Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Audi Q5

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Pierwowzorem auta był koncepcyjny Audi Cross Kabriolet quattro z 2007 roku. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej niemieckiej marki o symbolu MLP. Pod względem konstrukcyjnym wiele elementów dzieli z czwartą generacją Audi A4.

Komentarze redakcji

Powagosław: Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.
Luzacjusz: Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

Choć stylizując Q5, projektanci Audi nie uniknęli nawiązań do większego Q7, zdołali stworzyć odmienny, bardziej harmonijny design. Za sprawą delikatniejszych nadkoli i mniej muskularnego przodu, Q5 góruje nad swoim większym „bratem” subtelnością. Z eleganckim wyglądem całej karoserii idealnie współgrają sportowe akcenty.

Udany projekt nadwozia połączono z dopracowanym właściwie do perfekcji wnętrzem. Wśród atutów kabiny pasażerskiej, na pierwszym miejscu wymienimy jakość wykonania. Zarówno montaż elementów wnętrza, jak i materiały wykończeniowe zasługują na notę celującą. Na plus zaliczyć należy również stylistykę kokpitu – podobnie jak w przypadku nadwozia, znakomicie udało się połączyć elegancję ze sportowymi „smaczkami”.

Kolejne pochwały należą się czytelności wskaźników, wygodzie siedzeń oraz oferowanej przestronności. Zarówno z przodu i z tyłu, jak i pod klapą bagażnika miejsca jest nadzwyczaj dużo. Obraz idealnej kabiny dopełnia wyciszenie, perfekcyjnie odizolowujące podróżnych od dźwięków zewnętrznych.

Na wnętrzu, walory Q5 jednak się nie kończą. Kolejne ujawniają się podczas jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie obu osi pokonuje zakręty z gracją samochodu sportowego, układ kierowniczy daje kierowcy doskonałe wyczucie tego, co dzieje się z autem, a napęd na cztery koła okazuje się nieoceniony na ośnieżonych drogach czy polnych szlakach. Słabym punktem podwozia okazuje się za to skuteczność resorowania nierówności.

Potencjalnych klientów nie zachwyci cena niemieckiego SUV-a. Zamiast kupować Q5, możemy na przykład wybrać się do salonu Mitsubishi i sprawić sobie model Pajero. Choć nie oferuje on jakości wykończenia i własności jezdnych na poziomie Audi, jest większy (opcjonalnie 7-osobowy), bardziej funkcjonalny i o niebo lepiej sprawdza się w warunkach terenowych. Wybór zależy już od potrzeb i upodobań klienta.

Dane techniczne Audi Q5

Silniki

Moc silników 143-313 KM

Poj. silników 1 968-3 197 cm3

Prędkość maks. 190-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,1-11,4 s

zobacz dane techniczne

Oceny Audi Q5

Średnia ocena modelu

na podstawie 51 opinii

4.26

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Ergonomia

+ Wyciszenie

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Audi Q5

Nie potrafią dbać o klienta - nigdy nie kupie nowego AUDI - autoryzowany serwis - TRAGEDIA - obsługa klienta gwarnacyjnego - ... więcejlepiej nie pisać ... Brak nawet odpowiedzi od ukryj
dodano 07.02.2011 przez
Auto duże z zewnątrz i małe w środku. Dobre na równe drogi. Na polskich dziurach jazda nim nie należy do ... więcejprzyjemnych. No chyba że ktoś lubi jak mu się organy wewnętrzne przemieszczają. Konkurencja za podobną cenę oferuje lepiej zmontowane i wykonane auta. I co najważniejsze o niebo bardziej komfortowe. ukryj
dodano 27.05.2011 przez
Niestety, mocno zawiodłem się na marce AUDI. Samochód ma sporo drodnych, ale irytujących braków. Brak polskiej wersji menu to uważam ... więcejjest poprostu kompromitujące dla tej marki. Nawet instrukcja pierwszej pomocy w apteczce nie jest po polsku, wystarczyło dołożyć karteczkę, świadczy to o totalnym olewaniu klientów przez importera. Konia z rzędem temu, kto w nocy, w stresie itp odnajdzie w samochodzie trójkąt ostrzegawczy a potem będzie w stanie go rozstawić. Zamykając samochód brak wyraźnego kliknięcia centralnego zamka, kierunkowskazy również nie mają dobrej sygnalizacji dźwiękowej, a jednocześnie jest wku...cy gong nie zapiętych pasów, brak kontrolek świateł pozycyjnych, mijania itd, 30 lat temu miał je nawet Polonez, jadę i nie wiem co mi się świeci. Takich drobiazgów można wymienić wiele. ukryj
dodano 03.10.2009 przez
Przeciętne auto, niekompetentny i arogancki serwis, czas oczekiwania na auto 5 miesięcy, naprawa blacharska 2 razy poprawiana, czas oczekiwania na ... więcejczęści do naprawy 2 tygodnie (w BMW 2 dni). Dla wielbicieli marki z grubym portfelem ukryj
dodano 20.07.2010 przez
Zobacz oceny Audi Q5 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Audi Q5

Pb
8,90 - 14,33
Na podstawie 28 raportów spalania
ON
6,23 - 9,83
Na podstawie 42 raportów spalania
LPG
12,50
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Audi Q5

Nowe auto, przejechane 3000 km. Średnie spalanie od nowości jakie pokazuje komputer to 10,5 l. Połowa dystansu w trasie i ... więcejpołowa po Warszawie. Zauważyłem, że auto mniej pali niż na samiutkim początku. Aktualnie przy spokojnej jeździe po Warszawie w trybie ekonomicznym lub Auto to około 10-11l/100km, przy włączonej opcji automatycznego gaszenia auta na światłach, jak dla mnie nie przeszkadza mi to, opcja prawie nie słyszalna. Spalanie w trasie przy prędkości 140km/h to około 11l. Ale np trasa z Przemyśla do Warszawy, spokojna jazda to 7,8l.100km. Jak dla mnie średnie spalanie tego auta to 10-11 l/100km. Ale komfort jazdy cuudowny, przesiadłem się z Peugeota, całkiem inna bajka, jak przejście z XIX wieku w XXI, albo z Noki 3210 na Sony Xperia Z3. Po prostu inna bajka. Nie jest to Opel Corsa i nie ma co się spodziewać 7l/100km. Jak dla mnie spalanie około 10l/100km przy tych osiągach i komforcie to coś pięknego ! ukryj
dodano 09.01.2015 przez
Nie wiem jak trzeba jeździć po mieście żeby przy spokojnej jeździe zejść do poziomu 10-11l, przy miejskiej umiarkowanej jeździe realny ... więcejwynik to 13-14l przy czym jest to jazda miejska, czyli troche korków, stanie na światłach i ruszanie normalne. W trasie przy normlanej jeździe bez szaleństw wynik 10-11l jest normalny (prędkości ok 120-140km/h). Każde poważniejsze wdepnięcie gazu od razu zwiększa średnią. Ekstremalnie przy bardzo dużych korkach w piątek komputer pokazał 18-20l. Wrażenia akustyczne są ok, fakt może nie jest to infinity i nie drze się jak oszalałe ale wydech jak najbardziej słychać. Generalnie średnio miasto/trasa można spokojnie zmieścić się w 15l/100km nie będą przy tym zawalidrogą :) miasto Kraków - a więc korki są tu prawdziwe, może stąd większe średnie spalanie w stosunku do innych raportów ukryj
dodano 02.12.2014 przez
Nie wiem jak można pisać, że w mieście auto pali 10.5 litrów Zejście poniżej 12 litrów jest praktycznie niemożliwe, chyba, ... więcejże jeździ się tylko na przelotówkach bez sygnalizacji i bez korków. Przy normalnej jeździe to jest 13-14 litrów. W trasie trzeba się liczyć ze spalaniem powyżej 10 litrów. Oczywiście jadąc na długiej trasie, omijając miasta, z prędkością do 90km/h można zejść do 8-9 litrów, ale na autostradzie przy 170km/h -14l Samochód bierze też dużo oleju: u mnie 4l na 10000km. Do tego wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Ale jaka radość z jazdy. ukryj
dodano 16.04.2011 przez
Maja Q5 ma dołożony moduł dwu strumieniowy który zwiększył moc do 290KM i 580nm . To że przyspieszam teraz w ... więcej6s. :) to jedno , ale najważniejsze, że średnie spalanie tego samochodu nie przekracza 8litrów . Czasami w mieście przy dużych korkach dochodzę do 9 litrów. Na trasie wyprzedzając wszystko co na kołach ( zresztą na totalnym luziku) spalanie 7,9 uważam za niesamowite. Jak miałem Q5 2.0tdi , to non stop w mieście chlupał 10litrów , mniej nie chciał no i jechać też nie chciał . ukryj
dodano 19.12.2012 przez
Ceny przeglądów - do zaakceptowania. Ceny części również. Ale zużycia paliwa ABSOLUTNIE nie. Ten samochód pali tyle jak by miał ... więcej4,0l pod maską. Jeśli ma się cięższą niż przeciętny kierowca nogę to trzeb się liczyć ze zużyciem na poziomie na poziomie 12-13l średnio. W mieście około 15l, trasa około 8-10l. Być może wyjściem jest użytkowanie tego samochodu, jak przysłowiowy "kapelusz" ale mam wrażenie, że to nie jest tego typu pojazd. ukryj
dodano 12.04.2010 przez
Zobacz raporty spalania Audi Q5 Dodaj raport spalania

