Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi A8

Lata produkcji: 1994 - teraz
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna Audi, model należący do klasy samochodów luksusowych (segment F) produkowany od 1994 roku. W ofercie niemieckiej marki A8 zastąpiło model V8. Była to pierwsza ekskluzywna limuzyna w całości zbudowana z aluminium (w ramach technologii Audi Space Frame), jedna z niewielu, która w większości wersji oferuje napęd na cztery koła w standardzie. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja A8. Od 1996 roku model posiada również sportowy odpowiednik oznaczony symbolem S8.

Komentarze redakcji

Powagosław: Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.
Luzacjusz: Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

Już pierwszy rzut oka na karoserię A8 nie pozostawia żadnych złudzeń – pod względem stylistycznym, to Audi „pełną gębą”. Co więcej, zarówno z przodu, jak i z tyłu auto do złudzenia przypomina model A4 pozycjonowany kilka segmentów niżej. Czy podobieństwo to jest zaletą czy też istotną wadą, to już sprawa dyskusyjna. Dyskusji nie ulega natomiast fakt, że flagowe Audi prezentuje się okazale i wyjątkowo prestiżowo.

Ekskluzywny charakter nadwozia znalazł swoje odzwierciedlenie we wnętrzu „A-ósemki”. W kabinie pasażerskiej swojego topowego modelu, Audi zmieściło wszystko, co miało najlepsze – materiały najwyższych lotów, perfekcyjne wykonanie, rozbudowany system audio gwarantujący wspaniałe brzmienie, a także układ informacyjno-rozrywkowy oferujący niezliczoną ilość różnego rodzaju funkcji. Choć trudno w to uwierzyć, mnogość owych funkcji połączono ze znakomitą prostotą obsługi.

Co więcej, wnętrze A8 zostało elegancko wystylizowane, znakomicie wyciszone, a także dobrze rozplanowane. Ogrom przestrzeni zaoferowanej na przednich fotelach połączono z przyzwoitą ilością miejsca na tylnej kanapie i bardzo dużym bagażnikiem. Choć wyżsi pasażerowie podróżujący z tyłu mogą narzekać na brak przestrzeni na nogi, w ofercie A8 widnieje wersja Long, która za sprawą powiększonego rozstawu osi, oferuje obszerniejszą kabinę. Opisując wnętrze flagowego Audi, nie należy zapominać o oszałamiającej wręcz wygodzie siedzeń.

Jak na prawdziwą limuzynę przystało, A8 okazuje się niebywale komfortowe – auto pokonuje większość nierówności tak, jakby ich w ogóle nie było. I choć w wersjach z niskoprofilowymi oponami, poziom resorowania jest niższy, pasażerowie nie powinni narzekać na komfort, nawet pokonując polskie drogi. Co ważne, pneumatyczne zawieszenie okazuje się także świetnie przygotowane do szybkiego pokonywania zakrętów. Kolejny atut to układ kierowniczy – precyzyjny i bezpośredni.

Połączenie prestiżowego wyglądu, ultra-luksusowego wnętrza i perfekcyjnego podwozia musi niestety swoje kosztować. Ci, których stać na Audi A8, podkreślą jednak jego bogate wyposażenie seryjne i ogromny wachlarz elementów funkcjonalnych. Ale i oni mogą być zniesmaczeni faktem, że producent każe dopłacać za lakier metalic i przygotowanie samochodu do odebrania przez właściciela.

Dane techniczne Audi A8

Silniki

Moc silników 150-520 KM

Poj. silników 2 496-6 299 cm3

Prędkość maks. 220-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,1-11,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Audi A8

