Szukaj

Informacje o Audi A3

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Audi A3 jest przedstawicielem tzw. niższej klasy średniej (segment C). Wchodząc na rynek w 1996 r., A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. Volkswagen Golf.

Historia modelu Audi A3

Audi A3 pierwszej generacji, które nosiło wewnętrzne oznaczenie 8L, zadebiutowało na rynku w 1996 r. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Dirka Van Braeckela. Po czterech latach model ten został poddany większemu liftingowi, a produkcja na europejskim rynku została zakończona w 2003 r., choć na niektórych południowoamerykańskich rynkach model ten był oferowany jeszcze przez kolejne trzy lata. Łączna sprzedaż pierwszej generacji A3 przekroczyła 910 tys. egzemplarzy.

Druga generacja Audi A3, o wewnętrznym oznaczeniu 8P, zadebiutowało na rynku w 2003 r. Model ten, zaprojektowany przez Gary'ego Telaaka, został zbudowany został na nowej wówczas płycie podłogowej koncernu Volkswagen (PQ35). Audi A3 II produkowane było dość długo, bo aż dziesięć lat. Po pięciu latach (2008) model poddano faceliftingowi.

Debiut trzeciej generacji Audi A3 (8V) miał miejsce w marcu 2012 r. na wystawie samochodowej w Genewie. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Dany Garand. Model powstał na modularnej platformie podłogowej Volkswagena (MQB). W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 III otrzymało prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year 2014 (Światowy Samochód Roku), wyprzedzając w finałowej rozgrywce Mazdę 3 oraz BMW serii 4. Dwa lata później kompaktowe Audi poddane zostało modernizacji.

Audi A3 - wersje nadwoziowe

Niewielkie rozmiary zewnętrzne nadwozia sprawiały, że władze Audi początkowo forsowały model A3 przede wszystkim jako trzydrzwiowego hatchbacka. W przypadku pierwszej generacji modelu odmiana pięciodrzwiowa pojawiła się dopiero trzy lata później (1999 r.), zaś drugiej generacji - rok po debiucie, tj. w 2004 r. i nosiła nazwę A3 Sportback. Również wariant pięciodrzwiowy trzeciej generacji Audi A3 (Sportback) pojawił się na rynku rok po debiucie wersji trzydrzwiowej.

Druga generacja A3 w ofercie miała także odmianę Cabriolet z klasycznym miękkim dachem, która pojawiła się na rynku w 2007 r. i produkowana była do 2013 r. W tym samym roku zadebiutował kabriolet Audi A3 III. W ofercie trzeciej generacji A3, od 2013 r. (debiut na wystawie w Nowym Jorku) była dostępna również odmiana sedan (Audi A3 Limousine).

Audi A3 - dostępne wersje silnikowe

Oferta silnikowa Audi A3 I była dość uboga. Nabywcy mieli do wyboru silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra (101 KM) oraz 1,8 litra (125 KM), w tym ten drugi z turbodoładowaniem (150, 180, 210 KM). Najmocniejsza odmiana (Audi S3) miała pod maską 1,8-litrową jednostkę o mocy 224 KM. Oferta diesli obejmowała wyłącznie silnik 1.9 TDI o mocy od 90 do 130 KM.

Znacznie szerszą ofertę mieli nabywcy drugiej generacji Audi A3. Najmniejszym silnikiem benzynowym była jednostka 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Ponadto do wyboru były silniki 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 FSI (150 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2 V6 (250 KM), a wariant S3 napędzany był silnikiem 2.0 TFSI o mocy 265 KM. Zwolennicy diesli mieli do wyboru silniki 1.6 TDI (90, 105 KM), 1.9 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (140, 170 KM).

Największe pole manewru mieli jednak nabywcy trzeciej generacji Audi A3. W sprzedaży dostępne były wersje benzynowe 1.2 TFSI (105 KM), 1.4 TFSI (122, 140 KM), 1.8 TFSI (180 KM), 2.0 TFSI (223 KM) oraz 2.0 TFSI o mocy 300 KM w Audi S3 i pięciocylindrowe 2.5 TFSI o mocy 367 KM w Audi RS3. Oferta silników wysokoprężnych obejmowała jednostki 1.6 TDI (105 KM) oraz 2.0 TDI (150, 184 KM). Ponadto w ofercie pojawiła się wersja dostosowana do zasilania gazem ziemnym (Audi A3 g-tron) z silnikiem 1.4 o mocy 110 KM oraz hybryda Audi A3 e-tron o łącznej mocy układu hybrydowego 204 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Audi A3

