Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 113KM 83kW 1990-1993

Lata produkcji: 1990 – 1993
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1993 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~BBMMWW
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Auto kupiłem w Niemczech od pierwszego właściciela, starszego pana który miał 83 lata. Auto posiadał przez 19 lat kupiłem gdy miał 120 tyś przebiegu, przebieg udokumentowany. Gdy kupi się te BMW z pewnego źródła mamy gwarancję, że będzie bezawaryjne. Nigdy nie kupujcie od młodych ludzi bo wtedy dosłownie wszystko nawala. Złe opinie biorą się od ludzi którzy kupili szrot i ciągle biegali po warsztatach. Żeby kupić zadbaną 3 najlepiej jechać do Niemiec. Auto ma 20 lat jeździ się rewelacyjnie, nic się nie psuje oby tak dalej
4,5
~Tomek
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Dobry samochód tylko czesto ma pecha do włascicieli niestety , wystarczy dbać o filtry i olej i autko śmiga aż miło eksploatacja wbrew pozorom niejest droga , mam szacunek do tych aut i denerwują mnie ludzie którzy gazuja te silniki zwłaszcza te mniejsze 1.6 czy 1.8 noj 2.0 , skoro niestać was na benzyne to kupcie diesla lub jakies małe auto typu seicento a Te Beemki zostawcie ludziom którzy mają na benzyne !!!! W swoim aucie wymieniłem chłodnice , visco i tylnie amortyzatory Bilstein B4 a przypomne że auto ma 17 lat więc wymagać od niego bezproblemowej jazdy w nieskończoność jest głupie , ale dla porównania znajomy kupił nową toyote w salonie w 2004r i wiecej wydał na naprawy niż ja za te 17 lat użytkowania auta. Polecam auto ale ludziom którzy zadbają o ten samochód .
4,5
~Artek
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Wygodny samochód , w trase dla 4 osób jest komfortowo , spalanie dość nie wielkie a auto dość zrywne i ma kopa , na dobrych oponach trzyma się drogi jak klej , cześci eksploatacyjne w miare tanie , serwisować nie polecam z dwóch powodów ,1. częsci są drogi a robocizna jeszcze bardziej ,2.w serwisie dopatrzyłem się kilku zaniedbań i niektóre naprawy były robione niechlujnie i niedokładnie.Osobiście polecam zwykłe warsztaty mechaniczne . Ogólnie samochód fajny , wygląd ponadczasowy i nadal przyciąga laski:D. Ogólnie widać że to BMW czyli radość z jazdy.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 113KM 83kW 1990-1993
9,1
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
Ogólnie jestem zadowolony z takowego spalania lecz w zimie niestety, gdy temperatura sięga poniżej -5 to spala w mieście znacznie więcej niż to napisane przeze mnie 13,5. Dochodzi nawet do 17/18. Co do spalania poza miastem to zazwyczaj nie przekracza 10. Ostatnio tankowałem do pełna gazu (30l gazu wchodzi do mojej butli) i przez dwa dni robiłem po ok 170 km. ŁĄCZNIE ZROBIŁEM 336 km od pełnego baku do pustego. Poruszałem się m.in Autostradową Obwodnicą Wrocławia gdzie prędkość oscylowała wokół 130-150 km/h więc dość sporo. Ostatnie 10 km jeździłem tylko po moim mieście. Spalanie ok. 9 l więc wręcz znakomite. Podejrzewam że gdyby nie te 10km po mieście to doszedłbym do 350 km na 30 litrach gazu. Mam instalację zwykłą, nie sekwencję.
14,2
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
spalanie w trasie 9 litrów LPG jest możliwe przy bardzo oszczędnej czyli przewidywalnej jeździe bez niepotrzebnego nagłego przyspieszania i przy hamowaniu silnikiem przed ewentualnymi światłami. 19 litrów odnotowałem w zimie przy lekkiej zabawie tylnim napędem ;P Przy zwykłej jeździe w tych warunkach pewnie zszedłby do około 13-15, jednakże to auto w zimie na konkretnych mrozach pali jednak znacznie więcej niż w lecie. W cyklu mieszanym spalanie jest na poziomie 13.5 litra ale mój styl jazdy jest oszczędny. Przy dynamicznej jeździ łyknie 15 bez problemu.
9,2
BMW Seria 3 E36
Sedan 318 i 113KM 83kW
W mieście przy normalnej jeździe pali 9.8 l, przy dynamicznej nawet 11.5 l. Po za miastem w dłuższej trasie tak do 120 - 7.5 l. Jak na auto, które waży 1645 kg + waga pasażerów to silnik 1.8 zdecydowanie za mało. Myślę że 2.0 byłby najbardziej optymalną opcją do tej budy (sedan). Co do silnika, który mam (m40b18) normalną rzeczą jest głośniejsza praca zaworów. Do driftu trochę za słaby, ale jak na moje pierwsze auto z RWD i wysokie OC to pasuję, ale i tak planuje swapa. W tym silniku podoba bardzo mi się to, że ciągnie od dołu prawie jak diesel, ale za to w górnych obrotach powyżej 5000 rpm, zaczyna brakować mocy. Największy plus należy się BMW za skrzynię, która ma idealne według mojej opinii przełożenia.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan