Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A3/S3

Model niższej klasy średniej (segment C), zaliczany do grupy premium. Wchodząc na rynek w 1996 roku, A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. Wielokrotnie nagradzany (m.in. International i South African Car of the Year 2006, Auto Trophy 1997). A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. VW Golf. Od 2012 roku oferowana jest trzecia generacja A3 (Typ 8V). Sportową wersją modelu jest S3.

Generacje Audi A3

Audi A3 8V

Audi długo kazało nam czekać na następcę drugiej odsłony A3, a kiedy wreszcie nowy model ujrzał światło dzienne okazało się, że... wygląda niemal tak samo, jak poprzednik. Ostrzejsze rysy świateł, więcej przetłoczeń na bokach czy nowe klamki to zmiany, które kojarzą się raczej z face-liftingiem, aniżeli debiutem zupełnie nowej generacji. Ograniczenie stylistycznych poprawek do minimum z jednej strony sprawiło, że samochód nie prezentuje się równie świeżo i ekstrawagancko, jak inne modele segmentu kompakt, ale z drugiej nadało mu ponadczasowy charakter, który akurat w klasie premium jest szalenie pożądany.

O tym, że mamy do czynienia z dobrem luksusowym najlepiej świadczy jednak nie wygląd zewnętrzny, a to, czym zaprasza do siebie wnętrze. Deska rozdzielcza przyciąga klasyczną formą, wysmakowanymi detalami (na czele z kratkami nawiewów inspirowanymi odrzutowcami), umiarkowaną liczbą przycisków, a przede wszystkim jakością wykończenia, jakiej nie powstydziłyby się dużo droższe limuzyny. Kierowca może cieszyć także wygodną pozycją za kierownicą, łatwą obsługą wszelkich funkcji pokładowych, jak i perfekcyjną czytelnością zegarów.

Audi A3 III. generacji zostało zbudowane na zupełnie nowej płycie podłogowej, co przyniosło mu wiele korzyści, m.in. w zagospodarowaniu przestrzeni pod nadwoziem. I choć dzięki temu podróżujący na przednich fotelach mają przestrzeni aż nadto, ci zajmujący tylną kanapę nadal mogą narzekać. Tę niedogodność łatwo jednak przełknąć, gdy przyjrzymy się siedzeniom - ich obszerność, ukształtowanie i twardość stawiają je za wzór do naśladowania. Podobnie jest zresztą z bagażnikiem - jest pojemny, ma bardzo regularne kształty, a na dodatek oferuje kilka praktycznych rozwiązań ułatwiających jego efektywne wykorzystanie.

Korzyści płynące z zastosowania w "A-trójce" nowej platformy technicznej najłatwiej wyczuć podczas jazdy - dzięki wysiłkom inżynierów, kompakt spod znaku czterech pierścieni stał się lżejszy, zwinniejszy i stabilniejszy od poprzedniego modelu. Zastosowanie lekkich materiałów, dopracowanie do perfekcji układu kierowniczego oraz pieczołowite zestrojenie zawieszenia dało właściwości jezdne, o jakich może tylko pomarzyć konkurencja. Porządna dawka frajdy z prowadzenia nie została na szczęście okupiona nikłą wygodą jazdy - za sprawą należytej skuteczności resorowania i nienagannego wyciszenia wnętrza długa podróż to żaden problem.

Skoro już użyliśmy słowa "problem", najwyższa pora przyjrzeć się kłopotowi numer 1, jaki funduje potencjalnym nabywcom Audi A3 III. Chodzi oczywiście o cenę - bohater naszego opisu kosztuje niemal dwa razy tyle, co najtańsze propozycje wśród samochodów kompaktowych. Co gorsza, także w porównaniu z bezpośrednimi rywalami oferta cenowa nie wydaje się nazbyt atrakcyjna - konkurenci o podobnych parametrach technicznych i podobnym wyposażeniu kosztują zazwyczaj mniej. Na pocieszenie pozostaje fakt, że standard wyposażenia jest wystarczająco bogaty, a gdy mamy w kieszeni więcej gotówki możemy przebierać wśród opcji.

Audi A3 8P

Wystarczy spojrzeć na obecnie oferowaną “A-trójkę”, aby przekonać się, że pod względem stylistycznym Audi A3 8P to bardzo udany projekt. Obie generacje są do siebie zaskakująco podobne, i to pomimo że daty ich premier dzieli dekada. Niezależnie od typu karoserii niemieckie auto nie rzuca na kolana awangardowymi kształtami, ale dzięki zwartej bryle, prostym detalom i lekkiej dozie elegancji wciąż może się podobać.

Również wnętrze kompaktowego Audi prezentuje się dość nudno, za to dostojnie i ponadczasowo. Komu taka stylizacja nie przeszkadza, ten odnajdzie w kabinie pasażerskiej właściwie same zalety. Jakość zastosowanego wykończenia to absolutny numer 1 w klasie C, doskonale wygląda także ergonomia obsługi i wygoda foteli.

Za znakomitą należy uznać ponadto ilość miejsca wygospodarowaną na przednich fotelach. Co prawda, z tyłu przestrzeni jest już znacznie mniej, jednak i tam powodów do narzekań brak. Przyzwoicie prezentuje się także pojemność bagażnika, choć porównywanie 5-drzwiowej odmiany Sportback do kombi jest lekką przesadą. Jeżeli chodzi o widoczność z miejsca kierowcy, to również w tym przypadku wnętrze A3 II. generacji dostarcza powody do zadowolenia.

A jak kompaktowe Audi sprawdza się podczas jazdy? Zawieszenie doskonale radzi sobie z ostrymi zakrętami, a układ kierowniczy daje kierowcy znakomite wyczucie tego, co dzieje się z samochodem. Gorzej wygląda sprawa komfortu resorowania - jest on akceptowalny, jednak łatwo znaleźć model klasy C z tamtych lat oferujący dużo skuteczniejsze pochłanianie nierówności.

Znacznie trudniej znaleźć natomiast zadbany egzemplarz Audi A3 8P - rynek pęka w szwach od aut zajeżdżonych, z “kręconymi” licznikami przebiegu i wielokrotnie naprawianym nadwoziem. A szkoda, bo pod względem trwałości kompakt spod znaku czterech pierścieni prezentuje się naprawdę dobrze - “plamami na honorze” są głównie katastrofalne diesle 2.0 TDI oraz motory benzynowe z bezpośrednim wtryskiem. Ceny większości części są bardzo niskie, ale za same auta trzeba zapłacić krocie, nawet za te bez “klimy” i z korbkami w drzwiach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Silniki Audi A3

Audi A3 8V - jaki silnik wybrać?

Chyba każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 TFSI 105KM może i nie powala swoją mocą, ale potrafi odnaleźć się na drodze – jest dość żwawy, elastyczny na większości obrotów i cichy. Znacznie lepsze doznania gwarantuje jednak 1.4 TFSI 122KM – to optymalny wybór. A jeśli 122KM to za mało – jest jeszcze wariant 140-konny, który jest idealny. A3 staje się zrywne i lekkie. Flagowa jednostka, nie licząc S3, ma 1.8l i 180KM – to już propozycja dla wymagających. Diesle z kolei są dwa. 1.6 TDI 105KM jest tą wersją budżetową – wyjątkowo oszczędny, ale zarazem spokojny na drodze. Po więcej emocji trzeba sięgnąć do 2.0 TDI 150KM

Audi A3 8P - jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.

Publikacje o Audi A3

Audi S3 Limousine - sportowa limuzyna w wersji mini
 
Nasz test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI 300 KM

"Ma być szybkie, zwrotne, luksusowe, drogie, komfortowe, świetnie wyposażone no i ma rzucać się w oczy, ale nie może być wielkie!" - powiedział potencjalny klient załamując dealera w praktycznie każdym salonie samochodowym. Niestety taki wymagający osobnik odejdzie z kwitkiem w większości przypadków,...

Audi A3 Cabriolet - niebo słoneczne nade mną
 
Nasz test Audi A3 Cabriolet

Mimo że nasza strefa klimatyczna nie jest najbardziej przyjazna użytkownikom kabrioletów, to rodzime drogi obfitują w całkiem sporą liczbę samochodów bez dachu. Nic dziwnego - kabriolety to powiew luksusu, wiatr we włosach i przyjemność z jazdy. Audi A3 Cabriolet nie jest tu wyjątkiem.

Audi S3 Sportback - siła spokoju
 
Nasz test Audi S3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic

Wspaniale brzmi, świetnie przyspiesza i dysponuje ogromnymi rezerwami przyczepności. Jak by tego było mało, Audi S3 zaskakuje też... komfortem i oszczędnością. W cyklu mieszanym z baku ubywa niecałe 10 l/100km. Sprawdzamy, czy w Ingolstadt powstał perfekcyjny "hot hatch".

Audi A3 - w zasięgu ręki
 
Nasz test Audi A3 – w zasięgu ręki

Większość ludzi nie lubi zmian. Wolą cieszyć się stabilizacją oraz żyć bez stresu. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie jeden drobny problem - życie nigdy nie będzie ustabilizowane, może wydarzyć się w nim wszystko. Zresztą pozbawione stresu jest nudne i nic się w nim nie dzieje. Dlatego Audi postanowiło...

Audi A3 Limousine - sedan roku?
 
Nasz test Audi A3 Limousine Ambiente 1.4 TFSI cod S tronic

Kompaktowe Audi sięgnęło po tytuł World Car of the Year. Czy idąc tym tropem A3 Limousine można nazwać sedanem roku? Sprawdzamy limuzynę ze 140-konnym 1.4 TFSI oraz 7-biegową skrzynią S tronic.

Przeczytaj pozostałe 3 artykuły o Audi A3

Audi A3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A3autoWcentrum - społeczność Audi A3

najwyższe oktanyAuta - Audi A3

Audi A3 70,80

Audi A3 A3 2.0 TFSI - 200KM 63,84

Audi A3 Pocisk 64,31

Audi A3 77,14

Audi A3 76,15

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A3

Hvbert 41,68

szalek83 76,97

mario1942 74,15

hwdpfromhell 30,15

zaako 71,47

Medcham 30,19

venom 85,32

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A3

Zmiana przewodów zapłonowych, świec, i chłodnicy
Zmiana przewodów zapłonowych, świec, i chłodnicy Kolejny dzień napraw mojego autka ;) Przewody, świece i chłodnica były w fatal...
Przeguby
Przeguby Dzisiaj wymieniłem oba przednie przeguby, chociaż jeden z nich wymieniałem w sty...
montaż Haka
montaż Haka A3 zostało wyposażone w Hak, zakup z kosztami przesyłki 264 zł, montaż 100 zł, p...
Wiosna :)
Wiosna :) Witam! Przez długi czas nie dokonywałem żadnych wpisów do dziennika mojej Audi ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A3

od 82 400 zł do 202 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (110 - 300 KM): 1.2 TFSI, 1.4 TFSI, 1.4 TFSI CoD ultra, 1.4 TFSI e-tron, 1.8 TFSI, 2.0 TFSI

 

Diesel (110 - 184 KM): 1.6 TDI clean diesel, 1.6 TDI ultra, 2.0 TDI clean diesel

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Audi A3
 

Najpopularniejsza wersja Audi A3

Audi A3 1.4 TFSI 125KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
komputer
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
system nawigacji
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Schowek 1" - 870
Pakiet "Oświetlenie wnętrza" - 1 010
Pakiet systemów asystujących - 7 150
Pakiet Connectivity - 2 720
Pakiet stylistyczny S line Exterieur - 7 920
Pakiet promocyjny "Technology" - 11 220
Pakiet promocyjny "Comfort" - 7 050

Cena katalogowa

102 000

Zobacz ofertę Audi A3 1.4 TFSI 125KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A3 najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Citroen C4
1.6 16v THP (156 KM)
Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A3

Audi A3
2.0 diesel 140 KM
104 000 km, 2010
57 900 PLN
Audi A3
2.0 diesel 140 KM
134 000 km, 2010
20 000 PLN
Audi A3
1.6 diesel 105 KM
170 000 km, 2009
41 900 PLN
Audi A3
1.9 diesel 105 KM
195 343 km, 2008
38 900 PLN

Ocena auta Audi A3/S3

  • Średnia ocena
    na podstawie 641 opinii
  • 4,24
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Audi A3 Cabriolet 1.6 (102 KM)

Auto robi wrazenie i tak jak za paski adidasa trzeba placic ekstra tak i za cztery koleczka audi placi sie dodatkowo. Czy warto? Z punktu ekonomicznego - nie, ale jesli ktos chce miec samochod takze dla przyjemnosci to chyba nie ma ladniejszego kompaktu od tego modelu. Jest to na wskros solidne auto i potrafi dostarczyc wielu przyjemnosci w czasie jazdy. Co prawda jest bardzo sztywne i czuc polskie dziura ale w koncu to nie limuzyna. Do tylu nizbyt wygodnie sie wsiada mimo specjalnego patentu Easy Entry. Fotele nie maja zbyt dobrego trzymania bocznego a ich tylna strona ma brzydkie plastikowe wykonczenie.. na szczescie z tylu malo kto jezdzi. Glosniki montowane u dealera pozostawiaja wiele do zyczenia, juz po tygodniu glosniki wysokotonowe dostaly koguta. Mimo ze to AUDI, wydawac sie moglo ze firma z klasa.. to odbior auta u polskiego dealera sprawia mieszane uczucia. Przestrzegam i informuje: - nie wszystko co jest w katalogu "w standarcie" w rzeczywistosci jest na wyposarzeniu - np....

dodał: xoxer@wp.pl
Audi A3 Hatchback 3d 1.6 FSI (115 KM)

Najnowsze wielowachaczowe zawieszenie powoduje, że samochód jeżdzi jak po torach. Praktycznie wersja attraction ma sportowe zawieszenie, którego nie da się (przy ESP) wyprowadzić z równowagi przy suchej nawierzchni. Niemcy wydali na fabryke 500 mln euro, i po tym elemencie samochodu, nie sposób przecenić zamysł projektanta. Silnik 1.6 to niestety nieporozumienie. Design prowokuje do szybkiej jazdy, a silnik przy dużych obrotach połyka paliwo z prędkością wodospadu. Winny jest temu chyba układ 8-io zaworowy. Radzę poczekać na silnik 1.6 FSI 115 KM. Taki silnik będzie optymalny do tego auta. Wchodzi chyba za pół roku. Ja się napaliłem bo chciałem w warszawce jeździć błękitno-stalowym (akoyasilver) pierwszy. I udało się. Poza tym jeździłem testowym 2.0 TDI i zaszokowało mnie jak słabo ma wyciszone wnętrze. przy obecnych standardach głośność przy zimnym silniku jest niedopuszczalna, chodzi jak ciągnik URSUS. Mówię o tym dlatego, że 1.9 TDI w A4, którym jeździ mój stary jest znacznie niższa...

dodał: Majkel
Audi A3 Hatchback 1.9 TDI (110 KM)

Polecam Audi A3 - jestem naprawde zadowolona z tego autka, ogolnie Audi jest super:) zastanawiałam sie nad WV Golf IV, ale jak wsiadłam do A3 to odrazu wiedziałam ze kupie to auto - jest wygodniejsze, lepiej wyposazone, swietnie sie je prowadzi, jest dynamiczne i zwinne, super sie nim wyprzedza - a ja zawsze bałam sie tego manewru, dobrze trzyma sie drogi i super sie nim wchodzi w zakrety. Jedynie co mogłabym zmienic to swiatła - mam auto z 98 r i chciałabym miec juz te nowsze soczewkowe światła, ale ...auto ogolnie jest tak wspaniale ze mogą byc i te starsze lampy:) i jeszcze wycieraczki mi troszke zaszły jakąś rdzą czy czyms takim - ale mowia ze w audi tak sie robi. Przesiadłam sie z Renault Kangoo na A3 i jest roznica Niebo a Ziemia:) Nic tylko jeździć A3:)

dodał: Jula //// e-mail : jm777@o2.pl
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 TDI PD (140 KM)

cóż mogę dodać dwa dni temu miałem tym samochodem wypadek, wnocy ok 2 we mgle na prostym odcinku drogi "głęboki koleiny wys dobrego krawężnika" leżała sobie opona od tira na moim pasie jezdni, więc chciałem ją wyminąć i wybiło mnie na koleinach dodając gazu myślałem że wyprowadzę auto, ale ono już leciało prosto na pobliskie drzewo śr ok 1,5m .I tu muszę powiedzieć że miałem dużo szczęścia bo rozbiłem tyłko lusterko lewe o drzewo i wylądowałem ok 50m w polu.Wyszedłem z tego zdażenia bez najmniejszego uszczerbku na zdrowiu. Brawo dla kierowców tirów którzy pozaostawiają coś takiego na drodze !!!!!!!!!!!?????????? PS. Mysiłę że to auto uratowało mi życie!!!!! i co będziemy rozmawiać o cenie to niema żadnego znaczenia!!!!!!

dodał: mmj@autograf.pl
Audi A3 Hatchback 3d 2.0 TDI PD (140 KM)

Auto super, idealne jak na swoją klasę !! Silnik rewalacyjny szybki i ekonomiczny !! Zawieszenie rewela - idealnie trzyma się drogi, ESP włącza się praktycznie tylko zimą. Wyposażenie działa b.dobrze. AUTO EKSTRA ALE : 1. jest głośne ( TDI ) mogłoby być lepiej wyciszone tak jak A-4, 2. jest na równe niemieckie drogi, zawieszenie przednie mogłoby być wielowachaczowe tak jak w A-4, 3. silnik powieniem mieć większy zakres obrotów, na których rozwija maksymalny moment obrotowy bowiem jest tylko w : 1800-2500 obr., 4. no i na koniec cena - wersja bogato wyposażona ( tylko bez skóry i nawigacji ) 133.000 zł. !!! To sporo jak na tę klasę. Ale tu już odgrywa wyłącznie prestiż marki AUDI !!!!!

dodał: niedziel@uw.olsztyn.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A3

Audi A3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 III Audi S3 III Limousine (sedan 2013) Audi A3 III Cabriolet 1.8 TFSI quattro (2014) Audi S3 III Cabriolet (2014) Audi A3 clubsport quattro concept (2014) Audi A3 e-tron Concept Audi A3 8V Sportback w Krynicy-Zdroju Audi A3 I Audi S3 Sportback 2008
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A3

  • 1.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.4 TFSI (125KM) 2007r.
    dodał: NICK, 15.01.2014

    Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że odpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie.

  • 2.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.6 i (102KM) 1999r.
    dodał: Marcin, 25.11.2013

    Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. Montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż.

  • 3.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 20V (125KM) 2001r.
    dodał: Konrad, 21.05.2012

    Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem problemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie

  • 4.
  • 5,00 Audi A3 8P 1.6 (102KM) 2006r.
    dodał: Paweł K, 16.05.2012

    Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do spalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie.

  • 5.
  • 5,00 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 2000r.
    dodał: Arek, 27.12.2009

    Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela Fach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila

  • 6.
  • 4,75 Audi A3 8L 1.8 T (150KM) 1998r.
    dodał: entuzjasta, 28.10.2011

    Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia na gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Audi A3

174 komentarze

141 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KierowcaAudi~KierowcaAudi

Do ~Audi a3 1.8: Jak Liczyłeś że 1.8 ma spalanie 5-7 litrów w mieście to się nie dziwie że nie pasuje tobie osobiście mam 1.9 TDI ale w Audi i nie narzekam 6-7 litrów w mieście na trasie między 4,8-5,5 wszyscy którzy mają Audi to bardzo je sobie chwalą ;D ale wiadomo bywają nieudane egzemplarze 1.8 należy do nich . Było trzeba kupić 1.8T albo 1.9TDI . I nie wiem co to za porównywanie Audi A3 do Passata to są całkiem inne wozy porównaj sobie Passka z Audi A6 to wątpie że będziesz nadal chciał Passka

~wiesiek8~wiesiek8

Do ~kxd19130: Ja mam A3 1.9 tdi 90 KM zrobioną na 110 i jechałem drogą krajową 195. Auto dobre ale nie cierpi dziur i nierówności.

~kolega~kolega

Jeśli A4 jest "dobrze wyciszona" to w A3 musi być tragedia. Własnie z tego powodu "super wyciszenie" sprzedałem A4 i póki co nie kupię 0000 aż tego nie poprawią - wyciszenie tragedia. Może A6 jest już OK ale nie potrzebuje takiego wielkiego auta KJM.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 147
Przejechany dystans
20 761 404 km
Zatankowanego paliwa
840 645 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 472
Wydanych pieniędzy
1 895 900 zł
Średnie wydatki na auto
1 523 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 807
Wydanych pieniędzy
4 776 102 zł
Średnie wydatki na auto
3 836 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 245)

Testy zderzeniowe Audi A3

Najnowsze testy zderzeniowe Audi A3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012

Audi A3
Audi A3

Audi A3
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi A3/S3

Na podstawie 888 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: marik, dodano: 24.02.2011 18:17

spalanie w mieście od 9,5 do 11 waha się w zależności od temperatur i długości odcinków przejechanych, na trasie przy prędkościach ok 120 na drogach krajowych i ok 140-160 na autostradzie wychodzi od 8 do 8,5. Mam komputer pokładowy i zauważyłem że pomaga dobre napędzenie i utrzymywanie prędkości wyższej, nawet z puszczaniem nogi z gazu jeśli to możlwe. Jadąc na 5 150km/h może spalać 7l, a jadąc 100-110 przy rozpędzonym trybie jazdy będzie tyle samo. I nie wrzucajcie 5 biegu poniżej 70 km/h. Zawsze pokaże więcej niż na 4 :). Ale jak chcecie porządnie przedmuchać turbinę i wszystkich wyprzedzać po kolei co chwilę (a raczej się da :) ), to może wyjść nawet 12-13. Jeśli komuś to auto pali 17l to chyba jeździ wyłącznie powyżej 5tys obrotów i pedał dno, bo raczej ciężko osiągnąć taki wynik, bez przesady..

pełny raport Audi Hatchback 1.8 T

autor: czaras, dodano: 09.07.2008 12:53

Jeżdzę raczej malo oszczednie, preferuje dynamiczną jazdę zdając sobie oczywiście sprawę ze skutków w postaci sporo większego zużycia. No ale jestem jaki jestem. Moje jazdy to z reguły 80% miasto Poznań, 20% ruch podmiejski - zużycie mam wtedy 7,5-8,00l, w dlugich trasach po Polsce z predkosciami (jak sie da oczywiscie) 140-160km/h to zuzycie 6,2-6,6. Na odcinku Poznań-Amsterdam (w tym jakies 200km po Amsterdamie)-Poznań spalił srednio 6,2 przy czym predkosc na autostradzie caly czas miedzy 160 a 180km/h. Zrobilem tez raz test minimalnego spalania wybierajac sie za miasto w niedziele ;)) i robiac jakies 60km z predkoscia ok. 80-90km/h na VI biegu, spalanie srednie wyszlo 4,3l.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI PD

autor: jaspeer, dodano: 20.05.2013 12:01

Auto kupilem nie dawno i jak to na poczatku trzeby wydac na rozrzad itp rzeczy. silnik AHL droższy o 300 zł w wymianie rozrzadu niz AGR. Jesli chodzi o spalanie Panowie to wydaje mi sie ze na taka dynamike jazdy to jest super. samochod dynamiczny raz na trasie staralem sie ocenic ile on pali minimalnie ale juz chyba dlugo nie powtorze tego poniewaz tym autem nie da sie jezdzic oszczednie i wolno :) samochod przekonuje mnie do siebie naprawde duza ilosci szczegolikow ktore mi sie podobaja. np podswietlany schowek przed drazkiem skrzyni biegow jest dla mnie rewelacyjny.. zawsze szukalem kluczy albo innych rzeczy a teraz wszystko widze bo podswietlane albo jak wychodze to od spodu drzwi tez podswietlane... rewelacja jak dla mnie... blacharka tez sie ladnie trzyma.. Ogolnie bardzo polecam to auto.

pełny raport Audi Hatchback 1.9 TDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi A3/S3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A3/S3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A3
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A3 8V 1.4 TFSI CoD 140KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Audi A3 8V 2.0 TFSI 300KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A3, oglądali także