Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Opel Vectra C - Typowe usterki

Opel Vectra C - szczegóły typowej usterki

Wadliwe silniki DTI.

Opel Vectra C
~Maximus
dodał 25.06.2009 19:25:29

Komentarz

Silniki DTI, czyli disel z pompą wtryskową, wykazują się dużą usterkowością. Głównie silnik 2.2, ale 2.0 nie jest wcale lepszy. Zazwyczaj charakteryzują się utratą mocy, ale to tylko jedna z jeszcze kilku innych wad.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

12
128

od 15 do 30

18
106

od 30 do 45

2
97

od 45 do 60

1
96

od 60 do 75

0
95

od 75 do 90

1
93

od 90 do 105

1
91

od 105 do 120

1
88

od 120 do 135

6
80

od 135 do 150

7
70

od 150 do 165

11
56

od 165 do 180

4
43

od 180 do 195

5
37

od 195 do 210

4
28

od 210 do 225

2
19

od 225 do 240

0
15

od 240 do 255

1
12

od 255 do 270

0
10

od 270 do 285

0
10

od 285 do 300

1
9

od 300 do 315

2
7

od 315 do 330

0
7

od 330 do 345

0
7

od 345 do 360

0
7

od 360 do 375

0
7

od 375 do 390

0
7

od 390 do 405

0
6

od 405 do 420

0
5

od 420 do 435

0
5

od 435 do 450

0
5

od 450 do 465

0
5

od 465 do 480

0
5

od 480 do 495

0
5

więcej niż 495

4
1
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (189 komentarzy)

~Grzegorz

Oceń przydatność:

0
0

Do ~mechanik: Jestem z okolic Pily

09.04.2014 10:40:12 napisz odpowiedź
~Kryspin

Oceń przydatność:

12
0

Do ~Grzegorz: masz tam poniżej w postach numer884689903spróbuj tam ja byłem ostatnio na poczekaniu wymieniony oring i uszczelniacz i po problemie szybko i na temat auto lata jak trzeba usterka usunięta jestem mega zadowolony pozdrawiam

05.04.2014 22:10:00 napisz odpowiedź
~mechanik

Oceń przydatność:

0
0

Do ~Grzegorz: podejdź do mechanika podłącz kompa i po problemie poza tym nie piszesz jaki silnik i skąd jestes

04.04.2014 14:00:42 napisz odpowiedź
~Grzegorz

Oceń przydatność:

1
1

Do ~opel mechanik: Witam od paru dni mam takie objawy zapala mi się klucz na tle samochodu spadek mocy wymieniłem czujnik podciśnienie na nowy i ... po przejechaniu około 25 km to samo wyłączenie silnika i ponowne i na jakiś czas ok co robić wszystkie wymiany na czas POMOCY!

04.04.2014 07:53:21 napisz odpowiedź
~opel mechanik

Oceń przydatność:

0
0

Do ~pweł: kolego czujnik kosztuje ponad 300 zł i powinien być oryginał Boscha chyba że piszesz coś o czym nie masz pojecia

31.03.2014 14:22:16 napisz odpowiedź
~pweł

Oceń przydatność:

0
4

Do ~marin: Czujnik ciśnienia doładowania. 20zł

30.03.2014 22:27:09 napisz odpowiedź
~Lukaster

Oceń przydatność:

0
1

Do ~marin: kolego u mnie wywalało checka na 5 biegu też przy 120, długo z tym walczyłem po czym zauważyłem minimalne pęknięcie na gumie dochodzącej do turbo, dodatkowo czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłem i już rok jak nie ma błędu.

24.03.2014 14:26:23 napisz odpowiedź
cancer666

Oceń przydatność:

3
3

Do ~patryk: Witaj nie wiem z kad jesteś ale nie daleko Tomaszowa Maz. Jest pan Adam Nowak ktory zajmuje sie naprawa pomp nie wiem czy akutat paliwa ale nie zaszkodzi zadzwonic i zpytać ponoć jest dobry w tym co robi , i jest nie drogi...to jego numer tel 500-503-062 Pozdrawiam.

24.03.2014 14:13:43 napisz odpowiedź
~patryk

Oceń przydatność:

0
0

witam potrzebuje informacji gdzie naprawie pompe paliwa do vectry c 2 2 dti 430 tys i padla dzwonilem po warsztatach i ponoc nigdzie jej nie robia

22.03.2014 22:37:17 napisz odpowiedź
~Franki

Oceń przydatność:

5
2

Do ~jano222: chyba nie wiesz co to jest kompresja i gdzie występuje

22.03.2014 12:52:25 napisz odpowiedź
~jano222

Oceń przydatność:

1
2

Do cancer666: posprawdzaj sobie rury dolotowe gumowe czy niema tam jakiejś usterki ja miałem lekkie pękniecie gdzie uciekało mi powietrze i silnik tracił kompresje rura jest zaraz pod pokrywą plastikową.

21.03.2014 21:14:56 napisz odpowiedź
~Radek okolice Łódzkiego

Oceń przydatność:

20
0

Do cancer666: Witaj jestem z pod Łodzi nie wiem skąd ty jesteś ale jakieś dwa miesiące temu chcieli mi pompę wymienić już nawet miałem nową zamówioną Ale przypadkiem na jakimś forum znalazłem kontakt do mechanika może spróbuj skontaktować się ze Zbychem z Chorzowa 884689903 fakt ze dostać było się trudno tyłu miał klientów ale udało się auto naprawione tylko nie wiem co robił ale przyniosło skutek i nie była to pompa auto nie szarpie jeździ chyba lepiej a co do tego że nie chciał zdradzić gdzie przyczyna to pewnie dlatego że wiedza też jest coś warta a z drugiej strony nie interesuje mnie co było ważne że zrobione i pieniądze zaoszczędzone

21.03.2014 11:07:30 napisz odpowiedź
cancer666

Oceń przydatność:

1
0

Witam posiadam opel Vectra 2.2 tdi 2003r jak dotad nie bylo zadnego problemu...od niedawna sie pojawil . najczesciej pojawia sie gdy auto stoi cala noc ale rowniez gdy tylko troche dluzej. Po nocy gdy go odpalam wszystko ok po ok 15 sek zaczyna szarpac i glosno chodzic dzwiek jak traktor doslownie tu tu tu.. wrazenie jest takie jak by nie dostal odpowiedniej ilosci paliwa badz gdyby cos musialo sie w nim zagrzac. Gdy czujnik temperatury zdejme to zaczyna chodzic normalnie a jak go zaloze to znowu.. oczywiscie to kwestki kilku minut, czasem wystarczy przejechac 2km ,a czasem 5m i wraca do normy oczywiście zależy to od temperatury lato/zima. Pozatym zdaza sie ze ogolnie odpali normalnie i jest ok . Jak jest rozgrzany nie ma zadnych zastrzezen wszystko ok. jedyna taka akcja po nocy badz gdy niższa temperatura a dluzej postoi. Zaden mechanik nie jest w stanie podac dokladnej przyczyny tylko przypuszcza a w ostateczności stwierdza ze to wina pompy choc zadnej pewności nie daje. Prosze o POMOC . Jesli ktoś mial taki przypadek badz potrafi określic przyczyne prosze o komentarz lub wiadomosc na GG 49966130 .

17.03.2014 19:06:34 napisz odpowiedź
~marin

Oceń przydatność:

1
0

Mam vectre c 2002 GTS 22DTi wchodzi mi w tryb awaryjny 120km/h na beigu 5 i tryb zregenerowalem egr turbine wymienilem wszystkie filtry i co dalej ?zaden mechanikw mojej miejscowosci nie moze stwierdzic usterki wysyla mnie do aso juz finansowo nie daje rady prosze was o pomoc

15.03.2014 22:22:52 napisz odpowiedź
~marin

Oceń przydatność:

1
0

Do ~alek: witam mogłbys mnie lepiej na prowadzic bo te kowale w mojej miejscowosci nic nie czaja 120km/h i nie da sie jechac turbina po regeneracji egr tez po regeneracji filtry wszystkie wymienione waz od turbiny tez jescze tylko do swiec nie zaglodałem prosze o pomoc wasz bo finansowo nie da sie juz

15.03.2014 22:19:26 napisz odpowiedź
~patryk

Oceń przydatność:

0
0

witam vectra c 2 2 dti pompka paliwa siadla po 436tys km gdzie moge zregenerowac taka pompe ? ponoc w pl nikt tego nie robi

15.03.2014 11:08:06 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

1
0

Do Arek G.:
Za przeproszeniem Pan lejesz wodę chyba pan sprowadzałeś auto

05.03.2014 19:04:31 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

0
1

Do sopranowski:
masz schowek a po nim jest śrubka

05.03.2014 19:03:11 napisz odpowiedź
~daro

Oceń przydatność:

2
2

Posiadam Opel Vectra C 2.2 DTI Elegance 2004 rok.
Co powiem mam go od nowości czyli od 2004 roku Salon Warszawa
Aktualny przebieg teraz 270 400 Km
-Auto silnik - remont koła pasowego
-Sprzęgło nadal działa fabryczne
-wymieniono pasek klinowy z napinaczem w 2013roku po 267 000Km
-moc ciągła jeżeli nie ma korozji w przepustnicy-da się wyczyścić jak auto stoi długo tak jest czasem
-Stan lakieru po 10 latka bdb czarna perła
-zawieszenie:
wymiana fabrycznych amortyzatorów 270 000 przód na opel
-czyszczenie/wymiana zacisków hamulca po 270 000Km
-wymiana amortyzatorów tył maja fabryczne 50%
-wymiana wentylatora/ zatkane odpływy auto stało
- druga od nowości wymiana końcówek drążka stabilizatora
-części używam Febie-go i Oryginalne
-wymieniłem tuleje wszystkie tył i przód oraz poduszkę amortyzatora
-wymieniłem szybę od kamienia
-wymieniono w aucie sterownik świec
-wymieniono filtry paliwa co pół roku tak robię reszta co rok olej mobil syndetic tankowanie verva Orlen od nowości.
Opinia kupie nastepne takie samo auto polecane precyzja i wada gubi co 1,5 roku kontry ale cóż komfort super, masa auta 1600kg więc na naszych drogach traci zbieżność.
To już moja druga vectra taka sama żony też jeździ i bez wad te wymieniłem co były więc po co tu "piszecie bzdury"
Rada auta sprowadzone tak mają wina kupującego. Ja nie narzekam
Auto wycenione serwis-opel trax na 14 800zł rok 2004
Porady pod 601749938 Darek

05.03.2014 19:00:52 napisz odpowiedź
~Rafal

Oceń przydatność:

0
0

Do ~Edward: rura of turba

26.02.2014 17:28:39 napisz odpowiedź
~mar

Oceń przydatność:

0
0

Do ~alek: dwie czarne kopulki od pasarzera?przy silniku tak?mogłbys wysłac mi link ze zdjeciem cos takiego

25.02.2014 21:00:04 napisz odpowiedź
~alek

Oceń przydatność:

0
0

Do ~mar: ten od pasażera dwie czarne kopulki z przewodami podciśnienia

24.02.2014 21:51:13 napisz odpowiedź
~alek

Oceń przydatność:

0
0

Do ~mar: sprawdz czy ci się nie zawiesił zawór podciśnienie włwnczający turbo wystarczy przeczyścic i sprzwdz turbo komputerem ile ma barów ale to zawór chyba

24.02.2014 21:45:18 napisz odpowiedź
~mar

Oceń przydatność:

0
0

witam mam vectre 22 dti gts turbina zregenerowana razem z EGR i nadal samochód wchodzi w tryb awaryjny przewody tez podcisnienia sprawdzone.110km/h na biegu 5 i tryb awaryjny prosze o pomoc

24.02.2014 20:09:26 napisz odpowiedź
~Damian

Oceń przydatność:

0
0

Do Arek G.: Mylisz się , bo ja posiadam Vectre B 1999r 2.0Dti 16V 101km I NA PRAWDĘ MA BARDZO DOBRE PRZYSPIESZENIE , 200km/H JEDZIE BEZ PROBLEMU.. Więc pozdrawiam

20.02.2014 11:30:55 napisz odpowiedź
~JOHN

Oceń przydatność:

2
1

Moja Vectra 2,2 DTI traciła moc podczas obciążenia po prostu słabła musiałem go gasic i po chwili jechał normalnie , jeżdziłem po różnych elektrykach i każdy mówił co innego wymieniałem a auto dalej nie mialo mocy. Dopiero niedawno trafiłem na chłopaczka który ma mały warsztat i kazał mi wymienić czujnik podciśnienia turbiny AUTO IDZIE TERAZ JAK BURZA.