Publikacje o Audi Q5

Przeczytaj pozostałe 14 publikacje o Audi Q5

Newsy o Audi Q5

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Audi Q5

Nowe Audi Q5

nowe Audi Q5
Audi Q5
ceny od 142 500 zł do 284 700

Audi Q5 SUV Facelifting 2.0 TDI 177KM od 2012

w cenie katalogowej brutto

175 200 zł

Wyposażenie standardowe
Reflektory halogenowe i przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku
Obręcze ze stopu metali lekkich 8 X 19, 10 ramienne z oponami 235/55 R 19 - dla Audi Q5 hybrid quattro 2.0 TFSI 245KM
Funkcja Start-Stop z systemem rekuperacji (oprócz Audi Q5 hybrid quattro 2.0 TFSI 245KM)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet stylistyczny Havanna (2 220 zł)
Pakiet stylistyczny Milano dla siedzeń sportowych (11 790 zł)
Pakiet stylistyczny Alcantara dla siedzeń sportowych (8 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet stylistyczny Havanna (2 220 zł)
Pakiet stylistyczny Milano dla siedzeń sportowych (11 790 zł)
Pakiet stylistyczny Alcantara dla siedzeń sportowych (8 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Audi Q5

Dealerzy Audi

JJ IDCZAK

AUDI Idczak Łódź

łódzkie, Łódź, Niciarniana 51/53

Więcej

MARSZAŁEK

MARSZAŁEK AUDI Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 78/80

Więcej

AUTO SPECIAL

AUTO SPECIAL Audi Modlnica

małopolskie, Modlnica, Prof. Adama Rożańskiego 28-30

Więcej

AUTO VIVA

AUTO PREMIUM Audi Poznań

wielkopolskie, Poznań, Krańcowa 40/42

Więcej

AUTO VIVA

AUTO VIVA Audi Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Połczyńska 111

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Audi Q5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

273

Przejechany dystans

82 031 zł

Zatankowanego paliwa

15 984 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

17

Wydanych pieniędzy

5 953 zł

Średnie wydatki na auto

1 488 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

42

Wydanych pieniędzy

16 219 zł

Średnie wydatki na auto

4 055 zł

ZOBACZ 4 dzienniki kosztów Audi Q5 Załóż dziennik kosztów