Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 3

Lata produkcji: 1975 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

F30-F31-F34

Kiedy BMW zaprezentowało serię 5 o kodzie F10 ku bawarskim projektantom posypały się słowa uznania za stworzenie nadzwyczaj atrakcyjnej limuzyny. Pozwoliło to przypuszczać, że równie udaną stylistykę otrzyma seria 3 F30. W rzeczywistości okazało się niestety inaczej - choć jej sylwetkę boczną i tył designerzy upodobnili do chwalonego nadwozia "piątki", pasowi przedniemu zafundowali kształty nawiązujące do często krytykowanej "jedynki". W efekcie otrzymaliśmy samochód, który z daleka przyciąga uwagę zgrabną, elegancką linią czy dynamicznymi przetłoczeniami, ale z bliska potrafi odepchnąć szczegółami stylistycznymi przodu.

Designerskich eksperymentów uniknięto projektując wnętrze i trzeba przyznać, że wyszło to mu na dobre. Stosowane od lat kształty świetnie łączą klasę ze sportowym "zacięciem", nieskomplikowane, analogowe zegary jasno przekazują ważne informacje, a ułożone według zasad ergonomii klawisze i przełączniki okazują się być zaskakująco proste w obsłudze. Tradycyjnie dla BMW, jakość wykończenia stoi na najwyższym poziomie - i materiały, i spasowanie zasługują na ocenę celującą. Prowadzący "trójkę" zapewnioną ma wygodną, dość niską pozycję za kierownicą oraz przyzwoitą widoczność.

To, za co ganiana była poprzednia generacja opisywanego modelu, stało się mocną stroną obecnej odsłony. Mowa o przestronności kabiny pasażerskiej - na tle najbliższych konkurentów bardzo dobrze wypada zarówno ilość miejsca zaoferowana na przednich fotelach, jak i swoboda ruchów zapewniona podróżującym z tyłu. Dorośli mogą mieć jednak problem z dostaniem się na kanapę, bo otwór drzwiowy okazuje się dość wąski. Na pochwałę zasługują zamontowane fotele - są i wygodne, i doskonale przygotowane do podtrzymywania ciała na ciasnych zakrętach. Jeśli chodzi o bagażnik, jest on nie tylko pojemny, ale oferuje też sporo funkcjonalnych skrytek i siatek.

Choć w dziedzinie designu spece z BMW zaliczyli w ostatnich latach kilka wpadek, w kategorii "dopracowanie techniczne" nadal radzą sobie mistrzowsko. Świetnym tego przykładem jest właśnie opisywana "trójka" - jej masa własna została perfekcyjnie rozłożona pomiędzy osie, zawieszenie otrzymało nastawy doskonale łączące stabilność z komfortem, układ kierowniczy został idealnie przygotowany do "komunikacji" z kierowcą, a napęd na tył zyskał kilka elektronicznych systemów pozwalających ujarzmić go niedoświadczonym osobom (systemy te można jednak wyłączyć). W efekcie, auto prowadzi się jak marzenie gwarantując frajdę niespotykaną u konkurencji.

Jak powszechnie wiadomo, produkty luksusowych marek muszą swoje kosztować, więc wysokie ceny serii 3 nie powinny być zaskoczeniem. Ważniejszy jest fakt, że oferta BMW kształtuje się na podobnym poziomie, co u konkurencji. Jak przystało na nowoczesne auto, bogaty standard wyposażenia poszedł w parze z długą listą dodatków (wśród których nie zabrakło różnej maści multimedialnych systemów pokładowych i elementów podkreślających sportowy wizerunek auta). Szkoda tylko, że opcje mocno windują cenę naszej wymarzonej "beemki".

E90-91-92-93

Choć auta BMW spod ręki Chrisa Bangle znane są z kontrowersyjnej stylizacji, trudno odmówić im sportowych ksztaltów. Podobnie jest z serią 3 E90 - niezależnie od wersji nadwoziowej (sedan, kombi, coupe lub cabrio) ujmuje ona designerską dynamiką. Mniej sportu, a więcej elegancji znajdziemy za to w środku - reprezentacyjny styl wnętrza podkreśla zresztą nie tylko jego forma, ale także fenomenalne materiały i fantastyczny montaż. Niezależnie od wersji, w drugim rzędzie siedzeń i w kufrze panuje ciasnota.

O niedostatku przestrzeni zapominamy natychmiast po tym, jak wybierzemy się "trójką" na przejażdżkę - zawieszenie proponuje nam niedoścignioną dla konkurencji trakcję, układ kierowniczy precyzję prowadzenia, a większość silników doskonałe osiągi. Jeśli już o silnikach mowa, ich wybór jest ogromny - możemy wybrać 115-konnego diesla albo... 420-konną "benzynę" zarezerwowaną dla M3. Wśród jednostek godnych polecenia największą uwagę warto zwrócić na 2-litrowy silnik benzynowy (najlepiej sprzed 2007 r.) oraz niesamowicie oszczędnego 3-litrowego diesla (z jedną turbosprężarką).

Paradoksalnie, najdłuższą listą typowych usterek mogą "poszczycić się" egzemplarze BMW serii 3 E90 z końcowych lat produkcji - wszystko dlatego, że w międzyczasie silnikom benzynowym zafundowano bezpośredni wtrysk paliwa, a dieslom standardowy filtr DPF. Te ostatnie cierpią poza tym na problemy charakterystyczne dla współczesnych jednostek wysokoprężnych - defekty turbo czy dwumasowego koła zamachowego. Instalacja elektryczna i zawieszenie zasługują za to na ocenę celującą, bo mimo skomplikowania, są to trwałe elementy. Szkoda tylko, że wszelkie naprawy bawarskiego auta swoje kosztują.

Dane techniczne BMW Seria 3

Silniki

Moc silników 75-431 KM

Poj. silników 1 573-3 999 cm3

Prędkość maks. 154-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,3-18,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 3

Średnia ocena modelu

na podstawie 2474 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 3

Bardzo przeciętnie. Kupuje nowe auto klasy premium więc wymagam nieco więcej. Obraz psuje słaba jakość tego auta. Materiały nie są ... więcejtej klasy jaką bym się spodziewał od tego producenta. Krew psują takie sprawy jak drgający lewarek zmiany biegów, pordzewiałe i widoczne elementy przednich foteli czy drgania kierownicy których nikt nie może wyeliminować. Kierownica pracuje za lekko i nie daje frajdy z jazdy jak w starszych modelach BMW 3. Auto wyraźnie urosło od poprzedniego modelu i zostało celowo wyposażone w gorszej jakości materiały by zaoszczędzić. Na pochwałę zasługuje silnik który jest niezwykle oszczędny i przeciętnie dynamiczny. Zawieszenie jest bardzo dobre. Hamulce też. ukryj
dodano 27.06.2013 przez
Fajne auto. Silnik działa pięknie. chcesz pogonić konie to idzie jak burza. spokojnie pojeździć i zaoszczędzic paliwa to oczywiście ... więcejda się tym autem to zrobić. W srodku wygodnie , miło dla oka i funkcjonalnie. Bez przepychu głupich przycisków i funkcji . Polecam ukryj
dodano 23.07.2012 przez
jak każde auto BMW ma zalety i wady, w tym przypadku zalety przysłaniają wady w bardzo ciekawy sposób, bo co ... więcejz tego, że nie ma wielkiego kopa skoro daje tak niesamowitą precyzję prowadzenia a zawieszenie jest nieziemsko pewne, że po jakimś czasie brak mocy przestaje przeszkadzać? co z tego, że wnętrze nie jest wzorem przestronności, skoro siedzi się w kokpicie a auto obejmuje kierowcę, fotel trzyma z każdej strony, w ręku grubaśna kierownica, drążek zmiany biegów chodzi mocnymi, krótkimi ruchami, a jeśli masz ochotę na relaks to pod prawym łokciem wygodny podłokietnik, a ze względu na tylny napęd i silne [nie znajduję lepszego słowa] zawieszenie pewnie utrzymuje przednie koła na kursie i można prowadzić na luzie jedną ręką [oczywiście tylko przy spacerowej jeździe!], to jest bardzo dobre auto, dobre opisuje tu stosunek zalet do wad, wszystko w BMW jest przemyślane i faktycznie stworzone dla tej firmowej przyjemności z jazdy, trudno to opisać, ale w tym BMW czuję się jak w idealnie dopasowanych sprężystych butach sportowych ukryj
dodano 28.04.2012 przez
Bmw e36 1.8 tds ma swoje wady i zalety jak każde auto. Jeżeli trochę się o nie zadba. Nie mówię, ... więcejżeby wkładac nie wiadomo ile wszystko, ale pilnowac żeby te wszystkie pierdółki na czas naprawiac i serwisowac u dobrych mechaników którzy sie znają i lubią i nie zedrą, to nie stanie się nic poważnego, a ten silnik jest nie do zdarcia i na pewno długo posłuży, jest w miarę ekonomicznie, chociaż trochę słabo, ale żeby coś wyprzedzic daje radę. Znakomicie się to prowadzi, wszystko jest na miarę i pod ręką przez to zamiast zmęczenia czuc tylko radośc. ukryj
dodano 05.07.2011 przez
Zobacz oceny BMW Seria 3 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 3

Pb
5,23 - 22,23
Na podstawie 1998 raportów spalania
ON
4,23 - 13,90
Na podstawie 1030 raportów spalania
LPG
6,33 - 17,17
Na podstawie 599 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 3

Ludzie, zastanówcie się co Wy piszecie! Jeśli ktoś zarabia 800 złotych miesięcznie, niech zakupi Volkswagena Golfa II 1,6 w Dieslu, ... więcejwtedy będzie spalał mu do 8 litrów ropy w mieście, poniżej 6 w trasie (90-100km/h) Według mnie jest to samochód, dla osób ceniących komfort i niezawodność, ale nie stać ich na poruszanie się BMW serii 5 czy 7. Nie oszukujmy się, w dużym mieście, w sporych korkach (godziny szczytu) i przy ciężkiej nodze spalanie może przekroczyć nieco 10L/100km! Ale nie jest to dużo biorąc pod uwagę komfort jazdy! W trasie na dłuższym odcinku bez zatrzymywania, prędkość 130-150km/h spalanie ok 7L/100km aczkolwiek również nie uważam to za wysokie spalanie, biorąc pod uwagę komfort podróżowania, dość spory bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów. Trzeba tylko pilnować napraw, dokonywać ich na czas i używać części oryginalnych albo chociaż markowych zamienników, a nie tanich podróbek z Tesco, a samochód na prawdę odwdzięczy się bezawaryjną jazdą w komfortowych warunkach! Na prawdę autko godne polecenia, ceny części wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują są tanie, bywa że niektóre zaskakująco tanie. Silnik 1,6 ma wystarczającą moc do dynamicznego, sprawnego poruszania się po mieście, na trasie przy odrobinie cierpliwości można osiągnąć ok 200km/h jednak nie polecam, lepiej jeździć w przedziale 130-150, jest wtedy cichutko, wygodnie, a kierowca po przejechaniu 800km wysiada z samochodu wypoczęty i zrelaksowany jak by przed chwilą do niego wsiadł. Nie opłaca się montować gazu, silnik traci na mocy i samochód może stać się dość mułowaty, poza tym przy instalacji LPG trzeba zainwestować w coś lepszego, ponieważ przy taniej instalacji spalanie LPG będzie na tyle wysokie że może stać się nie opłacalne w stosunku do spalania benzyny biorąc pod uwagę mniejszą moc silnika i krótszą jego żywotność. Podsumowując polecam, jeśli jednak ktoś jest zwolennikiem tankowania za 30zł na stacji, niech kieruje się na coś ze stajni Volkswagena (np. Golf II w dieslu, Polo, ewentualnie Lupo chociaż to już wyższy przedział cenowy) Jeśli jednak ktoś jest poważnie zainteresowany BMW E36 316i Coupe/Compact proponuję ściągnąć taki samochód z zachodu, na dzień dzisiejszy w kwocie 8000pln można znaleźć ładny, zadbany, serwisowany na czas i nie katowany egzemplarz, dodatkowo w bogatym wyposażeniu dodatkowo uprzyjemniającym podróżowanie w dalsze trasy (Klima itp) natomiast w Polsce róznie to bywa, "ciśnięcie" do odcięcia, najtańsze zamienniki części, najsłabszej jakości najtańsze paliwo, po paru stłuczkach przeszpachlowany, i na alledrogo "IDEAŁ, FULL OPCJA, BEZWYPADKOWY OD OSOBY STARSZEJ" w przypadku BMW polecam dokładne sprawdzenie pojazdu, ale najpewniejszym jest sprowadzenie go od naszych Zachodnich Sąsiadów. Pozdrawiam ukryj
dodano 15.02.2011 przez
Samochód ten posiadałem w 1991 roku, (auto z kwietnia 1980 r.) 4 biegowy, kolor biały, alufelgi, szyberdach, halogeny, lampy podwójne ... więcejz przodu (wymiana z pojedynczych), przy prędkości 70 kmh to nawet spalał 7-8 litrów, na trasie 90 kmh - 9 litrów, w mieście tak od 11 litrów, ostra jazda miejska to nawet 14 do 17, jak na tamte czasy to było super auto, szczególnie kokpit kierowcy, samochód kupiony w styczniu 1991 r. był sprowadzony z DE, kosztował 36 mln starych zł, w zasadzie to nie było z nim problemów, usterki/serwisowanie : co pewien czas należało regulować gaźnik bo samochód gasł na wolnych obrotach - dlaczego tego nikt nie wiedział , należy dodać ,że w 1991 r. niewielu mechaników znało się na tym samochodzie, części były w zasadzie na zamówienie i kosztowały dosyć sporo w porównaniu do dzisiejszych czasów, popsuła się jakaś malutka uszczelka przy sprzęgle (podczas pracy silnika nie można było zmienić biegu) naprawa chyba 500 tyś starych zł (zarabiało się w 1991 r. około 2 mln starych zł) oczekiwanie na część 2 tygodnie, pojawiła się korozja podwozia - auto miało 11 lat - zrobiono konserwację podwozia, w grudniu 1991 r. auto zostało sprzedane chyba za 28,5 mln starych złotych, podczas wymiany oleju (SIC!)- mechanik wkręcił filtr oleju z Poloneza (taka była znajomość samochodów z zachodu przez polskie warsztaty - rok 1991), na drugi dzień po zapaleniu samochodu z rana i po przejechaniu około 20 metrów (nagłe głośne kliknięcie i zaświeciła się kontrolka oleju) pękła uszczelka tego filtra, rozlał się olej, na szczęście silnik nie ucierpiał - od razu został wyłączony, w czerwcu 1991 r. został wymieniony olej w chłodnicy chyba na borygo - po dwóch dniach z chłodnicy zaczęło ciec, naprawa chłodnicy - uszczelnianie . Podsumowując jak na tamte czasy 1991 r. w RP ten samochód to był bajer, wszyscy się oglądali, niektórzy myśleli, że jest to nówka z salony (SIC!), a faktycznie to był na zachodzie stary samochód (w 1991 r. były już dwie następne generacje tego modelu), który był kupowany np w DE za nieduże pieniądze (wysokie koszty eksploatacji), i przywożony do RP, jak by nie nowa RP w 1991 i "pusty" w zasadzie rynek samochodów zachodnich w nowej RP to te BMW szybko by w Niemczech skończyło na złomie. W 1991 r. do RP naprawdę przywożono kupę złomu - wszystko się wtedy sprzedawało, ale to było inne czasy, inna wartość zł. i potrzeba motoryzacji kraju. Jak ktoś chce porozmawiać wiecej o tym BMW (ciekawe czy jeszcze istnieje - chciałbym go mieć z powrotem - sentyment) to podaje email: gtokarczyk1@op.pl ukryj
dodano 24.05.2015 przez
BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W ... więcejutrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :) ukryj
dodano 10.06.2013 przez
witam, miałem okazję jeździć ok roku czasu BMW E36 z silnikiem M43b18 - czyli z żeliwnym blokiem i rozrządem na ... więcejłańcuszku 115km. Jest to bardzo fajne auto i jeśli trafimy zadbany egzemplarz o co niestety bardzo trudno to jest to auto praktycznie bezawaryjne. W swoim w ciągu roku wymieniłem jedynie końcówki drążków kierowniczych i sworznie przednich wahaczy (wymiany wymagał tylko jeden sworzeń i jedna końcówka drążka ale chciałem mieć z głowy przy jednym ustawianiu zbieżności).Koszt części raczej śmieszny bo za dobrej klasy zamienniki wyszło ok 220PLN. Standardowe wymiany oleju i filtrów też tanie(tylko jeden filtr kabinowy, oleju wchodzi ok 4,5l).Jeśli chodzi o spalanie to jest całkiem fajne na trasie Szczecin-Gdańsk średnie wyszło 6,3l/100km jazda normalnym tempem do max 120km/h. Jeżdżąc normalnie w większości po mieście średnie spalanie waha się na poziomie 8-9l/100km co uważam nie jest złym wynikiem. Spalanie rzędu 12l/100km zanotowano zimą podczas jazdy na krótkich odcinkach(dojazdy do pracy)ale nie oszukujmy się w takich warunkach nawet diesel sporo spali.Wszystkie wyniki z większymi wartościami spalania świadczą tylko i wyłącznie o złym stanie silnika lub większej dynamice jazdy - choć nie uważam żebym jeździł jak emeryt. Jeśli chodzi o jazdę w warunkach zimowych bardzo polecam fabryczną szpere 25% (układ blokujący mechanizm różnicowy)nie ma żadnych problemów z jazdą po nieodśnieżonych drogach.Ogólnie auto bardzo fajne i dość ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie i koszty eksploatacji i mogę je każdemu z czystym sumieniem polecić tylko najpierw polecam się zastanowić czy 115km mi na pewno wystarczy?? Czy może od razu wybrać większy silnik?? Kupując nie zwracałbym uwagi na najtańsze egzemplarze są one przeważnie bardzo "zajechane" a ich reanimacja może okazać się nieopłacalna, lepiej dołożyć parę PLN i mieć pewne auto, które mimo swojego wieku jeszcze trochę posłuży. ukryj
dodano 15.12.2013 przez
Powyższe dane są przeze mnie liczone bardzo precyzyjnie ale wymagają wyjaśnienia - pozycja "średnie minimalne spalanie" to moje ogólne średnie ... więcejspalanie liczone jako wszystkie tankowania do całkowitego przebiegu jaki do tej pory zrobiłem tym samochodem. W sumie przez ponad 4 lata zrobiłem nim 26 503 km i zatankowałem 2154,51 litrów paliwa. Średnie maksymalne spalanie to wartość liczona z pojedynczego tankowania pod korek. Jeżdżę głównie po Krakowie, ale kiedyś z żoną pojechaliśmy tym autem na wakacje z rowerami na dachu, jechałem możliwie oszczędnie i wtedy właśnie osiągnąłem wynik 6,34 l/100 km. Kilka słów komentarza do samego auta - E46 z tym silnikiem jest całkowicie bez sensu. Jeżeli szukamy oszczędnego auta to na pewno nie będzie nim BMW, koszty eksploatacji są o wiele większe niż w innych markach - naszym podstawowym autem jest Megane II kombi z silnikiem 1.5 dCi i to jest o wiele sensowniejsze auto - praktyczne, oszczędne i - jak dotąd - bezawaryjne, wbrew powszechnym opiniom. Jeżeli natomiast koniecznie chcemy BMW bo jesteśmy entuzjastami motoryzacji, to należy poszukać E46 z silnikiem 6-cylindrowym. Będzie o wiele bardziej dynamiczne, rasowe i da nam masę frajdy. A przy okazji pokaźne rachunki to zapłaty. BMW E46 jest już starym autem i nawet gdy ma niewielki przebieg (moje ma 110 tys., tak, autentyczne, bo znam je od nowości) i jest w idealnym stanie, zawsze coś się zepsuje bo to już są po prostu stare auta. A to pojawi się wyciek ze skrzyni, a to pęknie sprężyna, pojawią się luzy w zawieszeniu, padnie zamek centralny albo rozszczelni układ chłodniczy. To wszystko przydarzyło się mi w ostatnich 6 miesiącach. ukryj
dodano 24.10.2014 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 3 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 29 publikacje o BMW Seria 3

Newsy o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 53 newsy o BMW Seria 3

Generacje BMW Seria 3

Nowe BMW Seria 3

nowe BMW Seria 3
BMW Seria 3
ceny od 122 400 zł do 336 100

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 320i 184KM od 2012

w pakiecie 320i

w cenie katalogowej brutto

140 400 zł

Wyposażenie standardowe
Śruby zabezpieczające przed kradzieżą
Tylne drzwi z blokadą dla dzieci
Podłokietnik z przodu i z tyłu zintegrowany z listwą drzwiową
Wyposażenie opcjonalne
Luxury Line (8 298 zł)
Pakiet dla palących (131 zł)
Polski pakiet (9 302 zł)
Pakiety dealerskie
Luxury Line (8 298 zł)
Pakiet dla palących (131 zł)
Polski pakiet (9 302 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty BMW Seria 3

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

10 355

Przejechany dystans

1 453 484 zł

Zatankowanego paliwa

346 793 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 815

Wydanych pieniędzy

698 994 zł

Średnie wydatki na auto

1 173 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 853

Wydanych pieniędzy

877 125 zł

Średnie wydatki na auto

1 472 zł

ZOBACZ 596 dzienników kosztów BMW Seria 3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 3

Liczba wpisów: 77
komentarzy(41)
komentarzy(17)
komentarzy(21)
komentarzy(14)
komentarzy(27)
komentarzy(13)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 3 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW Seria 3

Liczba wpisów: 106
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW Seria 3 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w BMW Seria 3

Liczba wpisów: 106
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem ... więcejgdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji... ukryj
dodano 12.02.2010 przez
Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ... więcejale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka. ukryj
dodano 28.01.2010 przez
Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). ... więcejMam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie! ukryj
dodano 29.08.2011 przez
Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem ... więcejna luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl ukryj
dodano 12.02.2010 przez
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była ... więcejservisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl. ukryj
dodano 20.04.2010 przez
Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na ... więcejkonkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam ukryj
dodano 02.10.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Okazuje się, że właśnie BMW serii 3 to dla kobiet idealny samochód rodzinny. I dlatego to auto wygrało w tej kategorii.
dodano 29.09.2012 przez
W systemie Valvetronic sterowanie dawką powietrza nie odbywa się poprzez sterowanie przepustnicą lecz poprzez zmianę skoku zaworu ssącego. W BMW z systemem Valvetronic zakres skoku…
Sposoby wykonania czynności
dodano 09.04.2013 przez
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć…
dodano 29.09.2012 przez
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od…
dodano 31.03.2012 przez
Seria 3 (E46) 09.99-04 Zerowanie przeglądu wynikającego z przebiegu. Wyłączyć zapłon. Wcisnąć i trzymać przycisk . Włączyć zapłon. Po 5 sek. pojawi się "OIL SEVICE"…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą