Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Ford Focus I - Typowe usterki

Ford Focus I - szczegóły typowej usterki

Sterownik pompy wtryskowej w silnikach TDDI.

Ford Focus I
~Bartek
dodał 01.01.2009 15:51:44

Komentarz

Każdy dosłownie, każdy egzemplarz z tym silnikiem czeka awaria sterownika pompy wtryskowej firmy Bosh. Ta sama usterka co w Vectrach B 2.0 DTI, oraz Audi 2,5 TDI. Problem powstaje przy różnych przebiegach najczęściej pomiędzy 100-200 tys. km.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

8
152

od 15 do 30

23
128

od 30 do 45

1
120

od 45 do 60

0
120

od 60 do 75

1
118

od 75 do 90

0
118

od 90 do 105

3
115

od 105 do 120

0
115

od 120 do 135

5
109

od 135 do 150

7
102

od 150 do 165

25
75

od 165 do 180

15
57

od 180 do 195

16
39

od 195 do 210

10
25

od 210 do 225

8
17

od 225 do 240

2
12

od 240 do 255

1
11

od 255 do 270

1
8

od 270 do 285

2
6

od 285 do 300

1
5

od 300 do 315

1
4

od 315 do 330

0
4

od 330 do 345

0
4

od 345 do 360

0
4

od 360 do 375

0
4

od 375 do 390

0
4

od 390 do 405

0
3

od 405 do 420

0
3

od 420 do 435

0
3

od 435 do 450

0
3

od 450 do 465

0
3

od 465 do 480

0
3

od 480 do 495

0
3

więcej niż 495

0
1
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (96 komentarzy)

~Grzegorz

Oceń przydatność:

0
0

mam problem z fokusem 1.8 tddi 2002rok jak jes powyzej 7 stopni pali od razu a jak spadnie do 4 stopni to lapie i gasnie dopiero za trzecim razem odpali a jak jest -2 to juz mam problem z odpaleniem swiece zarowe wymienilem nic nie pomogło czy to moze byc sterownik pompy ? ktos mi powiedzial ze moze przyspieszacz od dawki przy rozruchu jest walnienty? pomocy

23.11.2014 17:37:32 napisz odpowiedź
~Imcio

Oceń przydatność:

1
0

Focus 1.8 tddi r 2002 - przy 93000 km awaria maglownicy układu kierowniczego. Podobno typowy problem dla Fordów.
Oprócz tego silentblocki, tarcze ham przód i klocki, no i oczywiście rozrząd i paski klinowe no i po 6 latach akumulator.
Poza tym auto bez zarzutu.

07.11.2014 21:49:13 napisz odpowiedź
~Andrzej

Oceń przydatność:

1
0

Do NOW-CAR: NAPRAWA POMP WTRYSKOWYCH - Regenerowałem Pompę od BMW e46 u pana Mariusza w firmie now-car i od paru miesiecy autko jeżdzi jak nowe Koszt 3 razy mniejszy niz w bosch . Polecam .

03.06.2014 11:45:52 napisz odpowiedź
Drobosnk

Oceń przydatność:

2
0

pompa padla mi przy 220 tys w silnik 1.8tddi 90Km. dokladnie zawór konta wtrysku plus sterownik naprawa w boshu sporo kosztowala ale od tej pory spokoj

29.03.2014 23:07:58 napisz odpowiedź
~kosciejv

Oceń przydatność:

2
1

Mój ma 314 tys. i nic nie robiłem z pompą. Turbina oryginał. Wziąłem od szwagra z Belgii gdy miał 204 tys. Gdy on jeździł często wchodził w tryb awaryjny. Musiał zgasić i odpalić znowu , szczególnie w dłuższych trasach. Mnie się zdażyło tylko raz gdy jechałem nim z Belgii i dwa razy koleżance jak pojechała z moją żoną nad morze. I nic nie robiłem z tym. Śmiga mi bez bólu. W tym czasie dwa sworznie, łączniki dwa razy. Sprzęgło ma conajmniej 180 tys. Szwagier kupił go gdy miał 145 tys.i nie robił sprzęgła. Oprócz tego alternator, rozrusznik, raz tarcze i dwa razy klocki. Poza tym nic.

24.03.2014 13:39:12 napisz odpowiedź
~michał

Oceń przydatność:

0
0

Do Marcin1985: dokładnie, mam to samo 220 000 i usterka pompy, właśnie zakładają mi regenerowaną, ale i tak chce sprzedać to auto, za dużo awarii.

15.03.2014 13:01:12 napisz odpowiedź
~michał

Oceń przydatność:

0
1

Do almon: a egr czyściłeś ?

15.03.2014 12:58:02 napisz odpowiedź
~Iro

Oceń przydatność:

5
0

mam focusa 1.8 tddi nie odpala na zimnym silniku i na gorącym po psiknięciu samostartu odpala od strzała i normalnie nim jezdze . Z początku sie troche muli a po wyzej 1500 obrotów idzie normalnie, co to moze być.

17.02.2014 18:55:48 napisz odpowiedź
~lis mateusz

Oceń przydatność:

0
0

www.eltronic24.pl

02.12.2013 23:03:14 napisz odpowiedź
~bomba

Oceń przydatność:

0
6

kurcze filtr paliwa może być przyczyną szarpania auta i strasznie muli nie straszcie regeneracją pompy wtryskowej

24.08.2013 23:59:30 napisz odpowiedź
~robert

Oceń przydatność:

0
3

Do marcin: jezeli fokus sam wchodzi na wysobie obroty albo niema reakcji na pedal gazu i mruga kontrolka swiec zarowych to do wymiany jest sam pedal gazu.WAZNE ZEBY BYLY TE SAME NUMERY SERYJNE.

11.08.2013 09:16:18 napisz odpowiedź
~robert

Oceń przydatność:

3
1

Do marcin: jezeli fokus sam wchodzi na wysobie obroty albo niema reakcji na pedal gazu i mruga kontrolka swiec zarowych to do wymiany jest sam pedal gazu.WAZNE ZEBY BYLY TE SAME NUMERY SERYJNE.

11.08.2013 09:15:58 napisz odpowiedź
~czart78

Oceń przydatność:

4
0

Usterka dotyczy głównie foczek produkowanych do 2001r, pozniej to poprawiono

08.07.2013 22:49:44 napisz odpowiedź
~arek

Oceń przydatność:

14
0

witam.posiadam foke od pół roku silnik 1800 tddi od jakiegoś czasu gasł mi podczas jazdy mrugała kontrolka świec.odpalił tylko wtedy jak wyciągnołem kluczyk ze stacyjki i wsadziłem to odpalił lub zrzucałem kleme to też palił od stzała i tak kilka razy aż umarł w butach.diagnoza sterownik:( właśnie mi go znajomy reanimuje.

20.05.2013 13:01:50 napisz odpowiedź
~Paweł SZ

Oceń przydatność:

17
8

Mam problem, po regeneracji pompy slnik raz mam moc a raz jej nie ma, moc pojawia sie po którymś z kolei odpaleniu, co może być przyczyną, źle podłączona pompa??

06.03.2013 17:46:48 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

6
10

Witam, posiadam focusa od roku z silnikiem 1.8 tdi, 90 km. Mam problem z turbiną gdyż jadąc autem wciskam gaz, auto "muli" i wtedy muszę podczas jazdy wyłączyć zapłon i ponownie go odpalić i wtedy turbina działa. Czasami jest tak, że przejadę np. 50 km i działa poprawnie, a czasami nie mogę wyjechać z posesji, bo samochód "muli". Czym to jest spowodowane?

20.02.2013 16:04:18 napisz odpowiedź
~lele

Oceń przydatność:

7
0

czy tu ktoś odpowiada na te pytania czy to miejsce tylko do wyżaleń sie

15.02.2013 10:33:20 napisz odpowiedź
~onyx

Oceń przydatność:

3
4

regeneracja pompy nie kosztuje 2tys a 600-800zł. pozdro

02.02.2013 12:20:54 napisz odpowiedź
~Kuba

Oceń przydatność:

1
0

Niestety potwierdzam. Tylko regeneracja. We wrześniu 2009 przy przebiegu ok. 200 000 padła mi pompa i wysłali ją z Krakowa do regeneracji do serwisu w Bosh w Lublinie (2800zł całość usługi). Od tego czasu jest ok. Teraz przebieg to 240 000.

26.12.2012 10:29:51 napisz odpowiedź
~focusikem

Oceń przydatność:

2
1

czy da się jakoś zregenerować sam tłoczek w pompie? nie chcę wywalać 2000 zł na regenerację całej pompy, w moim focusie problemem jest sam tłoczek, da radę coś z tym zrobić? jakby ktoś znał dobrego magika z okolic wawy to piszcie.

14.12.2012 22:16:53 napisz odpowiedź
~Do focus I

Oceń przydatność:

2
0

Miałem ten sam problem po wymianie sterownika pompy okazało się że mechanik nie podpiął przewodu,który ma za zadanie komunikacje z turbiną czy coś takiego. Poprostu turbo się nie włączało tak jak powinno i jechałem tak jakbym miał wolnossącego disla

25.11.2012 09:52:38 napisz odpowiedź
~Focus 2001

Oceń przydatność:

3
0

Podczas wyprzedzania na wysokichh obrotach nagle pyk i zgasł. Kontrolka świec zaczęła migać. Okazało się ,że sterownik. Wysłałem na naprawę. Wrócił, założyłem i auto działa. Działa, ale nie jedzie. Do 2000obr chodzi normalnie, ale wyżej zamiast wciskac w fotel to ledwie co przyspiesza. 100km/h jechac to wyczyn. Odpala, jezdzi normalnie, tylko ten brak przyśpieszenia. DTC pokazuje "NONE" .

15.11.2012 22:41:21 napisz odpowiedź
~Zygmunt

Oceń przydatność:

0
1

Mi zawodzi hamowanie z systemem A B S czasami sie wlaczy a czasami nie ,teraz jest okazja sprawdzic bo jest slisko co to moze byc? uzytkownik focusamk1 rocznik 2000

29.10.2012 21:39:42 napisz odpowiedź
~marcin

Oceń przydatność:

0
0

witam mam forda focusa 1.8 TDDI podczas jazdy wchodzi na wysokie obroty a szczególnie pod góre czym to moze być doradcie

26.10.2012 15:19:50 napisz odpowiedź
~kris

Oceń przydatność:

0
0

Ford focus 1.8tddi 2000, ciezko odpala. Chwile postoji i koniec, ale bylo ok, do czasu kiedy nie pekly przewody paliwowe. Mechanik wymienil przewody w sobote, sprawdzil wszystko od a do z, komputer nic nie pokazal zadnych bledow. W niedziele auto nawet ladnie odpalilo z rana, ale nagle spadly mu obroty chwile po pyrkal jak maluch, i wrocilo do normy. Dzis rano odpalil jako tako, po pyrkal chwile, po przejechaniu 200m, i zgaszeniu silnika doslownie na 5min, juz nie odpalil. Mechanik probowal podlaczyc komputer do auta, ale niestety juz nie dalo rady.. Ciezki orzech do zgryzienia... Mimo wszystko to bardzo dobre auto..

08.08.2012 19:29:05 napisz odpowiedź
~jacek

Oceń przydatność:

3
1

mam mondeo tddi 2.o było coś robione z sterownikiem ale nadal gaśnie co robić

06.08.2012 18:18:20 napisz odpowiedź
~NOW-CAR

Oceń przydatność:

2
0

Profesjonalnie naprawię sterowniki vp 30 vp44 psg16 atrakcyjne ceny dla warsztatów 788060788 NOW-CAR Koło WLKP

08.05.2012 08:13:21 napisz odpowiedź
~markos198

Oceń przydatność:

0
0

focus 1.9tddi 99r przebieg 210tys i standardowy problem
sterownik
zaprowdzilem do mechanika ten wyjol pompe wyslal do bydgoszczy tam zmienili sterownik przejzeli pompe. auto odpala ale jeszcze go nie odebralem z naprawy. za jakis czas sie odezwe jak sie sprawuje

17.03.2012 23:06:23 napisz odpowiedź
~Robert

Oceń przydatność:

0
0

witam kupiłem focusa 1.8 tddi 1999r trzy dni temu i na filtrze paliwa cały czas mam mokro od ropy co to może być ...

25.02.2012 18:14:04 napisz odpowiedź
~marek

Oceń przydatność:

2
0

ostatnio bylem w polsce gdy byly mrozy okolo -40 stal pod blokiem i odpalal bez problemu za 1 razem z silnikiem 1.8tddico prawda chodzil glosno na poczatku ale chwilke

24.02.2012 16:20:49 napisz odpowiedź
~michael

Oceń przydatność:

1
3

z kad wy macie te fordy????kupilem fokusa z przebiegiem 140tys a teraz ma 270 tysi oprocz normalnie zurzywajacych sie rzeczy(jak hamulce amorkii olej..wymiana oczywiscie na bierzaco) nic nie robilem.wiec nie rozumiem z kad takie narzekania na fokusa...

24.02.2012 16:16:56 napisz odpowiedź
~jurek

Oceń przydatność:

0
3

-czy po naprawie sterownika pompy wtryskowej w focusie 1.8 trzeba wprowadzić kod bo nie raz wielokrotnie trzeba zakręcic aby zaskoczył

20.02.2012 19:41:36 napisz odpowiedź
~pphu proton

Oceń przydatność:

3
0

regeneracje/ naprawa sterowników pomp wtryskowych p.p.h.u PROTON 798-847-919 Leżajsk

15.02.2012 21:14:13 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

11
0

Czesc mam fokusa 2002 1.8tddi strasznie ciezko zapala ale tylko pierwszy raz rano zalozylem zawor zwrotny i nic nie dalo czy to tez wina sterownika pompy wtryskowej?

28.01.2012 20:48:19 napisz odpowiedź
~almon

Oceń przydatność:

0
0

Cześć.
Mój focus strasznie dymił przy przyśpieszaniu i strasznie nierówno chodził na jałowym. Dodatkowo po przejechaniu 100 km na pierwszym postoju na jałowym zaczynała sie dyskoteka - na zmianę po sek. zapalały się kontrolki - ładowanie, ręczny, olej, abs, paliwo i tak w kółko. Po dodaniu ciut gazu wszystko wracało do normy. Doszedł problem z odpalaniem. Diagnoza - wtryski. koszt czyszczenia 150 zł. wszystko jest ok i jak teraz zasuwa:)) silnik oczywiście 1,8 TDDI. Może warto i to sprawdzić. Pozdrawiam.

21.01.2012 19:52:44 napisz odpowiedź
~Krzysztof

Oceń przydatność:

0
1

Witam miałem ten sam problem juz po raz drugi. Nie proponuje naprawiać sterownika gdyż to na długą metę nie wystarcza, mi padł naprawiamy po 42000km, ale znalazłem inne rozwiazanie. Naprawa to koszt od 400 do 700zł. Rozwiązanie drugie to kupno nowego sterownika koszt 750-900zł, w zależności gdzie(np.InterCars), zamontowanie i koszt w serwisie Boscha za zaprogramowanie go ok 250zł.
Mnie cała zabawa wyszła 900zł całość. pozdrawiam

07.12.2011 14:33:26 napisz odpowiedź
~toruńczyk

Oceń przydatność:

4
0

Cześć. Mi też padł sterownik pomopy 1,8 TDDI 2000, przebieg 184 000. Czy ktoś wie gdzie w pobliżu Torunia naprawiają ten bubel?. Z góry dzięki

28.11.2011 09:49:35 napisz odpowiedź
~Kris

Oceń przydatność:

0
0

No ja już nie wiem co się posypało :(
Samochód pali normalnie, spalanie ok, tylko czasami jak by sie turbina nie załączyła.
Czasami słaby a czasem śmiga normalnie.
Wyłączenie - włączenie stacyjki czasami pomaga.
Na kompie w serwisie powiedzieli że coś z kątem w pompie.
Mechanik u którego stoi samochód twierdzi że trzeba wymieniać całą pompę bo i tak już coś z nią robiono.
Naciąga czy nie???

24.11.2011 14:02:31 napisz odpowiedź
~Marek11

Oceń przydatność:

0
0

Mam Focusa 1999, 1,8 tddi 66kw.Miesiąc temu wymieniłem pompe paliwa i pojawił się problem-gdy jest zimny zapali ale pracuje na 3 cylindry po nagrzaniu pracuje normalnie, ale po ujęciu gazu nie schodzi szybko z obrotów.Co to może być?

18.11.2011 17:32:34 napisz odpowiedź
~krzysiek zary

Oceń przydatność:

1
0

witam mam problem z focusem 1.8TDDI 90KM 99r ciagle sie zapowietrza podlaczony na krotko(z banki) do pompy pali za kazdym razem rano tak samo bez problemu a polaczony z banki do filtra juz nie chce palic filt wlozylem juz 3 przewody paliwowe tez juz 3 podkladki pod rurkami zmienilem zawor zwrotny (sróba powrotna)tez juz druga zlozona. podlaczony pod uklad z zaworem wzrotnym na zasilaniu rowniez sie zapowietrza

15.10.2011 15:47:55 napisz odpowiedź
~Marcin1985

Oceń przydatność:

2
0

Wszystko się zgadza, z tym że uszkodzenie sterownika ma podłoże usterki mechanicznej w samej pompie. Nie dajcie się naciągnąć na cząstkowe naprawy. Rozwiązaniem jest tylko regeneracja w zależności od stanu pompy lub zakup nowej pompy z autoryzowanego źródła wychodzi około 2600-3000 zł i wtedy jest pewność, że drugie 200k samochód przejdzie. Sama naprawa sterownika może starczy na kilka miesięcy.

28.09.2011 11:13:45 napisz odpowiedź
~staś

Oceń przydatność:

0
3

Mam fokusa 2004 1,8 tddi ma duże spalanie .co to może być

05.09.2011 11:54:47 napisz odpowiedź
~Czarny

Oceń przydatność:

2
0

Zobacz sobie czy nie poluzował Ci się cyban z wlotu powietrza , jeżeli silnik traci swoją moc to może to być tym spowodowane

04.08.2011 10:49:11 napisz odpowiedź
~ravenx33

Oceń przydatność:

0
0

Witam mam problem z fordem galaxy 1.9 TDDI ,wracałem do domu silnik zaczoł chodzić jak traktor i moc bardzo spadła czy ktoś możne mi powiedzieć co to mogą być za przyczyny

30.05.2011 12:38:15 napisz odpowiedź
~zybi

Oceń przydatność:

0
0

Mam fokusa 2000r 1.8tddi. mam ten sam problem co Andrzej i Waldemar
a dodatkowo jak przyspieszam na wyższych biegach to wchodzi na obroty ale nie przyspiesza tylko wyje. co to może być.

16.05.2011 23:24:15 napisz odpowiedź
~robertos_74

Oceń przydatność:

0
0

Witam mam problem z focusem 1,8 tddi.rano pali od kopa po kilkakrotnym odpaleniu raz zapali dobrze a czasami źle jak by się dławił i gaśnie wykryto błąd 0167 skasowany nie ma dalej to samo wymieniłem filtr powietrza syf zrobiłem na nim 1400km czy to może być filtr paliwa czy może czujnik wału bo na kompie świecił mi się czujnik wału kontakt również na gg 12572919

05.04.2011 19:32:04 napisz odpowiedź
~Waldemar

Oceń przydatność:

0
0

Andrzej:) Zrobiłem to co kazałeś i nadal to samo,świece są dobre... Myślę,że to pompa szwankuje.

16.03.2011 14:20:02 napisz odpowiedź
~Andrzej

Oceń przydatność:

0
1

"Waldemar

08.03.2011
Witam! Mam Forda Fokusa 2000r. 1.8TDDI i mam problem z tym,że jak jest zimny to długo go trzeba kręcić żeby zapalił a jak już odpali to dobrze chodzi a jak już postoi pół godziny to spowrotem mam problem z odpaleniem. Niedawno był wymieniany sterownik pompy i chodził mi dobrze przez miesiąc czasu,a teraz znowu nie chodzi. Co to może być??? Proszę o poradę:)"
Wymień świece żarowe, też tak miałem, po wymianie świec odpala aż miło :)

11.03.2011 22:44:15 napisz odpowiedź
~Waldemar

Oceń przydatność:

0
0

Witam! Mam Forda Fokusa 2000r. 1.8TDDI i mam problem z tym,że jak jest zimny to długo go trzeba kręcić żeby zapalił a jak już odpali to dobrze chodzi a jak już postoi pół godziny to spowrotem mam problem z odpaleniem. Niedawno był wymieniany sterownik pompy i chodził mi dobrze przez miesiąc czasu,a teraz znowu nie chodzi. Co to może być??? Proszę o poradę:)

09.03.2011 13:10:19 napisz odpowiedź
~rafi

Oceń przydatność:

0
0

Witam.I mi też zepsuła się pompa paliwa przy 185 tys.pompa z alegro koszt od 100-300 lecz pewności brak. Meczanik doradzał aby kupić po regeneracji z gwarancją koszt 2500 i można kulać spokojnie ładnych kilka szetek tyś.

19.08.2010 21:23:39 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus econetic

Ford Focus econetic

Rocznik: 2012. Przebieg: 98 812 km. Silnik: 1.6 olej napędowy.

Cena: 85 000 zł  ►  46 900

Zyskujesz 38 100Zobacz szczegóły »

Ford Focus Gold X Edition Start

Ford Focus Gold X Edition Start

Rocznik: 2014. Przebieg: 12 783 km. Silnik: 1.0 benzyna.

Cena: 75 000 zł  ►  52 900

Zyskujesz 22 100Zobacz szczegóły »

Ford Focus Gold X Edition Start

Ford Focus Gold X Edition Start

Rocznik: 2014. Przebieg: 8 720 km. Silnik: 1.0 benzyna.

Cena: 75 000 zł  ►  55 900

Zyskujesz 19 100Zobacz szczegóły »

Ford Focus EDITION

Ford Focus EDITION

Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 benzyna.

Cena: 91 550 zł  ►  75 050

Zyskujesz 16 500Zobacz szczegóły »

Auto w Firmie

Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Ford Focus I