18.01.2014 20:31:10 napisz odpowiedź
~Piotr

Oceń przydatność:

5
0

Do ~Robert M.: Cześć masz numer poniżej 884689903 a co do ceny to nie jest naj gorzej wszystko zależy co chcesz robić mnie potraktował ulgowo to znaczy taniej niż chcieli inni , zadzwoń sobie i pogadaj z nim

16.12.2013 18:20:42 napisz odpowiedź
~ania

Oceń przydatność:

0
2

Do ~Andrzej z Gubina: Panie Andrzeju prosze sprawdzic kolektor ssacy czy ma sprawne klapy.

09.12.2013 22:02:45 napisz odpowiedź
~Bartek

Oceń przydatność:

0
1

Witam
Pisze w dość nietypowej sprawie posiadam aktualnie opla signum 2.2 2004r 190tyś i pojawił mi się taki oto problem: po odpaleniu silnika odrazu załancza się nawiew silnik narazie pracuje dobrze lecz po 5 minutach zaczyna dziwnie głośniej rechotać po wyłączeniu nawiewu słychać jeszcze gorzej w czym problem ? miał ktoś już taki przypadek ?

11.11.2013 22:02:46 napisz odpowiedź
sopranowski

Oceń przydatność:

1
0

witam, w mojej VC r 2002r muszę wyjąć przełącznik świateł, ma ktoś jakiś pomysł, żeby nie wyłamać plastików, co i gdzie muszę odkręcić. Pozdrawiam

09.11.2013 12:20:22 napisz odpowiedź
~Andrzej z Gubina

Oceń przydatność:

0
0

Witam. Moja Vectra B 2001 r. 2.0 DTI 74 KW odpala na dotyk ,trzyma wolne obroty bez problemów,ale jak wejdę na 2000-3000 tyś to zaczyna silnik przerywać , po zejściu z powrotem na wolne obroty,jest OK. Wyczyściłem zbiornik paliwa,zawór EGR,sprawdziłem wężyki podciśnienia,czujnik obrotu wału,wymieniłem filtr paliwa,odpowietrzyłem i nic , dalej to samo. Po podłaczeniu pod TECH-a wyświetliło: usterka nie rozpoznana. Może ktoś z szanownych forumowiczów coś mi podpowie. Może ktoś zechciałby do mnie puścić strzałkę, oddzwonię , będę ogromnie wdzięczny, 515-245-577

08.11.2013 10:50:21 napisz odpowiedź
~Edward

Oceń przydatność:

0
0

Cześć potrzebuje pomocy vectra 2.2 rok 2004 wywaliło błąd z zaworu EGR ale jest naprawiony sprawdzony po założeniu jeździł normalnie do pewnego momentu ponownie podłączyłem pod komputer i zawór jest dobry nie ma błędów z zaworu tylko auto koło 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny co może być przyczyną -mieszkam w warszawie i żaden mechanik nie może sobie dać z tym rady

01.09.2013 19:21:34 napisz odpowiedź
~sokool

Oceń przydatność:

1
6

Do jedrek:
tu polukaj opisałem co i jak w tym wypadku

16.08.2013 21:55:31 napisz odpowiedź
~Radek

Oceń przydatność:

16
1

Witam Panowie. Mam problem z vectrom c 2,2 motor 2004 r na początku odpalała i po chwili gasła i po długim kręceniu z ledwością odpalała i było ok. Ale jak postała jakieś 3-4 h to znowu trzeba było kręcić , a teraz odpala od razu bez problemu ale obroty spadają , po prostu skaczą obroty raz wyższe raz nisze i podczas jazdy czasami poszarpuje. Może któryś z Panów miał taki przypadek? Proszę o odpowiedź i poradę co z tym zrobić? Bo mechanicy każą mi wymieniać pompę.

14.08.2013 07:15:50 napisz odpowiedź
~Marcin 86

Oceń przydatność:

10
10

Witam wszystkich... mam mały problem z moją Vectrą 2.0 DTI 2003r. mianowicie podczas przyspieszenia gwałtownego silnik zamula... wrażenie jak by się ślizgało sprzęgło ? turbine wykluczam ponieważ podczas spokojnej jazdy radzi sobie bez problemów i na 100% sie załącza... może byc wąż od Intercoolera ? miał ktoś podobny przypadek ? bardzo bym prosił o pomoc. Robi się to troszkę niebezpieczne poniewaz czasami jak przyjdzie przyspieszyć to samochód zbiera się jak by nie mógł. Chciałem jeszcze dodać że jak mu "przycisnę" to obroty silnika normalnie wzrastają ale nie ma tej prędkości i tego zrywu a odgłos jest taki jak by sie opony ślizgały :/ nie mam pojęcia co to jest... z góry dziękuję za pomoc

03.07.2013 17:10:01 napisz odpowiedź
~Cezar

Oceń przydatność:

1
0

WItam. Posiadam Opla Vectre C DTI z silnikiem 2,2 i nigdy nie sluchalem ze jeden jest lepszy drugi jest gorszy. Jak wiadomo masa jest usterek fabrycznych lub niedociagniec ale to jak auto bedzie sie sprawowac zalezy od nas samych. Autko posiadam od nowosci rok 2003 automat na licznik obecnie ma ok 260 k i jesli chodzi o silnik smiga bez zadnych uszczerbkow, Jasna sprawa, plyny rozrzad itp. jak rowniez amortyzacja to jest u Nas w Polsce standard. Ogolem bardzo sobie chwale moj samochod, jesli chodzi o spalanie w miescie troszke pociagnie natomiast na trasie z tego co pokazuje komputer 6,1 l/100km. Przy pelnym baku i umiarkowanej jezdzie zasieg 1178 km. Sprawdzone niejednokrotnie. Ktos wczesniej napisal ze to slaby silnik, ok zgodze sie nie jest to auto sportowe ale dla mnie zupelnie wystarcza + tryb sport aktywowany z pod pedalu gazu i wiecej nie trzeba, Po 10 latach i takim przebiegu auto "jeszcze" jest w stanie zamknac licznik! Obecnie ujezdza go zona ja ciesze sie Insygnia :)

02.07.2013 18:28:30 napisz odpowiedź
~jedrek

Oceń przydatność:

0
1

mam ponownie problemy z trybem awaryjnym może ktos zna przyczyne wyswietlane błedy to p0100(67)
p1105(FA) p0638(5A)
p0105(FA) wszystko związane z ciśnieniem TZN;
OBWÓD CISNIENIA MASOWEGO PRZEPŁYWU POWIETRZA NIE WYSTEPUJE
CISNIENIE ATMOSFERYCZNE DOŁADOWANIA NIEPRAWIDŁOWE
OBWÓD PRZEPUSTNICY ODCHYLENIE UJEMNE NIE WYSTEPUJE
CISNIENIE ATMOSFEYCZNE DO CISNIENIA DOŁADOWANIA NIEPRAWDOBODOBNE
I CO JA MAM WYMIENIĆ - NAPRAWIĆ

18.05.2013 13:43:42 napisz odpowiedź
~Arek G.

Oceń przydatność:

0
1

Silniki z rodziny DTI to dobre motory z bezpośrednim wtryskiem, ale jeszcze nie common rail - nie są oczywiście tak udane i dopracowane jak 1.9 CDTI, ale nie są wrażliwe na złą jakość paliwa. Poza tym mają parę wad, na które warto uważać, ale nie są nagminne:
1. Potrafią się przegrzewać podczas naprawdę szybkiej jazdy autostradowej - pęknięcia głowicy
2. Układ wtrykowy po przebiegu ok. 150 tys.km. może wymagać regeneracji, przede wszystkim pompa wtryskowa
3. Zawór EGR w tych silnikach potrafi doprowadzić do szału, jak i....działać idealnie przez 300 tys.km. - różne przypadki.
4. Silnik 2.0 DTI jest mułowaty, a spala tyle co 1.9 CDTI 150 KM, silnik 2.2 DTI do asów prędkości nie należy, a spala dużo.
Ogólnie warto szukać silników 1.9 CDTI 120 lub 150 KM.

04.05.2013 20:33:40 napisz odpowiedź
~Janek

Oceń przydatność:

9
0

cześć Tadek zadzwoń sobie do tego pana 884-689-903 mi pomagał w zakupie vectry c z tym silnikiem wybór był ciężki wszystkie ładnie wyglądały ale w każdej coś było nie tak jeździł ze mną trzy dni ale kupiłem i jestem zadowolony od ponad półtora roku jedno co mi robił przy niej to zawieszenie bo wiadomo jakie mamy drogi no ale podczas zakupu i poszukiwań zaglądał wszędzie w te newralgiczne miejsca ale było warto wydać parę groszy więcej za poradę jeżeli chodzi o mechanikę jest wiele podzespołów które należy sprawdzić przed zakupem lub zaraz po zakupie aby uniknąć rozczarowań pozdrawiam

03.04.2013 11:38:38 napisz odpowiedź
~tadek

Oceń przydatność:

0
0

witam wszystkich oplowiczów. kupiłem właśnie vectre 1.9 cdti 150km z 2008r ma przejechane 120tys czy ktoś może mi napisac czy to dobre auto i jak z tym silnikiem bo jedni mówią że awaryjny drudzy ze nie jak to jest??

01.04.2013 21:42:49 napisz odpowiedź
~x man

Oceń przydatność:

4
1

witam koledzy myslicie ze mechanicy nie czytaja forum ? potrafia zlokalizowac usterke ale wola naciagac na wieksze koszta bo przecierz nie powiedza ze trzeba wyczyscic cos tam i auto jak nowe tylko od razu pompy, turbiny itp Pan z katowic przez duze P PRAWDZIWY mechanik zna sie na swojej pracy i nie robi ludzi w balona jak wiekszosc nawet jesli jego zarobek wynosi rownowartosc tzw flaszki szuka prawdziwej przyczyny awari, pozdrawiam wszystkich oplowiczow

23.03.2013 15:28:07 napisz odpowiedź
~Rysiek vectra 2.2

Oceń przydatność:

11
3

mój przypadek problemy najpierw z odpalaniem później z obrotami poczytałem i zadzwoniłem do pana Zbycha ale miałem dosyć daleko do Katowic bo jestem z Bydgoszczy pan mi zaproponował pomoc telefoniczną i pomogło wielu sobie nie radziło z moim przypadkiem a ten człowiek dał radę na zasadzie tego co usłyszał ode mnie zaoszczędziłem sporo pieniędzy a za wiedzę panu przelałem drobną kwotę za pomoc koleżeńską ale w pełni zasłużoną i nie zgadywał co należy naprawić tylko prosto do celu i po kłopocie od ponad pół roku spokój nic się nie dzieje a i zapomniałem dodać nie była to pompa za grubą kasę bo tak chcieli wymieniać tu u mnie mechanicy nie zdradzę co to było tylko dlatego że jak potrzebowałem pomocy to nikt nie chciał mi pomóc z forum pozdrawiam

20.03.2013 14:44:40 napisz odpowiedź
~roloxen

Oceń przydatność:

11
0

witam mi auto stało u trzech mechaników i każdy wymyślał coś innego znalazłem na forum numer może podam 884-689-903 jestem z bytomia a ten pan od numeru z katowic pojechałem z nim do mechanika po auto i naprawa trwała 10 minut człowiek znalazł przyczynę awarię w parę minut więc zadałem pytanie jak to możliwe i co mechanik u którego stało auto powiedział że samo się naprawiło a tak naprawdę nie było zaglądane do czujnika powód awarii --auto nie miało mocy wchodził w tryb awaryjny tak że polecam ten numer co wyżej napisałem auto od tygodnia jeździ nie ma problemów a poprzednicy chcieli mi nawet pompę wymienić jakiś obłęd

06.03.2013 12:30:20 napisz odpowiedź
~czaro

Oceń przydatność:

0
1

Witam jestem posiadaczem vectry 2,2 dti 2003 w automacie już od prawie 3 lat i jestem naprawdę zadowolony, wymieniłem jakieś tam pierdoły do tej pory, aż mi nagle akumulator wysiadł a że był jeszcze orginalny to wymieniłem go na nówkę, trzy tygodnie póżniej idę rano żeby go odpalić a tu nic, wracam po pracy żeby zobaczyć co się stało, próbuje jeszcze raz a tu nagle zegary mi wszystkie przygasają, nagle alarm od dżwi nie chce się wyłączyć pali się kontrola od wspomagania itp. a jak wogule próbuje go odpalić to zupełna cisza nic, sprawdzałem akumulator jest okey. POMOCY!!!!

27.02.2013 22:06:43 napisz odpowiedź
~RICZI

Oceń przydatność:

0
0

kolego wyczyść lub wymień dysze ciśnienia barycznego na pewno motor zarzucił olejem ,moc wróci jak się powtórzy to być morze olej w silniku jest o złej gęstości ja stosuje castrol 0w30 edge i jest OK

22.02.2013 10:46:03 napisz odpowiedź
~blondynka jak nic

Oceń przydatność:

0
0

a moze orientuje sie ktos dlaczego szarpie skrzynia automatyczna na wysokich obrotach w vectra 2,2 tdi

12.01.2013 20:28:51 napisz odpowiedź
~sawer30

Oceń przydatność:

0
0

Tamta Vectrunia przy - 20 paliła od kopa przy dwukrotnym podgrzaniu świec

06.01.2013 12:33:07 napisz odpowiedź
~sawer30

Oceń przydatność:

1
0

Kompletna bzdura o silnikach 2.0 DTI.Rok temu kupiłem Vectrę C 2002r wersja komfort ten samochód miał w wyposażenie prawie wszystko, cichutki w środku, kopyto jak potrzeba też miał spalanie 6.5 l z klimą na auto w mieście.Opel zrobił wszystko aby usunąć usterkowość Vectry B.Teraz żałuję że sprzedałem ten samochód i kupiłem sobie C po lifcie 1,9 CDTI 2005r to nie to wykonanie wiecznie coś gwiżdże świszcze a auto ma 180 tyś, słabsze wyciszenie kultura pracy jak na silnk Fiata też nie powala.Po prostu jak dbasz tak masz.

06.01.2013 12:30:49 napisz odpowiedź
~Merry

Oceń przydatność:

0
5

witam. mam do rprzedania opla vectre c 2.2 DTI diesel rok produkcji 2002. Ma przejechane prawie 300tys ale bardzo dobrze sie sprawuje. Byla sprowadzana z Niemiec w Polsce jezdze nią juz od roku. Bardzo wygodny samochód , założone nowe zimówki bieżnikowane . w środku zadbane, troszke przerysowane z boku takie juz przyjechalo z Niemiec. tel: 888587246

20.12.2012 21:44:21 napisz odpowiedź
~wv napalony

Oceń przydatność:

2
4

To jak to! Przeciez tylko francuzy sie psuja! NIEMIECKIE Tez? PIERWSZE SLYSZE! Wszedzie slysze ze francuzy to szrot ja jakos jezdze juz 70 tys. km laguna i oprocz rozrzadu i klockow i koncowek drozkow nic nie inwestowalem i hula jak halny i chetnie kupie nastepny diament renault oczywiscie w PB . Lala jest the best! Mam juz trzecia generacje i jest ok. Komentarze o awaryjnosci to stereotypy tak jak komentarze o hitlerowskich passatach ktore sa {podobno) the best .Wystarczy poczytac o nowych wynalazkach b6 w dieslu zlom na kolach ruina dla posiadacza. Wv powinien przeprosic za produkcje tego szrotu ( nie wytrzymuje wiecej niz 100 tys. km.

02.12.2012 19:25:45 napisz odpowiedź
~Krzysiek

Oceń przydatność:

0
0

Witaj
Mi także komputer pokazuje chwilowe spalanie przy przyspieszaniu bardzo duże, ale po wypaleniu całego zbiornika wychodzi, że średnie spalanie to ok. 6.2 - 6.5 l/100 km, więc już chwilowym spalaniem wogóle sie nie przejmuję. Pozdrawiam

20.11.2012 15:17:41 napisz odpowiedź
~kwiat

Oceń przydatność:

1
0

witam wszystkich mam vectre c 2.0 dti i taki problem - na wysokich obrotach i w ogóle kiedy przyspieszam widze na komputerze że mam strasznie duże spalanie. zaniepokoiło mnie to ponieważ mój ojciec ma signum 2.2 dti i o wiele niższe spalanie. może ktoś pomóc?

28.10.2012 20:44:42 napisz odpowiedź
~Marko 69

Oceń przydatność:

0
2

Doradzam kupno vectry 1,9 150km auto udane i tak naprawdę ten ostatni wypust 2008r.

20.10.2012 11:58:09 napisz odpowiedź
~mat

Oceń przydatność:

5
0

KOLEDZY MAM PROBLEMIK Z VECTRA 2.0 DTI C A MIANIWICIE KIEDY SILNIK JEST ZIMNY IDZIE OK ALE TYLKO SIE ZAGRZEJE TO AUTOMATYCZNIE MAM SPADEK MOCY OBROTY NIE PRZEKRACZAJA NAWET 2200 EGR WYCZYSZCZONY PRZEWODY ROWNIEZ A SILNIK WTEDY PRACUJE BARDZO GLOSNO I CHYBA PRACUJE NA 3 WALKACH WTEDY JAK MAM TEN PROBLEM BYLEM NA KOMPIE I NIC MECHANICY GLUPI TEZ NIE WIEDZA POMOCYYYYY!!!!!!!!!!!

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/autorentgen/opel/vectra/c/wadliwe-silniki-dti-942595474/#ixzz297rsFEip

13.10.2012 00:49:18 napisz odpowiedź
~lukas

Oceń przydatność:

0
0

Zapomniałem dodać że dym jest koloru biało niebieski.
Silnik ma moc i pracuje równo.
Jest cichy i nie szarpie. Ale strasznie kopci.

23.08.2012 17:41:30 napisz odpowiedź
~lukas

Oceń przydatność:

0
0

Witam.
Kupiłem nie dawno saab 93 2004 r. 19 TID 150KM.
Co jakiś czas auto strasznie kopci, nie zawsze.
Co to może być? pomóżcie.
Pozdrawiam

23.08.2012 17:39:31 napisz odpowiedź
~mariusz dg

Oceń przydatność:

0
0

Dzien dobry i witam wszystkich posiadaczy Vectry C,posiadam Vectre c 2.2dti od 4lat auto super,moze zaczne od tego co w niej juz zrobilem,wymienilem kolo pasowe,poniewaz sie urwalo auto mialo przejechane ok 200tys wymienilem turbo sprezarke bo oryginalna padla ale koszta nie byly duze az na tyle sa mankamenty tego auta jak np lozyska amortyzatorow czesto ulegaja zuzyciu pekanie sprezyn,czeste przypadki ale jak w kazdym aucie co do utraty mocy....tak to jest czeste ale powodow jest milion zawsze trzeba posprawdzac kazdy waz kazy jesli to jest ok pozostaja zawory zabezpiecajace tzw cisnienia padaja zarowno w Vectrach jak i sabach te same silniki i oprzyzadowanie i te same wady,mialem Vectre B 2.0dti byl jeden problem z moca przyczyna padl zawor podcisnienia wymiana w 10min nawet samemu po wymianie zero usterek do dzis po 4latach nic sie nie dzieje z turbo i innymi rzeczami co do Vectry C bo teraz jestem jej posiadaczem super auto ceny czesci nie sa duze a w przypadku innych marek audi czy innych koszty takich rzeczy pomnozmy razy dwa i tez maja wady czasem wieksze a napewno juz drozsze,auto sie ma prawo zepsuc to maszyna czlowiek choruje auta sie psuja nic nie jest wieczne,nastepne moje auto hm Vectra C ale juz benzyna pewnie cos mocnego moze OPC 2.8.ale zobaczymy jesli tkos z was potzrebuje porady pomocy prosze piasac troszke posiadam wiedzy na temat tych dwoch aut i modeli silnikow,moj numer gg:6550349,pozdrawiam.mariusz

29.07.2012 23:29:16 napisz odpowiedź
~Grzesiek

Oceń przydatność:

0
1

do Lecha, u mnie podobnie parę razy klima się " zawiesiła" pomogło wyłączenie silnika i zamknięcie drzwi nastąpił reset i zaczynało dzialać

18.06.2012 21:39:48 napisz odpowiedź
~Mit

Oceń przydatność:

1
0

Mit do Lukissa
Miałem podobne objawy przy Vectrze 2,2 l diesel. Utrata mocy. Po wielu poszukiwaniach doszedłem do przekonania, że przyczyną było sterowanie geometrią turbosprężarki. Na wolnych obrotach często turbosprężarka gwizdała i było za duże podawanie powietrza a wtedy kiedy trzeba było to tego podawania nie było. Silnik tracił moc. Trzeba rozwiązać problem sterowania geometrii. Pozdrawiam

22.05.2012 21:11:22 napisz odpowiedź
~robert

Oceń przydatność:

1
0

mam vectre c 1.9cdti 120koni.pomorzcie na wiekszych obratoch jak mu dodam gazu to zaczyna przerywac dosyc po czym jest znowu ok.niewiem co sie dzieje.tak jakby paliwo niedochodzilo.wie moze ktos cos na ten temat

20.05.2012 09:39:06 napisz odpowiedź
~arek

Oceń przydatność:

0
2

mam vectrę 2.0 dti wyświetla się symbol kierownicy z wykrzyknikiem możecie mi powiedziec co to znaczy

17.05.2012 18:47:10 napisz odpowiedź
~mlody

Oceń przydatność:

0
0

witam kupilem vektre c i nie wiem jaki byl w niej olej czy ktoś mi doradzi jaki będzie najlepszy olej dla silnika 2.0 tdi

08.05.2012 22:27:17 napisz odpowiedź
~wank

Oceń przydatność:

0
0

chcialem sobie kupic vectre z 2009 roku 1.9 diesel ale jak sie naczytalem tych komentarzy to juz mi przeszlo. Jakas angielska menda rozwalila mi nissana 2.2 dci, kupilem 78mil zrobilem 30k mil co naprawialem to tylko kluczyki 2 komplet bo kupilem rozkodowane. A tak to 3 razy olej i filtry, raz swiece, raz klocki i tarcze, raz wachacze i opony ze starosci i moze z 4 razy zarowka prawy reflektor , spalanie przy dynamicznej jezdzie 6.8l

06.05.2012 17:51:12 napisz odpowiedź
~lech

Oceń przydatność:

0
0

posiadam opla vectre c 2.0 dti potczas jazdy nagle przstała działać klima czy ktoś miał podobny problem proszę o odpowiedż

25.03.2012 15:33:01 napisz odpowiedź
~xman

Oceń przydatność:

2
0

228????? dobre tym klekotem lepiej niz opc

22.03.2012 11:32:42 napisz odpowiedź
~Gokan Saki

Oceń przydatność:

0
2

Witam, moja GTS-ka 2,2 DTI, którą mam od 2003 r. potrafi spalić przy płynnej jeździe do 120 km/h 5,5l oleju, dynamiczny cykl mieszany do 7,5 l, zima w mieście do 9,3l. Od początku eksploatacji wymieniłem wąż do turbiny 750 zł. Najwięcej jechałem 228 jest super !!!!

