Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Hyundai i30 - Typowe usterki

Hyundai i30 - szczegóły typowej usterki

Przepalające się żarówki H-7.

Hyundai i30
~strachol1
dodał 24.02.2010 22:55:56

Komentarz

pierwsze fabryczne H-7 wytrzymały prawie 6 m-c, od tamtej pory nagminnie z częstotliwością 1 m-ca wymieniam je, jest to dość irytujące biorąc pod uwagę potrzebę demontażu reflektorów - czynność wymiany żarówki niby prosta ale potrafili ją idealnie utrudnić

Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (36 komentarzy)

~Szuwar

Oceń przydatność:

0
0

Do Magda: Hey ja mam I30 sport tez w belgii. auto jest z 2007r a dopiero kilka dni temu spalily mi sie obie zarowki.. wiec prawie 7 lat smigaly.. Przebieg 68 000 calkiem niezle.. swiatla mam caly czas ustawione na auto wiec kiedy tylko sie sciemni swiatla zapalaja sie automatycznie.. dzis biore sie za wymiane..

23.01.2014 11:12:10 napisz odpowiedź
~tedibery

Oceń przydatność:

1
0

Do Wszystkich: Mam i30 od 12.2008. Z salonu, koreański 1,4 Comfort. Po kilku wymianach żarówek H7 przyjrzałem się sposobowi uruchamiania świateł mijania. Uruchomienie silnika z ustawieniem przełącznika świateł mijania w pozycji "0" powoduje podanie dopiero po rozruchu silnika napięcia łądowania akumulatora na zimne żarówki. (14,5V). Przy ustawieniu przełącznika w pozycję "II" światła mijania zapalają się już w pozycji "LOOC" stacyjki, czyli przed rozruchem silnika i przy zasilaniu tylko z akumulatora. (max 13,3V). Tutaj leży przyczyna przepalania żarówek H7.
Ciekawe kiedy na to wpadną Fachowcy z Hyundai'a?
Pozdrawiam brać Hi30
Wymieniałem obie na autostradzie słońca. Kluczyk i po trzy wkręty. Potem dwie wtyczki z klosza odłączam i wyciągam całą oprawę do przodu niekoniecznie całkowicie. Dalej to standard. Wkładanie ostrożnie bo klosze mają małe zaczepy, na zewnętrznej krawędzi, ustalające pozycję klosza na błotniku w jego najdalszym wcięciu. Podejrzałem w serwisie. Pierwszy raz lepiej w świetle dziennym ;-)
Pozdrawiam brać Hi30

17.07.2013 22:28:36 napisz odpowiedź
~Adam5w

Oceń przydatność:

2
0

Panowie. Odpalanie nie na postojówkach tylko na włączonych światłach mijania, bo te się palą (druga pozycja przełącznika świateł). Podczas wymiany lewej żarówki nie demontuję nic, a podczas wymiany prawej odkręcam zbiornik płynu. Nigdy nie wyciągałem reflektora.

29.06.2013 07:39:56 napisz odpowiedź
~Wiktor

Oceń przydatność:

0
0

dokładnie TAK. zgadzam się z moim Przedmówcą!. 2-3 miesiące maxxx. Przerobiłem chyba wszystkie firmy...jak nie lewe światło, to prawe ..i tak na zmianę. Wyspecjalizowałem się w zmianie żarówki...ale jest to kłopotliwe i trzeba uważać...szczególnie zimą, jak plastiki sztywne, żeby nie połamać...Kluczyk do odkręcania lamp/klosza trzeba mieć non-stop przy sobie...i 2-3 żarówki w zapasie... Podobno taki kłopot miała kiedyś Skoda, i firma na własny koszt eliminowała przyczynę...nie wiem czy Hyundai zajął stanowisko... Ale jest to upierdliwe okropnie, nooo i kosztowne. W poprzednim aucie Chevrolet przez 6 lat " nie wiedziałem co to żarówki.."..nic się nie przepaliło... pozdrawiam

28.06.2013 20:15:20 napisz odpowiedź
~automaniak

Oceń przydatność:

