Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Skoda Octavia I - Typowe usterki

Skoda
Octavia
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Skoda Octavia I
lista silników Skoda Octavia I
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Pokaż

Skoda Octavia I - szczegóły typowej usterki

Spadek mocy.

Skoda Octavia I
~Octavia
dodał 08.03.2009 10:29:01

Komentarz

Spadek mocy przy dynamicznym przyśpieszaniu. Po włączeniu powtórne silnika problem znika. Nie wiem co jest. Wielu znajomych ma to samo. Średnio 3 razy w tygodniu się pojawia usterka.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

4
76

od 15 do 30

15
61

od 30 do 45

0
59

od 45 do 60

2
56

od 60 do 75

3
53

od 75 do 90

2
51

od 90 do 105

1
49

od 105 do 120

4
45

od 120 do 135

3
41

od 135 do 150

6
35

od 150 do 165

16
19

od 165 do 180

2
17

od 180 do 195

5
12

od 195 do 210

4
8

od 210 do 225

1
7

od 225 do 240

1
6

od 240 do 255

1
3

od 255 do 270

0
2

od 270 do 285

0
2

od 285 do 300

0
2

od 300 do 315

1
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

od 390 do 405

0
1

od 405 do 420

0
1

od 420 do 435

0
1

od 435 do 450

0
1

od 450 do 465

0
1

od 465 do 480

0
1

od 480 do 495

0
1

więcej niż 495

1
0
Komentarze kierowców (45 komentarzy)
~OKTAWKA
0
|
0

Mam Octavię II 1.9 tdi na DSG,zaczipowana na 130.Czwarty mechanik z rzędu wymieniony przepływomierz,egr.Przestała kopcić na czarno,ale jest tak:zjeżdżam z dłuższej góry biegi ida jak w masło,dodaję gazu pod góre szarpnie parę razy,słabnie moc i najlepiej wyłączyć silnik to wraca z powrotem do normalnej jazdy,jeszcze jedno jak jest zimna ,albo po dłuższym postoju szarpie między 1,2,3 trzeba przełączyć na tiptronic i powoli jechać po ruszeniu temperatury znowu jedzie ok,zwariuję z tym autem,POMOCY

05.12.2014 14:11:59 | napisz odpowiedź
~kanton
0
|
0

sprawdź interculer ja miałem przetarty i dostawało się lewe powietrze pospawali mi i jest jak ta lala

12.09.2014 23:27:46 | napisz odpowiedź
~Sylwester
1
|
0

Do nadir: Miałem problem z obrotami biegu jałowego, wymieniałem różne części niepotrzebnie. Wystarczyło uszczelnić połączenie kolektora ssącego z głowicą, posmarowałem sylikonem i problem zniknął. To częsty problem plastikowych kolektorów. 1.6 101KM

02.03.2014 12:12:41 | napisz odpowiedź
~Piter śląsk
6
|
0

u mnie spadek mocy też występował ale nie była to turbina choć tak większość mówiła obroty skakały w Katowicach poznałem gościa co naprawił to na miejscu zrobiłem już kilka tysięcy i wszystko w jak najlepszym porządku nie wiem co robił ale ważne że zrobił i koszty niewielkie w porównaniu z innymi servisami które to chciały wymieniać turbo i mówili że za wolno jeżdżę teraz też wolno się poruszam i usterka nie występuje jeżeli ktoś by zechciał to jest numer do niego 884-689-903 może jeszcze komuś pomoże

03.02.2013 10:09:27 | napisz odpowiedź
~adam
7
|
4

W vw golf 4 spadek mocy po przekroczeniu 120km/h, diagnoza: turbina zamula. Trzeba wyczyścić i będzie ok. Prawda jest taka, trzeba czasem auto przegonić jak się ma turbinę, chyba ze ktoś woli się ciągle chwalić spalaniem 4litry ropy na sto, a później płakać :)

07.01.2013 14:01:15 | napisz odpowiedź
~golf
0
|
2

ale na starym silniku byla moc tylko olej bral po wymianie słupka brak mocy

01.11.2012 12:51:16 | napisz odpowiedź
~golf
2
|
1

czesc wlasnie mam problem mam golfa 2003rok i miałem padniety silnik i kupilem słupek od skody 1,9 101 km osprzet mialem swoje i jest brak mocy ktos cos wie

01.11.2012 12:48:18 | napisz odpowiedź
~8TV
3
|
0

ta skoda to 2002 110 km max predkosc to 120km/g czy 3 czy 5i tak 120 zamulona jak poprzedni wlasciciel z lidzbarga8t

09.02.2012 12:20:34 | napisz odpowiedź
~nadir
1
|
2

ta skodziawka to z 2002r. :)

28.01.2012 23:28:34 | napisz odpowiedź
~nadir
2
|
0

witam,kupiłam octavie 1,6 55kw/75km z 2008r i mam cholerny problem z obrotami-silnik gasł na wolnych obrotach.Wymieniona została przepustnica i czujnik spalania stukowego,jest poprawa bo juz nie gasnie ale na wolnych obroty nadal wachlują, szarpie silnikiem. Czy ktos miał taki przypadek?

28.01.2012 23:27:09 | napisz odpowiedź
~Kris
0
|
0

Do nadir:U mnie takie objawy wywoływała sonda lambda. Po jej odłączeniu silnik pracuje jak powinien ale jak wiadomo spalanie wzrasta. I po dłuższym czasie wypala się katalizator. Sondę wymieniłem na uniwersalną bosch i silnik działa jak należy

06.12.2014 01:12:25 napisz odpowiedź
~miko4
6
|
0

witam mam problem z octavia 1.9tdi 90 auto stracilo moc wymienilem turbo i przeplywke bylo u mechanika podlonczyl pod kompa i niema zadnych bleduw powiedzial ze wtryski albo pompa wtryskowa sciagnolem katalizator i odpalilem i jest tak samo i auto dalej niema mocy.

26.01.2012 13:47:56 | napisz odpowiedź
~Dudi
5
|
0

Witam mam oktavie 1,8 20V Turbo zaraz po odpaleniu słychać jak by auto paliło na trzy cylindry zamiast na cztery - turkota jak kosiarka ( turkota)i śmierdzi benzyną.
Cewki zostały sprawdzone i są dobre.
Miał może ktoś podobny problem ?

22.12.2011 00:06:19 | napisz odpowiedź
~Papkin
0
|
0

Witam miałem te same objawy na początku wyczyściłem koszt 400 zł nacieszyłem się rok i musiałem zregenerować 1400 zł
nie bać się ostrej jazdy te silniki to lubią tylko jedna rzecz po długiej trasie dać turbinie się wystudzić od razu nie wyłączać silnika niech pochodzi z 2 minuty

07.11.2011 17:23:52 | napisz odpowiedź
~octavia I 1,9 90 KM
2
|
0

Miałem dokładnie to samo. Przyczyna: zapieczona turbina. Częściowa regeneracja + wymiana gruszki = koszt 1000zł. Lepiej nie przedmuchiwać u mechanika, bo przy zmiennej geometrii można nieźle namieszać. Rozruszanie ręczne turbiny może spowodować uszkodzenie łopatek, a wtedy już tylko wymiana turbiny na nową czyli koszt o kolejne 500zł wyższy, o ile nie ulegną uszkodzeniu kolejne podzespoły. Generalnie silniki 1,9 tdi wymagają "deptania", oczywiście bez przesady w drugą stronę, bo można też turbinę wykończyć. Jedyna rada to po prostu jeździć ale nie na oparach i bez dotykania gazu, ciesząc się ze spalania na poziomie 3,5 - 4,5 litra/100km. Lepiej czasem depnąć i niech spali średnio 5,5 to też niezły wynik jak na tak duże i dość ciężkie auto.

14.09.2011 14:47:04 | napisz odpowiedź
~slonik
4
|
1

turbina wyłączała się po przekroczeniu 3tyś obrotów. wymiana turbiny na regenerowaną (1200zł) załatwiła sprawę.

28.06.2011 11:13:59 | napisz odpowiedź
~lukasz old wdz
0
|
8

witam mam problem z turbina spada moc przy 3 tys obrotow a poza tym jak spadaja obroty miedzy zmiana biegow slychac metaliczny grzechot a do tego nie zawsze ale zdaza sie szarpanie przy 1850 2000tys

28.01.2011 18:55:09 | napisz odpowiedź
~Pawel278
1
|
1

Witam wszystkich do KOMPIKA77 mam ten sam problem wyczyściłem swoje turbo ale starczyło na 1,5 roku ale teraz zacina się nawet 4 razy w ciągu dnia potrzebna jest regeneracja koszt około 1400 zł Pozdrawiam

07.01.2011 21:32:01 | napisz odpowiedź
~Kompik77
0
|
0

Witam wszystkich z usterką zawieszania się turbiny!!! Wyczyściłem Turbo starczyło na 8 miesięcy a teraz się zacina 5 razy w tygodniu POOMMOOCCYY silnik 1.9TDI 110KM

03.01.2011 16:04:53 | napisz odpowiedź
~Krzysztof
1
|
0

Miałem to samo. Fachowcy w serwisie fabrycznym chcieli wymienić sprężarkę. Pojechałem do serwisu zajmującego się tuningiem. Sprawdzili że mam tylko 59 konny silnik zamiast 90 konnego. Okazało się że ktoś przy produkcji lutował kable i był zimny lut na kablach do przepływościomierza. Komputer dostawał złe wskazania. Teraz mam 110 konny silnik
Testy na hamowni i próby zdiagnozowania trwały dwa dni, ale i tak zapłaciłem mniej niż w serwisie fabrycznym, który i tak nie usuną by usterki. Usterka była od zakupu fabrycznie nowego samochodu a więc trudna do wyczucia

10.06.2010 14:42:50 | napisz odpowiedź
~maciej
1
|
0

mam silnik 1,9 110 KM długo szukałem bo zamulony był i okazało sieę że to N75 - wymieniłem, minął miesiąc i to samo, pomyślałem sobie kupiłem używke miał praswo. Kupiłem nowy!!! Wymieniłem 4 dni i to samo, masakra normalnie. Co to może być?? Pomóżcie. Aha dodam że byłem u mechanika z tym podlączał VAGa i nie ma żadnych błędów

27.03.2010 13:23:35 | napisz odpowiedź
~adam
0
|
3

Spadek mocy - turbina do czyszczenia

17.03.2010 19:14:52 | napisz odpowiedź
~Andrzej
1
|
0

Witam.Panowie co to jest te N75,napiszcie jak możecie,dzieki.....Mam ten sam problem w Octavi na pompowtrysku 74KW 101KM.

02.03.2010 18:57:25 | napisz odpowiedź
~DAREK
0
|
1

Witam mam Octavie 1.9 TDI 110 KM i jest muł podejrzewam turbinę mam mały przeciek oleju mechanik mówił że w 110km śilnikach to normalka ...

10.02.2010 21:48:14 | napisz odpowiedź
~Sławek
0
|
0

Witam.Proponuję zrobić logi dynamiczne, wtedy znajdziesz przyczynę, ja wymieniłem N75 i jest 0k.

07.02.2010 16:49:31 | napisz odpowiedź
~MarcinP2305
0
|
5

Hej. Octavia 1.9 TDI 110 KM kierownice czyszczone 5 miesięcy temu i chodziła jak żyleta, a od 3 tygodni znów ten sam objaw - 3000 obrotów i pojawia się brak mocy. N75 sprawdzony, fachowiec poradził żeby sprawdzić jak chodzi cięgno "gruszki" i mam wrażenie że się przycina. Po wytworzeniu podcićnienia schodzi na dól ale odbija jakby na 2 razy. Przewody podcićnienia wymnienione. Macie koledzy jakieś pomysły, bo już ręce opadają???

07.02.2010 11:44:24 | napisz odpowiedź
~szymon79
2
|
1

Ja miałem to samo w passacie 1.9 90km.Wymieniłem czujnik od recyrkulacji i usterka zgineła koszt zaminika PIERBURG ok.160zł

26.01.2010 17:45:44 | napisz odpowiedź
~niedziela67
0
|
0

Turbina potrzebuje właściwego traktowania,aby sie nie zapiekała. Po osiagnieciu temperatury przez silnik potrzebuje pracy w pełnym zakresie obrotów,gaszenia silnika po ostrej jeździe po 2-3 minutach.Do pyrkania dieslem to tylko stare silniki bez turbo

31.12.2009 13:09:30 | napisz odpowiedź
~clement
0
|
2

ja tak miałem ale były zapieczone łopatki turbiny po wyczyszczeniu już się nie zacina

16.11.2009 00:22:25 | napisz odpowiedź
~krzysiek
1
|
0

mam 110KM 1,9TDi , przyczyną była przegniła gruszka sterująca kierownicami turbiny
gruszka 150 zł wymiana...4 piwa i 3 godziny ))

01.10.2009 13:19:59 | napisz odpowiedź
~ppiotr4
1
|
0

HMMm u mnie bylo podobnie mam 110 konną Octavie i zmienną geometrię łopatek na turbinie. Byłem u wielu "fachowców" i wydałbym w bród kasy - bo mówili że nową turbinę trzeba - inni grzebali po czujnikach, a tu się okazało że to była przepływka w parze ze źle działającą gruszką- tą przy turbinie. wymiana obu elementów załatwiła sprawę, ale fakt, że mogą to być również i czujniki. Dobrze jest mieć wiec fachowca z vagiem, co nie patrzy nam w kieszeń, tylko żeby wyleczyć autko. jesli VAG wskazuje uszkodzony czujnik - należy go wymienić. Jesli nie wskazuje uszkodzonych czujników, tylko wyskakuej błąd różnicy w ciśnieniu doładowania, to należy zająć się przepływką - sprawdzić na VAGu ciśnie jakie pokazuje przepływka - na III-cim biegu jadąc 40km/h wciskamy gaz w podłogę i powinno rosnąć cisnienie od 850 do około 1200, jesli tak nie ma to wymieniamy przepływkę, jeśli jest? i wyskakuje błąd - to idziemy do turbiny i szukamy w niej usterki: albo gruszka , która nią steruje, albo przewody podciśnieniowe, albo zapieczone łopatki, lub regeneracja turbiny o wymianie nie wspomnę. Szerokiej drogi ppiotr4@o2.pl

08.09.2009 00:19:44 | napisz odpowiedź
~Octavia
1
|
0

Niestety większość mechaników u jakich byłem mówiła przepływomierz. Najprostsze. Jeden wymienił i nic. Drugi to samo, ale sprawdził że jest ok. Nie znalazł. W końcu znalazłem fachmana. U mnie była to turbina i jakieś wada w środku. Przypadek ten sam co większość, spadek mocy i powrót po powtórnym zapaleniu silnika. Niestety to feler octavii. Ja zapłaciłem za usunięcie usterki 220zł.

07.07.2009 23:46:19 | napisz odpowiedź
~piotr
0
|
0

Gdy turbina sie wyłącza przyczyną jest przepływomierz - miałem to samo w skodzie w polsce chcieli mi wymienić całą turbine,bo komputer niepokazuje co dokładnie jest zepsute.Ja sie na to nie zgodziłem a będąc w Holandi podjechałem do skody , powiedziałem co sie dzieje i od razu mi powiedzieli że ten czujnik przepływu powietrza trzeba wymienić. kosztowało mnie to 160 euro -duza różnica gdy za turbo w polsce musiałbym dać jakieś 3000zł

30.06.2009 14:04:59 | napisz odpowiedź
~octan
0
|
0

Panowie takie przypadki jak spadek mocy, najlepiej konsultować na forach internetowych np: OCP i zasięgnąć rady u kolegów którzy przeżyli takie przypadki, żeby nie przepłacać w ASO i nie potrzebnie narażać sie na zbędne koszty. Poszukać kogoś kto zrobi dynamiczne testy VAG-iem i zinterpretuje wyniki.

29.06.2009 23:58:06 | napisz odpowiedź
~TAZ
0
|
0

U MNIE BYŁ TO ZAWOREK N75. POZDRAWIAM

12.06.2009 13:57:12 | napisz odpowiedź
~skodziak
0
|
1

Miałem dokładnie to samo Octavia I 1.9 TDI 110km. Wymieniłem przewody od zaworka strojącego ciśnienie turbiny i objawy słabnięcia zniknęły. Przepływomierz na pewno nie, sprawdźcie sobie intercooler, gruszkę i zawór N75.

26.05.2009 00:45:22 | napisz odpowiedź
~Octavian
0
|
0

Może podać ktoś dokładnie co to było w takiej sytuacji? Mam to samo w octavii.

21.05.2009 07:25:37 | napisz odpowiedź
~OCP
2
|
0

miałem dokładnie to samo octavia I 1.9 TDi 110 KM i co sie okazalo ze przy turbinie jest takie wachadelko ktore zamyka doplyw mocy jesli samochod jest delikatnie uzywany Mechanik mi powiedzial ze od czasu do czasu trzeba przeciagnac autko do 4 tys obrotow jesli jezdzi sie delikatnie tym autkiem i wtedy problemu nie bedzie. U mnie tak sie stalo jak wyskoczyl mi tryb awaryjny wtedy dowiedzilem sie o co chodzi i teraz po prostu autko az leci do przodu

02.05.2009 13:58:15 | napisz odpowiedź
~adamrzecz
2
|
1

adam.wymieniłem wkładkę filtra powietrza na metalową-siatkową.koszt 350zł+80 środki do czyszczenia.jest duża na przyspieszeniu i zużyciu paliwa.silnik szybko osiąga wysokie obroty.na komputerze jeszcze nie byłem

20.04.2009 11:03:13 | napisz odpowiedź
~Andrzej
0
|
2

Jest kilka możliwości:
1. Zapieczone kierownice turbosprężarki - nagromadzenie sadzy w konsekwencji brak możliwości ruchu kierownic - u mnie to się zdarzyło przy 120 tys. km - koszt czyszczenia turbiny i zaworu EGR 450 zł.
2. Uszkodzony zawór podciśnienia N75,sterujący pracą łopatek turbiny (również go wymieniłem dla pewności - koszt 180 zł z ASO)
3. Uszkodzony przepływomierz
4. Przegnita "gruszka" (siłownik) podciśnieniowa przy turbinie, sterująca położeniem łopatek.
Generalnie zawsze należy sprawdzić turbinę podczas jazdy testowej z podpiętym komputerem, kontrolując ciśnienie doładowania. Polega to na tym, że przyspieszamy na pełnym gazie od 40 do 100 na 3. biegu.

18.04.2009 15:55:32 | napisz odpowiedź
~wojtek
0
|
1

miałem to samo w 1,9 TDI 90KM 2004r. powodem był zawór podciśnienia pod turbo koszt ok 250zl.

18.04.2009 13:41:11 | napisz odpowiedź
~adam
1
|
0

mam silnik 1,9 tdi 110km pojazd czasami pracuje jak brzytwa a komp wskazuje niskie spalanie , innym razem jest zamulony-spalanie wysokie.próbowałem dynamicznej jazdy na wys obr pomagało trochę , wymieniłem filtry :paliwa i powietrza nadal jest różnie.jadę do serwisu może to coś da adamrzecz@wp.pl

07.04.2009 00:18:07 | napisz odpowiedź
~iru
0
|
0

Chodzi o spadek mocy np. przy wyprzedzaniu. Jest takie odczucie jakbyś dostał strasznie mocny podmuch wiatru z przodu. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko OK. iru@poczta.onet.pl

25.03.2009 19:23:52 | napisz odpowiedź
~iru
0
|
0

Miałem to samo w silniku 1,9 TDI 90KM, a były tylko zamienione przewody ciśnieniowe podłaczone do turbosprężarki.

25.03.2009 19:20:54 | napisz odpowiedź
~Bartek
1
|
0

to jest prawda najczęściej przyczyną jest uszkodzony przepływomierz w wersji 90kM koszt ok 100-300 zł albo zacinanie się łopatek w turbinie 110kM powstałe przez zamulenie turbiny od czasu do czasu trzeba dość dynamicznie jeździć na dużych obrotach regeneracja ok 700-1200 zł

21.03.2009 13:40:40 | napisz odpowiedź