziej cecha niż wada. Wiadomo, że naprawy tego zawieszenia nie są ani łatwe ani tanie ale coś za coś. Ponadto autko ma duży promień skrętu więc w mieście musimy planować manewry dokładniej i bardziej kombinować przy parkowaniu. Spalanie w warunkach miejskich w okolicy 9 litrów w zależności od pogody i stylu jazdy. Silnik pali trochę oleju ale jak najbardziej w normie. Dużą wadą w tym modelu to skrzynia biegów, która ma długi i nieprecyzyjny skok lewarka.
4,1
~Ksawery
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
Samochód fantastycznie trzyma się drogi, pewnie pokonuje zakręty z dużą prędkością, posłusznie reaguje na najmniejszy ruch kierownicy, układ kierowniczy ma sportowy charakter - to wszystko daje poczucie bezpieczeństwa i ogromną przyjemność z jazdy. Niestety, zawieszenie jest drogie w serwisowaniu, a samochód nie sprawdza się dobrze przy parkowaniu (duży promień skrętu). Silnik pracuje cicho i bezawaryjnie. Zdecydowanie najlepiej brzmiące R4 z jakim miałem do czynienia. W moim przypadku absolutnie nie bierze oleju (przy przebiegu blisko 160 tys. kilometrów). Warto zalewać go zalecanym przez producenta 10W40 marki Selenia. Spalanie trochę dużo jak na tę pojemność i moc - 11 litrów mieście przy agresywnej jeździe. W moim egzemplarzu drugi bieg zdaje się nie być bezpośrednio pod pierwszym, trzeba docisnąć lewarek do lewej wrzucając dwójkę, jeśli chce się mieć pewność, że wskoczy. Wsteczny muszę wrzucać przez czwarty (sprzęgło, zrzucam bieg, czwórka i dopiero R), bo inaczej jest minimalny zgrzyt. Poza tym nie sprawia żadnych problemów. Jest trochę głośno przy prędkościach 110-140 km/h, bardzo głośno powyżej 140 km/h. Alfa jest droga w utrzymaniu i serwisowaniu, trzeba to wziąć pod uwagę - dużo pali, ceny oryginalnych części są bardzo wysokie, a i za naprawy warsztat brał niemało (m.in. wymiana sprzęgła). Zamienniki też zdają się być trochę droższe do innych marek typu Renault czy VW. Mimo wszystko warto - radość jaką daje użytkowanie Alfy przewyższa udrękę częstych wydatków :)

Raporty spalania Alfa Romeo 147

Liczba raportów: 425
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147
8,5 – 12,5
l/100 km
6,2 – 6,7
l/100 km
9,6 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Alfa Romeo 147
Hatchback 2.0 i 16V T.Spark 150KM 110kW
Jeżdżę Alfą od pół roku. Niedawno zmieniałem świece, wygląd ich sugerował że czas na wymianę. Idąc za ciosem robiłem też rozrząd, podczas wymiany okazało się że poprzednik ustawił fazy bez użycia blokad i wałki były przestawione o kilka stopni. Obecnie w trybie mieszanym płynna jazda jazda 40%/ 60% odpowiednio drogi podmiejskie/miasto (100.000 mieszkańców) średnie spalanie wychodzi 7,9l/100km - do pracy mam 20 km w jedną stronę. Wcześniej przed zrobieniem serwisu było to ok 9,2 l/100km - to przykład na to że należy dbać o samochód
6,4
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Moja alfa jest z 03 roku zatem ma 17 lat. Uzytkuje ja od dwuch lat. Egzemplarz dobrze wyposazony i nie zniszczony. Bezowa skora na siedzeniach nadal pieknie sie prezentuje a na kierownicy nie mam zadnego sladu zuzycia. Spalanie 4.5 l osiagniete w jezdzie na dystansie 500km z predkoscia 120km/h. Wynik 6,3 l to miejska jazda po Krakowie zgodnie z ruchem. Mozna mniej ale ja tak wolno nie potrafie. Smigajac na autostradzie stylem agresywnie wscieklym spalnie ucieknie powyzej 8 litrow lub nawet w okolice 10 l gdy bedziemy caly czas opierac pedal gazu o podloge. Niestety ustawiczne rozpedzanie do Vmax i zawalnianie kosztuje. Przy plynnej jezdzie w okolicy 160km/h trzyma sie ponizej 7 litrow. Uwazam ja za bardzo ekonomiczny samochod, to co oferuje przy takim zuzyciu paliwa to naprawde swietny wynik. Nie wiem dlaczego ludzie narzekaja na awaryjnosc tej marki, znam kilka Alf i zadna nie nastreczala problemow. Moja tez tu nie jest wyjatkiem. Najlepszy dowod to fakt ze zawieszenie nadal