Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Tymoteusz
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Dobry, ale nie idealny samochód i to nie tylko z uwagi na jego wiek. Na plus prowadzenie, zwrotność skrzynia biegów oraz silnik. Na minus mała ilość miejsca na położenie telefonu w wygodnym miejscu z pozycji kierowcy. Dość drogi serwis co przy tak starym samochodzie może prowadzić do wysokich kosztów, przy zaniedbaniu pojazdu przez poprzednich właścicieli. Audio w podstawowych wersjach również słabe. Dużo słabo wyposażonych wersji. W podstawowych fotelach chcąc utrzymać prawidłową pozycję za kierownicą należy się liczyć z bólem pleców po 200 kilometrach.
4,6
~Eryk
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Ostatni pancerny model Bmw. Silnik idiotoodporny , pancerny, pięknie współpracuje z LPG. Mówienie o problemach z elektronika w tym modelu uważam za trochę przesadzone. Wszystkie usterki elektryczne również skrzynii automatycznej sprowadzają się do 2-3 przewodów - alternator-rozrusznik , kable akumulatora, ewentualnie regulator napięcia w alternatorze i potencjometr w rozruszniku. Każdy kumaty elektryk bez problemu to ogarnie, koszty tez niewielkie i mamy przyzwoite bezawaryjne auto. Ogólnie jestem z niego zadowolony i nie mam się do czego doczepić.
4,8
~Tymoteusz
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Wygodny, dość szybki i bardzo dobrze prowadzący się samochód. W tej konfiguracji całkiem bezproblemowy. W przedziale cenowym tego modelu ciężko znaleźć będzie lepszy samochód. Jak na swój wiek dobrze się trzyma, bardzo dobre auto na trasy.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 3.0 530i 231KM 170kW 2003-2007
10,4
l/100 km
13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Średnio wychodzi ok 9. ale sam się zdziwiłem gdy na tempomacie przy prędkości 110-120 po przejeździe ok. 250 Km, spalanie było 7.5 - ale fakt moim zdaniem jest to najlepszy silnik do tego auta mając na uwadze moc do ekonomiczności. u mnie nie działają brewki - kupiłem od pierwszego włąsciciela, wiem również ze niedziałające brewki to wina softwaru i po wgraniu nowego wszystko jest ok. poza tym (po przesiadce z Vectry C ) wszystko na plus , jedynie co mnie zaskoczyło to wyciszenie, bylem przekonany że będzie lepiej - nie jest cichutko jak w limuzynie - jest podobnie albo lekko głośniej niż w vectrze C.
11,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Przy spokojnej jeździe autko naprawde mało pali jak na swoje gabaryty oraz pojemność. Jeżdżąc delikatnie po mieście średnie około 10/11l na trasie przy 140km/h wyszło mi 9l przy 300km to naprawde mało. Natomiast jeżeli ktoś ma ciężką nogę i lubi wykorzystywać moc w mieście niech sie liczy ze spalaniem w granicach 13/14. Klima cały czas włączona.
14,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 231KM 170kW
Koła letnie 245/45/17,zimowe 215/60/16.Wiele osób głupoty wypisuje o spalaniu rzędu 9L na trasie i 12 w mieście bo chyba patrzą na komputer a ten podaje spalanie benzyny i to często też oszukuje zaniżając.Podstawa to dobra instalacja i dobry gazownik przede wszystkim bo inaczej będzie płacz.Potrafi brać olej-to częsta przypadłość M54B30.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan