Szukaj

Informacje o Audi A3 (S3, RS3)

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A3 (S3, RS3)

Liczba ocen: 992
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,1
~JDs
Audi A3 8Y
Sportback Facelifting 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Samochód kupiony 2 tygodnie temu w slonie. Przejechane dotychczas 350km. Od początku same problemy. W tym czasie trzykrotnie sie nie uruchomił - udało się to po około 15to minutowych resetach MMI, zamykaniu otwieraniu, wyłączaniu i włączaniu przyciskiem start itp. Stacja multimedialna uruchamia się zazwyczaj około minuty i średnio co trzecie uruchomienie samochodu traci wszystkie zapisane ustawienia - ulubione stacje radiowe, equalizer, ambilight itp. Wczoraj samochód zaczął raportować błędy tj.uszkodzony tempomat, kilka godzin później uszkodzona kamera cofania, uszkodzona skrzynia biegów i na końcu uszkodzony silnik. Samochód jeździ ale na wyświetlaczu mamy teraz ikonke uszkodzenia silnika. Nigdy więcej tej marki
4,4
~Mati
Audi A3 8P
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Było to moje pierwsze auto zakupione po zdaniu prawka - zarejestrowane oczywiście ze względu na OC jako współwłaściciel. Zawsze będę je dobrze wspominać, jeździło mi się nim przez te 2 lata wręcz wybornie, małe dość zwrotne, moc 140 km dawała całkiem dynamiczną jazdę, 6 - biegowa skrzynia również przy podróżach drogami szybkiego ruchu pomagała autku "żeglować". Koszty utrzymania w bardzo rozsądnych pieniądzach, spalanie ropy również, więc portfel nie bolał. Pomimo tego że miało już prawie 20 lat wygląd z racji liftingu odmładzał o kolejne kilka lat, prezentowała się bardzo ładnie jak za te pieniądze.
4,6
~Przemek
Audi A3 8Y
Limousine 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Z racji tego ze obecny rynek aut uzywanych troszeczke odjechal jesli chodzi o ceny, zdecydowalem sie poszukiwac auta nowego ktore bedzie sedanem/fastbackiem odpowiednim dla dwoch osob, na tyle duzym zeby przewiezc cos ale tez poruszac sie w miare wygodnie i dynamicznie. Zastanawialem sie nad wyborem miedzy Toyota Corolla w hybrydzie, Mazda 3, Mecedesem CLA i Hyundiem i30. Po wstepnych jazdach bylem nastawiony na zakup Corolli (Mazda byla troche za ciasna, Mercedes mimo ladnej wizualnej prezentacji na zewnatrz auta pozostawia wiele do zyczenia jesli chodzi o spasowanie srodku i obecne wszedzie piano, a Hyundai to mocny plastic fantastic), jednak czas oczekiwania wynosil ponad rok. Co mocno mnie zniechecilo(auta szukalem pod koniec 2022 roku). Jednak przegladajac fb wyswietlila mi sie reklama Audi A3. Wybralem sie do salonu, obejrzalem, posiedzialem. Pogadalem z handlowcem. Cena po otrzymaniu rabatu dosc konkurencyjna wzgledem tego co oferiowala konkurencja. Wiec dlugo sie nie zastanawaialem i wybralem ta czarna strzale ktora mam przyjemnosc korzystac od prawie roku. Na wstepie powiem ze gdybym mial jeszcze raz cofnac czas i stanac przed wyborem ktory mialem to zrobilbym to ponownie( no moze dobral pare rzeczy wiecej :D). Jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Auto prezentuje sie bardzo dobrze jak za cene ktora za niego zaplacilem (kwota kolo 125k), wrecz powiedzialbym ze wyglada na drozsze (szczegolnie w czarnym kolorze z pakietem advanced, chromowanymi srebnymi listwami i 18 calowymi felgami Y-desing). Auto jest uzywane w cyklu miejskim jak i poza miejskim. Spalanie uwazam za okay, nie staram sie jezdzic jakos bardzo EKO. Auto jak na te 150 koni jezdzi bardzo przyjemnie. Wiadomo ze jak ktos jest przyzywczajony do wiekszej mocy to bedzie pewnie narzekac. Jednak dla takiego przecietnego kowalskiego jest to wystarczajce. Silnik nawet z full zaladowanym samochodem i w 5 osob nie ma zadnych problemow. Wyposazenie bym rzekl mocno standardowe: czujniki przod tyl, kamera cofania, klimatyzacha automatyczna dwustrefowa, podgrzewane fotele, ambiente, apple car play, wzmocnione szyby, wielofunkcyjna kierownica i system automatycznego parkowania. Z perspektywy czasu jednak dobralbym lepsze audio (nie mowie ze podstaowe gra zle, powiedzialbym ze poprawnie, jakims audiofilem nie jestem) oraz skrzynie automatyczna (machanie lewarkiem w miescie jest dosc uciazliwe, ale wybor manualnej skrzyni byl spowodowany czasem oczekiwania, a auto chcialem miec jak najszybciej). Podsumowujac. Jesli ktos szuka auta dla pary, ktore dobrze sie spisuje w miescie jak i poza. To jest bardzo dobra opcja. Wrecz powiedzial bym ze skrojona dla takiego przypadku.

Usterki Audi A3

Liczba wpisów: 98
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Problem z silnikiem
  • Audi A3 8V Limousine 2.0 TDI 150KM 110kW 2013-2016
  • silnik
  • 136 tys. km
Witam. Od roku posiadam audi a3 limuzynę z 2015 roku. Po kupnie zaczął się taki problem że zaczęło coś piszczeć od strony rozrządu. Okej, pomyślałem że to jakaś rolka padła. Rolki zostały wymienione piszczenia nie ma Ale za to jest takie obcieranie teraz też z tej samej strony. Puszczenie zmieniło się w obcieranie takie szorowanie czegoś o coś moim zdaniem. Oddałem auto ponownie do mechanika, diagnoza taka że to rozrząd. Okej rozrząd wymieniony cały, nowa pompa i dalej jest to samo. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem lub wie co to może być za usterka? Byłem teraz u mechanika to mówi żeby spróbować nowy rozrząd jeszcze raz wlozyc
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Audi A3