Szukaj

Informacje o Audi Q5 (SQ5)

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2008 roku (w Polsce, a także m.in. w Stanach Zjednoczonych w sprzedaży od 2009 roku). W ofercie terenowych samochodów Audi, Q5 wypełnił lukę pomiędzy większym SUV-em Q7 oraz uterenowionym modelem Allroad. Swoją linię odziedziczył po prototypie Audi Cross Kabriolet Quattro Concept z 2007 roku. Pod względem technicznym od początku powiązany z analogicznymi generacjami modelu A4. Od 2017 roku na rynku dostępna jest druga generacja modelu. Do tej pory Q5 sprzedał się w liczbie ponad 1,1 mln egzemplarzy.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz

Audi Q5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi Q5 (SQ5)

Liczba ocen: 111
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Dren
SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Audi Q5 I
Auto bardzo mi się podobało, ale nowe było poza zasięgiem, więc kupione użytkowane (od jednego właściciela, salon Polska). Oczywiście spełnia moje potrzeby co do przestronności, ale niestety zalicza dużo awarii. Przez trzy lata użytkowania (przejechane około 50 tys. km) wymiana uszczelki pod głowicą, zatarta pompa wtryskowa a co za tym idzie wymiana wszystkich wtryskiwaczy i płukanie układu, wymiana termostatu, wentylatora chłodnicy, sondy lambda a teraz maglownica oraz wiele innych drobniejszych wpadek to chyba zbyt dużo na tak krótki okres użytkowania. Pozytywna w miarę dynamika - mocy wystarczy do szybkiego wyprzedzania - co do ruszania tutaj trzeba mimo wszystko czasu, ale później już jest tylko lepiej. W środku głośno - disel jednak generujei hałas i wibracje - oczywiście porównując z benzyną. Trzeba chyba pozbywać się tej skarbonki i myśleć o jakimś japończyku - ogólnie rozczarowany niezawodnością autem AUDI klasy premium.
4,4
~Damian
SUV Facelifting 3.0 TFSI 272KM 200kW
Audi Q5 I
Samochód sprowadziłem z USA. Jest bardzo przyjemny, idealny dla rodziny 2+1 jak i szybsze przejażdźki. Przy przepisowej jeździe udało mi się pokonać bocznymi drogami trasę Częstochowa - Łódź 150km ze spalaniem 8.2 więc rewelacja. Szaleństwo zaczyna się w mieście gdzie wir w baku jest nieunikniony tj. 15-18L/100km. Samochód nie spala 11 czy 12 litrów po mieście, nie wierzcie w głupoty kogoś kto go nie ma. Regulowana twardość zawieszenia w połączeniu z obniżonymi sprężynami H&R rewelacja. Samochód ma dużo więcej plusów i daje sporo frajdy z jazdy dzięki elastyczności i napędowi
4,5
~Remlus
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Audi Q5 II
No cóż. Półtora roku toczenia się Q5. Przebieg 45 tyś. Auto dalej sprawia mi frajdę z jazdy. Osiągi, prowadzenie z pneumatyką są na najwyższym poziomie. Napęd Ultra Quattro jest niesamowity. Autostrada, ulewny deszcz, 160 na liczniku i auto jedzie bokiem. Bokiem, ale w kierunku, który chcemy. Czary, mary! To auto z każdego zrobi Hołowczyca. Wystarczy trzymać kierownicę i nie robić nerwowych ruchów. Tak pewnie nie czułem się w żadnym innym samochodzie. Po półtora roku nie było poważniejszych awarii. W sumie drobiazgi: lusterko z automatycznym zniżaniem nie zawsze wraca, dwa razy zawiesił mi się wyświetlacz centralny, czasem beż sensu zapala się doświetlanie zakrętów. Poza tym bajka, autentycznie. Dwa minusy i to spore. Automat jest tak mułowaty, że bez przełączenia w tryb sport lepiej czasem zastanowić się nad wyprzedzaniem. Prawie sekunda zwłoki w przełączeniu biegów to stanowczo za długo. Drugi minus. Dojeżdżam do skrzyżowania, system start - stop wyłącza silnik jak auto jeszcze jedzie, pusto, chcesz przyśpieszyć a tu kiszka. Auto musi najpierw odpalić co trwa wystarczająco długo, by czasem trzeba było zahamować zamiast przejechać. Poza tym, przez roztargnienie nie wybrałem pakietu schowek i w aucie za prawie 300 tyś nie mam uchwytów na kubki w tylnym podłokietniku, siatek za fotelami i kilku innych rzeczy. No i jeszcze coś, czego zrozumieć nijak nie można. W tym aucie nie ma gdzie odłożyć okularów! W golfie jest a Q5 nie ma. Poza tym, zdecydowanie auto do polecenia, choć miesięcznie tak z tysiąc, dwa na benzynę trzeba mieć.

Raporty spalania Audi Q5 (SQ5)

Liczba raportów: 174
Średnie spalanie dla Audi Q5
9,3 – 12,4
l/100 km
6,3 – 10,7
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
SUV 2.0 40 TDI 190KM 140kW
Audi Q5 II
Zacznę od plusów: Zwinny i pewny w prowadzeniu, bardzo dobre sprężyste zawieszenie, oszczędny (nawet bardzo) , dobra ergonomia, przy dobrej konfiguracji potrafi cieszyć gadgetami jak np bardzo dobry dźwięk audio, systemy wspomagające itp Dobra gwarancja i uwzględnienie przeglądów w okresie leasingu/wynajmu Pefect Lease Niestety są i spore minusy Być może to mój egzemplarz który jest w wynajmie długoterminowym ale .... fatalny montaż tapicerki w drzwiach - w nowym aucie za 270 000 skrzypią strasznie boczki a zgłoszenie do serwisu skutkowało niczym więc konieczna wizyta u blacharza który po prostu rozebrał boczki i poprawnie zamontował wszystkie wpinki (części zresztą nie było). Niestety zapłaciłem z własnej kieszeni... Skrzynia biegów jest fatalnie zaprogramowana; nawet w opcji sport za szybko wrzuca wyższy bieg a ponieważ silnik ma dość słaby moment obrotowy to każde przyspieszanie trochę przypomina jazdę ze skrzynią CVT ze spadającymi gwałtownie obrotami po każdej zmianie biegu na wyższy. BMW z silnikiem o podobnej mocy ale z 8mio biegową skrzynią w ogóle nie ma tego problemu. Skrzynia też szarpie przy schodzeniu biegów w dół i czasem się gubi który bieg zapiąć. Np jedziecie 100kmh, hamujecie przed wyprzedzeniem innego pojazdu do 50kmh i w tym momencie naciskacie gaz i......nic się nie dzieje - skrzynia z definicji zapnie maksymalnie wysoki bieg w okolicy 1100-1200 obr/min więc z przyspieszenia nici. Generalnie szkoda że w sumie fajne auto ma niezbyt dobrze dobrany napęd Niestety raczej po zakończeniu leasingu nie będę kontynuował z tym modelem a być może nawet z marką
6,0
SUV 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Audi Q5 II
Jestem mega pozytwnie zaskoczony, silnik na dotarciu, wiec mocno nie szaleje, ale średnia z tankowania po 1000 km to 6.2, gdzie komputer pokazywal 6.0. Jazda miejska/korki to ok 7,5-8l. Na tempomacie w trasie przy 120-130 srednio ok 6 litrow. najmniejsze spalanie zarejestrowane na komputerze to 4.3 litra bez klimy przy 70km/h przez 40km trasy i maksymalnym ecodrivingu.
5,8
SUV 2.0 35 TDI 163KM 120kW
Audi Q5 II
Super oszczedny silnik, jezeli delikatnie uzywamy pedal gazu i wykozystujemy odzysk miekkiej hybrydy, mozna zejsc ze spalaniem po miescie nawet do 5 litrow, ale taka jazda jest troche meczaca. Przy normalnej jezdzie to w miescie pali okolo 6 litrow. Dynamiczna jazda to juz pod 7l/100km. Na trasie 300km tempomat 140 km/h to spalil 6,5l. Na trasie do 90 km/h to tez mozna zejsc ponizej 5,5 litra, Tankowalem juz 5 razy i komputer zaniza spalanie o 0,3 litra
Audi Q5