Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 75,7 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Marcin
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Jest ok, jak ktoś potrzebuje auta szybkiego, (szczególnie polecam na autostrady) i przewozi mało bagażu. Różnice pomiędzy tym BMW a zwykłymi autami widać przy prędkości powyżej 170km/h. Inne auta tańczą od paska do paska a ten im szybciej jedziesz tym większa frajda! Tylko że w Polsce ta zaleta auta nie jest wykorzystywana i dlatego dla kogoś kto jeździ tym autem 130/140 nie będzie różnicy pomiędzy np. astrą, aurisem, golfem, np. moja mama nie widzi różnicy pomiędzy tym autem a chevroletem aveo... co najgorsze, naprawdę jazda po mieście jest podobna, bmw tylko trochę szybsze...
4,2
~LucS
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Samochód jest super jak na te gabaryty i silnik, choć troche mocy mi brakuje bo dawno niejeździłem z niższą pojemnaścią jak 2.0. Skrzynia 6-biegów nanualna bardzo fajna, tęskniłem za tym, bo trzy poprzednie auta miałem w automacie, opel vectraA, mercedes C-klasa x2, 95' 94' 93'. Teraz coś droższego, nowszego i fajnego, noi mam bmw serii1.
4,8
~ja
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Bardzo polecamy ten samochodzik kupując go będziecie zachwyceni autko daje dużą frajdę z jazdy, jest bezawaryjne, do miasta czy na trasę dla faceta czy kobiety. My jesteśmy bardzo zadowoleni mimo że to bmw 1 a nasza rodzinka liczy 4 osoby autko wystarcza nam i daje dużo radości w codziennym użytkowaniu!
Średnie spalanie dla BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW 2007-2011
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Średnio w Krakowie spala około 8.5 litra na 100km, przy jeździe trochę po centrum + obwodnica Krakowa. W trasie około 7litrów. Gdyby miał jeszcze raz kupować ponownie wybrałbym benzynę ale w wersji 140 konnej 118i. Diesla nie kupiłem w związku z opiniami o awaryjności serii N. To co zaoszczędziłbym na spalaniu diesla, oddałbym przy ewentualnej naprawie. Rzecz jasna dieslem BMW jeździ się znakomicie ale wybrałem 'bezpiecznięjszą' opcję. Silnik N43, obecnie zrobionie 186tys km, czyli moje 36tys km po odkupieniu auta od pierwszego właściciela.
6,8
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Silnik BMW Serii 1 zadawala się niewielką ilością benzyny. Na trasie jadąc w pojedynkę można osiagnać spalanie delikatnie przekraczające granicę 5 l/100km. To wynik dorównujący sławnemu silnikowy VW 1,9 TDI. W mieście auto konsumuje nie więcej niz 9 l/100km przy w miarę dynamicznej jeździe. Jeżeli chodzi o osiągi to w najmniejszym dziecku BMW nie doświadczymy wciskania w fotel przy przyśpieszeniu, jedynie tylni napęd zapewnia frajdę z jazdy,ale tylko na mokrej nawierzchni czy na śniegu. Elastyczność silnika niezachwyca, fakt że można się puruszać na 6 biegu przy prędkości 50, a nawet 40 km/h, a silnik nie będzie błagał nas szarpaniem o zmianę biegu na niższy, aczkolwiek przyśpieszenie bedzie trwało wieki. Maksymalną moc 122 KM silnik osiąga dopiero przy 6 tys.obr/min (praktycznie na końcu skali, gdyż silnik kręci sie do niecałych 7 tys.obrotów), a maksymalny moment obrotowy dopiero powyżej 4 tys.obrotów, zatem aby wykonać dynamiczny manewr wyprzedzania jesteśmy zmuszeni do "ostrej" redukcji biegów. Podsumowyjąc BMW 116i jest oszczędnym, wdzięcznie prowadzącym się samochodem dzięki rewelacyjnemu układowi kierowniczemu, który natychmiastowo reaguję na polecenia kierowcy, ale silnik 1,6 jest zbyt płynie zaprogramowany na naciśnięcie pedału gazu i naturalnie brakuję mocy. Polecam wersję 118d 143KM lub jeszcze lepsza 120d 177KM, którymi miałem możliwośc się przejechać...niestety już po kupnie 116i :(
7,5
BMW Seria 1 E81/E87
Hatchback 5d E87 1.6 116i 122KM 90kW
Przy ciężkiej nodze w mieście i trochę trasy wychodzi 8.6, ale ciężko zejść poniżej 8 przy jeździe delikatnej :D ale wiadomo że bmw sie nie kupuje żeby oszczędzać na paliwie a przyjemność z jazdy nieporównywalne, szczególnie z zawieszeniem M w zakrętach!
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87