Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 325 i 192KM 141kW 1990-1995

Lata produkcji: 1990 – 1995
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1995 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 325 i 192KM 141kW 1990-1995
10,9
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 i 192KM 141kW
Instalacja gaz/automat BLOS. Po dokładnej regulacji. Dobrze czyszczony filtr stożkowy. W mieście (światła, czasem i 1-2km w korku) potrafi łyknąć i 13. Na gierkówce przy 120-160 km/h około 9. Jeżeli jadę ekonomicznie (5. bieg 2000-3000 obrotów, czyli 80-110 km/h) pali 7-7.5. Oczywiście da się otrzymać i 23 (tor rally cross Słomczyn). Ogólnie jeżdżę 50/50 trasa/miasto. Tankuję po przejechaniu 320km około 30 litrów gazu. Raz na 6-8 tankowań dolewam 15 litrów Pb98 (odpalam, rozgrzewam silnik i gaszę na benzynie).
11,7
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 i 192KM 141kW
Jeżdżę autem głównie po mieście, więc trudno mi było napisać o spalaniu przy oszczędnej jeździe na długiej trasie. Jestem studencikiem, dojeżdżam do szkoły codziennie, przyznam że bałem się kupić to auto z racji pojemności silnika, jego spalania i mojej ciężkiej nogi, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Mimo iż zasilany jestem przez rodziców to daje radę utrzymać siebie i autko. Spalanie jest naprawdę małe w stosunku do mocy którą daje nam prawie 200konny silnik, a frajda z jazdy "nie do opisania".
10,2
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 i 192KM 141kW
Jeśli miałbym podać najmniejsze spalanie jakie u siebie zaobserwowałem to sama autosrada, na shell vpower i wyniosło 7.4 l/100km. A powyższe dane w cylku około 40% trasy, 60% miasta (głównie Tarnów i Kraków)

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan