Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan

Lata produkcji: 1994 – 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 5034 mm
Szerokość 1880 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1973 mm
Wysokość 1438 mm
Rozstaw osi 2880 mm
Rozstaw kół - przód 1597 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 1018 mm
Zwis tylny 1136 mm
Prześwit 116 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1094 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 988 mm
Długość siedziska przedniego 497 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 976 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 971 mm
Długość siedziska tylnego 500 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1526 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1500 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 525 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Wysokość bagażnika 409 mm
Wysokość progu załadowczego 614 mm

Oceny Audi A8 D2 Sedan

Liczba ocen: 136
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Corvax178
Sedan 4.2 300KM 221kW
Audi A8 D2
Autem zrobiłem już niecałe 100 tysięcy więc coś mogę o nim napisać. Kupione z przepiegiem niecałych 200tysiecy teraz na liczniku dokładnie 298760:-) (ALE PRZESZŁO KONWERSJĘ Z AUTOMATU NA 6 BIEGOWY MANUAL ALE O TYM PÓŹNIEJ) wcześniej miałem sporo aut ale żadne nawet dużo nowsze auto nie pasowało mi tak jak a8. Ma się rozumieć że za cenę zadbanego chociażby mechanicznie d2 można kupić duuuuuzo nowszego Forda czy Francuza itd. Tylko czy znajdziemy tam te przyjemność z JAZDY komfort moc i wyposażenie? Do pracy mam 700km i wysiadam z auta jakbym jechał do sklepu po bułki.
4,3
~Bartek
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
Auto pomimo iż jest prawie pełnoletnie cały czas robi dobre wrażenie, zarówno w kwestii wyglądu jak i wyposażenia. Silnik zapewnia więcej niż wystarczające osiągi (porównywalne z dzisiejszymi dieslami o mocy ok 200KM), zużycie paliwa, jak na tą pojemność jest akceptowalne (16l. miasto/ 12l. trasa) - brzmi fantastycznie (w cieplejsze dni, pierwszą rzeczą jaką robię zanim uruchomię silnik jest opuszczenie szyby :-) )Ma wszystko, czego potrzeba - dwustrefowa klimatyzacja, fotele z pamięcią ustawień, czujniki parkowania (ważne przy tych gabarytach), fotochromatyczne lusterka (wszystkie trzy), co czyni jazdę nim bardzo przyjemną i komfortową. Nadwozie dobrze znosi próbę czasu, jest aluminiowe, więc nie rdzewieje. Gdzieniegdzie widać pęcherzyki utlenionego aluminium, ale na ogół jest to spowodowane jakimiś drobnymi uszkodzeniami powłoki, bądź niefachowymi naprawami. Ilość miejsca więcej niż wystarczająca, bagażnik pojemny. Minusem jest brak składania tylnej kanapy, ale jest to spowodowane faktem iż tylna kanapa też posiada regulację - w końcu to limuzyna a nie dostawczak.
4,6
~ajaxdg
Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW
Audi A8 D2
Audi A8 D2 - LIMUZYNA. Auto produkowane "dla pana prezesa". Niesamowicie komfortowe! W środku delikatny pomruk V8-ki to najlepsza stacja radiowa której słuchamy :) za nią pozostaje muzyka płynąca z nagłośnienia BOSE.. coś wspaniałego. Auto dynamiczne, (dla mnie szybkie!) z uwagi na fakt, że śmigałem 90km dieslem hdi. W trasie cóż, bajka! Polskie prędkości autostradowe to fraszka - w środku cisza! Jazda po autobahnie w Niemczech... jeśli jest mały ruch to spokojna jazda 180-190 km/h i w środku nadal cicho :) Niesamowite auto do kupienia za niewielkie pieniądze...zadbany egzemplarz około 20 tysięcy zł. Nie zmienia to faktu, że auto trzeba dopieścić, coś przy nim porobić. A to przeguby, a to visco, tu nie działa webasto, podłokietnik się łamie. Trzeba zrobić kompletny rozrząd, chcesz mieć ekonomicznie - załóż lpg - 4300 zł.. więc sumka uzbiera się konkretna. Odpukać, skrzynia jak na razie pracuje aksamitnie, płynnie. Jazda tym autem to czysta przyjemność! Ale trzeba uważać na wydatki

Raporty spalania Audi A8 D2 Sedan

Liczba raportów: 199
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan
11,0 – 20,6
l/100 km
9,7 – 10,4
l/100 km
11,8 – 17,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
lift a8 2.5 tdi z chipem 180km skrzynia automat tiptronik z biegami zmienianymi w kierownicy, w srodku prawie wszystko, kierownica S8 navi tv, telefon, solar, pamiec foteli, recaro, parktronik, rolety, kola 18" 245, Duzo jezdze za granica przy spokojnej jezdzie 130/140 nieprzekraczajac tego spalanie 6.5l/100km lecz bez problemu spali i 10 litrow na autostradzie przy predkosciach 230/240 komp pokazuje 17/18 litrow, W samym miescie nie jest mozliwe zejscie ponizej 10 litrow. skrzynia 5biegow Aut na 3 pojedzie 150 a na 4 -200 przy 4500rpm, 240 to 4tys rpm na 5tym biegu, Z auta jestem zadowolony przyjemnosc z jazdy niedoopisania. Nastepne auto tez A8 S8 4.2 D2
14,7
Sedan 2.8 30V 193KM 142kW
Audi A8 D2
I tu zaczynają się schody. Super dura dopóki coś się nie popsuje a psuje się często i przeważnie duperele. Wkurzające drogie duperele (pomijając naprawę skrzyni biegów której koszt był równy dobrej wypłacie) Co miesiąc coś jak nie wachacz to sprężyna jak nie sprężyna to elektrozawór klimatronica, jak nie elektrozawór klimatronica to termostat zaciął się w pozycji zamkniętej (nie znająch tematu informuję że do wymiany termostatu konieczny jest demontaż rozrządu..... przy okazji wymieniłem .... ponad 1000zł) Podsumowując Bardzo dobre auto tylko musisz mieć świadomość tego, że jego utrzymanie kosztuje. Tym, którym wydaje się, że na pewno nie jest aż tak źle proponuję stuknąć się w łeb tak jak ja stukam sam siebie. Samochód kosztował mnie 15.000 gaz 3.000 naprawa skrzyni 4.500 rozrząd 1000 Czyli nie licząc drobnostek takich jak wachacze po 350zł/szt, klocki przednie 380 tylne 200 itp auto kosztowało mnie prawie 25.000 w rok W obecnej chwili za 18.000 sprzedał bym je natychmiast bo mnie po prostu na nie nie stać. Jeśli ktoś ma wątplliwości może pisać [email protected]
13,3
Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW
Audi A8 D2
O tu trochę napiszę, ;-). Na początku oczywiście było samo Pb. Spalanie w trasie to około 9 l/100, przy rozsądnej zgodnie z przepisami jeździe. Pewnie nikt nie uwierzy ale tylko gamonie potrafią wypalić 15. Normalne średnie zużycie plasowało się tak w przedziale 11-14. Potem było LPG bo szykowały się wyjazdy na zachód jak również w/w Chorwacja. W trasie na tempomacie minimalne potrafiło być 11 l/100, na autostradzie zgodnie z przepisami czyli tak 130-150 to około 13-14 l/100. Jak ktoś chce więcej wypalić to też się da. Normalnie średnie zużycie od pełnego do pełnego czyli około 44 litry w butle wychodziło mi jakieś 14-16 l/100, wszystko pewnie zależy od gazu jak również od warunków na drodze. Maksymalnie ile udało mi się wypalić to było 20 l/100, a było to samo miasto.

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan