Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi A8/S8

Flagowa limuzyna Audi, model należący do klasy samochodów luksusowych (segment F) produkowany od 1994 roku. W ofercie niemieckiej marki A8 zastąpiło model V8. Była to pierwsza ekskluzywna limuzyna w całości zbudowana z aluminium (w ramach technologii Audi Space Frame), jedna z niewielu, która w większości wersji oferuje napęd na cztery koła w standardzie. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja A8. Od 1996 roku model posiada również sportowy odpowiednik oznaczony symbolem S8.

Generacje Audi A8

  • Wybierz generację: Audi A8 D4 (2010 - teraz)
    Audi A8 D4
    Audi A8 2010 - lewe lusterko zewnętrzne, przód Audi A8 2010 - silnik Audi A8 2010 - widok z tyłu Audi A8 2010 - widok z góry Audi A8 2010 - widok z góry Audi A8 2010 - tylna kanapa

    Audi A8 D4

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem D4), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Konstrukcyjnie spokrewniony ze swoim poprzednikiem, natomiast stylistycznie, po wprowadzonych zmianach, różni się zdecydowanie. Zbudowano...

    więcej o Audi A8 D4

  • Wybierz generację: Audi A8 D3 (2002 - 2010)
    Audi A8 D3
    Audi A8 2002 - silnik Audi A8 2002 - widok z przodu Audi A8 2002 - widok z przodu Audi A8 2002 - kokpit Audi A8 2002 - kokpit Audi A8 2002 - kokpit

    Audi A8 D3

    Druga generacja modelu oznaczona symbolem D3 produkowana w latach 2002-2010. Pod względem stylistycznym samochód został gruntownie odświeżony – nowe nadwozie było znacznie bardziej wyraziste i dynamiczne od modelu D2. Auto zwiększyło też swoje rozmiary....

    więcej o Audi A8 D3

  • Wybierz generację: Audi A8 D2 (1994 - 2002)
    Audi A8 D2
    Audi A8 2000 - widok z przodu Audi A8 2000 - prawy bok Audi A8 2000 - widok z przodu Audi A8 2000 - widok ogólny wnętrza Audi A8 2000 - kokpit Audi A8 2000 - kokpit

    Audi A8 D2

    Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej...

    więcej o Audi A8 D2

Już pierwszy rzut oka na karoserię A8 nie pozostawia żadnych złudzeń – pod względem stylistycznym, to Audi „pełną gębą”. Co więcej, zarówno z przodu, jak i z tyłu auto do złudzenia przypomina model A4 pozycjonowany kilka segmentów niżej. Czy podobieństwo to jest zaletą czy też istotną wadą, to już sprawa dyskusyjna. Dyskusji nie ulega natomiast fakt, że flagowe Audi prezentuje się okazale i wyjątkowo prestiżowo.

Ekskluzywny charakter nadwozia znalazł swoje odzwierciedlenie we wnętrzu „A-ósemki”. W kabinie pasażerskiej swojego topowego modelu, Audi zmieściło wszystko, co miało najlepsze – materiały najwyższych lotów, perfekcyjne wykonanie, rozbudowany system audio gwarantujący wspaniałe brzmienie, a także układ informacyjno-rozrywkowy oferujący niezliczoną ilość różnego rodzaju funkcji. Choć trudno w to uwierzyć, mnogość owych funkcji połączono ze znakomitą prostotą obsługi.

Co więcej, wnętrze A8 zostało elegancko wystylizowane, znakomicie wyciszone, a także dobrze rozplanowane. Ogrom przestrzeni zaoferowanej na przednich fotelach połączono z przyzwoitą ilością miejsca na tylnej kanapie i bardzo dużym bagażnikiem. Choć wyżsi pasażerowie podróżujący z tyłu mogą narzekać na brak przestrzeni na nogi, w ofercie A8 widnieje wersja Long, która za sprawą powiększonego rozstawu osi, oferuje obszerniejszą kabinę. Opisując wnętrze flagowego Audi, nie należy zapominać o oszałamiającej wręcz wygodzie siedzeń.

Jak na prawdziwą limuzynę przystało, A8 okazuje się niebywale komfortowe – auto pokonuje większość nierówności tak, jakby ich w ogóle nie było. I choć w wersjach z niskoprofilowymi oponami, poziom resorowania jest niższy, pasażerowie nie powinni narzekać na komfort, nawet pokonując polskie drogi. Co ważne, pneumatyczne zawieszenie okazuje się także świetnie przygotowane do szybkiego pokonywania zakrętów. Kolejny atut to układ kierowniczy – precyzyjny i bezpośredni.

Połączenie prestiżowego wyglądu, ultra-luksusowego wnętrza i perfekcyjnego podwozia musi niestety swoje kosztować. Ci, których stać na Audi A8, podkreślą jednak jego bogate wyposażenie seryjne i ogromny wachlarz elementów funkcjonalnych. Ale i oni mogą być zniesmaczeni faktem, że producent każe dopłacać za lakier metalic i przygotowanie samochodu do odebrania przez właściciela.

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Silniki Audi A8

Audi A8 D4 - jaki silnik wybrać?

Żeby wprawić taki kawał blachy w ruch, to przydałaby się moc z czołgu. Wiele osób sięgnie pewnie po diesla – podstawowy 3.0TDI ma 250KM, czyli bądź co bądź niewiele. Jednak potrafi zdziałać cuda. Nie dość, że wyciąga „setkę” w 6.1s, to jeszcze średnio spokojnie zadowoli się sporo poniżej 10l paliwa na 100km, nawet przy dynamiczniejszym użytkowaniu wozu. Niewiele bardziej żarłoczny jest 4.2TDI, a dzięki 350KM on nie jeździ, tylko wręcz lata. I to nie o samą moc chodzi, a o moment obrotowy. 800Nm – to prawie tyle, co w wahadłowcu. Jeśli chodzi o motory benzynowe – 3.0FSI liczy 290KM, ale osiągi ma takie jak mniejszy diesel. Trzeba go tylko wkręcać na obroty i pamiętać, że to nie będzie już takie tanie. Flagowy motor, widlaste 4.2l 372KM jest idealny dla fanatyków. W kabinie co prawda niewiele słychać, ale dźwięki które do niej dochodzą z tej jednostki są tak soczyste, że aż miło się jedzie. Do tego przy delikatnym traktowaniu tego motoru można się zdziwić jak bardzo może być oszczędny.

Audi A8 D3 - jaki silnik wybrać?

Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Audi A8

Audi A8 - jeszcze więcej techniki
 
Nasz test Audi A8 3.0 TDI

Aluminiowe nadwozie oraz permanentny napęd na cztery koła są znakami rozpoznawczymi Audi A8. Oferowana od 2010 roku generacja D4 została zmodernizowana. Stylizacja nie uległa większym zmianom. Audi skupiło się na technicznych udoskonaleniach.

Audi S8 - tym razem bez koneksji z Gallardo...

Produkcja drugiej generacji Audi S8 zakończyła się w 2010 roku. Nie oznacza to jednak, że niemiecki producent nie posiadał ostatnio naprawdę mocnego okrętu flagowego - jest przecież A8 Lang W12, ale z zacięciem sportowym ma raczej niewiele wspólnego. Teraz konstruktorzy z Ingolstadt przygotowali limuzynę...

Audi A8 hybrid - najoszczędniejsza hybryda klasy wyższej

Wreszcie Audi zdecydowało się na wprowadzenie do produkcji hybrydowej wersji modelu A8. Samochód do sprzedaży wejdzie jeszcze tej wiosny, a już teraz jest promowany jako jedyna prawdziwa hybryda w tej klasie. Jak sprawa wygląda od kuchni?

Aluminiowy luksus - Audi A8 (2002-2009)

Czy limuzyna może zachwycać lekkością prowadzenia i zwinnością na zakrętach? Wystarczy choć raz poprowadzić Audi A8, by nie mieć jakichkolwiek wątpliwości. Fabrycznie nowe egzemplarze były w zasięgu najlepiej sytuowanych, jednak dziesięciolatka można kupić za cenę salonowego auta segmentu C.

Audi A8 L High Security - czołg spod znaku czterech pierścieni

High Security - trudno o nazwę równie dobrze oddającą charakter opancerzonych wersji limuzyn ze znaczkiem Audi. Za sprawą zaawansowanych technologii i ultra-wytrzymałych materiałów, "najwyższy poziom bezpieczeństwa" gwarantuje też najnowsze A8 L High Security.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi A8

Audi A8 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Audi A8autoWcentrum - społeczność Audi A8

najwyższe oktanyAuta - Audi A8

Audi A8 LWB 4.2 FSI 43,36

Audi A8 48,36

Audi A8 4.2 MPI Sport 39,81

Audi A8  S8 :-) 38,63

Audi A8 quattro 72,94

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Audi A8

i3tomek 44,01

hydraulik111 30,16

a-acht 30,02

marcinsobi 45,53

bosman19 30,11

pepe11 30,02

rafaello9876 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Audi A8

Moje laleczki!!!;)))
Moje laleczki!!!;))) chcieliscie wiecej zdjec ;)...
Bang&Olufsen charczy biedak
Bang&Olufsen  charczy biedak No i zaczęło się niby pierdoły ale dają w kość , kupiłem auto ze sprzętem audio ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Audi A8

od 360 000 zł do 551 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (310 - 520 KM): 4.0 TFSI, 3.0 TFSI, 4.0 TFSI

 

Diesel (258 - 385 KM): 3.0 TDI, 4.2 TDI

Skrzynie biegów

automatyczna: 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut Audi A8
 

Najpopularniejsza wersja Audi A8

Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

hak
radio / CD
niezależne ogrzewanie
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet systemów wspomagających kierowcę z Audi pre sense plus - 19 750
Pakiet skórzany pełny - 35 730
Pakiet skórzany rozszerzony - 6 140
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym - 8 330
Pakiet Alcantara - 8 330
Pakiet stylistyczny - Audi design selection beż Messing - 43 130
Pakiet stylistyczny - Audi design selection brąz Balao - 43 130
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium - 0
Pakiet skórzany Feinnappa - 0

Cena katalogowa

551 400

Zobacz ofertę Audi A8 4.0 TFSI 520KM - 4 drzwiowy sedan
 

Audi A8 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa S
400 HYBRID (306 KM)
BMW Seria 4
428i (245 KM)
Mercedes CLS
350 CDI BlueEFFICIENCY (265 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 308 835 zł 249 000 zł
Zyskujesz: 59 835 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara PRM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 95 500 zł
Zyskujesz: 18 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi A8

Audi A8
3.3 diesel 224 KM
255 000 km, 2001
15 100 PLN
Audi A8
4.1 diesel 326 KM
255 600 km, 2005
79 900 PLN
Audi A8
4.2 benzyna 300 KM
183 000 km, 1995
8 950 PLN
Audi A8
3.0 diesel 232 KM
189 200 km, 2006
74 900 PLN

Ocena auta Audi A8/S8

  • Średnia ocena
    na podstawie 230 opinii
  • 4,43
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

Audi A8 Sedan 4.2 quattro (300 KM)

AUTO JEST DOSKONAŁE !!! ma 14 lat a wygląda nadal elegancko, niesamowite jest to iż w 94 roku człowiek był w stanie zrobić taaakie auto, niewyobrażałem sobie tak wielkiej różnicy pomiędzy a8 a zwykłym samochodem. Nikt nie chce mi wierzyć że to auto ma tyle lat. Dobra rada : kupować pojazd tylko serwisowany! nie musi mieć super małego przebiegu tylko musi być zadbany. Nie oszczędzć na serwisowaniu jak trzeba coś naprawić lub wymienić oleje to trzeba to zrobić. Czekanie w nieskończoność może dramatycznie się skończyć. Jedyny słuszny silnik to 4,2 i wersja quattro. Nie ma innej opcji dlaczego ? diesel 2,5 tdi i 2,8 benzyna są pomyłką w tak dużym aucie zupełnie sobie z nim sobie nie radzą, dobry jest 3,7 l ale pali tyle co 4,2 i jest 70 KM słabszy. Poza tym wersje 4,2 były najlepiej wyposażone.

dodał: d.radzio@wp.pl
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (360 KM)

Petarda, 6cio letnie auto które na parkingach podziemnych gra na uszach nie przesadzonym basem lecz tak akurat słychac że jedzie 4.2 benzyna, kazdy m5 czy inny wynalazek z napędem na kedną os jak chce zobaczyć róznice to zapraszam na jakis mały wyscig w śniegu... choć nie chętnie bo nie kupiłem go do wyscigów a wygody, do wyscigów kupił bym rs4 mnijszy i zwrotniejszy mi zależało na wygodnej limuzynie z subtelnym podkreśleniem S czylu lusterka srebrne tłumik itd itd wszystko oryginalnie a nie jak 99% S naklejone . di rury wyd w dół i nakładki na lusterka które sie nigdy nie sciemnią :-) pomijając o braku kilkuset KM :-) ale naklejki od S i potem stajesz obok takiego wynalazku to ani nie wygląda ale mają jedna zalte fajnie znikają we wstecznym lusterku

dodał: Hoody
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (340 KM)

jak na 8 letni samochód wyglada doskonale ma ponad czasowa sylwetke na drodze budzi respekt i szacunek wyglada jak pomniejszony czołg swietny przyjaciel jesli sie dba o niego to odwdzieczy sie sie niezawodnoscia zadnych tanich zamieników i pro formy. Potrafi poprawic humor jak czlowieka dopadnie nostalgia itp wystarczy go otpalic a sam dzwiek juz nam zdejmuje cierzar z duszy potem juz jest tylko lepiej :))) nigdy nie marudzi nie narzeka nie fochuje sie co prawda jest drogi w utrzymaniu ale nie jedna panienka wymaga wiekszego nakladu finansowego a i tak nazeka marudzi i szczela focha bo cos tam... i potrafi zjebac nawet najlepszy humor szowinistyczne myslenie ale prawdziwe ja wybrałem s8 i nie narzekam

dodał: ronin
Audi A8 S8 Sedan 4.2 V8 (340 KM)

wysmienite autko dla osob szukajacych w limuzynie cech sportowego autka. swietnie sie prowadzi, jest wygodne, ma efektowna stylizacje i wbrew pozorom nie jest az tak drogie w utrzymaniu jak by sie wydawac moglo. w porownaniu z mercedesem jego koszty utrzymania sa wresz smieszne. auto bardzo dobrze dopracowane na dlugie lata. mercedes jest tez ok. ale jest bez wyrazu i jest autem raczej do spokojnej emeryckiej jazdy.

dodał: Mariusz Gdańsk
Audi A8 Sedan 3.7 40V (260 KM)

jest to moje bodajże szóste audi,zawsze jeżdziełem setkami to jest moja pierwsza klementynka A8,jest lepsza niż sobie mogłem wyobrazić ,jest już wiekowa (ma osiem lat) ale jest w doskonałej kondycji wizualnej i technicznej... co tu jeszcze dodać, jeśli kogoś stać na kupno nowego auta niższej klasy niech lepiej kupi używane doskonałe A8 to jest po prostu moto-niebo pod każdym względem.....

dodał: Wojtek
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi A8

Audi A8 D4 Long Audi A8 2004 Audi A8 2010 Audi A8 2007 Audi A8 2000 Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Facelifting (2014) Audi S8 2005 Audi A8 L Security (2014) Audi S8 2012 Audi A8 hybrid Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi A8

  • 1.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 i V8 40V quattro (335KM) 2004r.
    dodał: audi-fan, 21.01.2010

    Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale po obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam

  • 2.
  • 3,25 Audi A8 D2 3.7 (230KM) 1996r.
    dodał: agro-mechanika, 02.05.2010

    instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu cylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia

  • 3.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 i V8 40V quattro (335KM) 2004r.
    dodał: Arturro, 09.06.2010

    Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, a gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam.

  • 4.
  • 4,50 Audi A8 D3 4.2 i V8 40V quattro (335KM) 2004r.
    dodał: jan Jerycki, 27.05.2011

    Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili obecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania.

  • 5.
  • 2,50 Audi A8 D2 2.8 (174KM) 1996r.
    dodał: RAFAŁ, 29.06.2010

    Partacze nie dokręcili opaski na wężach z wodą,auto pozbyło się płynu i strzeliła uszczelka pod głowicą.Szczerze OMIJAJCIE TEN PSEUDO ZAKŁAD !!! Oczywiście umywa od tego ręce udając że to nie ich wina. NEGATYW NIE POLECAM TEGO DRUCIARZA !!!!

  • 6.
  • 5,00 Audi A8 D3 4.2 i V8 40V quattro (335KM) 2003r.
    dodał: Rafał, 18.03.2011

    Pan Piotr Gębala z Wąbrzeźna to prawdziwy fachowiec. Byłem bardzo sceptyczny co do instalacji w moim cacku ale gość sprawił się jak prawdziwy mistrz-polecam i choćbyś miał jechać 1000 kilometrów to warto w Wąbrzeźnie u Pana Piotra Gębali.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Audi A8

89 komentarzy

75 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Audiczka~Audiczka

Czy ktoś mi powie od czego może zapalać się ikonka silnika mam AUDI A8 d3 3,7 + GAZ

~Kleszczu~Kleszczu

Do ~martin: /czujnik polozenia walu gdyby byl uszkodzony to bys nie odpalil auta bo on mierzy impulsy...

~gienek~gienek

Do ~Kleszczu:witam przerarzajaca wersja 180 i wypadek,ale do rzeczy chcialem kupic audi a8 czy mugl bys mi powiedziec wszystko otym aucie co wiesz widze ze masz doswiadczenie w wiedzy na temat tego auta podam poczte bo tu raczej dlugo zejdzie zanim sprawdze auramustang@gmail.com pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 141
Przejechany dystans
19 174 584 km
Zatankowanego paliwa
739 066 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 007
Wydanych pieniędzy
1 700 793 zł
Średnie wydatki na auto
1 532 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 327
Wydanych pieniędzy
4 642 019 zł
Średnie wydatki na auto
4 182 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 110)

Zużycie paliwa Audi A8/S8

Na podstawie 292 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: karwafak, dodano: 12.10.2011 19:21

O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej zgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto.

pełny raport Audi Sedan 4.2 40V quattro

autor: TomekA8, dodano: 18.10.2010 22:58

Skrzynia manualna,czip na 180km,koła 18/255 wszystko sprawne w 100%.6 bieg/4tys. obrotów 240km/na h po autostradzie przy czym srednia 10.2 l/100km.W Miescie przy maxymalnym butowaniu mi nigdy więcej jak 12 nie spalił.Rok jazdy 50 tys przejechane,wydatek ok 6tys na same naprawy,ale przyjemność bezcenna.I nie wiem jak te silniki mogą palić po 15l.

pełny raport Audi Sedan 2.5 TDI

autor: wasal, dodano: 28.03.2010 13:10

tutaj trzeba sobie uświadomić, że nie jest to auto dla każdego, jak kupowałem ten samochód to był to mój 1 miesięczny dochód, ostatnimi czasy z powodu kryzysu moja firma podupadła i okazało się , że koszty utrzymania są na prawdę nieciekawe, tym autem można jeździć tylko jak cię na to stać, przestrzegam przed chciejstwem...

pełny raport Audi Long 4.2 i V8 quattro
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi A8/S8

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi A8/S8

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi A8
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi A8, oglądali także