Szukaj

Informacje o Audi A3 (S3, RS3)

Lata produkcji: 1996 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Audi A3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi A3 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Audi A3 (S3, RS3)

Liczba ocen: 881
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Maciej
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Dobry samochód, z niezłym wykończeniem i wyposażeniem. Awaryjność na niskim poziomie. Koszty części eksploatacyjnych na przyzwoitym poziomie. Dużo elementów takich samych jak u Golfa. Silnik jest do tego auta dobry, jeżeli wiemy po co kupujemy 100KM. Przy założonej instalacji LPG koszty dojazdów do pracy są znikome. Bez niej spalanie ok. 7l benzyny i nie wierzcie w bajki, że uda się zejść do 5l. Sam silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Trzeba go trzymać na wysokich obrotach. Przyspieszenie też nie zachwyca, ale jest to napisane powyżej: Audi A3 z tym silnikiem nadaje się na w miarę komfortowy dojazd z punktu A do B. Prowadzenie auta bardzo dobre. Świetnie wchodzi w zakręty. Układ kierowniczy precyzyjny. Zawieszenie twarde, ale dzięki temu dobrze prowadzi się na lepszej jakości drogach.
4,7
~Lolek85
Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Autko fajne ekonomiczne zgrabne. Trzy lata użytkowania bez większych problemów. Sprowadzony z Holandii przeze mnie od pierwszego właściciela. Silnik 2.0tdi BKD służył bez problemu mi 3 lata. Drobne naprawy części eksploatacyjnych tj. Klocki, tarcze, rozrząd, tuleje wahacz, zacisk hamulca prawy tył, oleje filtry tego typu napraw dokonywalem przez 3lata auto sprowadzone z przebiegiem 303000km sprzedany z przebiegiem 385000km. Autko jednym słowem nie zawodne i co najważniejsze mało pali przy normalnej jeździe bez jazdy na "emeryta" 5,5l - 6,5 litra trasa ok. 6,5l-7,5l miasto
4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...

Raporty spalania Audi A3 (S3, RS3)

Liczba raportów: 1 279
Średnie spalanie dla Audi A3
4,9 – 14,7
l/100 km
4,3 – 7,0
l/100 km
7,8 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Sportback 1.4 TFSI 125KM 92kW
Audi A3 8P
Autko w stricte miejskiej jeździe spala od 8 do 10 litrów w zależności od trasy/długości trasy i natężenia ruchu . W moim aucie założone są mało ekonomiczne oponki 225/45 r17 więc u mnie spalanie wychodzi przeważnie 9-10 litrów .(na oponach zimowych 205/55 r16 różnica w mieście odczuwalna nawet do 0,8 litra) Jazda spokojna z mniejszym natężeniem ruchu można zejść nawet poniżej 8. Jazda przelotówkami z ograniczeniem do 70-80 spokojnie można uzyskać wynik 6 i mniej . Trasa od 6 do 7 litrów . Autostrada 8-10 w zależności jak szybko jedziemy, pewnie można i powyżej 10 ,ja miałem najwięcej 9,5 prędkość 160-180 i więcej .... Najmniej miałem 5,3 na trasie ale to boczne drogi i małe prędkości . Auto sporo waży jakieś 1370kg , bo ma system start stop .
5,9
Sportback 1.9 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Samochód po chip tuningu na 140KM, średnie spalanie przy spokojnej jeździe około 5,6l, bardziej dynamicznie około 6,5l, można zejść ze spalaniem poniżej 5l, ale to przesadnie wolna jazda, najniższy wynik jaki udało mi się uzyskać na komputerze to 3,6l, ale tylko raz tak jechałem i nie mam zamiaru tego powtarzać. Samochód z tym silnikiem pali dużo w trasie, silnik jest za mały aby pozwolić na dynamiczną i oszczędną jazdę , w jedną osobę, bez obciążenia spala mi w trasie średnio 8,5l z prędkościami rzędu 180-200km/h. Jak się wlecze do 140km/h w trasie pali poniżej 6l.
6,6
Sportback 2.0 TDI CR 170KM 125kW
Audi A3 8P
Mam raczej ciężką nogę. Spalanie w mieście to ponad 8 l/100km, natomiast jadąc w długą trasę da się zejść bez problemu do 5 l/100km. Jak dla mnie jest w porządku. Silnik bardzo dynamiczny i zawsze jest zapas mocy, ale z drugiej strony może być oszczędny (jeśli zdejmie się nogę z gazu). Sama masa auta to ponad 1500 kg, więc spalanie akceptowalne. Użytkuję je od 3 lat..

Usterki Audi A3

Liczba wpisów: 85
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Problem z silnikiem
  • Audi A3 8V Limousine 2.0 TDI 150KM 110kW 2013-2016
  • silnik
  • 136 tys. km
Witam. Od roku posiadam audi a3 limuzynę z 2015 roku. Po kupnie zaczął się taki problem że zaczęło coś piszczeć od strony rozrządu. Okej, pomyślałem że to jakaś rolka padła. Rolki zostały wymienione piszczenia nie ma Ale za to jest takie obcieranie teraz też z tej samej strony. Puszczenie zmieniło się w obcieranie takie szorowanie czegoś o coś moim zdaniem. Oddałem auto ponownie do mechanika, diagnoza taka że to rozrząd. Okej rozrząd wymieniony cały, nowa pompa i dalej jest to samo. Czy miał ktoś kiedyś podobny problem lub wie co to może być za usterka? Byłem teraz u mechanika to mówi żeby spróbować nowy rozrząd jeszcze raz wlozyc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem z silnikiem.
  • Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 101KM 74kW 1996-2000
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem. Problem się zaczął, gdy samochód tracił moc 2 dni po wymianie termostatu. Mechanik doszedł do wniosku, że powodem tego problemu była świeca iskrowa. Gdy została wymieniona pojazdem zrobiłem 100km, a po przejechanych 100 kilometrach znowu tracił moc, zaczął szarpać przy dodawaniu gazu. Po przyjechaniu do mechanika zmieniliśmy wszystkie świece i przewody do świec. Po dzisiejszych kilometrach (około 60-ciu), samochód znowu stracił moc, w dodatku gasł. Cały ten czas gdy tracił moc, objawem kolejnym był dziwny zapach spalin, drżenie silnika i strzelanie z tłumika. Wypompowane było całe paliwo i zalane 10 litrów benzyny z innej stacji (polskiej)
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Audi A3