16.03.2012 10:27:58 napisz odpowiedź
~roman65

Oceń przydatność:

0
0

Witam Kupiłem kilka dni temu Vectrę c paźdź2006 Prowadziłem ją nie goniąc ok 240km ,spalił mi 9,9 litra oleju.Moje odczucia.Piękne i chyba dobre auto Roman65

04.03.2012 11:21:15 napisz odpowiedź
~mik9

Oceń przydatność:

0
0

1,5 roku temu kupiłem vectrę c 2.0 dti 2002r. i cieszę się z jego posiadania jak dziecko.Przez cały czas zaskakuje mnie pozytywnie. Wygodny, świetnie się prowadzi i wygląda jak sportowa limuzyna, Feler powstał jakieś 3 tygodnie temu, Zimny odpala od dotknięcia kluczyka ale po jakiejś 15 minutowej jeździe zgaszę go i za 10 minut chcę znowu odpalic jest problem... rozrusznik kręci ładnie a silnik nie zaskakuje. dopiero po paru sekundach łapie i początkowo nierówno pracuje przez 3-5 sekund.Przed zimą wymieniłem filtry i olej, świece super. Mechanik stwierdził, że przyczyn mogą byc dziesiątki i kazał mi się przyzwyczaic lub oddac furę do serwisu. ostatniego wolałbym uniknąc z powou złej sławy lokalnego Mibo serwis Opel.Komputer nie pokazuje usterek.

02.03.2012 13:43:54 napisz odpowiedź
~lech

Oceń przydatność:

0
0

też miałem z odpalaniem na plusowej tem. wymieniłem swiece żarowe i jest ok

28.02.2012 19:32:26 napisz odpowiedź
~adas71

Oceń przydatność:

0
2

mam problem ze swoją vectrą troszkę nietypowy zresztą nie znam tego auta bo użytkuję go od niedawna choć nie narzekam autko przy swoich 300 tys jeżdzi nienagannie ale.. świece żarowe działają poniżej 5 st cel i nie ma problemu z odpaleniem autka powyżej pięciu nie działają i wtedy muszę spoero kręcić.Czy to jest normalne?

24.02.2012 17:28:21 napisz odpowiedź
~lech

Oceń przydatność:

0
0

nie mogę odszukać bespieczników kierunkowskazów w mojej vectrze czy ktoś możmi pomóc

23.02.2012 20:48:59 napisz odpowiedź
~MAX

Oceń przydatność:

0
0

KOLEDZY MAM PROBLEMIK Z VECTRA 2.0 DTI C A MIANIWICIE KIEDY SILNIK JEST ZIMNY IDZIE OK ALE TYLKO SIE ZAGRZEJE TO AUTOMATYCZNIE MAM SPADEK MOCY OBROTY NIE PRZEKRACZAJA NAWET 2200 EGR WYCZYSZCZONY PRZEWODY ROWNIEZ A SILNIK WTEDY PRACUJE BARDZO GLOSNO I CHYBA PRACUJE NA 3 WALKACH WTEDY JAK MAM TEN PROBLEM BYLEM NA KOMPIE I NIC MECHANICY GLUPI TEZ NIE WIEDZA POMOCYYYYY!!!!!!!!!!!

13.02.2012 22:51:57 napisz odpowiedź
~kris

Oceń przydatność:

2
0

vectra c jest ok

25.01.2012 20:02:33 napisz odpowiedź
~Szczepan

Oceń przydatność:

0
0

Witam. Chciałbym zostać szczęśliwym posiadaczem Vectry C najlepiej GTS, czy za 25 tys. znajdzie się coś ciekawego i godnego uwagi ?

07.01.2012 15:12:12 napisz odpowiedź
~W.O.

Oceń przydatność:

0
0

sprawdzajcie wnikliwie samochody przed zakupem , zwłaszcza
przebiegi.Wszystkie samochody się psują , ale jeśli ktoś
wierzy w b.mały przebieg 5,6 letniego ,,cacka" to się rozczaruj zaraz po kupnie. Opel V używany to ciekawa propozycja w dobrej cenie ,tanie części to ważne.

31.12.2011 21:32:40 napisz odpowiedź
~Maly

Oceń przydatność:

0
0

Zawór ERG znajduje się z przodu silnika i mocowany jest w kolektorze ssącym ( dochodzą do niego przewody z cieczą chłodzącą i jedna wtyczka elektryczna) A skąd wiesz że on pada? To nie jest tania sprawa i może lepiej sprawdzić czy czasem nie wystarczy wyjąć i przeczyścić. Sam robiłem już 2 razy i dalej działa a wymiana na używany może się okazać że Twój lepszy tylko brudny:)

29.12.2011 11:56:43 napisz odpowiedź
~Robson

Oceń przydatność:

0
0

mam opla vektre DTI kombi,poj.2.0,roczn. 2000, ponoć pada mi zawór EGR,ale gdzie on się znajduje,jak do niego dotrzeć, bo chcę wymienić i czy mogę używany? pomóżcie!!!

18.12.2011 21:33:46 napisz odpowiedź
~patryk

Oceń przydatność:

0
0

Witam, z ciekawości zapytam co sądzicie, jestem posiadaczem corsy 1,7 2001 i mam opcję zamiany na Vectre 2,0 DTI kombi (2005 rok, 200 tys km). Propozycja jest taka: dopłata 11 tys i zamiana tych aut. Co sądzicie o cenie i tym przebiegu Vectry?

11.12.2011 19:55:06 napisz odpowiedź
~bastek

Oceń przydatność:

0
0

Jestem od roku posiadaczem Vectry C 2.2 DTI GTS jak dla mnie rewelacja. Wiele naczytałem się na temat tych niby "wadliwych" silników, pomp wtryskowych vp44 psg16 itp. itd.. Z perspektywy czasu powiem, że autko jest rewelacyjne. Ma przejechane (pewne) 175000 km i chodzi jak złoto. Polecam Wszystkim ten samochód oczywiście z pewnego źródła.

05.12.2011 21:57:39 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

0
0

Witam mam opla vectrę 1.9CDTI 130.000 po wymianie oleju z rana po odpaleniu auta na zimnym silniku przez około 2 do 3min słychać jakieś dziwne stukanie i ciężko odpala świece są ok filtr paliwa nowy jeżeli ktoś coś wie na ten temat proszę o rade pozdrawiam

01.12.2011 17:57:12 napisz odpowiedź
~andrzej763

Oceń przydatność:

0
0

Witam przeczytałem około 80% postów na temat dti i cdti dla tych co chcą kupić radze nie czytać tych banałów jestem użytkownikiem obydwu pojazdów dla potwierdzenia login forum vectra andrzej763 co do dti kupiłem samochód jak miał 200tyś teraz ma 430tyś oprócz wysprzęglika który wymieniłem jest to bardzo dobry oraz ekonomiczny samochód , natomiast cdti 150KM podiadam od roku wymieniłem komplet sprzęgła i dwumase oraz czeka mnie kolektor dolotowy , kupiłem go jak miał 142tyś teraz 174tyś. co do obydwu samochodów są to usterki spowodowane samym przebiegiem a nie awaryjnością zwykłe diesle były bardziej niezawodne ale coś za coś jak się chce więcej mocy trzeba wkładać .Dla porównania znajomi mają BMW VW i inne marki myślicie że są idealne niczym nie odbiegają od reszty wystarczy poczytać na forum danych marek . A dla obiektywnej oceny trzeba porównać nowe samochody w rękach jednego właściciela i to będzie obiektywna ocena a nie samochody po przejściach z zachodu o nieznanej przeszłości . Ja kupiłem cdti 150KM od kobiety i przy 145tyś dwumasa to nie usterka tylko zużycie i technika jazdy przyczyniła się do wymiany Pozdrawiam i życze przemyślanych decyzji

27.11.2011 12:53:59 napisz odpowiedź
~TOMAS

Oceń przydatność:

0
0

WITAM MAM ZAMIAR KUPIĆ OPLA VECTRĘ Z SILNIKIEM 1.9CDTI PRZEBIEG 148 TYŚ CO MOGĘ SIĘ SPODZIEWAĆ ŻE JEST DO NAPRAWY I JAK TE SILNIKI CHODZĄ CZY MOŻE MI KTOŚ POWIEDZIEĆ NA TEN TEMAT BĘDĘ WDZIENCZNY

24.11.2011 13:09:30 napisz odpowiedź
~kazek

Oceń przydatność:

0
1

Też mam vc 2,2dti i taki problem ,rano odpaliłem auto normalnie przejechałem 20km,wyłaczyłem tank werwa olej,odpaliłem po 2km zaparkowałem i po15min chcę odpalić a tu nic kolega poradził "odpiąć"kabelki z czujnika temp.silnika tak zrobiłem odpalił założyłem kabelki na czujnik i dojećhałem do skl.po nowy czujnik(35zł)wymieniłem i znów nie pali,odpinam kabelki od czujnika zapala bez problemu.Po podłączeniu pracuje i jedzie normalnie gaszę iznów nie pali odpinam kabelki od czunika odpala-co to może być?

18.11.2011 15:12:32 napisz odpowiedź
~Maly

Oceń przydatność:

0
0

Mam Vectrę C 2,2 DTI i 380000 km na liczniku, wciąż w znakomitej formie, olej wymiana co 20 tys. bez żadnych dolewek, jeśli trybik awaryjny wskoczy to ewentualnie czujnik doładowania i erg wyczyścić i jazda. Spalanie średnie 5,8 - 5,9 l/100km. Niech wam będzie że to bardzo awaryjne silniki. A tak 1,9 CDTI 120KM nie ma startu. Silnik starej konstrukcji, sprawdzonej więc nie rozpisujcie się że taki wadliwy jak tyle lat produkowany. Polecam i pozdrawiam

16.11.2011 20:08:35 napisz odpowiedź
~mati8605

Oceń przydatność:

0
0

Witam.Proszę o radę!mam zamiar kupić vectrę.pytanie czy silniki benzynowe tej marki są również tak awaryjne,bo większość komentarzy dotyczy disla.proszę o rady za odp. bardzo dziękuje.Pozdrawiam!

03.11.2011 22:30:11 napisz odpowiedź
~Mario

Oceń przydatność:

3
1

Witam, może ktoś wie czemu w Viki w silnikach 2.0 DTI występują dwa rodzaje przepustnic?? a raczej kolektorów dolotowych powietrza - jeden z czujnikiem Elbau a drugi bez?? I czy można elbau pominąć, bo gdzieś słyszałem opinię że można.

29.10.2011 21:45:13 napisz odpowiedź
~jaro1

Oceń przydatność:

0
0

sprzedam opla vectre 2,2 dti 151700km 2002r

27.10.2011 14:30:42 napisz odpowiedź
~Romick

Oceń przydatność:

0
0

Mam zamiar kupić Vectrę C z 2006 r 2,2 DTI. Czy ktoś może napisać czy można tym samochodem przejechać jeszcze ze 100 tys km w miarę bez większych problemów. Napiszcie ile najwięcej Wy przejechaliście.
Nie dodałem że ten samochód ma 300000 km.

23.10.2011 23:17:28 napisz odpowiedź
~Romick

Oceń przydatność:

0
0

Mam zamiar kupić Vectrę C z 2006 r 2,2 DTI. Czy ktoś może napisać czy można tym samochodem przejechać jeszcze ze 100 tys km w miarę bez większych problemów. Napiszcie ile najwięcej Wy przejechaliście.

23.10.2011 23:14:58 napisz odpowiedź
~JARO

Oceń przydatność:

0
0

Mam problem z wolnymi obrotami w oplu 2004rsilnik 2,0 dti. Podczas jazdy daję na luz spadają obroty i samochud gaśnie , powtarza sie to coraz częsciej

19.10.2011 23:50:18 napisz odpowiedź
~Darek

Oceń przydatność:

0
0

Daron proszę o odpowiedź co może dolegać w mojej pszczółce c/601749938sms/ oto opis.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Vectra C 2.2 tdi Elegance Vebastoo model RS.Auto serwisowane jest w ASO wziete z salonu w Polsce ma przejechane 232 tyś km i ma 6,5 roku. Do tej pory wymieniłem amortyzatory bo fabryczne sie zużyły i sprężyny oraz ksenonowe żarówki/150zł za szt/.Dobrze się prowadzi i mało spala 4,86 trasa i mieszany 6,2l/100km.
Poza tym jak na auto o masie całkowitej 1680kg bardzo dobrze trzyma się drogi-polecam.
ma jeden plus wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i dość mocne z przodu. Teraz dopiero mam z nią problem-może ktoś wie proszę o odp.co to jest.Zapalił się czujnik zużycia klocków hamulcowych ale klocki są a kontrolka po kasowani błędów nadal pali się i gaśnie a drugi czujnik to od poziomu wysokości świateł się popsuł/60zł/.
Drodzy posiadacze vectry takiej jak moja lub w podobne. Auto nie jest wadliwe ale zużywają się części w terminie podanym przez producenta bo widzicie przejechane tyle tysięcy i jest ok. Należy dbać o filtry wymieniać co roku to koszt 450zł za wszystkie 6 sztuk i tankować dobre paliwo oraz nie holować i nie odpalać z popychu ani na tzw. rozruchu bo popalicie cewki i przetwornice.

17.10.2011 16:48:18 napisz odpowiedź
~Robert

Oceń przydatność:

0
0

wlasnie kupilem vectre c 1.9 cdti ma juz troch przejechane 215000tys km z 2006 roku jezdzila w firmie wiec wszystkie przeglady miala na czas , ale mam problem z(byc moze to turbo niewiem)...auto po 2000 tys obrotow mi przerywa jak by paliwa nie dostawalo dostatecznie pozniej jest ok na wyzszych obrotach ,moze ktos mi odkliknie na ten temat pozdrawiam ALL.

04.10.2011 16:30:42 napisz odpowiedź
~ZAINTERESOWANY KUPNEM

Oceń przydatność:

0
0

Napiszcie mi prosze czy vectry c 2,2 DTI z 04r miały blache w ocynku,borykam sie z zamiarem kupna takiego auta,ale z tego co sie naczytałem na tym forum to już sam nie wiem.DZIĘKI.POZDROWIENIA.

20.09.2011 17:23:43 napisz odpowiedź
~aga2509

Oceń przydatność:

0
0

Mam vectre 2.20direct benzyna 2007 120 przebiegu zaczelo sie od utraty mocy silnika i zapalenia kontrolki z kluczykiem! komputer pokazal blad P1191 no i co trzeba zostalo wymienione 2 pompy ( cisnienia i w baku) regulatory cisnienia swiece wtryski!
no i nadal to samo auto 20000 obrotow to max jak osiagnie i pada ? Bylismy chyba u wszystkich mechanikow w miescie jak i u opla! Czy ktos moze wiedziec co sie dzieje z moim autem ? a moze to katalizator?

17.09.2011 20:52:02 napisz odpowiedź
~WSz.ja2.

Oceń przydatność:

0
1

Moje problemy z Vectrą 2,2 dti były następujące: Zawór EGR, zakleszczony mechanizm regulacji cisnienia doładowania, bardzo ciężki rozruch po ok. godzinie postoju.W trzech warsztatach zostawiłem ponad 2 tysiaki.Dostałem namiar na Centrum Diesla w Białymstoku.Doprowadzenie do stanu używalności trwało pięć dni.Od tej pory wiem że jadzda autkim , to przyjemność.Mechanik zasługuje na nagrode specjalną.

30.06.2011 19:43:35 napisz odpowiedź
~JCV

Oceń przydatność:

1
0

Zanim zaczniecie cokolwiek remontować sprawćcie szelność rur gumowych interculera.Miałem problem też z utratą mocy w 2.2 dti,po przejechaniu kilkunastu kilometrów przechodziła w tryb awaryjny,był pęknięty wąż gumowy intercoolera znajdujący się po prawej stronie chłodnicy.Po uszczelnieniu problem zniknął.

19.06.2011 08:18:09 napisz odpowiedź
~JCV

Oceń przydatność:

0
0

Chodzi o rury interculera.JCV

19.06.2011 08:11:10 napisz odpowiedź
~mirekkk

Oceń przydatność:

2
1

cześć mam mały problem z moim altem mam silnik 2.2 tdi zachowuje się bardzo dziwni odpalę go przy gazuje i chyba przechodzi w system awaryjny i pojawia się mi na panelu samochód z kluczem i nie chodzi turbina może to być zawór egr od turbiny

13.06.2011 12:18:17 napisz odpowiedź
~gaga

Oceń przydatność:

0
0

potrzebuje instrukcje obsługi pokładowego komputera.Opel Vectra 2006. 1,9

05.06.2011 12:08:15 napisz odpowiedź
~helon

Oceń przydatność:

0
0

Witam!Proszę o poradę,czy kupić volkswagen pasat B5 2002r czy opel vectra 2002r.Z jakim silnikiem?Głownie jeżdżę po mieście.Dziękuję.

23.04.2011 15:28:15 napisz odpowiedź
~rudy

Oceń przydatność:

0
3

panowie mam problem z vectra c 2,2 dti po dodaniu gazu silnik wolno z chodzi z obrotow czy to pompa

11.04.2011 21:19:52 napisz odpowiedź
~Tomek M.

Oceń przydatność:

0
0

Witam! Jestem zainteresowany zakupem Opla Vectry C z 2004 r. pojemność 2.2 benzyna, 147 KM. Proszę o radę. Dziękuję

09.04.2011 21:06:47 napisz odpowiedź
~Użytkownik VC

Oceń przydatność:

0
0

Kolego jarek wypowiadałem sie już wczesniej na tym forum jako chyba UżytkownikVC i miałem chyba podobny albo taki sam problem.Wróć do tego komentarza.U mnie to pomoglo.Pozdrawiam.

06.04.2011 19:38:29 napisz odpowiedź
~jarek

Oceń przydatność:

0
0

mam vectre 2.2dti 2001 zapala sie kontrolka pompy i auto slabnie po wylaczeniu silnika i ponownego odpalenia znowu jest ok komputer nic nie znalazl niby pompa ok moze ktos pomoze Pozdrawiam

30.03.2011 21:56:30 napisz odpowiedź
~LEBSTER

Oceń przydatność:

0
0

witam wszystkich planuję zakup Opla VECTRY C z 2004-2005 i chciałbym się dowiedzieć czy w silniku 1,9 CDTI jest filtr cząstek stałych Z góry wielkie dzęki,pozdrawiam.

20.03.2011 12:50:56 napisz odpowiedź
~JEDREK

Oceń przydatność:

0
0

mam vectre 2,2 dti z przebiegiem 232000 no troszke latam 2004 r zaczeło sie od odpalania zima ale wymieniłem świece i nic no to regulator napiecia świec żarowych tak komputer odczytywał błąd zbyt niske napięcie na świece wymieniłem akumulator i spoko no oczywiscie zaczeło się dalej tryb awaryjny oczywiscie jak grzebałem to troszkę nabroiłem ale wystarczało powciskać wszystkie gumki przewodów podcisnienia i jest OK

13.03.2011 17:45:36 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

1
0

Witam,do Wojtka na temat 2.0 DTI którego polecam bo też mam Vectra C 2005r.bez filtra cząstek stałych.Zobacz to http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/ recenzje sobie poczytaj z tej strony a powyżej moje dotychczasowe posty.

07.03.2011 10:11:12 napisz odpowiedź
~wojtek

Oceń przydatność:

0
0

panowie doradzcie mi bo chce kupic opla zafire i nie wiem na jaki silnik sie zdecydowac ja osobiscie wolalbym benzynke 1.8 116 km lub 125 km i przerobic na gaz zas znajomi chca , próbują mnie przekonac do diesla 2.0 101 km duzo sie naczytalem i wkurza mnie w tych nowszych modelach ten filtr czastek stalych jakas paranoja z ta ekolokia pozdrawiam

06.03.2011 12:08:41 napisz odpowiedź
~pp

Oceń przydatność:

0
0

i

26.02.2011 01:06:53 napisz odpowiedź
~marcin

Oceń przydatność:

0
0

Jesli vectra c traci moc i przełancza sie w tryb awaryjny trzeba wymienic lub przedmuchac czujnik boscha bo może być zawalony olejem.czas roboty 5 min

13.02.2011 11:17:49 napisz odpowiedź
~piotrek

Oceń przydatność:

0
0

Witam, jestem nowy na tym forum. Zamierzam kupić Vectre kombi z 2007-2008r. Jaki silnik wybrać, oczywiście diesla. Zaznaczam iż w większości jeżdżę trasa polska-dania czyli autostrady, bardzo mało po mieście. Jaki silnik byłby najżywotniejszy? dzięki za podpowiedź

12.02.2011 23:13:24 napisz odpowiedź
~polski

Oceń przydatność:

0
0

witam
zdecydowalem sie na vectre c przebieg 160k km ale rok 2002, cos mi sie nie chce wierzyc w to, czy jest mozliwosc sprawdzenia jakos czy byl cofniety czy ktos czegos nie przestawil, dodam ze samochod jest z niemiec i stan srodka jest idealny. druga sprawa jest to silnik 2.0 okolo 100 km, jesst to silnik starszy jak on sie sprawuje i czego szukac podczas kupna? pozdrawiam

11.02.2011 14:13:19 napisz odpowiedź
~wawkumpel

Oceń przydatność:

0
0

witam chciałem sie poradzic czy vectra 2007 przebieg 138000 km silnik 1,9 120 ps.to duzy przebieg czy dla disla to nie duzo i jakie niespodzianki moze mi zgotowac w czasie dalszego uzytkowania pozdrawiam i prosze o podpowiedzi .

11.02.2011 00:03:22 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Łukasz polecam VC 2.0 DTI posiadam od 2lat 2005 rok prod.
Ekonomia to jego dobra strona.na trasie np.Ujsoły-Siemianowice 117km. nie przekraczając 100km/h spalanie 4.1L. w 4 osoby.Od momentu kupna zainwestowałem świece żarowe,filtry i olej.

25.01.2011 21:32:02 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

0
0

Mam zamiar kupić opla vectrę c ale nie wiem jaki silnik wybrać czy 1.9 120km czy 2.0
doradźcie mi coś czy jednak wybrać benzynę

15.01.2011 10:20:12 napisz odpowiedź
~DEXTER

Oceń przydatność:

0
0

p.Daro.
dziękuje za odpowiedz. I przepraszam za moje pytanie jeżeli chodzi o koło dwu masowe. W tych sprawach jestem 60% laikiem .
pozdrawiam

13.01.2011 09:33:28 napisz odpowiedź
~Daro

Oceń przydatność:

0
0

Kolego Maximus a czy wiesz coś na temat modułu SIM W vc 2,2 Dti automat bo po podłączeniu pod TECH-2 mechanik stwierdził jego wymianę bo były 4 błędy których nie można usunąć a dodam że szarpie mi automat na postoju po rozgrzaniu jak zimny jest okey.

12.01.2011 23:38:31 napisz odpowiedź
~Daro

Oceń przydatność:

0
0

w automacie nie ma koła dwu masowego!!!

12.01.2011 23:29:51 napisz odpowiedź
~DEXTER

Oceń przydatność:

0
1

I jeszcze jedno pytanie jak koło dwumasowe sprawdza się w takiej konfiguracji 2.2 DTI + automat ???
dziękuje i pozdrawiam

12.01.2011 15:04:52 napisz odpowiedź
~DEXTER

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich :)
Mam zamiar kupić Opla Vectre c Kombi z motorkiem 2.2 DTI + automat rok 2004. Czytałem już tutaj o tym motorku. Ale chodzi mi o automat , jak się sprawuje , wrażenia z jazdy , i na co zwrócić uwagę przed zakupem , jak sprawuje się skrzynia automatyczna połączona z tym motorkiem.
Po komentarzach widzę że p. Maximus ma bardzo dużą wiedzę co bardzo cenie!!!!! Może Pan ma jakieś wskazówki??
Dodam że automat musi być nie z wygody a z przymusu :(
pozdrawiam

12.01.2011 14:57:47 napisz odpowiedź
~k2

Oceń przydatność:

0
0

Witam. Widzę że utrata mocy przewija się na okrągło. Dodam własne spostrzeżenia :) Posiadam Vectre C z silnikiem 2.0 DTI. Utrata mocy - sprawdzamy po kolei:
- cienkie wężyki podciśnienia które idą do czujników
- węża łączącego turbosprężarkę z chłodnicą powietrza
- czujnik położenia przepustnicy (regeneracja lub kupno całej przepustnicy - samego czujnika na razie nie można kupić)
- EGR (regeneracja lub nowy - nie można go zaślepić)
Z innymi powodami się nie spotkałem :)(nie twierdzę że nie może być innych powodów)

02.09.2010 09:42:58 napisz odpowiedź
~Stunter

Oceń przydatność:

1
0

Witam. Posiadam vectre 2.2 DTI z 2002r. Takze mialem problem z trybem awaryjnym, wl mi sie po przejechaniu dluzszej odleglosci. Bylem w paru seriwsach gdzie podlaczano mi pod auto komputer i nie wykazywalo zadnych bledow. Prywatnny mechanik polecil mi wymiane podscisnin turba (jest ich 3) koszt jednego okolo 150zl. Wymienilem je i rzeczywiscie zadzialalo.

29.08.2010 17:55:05 napisz odpowiedź
~Kylo

Oceń przydatność:

0
0

Mam VC z 2004r 2.2DTI od kwietnia, zaraz po zakupie straciła moc. Okazało się że jeden z gumowych wężyków podciśnienia był nieszczelny. Problem rozwiązany. Od tego czasu zrobiłem około 9000km i jest OK. Od znajomego mechanika dowiedziałem się że w 95% spadek mocy w silnikach DTI to wina nieszczelności przewodów powietrza i podciśnienia

26.08.2010 13:35:28 napisz odpowiedź
~Lukas

Oceń przydatność:

0
0

Witam, mam możliwość kupna Vectre C 2.2DTI 125KM na łańcuszku,skrzynia automat Triptronic, jednak po Waszych wpisach mam pewne obawy co do pracy tego silnika.Samochód jest z 2004r, przejechane ma ok. 170 tys.km. Pomóżcie i powiedzcie czy warto go brać ?

16.08.2010 18:23:43 napisz odpowiedź
~krzycho

Oceń przydatność:

0
0

witam posiadaczy VC wlaśnie zakupilem z silnikiem 1,9cdti 150 koników i mam takie pytanko czy podczas otwierania centrlnego czy otwrcia drzwi włącza się jakiś wentylatorek czy to jakies zwarcie powoduje że on się załącza ale na chwilę później podczas jazdy jest OK

04.08.2010 20:55:04 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Musisz wiedzieć że każdy diesel od 2006 r.ma filtr cząstek stałych i trzeba robić trasy żeby nie było problemów. http://auto-krak.pl/tag/opel-podkarpacie/ to ci wyjaśni parę rzeczy a co do opinii to na forum opla i nie tylko.

25.07.2010 13:18:03 napisz odpowiedź
~TINA

Oceń przydatność:

0
0

witam,około 35000zł chcę wydać na Vectrę combi CDTI 1,9-150KM z 08/2006r.Przebieg prawdopodobnie 134000km.Czy to dobra decyzja?.Jeżeli możecie doradzcie,czy może inna marka pojazdu w tym przedziale cenowym.

25.07.2010 13:00:39 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Znalazłem takie coś. Zobacz pokrewne.
http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/

24.07.2010 18:39:01 napisz odpowiedź
~Marcin

Oceń przydatność:

4
0

Koledzy czy wszystkie vectry gts 2,2 disel są na łańcuszku czy nie, bo mam rozbieżne informacje ?

24.07.2010 09:12:30 napisz odpowiedź
~Marcin

Oceń przydatność:

0
0

Dzięki domingo za rady. Jakby ktoś miał coś ciekawego do dodania to będę wdzięczny. Pozdrawiam

24.07.2010 07:08:59 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Po 1 primo.czy równo pracuje silnik,czy nie kopci.
Po 2 primo.zajrzyj pod uczszelki,dzwi,szyb czy nie bity
Po 3 podwozie,wycieki silnika,półosi,maglownicy
Po 4 otwórz bagażnik zajrzyj pod koło zapasowe(czy nie ma proszku,nalotu po malowaniu)lepiej wiedzieć.
Po 5 stacja diagnostyczna(amortyzatory,hamulce,wahacze.
Po 6 sezon po POWODZI,skąd naprawę pochodzi.
Po 7 jak auto jest z zagranicy to 300 tyś.i więcej jest rzeczywistym przebiegiem.no chyba że kupujesz od emeryta.Udanych zakupów.

23.07.2010 20:10:40 napisz odpowiedź
~Marcin

Oceń przydatność:

0
0

Koledzy zamierzam kupić vectre gts 2,2 disel rocznik około 2003 poradźcie mi na co zwrócić szczególną uwagę?? Dzięki z góry.

23.07.2010 08:02:12 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Mariusz Ruda ?l. Koch?owice przy trasie A4 kierunek Wroc?aw skr?casz w prawo ul.Wyzwolenia nie pami?tam nr.

21.07.2010 15:59:57 napisz odpowiedź
~Przemek

Oceń przydatność:

0
0

Mariusz, po takim opisie to z pytaniem co może byc przyczyna to tylko do wróżki bo tutaj wszystkim wytłukły się szklane kule. A druga sprawa kilka osób miało podobny objaw, przeczytałeś wyżej co im pomogło??

21.07.2010 14:13:05 napisz odpowiedź
~Mariusz

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich... Posiadam vectre c 2003 r. 2.0 Dti potrzbuję dobrego mechanika na śląsku który poradzi sobie z naprawą - auto straciło moc. Pomóżcie co może być przyczyną?

15.07.2010 07:06:30 napisz odpowiedź
~Kuba

Oceń przydatność:

0
0

Ludzie narzekają na awarie diesli w Mondeo i Vectrach (wtryski, turbiny, dwumasy).
Przejechałem 300kkm Mondeo i 140 kkm Vectrą. I zero problema.
Kilka rad:
1. Dobry (a nawet bardzo dobry) olej zmieniany na czas, (a nawet przed czasem). Oczywiście z filtrem.
2. Regularna wymiana filtrów powietrza i paliwa.
3. Od czasu do czasu dodanie do paliwa stosownych dodatków konserwująco - czyszczących. Szczególnie zimą. Nie muszę dodawać, że tankowanie w dobrych, sprawdzonych stacjach.
4. Po odpaleniu przed ruszeniem, około 10 sek pyrkotania silniczka na postoju i spokojna jazda (max. poniżej 2000 obr) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej.
5. Po dojechaniu do celu - co najmniej kilkanaście sekund spokojnego pyrkotania silnika na wolnych obrotach (tym dłużej, im więcej dostał w "de" silnik na trasie).
6. Redukcja - zawsze jak się da wg takiego algorytmu: bieg -> luz -> lekki międzygaz -> niższy bieg -> noga puszczająca sprzęgło mija się z nogą wciskającą gaz. To chroni dwumasowe koło.
Dodam, że używam też VW T-4 rocznik 1999 z przebiegiem 464 kkm. Też bez problemów.

10.07.2010 22:22:25 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Witaj czesiek,
Oczywiście, że można naprawiać CIMy.
Koszt naprawy w Aso, to coś nieco ponad 2000zł... Osobiście podpowiem tylko, że w Rybniku (woj. Śląskie) jest powszechnie ceniony fachowiec, który naprawi praktycznie każdą usterkę CIMa i to w błyskawicznym czasie. Koszt naprawy u niego oscyluje w granicach 600-700zł i daje gwarancję na naprawiony CIM!
Pozdrawiam

08.07.2010 13:45:33 napisz odpowiedź
~czesiek

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich... Posiadam vc 2002 r. 2.0 Dti i siadł mi cim...Ogólnie od czasu do czasu swieci kontrolka z kluczem potem zacinaja się wycieraczki padaja zegary na wyswietlaczu pojawia się F i jeszcze jest proble z kierunkowskazami... Prosze was pomóżcie co robić???? Czy cim mozna jakoś naprawić ???

07.07.2010 18:27:18 napisz odpowiedź
~Chcący kupić

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich użytkowników forum VC.Borykam sie z zamiarem kupna VC 2,2DTI.Ale z tego co sie naczytałem o tych modelach, to już tylko podoba mi sie chyba sylwetka tego auta.Napiszcie mi jeszcze tylko prosze czy modele z 2004r 2,2 DTI GTS posiadaja te tgz filtry cząstek stałych i ewentualnie jaka jest żywotność takiego filtra.Za pomoc WIELKIE DZIĘKI.Pozdrowienia.

07.07.2010 12:33:45 napisz odpowiedź
~Bartek

Oceń przydatność:

0
0

Witam Jeżdżę Vectrą GTS 1.9 diesel 150km. Samochód posiadam od nowości, już 2 lata. Jak do tej pory nie miałęm żadnych problemów. Wsiadam, odpalam i jadę. Prowadzi się rewelacyjnie. Narazie nie było żadnych usterek. Pozdrawiam

06.07.2010 16:36:09 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Witam.Ja jestem posiadaczem VC 2.0 DTI kombi z 2005 r.przebieg 189 tyś.i polecam.Na trasie 5L.(zapakowane auto w 5 os.)cykl mieszany 6.3L.W maju minął rok jak go kupiłem i nie było żadnej niespodziewanej awarii.Ale demon prędkości to to nie jest ale coś za coś.

25.06.2010 19:41:39 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Witam wawkumpel,
Postaram się Panu pokrótce pomóc. Widzę, że nie jest Pan nawet zdecydowany czy chce diesla czy benzynę. To ja się wypowiem na temat diesli w tym egzemplarzu, bo o nich trochę wiem. Mamy do wyboru silniki: 1.9, 2.0, 2.2, 3.0. Od razu postaram się przybliżyć dlaczego silnik diesla to zła decyzja. Silnik 3.0 CDTI nie dość, że duży, zatem i opłaty spore i spalanie, to w dodatku jest to najgorszy silnik dostępny w modelu. Jest on zupełnie niestabilny i bardzo słabo dopracowany. O silnikach 2.0 i 2.2 DTI nie będę się wypowiadał, bo mamy tutaj cały wątek o nich... myślę, że wystarczy. I na koniec najlepsze, ale nie znaczy, że dobre 1.9 CDTI. Mamy tutaj do wyboru 120KM i 150KM. Chodzą pogłoski, że 150KM ten silnik nie wytrzymuje, jest to dla niego za dużo, a wybór 120KM, który jest najbardziej stabilną jednostką w VC w tym wypadku uważałbym za błąd, gdyż zdecydował się Pan na kombi, a jak wiadomo jest on o tonę cięższy od sedana, a już tam ludziom brakuje mocy, zatem taki kombi często załadowany, mógłby po prostu się "nie poruszać".
Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu Panu pomogłem :)
Pozdrawiam

21.06.2010 23:44:26 napisz odpowiedź
~wawkumpel

Oceń przydatność:

0
0

zwracam sie do wszystkich z zapytaniem? chce kupic opla vectre c caravan.tylko jestem w głebokiej rozterce jaki disel czy bezyna i jaki silnik?.mam na mysli uto uzywane jaki przebieg jest zalecany.i czy auto 4 letnie z przebiegiem 117000 szykuje wiele niespodzianek.prosze o rady .dziekuje za wasza pomoc .

21.06.2010 22:12:45 napisz odpowiedź
~Pawel

Oceń przydatność:

0
0

witam.problem w tym ze chwilowo jestem za granicą PL.o dobrego mechanika tu trudno a na servis mnie niestety nie stać......żeby ktoś sobie nie pomyślał:to ze jestem za granicą to nie znaczy ze jestem kasiasty....niestety nie zarabiam tu nawet srednio....mam podstawowa i dziecko na utrymaniu.ale jakos daje rade...
wracając do tematu auta:sciaglem egr i okazało sie ze prześwitu brak....wyczysciłem troche i juz mniej puka.rozbiore wszystko w sobote i wyczyszcze.ale dalej slychac jakby jakas spreżynka sie rozleciala.czy mozliwe ze cos w dolocie padło i słychac to w pobliżu pompy wtryskowej???
Dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam

06.05.2010 20:05:23 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Paweł napisz skąd jesteś może ktoś ci poleci sprawdzonego mechanika.W Rudzie Śl.-Kochłowice przy trasie A4 kierunek Wrocław jest taki co tylko dieslami się zajmuje i go polecam.A co do oleju KRISTOF to zależy co masz wlane teraz i jaki przebieg.Jak masz syntetyk i nie ma wycieków to lej syntetyk,w innym przypadku półsyntetyk

06.05.2010 12:06:49 napisz odpowiedź
~KRISTOF

Oceń przydatność:

0
0

PANOWIE JAKI OLEJ LAC DO 1,9 CDTI 120 KM, KUPILEM WLASNIE I ZAMIERZAM WYMIECIC, PRZEJECHANE MA 147TYS. CZEKAM NA POSOPOWIEDZ. DZIEKI I POZDRO

05.05.2010 23:18:49 napisz odpowiedź
~paweł

Oceń przydatność:

0
0

Panowie a może to EGR się rozleciał????jest to możliwe????

05.05.2010 22:39:24 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

0
0

witam ponownie!problem polega na tym ze nie mam jak tego zdjagnozowac czy to napewno łancuch....mialem takie skojarzenia ze to może byc łancuch ale na postoju nie słychać łańcucha,luzu na łancuchu brak....tylko jak jade to terkocze i czasem na postoju przy około 2500 obr słychac jakby spreżyna jakas sie rozleciała. a i jeszcze taki dziwny dzwiek dochodzi z egr.(suchy metaliczny dzwiek jakby tłok bił o cos....)
pozdro pawel

05.05.2010 18:33:33 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Do Pawła.Sądzę że masz do wymiany łańcuch(z twojego opisu tak wynika)uszkodzenie wału dało mu w kość.

05.05.2010 11:43:47 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

0
0

witam.panowie czy miał ktos taki problem w viki c 2.0 dth mianowicie:od strony silnika gdzie jest łancuch rozrzadu wydobywa sie dzwiek jakby pękła sprezyna jakas....jak auto jest na luzie to czasem słychac to przy 2200-3000 obr ale jak jade to cały czas naparza!!!myślalem ze to napinacz paska ale go wymienilem,puzniej wymieniłem rolke wału bo okazało sie ze ktos ją poczęstował młotkiem....no ale grzechotanie dalej wystepuje i nie mam pojęcia co to jest....pomocy chłopaki!!!!prosze!!!!

03.05.2010 22:23:04 napisz odpowiedź
~yari

Oceń przydatność:

0
0

posiadam vectre 2,2DTI co do przechodzenia w stan awaryjny i utrate mocy miałem to samo komputer w ASO nic nie wykazał , zastanawiałem sie i analizowałem kiedy i dlaczego to sie działo .
doszedłem do wniosku że silnik jest bardzo dobrze zabespieczony pod względem przeciązenia , i dlatego w skrajnych przypadkach dochodzi do włączania sie trybu awaryjnego zaletą tego silnika a dla niektórych wada jest to iż ważna role odgrywa tutaj role jakośc paliwa `filtr powietrza oraz filtr paliwa

29.04.2010 12:21:29 napisz odpowiedź
~Kristof

Oceń przydatność:

0
0

Co do utraty mocy !To - Przeplywomierz (wada Opla) wymaga dbania o Filtr Powietrza !( takie male urzadzenie miedzy filtrem powierza a kolektorem ssacym )

19.04.2010 11:00:13 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Szanowny panie kolo.Ja jestem posiadaczem Vectry C 2.0 DTI z 2005r.z obecnym przebiegiem 187 tyś.km.i żadna z tych przypadłości mnie nie spotkała.Więc nie muszę się drapać po głowie skąd na te naprawy brać kasę.Jedynym wytłumaczeniem na te dolegliwości może być fakt, że jeżeli się nie szanuje auta (czytaj obsługa diesla i jazda z rozsądkiem) to taki jest skutek. No chyba że auto kupiło się z małym np.130-180tyś.przebiegiem z zagranicy a ma 8-6 lat.Wtedy to nie dziwi, bo tam 40-60tyś. na rok to normalny przebieg o ile to nie składak.A nazwanie Vectry C "badziewie, szajs" świadczy
że kupił pan grata a nie auto.

31.03.2010 13:53:34 napisz odpowiedź
~kolo

Oceń przydatność:

0
0

wg mnie to najgorszy szajs jakimkolwiek jeździłem vectra 2.0 dti. pozbyłem się naszczeście to badziewie w tych samochodach siada wszystko - wycieraczki, koło dwumasowe, w silniku tysiąc napraw, wahacze, egr,cemi, i wiele innego badziewia omijajcie ten szajs z daleka i nie dawać zarabiać oplowi w serwisach bo sami nie mają pojęcia jak to naprawić bo wam zabraknie na chleb kasy

29.03.2010 21:02:18 napisz odpowiedź
~jacek

Oceń przydatność:

0
0

vectra c spadek mocy przechodzenie w tryb awaryjny . koniecznie wyczyść turbinę w moim przypadku co 50 tysięcy problem znika sam do tego doszłem

28.03.2010 15:33:45 napisz odpowiedź
~KK

Oceń przydatność:

0
0

KK.
Miałem problemy z mocą w vectrze c 2,2 dti pękał wąż od intercelularna to założyłem od lublina, teraz zacina się zawór egr i nie ma mocy.

19.03.2010 22:40:17 napisz odpowiedź
~Patryk

Oceń przydatność:

0
0

wystarczyło odpowiedziec a nie wylewac swoje refleksje co było a co jest

10.03.2010 23:29:57 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Nie chcę być niemiły, ale czy czytałeś chociaż informacje zawarte dotychczas ? Pomimo tego, iż temat nie dotyczy CDTI przewinął się tutaj kilka razy, takim samym przypadkiem jak Pan teraz tutaj, też pisze nie w temacie. Radzę poczytać to, co już jest, a później ewentualnie dopytywać się, a nie znowu powielać wątek. Pozdrawiam

09.03.2010 17:00:31 napisz odpowiedź
~Patryk

Oceń przydatność:

0
0

Prosze napiszcie czy vektra c 1.9 cdti z silnikiem chyba od fiata ma również tak wadliwy silnik jak 2.2 bo noszę sie z zamiarem jej kupna

09.03.2010 01:27:51 napisz odpowiedź
~wip87

Oceń przydatność:

0
0

tankuje na lukoilu bp statoilu jesli chodzi o to paliwo to raczej nie wina jego jakosci. tylko jakby pompa paliwa nie podawala (jesli jest) ale dziwne ze jak juz odpali to potem odpala bez problemu czyli problem gdzies tkwi w przeplywie paliwa a moge miec np wode w filtrze paliwa i zeby tobylo przyczyna??

05.03.2010 22:29:40 napisz odpowiedź
~zadowolony

Oceń przydatność:

0
0

Witam wszystkich!
Poczytałem wasze komentarze i jestem zdziwiony. Posiadam samochód Vectra C 2,0 DTI od nowosci 2004 rok - kupiony w polskim salonie. Serwisowany w terminach i wszystkie usterki usówane natychmiast. Przejechane 200 tys km. Silnik bez żadnych problemów do tej pory zachowuje sie bez zmian - fakt że jest zasłaby do tego samochodu ale widzę to dopiero gdy pojeżdziłem innymi nowszymi autami. Do tej pory wymieniłem amortyzatory, tarcze hamulcowe, końcówki drążka stabilizatora i prawą końcówkę wahacza - zuzycia wynikaja pewnie z powodu wspaniałych naszych dróg. Był regenerowany rozrusznik bo zaczął wydawać dziwne dzwieki. To tyle moich problemów remontowych. Sprawuje sie idealnie. To juz moja czwarta vectra. Samochód jest nie drogi w stosunku do aut ze swojej klasy a zapewnia bdb komfort i wygodę dla pasażerów (mam kombi -jest większy) Prosty w swoim wykonaniu bez "fajerwerków" nieco surowy ale nieżle wykonany. W jeżdzie mieszanej mieści się w 7 litrach. Na trasie nie oszczędzam auta - 140 - 150 km/h bez żadnych problemów. Mógłby być dynamiczniejszy ale bez obciażenia jest to do przeżycia. Polecam ten samochód szczególnie dla rodziny i ludzi lubiących wygodę. Ostatnio jechałem w Octawi jako pasażer- porażka: ciasnya i sztywna.

04.03.2010 19:21:19 napisz odpowiedź
~domingo

Oceń przydatność:

0
0

Witam.W sprawie do wip87.Nalej deprasastor-a(wg.opisu na opakowaniu co do pojemności zbiornika)i zatankuj do pełna na stacji jak polecił Maximus.To na pewno pozwoli wykluczyć że w zbiorniku jest woda.Zbiera się przy niskich temperaturach dlatego trzeba w zimę lać do pełna.

04.03.2010 18:53:25 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Owszem lukiss, robiono niegdyś takie eksperymenty, ale wg mnie jest to sposób z czasów "wsadzania przed chłodnicę kartonu w celu szybszego dogrzania silnika..." Teraz w nowoczesnych silnikach (a w końcu ten model jest już z XXIw.), nie powinno się tego robić, a mianowicie dlatego, bo: powoduje to osadzanie się nagaru na wtryskach oraz szybsze zapychanie katalizatora, a jak wszyscy wiemy, to prowadzi do drastycznych spadków osiągów, czyli mówiąc krótko, odczuwalnie słabsza moc w samochodzie. Pozdrawiam

04.03.2010 15:50:31 napisz odpowiedź
~lukiss

Oceń przydatność:

0
0

Mozecie mi wyjaśnic czy dolewanie oleju do diesla tzn do oleju napędowego`oczywiście w sladowych ilościach` ma jakies pozytywne skutki dla silnika czy są to tylko mity, słyszałem ze dobrze to działa na pompe, ale moze na coś innego szkodzi a może to tylko mity.

03.03.2010 23:09:51 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Wnioskuję, iż insynuuje Pan, że jest to związane z paliwem. Zatem podstawowe pytanie: jakie i gdzie paliwo Pan tankuje ? Co prawda jest to diesel, ale myślę, że również i w tym paliwie są rozbieżności, bo w końcu ceną się różnią. Jeśli tankuje Pan coś najtańszego i nie chce Pan powiedzieć, to proponuje wyjeździć ten bak, a przy następnym tankowaniu zalać coś z wyższej półki, typu Shell czy BP i zobaczyć czy jest jakakolwiek poprawa. Ponadto może Pan zaraz przed uruchomieniem silnika wcisnąć do połowy pedał gazu, puścić i wówczas spróbować odpalić. Wtedy będzie jakaś wizja, czy to rzeczywiście wina paliwa.

03.03.2010 18:27:17 napisz odpowiedź
~wip87

Oceń przydatność:

0
0

swiece sprawdzone sa dobre;/ juz dzisiaj temperatura na minusie i raz odpalil za sekunde zgasl i juz lipa gdy jest na plusie jakos tam daje rade dalej sie go odpalic. wyglada tak ze odpala za pierwszym razem bo ma paliwo z poprzedniego razu zuzyje je i nie moze pobrac nastepnego i gasnie;/

03.03.2010 06:57:23 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Witam. Być może się mylę, ale zdaje mi się, że jest to jedna z cięższych do zlokalizowania "usterek", bo skoro odpala, to raczej niedogodność. Może to być pompa, a raczej przekaźnik pompy paliwa albo coś z aparatem zapłonowym, np. przestawienie albo świece już lekko zużyte. Naprawdę w tym wypadku przyczyn może być sporo. Osobiście radzę podjechać do dobrego mechanika na oględziny. Pozdrawiam.

02.03.2010 19:27:33 napisz odpowiedź
~wip87

Oceń przydatność:

0
0

a czy ktos moze spotkal sie z taka usterka silnik 2.0dti 100km: silnik cieply odpala bez problemu po dluzszym postoju zachowuje sie jakby nie mogl pobrac paliwa ale po dluzszym trzymaniu na rozruszniku zalapuje i odpala czasami od razu gasnie ale za drugim razem odpala na cieplym silniku jakby nie bylo usterki na komputerze nic nie wyskakuje. filtr paliwa zmieniany 8tys temu. czy to moze byc pompa(lepiej zeby nie) czy jakas inna usterka ?

01.03.2010 22:39:48 napisz odpowiedź
~jery612

Oceń przydatność:

0
0

Do Marcinsss-a i Lukiss-a. Miałem taki problem z Passatem błąd tkwił w odprężaczu przy turbinie. Jest to gumowa membrana ktura reguluje dopływ powietrza do turbiny wymieniłem i po kłopocie. Jeżdziłem Vectrą C z silnikiem 1,9 CDTI 120KM zrobiłem 350000 tyś.km.Super motor żadnej awari oprucz wymiany uszczelniacza między silnikiem a skrzynią biegów.Polecam te auto .Obecnie kupiłem vw Tourana 2006r. 2,0 TDI 140KM i nie wiem czy dobrze zrobiłem.Pozdrawiam

16.02.2010 10:38:00 napisz odpowiedź
~Krzysiek

Oceń przydatność:

0
0

Wiecie może jaki jest czujnik położenia wałka rozrządu w 2.2 DTI i gdzie jest umieszczony i czy do niego jest łatwy dostęp? Podobno są dwa rodzaje.

11.02.2010 14:09:25 napisz odpowiedź
~Uzytkownik VC

Oceń przydatność:

0
0

Witam kolego Krzysiek ja miwłem chyba ten sam problem ze swoja 2,2DTI. Komputer pokazywał mi ze czujnik położenia wałka rozrządu mam do wymiany tgz. czujnik Halla.Wymieniłem i nic to nie dalo.Okazało sie dopiero ze jakis czujnik przy pompie był do wymiany ktory chyba współpracuje z czujnikiem Halla i komputer tak to odczytuje.Niektórzy fachowcy kazali mi juz wymieniać pompe i o mało tego nie zrobiłem.Nie daj sie nabrać na na wymiane pompy oczywiście pompy padają, ala najpierw sprawdz wszystko a pompe wymieniaj ostatecznie i musi byc to pewne to sa za duże koszty zeby zgadywać.U mnie to pomoglo.Pozdrawiam.

07.02.2010 23:18:45 napisz odpowiedź
~Krzysiek

Oceń przydatność:

0
0

Witam ja również mam problem ze spadkiem mocy , komputer pokazuje że do wymiany jest czujnik wałka rozrządu ale nie jestem pewjen czy o to chodzi? Czasami jest tak że jak jadę samochodem w pewnym momęcie teraci moc i staje, filtru też od jakiegoś czasu nie miałem wymienianego. Pomóżcie mi!

07.02.2010 21:39:09 napisz odpowiedź
~zdecydowany

Oceń przydatność:

0
0

Dzieki za rady. Nie spodziewałem się aż tak wielu.
Wybrałem Skodę.

06.02.2010 22:11:21 napisz odpowiedź
~niezdecydowany

Oceń przydatność:

0
0

Witam!!!
Czy ktoś może mi doradzić? Mam do wyboru:
-Vectra 1.9 CDTi (SRi 150) 2006r
-Octavia 2.0 TDI (140) 2007r
Oba autka mają zrobione około 100 tyś
Z góry dzięki za opinie

03.02.2010 21:58:35 napisz odpowiedź
~Stanes1

Oceń przydatność:

0
0

Jak juz pisałem wczesniej mam GTS-a 2,2DTI i ten pojawiający sie problem utraty mocy co pewien czas.Jeżeli jest to możliwe prosze o pomoc.Co z tym zrobić od czego zaczynać,żeby nie wymieniać pompy czy turbo jak to twierdzą w serwisach bo podobno nie zawsze jest to konieczne a koszty sa niemałe.Jak czytam wasze wypowiedzi to widze że pan Maximus posiada nie małą wiedze na ten temati ogolnie o vectrach c.Nie wiem co mam robić problem ten oczywiście znikną jakieś 1500km temu,zdażyło jej sie to już dwa razy i teraz czekam na kolejny.Czytałem o tych zaworach recyrkulacji spalin EGR i przepustnicach, ale nie wiem czy zaczynać od tego czy czekać aż ten problem sie nasili i może komputer coś pokaże bo do tej pory pokazuje brak usterek.Prosze o pomoc.Pozdrawiam.

28.01.2010 22:03:09 napisz odpowiedź
~Bezy

Oceń przydatność:

0
0

Mja Vektra tesz traciła na mocy. Serwisy warsztaty mehanicy tylko kasa i kasa. Przyczynę sam usunełem wymieniłem filtr powietrza

26.01.2010 15:52:08 napisz odpowiedź
~Stanes1

Oceń przydatność:

0
0

Może jeszcze ktoś posiada jakąś wiedze na temat tej utraty mocy w Vectrach C,bo miałem juz taki przypadek ze swoją 2,2DTI,ale wszystko wrociło do normy,a niechciałbym wymieniac jak to twierdza w serwisach pompe czy turbo,bo widze jak czytam na forum że nie zawsze jest to konieczne a koszty sa nie małe.Pozdrawiam

19.01.2010 19:44:33 napisz odpowiedź
~flemming8

Oceń przydatność:

0
0

Mam vectrę 2,2 dti z 2003 roku, przebieg 240 tyś km. po 130 tyś wymieniłem turbinę na regenerowaną (1200zł) i to tyle jeżźeli chodzi o silnik. Miałem podobny problem jak Marcinsss, okazało się że przewód doprowadzający powietrze do turbiny (ten przy chłodnicy) był po prostu pęknięty od spodu i turbina zasysała nadmiar powietrza, co komputer odczytywał jako błąd i przechodził w tryb awaryjny. po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. może to coś pomoże . Pozdrawiam

15.01.2010 19:09:25 napisz odpowiedź
~Lukiss

Oceń przydatność:

0
0

Ja tez podobnie jak moj poprzednik pan Marcinsss jestem w posiadaniu Vectry C 2,2DTI i mam chyba ten sam problem.Samochód sprawuje sie dobrze,ale po przejechaniu pewnych km ok.1000 traci moc i przechodzi w system awaryjny,nastepnie po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy.Zdażyło jej sie to już dwa razy a po podłączeniu do komputera,komputer nie pokazuje żadnych usterek.Auto ma przejechane 120.000km.Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedze na ten temat to prosze o pomoc i rade..

15.01.2010 11:44:14 napisz odpowiedź
~Marcinsss

Oceń przydatność:

0
0

Mam vc 2,2dti, samochód sprawuje się dobrze ale ma mały mankament , zdarza się że autko taraci moc i jest przymulone wtedy przechodzi w system awaryjny. Był naprawiany aso wymieniono w nim kolektor ssący, przejechałem nim 700 km i problem się powtarza.Udałem się do drugiego serwisu który mi wymienił zawór turbo sprężarki, i usterka powtarza się ponownie. Udałem się do trzeciego serwisu który zalecił zregenerowanie turbo spężarki, i ciągle to samo po jakiś 1000km.Co może być przyczyną???

11.01.2010 17:11:59 napisz odpowiedź
~Piotr

Oceń przydatność:

0
0

Opowiedź: miałem takie obiawy utraty mocy w zafira 2l disel, okazało się, że padł przepływomierz koszt z naprawą 350zł

18.12.2009 22:38:40 napisz odpowiedź
~robert bob

Oceń przydatność:

1
0

potrzebuje porady do opla vectry c z 2003r. 2.0 dti na łancuchu i manualną skrzynia. auto jest słabe i przymulaste.

15.12.2009 13:57:56 napisz odpowiedź
~misiekb0

Oceń przydatność:

0
0

A ja posiadam 1.9 DCTI 120 KM 150 000 km i wymieniałem już EGR - 490pln, koło dwumasowe - 3600pln (bez robocizny, serwis 1500pln) . A i tak będę uważał że to kwestia szczęścia, jaki egzemplarz się trafi, zarówno w oplu jak i w każdej innej marce.

15.12.2009 13:22:30 napisz odpowiedź
~MarC0

Oceń przydatność:

0
0

Mam silnik 1.9CDTI 150KM za przebiegiem 152kkm. Jestem właścicielem od 134kkm.
Usterki:
- uszkodzona listwa głowicy kolektora - regeneracja 350zł.
- diody na alternatorze i regulator napięcia - 120zł.

Sądzę, że można uznać ten silnik za mało awaryjny.

18.10.2009 10:43:07 napisz odpowiedź
~Andrew

Oceń przydatność:

0
0

Nie wiem o jaka usterkowosc chodzi Panu "Maximus" mam ten silnik w Vectrze GTS z przebiegiem ponad 330 tys km i jak na razie tylko czujnik kolektora byl wymienieany koszt 230 zł, pozatym chodzi ABSOLUTNIE NIC, tylko OLEJ I FILTRY zmieniane na czas ja na czas (co 15 tys KM)

29.08.2009 14:15:01 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
1

Jeśli tylko pomiędzy tymi dwoma jest wybór, to ciężko wybrać. 2.2 jest starym modelem, a 1.9 nowym, jednak obydwa są uznawana za wadliwe. Polecałbym 1.9, ale ze 120km, bo chodzą pogłoski, że 150km na ten silnik jest za dużo i nie wytrzymuje tego. Palą podobnie, ale 120 pewniejsza. Jeśli auto marzeń, to VC, to tylko z silnikiem 1.9 i 120km, jest najbardziej pewny, ale NIE mówię, że bezawaryjny. Takie jest moje zdanie.

04.08.2009 13:54:17 napisz odpowiedź
~Marian

Oceń przydatność:

0
0

Oczywiście że 2.2, prosty silnik i mało wadliwy. Jest dynamiczny jak na swoje 125ps. Mam i śmiało polecam ale z rozrządem na łańcuchu.

03.08.2009 14:33:20 napisz odpowiedź
~Stig_GT

Oceń przydatność:

0
0

To decydowac sie na silnik 2.2 DTI 125PS czy skusić sie na nowszy 1.9 150PS bodajrze od Fiata?

02.08.2009 21:58:54 napisz odpowiedź
~Maximus

Oceń przydatność:

0
0

Ponadto dość częstą usterką w silniku 2.2 DTI jest pęknięcie/urwanie/zużycie, jak zwał, tak zwał, koła pasowego. Scharakteryzowanie przed czasem jego zużycia może oszczędzić większych szkód, a co za tym idzie wydatków. Objawami jego zużycia są: szarpanie paskiem, które może powodować głośniejsza pracę osprzętu, lekkie buczenie przy pewnych obrotach lub dźwięk "szurania". Koszt nowego koła pasowego, to wydatek ok. 500zł, a najbardziej polecaną firmą produkującą ten element jest Corteco.

11.07.2009 23:39:19 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Vectra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych Vectry A i B, zapragnął sięgnąć po więcej, dzięki Vectrze C. Auto zamknęło jednak tę linię modelową i dziś jest dostępne tylko na rynku wtórnym. Czy warto wziąć je pod uwagę podczas zakupu?
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Opel Vectra C