Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I

Lista silników:
1.4 16V (75KM), 1.6 i Duratec 8V (98KM), 1.6 16V (100KM), 1.8 16V (115KM), 2.0 i 16V ST170 (172KM), 2.0 16V ST170 (172KM), 2.0 16V (130KM), 2.0 i 16V RS (215KM), 1.8 TDDI (90KM), 1.8 TDCi (101KM), 1.8 TDCi (115KM), 1.8 TDDi (90KM), 1.8 TDDI (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 76,25

Ford Focus foczka 68,51

Ford Focus MK2 FL 2,0 Duratec 66,28

Ford Focus 70,81

Ford Focus 68,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

AnzelmX 87,36

Bakszyszol 66,47

TomaszCK 61,94

FranzMaurer 98,92

madteo 72,11

deeptrip 97,62

mariow44 67,52

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Samodzielna walka z "rudą".
Samodzielna walka z Korzystając z kilku dni pogody, postanowiłem uporać się z największą wadą mojego...
Uwaga na polskie drogi
Uwaga na polskie drogi Witajcie, wracając dzisiaj z Żonką z działki, chcieliśmy podjechać do sklepu. W...
Felgi felunie felusieńki ;p
Felgi felunie felusieńki ;p Niestety zaniedbane przez poprzednich właścicieli alusy, dużo pracy przede mną, ...
Wymiana filtra powietrza
Wymiana filtra powietrza Kolejna banalna wymiana filtra- tym razem powietrza. Po wyjęciu starego filtra o...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

od 48 900 zł do 120 650

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 250 KM): 1.0 EcoBoost, 1.0 EcoBoost 99g, 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (95 - 163 KM): 1.6 Duratorq TDCi DPF, 1.6 TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: 4-biegowa, 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
system nawigacji
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 40
Pakiet Family - 650
Pakiet Easy Driver1 - 1 650
Pakiet Easy Driver 2 - 3 350
Pakiet Easy Driver 3 - 2 800
Pakiet Easy Driver 4 - 4 500
Pakiet Winter 1 - 1 600
Pakiet Winter 2 - 1 300
Pakiet Trend Style 1 - 1 850
Pakiet Trend Style 2 - 2 950
Pakiet Trend Style 3 - 1 800
Pakiet Trend Style 4 - 2 800
Pakiet Comfort 2 - 3 200
Pakiet Comfort 2 B - 2 600
Pakiet przygotowujący do montażu haka holowniczego - 200
Pakiet Seat - 500
Pakiet Driver Assistant Plus - 5 900
Pakiet Comfort 1 - 3 000
Pakiet Comfort 3 - 1 800
Pakiet Business 2 - 5 500
Pakiet Stylizacyjny Nadwozia Ford Individual wersje 5dr i kombi - 3 400

Cena katalogowa

64 300

Zobacz ofertę Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.8 i-VTEC (142 KM)
Honda Civic
1.4 i-VTEC (100 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I

  • Średnia ocena
    na podstawie 1896 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 1.8 16V (115 KM)

Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu. Zważywszy że wiele ludzi odradzało mi forda (ford H... wort) skusiłem sie na ten model słysząc pochlebne opinie na temat jego zawieszenia i niezawodnego układu jezdnego. To wszystko potwierdziło się zaraz po pierwszych kilometrach i trwa do dzisiaj, myślę że dużą rolę odgrywa tutaj pojemność silnika gdyż przy 1,8l i 115kM silnik jest już odpowiedni do wakacyjnych wypadów z załączoną klimą i załadowanym bagażnikiem(1,6(90km) a napewno 1,4l(75km) wypadają o wiele słabiej podczas manewrów wyprzedzania... pełzają, no chyba że macie diselka alabo 2 litrówkę benzynkę) ogólnie samochód prezentuje się wyśmienicie ma ciekawy design tak na zewnątrz jak i w środku, był pionierem w swojej klasie jeśli chodzi o styl projektowania, który był wykorzystywany i powielany w innych projektach(np Citroen C4 mam nadzieję że moje następne autko... ale to już inna historia). Na zakończenie.... Auto polecam jak najbardziej. Usterki.... jak w każdym samochodzie, wszystko...

dodał: m.pluciennik@drukmedia.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Fragment listu jaki przesłałem do Dealera FORD i Producenta - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Ursyn Car: „Huk podczas odpuszczania pedału hamulca (powracają szczęki hamulcowe tylne) jest naturalnym zjawiskiem, takim samym jak dźwięki wydawane przez silnik – nie stwierdzamy usterki auta. - Przesłanie do mnie w wersji pisemnej tego co zostało powiedziane podczas jednej z wizyt w serwisie Summit Motor Poland: „Przeciekanie samochodu Ford Focus jest rzeczą czasami występującą w niektórych egzemplarzach dlatego też przy przeglądach rocznych zawsze uszczelniamy szybę przednią, a ponieważ u Pana zjawisko wystąpiło 10 miesięcy od zakupu oraz ponownie 8 miesięcy po naprawie - napotkał Pan ten problem. Równocześnie potwierdzamy, iż usterka ta może się powtarzać i zostanie Pan obciążony kosztem jej naprawy po upływie terminu gwarancji.

dodał: youtwo@o2.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Samochodem przejechałem od maja 2002 roku 80 000 km. po drogach całej Europy. Nie miałem wrażenia, że będę musiał martwić się o naprawę. Prowadzi się doskonale dzięki zawieszeniu, które wg. mnie jest skonstruowane doskonale. Silnik pracuje bez zarzutu na wszystkich zakresach obrotów. Przyspieszenie jak na silnik 1600 cm3 pracuje równo i cicho. Brak klimatyzacji strefowej i komfortowego jasnego wnętrza nie powoduje dyskomfortu jazdy choć mogło by zwiększyć przyjemność prowadzenia. Duży plus jeśli chodzi o okresy międzyobsługowe 20.000 km i okresy wymiany filtrów (co 60 000) a także wymiana paska rozrządu i kontroli luzów zaworowych (co 160 tys. lub co 10 lat). Pojazd spełnił w pełni moje oczekiwania - podziękowania dla zaplecza technicznego w Domu Handlowym "Germaz" we Wrocławiu a szczególnie dla Pana Romana Sobczaka i Rafała Olborskiego za zrozumienie przy kontaktach z klientami

dodał: kubisie@yahoo.pl
Ford Focus Sedan 1.6 16V (100 KM)

Mam focusa z pierwszej ręki 2003r 1,6benz. Zaraz po kupnie pojawił się pisk pompy wodnej. W serwisie stwierdzili, że to wadliwa pompa. Po wymianie pompy przejechałem ok 8000 km pojawił mi się podobny pisk. W serwisie przyznali się że FORD przesłał im informację, że pompy o odpowiednich numerach są wadliwe i muszą je wymieniać ale przyczyną tego pisku jest płyn chłodzący (jego skład), który muszą również wymienić. Zaproszenia na wymianę pompy nie otrzymałem dopiero jak zauważyłem pisk to mi to powiedzieli SKANDAL. Drodzy "netowcy" dajcie znać czy to normalka w focusach? Biorąc pod uwagę cenę benzyny chcę go przerobić na gaz. W serwisie odradzają bo podobno focus ma pierścienie ceramiczne i gaz przyśpiesza ich zużycie. Szukam opinii kogoś kto przerobił swoje auto na gaz i potwierdza lub nie zdanie serwisantów POMOCY. Pozdrawiam biker kontakt: mbiker@op.pl, gg 3557141

dodał: mbiker@op.pl
Ford Focus Hatchback 1.6 16V (100 KM)

Caloksztalt dobry mimo kilku uwag: - powazny blad w oprogramowaniu komputera - wylaczany jest silnik przy duzym obciazeniu silnika (np. wlaczona klimatyzacja) i zrzuceniu na bieg jalowy (ale nie zawsze) - luzy w przekladni kierowniczej, w rocznym samochodzie nie powinny wystepowac. serwis okreslil to jako "pech" uzytkownika (moj), ale nie wade modelu, chociaz cytuje "ten model tak ma, u pana jest troche wiekszy luz. przykro nam ale najprawdopodobniej koszty wymiany przekladni (ok. 3000 zl) bedzie pan musial poniesc osobiscie (zglosilem ten problem 3 dni po wygasnieciu rocznej gwarancji)" Cytat pracownika serwisu Auto Watin - Poznan; - niedopracowane szczegoly: odklejajaca sie podsufitka, rdzewiejace srubki mocujace gorne swiatlo stopu, dziwnie zarysowana (popekana ?) tablica rozdzielcza Ale byc moze to tylko moj pech ???

dodał: bartosz@witczak.com.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus ST - galeria redakcyjna Ford Focus III ST hatchback Ford Focus Concept Ford Focus Hatchback 2008 Ford Focus I RS Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus III Kombi 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford Focus II Sedan Ford Focus I Kombi - galeria społeczności Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 272
Przejechany dystans
37 920 081 km
Zatankowanego paliwa
1 980 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 279
Wydanych pieniędzy
3 123 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 395
Wydanych pieniędzy
4 103 285 zł
Średnie wydatki na auto
1 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I

Na podstawie 1631 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: !diot, dodano: 25.08.2012 00:42

Spalanie nie najgorsze, jeżeli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji silnika. Jeżeli chodzi o cenę części - nie ma sobie równych. Czy to oryginalne (polecam ford.sklep.pl) czy wysokiej jakości zamienniki ciężko znaleźć samochód tańszy w serwisowaniu. Trudno dobrze scharakteryzować spalanie w ramach statystyk dostępnych w tym serwisie. Podane przeze mnie wartości to odpowiednio: średnie spalanie od czasu zakupu, po przejechaniu 15,5 kkm (trasa/miasto ~50/50); najwyższe spalanie zimą (mróz do -30), jazda wyłącznie w mieście, częste grzanie na postojach; spalanie przy jeździe trasa/miasto 80/20, nie przekraczając 90-100km/h. Chciałbym zaznaczyć, że w miarę umiejętności staram się zachowywać zasady eco drivingu - hamowanie biegami, jazda w przedziale ~1750-2500rpm, szybkie rozpędzanie i potem utrzymywanie stałej prędkości, itp, itd. Więcej szczegółów odnośnie mojego spalania w serwisie motostat, pod adresem www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/48393

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDDI

autor: mestrepapai, dodano: 08.08.2014 14:02

Pewne, zgrabne auto o świetnej architekturze i ergonomii. Duża przestrzeń ładunkowa. Bardzo wygodne fotele z przodu. Elastyczny i dynamiczny silnik zachęcający do przyciskania, dający ogromną frajdę i satysfakcję z jazdy. Czytelne i dobrze rozmieszczone wskaźniki kontrolne. Bardzo dobre radio. Nawet z przyczepą auto sprawnie przyspiesza. Pewne, niezawodne hamulce (4xtarcze). Doskonała widoczność umożliwiająca precyzyjne manewrowanie. Duży obszar przednich wycieraczek. Nawet teraz po przejechaniu 165tys km auto uzyskuje fabryczne parametry. Ostatnio na bezpiecznej autostradzie testowałem max prędkość. Wskazówka doszła do końca zakresu ! Wady Dość częsta konieczność wymiany łączników stabilizatorów ale koszt jest niewielki. Chciało by się by mniej palił. Średnia cena 1 km liczona na dystansie 50tys km ze wszystkim: (paliwo, naprawy, OC,AC) to 0,81 zł USTERKI Po kolei w miarę starzenia: Łączniki stabilizatorów, wymiana cewki zapłonowej, awarie el. podnośników tylnych szyb, wymiana linki gazu 2 x naprawa chłodnicy wspomagania (przecieki w punktach styku aluminium ze wspornikami mocującymi), wymiana skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji po 160 tys. No i teraz - wibracja w przodzie po mocnym przyciśnięciu powyżej 120km/godz

pełny raport Ford Kombi 2.0 16V

autor: Tryy, dodano: 27.11.2013 14:31

Focus 1.6 jest kontynuacją mało ekonomicznych silników benzynowych w Fordach. Rozważałem zakup tego modelu, ale kilka tysięcy km zrobionych służbówką, wyleczyło mnie z tego pomysłu. Podstawowym problemem tego modelu jest źle zestopniowywana skrzynia biegów i brak "szóstki". Nie dość, że silnik dość frywolnie poczyna sobie z paliwem to, jego wysokie obroty przy prędkościach autostradowych nie pomagają. Na 5 biegu przy 3000rpm mamy ok 105 km/h. Aby jechać ponad 140 km/h silnik trzeba kręcić sporo powyżej 4000rpm. Wówczas po pierwsze jest głośno a po drugie komputer pokładowy przeraża zarówno średnim jak i chwilowym spalaniem. Dźwięk silnika nie jest miły dla ucha i ani trochę nie kompensuje wiru w baku. Realne spalanie jest następujące. Autostrada średnio 120-140 km/h - ok. 11,5 l/100km Autostrada średnio 140-190 km/h - ok. 14,8 l/100km (byłoby więcej nawet pod 20l/100km, ale ruch uliczny nie pozwalał) Miasto - małe korki, spokojna jazda - ok. 9-10 l/100km Trasa - przepisowo ok. 7,5-8 l/100km Jazda z zachowaniem eco-driving´u - ciężko zejść poniżej 6 l/100km. Przy 50 litrowym zbiorniku paliwa trasa Gliwice-Wolfsburg (ok 740km) wymaga nawet 3 tankowań. Być może te wyniki niektórych nie przerażają, ale warto pamiętać, że to tylko 100KM. Znam bardziej ekonomiczne pojazdy z większą mocą. Auto z tym silnikiem nie nadaje się na trasę a komputer zaniża spalanie o ok 5-15%.

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.6 Duratec

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także