Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I

Lista silników:
1.4 16V (75KM), 1.6 16V (100KM), 1.6 i Duratec 8V (98KM), 1.8 16V (115KM), 2.0 16V (130KM), 2.0 i 16V RS (215KM), 2.0 i 16V ST170 (172KM), 2.0 16V ST170 (172KM), 1.8 TDCi (101KM), 1.8 TDCi (115KM), 1.8 TDDi (90KM), 1.8 TDDI (75KM), 1.8 TDDI (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus Kombi - wzorowy lifting
 
Nasz test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi 120 KM

Ford Focus to jeden z synonimów słowa "hatchback". Choć przygodę z pierwszą generacją rozpoczęliśmy właśnie od takiej wersji nadwozia, to i kombi zyskało bardzo dużą popularność. Taki też samochód, dwie generacje i parę liftingów później, trafił do nas na testy. Oto nowy Ford Focus Kombi.

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 84,53

Ford Focus Służbowy Fusek 73,45

Ford Focus foczka 68,48

Ford Focus BlackOrange 83,10

Ford Focus 69,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

madteo 60,79

Koval26 59,02

AutoMag 62,59

lukas_auto 87,55

marksz29 64,01

panda05 98,65

Juras23 84,80

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Montaż sterownika radia
Montaż sterownika radia Otóż zachciało mi się montażu kolejnej zabawki do samochodu- tym razem padło na ...
Porada jak skasowa komunikat " Wymiana oleju" ford focus
Porada jak skasowa komunikat Po wymianie oleju w Fordzie Focusie trzeba pamiętać o skasowaniu inspekcji. Ole...
Obszycie kierownicy
Obszycie kierownicy Z tego względu, że oryginalna kierownica już było dość zmęczona swoim żywotem- p...
Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

od 63 690 zł do 129 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 250 KM): 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBoost, 1.6 Ti-VCT, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (95 - 185 KM): 1.5 TDCi, 1.5 TDCi ECOnetic, 1.6 TDCi, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus 1.6 Ti-VCT 125KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

hak
komputer
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Gold X - 3 100
Pakiet Platinium X - 4 150
Pakiet Style - 1 750
Pakiet Family - 700
Pakiet Seat - 450

Cena katalogowa

66 690

Zobacz ofertę Ford Focus 1.6 Ti-VCT 125KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.2 DOHC CVVT (85 KM)
Audi A3
1.2 TFSI (110 KM)
Toyota Auris
1.4 D-4D (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 132 236 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 36 900 zł
Ford Focus III 1.6 TDCi Trend Ford Focus III 1.6 TDCi Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 138 700 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 34 900 zł

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I

  • Średnia ocena
    na podstawie 1896 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 1.8 16V (115 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Zważywszy że wiele ludzi odradzało mi forda (ford H... wort) skusiłem sie na ten model słysząc pochlebne opinie na temat jego zawieszenia i niezawodnego układu jezdnego. To wszystko potwierdziło się zaraz po pierwszych kilometrach i trwa do dzisiaj, myślę że dużą rolę odgrywa tutaj pojemność silnika gdyż przy 1,8l i 115kM silnik jest już odpowiedni do wakacyjnych wypadów z załączoną klimą i załadowanym bagażnikiem(1,6(90km) a napewno 1,4l(75km) wypadają o wiele słabiej podczas manewrów wyprzedzania... pełzają, no chyba że macie diselka alabo 2 litrówkę benzynkę) ogólnie samochód prezentuje się wyśmienicie ma ciekawy design tak na zewnątrz jak i w środku, był pionierem w swojej klasie jeśli chodzi o styl projektowania, który był wykorzystywany i powielany w innych projektach(np Citroen C4 mam nadzieję że moje następne autko... ale to już inna historia). Na zakończenie.... Auto polecam jak najbardziej. Usterki.... jak w każdym samochodzie, wszystko...

dodał: m.pluciennik@drukmedia.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Fragment listu jaki przesłałem do Dealera FORD i Producenta - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Ursyn Car: „Huk podczas odpuszczania pedału hamulca (powracają szczęki hamulcowe tylne) jest naturalnym zjawiskiem, takim samym jak dźwięki wydawane przez silnik – nie stwierdzamy usterki auta. - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Summit Motor Poland: „Przeciekanie samochodu Ford Focus jest rzeczą czasami występującą w niektórych egzemplarzach dlatego też przy przeglądach rocznych zawsze uszczelniamy szybę przednią, a ponieważ u Pana zjawisko wystąpiło 10 miesięcy od zakupu oraz ponownie 8 miesięcy po naprawie - napotkał Pan ten problem. Równocześnie potwierdzamy, iż usterka ta może się powtarzać i zostanie Pan obciążony kosztem jej naprawy po upływie terminu gwarancji.

dodał: youtwo@o2.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Samochodem przejechałem od maja 2002 roku 80 000 km. po drogach całej Europy. Nie miałem wrażenia, że będę musiał martwić się o naprawę. Prowadzi się doskonale dzięki zawieszeniu, które wg. mnie jest skonstruowane doskonale. Silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich zakresach obrotów. Przyspieszenie jak na silnik 1600 cm3 pracuje równo i cicho. Brak klimatyzacji strefowej i komfortowego jasnego wnętrza nie powoduje dyskomfortu jazdy choć mogło by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Duży plus jeśli chodzi o okresy międzyobsługowe 20.000 km i okresy wymiany filtrów (co 60 000) a także wymiana paska rozrządu i kontroli luzów zaworowych (co 160 tys. lub co 10 lat). Pojazd spełnił w pełni moje oczekiwania - podziękowania dla zaplecza technicznego w Domu Handlowym "Germaz" we Wrocławiu a szczególnie dla Pana Romana Sobczaka i Rafała Olborskiego za zrozumienie przy kontaktach z klientami

dodał: kubisie@yahoo.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Mam focusa z pierwszej ręki 2003r 1,6benz. Zaraz po kupnie pojawił się pisk pompy wodnej. W serwisie stwierdzili, że to wadliwa pompa. Po wymianie pompy przejechałem ok 8000 km pojawił mi się podobny pisk. W serwisie przyznali się że FORD przesłał im informację, że pompy o odpowiednich numerach są wadliwe i muszą je wymieniać ale przyczyną tego pisku jest płyn chłodzący (jego skład), który muszą również wymienić. Zaproszenia na wymianę pompy nie otrzymałem dopiero jak zauważyłem pisk to mi to powiedzieli SKANDAL. Drodzy "netowcy" dajcie znać czy to normalka w focusach? Biorąc pod uwagę cenę benzyny chcę go przerobić na gaz. W serwisie odradzają bo podobno focus ma pierścienie ceramiczne i gaz przyśpiesza ich zużycie. Szukam opinii kogoś kto przerobił swoje auto na gaz i potwierdza lub nie zdanie serwisantów POMOCY. Pozdrawiam biker kontakt: mbiker@op.pl, gg 3557141

dodał: mbiker@op.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Caloksztalt dobry mimo kilku uwag: - powazny blad w oprogramowaniu komputera - wylaczany jest silnik przy duzym obciazeniu silnika (np. wlaczona klimatyzacja) i zrzuceniu na bieg jalowy (ale nie zawsze) - luzy w przekladni kierowniczej, w rocznym samochodzie nie powinny wystepowac. serwis okreslil to jako "pech" uzytkownika (moj), ale nie wade modelu, chociaz cytuje "ten model tak ma, u pana jest troche wiekszy luz. przykro nam ale najprawdopodobniej koszty wymiany przekladni (ok. 3000 zl) bedzie pan musial poniesc osobiscie (zglosilem ten problem 3 dni po wygasnieciu rocznej gwarancji)" Cytat pracownika serwisu Auto Watin - Poznan; - niedopracowane szczegoly: odklejajaca sie podsufitka, rdzewiejace srubki mocujace gorne swiatlo stopu, dziwnie zarysowana (popekana ?) tablica rozdzielcza Ale byc moze to tylko moj pech ???

dodał: bartosz@witczak.com.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus CoupeCabrio 2008 Ford Focus I Ford Focus III Kombi 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford Focus II Hatchback 3d - galeria społeczności Ford Focus II RS Ford Focus III ST hatchback Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna Ford Focus ST170 Ford Focus I RS Ford Focus 2.0 TDCi Ghia - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
68 038
Przejechany dystans
43 124 516 km
Zatankowanego paliwa
2 326 013 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 282
Wydanych pieniędzy
3 573 517 zł
Średnie wydatki na auto
1 377 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 854
Wydanych pieniędzy
4 816 240 zł
Średnie wydatki na auto
1 856 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 595)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I