2
0

automaniak wyjecie drl , odpalanie i gaszenie na postojowkach nic nie pomoglo wymiana wiazek tez nie rozwiazala problemu od 2,5 roku zmianiam zarowki co 2-3
(oczywiscie sam 15 min roboty wyjecie calego klosza)
najdluzej wytrzymaly mi xtec prawie pol roku, rozwiazanie tragiczne bo na dradze w ciemnosciach bez porzadnej latarki se czlowiek nie poradzi oraz w niskich temperaturach rzeby zderzaka nie polamac podczas odginania w celu wyjecia reflektora i rownierz trzeba uwazac na kant blotnika zeby klosza nie zarysowac przy kantowaniu lampy :) pozdrawiam splacam i sprzedaje te auto h7 mialem w oplu 4 lata fabryczne i zadna sie nie przepalila.

25.04.2013 21:55:54 napisz odpowiedź
~Adam5w

Oceń przydatność:

0
0

U mnie oryginalne H7 wytrzymały około 6 i 8 miesięcy. Potem paliły się co 2, 3 miesiące. Teraz nie gaszę świateł w ogóle. Zapalam auto na przekręconym przełączniku świateł na drugą pozycję. Od roku nie przepaliła mi się żadna żarówka H7. Wytłumaczenie tego zjawiska jest proste. Rezystancja zimnego włókna jest bardzo mała i zimna żarówka pobiera znacznie większy prąd. Im wyższe napięcie tym większy skok natężenia prądu. Wtedy żarówki najczęściej się palą. Teraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce żarówki dostają niespełna 12V z akumulatora. Skok prądu jest ale nie tak wielki jak przy rozruchu silnika kiedy nawet najlepszy regulator ma prawo dać 14,4V. Potem podczas rozruchu silnika nawet jeżeli występuje skok napięcia to włókna są już rozgrzane i natężenie prądu nie jest tak duże.

17.04.2013 11:22:34 napisz odpowiedź
~PiotrO

Oceń przydatność:

1
0

Witam zalecam żarówki OSRAM ULTRA LIFE, po wymianie oczywiście samodzielnej problem się rozwiązał odpukać, wcześniej co 3 miesiące wymieniałem jak nie jedną to drugą teraz już przeszło rok trzymają.

14.01.2013 15:47:00 napisz odpowiedź
~Magda

Oceń przydatność:

0
0

Witam, swojego i30 mam prawie 3 lata był sprowadzony z Belgii jak miał 6 miesiecy. dopiero teraz mi spaliła sie lewa żarówka od razu wymienili mi obie. nie wiem czy poprzedni właściciel wymianiał wg cos ale jezeli nawet to u mnie wytrzymały prawie 3 lata i zrobiłam na nich 30tys km...

30.12.2012 11:48:40 napisz odpowiedź
~shilus82

Oceń przydatność:

0
0

W moim I30 pierwsze żarówki wytrzymały ponad rok,a potem padła lewa,pojechałem wymienić (60 zeta),pojeździła 2 miechy i padła i znów do serwisu i znów 60 zeta i znów 2 miechy i kaplica. W końcu serwis wymienił wiązkę i o dziwo pomogło,bo następna wytrzymała pół roku i padła przed wczoraj. Ale z tym bezpiecznikiem DRL muszę spróbować,bo tym razem padła przy odpalaniu auta, a ja i tak z przyzwyczajenia włączam światła. W citroenie C3 też żarówki lubiły się przepalać.

28.12.2012 13:38:52 napisz odpowiedź
~Alekson

Oceń przydatność:

0
1

Witam posiadam i30,po skończeniu w sierpniu gwarancji padł mi układ kierowniczy.Hyundai jest produkowany u Czechów jak można się domyśleć odmówiono mi naprawy po gwarancyjnej,twierdząc że Czesi nas nie lubią.Wymiana w serwisie to koszt ok,8000zł.Co Wy na to?

