Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Daewoo Lanos - Typowe usterki

Daewoo
Lanos
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Daewoo Lanos
lista silników Daewoo Lanos
Benzynowe Benzynowe
Pokaż

Daewoo Lanos - szczegóły typowej usterki

Nierówna praca silnika.

Daewoo Lanos
~marcinhaa
dodał 13.01.2009 15:28:59

Komentarz

Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym tylko gdy zimny wymieniałem już wszystko: silniczek krokowy, czujnik temp., świece, przewody, filtry i czyściłem okolice przepustnicy. Dalej to samo czyli nierówna praca.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

1
44

od 15 do 30

6
37

od 30 do 45

0
36

od 45 do 60

0
36

od 60 do 75

1
35

od 75 do 90

3
32

od 90 do 105

3
29

od 105 do 120

1
26

od 120 do 135

3
22

od 135 do 150

2
18

od 150 do 165

8
9

od 165 do 180

3
6

od 180 do 195

1
5

od 195 do 210

2
3

od 210 do 225

1
2

od 225 do 240

0
2

więcej niż 240

0
1
Komentarze kierowców (32 komentarze)
~A
0
|
1

:c

09.01.2014 18:50:39 | napisz odpowiedź
~Maniek
0
|
0

WitaMam LAnosa 99r 1,5 16v zagazowany i mam problem z zapłonem . Dopuki się nie rozgrzeje jest wszystko w porządku . Jesli nabierze temp zaczyna pracować nie równo tak jakby nie na wszystkich cylindrach i gaśnie nastepnie nie można go odpalić dopuki się nie wychłodzi. Wymieniłem swiece , przewody , czujnik położenia wału również zamieniłem cewke na chwile aby sprawdzić czy moja jest dobra . Dalej to samo. czy ktoś miał taki problem i wie jak go rozwiązać.

09.09.2012 14:05:10 | napisz odpowiedź
~DD
1
|
1

jot6esf, przyczyną mogą się okazać przewody które idą do kostki przy silniczku krokowym. Miałem kiedyś to samo, jak docisnąłem kostkę do gniazdka spadały obroty momentalnie na 800. Wymiana kostki i po problemie.

31.07.2012 16:40:08 | napisz odpowiedź
~DD
0
|
0

Ruski - zmień przewody świecowe, ale na dobrej jakości w otulinie bawełnianej, na to idzie silikon i otulina gumowa. Koszt takich przewodów niewielki a silnik chodzi jak zegarek. Tylko jest jedno ale, nie mogą być niczym smarowane itp, muszą być od nowego suchutkie, bez dotykania gołymi rękoma. Naprawdę niesamowita zmiana w pracy silnika.

31.07.2012 16:36:02 | napisz odpowiedź
~roman
0
|
0

MARIO,a moze to pompa paliwa?

17.03.2011 11:49:09 | napisz odpowiedź
~kapral
0
|
0

miałem też problem z tymi obrotami, każdy mechanik twierdził że to silniczek krokowy i mieli racje, tylko że po wymianie nic się nie polepszało. dopiero jeden mechanik doradził mi całokowite usunięcie silniczka krokowego mechanicznego i zastąpił go zwykłą kryzą (stary typ zanim pojawiły się mechaniczne silniczki) po problemie koszt z wymianą 50 zł.

17.02.2011 14:37:44 | napisz odpowiedź
~Danuta
3
|
2

mam lanosa 1.5 8zaworowy i odcina mi zapłon jak jest ciepły jak zimny nie odcina wymieniłem pełno czensci

11.02.2010 12:36:37 | napisz odpowiedź
~gość
1
|
0

Ostatnio miałem też to samo. Dziurka w odmie po lewej stronie silnika. 25 zł, 15 minut oboty.

11.02.2010 08:38:50 | napisz odpowiedź
~maxim
1
|
0

MARIO

22.08.2009
Koledzy. Pomóżcie mam lanosa 1.5 16v w gazie 1.5 rocznym - były właściciel prawie w ogóle nie używał benzyny - na gazie chodzi idealnie, na benzynie - ma nierówne obroty, gdy jest zimny - gdy się rozgrzeje, poprawia mu się. Co może być nie tak?

Ja też miałem taki problem i były to pozapiekane wtryskiwacze paliwa. Koszt wymiany na używane wyniósł mnie 200 zł.

07.02.2010 10:13:34 | napisz odpowiedź
~MAREK
5
|
0

JAK ZAPALAM WCHODZI NA 3000 TYŚ OBROTÓW DŁUGO SPADAJĄ NAWET JAK JEST CIEPŁY JAKA WADA ODPISZCIE

17.12.2009 20:42:54 | napisz odpowiedź
~Ruski
0
|
1

rano mam ten sam problem 1500-2000obr jak zmieniam bieg na zimnym to obroty zostaja w miejscu. Krokowy mam nowy POMOCY CO ROBIC

27.11.2009 11:56:21 | napisz odpowiedź
~damian
1
|
0

JUz nie qwiem co robic.Mam lanosa 1,5 16v z gazem,zarowno na benzynie i na gazie p0rzy wyzszych obrotach muli i buczy silnik,normalnie rozpedza sie jakby cos go trzymalo.Hamulce ok.Wymienilem juz swiece,przewody,sonde lambda,katalizator,czujnik temperatury powietrza,sprawdzilem dolot i dalej nic nie pomoglo.Czasami ma tylko przeblyski ze ladnie chodzi,ale to zupelnie losowo.Normalnie zalamka!!!Pomozcie

28.10.2009 18:10:32 | napisz odpowiedź
~bart
0
|
0

w moim lanosie do wymiany poszedł silniczek krokowy. Druga sprawa to przewody napięcia biegnące pod silnikiem. Gdy te przewody poprawił mój mechanik, problem zniknął całkowicie. Do poznania powyższe, jeśli gubi obroty na gazie i na paliwie.

16.10.2009 00:40:40 | napisz odpowiedź
~maryann
1
|
0

Odnośnie nierównej pracy 1.4 http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5612825#5612825

24.09.2009 09:20:07 | napisz odpowiedź
~Marceli
0
|
1

Lanos ma bardzo slabo zabezpieczone kostki czy jak kto woli zlaczki przewodow a jest ich pare w okolicy silnika. Wystarczy je rozlaczyc z psikac WD40 lub inym preparatem do czyszczenia stykow elektrycznych odczekac 10/15 minut i spowrotem polaczyc a wiele powaznych awari jak sie wydaje cudem zanika. Powodem wiekrzosci awari sa zawilgocone lub zasniedzale styki i przez to sa blednie podawane odczyty do komputera.Nie dajcie sie naciagac w Aso

13.09.2009 16:20:58 | napisz odpowiedź
~MARIO
0
|
0

Koledzy. Pomóżcie mam lanosa 1.5 16v w gazie 1.5 rocznym - były wlaściciel prawie w ogóle nie używał benzyny - na gazie chodzi idealnie, na benzynie - ma nierówne obroty, gdy jest zimny - gdy się rozgrzeje, poprawia mu się. Co może być nie tak?

22.08.2009 11:31:59 | napisz odpowiedź
~GOTI
0
|
1

Zwróćcie uwagę na silniki ponieważ gdy mają powyżej 200. tys. nie opłaca się ich kupować w niektórych można usłyszeć przy dużych obrotach takie jakby stukanie. Lanos 1.5 V8 255 tys. przejechane jeździ na LPG. Zwróćcie uwagę na takie lanosy. Teraz silnik do wymiany bo wszystko grzechocze w nim, a nikt nie wie co mu jest.

17.08.2009 12:37:05 | napisz odpowiedź
~ewilela
0
|
0

darko
Ja mam to samo co ty, powiedz co to było. ewilela@op.pl

17.07.2009 00:22:34 | napisz odpowiedź
~Tarzan
0
|
0

Jeżeli sterownik jest ok to może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.

16.06.2009 23:40:01 | napisz odpowiedź
~marcinhaa
0
|
0

Samochód nie jest na gazie.

01.06.2009 10:56:11 | napisz odpowiedź
~szczurek
0
|
0

A której generacji masz lpg? Jeśli pierwszej to jest to kwestia jej regulacji - może ktoś (nie)umyślnie ją przestawił.

28.05.2009 15:56:31 | napisz odpowiedź
~deree
1
|
0

darko:

Sprawdź czy nie dostaje się dodatkowe powietrze do kolektora.

11.05.2009 11:38:58 | napisz odpowiedź
~darko
0
|
0

Mam lanosa 1.6 16V i jeżdże na LPG. Niedawno jechałem sobie spokojnie po wymianie oleju dzień wcześniej lałem Platinum 5W 40, a jak robiłem wymianę to zmienili mi na 10 W 40. Na drugi dzień po wymianie w trakcie jazdy coś zaczęło mi strzelać okropnie w silniku. Sprawdzałem olej i jest. Otworzyłem mache i w silniku bardzo strzelało jakby powietrze, jak dodałem gazu to było to samo. Na niskich obrotach też bardzo strzela równomiernie i chodzi nierówno silnik. Co to może być? Pomóżcie.

13.04.2009 11:31:38 | napisz odpowiedź
~KKG
0
|
0

Jeśli w gazie, radze sprawdzić parownik, wymienić membrany albo cały. Też tak miałem i po zmianie ustało.

26.03.2009 12:47:55 | napisz odpowiedź
~barca83
1
|
0

Miałem tak, że nie miał mocy i się dławił troche na niższych obrotach. Wszystko posprawdzali i bylo ok, a na koniec się okazało, że coś z elektryką było.

23.03.2009 19:44:10 | napisz odpowiedź
~peter
0
|
0

Jeśli Lanos zagazowany to po prostu zamulony wtryskiwacz. Wlać preparat do czyszczenia wtrysk. do benzyny i kończąc jazdę po prostu przełączać na benzynę i dać silnikowi trochę na niej popracować. Nie wolno gasić silnika na gazie. Też mi szarpał i falował - teraz chodzi idealnie.

20.03.2009 18:09:19 | napisz odpowiedź
~arni
0
|
2

Miałem coś podobnego, z tym, że na biegu w ogóle nie miał przyspieszenia. Okazało się, że cewka zapłonowa była do wymiany koszt 400 pln.

13.03.2009 17:30:07 | napisz odpowiedź
~marek
0
|
0

Miałem też taką usterkę i przyczyną był uszkodzony scalek w komputerze.

12.02.2009 00:50:46 | napisz odpowiedź
~irek
1
|
0

Sprawdźcie wiązkę przewodów od czarnej puszki plastikowej (w lewym rogu patrząc na silnik z przodu) do silnika - poruszajcie nią dość mocno i zobaczcie, czy obroty się zmieniają. Częsty problem w lanosach, wewnątrz beznadziejne łączenia przewodów na zacisk.

09.02.2009 12:29:01 | napisz odpowiedź
~jotesf
0
|
0

Też mam ten sam problem z silnikiem na jałowym biegu. Wymienione przewody WN, czyszczona przepustnica i dalej raz ma 1500obr/min, raz 1200obr/min a raz jest to 800obr/min.

23.01.2009 11:25:21 | napisz odpowiedź
~marcinhaa
1
|
0

Czy to możliwe, że to pompa? Problem istnieje już kilka lat, a w serwisie powiedzieli, że to silnik krokowy!

17.01.2009 19:10:26 | napisz odpowiedź
~Daniel
0
|
0

Proponuję sprawdzić pompę paliwa! Ja też wywaliłem mnóstwo pieniędzy, wymieniłem wszystko, a okazało się, że pompa jest do wymiany.
Pozdrawiam

17.01.2009 18:09:35 | napisz odpowiedź