Szukaj

Informacje o Audi Q5 (SQ5)

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Swoją linię odziedziczył po prototypie Audi Cross Kabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Pod względem technicznym od początku powiązany z analogicznymi generacjami modelu A4. Od 2017 roku na rynku dostępna jest druga generacja modelu. Do tej pory Q5 sprzedał się w liczbie ponad 1,1 mln egzemplarzy.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Audi Q5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Audi Q5 - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Audi Q5 (SQ5)

Liczba ocen: 95
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wyciszenie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,5
~Ireneusz Płoskowicz
SUV 2.0 TFSI 211KM 155kW
Audi Q5 I
Samochód kupiłem żonie jako niespełna 5 letnie auto w pełni serwisowane z przebiegiem ok 90 tyś km. Auto miało być: bezpieczne, komfortowe i pewne, czyli nie zaskakiwać nagłymi awariami. Dlatego kontynuowaliśmy serwis w ASO. Kolejne 2 lata normalnej jazdy ok 60 km dziennie do pracy i z powrotem + jakieś małe wyjazdy w dłuższą trasę (razem rocznie średnio ok 19 tyś km) - efekt to silnik z przestawionym samoczynnie rozrządem i kompletnie zniszczoną głowicą. Ocenia niezależnego mechanika wskazuje jako przyczynę niewłaściwy serwis (w trakcie ponad 2 lat użytkowania miało 2 przeglądy w ASO). Jak na auto klasy premium serwisowane przez ASO to porażka. Nie polecam ani marki ani serwisu ASO Audi (Warszawa Połczyńska).
3,4
~Maciej
SUV 2.0 40 TDI 190KM 140kW
Audi Q5 II
Zacznę od plusów: Zwinny i pewny w prowadzeniu, bardzo dobre sprężyste zawieszenie, oszczędny (nawet bardzo) , dobra ergonomia, przy dobrej konfiguracji potrafi cieszyć gadgetami jak np bardzo dobry dźwięk audio, systemy wspomagające itp Dobra gwarancja i uwzględnienie przeglądów w okresie leasingu/wynajmu Pefect Lease Niestety są i spore minusy Być może to mój egzemplarz który jest w wynajmie długoterminowym ale .... fatalny montaż tapicerki w drzwiach - w nowym aucie za 270 000 skrzypią strasznie boczki a zgłoszenie do serwisu skutkowało niczym więc konieczna wizyta u blacharza który po prostu rozebrał boczki i poprawnie zamontował wszystkie wpinki (części zresztą nie było). Niestety zapłaciłem z własnej kieszeni... Skrzynia biegów jest fatalnie zaprogramowana; nawet w opcji sport za szybko wrzuca wyższy bieg a ponieważ silnik ma dość słaby moment obrotowy to każde przyspieszanie trochę przypomina jazdę ze skrzynią CVT ze spadającymi gwałtownie obrotami po każdej zmianie biegu na wyższy. BMW z silnikiem o podobnej mocy ale z 8mio biegową skrzynią w ogóle nie ma tego problemu. Skrzynia też szarpie przy schodzeniu biegów w dół i czasem się gubi który bieg zapiąć. Np jedziecie 100kmh, hamujecie przed wyprzedzeniem innego pojazdu do 50kmh i w tym momencie naciskacie gaz i......nic się nie dzieje - skrzynia z definicji zapnie maksymalnie wysoki bieg w okolicy 1100-1200 obr/min więc z przyspieszenia nici. Generalnie szkoda że w sumie fajne auto ma niezbyt dobrze dobrany napęd Niestety raczej po zakończeniu leasingu nie będę kontynuował z tym modelem a być może nawet z marką
4,6
~KRS
SQ5 3.0 TDI 313KM 230kW
Audi Q5 I
Samochód posiadałem od ponad 5 lat od nowości z salonu. Auto daje dużo frajdy z jazdy ale trzeba się liczyć ze wraz z wiekiem to auto będzie generowało koszty napraw. Auto przez ponad 5 lat nie zaskoczyło mnie negatywnie. Podczas 5 lat. Pierwsze 3 lata tylko przeglądy i wymiana obowiązkowe klocki tarcze płyny. Później z tego co pamiętam to : Uszkodzenie uszczelki dachu szklanego . Wymiana na gwarancji Dach niestety raz na rok trzeba poskręcać bo zaczyna skrzypiec. Samochód posiada funkcje Launch control a skrzynie TipTronic. Przy przebiegu 110 tys km skrzynia zaczęła zauważalnie szarpać na 1-3 biegu. Wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem ( ASO 5 tys ) + adaptacja skrzyni efekt - trochę pomogło Rada dla kupujących sprawdźcie zachowanie skrzyni biegów przy małych prędkościach - Według AUDI w skrzyni Tiptronic nie zalecają wymiany oleju Według producenta ZF olej powinno się wymieniać w skrzyni co 60-80 tys km . Generalnie skrzynia jest szybka jak jedziesz na wprost w ruchu miejskim. Jak potrzebujesz szybko zmienić pas to za wczasu wpinasz tryb sport albo kierownik z tylu wjeżdża ci w tył bo skrzynia " myśli" . Przy przebiegu 134 tys po obejrzeniu samochodu od dołu zauważyłem lekki wyciek z pod uszczelnienia górnej miski olejowej. Naprawa wymaga WYJĘCIA SILNIKA !! W ASO impreza 15-17 tys !!! Obecnie samochód wisi na otomoto ( 16.09.2019) sprzedawany przez jakiegoś handlarza. Czy zrobił wyciek spod górnej miski olejowej ? Wątpię. Raczej umył i szuka " ochotnika" .

Raporty spalania Audi Q5 (SQ5)

Liczba raportów: 137
Średnie spalanie dla Audi Q5
9,5 – 11,5
l/100 km
6,3 – 10,7
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
SUV 2.0 40 TDI 190KM 140kW
Audi Q5 II
Zacznę od plusów: Zwinny i pewny w prowadzeniu, bardzo dobre sprężyste zawieszenie, oszczędny (nawet bardzo) , dobra ergonomia, przy dobrej konfiguracji potrafi cieszyć gadgetami jak np bardzo dobry dźwięk audio, systemy wspomagające itp Dobra gwarancja i uwzględnienie przeglądów w okresie leasingu/wynajmu Pefect Lease Niestety są i spore minusy Być może to mój egzemplarz który jest w wynajmie długoterminowym ale .... fatalny montaż tapicerki w drzwiach - w nowym aucie za 270 000 skrzypią strasznie boczki a zgłoszenie do serwisu skutkowało niczym więc konieczna wizyta u blacharza który po prostu rozebrał boczki i poprawnie zamontował wszystkie wpinki (części zresztą nie było). Niestety zapłaciłem z własnej kieszeni... Skrzynia biegów jest fatalnie zaprogramowana; nawet w opcji sport za szybko wrzuca wyższy bieg a ponieważ silnik ma dość słaby moment obrotowy to każde przyspieszanie trochę przypomina jazdę ze skrzynią CVT ze spadającymi gwałtownie obrotami po każdej zmianie biegu na wyższy. BMW z silnikiem o podobnej mocy ale z 8mio biegową skrzynią w ogóle nie ma tego problemu. Skrzynia też szarpie przy schodzeniu biegów w dół i czasem się gubi który bieg zapiąć. Np jedziecie 100kmh, hamujecie przed wyprzedzeniem innego pojazdu do 50kmh i w tym momencie naciskacie gaz i......nic się nie dzieje - skrzynia z definicji zapnie maksymalnie wysoki bieg w okolicy 1100-1200 obr/min więc z przyspieszenia nici. Generalnie szkoda że w sumie fajne auto ma niezbyt dobrze dobrany napęd Niestety raczej po zakończeniu leasingu nie będę kontynuował z tym modelem a być może nawet z marką
11,2
SUV 3.2 FSI 270KM 199kW
Audi Q5 I
Porównując z nowym Hyundaiem ix35 1.6GDI, (bez turbo) bo to właściwe porównanie aut o podobnym przeznaczeniu, gabarytach a jednocześnie skrajnie rożnych pojemnościach i dużej dysproporcji komfortu na niekorzyść Hyundaia (Audi dwa razy większa pojemność silnika) jestem zachwycony. Koszty na stacji wychodzą prawie identyczne, komfort jazdy i dynamika diametralnie rożne. Auto tej wielkości zwyczajnie powinno byc wyposażone w większy silnik dla zdrowia psychicznego i nie drenowania kieszeni. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Średni zasięg baku Hyundaia przy normalnej jeździe 480km, przy Audi te wartości sa praktycznie identyczne.
11,3
SUV Facelifting 2.0 TFSI 180KM 132kW
Audi Q5 I
Wersja z Triprtronic. Przy normalnej jeździe praktycznie nie daje się zejść poniżej 11. Poniżej 10 zdarzało się przy trasie poza miastem dużym płynnym ruchem. Jazda praktycznie bez wyprzedzania 100km/h. Wtedy tak. Na autostradzie przy 140km/h - 11l/100km 160km/h - 14,5l/100km 180km/h - 16-17l/100km
Audi Q5