10.11.2012 13:43:38 napisz odpowiedź
~mmm

Oceń przydatność:

0
1

ja dziś wymieniłem w i30 crdi lewą żarówkę. po uruchomieniu pojazdu padła prawa. z chwilą wymiany prawej rekord skoczył do 25 wymiany żarówki w ciągu 26 miesięcy. przebieg ok. 130000 km.

11.10.2012 16:31:19 napisz odpowiedź
~Dżyszla

Oceń przydatność:

0
0

Mi pierwsza H7 właśnie padła - 29kkm i 1 rok i 10 m-cy. Widziałem nawet ten przykry moment (akurat miałem okno przed sobą) - po odpaleniu zamigała i zgasła (lewa).

31.08.2012 21:32:36 napisz odpowiedź
~jarek

Oceń przydatność:

1
0

po prostu kupcie za 25zl kable oporowe.koszt niewielki a problem znika.najłatwiej dostać je w serwisie skody bo w fabiach było to samo.i Niemcy to rozwiązali w ten sposób.wina jest w oprogramowaniu za duże napięcie na starcie idzie na lampy.

17.06.2012 17:14:07 napisz odpowiedź
~Piotr

Oceń przydatność:

1
0

W moim i30 pierwsze żarówki wytrzymały 2 lata. Kolejne spalały się po 1- 2 miesiącach. Im droższe tym krócej działały. Aktualnie od roku mam żarówki po 8,40 za sztukę. Tak mi doradził inny użytkownik. :D

17.05.2012 09:09:42 napisz odpowiedź
~Tobi

Oceń przydatność:

1
0

Straszna lipa z tymi żarówkami. Nieważne czy to były żarówki drogie czy tanie i tak padały jak muchy. Średnio raz na 2 miesiące miałem przymusową wymianę.

09.05.2012 11:32:13 napisz odpowiedź
~kwiatek

Oceń przydatność:

0
0

Zauważyć można,że producenci samochodów w opracowywanych instrukcjach nie dbają o bezpieczeństwo użytkownika, lecz o interes serwisu.Instrukcja w zakresie,np wymiany żarówek, "topografii bezpieczników" powinny być dokładne, tak aby w czasie jazdy nocą czy pobytu zagranicą można poradzić sobie samemu. Ciekawe,że czasopisma motoryzacyjne tego nie poruszają. Takie rzeczy powinny być pewną normą. To jest związane z rozszerzeniem instrukcji o 2, 3 strony.

28.04.2012 21:24:34 napisz odpowiedź
~wik

Oceń przydatność:

1
0

Ja wymieniłem je na xenony i od 2 lat nic się nie dzieje

23.04.2012 07:16:23 napisz odpowiedź
~TTTM

Oceń przydatność:

0
0

mamy w firmie 3 szt i30 i jeśli żarówki przeżyją miesiąc to jest powód do świętowania. Nie ma znaczenia, czy kierowca robi 5k czy 15k km miesięcznie. I rzeczywiście - im tańsze żarówki, tym więcej wytrzymują. Philips Long Life szlag trafił po 2 tygodniach. TTTM.

20.04.2012 09:57:10 napisz odpowiedź
~Jakub

Oceń przydatność:

1
0

ja zauważyłem że im droższe (teoretycznie lepsze) żarówki wymieniałem tym krócej świeciły, czasami wymieniałem raz na miesiąc. Ostatnio wymieniłem na najtańsze jakie były i trzymają już 6 miesięcy (odpukać w nie malowane). p.s. wiem że dojście do reflektora jest mało wygodny ale trzeba uważać aby nie dotykać tłustymi paluchami szklanej części żarówki bo to swoją drogą szlag ją trafi szybciej.. :) Pozdrawiam (i30 1,4 benzyna 109km 2009r).

19.04.2012 14:26:40 napisz odpowiedź
~Ola

Oceń przydatność:

0
0

Też tak robiłam jak "grz" i padły mi po 2 m-cach, wcześniej nie bawiłam się w to i wytrzymały rok. Nie ma dobrego rozwiązania! Dzisiaj jechałam w ciemnościach bo szlag trafił dwie jednocześnie. To jest błąd fabryczny!!! Dlaczego możemy tylko sobie narzekać i płacić?!

13.03.2012 20:15:06 napisz odpowiedź
~grz

Oceń przydatność:

0
1

A może winą za jest niepotrzebne miganie nimi przy włączaniu i wyłaczaniu auta. O co mi chodzi. Jeśli mamy ustawione OFF to po włożeniu kluczyka się włączają , potem przy odpalaniu migają, jak również przy zmianie na włączone najpierw sie je gasi potem znów zapala. Ja jak nie zapominam to po wejściu do auta z OFF daje na postojowe, potem wkładam kluczyk i przekręcam i przy odpalonym silniku daje na on. I odwrotnie jak kończę jazdę daje na postojowe i wyłączam silnik, potem na OFF

09.02.2012 21:33:23 napisz odpowiedź
~yuyu

Oceń przydatność:

0
0

Mam rocznik 2011, pierwsze padly po 15tyś pozniej regularnie co miesiąc. teram mam 80tys i co 2 tyg zmieniam. serwis nie wykazal problemu. zastanawiam sie nad wlozeniem zarnikow xenon. koszty beda podobne....

07.02.2012 10:39:28 napisz odpowiedź
~Krajan lubuski

Oceń przydatność:

0
0

Autko 2 lata 25,5 kkm, żadna żarówka nie padła. Nic nie kombinowałem ze "światłami dziennymi".
Widocznie TTTM (ten typ tak ma)
Hyundai i30 2009 r prod czeskiej 1,6 benzynka.
Przyjemnej jazdy

02.02.2012 17:33:05 napisz odpowiedź
~ricardo

Oceń przydatność:

1
0

H7 tak mają. Słabo szedł biznes z H4 - trzeba było coś wykombinować. Takiej samej mocy "żarnik" w znacznie mniejszej bańce szklanej. Ufff... ciepło. Samochód ze sprawnym "układem ładowania" oczywiście nie ma nic do rzeczy. U mnie po 6 tys.(raczej przebieg ma znaczenie) też padły. Zamontowałem GE sprzedawane m.in. w Tesco (18zł) i świecą już dłużej niż oryginały. Żarówki z 2-3 letnią gwarancją to fikcja. To dotyczy tylko wad materiałowych. Nikt nie daje gwarancji na "przepalenie". Fiat wrócił w tańszych modelach do H4. Ciekawe dlaczego?

04.01.2012 16:00:35 napisz odpowiedź
~mario

Oceń przydatność:

0
0

Żenada z tymi żarówkami, w ciągu roku użytkowania cztery poszły. Firma na H to h, nie mają zamiaru coś z tym zrobić, to jest moje pierwsze auto tej firmy ale na pewno ostatnie.

27.11.2011 01:15:53 napisz odpowiedź
~MS

Oceń przydatność:

0
0

Witam jestem szczesliwym posiadaczem i30 produkcji koreanskiej nie czeskiej i tez mialem klopot z h7 co 2-3 miesiace wymiana ale tak jak poprzednik swiatla dzienne zalatwily sprawe

09.11.2011 21:46:59 napisz odpowiedź
~prosiak

Oceń przydatność:

1
0

Witam
Też miałem problem z żarówkami H7 ciągle się przepalały.
Ale zauważyłem teraz jedno.
Wyłączyłem światła dzienne i od 6 miesięcy ( mam najtańsze żarówki po 9zł ) nie PRZEPALIŁA SIĘ ani jedna
jak to zrobić ?
Bezpieczniki w kabinie - po otwarciu lewych drzwi - zdjąć klapkę.
W miejsce opisane DRL WYJĄĆ bezpiecznik . !!!!
Może i u Was też to pomoże.
Pozdrawiam !!!!!!

27.10.2011 14:02:26 napisz odpowiedź
~i30

Oceń przydatność:

0
0

U mnie też obie nie działały przy wyjeździe z salonu, a że było jasno to żona nie zauważyła. Po kilku dniach dopiero odkryła, jak trzeba było jechać po zmroku. Skasowali mnie 120 zł za wymianę (bo byłem przekonany że poszło coś innego, skoro obie się przepaliły) i teraz się z nimi pałuję, bo gwarancja tego oczywiście nie obejmuje.