Liczba ocen: 866
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...
2,1
~Lukasz
Hatchback 1.6 i 101KM 74kW
Audi A3 8L
Najgorszy samochód z jakim miałem styczność. Piszę to przez pryzmat użytkowania 4 modeli - 3x 1.6 i 1x 1.8T. Ostatni był mojego ojca z którym zamieniłem się na tydzień samochodami. Pierwsza usterka, brak świateł. Jesienią dość upierdliwy temat. Dzień po naprawie, przestał działać wentylator od silnika. Do domu wracałem z otwartymi szybami, żeby schłodzić silnik ogrzewaniem. Miesiąc po tym ojciec odjechał od domu 50km, Audi się zatrzymało na skrzyżowaniu i nie chciało odpalić. Kiedyś też nie chciał odpalać na rozgrzanym silniku. Te wszystkie usterki występowały w pozostałych Audi o których napisałem, niby są to znane usterki z forum, ale do cholery ... osobiście użytkowałem Astrę i Focusa i nigdy się nie rozkraczyły w ten sposób żebym nie mógł jechać dalej! Jeśli to jest ten prestiż Audi to ja to pier*le i wole swoje budżetowe samochody. Na szczęście udało się sprzedaż te złom jakiemuś napalonemu gówniarzowi.

Raporty spalania Audi A3

Liczba raportów: 1 232
Średnie spalanie dla Audi A3
4,9 – 16,6
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
7,8 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM 132kW
Audi A3 8V
KME Nevo Sky Direct v2 + KME Gold GT + Barracuda - ten zestaw spisuje się idealnie w tym aucie. Instalacja IV gen. z dotryskiem benzyny. Auto pracuje tak jak na benzynie. Dotrysk Pb95 w trasie 90-110km/h poniżej 1L/100km, jazda mieszana i odcinki po 25km to ok. 1.5L/100km. Łącznie wychodzi około 25zł/100km przy 2.1PLN LPG i 4.75PLN Pb95 premium.
5,8
Hatchback 1.9 TDI PD 130KM 96kW
Audi A3 8L
Spalanie: TRASA 5-6l MIASTO 7-8l. Można zejść w trasie poniżej 5l przy spokojnej jeździe, bez klimy, 80-90km/h. A3 posiadam od 9 lat. Przebieg jaki zrobiłem to 130tys km. Średnie całkowite spalanie przez te wszystkie lata miesci się w granicach 6.2-6.8 Ogólnie polecam.
7,9
Hatchback 3d 1.8 TFSI 180KM 132kW
Audi A3 8V
Pb95. Spalanie zaskakuje, szczególnie, że auto ma napęd na 4 buciki i ma większy moment obrotowy od wersji przednionapędowej (280 zamiast 250Nm). Przy deptaniu potrafi bardzo szybko ciągnąć paliwo z baku... Bardzo oszczędny i dynamiczny motor. Przy równym 90km/h na prostej drodze komputer pokazuje ok. 5.2L/100km, ale w trasie realne są do zrobienia okolice 6l/100km, co i tak uważam za dobry wynik. Zrobione ponad 130 000km, oleju nie trzeba dolewać pomiędzy wymianami.

Usterki Audi A3

Liczba wpisów: 81
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dziwny problem w Audi a3 1,6 LPG 2000r. Gaszący silnik
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam serdecznie. Pisze do Was, bo mam od 5 dni taki nie typowy problem w moim Audi a3 1,6 LPG 2000r. Ostatnio wymieniałem rozrząd w nim wraz z czujnikiem wałka rozrządu, do tego założyłem gaz sekwencyjny i miałem jeszcze zmieniane panewki,korbowód. Co do samochodu jeździ bardzo przyjemnie, nic nie stuka nic nie puka, zapala bardzo dobrze, a po przejechaniu ostatnio 6 km, i dojezdzajac do krzyzowki, zwalniając i mając na sprzegle już noge,zeby rzucic na luz zgasł mi silnik tak bez niczego, bez zadnych wahan czy spadku obrotów. Swiatła świeciły, radio grało, tyle że silnik zgasł i kontrolka akumulatora świeciła-normalne, odrazu, wyłaczyłem, i włączyłem i auto zapaliło odrazu. Wczoraj jechałem 40km, i nic takiego nie miałem, stałem w korkach, dojezdzałem do krzyzowek, na ronda, i po powrocie czyli około 70km, znowu dojezdzajac do swiateł, zwalniajac juz na nizszym biegu i nie dodajac gazu , dalej to samo, auto zgasło, swiatla sie nie wylaczyly, radio dalej grało, tyle ze zgasło, ale nie ma problemu odrazu go zapalic. Ale co jest przyczyna ze tak się dzieje?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Audi A3