Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi A3

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model niższej klasy średniej (segment C), zaliczany do grupy premium. Wchodząc na rynek w 1996 roku, A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. Wielokrotnie nagradzany (m.in. International i South African Car of the Year 2006, Auto Trophy 1997). A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. VW Golf. Od 2012 roku oferowana jest trzecia generacja A3 (Typ 8V). Sportową wersją modelu jest S3.

Komentarze redakcji

Powagosław: Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.
Luzacjusz: Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

Dane techniczne Audi A3

Silniki

Moc silników 90-367 KM

Poj. silników 1 197-3 189 cm3

Prędkość maks. 177-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,3-13,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Audi A3

Średnia ocena modelu

na podstawie 736 opinii

4.28

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (88%)
NIE (12%)

Wybrane oceny kierowców Audi A3

Bardzo lubię ten samochód. Stawia on bardzo wysoko poprzeczkę, więc trudno jest później przenieść się na coś innego. Jazda i ... więcejw ogóle użytkowanie pojazdu przynosi sporo satysfakcji. Bardzo dobry zakup. ukryj
dodano 24.03.2008 przez
Na Audi zdecydowałem się przez przypadek skuszony obowiązującą w momencie zakupu promocją. Cena ok 7 tys wyższa niż bratni Golf ... więcejVII z podobnym wyposażeniem. Wykonanie samochodu jest perfekcyjne, bardzo dobrze się prowadzi, jest ekonomiczny oraz mam nadzieje na bezproblemową eksploatację. Radzę dokładnie studiować wyposażenie ze sprzedawcą. Katalog zawiera błedy i czasami można podjąć błędne decyzje przy wyborze. Dla firmy która mianuję się marką premium to trochę śmieszne. Generalnie polecam! ukryj
dodano 03.11.2013 przez
Ogolnie jestem zadowolony, szczegolnie milo mnie zaskoczyly osiagi silnika, wyciszenie i bardzo dobre prowadzenie się samochodu. Mógłby byc troche ... więcejwiekszy w srodku jak np Honda Civic z tego samego roku. Dobrze wykonczony, dobre materialy w srodku. Brak tandetnych plastikow. ukryj
dodano 16.03.2009 przez
Zobacz oceny Audi A3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi A3

Pb
4,90 - 14,33
Na podstawie 424 raportów spalania
ON
4,27 - 10,33
Na podstawie 476 raportów spalania
LPG
4,87 - 15,03
Na podstawie 110 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi A3

Spalanie potrafi się bardzo różnić w zależności od stylu jazdy, warunków drogowych jak i warunków pogodowych. Spalanie minimalne w trasie ... więcejprzy zastosowaniu zasad ekojazdy (ale włączona klima) i prędkość około 80 km/h wyniosło trochę poniżej 9 l. Spalanie mieszane (w moim przypadku jest to książkowe 30% - miasto/70%trasa i bez zasad ekojazdy) 10,5 l (bez problemu da się zejść do 10, wystarczy nie wyprzedzać i nie kręcić go bez potrzeby). W mieście jeżdżąc zupełnie przeciętnie około 12 l. Powyższe dane dotyczą lata. Zimą spalanie na trasie podobne. Wyraźnie wyższe jest spalanie w mieście, gdyż jak już ktoś napisał auto dość długo pracuje na ssaniu. Dla mnie jazda po mieście to zwykle krótkie odcinki, więc auto dużo pracuje na ssaniu i potrafiło dochodzić do 18 l (z grzaniem silnika,odladzaniem itp.), choć średnio to jakieś 15 l, przy czym uwzględniam tu również benzynę bo przy kilkunastu stopniach mrozu lpg załącza się czasem dopiero po 2-3 km (a czasami pokonuję krótsze odcinki, silnik znów stygnie i znowu ssanie na pb). Silnik dość żwawy ale powyżej 3,5-4 rpm. Dobry na trasę, wyprzedzanie nawet powyżej 100 km/h bez większych obaw. Mógłby być oszczędniejszy przy spokojnej jeździe w trasie. Zanim założyłem lpg najniższe spalanie benzyny to nieco poniżej 8 l przy "emeryckiej" jeździe, więc trochę sporo. Części raczej tanie bo od golfa, wiele się nie psuje, a jeśli już to raczej po prostu z racji wieku, lub zużywają się rzeczy eksploatacyjne. ukryj
dodano 20.07.2014 przez
Witam. Na początku zaznaczę, że moja noga nie jest ciężka a wyniki spalania podaję na podstawie wyświetleń z komputera. Posiadam ... więcejsamochód ze skrzynią s-tronic i silnikiem 1.9 TDI 105KM i sprawa ze spalaniem wygląda bardzo imponująco. Skrzynia jeżeli nie "ciśniemy" zmienia bardzo optymalnie biegi a to przykłada się na rewelacyjne wyniki spalania.W jeździe prawie cały czas po mieście gdy jest ciasno ale bez korków z włączoną klimą pochłania około 5,3 l. W cyklu mieszanym około 4,8 z tym, że tutaj i tak przeważa cykl miejski powiedzmy 70/30 %. Natomiast ostatnio na 240 kilometrowym odcinku z czego około 30-40 km stanowiło miasto spalanie osiągnęło 4,5 l (prędkość przelotowa około 110km/h + tempomat). Są to wyniki podane z wykorzystaniem klimatyzacji na umiarkowanym poziomie i stylem jazdy, który niektórzy nazwą "emeryckim" ale coś za coś - albo spalanie albo tryb młody gniewny. Natomiast przy prędkości autostradowej około 140km/h spalanie wzrasta do około 5,3 l. W mieście przy jeździe jak tutaj zwykło ją się nazywać "dynamicznej" czyli gnamy od świateł do świateł i odrobinie korków komputer pokazał 6,1 l (ale nie wiem na ile jest to miarodajne bo był to tylko test po zakupie trwający jakiej 20 minut). Silnik polecam osobom, które oczekują w miarę dynamicznego silnika o rozsądnym poziomie spalania ale nie mają, życiowej potrzeby bycia pierwszym na światłach. Przy rozsądnym użytkowaniu samochód mało pali. ukryj
dodano 30.05.2016 przez
Szczerze mówiąc kupując to auto liczyłem się ze sporymi wydatkami na paliwo... i nie zawiodłem się. Nie jest to 1.9 ... więcejTDI co praktycznie paliwa nie zużywa. Miasto (Kraków) spalanie w zależności od ruchu, godziny i ciężaru nogi w przedziale 11-15,5. Trasa 8-10. Wiadomo, że jadąc cały czas ponad 200km/h spali więcej ale realnie w trasie można spokojnie zmieścić się poniżej 10. Podczas jazdy po zakrętach, z maksymalnym wykorzystaniem osiągów 20 albo i więcej. Wszystkie powyższe wartości są liczone bez klimy. Za klimę trzeba dodać mimimum litr więcej. No i trzeba dodać, że auto obliczone jest na benzynę 98. Niby można zatankować 95 ale wtedy i słabiej jeździ i więcej pali więc się nie opłaca. Kwestia napraw i przeglądów to całkiem osoby temat. Tutaj jest po prostu źle. Pomnijesi mechanicy po prostu się na tym aucie nie znają, nie potrafią zdiagnozować przyczyny, wymieniają "co się im wydaje" a przyczyny, nawet banalnie prostej nie potrafią określić. Zostaje tylko ASO (Bełtowski), które jest bardzo dobre i momentalnie wszystko dobrze diagnozują i naprawiają ale jest też niestety drogie. Chociaż nie przesadnia. Da się przeżyć ;) Części to tego auta też tylko z oryginału. Nawet jak by chcieć naprawiać u znajomych mechaników to wcale tanio nie będzie bo części i tak tylko z ASO. Oczywiście pomniejsze rzyczy typu filtry, paski, oleje, hamulce, zawieszenie itp. można spokojnie robić taniej ale poważniejsze rzeczy tylko w ASO. ukryj
dodano 23.05.2011 przez
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A3 2.0 TDI 170 KM 2007 r. z automatyczną skrzynią biegów DSG od 1 roku. ... więcejPowiem krótko nie wyobrażam sobie innego auta ,a miałem ich bardzo dużo. Samochód perfekcyjny , bardzo dynamiczny ,bardzo dobre osiągi a zarazem bardzo oszczędny biorąc pod uwagę skrzynie DSG. Jeśli chodzi o spalanie to mogę szczerze podać moje raporty spalania z tras ,ponieważ najwięcej km spędzam w trasach. Spalanie przy jeździe do 120 km/h na tempomacie komputer pokazał 5,2 litra,jazda do 160 km/h komp. pokazał 6,2,wczoraj przejechałem 120 km z prędkością 70-80km/h bo niebyło możliwości szybciej ,komp. pokazał najniższe odnotowane spalanie prze zemnie 4,4 l/100km SZOK. Jeśli chodzi o miasto to tak naprawdę nie wiem bo rzadko jeżdżę w mieście ,ostatnio to trasy po 1,4 km (dzieci do szkoły i odwrotnie) ciągle na zimnym silniku bo nawet nie zdąży się na tej odległości zagrzać ,tymbardziej ,że zima także spalanie pokazuje ponad 9 litrów ale jest to nierealne spalanie dlatego,że jak mówie ciągle trasy po 1,4 km na zimnym silniku,zima , tak że myślę ,że jeżdżąc ciągle po mieście spalanie osiągnie ok 7-7,5 litra max. Bardzo polecam takie auto i pozdrawiam:))) ps. Niemieckie to niemieckie :))) ukryj
dodano 19.01.2014 przez
Moją A-trójką jeżdżę od ponad roku. Czasem zdarzy się wypad w trase, jednak 90% mojej jazdy to miasto, i to ... więcejna bardzo krótkich odcinkach (zwykle 7-10km, ale często są to też odcinku rzędu 1,5-2,5km). Tak więc, żeby przejechać 100km odpalam samochód conajmniej kilkanaście razy. I przy takim użytkowaniu średnie spalanie oscyluje wokół 7l/100km, wiosna-lato 6,5-7l, zima 7-7,5l, co uważam za wynik bardzo dobry (krótkie odcinki, dobra dynamika jazdy, jaka benzyna o podobnych osiągach by tyle spaliła?). Jak ktoś jeździ na dłuższych odcinkach spalanie może mieć tylko niższe :).Na trasie zejście do 5l/100km to żaden problem przy prędkościach 110-120km/h. Co do samego samochodu - jest ono praktycznie bez awaryjne jeśli trafimy na zadbany egzemplarz, tylko trzeba kulturalnie się obchodzić z turbiną. Jedynym minusem jest dość niskie zawieszenie, zwłaszcza przedni zderzak. Trzeba uważać na chodnikach i dziurach, gdyż łatwo zawadzić osłoną silnika. Moja pokrywa już raz była dokręcana po nieszczęśliwym spotkaniu z dziurą. Bardzo dobrze się prowadzi, można nim jeżdzić naprawde szybko. Polecam dla osób, które szukają oszczędnego, dynamicznego samochodu i wiedzą jak traktować diesla. ukryj
dodano 22.07.2011 przez
Zobacz raporty spalania Audi A3 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi A3

Przeczytaj pozostałe 21 publikacje o Audi A3

Newsy o Audi A3

Przeczytaj pozostałe 52 newsy o Audi A3

Testy zderzeniowe Audi A3 Euro NCAP

AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
AUDI A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI + e-Engine
2014
Zobacz szczegóły
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
Audi A3 1.4 'Attraction', LHD
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Generacje Audi A3

2012 - teraz
2003 - 2012
1996 - 2003

Auta Nowe: Audi A3

nowe Audi A3
Audi A3
ceny od 90 300 zł do 257 000

Audi A3 8V Limousine 1.4 TFSI 125KM od 2013

w pakiecie Attraction

w cenie katalogowej brutto

105 300 zł

Wyposażenie standardowe
Tryb biegu jałowego dla skrzyni S - tronic
Podłokietnik z przodu
Audi radio
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet promocyjny "Technology" (11 220 zł)
Pakiet "Schowek 1" (870 zł)
Pakiet "Oświetlenie wnętrza" (1 010 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet promocyjny "Technology" (11 220 zł)
Pakiet "Schowek 1" (870 zł)
Pakiet "Oświetlenie wnętrza" (1 010 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 146 oferty Audi A3
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Audi

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

Handel Samochodami Józef Wiśniewski

Handel Samochodami Józef Wiśniewski Audi Kraków

małopolskie, Kraków, Krokusowa 2

Więcej

Krotoski-Cichy Audi

Krotoski-Cichy AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 74/76

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Audi A3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 832

Przejechany dystans

848 595 zł

Zatankowanego paliwa

198 876 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

977

Wydanych pieniędzy

360 332 zł

Średnie wydatki na auto

1 105 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 280

Wydanych pieniędzy

386 628 zł

Średnie wydatki na auto

1 186 zł

ZOBACZ 326 dzienników kosztów Audi A3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Audi A3

Liczba wpisów: 26
komentarzy(16)
komentarzy(10)
komentarzy(2)
komentarzy(27)
komentarzy(8)
komentarzy(26)
Zobacz inne typowe słabe punkty Audi A3 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Audi A3

Liczba wpisów: 61
Instalacja zestrojona tak, że przełącza się po osiągnięciu minimalnej temperatury silnika (bodajże 15 stopni), próg obrotów: 900obr/min. To powoduje, że ... więcejodpala oczywiście na benzynie, ale przełącza się błyskawicznie jak jest cieplej. Zazwyczaj ruszam już na gazie. Po chłodnej nocy przy wyjeżdżaniu do parkingu. Przy przymrozkach, do drugiego skrzyżowania (jakieś pół kilometra). Benzyny dolewam raz na ... nie wiem, 2 miesiące, z 5 litrów, aby rezerwa nie świeciła. ) A auto zdecydowanie lepiej jedzie na gazie niż na benie. Może dlatego, że komp był regulowany na gazie. ukryj
dodano 15.01.2014 przez
Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do samochodów, ja mogę polecić montaż w Eko Alma z czystym sumieniem. ... więcejMontażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika.W Radwanicach fachowy montaż, dość sprawny ,bardzo miły mechanik ,który zna się na rzeczy. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować podnosząc ciśnienie na reduktorze.Polecam warsztat - dobry warsztat i dobry montaż. ukryj
dodano 25.11.2013 przez
Chciałem podzielić się swoją opinią o firmie expert roczniak. instalacja w aucie już była gdy go kupiłem ale wciąż miałem ... więcejproblemy, to auto mi zgasło, to szarpało, no i gaz śmierdział w samochodzie, po jednej wizycie prolemy znikły jak za odjęciem ręki, byłem w szoku dlatego że wcześniej byłem u "speców od gazu" nie będę mówił gdzie, bo to nie ważne ale dłubali przy samochodzi ze 3 razy i wciąż coś było nie tak, a tutaj jedna wizyta... Jestemw szoku, w pozytywnym szoku. polecam wszytskicm ktorzy chca sprawnie jezdzic na gazie ukryj
dodano 21.05.2012 przez
Samochód na gazie radzi sobie bardzo dobrze,zero szarpnięć,zero spadku mocy.Przełączanie z jednego paliwa na drugie przebiega niezwykle płynnie.Spalanie porównywalne do ... więcejspalania na benzynie.Być może dzięki listwom wtryskiwaczy Hana 2000.Tak doradzali w serwisie i tak też zrobiłem.Z perspektywy czasu i przejechanych kilometrów mogę powiedzieć,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie montażu instalacji gazowej w moim samochodzie. ukryj
dodano 16.05.2012 przez
Samochód bardzo dobrze zachowuje sie na PB jak i LPG. Pracownicy znaja sie na rzeczy a sama regulacja przez Własciciela ... więcejFach-Mistrza jest perfekcyjna,nie polega na podłaczeniu do laptopa i ustawieniu ale tez na regulacji w czasie jazdy na dłuzszych dystansach a nie jak u innych na 5 max 6 km i juz odczyt zebrany i niby ustawione jest.Polecam ten zakład wrazie pytan odpoweiem na te pytania na maila ukryj
dodano 27.12.2009 przez
Silnik nie wykazuje zauważalnej straty mocy. Moment przełączenia się z benzyny na gaz jest nieodczuwalny. Dość długi jest moment przełączenia ... więcejna gaz ale to raczej wynik ustawień. Jako, że auto jest z turbo wolę taki stan rzeczy i godzę się zimową porą na większe spalanie benzyny. spalanie: trasa - min 7,8l średnio 8,5l miasto - do 13l cykl mieszany 10,5l ukryj
dodano 28.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A3

Skarbnica wiedzy o Audi A3

Ciekawostki
dodano 01.08.2011 przez
W 2011r. Audi zbudowało elektryczną wersję modelu A3 o nazwie A3 e-tron . Po pełnym naładowaniu, które trwa 4 lub 9 godzin (w zależności od…
dodano 01.08.2011 przez
Pojawiając się na rynku w 1996 roku ten model zapoczątkował nowy segment C premium (luksusowych aut kompaktowych).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą