Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Opel Vectra C - Typowe usterki

Opel
Vectra
C
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Vectra C
lista silników Opel Vectra C
Pokaż

Opel Vectra C - szczegóły typowej usterki

Alternator.

Opel Vectra C
~tomek
dodał 23.05.2009 00:09:14

Komentarz

mam motor 1,9 CDTI 150KM z 2005,10 i juz 4 razy poszły mi diody na alternatorze. Jest to poważny problem gdy wydarzy się to w dzień świąteczny

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

1
43

od 15 do 30

2
41

od 30 do 45

0
41

od 45 do 60

1
40

od 60 do 75

2
38

od 75 do 90

1
37

od 90 do 105

3
34

od 105 do 120

4
30

od 120 do 135

5
25

od 135 do 150

1
23

od 150 do 165

12
10

od 165 do 180

3
5

od 180 do 195

0
5

od 195 do 210

3
2

od 210 do 225

1
1

od 225 do 240

0
1

więcej niż 240

1
0
Komentarze kierowców (20 komentarzy)
lukas_auto
0
|
0

W moim Signumie 1.9 CDTI 150KM z 2006r chyba też padł alternator. Podczas postoju na wolnych obrotach, obroty silnika same wzrosły do 1200-1300 obr/min, zgasiłem silnik i już nie mogłem odpalić. Dziwne bo kontrolka od ładowania nie świeciła się. Po odpaleniu na kablach, zmierzyłem ładowanie i bez obciążenia ładowanie było w granicy 13,4 a po włączeniu świateł 13,1 - 13,2, po włączeniu się wentylatora chłodnicy ładowanie spadło do 11,8 - lampka ładowania nie świeci się nadal. Obroty również wróciły do normy. Zauważyłem, że klemy są bardzo ciepłe. Przeczyściłem wszystkie styki (klemy, masę, wszystkie połączenia idące od akumulatora) i dalej nic się nie zmieniło. Klemy dalej ciepłe. Co to może być?

28.01.2014 14:38:36 | napisz odpowiedź
~Gorg
0
|
0

Ja mam taki dziwny alternator, którego rolka kosztuje ponad 400 zł. Wymieniałem już dwa razy i chyba znowu świerszczy. Zastanawiam sienad innym altkiem bo za same rolki to mi niedługo wyjdzie jak za nowy :(

08.01.2013 22:29:04 | napisz odpowiedź
~kk
1
|
1

w internece patrzyłem nowy alternator do 1.9cdti 120km od 580-680 zyla

23.12.2012 16:27:53 | napisz odpowiedź
~piezonek
0
|
0

U mnie też padł przy 164.000. Musiałem kupić nowy za ok. 400 zł (który chyba jest tak naprawdę regenerowany, ale sprzedawca twierdzi że nowy). Mechanik stwierdził, że wcześniejszy, zepsuty też nie jest oryginalny więc to już co najmniej druga taka awaria w tym aucie. Ale ogólnie poza tą usterką samochód fajny.

11.08.2012 11:56:29 | napisz odpowiedź
~rumcajs
2
|
1

120.000km też padł o zgroza okazało się ,że diody (chińszczyzna !!).w aucie dosyc drogim to porażka opla.wymieniłem cały mostek z Polskimi diodami teraz już 160.000km nadal ok.pozdrawiam wszystkich

22.12.2011 22:01:03 | napisz odpowiedź
~taryps
0
|
0

vectra c 150km padł alternator mechanik go wymienił a przy okazji uszkodził mi rolke -dobry co wymiana diod 120zł

25.11.2011 19:41:38 | napisz odpowiedź
~Bronski3
1
|
0

Też mam ten sam problem padło ładowanie w zapaliła się czerwona lampka ładownia alkumulatora- regulator napięcia albo diody... czekam nadal diagnozę z serwisu. Ale za nowy alternator usłyszałem ponad 700zł... MASAKRA.
Niewiem czy zmienić na ten "nowy"-czy szukać zamiennika.

21.10.2011 08:39:01 | napisz odpowiedź
~slawko
0
|
4

Jeżdżę Oplem Vectrą 1,9 od 6 miesięcy wcześniej była serwisowana , mam wszystkie faktury co było przy niej robione i alternator nie był naprawiany w ciągu 4 lat ani razu dopiero mi padł i byłem zaskoczony bo normalnie jak codziennie wjechałem do garażu a rano nie mogłem odpalić auta okazało się , że alternator lub Regulator nie wiem dokładnie bo czekam na części a nie mogę wykręcić regulatora. może ktoś wie na ilu śrubach się trzyma!!

20.06.2011 17:28:42 | napisz odpowiedź
~Sławko
0
|
0

Czy ktoś może podpowiedzieć na ilu śrubach trzyma się regulator napięcia przy alternatorze silniku 1,9 CDTI , odkręciłem 3 i nadal się trzyma a nic wiecej nie widzę

20.06.2011 17:18:00 | napisz odpowiedź
~XBOOFIX
0
|
0

podobno później włosi poprawili alternatory (w 1.9 cdti) , u mnie z 2004 padł po wielu tysiącach km ... był 105A , wymieniłem na 120A - > podobno lepiej jest wymienić na większy , a do tego alternatory po regeneracji padają z powodu użycia słabych chińskich zamienników czesci zamiennych , wlutowac diody boscha 70A + dobry regulator i powinno chodzić

20.01.2011 17:36:55 | napisz odpowiedź
~maro
0
|
0

Niestety to prawda. Własnie zakupiłem taki samochód VC 1.9 CDTI 150KM i po miesiącu dzisiaj padło ładowanie. Najprawdopodobniej alternator. Jeździłem wcześniej Vectrą B ponad 220tys km i nie miałem takiej przygody. Auto stanęło i trzeba było je zostawić w mieście. Jestem zdegustowany. A propo może zna ktoś dobrego mechanika z Krakowa, który w przystępnej cenie może to naprawić?

14.01.2011 21:04:43 | napisz odpowiedź
~junas1
1
|
0

Mi poszły diody przy 118000. Koszt naprawy 323 zł. Dziś mam 129000 i spokój.

17.08.2010 16:28:33 | napisz odpowiedź
~jarus826
0
|
0

alternatory porażka w 1.9cdti150km pierwszy padł przy 140tys kupiłem drugi używany wytrzymał 3 tys i masakra dałem naprawić ten pierwszy koszt 120 zł diody teraz działa ok 8 tys kilometrów i jest ok

19.07.2010 23:56:20 | napisz odpowiedź
~lysy
0
|
1

mam pytanie czy w vectra 2.2 disel jest alternator z sprzeglem

01.07.2010 20:38:31 | napisz odpowiedź
~Fedra
0
|
0

Federer - Opel vectra c 2,2 disel uszkodzony został alternatorze w alternatorze regulator napięcia. Koszt naprawy u mechanika 140 zeta regulator, wymiana 100 zetka u mechanika, napiatko ładowania teraz 14,4 v :) pozdrawiam

23.05.2010 20:54:52 | napisz odpowiedź
~bartek
0
|
0

Posiadam opla vectre 1.9 150 km samochod swietny tylko jedna wada ALTERNATOR juz 2 raz wymieniam ciekawe co bedzie mnie czekac nastepnym razem.Ale musi byc przyczyna ze te alternator siada moze ktos cos wie na ten temat prosze o odpowiedz

27.02.2010 17:14:28 | napisz odpowiedź
~Przemo
0
|
0

Tak,ale vectry c mają różne alternatory.Do mojego ciężko było dostać zarówno mostek diodowy,jak i regulator napięcia.Za same zamówione części zapłaciłem ok 300zł.

03.11.2009 15:19:12 | napisz odpowiedź
~MarC0
0
|
0

Przemo, zmień warsztat serwisowy.
Ja zmieniałem diody i regulator za 120zł.

18.10.2009 10:46:52 | napisz odpowiedź
~Przemo
0
|
0

Miałem ten sam problem.W sierpniu wymieniano mi diody,a w październiku regulator napięcia.Jak już komuś "pójdą" diody w alternatorze,radził bym od razu wymienić też regulator,bo długo nie pojeździcie..Koszt naprawy tego i tego wyniósł mnie w sumie 530zł.To już chyba na szrocie byłby tańszy cały alternator...

11.10.2009 01:29:06 | napisz odpowiedź
~Maximus
1
|
1

Czasem nie jest konieczna wymiana całego alternatora, a tylko regulator napięcia albo mostek. Ale to nie zmienia faktu, że alternator, jak i akumulator (przy okazji), jest zmorą tego autka.

01.07.2009 19:11:42 | napisz odpowiedź