01.02.2011 23:21:17 napisz odpowiedź
~olo

Oceń przydatność:

0
0

Dzięki temu forum wiedziałem, że na H7-ki należy zwrócić uwagę. W momencie odbioru mojego i30 z salonu nie działały obydwie. Serwisant próbował mnie przekonać, że to system "świateł dziennych" i za chwilę na trasie będą się świeciły :) Jak zażądałem jazdy próbnej, bez słowa zadzwonił po kolegę ze śrubokrętem, który zamienił żarówki z auta stojącego obok. Co za dziadostwo!!!

31.01.2011 18:02:22 napisz odpowiedź
~jan

Oceń przydatność:

0
0

W rodzinie mam 4 samochody zupełnie inne marki wszystkie mają żarówki H7 wszędzie padają podobnie jak w i30.Nie ma się czego czepiać.

03.09.2010 19:58:22 napisz odpowiedź
~AA

Oceń przydatność:

0
0

Z żarówkami to tylko częściowa prawda. Pierwsze (koreańskie) wytrzymały prawie 2 lata. Po wymianie na jakieś Osramy padły po 2 miesiącach. W serwisie wytłumaczono, że winę za to ponosi skok napięcia przy odpalaniu samochodu.Żarówki koreańskie miały zabezpieczenie, których nie maja wersje europejskie.Po wymianie na żarówki Alfa Romeo doradzono mi aby gasić i odpalać samochód z przkręconym włącznikiem świateł w pozycji środkowej (w dolnej i górnej światła startują po przekręceniu kluczyka)Rzeczywiście pomogło. Jeżdżę już rok na tych żarówkach (to seria long life philipsa dla Alfy Romeo)

08.08.2010 18:29:47 napisz odpowiedź
~wiktor

Oceń przydatność:

0
0

Słyszałem, że to może być wina wsuwek łączeniowych do żarówek. Sam jestem elektronikiem i sprawdziłem. Faktycznie dość luźno siedzą na konektorkach żarówki. W najbliższym czasie wymienię sobie na lepsze i zobaczę czy będzie lepiej.

13.07.2010 22:57:20 napisz odpowiedź
~jacko

Oceń przydatność:

0
0

Potwierdzam, chociaż słyszałem opinie, że to H7 są kiepskie, podobno szczególnie wrażliwe na drgania (jazda po kiepskich drogach).

20.06.2010 17:30:02 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

wymieńcie na żarówki ULTRA LIFE firmy Osram 3 lata gwarancji wymieniłem i mam spokój

02.06.2010 22:10:00 napisz odpowiedź
~yurand

Oceń przydatność:

0
0

Czy ja wiem. U mnie pierwsze poszła po 18000km, druga się ciągle trzyma.

31.05.2010 16:12:38 napisz odpowiedź
~Maciek

Oceń przydatność:

0
0

Potwierdzam. U mnie poszły po 3000km. Możliwe, że przez za wysokie ładowanie, które wynosi 14,7V przy ustawieniu pokrętła świateł na off. Co ciekawe, jak przekręcam na pełne, czyli światła + podświetlenie zegarów to napięcie spada do normalnych 14,3V. Stwierdziłem, że nie będę ruszał pokrętła i cały czas mam na włączonych. Ciekawe ile teraz pozyją żarówy.

08.03.2010 21:26:03 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Hyundai i30, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Hyundai i30

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Hyundai i30

Hyundai i30 1.6 GDI - poszukiwanie sportu
Hyundai i30 1.6 GDI - poszukiwanie sportu Koreański koncern sukcesywnie wypełnia kolejne luki w ofercie. Wiosną bieżącego roku rozpoczęto produkcję 3-drzwiowego i30. Czy flagowa, 135-konna wersja 1.6 GDI stanowi namiastkę sportowego samochodu?
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Hyundai i30