mam orginalne, a udalo mi sie zaliczyc dwukrotnie mega wyrwe w asfalcie. Cos na miare otwrtej studzienki :) i nic. Nawet orginalna 17stka "TI" obuta w opone 215/45 nie wykazala najmniejszego uszczerpku. Tu niemieccy konkurenci moge sie schowac. Ten samochod mnie urzeka jakoscia uzytych materialow, wzornictwem (zegary w przedlifcie sa mega) i przyjemnoscia prowadzenia. Jest sztywna ale sprezysty genialnie wyprofilowany fotel lagodzi doznania. Bardzo fajne uczucie po przesiadce od czolowych niemieckich producentow. Aerodynamika- w sensie ze mozemy otworzyc dach i wszystkie szyby i przechadzac sie do 120km/h i nie bedziemy mieli wrazenia ze siedzimy w srodku cyklonu. Auto zastepuje kabriolet ;). Wiele osob pisze ze do alfy nie pasuje diesel lecz kultura jak i dziwiek tego JTDeka zasluguje na pochwale. Super woz z kilkoma minusami tj. - radio nawet z nawigacja pozostawia niedosyt doznan. Po dolozeniu soobwofera i zmianie radia na produkt Kenwooda jest kosmos nawet z fabrycznymi glosnikami; -przelozenie ukladu kierowniczego jest zbyt doslowne, trzeba sie przyzwyczaic. Niestety nie pojedziemy dwie paczki trzymajac kiere jedna reka. Alfa wymaga uwagi kierowcy przy wyzszych predkosciach. Jezeli lubimy gokardowa nature prowadzenia to pokonywanie zakretow bedzie sprawiac duza frajde. Nastepne minusy musicie znalesc sami .....
11,3
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
Spalanie benzyny 10l-12l mieszany cykl norma, max jaki zeszłem było 9l trasa. A teraz LPG opony lato 215 r17 miasto ponad 11-13l LPG. Opony zima 185 r15 miasto 11-12l. Trasa nad morze a1 1200km prędkość 120-150 (większość 140 tempomat) wyszła średnia 10l. Więc przy cenie LPG 2.4zl wyszło około 300zl (1200km), bardzo dobry wynik przy tej prędkości. Ale 1.6 120koni trzeba pilnować do 4tys obrotów inaczej nie przyspiesza, trochę męczące w mieście. Części tanie w porównaniu z np audi np zawieszenie. Auto sportowe, na oponach 215 w zakretach trzyma się jak na szynach. Spalanie LPG w porównaniu z benzyną jest niewielki około 0.5l więcej, więc bardzo dobry wynik. Dolewki oleju po 4tys km od wymiany nic nie ubywa, a później są 0.5l/1000km a przy 8tys km 1l/1000km. Przez dwa lata 30 tys km zero awarii, jedynie komplet wahaczy przód, a w porównaniu z peugeotem 206 1.6 i 307 1.6 HDi i fordem mondeo MK3 2.0 to co chwilę było coś nie tak.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
5,0
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 TS 16v 105KM 77kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH
przebieg: 122 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Wiele słyszałem wypowiedzi o silnikach Alfy, że nie do LPG. Zapewne pisali ci co jeżdżą Golfem. Bzdury wyssane z rury! Auto ma przejechane prawie 40 tyś km na LPG, 3 razy serwisowane co 12-15 tyś km nie żałuj tych 150 zł na serwis bo auto odda ci je z nawiązką!!! Śmiga jak wściekła, nawet nie wiadomo kiedy przełącza na gaz, wszystko odbywa się automatycznie po osiągnięciu...
2,0
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja ok, ale mechanik wyciął katalizator. Już wspólnik czekał od rana na części i uprzedzał że to auto źle jeździ na gazie i trzeba wyciąć kata Ustawione od samego początku. Omijać szerokim łukiem gazownika na ul. Bałuckiego w Rzeszowie. Udaje,że nie wie czemu auto szarpie a na komputerze pokazuje błąd sondy. Inny mechanik sprawdzał i wycięty katalizator.
4,3
Alfa Romeo 147
Hatchback 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 500 tys. km
Witam, nikomu nie życzę współpracy z tym człowiekiem. Wszystko jest w porządku do momentu kiedy nie odda się samochodu do przerobienia. Po odbiorze samochodu zaczynają się problemy. Wszystko jak coś nie działa jest waszą winą a on za nic nie odpowiada. Zachęcam, aby zadzwonić do Państwowej Inspekcji Handlowej i zapytać o pana Sowę. Znają go tam bardzo dobrze z ilości skarg...
Alfa Romeo 147