Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Volkswagen Golf III - Typowe usterki

Volkswagen Golf III - szczegóły typowej usterki

Gibające się koło pasowe na wale korbowym.

Volkswagen Golf III
~Artur
dodał 30.11.2009 11:52:42

Komentarz

Śruba mocująca koło pasowe rozrządu do wału korbowego jest zbyt słaba, wydłuża się jednocześnie klin w kole jest zbyt mały, przez co wyrabia się. Koło pasowe zaczyna się chybotać na boki, jeśli w porę nie zauważy się tego gibania czeka nas wymiana wału razem z kołem i śrubą (najlepiej kupić zestaw od tdi na pompie, tam jest inne rozwiązanie, nie ma klina). W najgorszym przypadku, jeśli kierowca zignoruje problemy z odpalaniem (kopcenie na biało, brak mocy, kulawa praca silnika) usterka ta prowadzi nieuchronnie do urwania się koła pasowego, bądź ścięcia klina, w obu wypadkach prowadzi to do zniszczenia silnika.

Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (14 komentarzy)

~Kuba

Oceń przydatność:

2
0

Witam :-) mam problem z odkręceniem śruby koła pasowego vw lt 35 1.9 sdi ,próbowałem już ,pneumatem ,rurą po rusku ,ani drgnie ,może mi ktoś coś jeszcze doradzić ? z góry dziękuje .Kuba

18.06.2014 11:08:17 napisz odpowiedź
~artur

Oceń przydatność:

0
0

pekl mi wal pewnie przez to gibajace kolo.czy mozna wymienic wal i dalej jezdzic ?

13.02.2013 13:18:11 napisz odpowiedź
~kev

Oceń przydatność:

1
0

Awarie dotyczyły bodajże do rocznika 1994 ale zawsze warto spojrzeć na to kółko tylko mniejsze te wieksze może lekko bić to normalne.

01.11.2012 17:54:05 napisz odpowiedź
~piotr

Oceń przydatność:

0
0

mam pytanie. mam Golfa 3 TDI z 1997 r w kombi. zauważyłem że jak dodaje gazu to coś z przodu mnie "gwiżdże". mam pytanie co to może być, bo z tego co wiem, to nie chodzi tutaj o koła przednie ponieważ ten pisk jeżeli było by coś z kołem to pisk byłby cały czas podczas jazdy. czy to jest coś poważnego?

11.09.2012 13:38:35 napisz odpowiedź
~łukasz

Oceń przydatność:

0
0

mam pytanie jak koło zacznie scinać klin to jekie są efekty w jaki sposób to zauwarzyć czy jest słabszy???

29.08.2012 14:07:42 napisz odpowiedź
~falko

Oceń przydatność:

1
2

Gratuluję !!!za ten klej i życzę miłego demontażu w razie konieczności.Ten klej powinno się stosować do połączeń nierzłączalnych

01.01.2012 02:19:53 napisz odpowiedź
~axr

Oceń przydatność:

0
0

w moim golfie 3 2 razy przerabiałem ten temat. Za drugim razem dałem nową śrubę i kółko na klej do gwintów loctite 270. Silnik przejechał ponad 100tys s nic się nie dzieje teraz kupiłem audi też z AAZ no i pierwsza rzecz jaką robię to ściągam koło kupuję nowe kółko ze śrubą i wkręcam znów na klej smarując oprócz samego gwintu również powierzchnię styku kółka z wałem i śruby z kółkiem.

14.12.2011 08:53:31 napisz odpowiedź
~Voodek

Oceń przydatność:

0
0

Problem dotyczy tylko silnika 1.9TD AAZ. Gibajace sie kolo pasowe rozrzadu i tzw. Scinanie klina to wady fabryczne tego silnika. Jesli ktos chce kupic auto z takim silnikiem to niech dobrze obejrzy rozrzad i kolo pasowe. U mnie byl taki przypadek ze mechanik nie dosc ze dobrze tego kola nie dokrecil to zalozyl je odwrotnie co skonczylo sie urwaniem wlasnie tego kola. Fakt ze to stalo sie jeszcze zanim kupilem auto od poprzedniego wlasciciela, ale nie zwrocilem uwagi na to i naprawa kosztowala mnie 2000 a potem jeszcze 1500 ale to juz na koszt mechanika bo spartolil i jak tutaj ktos juz pisal dokrecil wszystko stara sruba i w efekcie scielo klina

01.06.2011 20:49:19 napisz odpowiedź
~bar

Oceń przydatność:

0
1

czy wyczuje się ręcznie te gibające się koło??? czy tylko wizualnie

22.01.2011 17:41:41 napisz odpowiedź
~GOLF 3 1.9 TD

Oceń przydatność:

0
0

W td AAZ mój ex mechanik zakręcił starą śrube do nowego koła i w wyniku teko doszło do zerwania śruby co za tym idzie do wymainy poszłą cała głowica koszt naprawy 1500 zł oczywiście na koszt mechanika. Unikajcie takich partaczy

31.07.2010 16:56:07 napisz odpowiedź
~jhosef

Oceń przydatność:

0
0

W TDI ten problem nie występuje. W AAZ i 1Y zaleca się wymianę co 2 rozrząd kółko i śrubę mocującą. Koszt niewielki a na pewno się opłaca. Przykręcenie kółka na tą samą śrubę to morderstwo.

08.04.2010 13:01:59 napisz odpowiedź
~baltazar

Oceń przydatność:

2
0

a czy w TDI też to występuje? Możecie zprecyzować cechy tej usterki. Bo ja mam tak, że czasami jak dodaję gazu to auto mi się dziwnie trzęsie.. puszczę gaz to przestaje..ma to miejsce w sumie na każdym biegu gdy obroty mają tak poniżej 2 tys.

03.01.2010 15:20:50 napisz odpowiedź
~Artur

Oceń przydatność:

0
1

Nie wiem czemu zmieniono tytuł, ta usterka dotyczy właściwie tylko silników 1.9 td AAZ, rzadziej 1.9d 1Y; w jednostkach benzynowych dolne koło rozrządu jest mocowane w inny sposób.

24.12.2009 13:43:28 napisz odpowiedź
~iwan

Oceń przydatność:

0
0

uważam to samo gibające się koło to mega problem,mam to samo i roboty co nie miara przy tym strzelił simmering wału Masakra.....

09.12.2009 07:52:43 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf - zobacz filmy

Genewa 2014 - Volkswagen Golf GTE - krótka prezentacja
Genewa 2014 - Volkswagen Golf GTE - krótka prezentacja Legendarna wersja GTI doczekała się... elektrycznej odmiany. Producent deklaruje spalanie na poziomie 1,5 litra na 100 kilometrów. Czy jesteśmy świadkami narodzin nowej, oszczędnej legendy?
Volkswagen Golf GTD - działanie systemu Front Assist
Volkswagen Golf GTD - działanie systemu Front Assist Już wielokrotnie testowaliśmy różne systemy wspomagające jazdę oraz poprawiające bezpieczeństwo. Tym razem znów sprawdzimy, jak poradzi sobie system Front Assist z... kartonami. Co z tego wyszło?
VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady
VW Golf VII - 4 zalety i 4 wady Kochani, przyszedł nam do głowy pomysł, aby do naszych artykułów, opisujących testowane przez nas samochody, dołączać wideokomentarz, omawiający największe zalety i wady tego auta. To jest pierwszy "pilotowy" filmik, zrobiony jak to się mówi "na szybko". Wypadło na VW Golfa VII :-) Czekamy na Wasze opinie. Czy ten kierunek videotestów Wam się podoba? Rozwijać ten temat? Zapraszamy do oglądaniania, przed Wami 4 zalety i 4 wady Volkswagena Golfa VII
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Volkswagen Golf III