Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Audi Q5

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Pierwowzorem auta był koncepcyjny Audi Cross Kabriolet quattro z 2007 roku. Zbudowano go na nowej platformie podłogowej niemieckiej marki o symbolu MLP. Pod względem konstrukcyjnym wiele elementów dzieli z czwartą generacją Audi A4.

Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - prawy przedni reflektor - włączony
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - panel sterowania na tunelu środkowym
Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna - skrzynia biegów

Choć stylizując Q5, projektanci Audi nie uniknęli nawiązań do większego Q7, zdołali stworzyć odmienny, bardziej harmonijny design. Za sprawą delikatniejszych nadkoli i mniej muskularnego przodu, Q5 góruje nad swoim większym „bratem” subtelnością. Z eleganckim wyglądem całej karoserii idealnie współgrają sportowe akcenty.

Udany projekt nadwozia połączono z dopracowanym właściwie do perfekcji wnętrzem. Wśród atutów kabiny pasażerskiej, na pierwszym miejscu wymienimy jakość wykonania. Zarówno montaż elementów wnętrza, jak i materiały wykończeniowe zasługują na notę celującą. Na plus zaliczyć należy również stylistykę kokpitu – podobnie jak w przypadku nadwozia, znakomicie udało się połączyć elegancję ze sportowymi „smaczkami”.

Kolejne pochwały należą się czytelności wskaźników, wygodzie siedzeń oraz oferowanej przestronności. Zarówno z przodu i z tyłu, jak i pod klapą bagażnika miejsca jest nadzwyczaj dużo. Obraz idealnej kabiny dopełnia wyciszenie, perfekcyjnie odizolowujące podróżnych od dźwięków zewnętrznych.

Na wnętrzu, walory Q5 jednak się nie kończą. Kolejne ujawniają się podczas jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie obu osi pokonuje zakręty z gracją samochodu sportowego, układ kierowniczy daje kierowcy doskonałe wyczucie tego, co dzieje się z autem, a napęd na cztery koła okazuje się nieoceniony na ośnieżonych drogach czy polnych szlakach. Słabym punktem podwozia okazuje się za to skuteczność resorowania nierówności.

Potencjalnych klientów nie zachwyci cena niemieckiego SUV-a. Zamiast kupować Q5, możemy na przykład wybrać się do salonu Mitsubishi i sprawić sobie model Pajero. Choć nie oferuje on jakości wykończenia i własności jezdnych na poziomie Audi, jest większy (opcjonalnie 7-osobowy), bardziej funkcjonalny i o niebo lepiej sprawdza się w warunkach terenowych. Wybór zależy już od potrzeb i upodobań klienta.

Komentarze redakcji

Powagosław: Czy to jest wersja premium Volkswagena Tiguana? Czy raczej mniejsza kopia Audi Q7? Pewnie jedno i drugie, choć od Q7 mniejsze wyszło ładniejsze i jako tako się broni. Ale przypominając sobie zapowiedzi o sportowym wyglądzie tego auta, trzeba powiedzieć, że Audi mogło się bardziej postarać.
Luzacjusz: Widzieliście kiedyś, jak Adam Małysz gra na gitarze w punkowej kapeli? A wiecie, czemu nie widzieliście? Bo Małysz jest panem skoków narciarskich i punkowanie ma w nosie. Audi robi piękne limuzyny i nie ma ręki do aut terenowych. Mimo to próbuje być panem SUV-ów. A wychodzi z tego punk rock.

Wersje nadwozia Audi Q5

Silniki Audi Q5

Lista silników:
2.0 TFSI (180KM), 2.0 TFSI (225KM), 2.0 TFSI (180KM), 2.0 TFSI (211KM), 2.0 TFSI hybrid (211KM), 3.0 TFSI (272KM), 3.2 FSI (270KM), 2.0 TDI (170KM), 2.0 TDI clean diesel (150KM), 2.0 TDI (143KM), 2.0 TDI clean diesel (190KM), 2.0 TDI (150KM), 2.0 TDI (177KM), 3.0 TDI (313KM), 3.0 TDI (245KM), 3.0 TDI (240KM), 3.0 TDI clean diesel (258KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Diesel to dobry wybór w takim samochodzie – byle nie był to 2.0 TDI 150KM. Auto jest z nim trochę mułowate, nie czuć zbytniej werwy, choć spokojni kierowcy nie powinni narzekać. Zdecydowanie lepsze wrażenie robi wersja 177-konna. Jest dość spontaniczna i zrywna, idealna na co dzień. A jeśli osiągi są najważniejsze to warto pomyśleć nad wariantem 3.0 TDI 245KM. Ten już naprawdę wgniata w fotel. Wśród silników benzynowych prócz wersji SQ5, najwięcej emocji serwuje 3.0 TFSI 272KM. Odmiana hybrydowa jest raczej drogą ciekawostką, a racjonalny wybór stanowi 2.0 TFSI 180 lub 225KM. Nawet ta słabsza wersja żwawo wkręca się na obroty i nadaje autu nieco lekkości.

Publikacje o Audi Q5

Na mecie wyprawy (fotostory) - Audi Q5

Dziś ostatni dzień naszej wyprawy. Z Taupo pojedziemy na północ w kierunku miejscowości Coromandel, do zatoki Wilsona, a stamtąd, po przerwie nad brzegiem południowego Pacyfiku, wyruszymy do Auckland, gdzie pożegnamy się z naszymi autami testowymi.

Wellington (fotostory) - Audi Q5

Wellington wita nas szerokimi i niemal pustymi autostradami. Co prawda jest już po godzinie 19, bo przybywamy z opóźnieniem, ale i tak mnie, przyzwyczajonego do warszawskich i krakowskich korków, ta pustka aż razi.

Whangamomona (fotostory) - Audi Q5

Przez ostatnie dwa dni przemierzyliśmy setki kilometrów północnej wyspy. Wystartowaliśmy z Taupo, leżącego mniej więcej w środku wyspy, a naszym celem była tym razem stolica Nowej Zelandii - Wellington na jej południowym krańcu. Odległość - niecałe 400 km, ale my dziś zrobimy ponad 600, bo po drodze...

Whakatane - White Island (fotostory) - Audi Q5

Poranna odprawa nie trwa długo, bo dziś nie będziemy wiele jeździć - aż do godziny 16 będziemy wożeni. W hotelu otrzymujemy dziurawe metalowe miseczki, które paręset metrów dalej posłużą jako karty pokładowe, uprawniające do wstępu na jacht, którym popłyniemy około 50 kilometrów na północ od Whakatane...

Audi Q5 -New Zealand Tour. Wioska Hobbitów (fotostory)

Dziś pierwszy dzień, w którym zrobimy większy przebieg. O szoku, z którym musiałem się zmierzyć, zajmując miejsce za kierownicą po prawej stronie, już pisałem w poprzednim odcinku - a teraz o celu podróży.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Audi Q5

Audi Q5 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Audi Q5

od 140 400 zł do 280 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (180 - 272 KM): 2.0 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TFSI hybrid, 3.0 TFSI

 

Diesel (150 - 313 KM): 3.0 TDI, 2.0 TDI, 3.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa, 8-stopniowa
Katalog nowych aut Audi Q5
 

Najpopularniejsza wersja Audi Q5

Audi Q5 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet stylistyczny Havanna - 2 220
Pakiet stylistyczny Micron dla siedzeń sportowych - 3 990
Pakiet stylistyczny Milano dla siedzeń standardowych - 9 380
Pakiet stylistyczny Milano dla siedzeń sportowych - 11 790
Pakiet stylistyczny Feinnappa dla siedzeń standardowych - 11 790
Pakiet stylistyczny Feinnappa dla siedzeń sportowych - 14 190
Pakiet stylistyczny Alcantara dla siedzeń sportowych - 8 900
Pakiet "Schowek" - 750
Pakiet skórzany - obszycie skórzane podparć w drzwiach i obudowy tablicy wskaźników - 2 650
Pakiet systemów asystujących - 7 220

Cena katalogowa

172 600

Zobacz ofertę Audi Q5 2.0 TDI 177KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Audi Q5 najczęściej porównywane z:

Mitsubishi Outlander
2.0 SOHC MIVEC (150 KM)
Dacia Duster
1.5 dCi (110 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 SD4 (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2,4 169KM Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 12 400 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 490 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 27 590 zł Zobacz szczegóły »

Używane Audi Q5

Audi Q5
2.0 diesel 170 KM
146 000 km, 2009
28 500 PLN
Audi Q5
3.2 benzyna 270 KM
100 000 km, 2010
104 900 PLN
Audi Q5
2.0 benzyna 180 KM
2014
124 700 PLN
Audi Q5
2.0 benzyna 211 KM
27 000 km, 2010
128 900 PLN

Ocena auta Audi Q5

  • Średnia ocena
    na podstawie 45 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Audi Q5

Audi Q5 Hybrid Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 2 - galeria redakcyjna Audi Q5 Facelifting - galeria redakcyjna Audi Q5 Facelifting 2.0 TDI 177KM - galeria redakcyjna Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 1 - galeria redakcyjna Audi Q5 Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 4 - galeria redakcyjna Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 5 - galeria redakcyjna Audi Q5 w Nowej Zelandii - część 3 - galeria redakcyjna Audi Q5 Facelifting
Zobacz inne galerie Audi

Opinie o instalacji LPG

Audi Q5

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Audi Q5

Audi Q5

7 komentarzy

6 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~KLIENT~KLIENT

Pan ES (doradca serwisowy) Gdansk powinien zostac albo solidnie przeszkolony w zakresie interpersonalnym albo zwolniony z tego stanowiska !!! Kierownictwo zrobcie cos z nim.

~edi~edi

Do Picollo: Witam z tym biciem tarcz to nie jest tak jak mówisz jeżeji bije tarcza to dlaczego masz bicie prz dodawaniu gazu przecie wtedy nie używasz hamulca , jest to wina żle osadzonych opon . moiałem ten problem j szybko wpadłem na pomysł okręcenia opony na feldze o 180stopni -- pomogło, zróbtaki manewr.

~edi~edi

EDI ja też mam przykład dojenia mnie przez serwisy 1-szy kosztował 800zł a 3-ci już 1200 zł przy tych samych czynnościach co do spalania jest nieżle bo auto blisko 2T miasto 10L trasa 6,7L przy dobrej jeżdzie, wolniej zejdzie nawet do 5,8l .

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Audi

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
22 490
Przejechany dystans
19 898 104 km
Zatankowanego paliwa
785 752 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
4 217
Wydanych pieniędzy
1 795 848 zł
Średnie wydatki na auto
1 532 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 598
Wydanych pieniędzy
4 711 772 zł
Średnie wydatki na auto
4 020 zł
Zobacz dzienniki kosztów Audi (1 172)

Testy zderzeniowe Audi Q5

Najnowsze testy zderzeniowe Audi Q5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Audi Q5 2.0TDI
2009

Audi Q5
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Audi

Zużycie paliwa Audi Q5

Na podstawie 61 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: tafeusz, dodano: 15.04.2010 00:04

na niemieckiej benzynie auto pali o 1,5l MNIEJ paliwa !!! tu więc raczej prośba do naszych producentów benzyny POPRAWCIE JEJ JAKOŚĆ aby polskie 95 OCT=niemieckiemu 95 OCT?!?

pełny raport Audi SUV 2.0 TFSI

autor: czaszi1, dodano: 08.05.2011 20:46

Jest cicho. Diesla musi być lekko słychać.

pełny raport Audi SUV 2.0 TDI

autor: Q5, dodano: 29.03.2009 15:10

spodziwałem sie średnio 8 litrów a mam 9

pełny raport Audi SUV 2.0 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Audi Q5

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Audi Q5

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Audi Q5
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Audi Q5, oglądali także