Średnia ocena modelu

na podstawie 244 opinii

4.41

Średnia dla segmentu: Auta luksusowe 4.36

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Audi A8

W sumie niewielu ludzi uświadamia sobie różnicę pomiędzy KLASAMI samochodów. Mamy klasę compact, niższą średnią, średnią, wyższą średnią i wyższą-luksusową. ... więcejNie można porównywać auta, które nowe kosztuje 470 tysięcy do Toyoty Avensis czy Forda Mondeo, które nawet w najlepszej opcji kosztują koło 100 tysięcy, bo to nie jest ta klasa. Samochód wygląda po prostu przepięknie, tak na zewnątrz jak i wewnątrz. Po kilkunastu latach od nowości wciąż jest w środku intensywny zapach skóry i drewna, pogłębiający wrażenie luksusu, moja narzeczona chciała dać jakiś zapach, ale zabroniłem kategorycznie:-). Po pewnym czasie przyznała mi rację że rzeczywiście nieźle to pachnie :-). Na koniec parę słów na temat adrenaliny i pokazywania innym "co to nie ja". Z tego co wiem, Niemcy są chyba jedynym krajem w Europie i jednym z nielicznych na świecie, gdzie nie ma ograniczenia do 130 na autostradzie. Jakim cudem goście typu Jeremy Clarkson i inni producenci programów zajmujących się apoteozą szybkości w seryjnych autach mogą w ogóle robić takie programy i nie siedzieć w więzieniu za przyczynianie się do pogorszenia ogólnego bezpieczeństwa na drogach przez nakręcanie do sportowej jazdy i tak już napalonych, napełnionych adrenaliną "rajdowców"? Panowie, nie róbmy tego idiotyzmu. Można sobie depnąć, ale naprawdę trzeba wiedzieć gdzie to jest bezpieczne! Polskie drogi to jeden wielki wyścig. Każdy chce udowodnić każdemu, że ma szybsze auto a jeśli już ma wolniejsze, to robi wszystko aby udowodnić, że jest w stanie to i tak zrekompensować, bo jest oczywiście lepszym kierowcą. Jest to zwykłe wciskanie się na trzeciego lub wyprzedzanie bez potrzeby za wszelką cenę tam gdzie nie ma na to po prostu miejsca, tylko po to, żeby zaraz utknąć za kolejnym pojazdem :-). Traktujmy moc i osiągi samochodów nie do udowadniania innym naszej wyższości, ale jako element bezpieczeństwa. Jeśli mamy pod maską mocny motor, to używajmy go rozsądnie, a jeśli koniecznie chcemy szaleć na granicy ryzyka to można zawsze zapisać się do klubu sportowego lub wynająć sobie tor wyścigowy. Samochód to odpowiedzialność, to niebezpieczna rzecz, to 2 tony rozpędzonego żelastwa które może kogoś zabić lub narobić zniszczenia, to prawie bomba wypełniona paliwem! Jeśli chociaż połowa z czytających to weźmie sobie coś niecoś z tego do serca to na pewno mniej ludzi zginie w najbliższym czasie na polskich drogach. Pamiętajmy, dobre, szybkie wozy są nie po to, żeby udowodniać innym naszą wyższość. Dobry kierowca to ten, kto zawsze dojeżdża bezpiecznie do celu nie narażając siebie i innych na przykre konsekwencje wypadku, śmierć lub kalectwo ani nie stresując siebie i otoczenia. ukryj
dodano 28.09.2009 przez
No cóż, tanio nie jest. Mi udało się wynegocjować dobrą cenę i wydałem tyle co na bardzo dobrze wyposażone bmw ... więcej530d xdrive i uważam, że warto. ukryj
dodano 29.09.2012 przez
Zobacz oceny Audi A8 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi A8

Pb
9,00 - 22,00
Na podstawie 188 raportów spalania
ON
6,53 - 15,23
Na podstawie 79 raportów spalania
LPG
9,90 - 20,20
Na podstawie 67 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi A8

Panowie a8 to wspaniały samochód. Coś więcej nawet niż samochód - to inteligentna maszyna, ale tyle to sami wiecie. Jeździłem ... więcejwiększością modeli audi , zaczynałem od a4 z 1997 1,6 benz. Po kilku latach doszedłem do a8-czarnulki z jasnobrązową tapicerką i alkantarą w tym samym kolorze.Od momentu zakupu zainwestowałem tylko w klocki i akumulator, więc o kosztach utrzymania niewiele wam powiem. Nie wiem czy to choroba, czy zboczenie, ale kocham to autko miłością szczerą. Pojemność 4200 cm3, generujące 334 konie i tryb sport to bombowe połączenie. Czujesz się na drodze jak król, możesz zmieść wszystko albo toczyć się dostojnie jak autostradowy arystokrata. Mi spala średnio 20-22 litry gazu na 100km i nie chce mniej, na trasie wyprzedzając wszystko około 16litrów. Nie wiem ile spaliłby na tempomacie jadąc przepisowo, bo nigdy nie wytrzymałem więcej niż 10 kilometrów. Myślę, że 10-11 można by zejść, ale jak mówię nie wiem. Mieszana i dynamiczna jazda 22-24 litry i tyle. Jedyne co mi przeszkadza to kwestia gotowania się hamulców jak wariuję i często używam większego pedału. Dymi strasznie i śmierdzi , a tarcze fioletowe, mogli w tej furze założyć ceramikę. Pozdrawiam fanów audi a8 4,2 quattro. Mój następny to w12 lub 5,2 V10 w s8. Oba generują 450 koników. Jak kupię to osiągnę szczyt motoryzacyjnych marzeń - Waham się tylko, który wybrać. ukryj
dodano 23.10.2011 przez
I tu zaczynają się schody. Super dura dopóki coś się nie popsuje a psuje się często i przeważnie duperele. Wkurzające ... więcejdrogie duperele (pomijając naprawę skrzyni biegów której koszt był równy dobrej wypłacie) Co miesiąc coś jak nie wachacz to sprężyna jak nie sprężyna to elektrozawór klimatronica, jak nie elektrozawór klimatronica to termostat zaciął się w pozycji zamkniętej (nie znająch tematu informuję że do wymiany termostatu konieczny jest demontaż rozrządu..... przy okazji wymieniłem .... ponad 1000zł) Podsumowując Bardzo dobre auto tylko musisz mieć świadomość tego, że jego utrzymanie kosztuje. Tym, którym wydaje się, że na pewno nie jest aż tak źle proponuję stuknąć się w łeb tak jak ja stukam sam siebie. Samochód kosztował mnie 15.000 gaz 3.000 naprawa skrzyni 4.500 rozrząd 1000 Czyli nie licząc drobnostek takich jak wachacze po 350zł/szt, klocki przednie 380 tylne 200 itp auto kosztowało mnie prawie 25.000 w rok W obecnej chwili za 18.000 sprzedał bym je natychmiast bo mnie po prostu na nie nie stać. Jeśli ktoś ma wątplliwości może pisać rgb10@poczta.onet.pl ukryj
dodano 12.06.2013 przez
Mam 3.0TDI quattro z chipem na 280KM wersja LONG-pneumatyczne zawieszenie. Po chipie osiągi lepsze od A6 3.0 TDI w serii ... więcej(sąsiad ma takiego i jest minimalnie słabszy -przyspieszenie). Czyli super bo do 100 ok. 7 sekund a V-max uzyskany na prędkościomierzy to 265km/h na poziomej drodze, nie z górki itp. A spalanie bajkowe. Średnie spalanie 50% miasto i 50% trasy (nie autostrady) przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 12 litrów - przy tej masie, napędzie na 4 koła, włączonej klimie, i osiągach to śmiesznie mało - i nie zapominajmy że to automat (na kołach 4x 275/35/20). Raz w trasie w zimę w nocy przy prędkościach ok 100-120 spalanie średnie na 500km na poziomie ok. 7,5-8 litów. Na autostradzie przy średniej 200km/h - spalanie na poziomie 14-14,5 litrów. Acha - dla zainteresowanych - chip wgrany przy ok. 70 tys km - teraz mam 150 tys i bez awarii. Spalanie bez zmian a dynamika o niebo lepsza. Super silnik i auto. ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Auto musi swoje spalić, cudów nie ma :) Jak myślisz o kupnie tej wersji silnikowej to bardzo polecam, ale bądź ... więcejprzygotowany na średnie spalanie około 15l. Ciężka prawa noga? to 18l, ale tak naprawde to ten samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy po mieście. Miałem wcześniej wersje z silnikiem 4.2 MPI i paliła mi średnio 19-20l przy w miarę oszczędnej jeździe. W trasie to można zejść poniżej 10l tylko jadąc na tempomacie za ciężarówką ;) Przy normalnej jeździe 140-180km/h pali 11.5l ale za to nie chce się z niej wysiadać nawet po kilkuset kilometrach ciągłej jazdy. Auta z tego segmentu tak szybko tracą na wartości, że zużycie paliwa jest całkowicie drugorzędne. Nie rozumiem dlaczego nie wybrać dużo tańszej, cichszej, lepiej wyposażonej i bezawaryjnej benzynowej wersji ? ukryj
dodano 09.01.2014 przez
O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej ... więcejzgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto. ukryj
dodano 12.10.2011 przez
Zobacz raporty spalania Audi A8 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi A8

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Audi A8

Newsy o Audi A8

Przeczytaj pozostałe 20 newsów o Audi A8

Generacje Audi A8

2010 - teraz
2002 - 2010
1994 - 2002

Nowe Audi A8

nowe Audi A8
Audi A8
ceny od 365 600 zł do 643 800

Audi A8 D4 Sedan Facelifting 4.0 TFSI 435KM od 2013

w pakiecie 4.0 TFSI

w cenie katalogowej brutto

455 900 zł

Wyposażenie standardowe
Napęd quattro ® stały napęd na wszystkie koła z asymetryczno-dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego; z samoblokującym mechanizmem różnicowym,elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS
Podsufitka tkaninowa zależna od wybranej kolorystyki wnętrza: srebrna, satynowo beżowa lub śnieżno-biała
Asystent podjazdu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet skórzany rozszerzony (11 730 zł)
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym (8 330 zł)
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium (2 350 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet skórzany rozszerzony (11 730 zł)
Pakiet Alcantara w kolorze czarnym (8 330 zł)
Pakiet optyczny wnętrza z aluminium (2 350 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Audi A8

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi A8

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

255

Przejechany dystans

49 507 zł

Zatankowanego paliwa

12 416 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

22

Wydanych pieniędzy

15 053 zł

Średnie wydatki na auto

1 505 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

68

Wydanych pieniędzy

122 563 zł

Średnie wydatki na auto

12 256 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów Audi A8 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Audi A8

Liczba wpisów: 40
Niedługo Wybije już 100000 tyś km przejechanych na lpg , samochód służy mi bardzo dzielnie , dużo podróżuje i co ... więcejchcę zauważyć jakość polskiego gazu a gdzie indziej w europie bez porównanie rekord 100 pare km więcej na zatankowaniu w Niemczech niż w Polsce , jeśli chodzi o instalacje nie mam żadnych zastrzeżeń mogła by być tańsza jednak niestety jakość kosztuje , samochód regularnie serwisowany co 10 tyś km . ukryj
dodano 29.04.2015 przez
Zamontowałem instalacje w tym serwisie - bałem się na początku jak będzie się sprawował gaz w moim cacku - ale ... więcejpo obejrzeniu ich galeri i zobaczeniu do jakich aut montowali stwierdziłem że chłopaki się znają no i zaryzykowałem - SZKODA ŻE TAK PÓŹNO - auto chodzi bardzo dobrze, nie odczuwam dyskomfortu, pali ładnie aż chce się jeździć, miła obsługa i dobry montaż - polecam ukryj
dodano 21.01.2010 przez
instalacje zamantowalem aby obnizyc koszt eksplataci auta,tak bylo do konca gwaranci minelo tzry miesiace auto chodzi na szejsciu z osmiu ... więcejcylindrach jezdze na bezynie pol roku poniewarz serwis nie stwierdza usterki,padl komputer ktorego firma ELPIGAZ po gwarancyjnie nie naprawia a nowy kosztuje 2050zl,(nie liczac bezyny)to prawie druga instalacia tylko z gwarancia ukryj
dodano 02.05.2010 przez
Po takich doświadczeniach mój następny samochód przerobię na gaz w firmie Abart. Jeździ znakomicie, praktycznie nie odczuwam różnicy między benzyną, ... więceja gazem. Jak do tej pory jestem bardzo zadowolony. Są może tańsze firmy ale za jakość trzeba zapłacić. Szczególnie jeśli chodzi o tak wymagający samochód. Może to nie Allegro ale gorąco polecam. ukryj
dodano 09.06.2010 przez
Instalacja perfekcyjnie zamontowana co prawda panowie zakładali ją dwa dni i z tego co mówili pełnych pracy , ale było ... więcejwarto samochód zachowuję się idealnie , bardzo dobra decyzja biorąc pod uwagę aktualne koszty benzyny i gazu . Nie dokonywałem żadnych napraw , same wymiany filtrów i olej . ukryj
dodano 12.04.2015 przez
Praca na gazie mimo wcześniejszych obaw jest wspaniała.Najlepszym tego dowodem jest to,że jeżdżę bardzo dużo(praca) i nie miałem do chwili ... więcejobecnej żadnej"niespodzianki" ze strony instalacji.Jestem bardzo zadowolony szczególnie podczas tankowania. ukryj
dodano 27.05.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi A8

Skarbnica wiedzy o Audi A8

Ciekawostki
dodano 11.10.2012 przez
W 2004 roku brytyjczycy orzekli, że najtrudniejszym do ukradzenia samochodem jest właśnie Audi A8. W badaniach zleconych przez angielskie towarzystwa ubezpieczeniowe A8 otrzymało wysokie noty…
dodano 31.12.2011 przez
Jedna piąta wszystkich Audi A8 na rynku raz w roku odwiedza warsztat z powodu awarii układu hamulcowego. Tak częste wizyty w serwisie spowodowane są niestety…
dodano 01.08.2011 przez
Pierwsza luksusowa limuzyna zbudowana w pełni z aluminium, zastosowano w niej technologię Audi Space Frame (ASF).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą