Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).

Generacje BMW Seria 3

  • Wybierz generację: F30-F31-F34 (2012 - teraz)
    BMW Seria 3 F30-F31-F34
    BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - prawy bok BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    BMW Seria 3 F30-F31-F34

    Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii...

    więcej o BMW Seria 3 F30-F31-F34

  • Wybierz generację: E90-91-92-93 (2004 - 2013)
    BMW Seria 3 E90-91-92-93
    BMW 330i - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 330i - galeria redakcyjna - widok z tyłu BMW 330i - galeria redakcyjna - widok z tyłu BMW 330i - galeria redakcyjna - szyberdach od wewnątrz BMW 330i - galeria redakcyjna - tylna kanapa BMW 330i - galeria redakcyjna - kokpit

    BMW Seria 3 E90-91-92-93

    Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej...

    więcej o BMW Seria 3 E90-91-92-93

  • Wybierz generację: BMW Seria 3 E46 (1998 - 2007)
    BMW Seria 3 E46
    BMW 330 xi - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 330 xi - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 330 xi - galeria redakcyjna - tył - inne ujęcie BMW 330 xi - galeria redakcyjna - bagażnik BMW 330 xi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni BMW 330 xi - galeria redakcyjna - tylna kanapa

    BMW Seria 3 E46

    Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został...

    więcej o BMW Seria 3 E46

  • Wybierz generację: BMW Seria 3 E36 (1990 - 2000)
    BMW Seria 3 E36
    BMW M3 E36 - lewy bok BMW M3 E36 - widok z tyłu BMW M3 E36 - widok z przodu BMW M3 E36 - skrzynia biegów BMW M3 E36 - deska rozdzielcza BMW M3 E36 - widok ogólny wnętrza

    BMW Seria 3 E36

    Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką...

    więcej o BMW Seria 3 E36

  • Wybierz generację: BMW Seria 3 E30 (1982 - 1994)
    BMW Seria 3 E30
    BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - lewy bok BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza

    BMW Seria 3 E30

    Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy...

    więcej o BMW Seria 3 E30

  • Wybierz generację: BMW Seria 3 E21 (1975 - 1983)
    BMW Seria 3 E21

    BMW Seria 3 E21

    ierwszym przedstawicielem Serii 3 był model E21. Jego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku (w USA samochód debiutował dopiero dwa lata później). Auto będące następcą BMW 2002 wyróżniało się dynamiczną, agresywną sylwetką, która zaowocowała potoczną nazwą...

    więcej o BMW Seria 3 E21

F30-F31-F34

Kiedy BMW zaprezentowało serię 5 o kodzie F10 ku bawarskim projektantom posypały się słowa uznania za stworzenie nadzwyczaj atrakcyjnej limuzyny. Pozwoliło to przypuszczać, że równie udaną stylistykę otrzyma seria 3 F30. W rzeczywistości okazało się niestety inaczej - choć jej sylwetkę boczną i tył designerzy upodobnili do chwalonego nadwozia "piątki", pasowi przedniemu zafundowali kształty nawiązujące do często krytykowanej "jedynki". W efekcie otrzymaliśmy samochód, który z daleka przyciąga uwagę zgrabną, elegancką linią czy dynamicznymi przetłoczeniami, ale z bliska potrafi odepchnąć szczegółami stylistycznymi przodu.

Designerskich eksperymentów uniknięto projektując wnętrze i trzeba przyznać, że wyszło to mu na dobre. Stosowane od lat kształty świetnie łączą klasę ze sportowym "zacięciem", nieskomplikowane, analogowe zegary jasno przekazują ważne informacje, a ułożone według zasad ergonomii klawisze i przełączniki okazują się być zaskakująco proste w obsłudze. Tradycyjnie dla BMW, jakość wykończenia stoi na najwyższym poziomie - i materiały, i spasowanie zasługują na ocenę celującą. Prowadzący "trójkę" zapewnioną ma wygodną, dość niską pozycję za kierownicą oraz przyzwoitą widoczność.

To, za co ganiana była poprzednia generacja opisywanego modelu, stało się mocną stroną obecnej odsłony. Mowa o przestronności kabiny pasażerskiej - na tle najbliższych konkurentów bardzo dobrze wypada zarówno ilość miejsca zaoferowana na przednich fotelach, jak i swoboda ruchów zapewniona podróżującym z tyłu. Dorośli mogą mieć jednak problem z dostaniem się na kanapę, bo otwór drzwiowy okazuje się dość wąski. Na pochwałę zasługują zamontowane fotele - są i wygodne, i doskonale przygotowane do podtrzymywania ciała na ciasnych zakrętach. Jeśli chodzi o bagażnik, jest on nie tylko pojemny, ale oferuje też sporo funkcjonalnych skrytek i siatek.

Choć w dziedzinie designu spece z BMW zaliczyli w ostatnich latach kilka wpadek, w kategorii "dopracowanie techniczne" nadal radzą sobie mistrzowsko. Świetnym tego przykładem jest właśnie opisywana "trójka" - jej masa własna została perfekcyjnie rozłożona pomiędzy osie, zawieszenie otrzymało nastawy doskonale łączące stabilność z komfortem, układ kierowniczy został idealnie przygotowany do "komunikacji" z kierowcą, a napęd na tył zyskał kilka elektronicznych systemów pozwalających ujarzmić go niedoświadczonym osobom (systemy te można jednak wyłączyć). W efekcie, auto prowadzi się jak marzenie gwarantując frajdę niespotykaną u konkurencji.

Jak powszechnie wiadomo, produkty luksusowych marek muszą swoje kosztować, więc wysokie ceny serii 3 nie powinny być zaskoczeniem. Ważniejszy jest fakt, że oferta BMW kształtuje się na podobnym poziomie, co u konkurencji. Jak przystało na nowoczesne auto, bogaty standard wyposażenia poszedł w parze z długą listą dodatków (wśród których nie zabrakło różnej maści multimedialnych systemów pokładowych i elementów podkreślających sportowy wizerunek auta). Szkoda tylko, że opcje mocno windują cenę naszej wymarzonej "beemki".

E90-91-92-93

Choć auta BMW spod ręki Chrisa Bangle znane są z kontrowersyjnej stylizacji, trudno odmówić im sportowych ksztaltów. Podobnie jest z serią 3 E90 - niezależnie od wersji nadwoziowej (sedan, kombi, coupe lub cabrio) ujmuje ona designerską dynamiką. Mniej sportu, a więcej elegancji znajdziemy za to w środku - reprezentacyjny styl wnętrza podkreśla zresztą nie tylko jego forma, ale także fenomenalne materiały i fantastyczny montaż. Niezależnie od wersji, w drugim rzędzie siedzeń i w kufrze panuje ciasnota.

O niedostatku przestrzeni zapominamy natychmiast po tym, jak wybierzemy się "trójką" na przejażdżkę - zawieszenie proponuje nam niedoścignioną dla konkurencji trakcję, układ kierowniczy precyzję prowadzenia, a większość silników doskonałe osiągi. Jeśli już o silnikach mowa, ich wybór jest ogromny - możemy wybrać 115-konnego diesla albo... 420-konną "benzynę" zarezerwowaną dla M3. Wśród jednostek godnych polecenia największą uwagę warto zwrócić na 2-litrowy silnik benzynowy (najlepiej sprzed 2007 r.) oraz niesamowicie oszczędnego 3-litrowego diesla (z jedną turbosprężarką).

Paradoksalnie, najdłuższą listą typowych usterek mogą "poszczycić się" egzemplarze BMW serii 3 E90 z końcowych lat produkcji - wszystko dlatego, że w międzyczasie silnikom benzynowym zafundowano bezpośredni wtrysk paliwa, a dieslom standardowy filtr DPF. Te ostatnie cierpią poza tym na problemy charakterystyczne dla współczesnych jednostek wysokoprężnych - defekty turbo czy dwumasowego koła zamachowego. Instalacja elektryczna i zawieszenie zasługują za to na ocenę celującą, bo mimo skomplikowania, są to trwałe elementy. Szkoda tylko, że wszelkie naprawy bawarskiego auta swoje kosztują.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Silniki BMW Seria 3

BMW Seria 3 F30-F31-F34 - jaki silnik wybrać?

Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.

BMW Seria 3 E90-91-92-93 - jaki silnik wybrać?

BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 shadown line 88,68

BMW Seria 3 Czerwony Smok 79,04

BMW Seria 3 E46 Cabrio 89,91

BMW Seria 3 79,30

BMW Seria 3 M3 Hamann Cabrio 81,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

alvaro7 93,72

cali20 72,44

CbrRR 63,89

nenek99 63,98

Lukas G 88,19

Perszing2781 61,47

qgarmin 90,46

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Kontrola za kontrolą
Kontrola za kontrolą No uwzieli się. W nocy z piątku na sobotę wracam sobie spokojnie do domu, 60km/h...
Kolejne mody- negatyw z przodu
Kolejne mody- negatyw z przodu Witajcie! Już od ponad miesiąca Beta nie miała żadnego moda, więc przyszedł cza...
Tłumik końcowy do wymiany
Tłumik końcowy do wymiany Od dwóch lat domagał się wymiany (co raz głośniej pracował) aż w w końcu tłumik ...
1 rok z BMW, nowe szczęki hamulcowe, konserwacja podwozia i gwintu, sprawdzanie oleju w dyferencjale i skrzyni
1 rok z BMW, nowe szczęki hamulcowe, konserwacja podwozia i gwintu, sprawdzanie oleju w dyferencjale i skrzyni Cześć wszystkim, od ostatniego wpisu minęło trochę mniej niż od przedostatniego...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 120 900 zł do 335 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937
Pakiet Sight - 3 326
Pakiet Advanced Parking - 9 458
Pakiet Business - 11 121
Pakiet dodatkowego oświetlenia - 1 092
Pakiet dla palących - 131
Pakiet dodatkowych schowków - 655
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 5 590
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 097
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 11 922
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 24 238

Cena katalogowa

138 900

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3

  • Średnia ocena
    na podstawie 2341 opinii
  • 4,28
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Sedan 320 i (150 KM)

Posiadam od 7 miesiecy BMW 320i 94 sedan. Przejechałem po polskich drogach ponad 8 tys kilometór i nie miałem żadnego problemu. Autko super idzie.Swietny 6 cylindrowy silnik! Wysoka kultura pracy i jest bardzo cichy no i ten rasowy dzwiek:) Szczególnie w granicach 3000-5000 obrotów fajnie przyspiesza a dalje nie ma co ciagnac bo wzrasta tylko spalanie:) Mogło by byc bardziej elastyczne...Jesli chodzi o własciwosci jezdne to pokonywanie zakrętow jest przyjemne, nie ma dużych przechyłów...Z tłumieniem nierównosci jes tak sobie(na zwykłych oponach jest OK.) gorzej..auto nie jest nadzwyczajnie twarde(w standardzie) ale da sie odczuć różnice prz jezdzie innymi autmi. Wadą są dość głośne szumy prz jeździe powyżej 120 Km/h ale w polsce i tak nie da sie jeżdzić szybciej:D Skrzynia biegów ma krótkie przełożenia a w szczególności 1 i 2 bieg...trzeba sie do tego przyzwyczaic.Miłym zaskoczeniem jak na 2 litry jest spalanie...samochod przy normalnej jezdzie w miescie nie pali wiecej niz 10 litrów (przynajmniej...

dodał: wiesiekson@onet.eu
BMW Seria 3 M3 Coupe 3.0 R6 (286 KM)

Właściwie auto niczym się nie wyróżnia poza znaczkiem BMW - więcej nie kupię już nigdy auta z tej firmy (no chyba że zmienią się znacznie-opinie właścicieli), poza tym ludzie zaczynają Cię traktwać jak dresa - zwłaszcza jeśli masz ciemne szyby i głośny wydech! Przyjemność z jazdy jest!, nie powiem, ale jest mnóstwo bardziej sportowych samochodów za rozsądniejszą kasę, a może nawet za tą samą, ale wiele lepszych! Miałem różne auta - również 2 merce i chociaż były brzydsze i bardziej mułowate, ale za to 100 razy ekonomiczniejsze i bezawaryjne!, ale najbardziej zakochałem się w Suprze! - to auto jest jak marzenie, super szybkie, daszek targa, pali rozsądnie, kompletnie bezawaryjne, a do tego ładnie wygląda! Kupiłem to BMW - 1,5 roku temu ponieważ nie miałem wówczas tyle kasy, żeby kupić Suprę (nowy model) i jednym słowem rozczarowałem się (chociaż jej stan techniczny jest niemal idealny, a więc strach pomyśleć co się dzieje z takim autes sporo używanym). Bardzo piękne mam też wrażenia po jeździe...

dodał: no_more_M3_user771014@hoga.pl
BMW Seria 3 Sedan 316 i (100 KM)

B>M>W ! i wszystko jasne ... A tak naprawdę autko godne polecenia. Mając 11 latek autko wygląda dużo lepiej niż większość aut do 2000 roku i wyżej. Ze swojego rocznika to chyba deklasacja. ! Porównajcie Bmw 316i 92. a np. Opel Vectra 92. ,,,, dzień do nocy ... w środku czuje się jak w klasowym aucie a jednocześnie jak w sportowej furze. Autka przyciąga wzrok, poprostu jest bardzo ładne ...doskonałe kształty. Jadąc sobie większość młodych kierwców chciało by się pościagać. Nie wiedząc że pod maseczką mam tylko lub aż 105 KM i motor po Poj. 1.6. Jedynym amnkamentem tego autka jest spalanie które jest sporo wyższe niż w innych 1.6 z podobnego rocznika ale warto porównać klase tych aut. (wielkość itp. ). warto powiedzieć iż części do Bmk są stosunkowo drogie ale Bmk poważnie psują się żadko , a cały silnik do 3 można kupić po całkiem niskiej cenie. Elektryka doskanała. Blacha - coś oczym mogą pomarzyć sobie Opelki czy Fordy. Podsumowując : wspaniały-efektowny-nowczesny-elegancki wygląd,...

dodał: byczu@o2.pl
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Powiem tak:BMW podobały mi się od dawna-już jako mała dziewczynka zwracałam uwagę na nieliczne autka z charakterystycznymi "nerkami" z przodu :) Od dawna,różnymi modealmi BMW jeździł mój wujek z Niemiec,w 2003 dołączył kuzyn,a ja w końcu zdobyłam prawo jazdy i po "zajechaniu" tymczasowego Malucha przyszła kolej na coś własnego,lepszego.Wybór był bardzo szybki-mając w pamięci całkiem przyjemne przejażdżki E46i E36 Coupe,a także "zauroczenie" BMW postawiłam na E36.udało mi się kupić piękne i cudowne srebrne "cacko",które oceniłam powyżej.za całokształt daję 4-nieco cienia rzuca deska rozdzielcza Compacta i mało miejsca z tyłu(ale to już nie mój problem :) ) Generalnie całokształt oceniłabym na 4+ Planuje pojeździć jeszcze tym samochodem z 3-4 lata,a następnie rozglądać się za następcą-E46:koniecznie w kolorze srebrnym,ale w wersji sedan :) To moje marzenie,które zostanie spełnione :D. Jedno jest pewne-pozostanę wierna marce BMW do samego końca.Uważam,że na nasze polskie warunki nie ma nic...

dodał: Dorota
BMW Seria 3 Coupe 318 i (102 KM)

A więc opowiem wam co nieco o mojej 2 milości (1 to moja dziewczyna ) a więc autko kupiłem 2004 roku w Berlinie dowiedzałem się o tym autku ze strony inter kolega ma 635 csi też odlot a więc pojechałem do raihu umówiłem na godzine , przyjeżdzam i niewierzę własnym oczom BMW 318 jak nowa przykryta w garażu wychuchana jednej ryski nie mogłem znaleść o rdzy nie wspomne jedyna rzecz to wydech muszę wymienić w najbliższych 4 latach > Babcia się pyta mnie podoba się a ja zdębiałem , pytam się babci czy autko wyjeżdzało kiedy kolwiek z Berlina a ona na to autko nie widziało nawet jeszcze autostrady bo mówiła mi że się bała jeżdzić gdzieś dalej i za miasto nie wyjeżdzała ( musze rozjezdzić autko zmulone że szok) ITD wnętrze autka znów mnie zdziwiło na tylnich siedzeniach babca mi mówiła że jeszcze nikt nie siedział tylko zakupy czasami woziła hehehehe . Ogulnie jeszcze nic na temat autka wiecej wam nie powiem bo jeszcze za mało nim jezdziłem.

dodał: twincam@op.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW Seria 3 E46 Cabrio - galeria społeczności BMW Seria 3 Coupe BMW M3 E46 GTR BMW Seria 3 Sedan - galeria społeczności BMW M3 E30 BMW Seria 3 Coupe - galeria społeczności BMW Seria 3 E46 Kombi BMW serii 3 - model F30 BMW M3 E92 2010 BMW Seria 3 F34 Gran Turismo 320d 184KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 731
Przejechany dystans
19 681 383 km
Zatankowanego paliwa
476 280 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 694
Wydanych pieniędzy
1 132 602 zł
Średnie wydatki na auto
1 339 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 869
Wydanych pieniędzy
1 624 933 zł
Średnie wydatki na auto
1 921 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (846)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3

Na podstawie 3482 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: dj_tygrys@tlen., dodano: 13.03.2008 19:24

jak na silnik o pojemności 2,5 L spalanie rzędu 9,9 l/100 na mieście przy dość dynamicznej jeździe (szybkie startowanie spod świateł, wysokie obroty 4-5 tyś) to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że robiłem test i jeździłem grzecznie wyszło mi poniżej 8l/100 ale dla młodego pełnego energii kierowcy trzeba przyjąć 10 litrów ropy na 100 i jeszcze nigdy nie wyszedłem poza tą norme w trasie jest już lepiej z lubina do wrocławia wyszło mi 5,5 l/100 przy stałej prędkości 120km/h a średnio 6,5l/100 weźmie na trasie Za wymianę oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa, oleju na moście i oleju w skrzyni (wszystko pełne syntetyki) dałem 330 zł Tulejka tylnego zaw. 50 zł Nie są to ceny z kosmosu i nie słuchajcie ludzi którzy nie znają marki i tylko żyją wciąż wkoło stereotypu że to bmw to drogie dużo pali części drogie itp itd bo to nie prawda sam zarabiam nie dużo i bez problemu jestem w stanie utrzymać auto, nawet oc kosztuje mało bo 470 zł rocznie ! za taką pojemność to śmieszne pieniądze (60% zniżek) niektórzy wiele więcej płacą za pojemności 1.1 lub mniejsze

pełny raport BMW Sedan 325 td

autor: kukuba, dodano: 26.12.2013 05:58

Minimalne spalanie 4,7 l/100km na trasie 300 km, prędkość do 100km/h. Maksymalne spalanie 8,5- zatłoczone bardzo duże miasto na krótkich odcinkach, z jazdą w godzinach szczytu.. (dla uzmysłowienia- przejechanie 5km odcinka zajmuje czasem 45-60minut= pomyślcie!) Średnie spalanie w okolicach 6.0 (+/- 0.4) jest przy przejazdach mieszanych- start z miasta + odcinek autostradowy + "normalna" droga. Jazda zdecydowanie dynamiczna, z częstym wyprzedzaniem. Jeśli chodzi o autostrady po których auto dużo jeździ- przy prędkości 140 km/h spalanie=6.0; przy prędkości 170 i momentami większych spalanie=6.6. FENOMENALNIE!! Przy delikatnym obchodzeniu się gazem nie ma problemu w osiąganiu spalania na poziomie 5,5 l/100 km w codziennej jeździe.. (oczywiście nie w dużym mieście) Wszystkie moje wyniki są przy ciągle WŁĄCZONEJ klimatyzacji niezależnie od pory roku. Autem jestem zachwycony (nie tylko ze względu na niskie spalanie).

pełny raport BMW Limuzyna E90 318d

autor: nocomment@tlen., dodano: 07.09.2009 02:01

Auto ogólnie super, spalanie w trasie przy naprawdę oszczędnej jeździe i niezbyt częstym wyprzedzaniu wyniosło mi 5 l/100km na odcinku około 1000km po polskich drogach krajowych bez autostrad. Na odcinku 300 km w tym 100km autostradą przy prędkościach 160-190 km/h około 7 l/100km. W mieście to już inna bajka, przy normalnej jeździe, bez szaleństw w korkach (Gdańsk) około 8-8,5 l/100km, przy ostrej jeździe może nawet dojść do 14 l/100km, takie miałem na początku kiedy to strasznie się czieszyłem z mojego BMW tym bardziej że przesiadłem się z Corsy D 1,2 Eco Diesel :):) Jeśli chodzi o części to wiadomo stać Cię na BMW to na części też, dla przykładu przednie amory Bilstein-a to wydatek około 700 zł więc nie mało. + taki że sporo części używanych i zamienników dostepnych w największym sklepie internetowym w Polsce - all... po atrakcyjnych cenach. Autoryzowane serwisy odpadają bo pracują tam raczej paprochy, warto znaleźść sobie jakiegos dobrego mechanika, najlepiej poleconego przez kogoś lub wyszukanego na jakimś forum o BMW a tych jest sporo. Reasumując fajne wrażenia z jazdy, auto wygodne godne polecenia, choć 330D to będzie mój następny silnik.

pełny raport BMW Touring 320 d
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny BMW Seria 3 E36

BMW E36 to samochód bardzo popularny. Klasyczny napęd na kola tylne, klasyczny wygląd i dobre osiągi to zalety tergo samochodu. Dobrze dopasowane jednostki napędowe, aby każdy użytkownik mógł sobie wybrać coś dla siebie.

Zobacz dane techniczne BMW Seria 3
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 3 F30-F31-F34 3.0 M3 431KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także