Na podstawie 1673 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: adrian4rt , dodano: 26.01.2012 14:17

posiadam focusa od prawie nowości, zakupiłem go 3letniego i jeżdżę nim do tej pory, Ci co mówią że się psuje to albo kupowali jakieś wyciorane egzemplarze albo poprostu mają pecha.. Zrobiłem nim 170tys a w sumie ma 211 i zawieszenie nigdy nie było robione poza łącznikiem stabilizatora, z tym że auto jeździ po francji w polsce w sumie może zrobiło z 10,15tys ale to i tak nie naraziło tego zawieszenia :) spalanie rzędu 5,6 litrów jest w nim nie możliwe nie wiem jak wy tym jeździcie bo mi w cyklu miejskim z klimą nigdy nie zeszło poniżej 7 a standard to niecałe 8, w trasie fakt można przyoszczędzić schodząc do 7l/100km. Ale jak sie mu przyciśnie do 200km czy lekko ponad tak że jest na skraju wytrzymałości to z 12litrów nie schodzi ale to raczej normalne jak na silnik tylko 100km. Podsumowując b. dobre wygodne autko o średnich wynikach spalania, dosyć tanich częściach, niskiej awaryjności z kilkoma minusam przykład tylnia listwa w kombi i hatchbackach nie dopracowana, woda się pod nią zbiera i lekko rdzewieje no i niestety pojawia sie wtedy też problem z oświetleniem tablic bo śniedzeją przewody i nie świecą żarówki, ale kwestia rozebrania wyczyszczenia i zasilikonowania... poza tym u mnie nigdzie rdzy nie widac przy 10letnim egzemplarzu, może dlatego że nigdy nie był bity. Z minusów to można dodać jeszcze to że dosyć często czytaj raz na rok może sie rozkodować kluczyk ale to nie taki wielki problem :) no i lampa przednia prawa zawsze żółknie nei wiem czemu pewnie wada fabryczna.

pełny raport Ford Kombi 1.6 16V

autor: user, dodano: 18.02.2014 14:04

Nabyłem auto w 2012 z przebiegiem 118211(serwisowane w fordzie do 2010-przebieg 110530), auto jeździ tylko na benzynie, trafił mi sie dobry egzemplarz od I właściciela, auto krajowe, poprzednik dbał o auto. Jak na swój wiek i przebieg od zakupu + 25000, wymieniłem spręzyny przód,+poduszka skrz.biegów, lakierowanie progów + nadkoli i alu 14". Przekonałem się do tego auta pozytywnie, prowadzenie pewne, typowy rodzinny dupowóz, 100KM w zupełności na miasto i okolice wystarczy, przy jeździe ponad 120KM/h wzrasta poziom hałasu w kabinie, cóż wyciszenie nie jest mocna stroną. Auto lekkie przy jeździe powyżej 100KM/h na autostradzie odczuwasz każdy powiew na aucie, ale bez urwania głowy. Auto godne polecenia = cena do jakości, ale...fordowska blaszka lubi być zadbana więc wyczulenie na rdzę, póki co bez większych awarii po roku na polskich drogach

pełny raport Ford Kombi 1.6 16V

autor: mestrepapai, dodano: 08.08.2014 14:02

Pewne, zgrabne auto o świetnej architekturze i ergonomii. Duża przestrzeń ładunkowa. Bardzo wygodne fotele z przodu. Elastyczny i dynamiczny silnik zachęcający do przyciskania, dający ogromną frajdę i satysfakcję z jazdy. Czytelne i dobrze rozmieszczone wskaźniki kontrolne. Bardzo dobre radio. Nawet z przyczepą auto sprawnie przyspiesza. Pewne, niezawodne hamulce (4xtarcze). Doskonała widoczność umożliwiająca precyzyjne manewrowanie. Duży obszar przednich wycieraczek. Nawet teraz po przejechaniu 165tys km auto uzyskuje fabryczne parametry. Ostatnio na bezpiecznej autostradzie testowałem max prędkość. Wskazówka doszła do końca zakresu ! Wady Dość częsta konieczność wymiany łączników stabilizatorów ale koszt jest niewielki. Chciało by się by mniej palił. Średnia cena 1 km liczona na dystansie 50tys km ze wszystkim: (paliwo, naprawy, OC,AC) to 0,81 zł USTERKI Po kolei w miarę starzenia: Łączniki stabilizatorów, wymiana cewki zapłonowej, awarie el. podnośników tylnych szyb, wymiana linki gazu 2 x naprawa chłodnicy wspomagania (przecieki w punktach styku aluminium ze wspornikami mocującymi), wymiana skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji po 160 tys. No i teraz - wibracja w przodzie po mocnym przyciśnięciu powyżej 120km/godz

pełny raport Ford Kombi 2.0 16V

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także