Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 F01

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

BMW Seria 7 F01 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 7 F01

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Kacper
BMW Seria 7 F01
Sedan Facelifting 750d 381KM 280kW
Świetny samochód. Rewelacyjna praca zawieszenia, doskonałe wrażenia z jazdy. Auto jest duże, ale na drodze jest bardzo zwinne. Mocy również nie brakuje. Skrzynia w 750d sprawuje się świetnie. Tym samochodem nie trzeba niczego udowadniać na drodze, potężny silnik broni się sam. Przy 140km/h na autostradzie jest cicho w środku (przy 180km/h z resztą też). Na szerokich kołach auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Samo wnętrze bardzo wygodne ale wykonanie jest standardem BMW, który mógłby być nieco lepszy (i tak jest TOP). Mankamentem dla wysokich osób może być mała ilość miejsca na nogi z tyłu, jeśli kierowca i pasażer też są wysocy i lubią mieć nisko fotel. Bagażnik wielkościowo jest ok, nie ma rewelacji. Wielkie nadkola zabierają bardzo dużo przestrzeni bagażowej. Pozytywnie zaskoczyła mnie wysokość od podłogi w bagażniku. Utrzymanie samochodu jest drogie. Części kosztują więcej co akurat da się łatwo sprawdzić i nie było dla mnie zaskoczeniem, jednak sama obsługa samochodu wyceniona przez serwis również jest droga. Szczególnie jeśli chcemy utrzymać bardzo dobry stan samochodu. Polecam F01 750d jako samochód używany. Ma wiele bajerów, które dopiero wchodzą w nowych samochodach z niższych segmentów ale jej przewagą jest wygoda, jakość i osiągi, czyli chyba bije na głowę wszystko co postawimy obok.
4,9
~Edmund
BMW Seria 7 F01
Sedan L 730d 245KM 180kW
Jesli Fka to tylko w longu.komfort którego nie da Ci ani audi ani merc. Wystrzegac sie silnikow 306 koni bo panewki padaja jak muchy. Najlepsze 245 KM , pancerne. Tylko rozrzad zrobic .Bron Boze 4.4 biturbo , najgorsze silniki jakie zrobili. Fotele komforty to mus. Automat 6 biegowy bezusterkowy ale twardo przelacza biegi .8 biegowy plynniej pracuje ale znow usterkowy. W porównaniu do poprzedniego modelu zero awarii elektroniki. Piety achillesowe to klamki , klapki dolotowe i zawory egr.Najlepiej wyrzucic wlacznie z dpf.
4,9
~bobibmw
BMW Seria 7 F01
Sedan 740d 306KM 225kW
BDB auto , szybkie , komfortowe , poprzednika e65 użytkowałem przez 4 lata. Tego też tyle zamierzam . Oczywiście RWD , bez X-drive , eksploatacja trochę droga , ale w poprzedniczce to samo , komplet tarcz-klocki 5700 PLN , oleje filtry 2400pln , ubezpieczenie komplet 5600 pln ,rozrząd-łańcuch ale wymieniamy:)-3400 pln , szukałem skromnej w wyposażeniu żeby jak z e65 nie wkurzać się na elektronika , nie chciałem gadzetów , x-driva,dociągów, el.klapy itd. Szukałem mocnej , niski przebieg org, mocne audio , i trafila sie 4.0d . Polecam dla osób które jednak maja trochę floty , bo auto i kosztuje na starcie i w eksploatacji jak nie chcemy by kolejny śmietnik jeżdzil po drogach za lat 5 . Godny konkurent S,ki , czy A8 , kto co lubi
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 F01
11,2 – 17,1
l/100 km
6,5 – 11,0
l/100 km
21,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
BMW Seria 7 F01
Sedan L Facelifting 730Ld 258KM 190kW
Auto użytkuje od nowości przejechane ponad 500 tyś km , potrafię nim jeździć oszczędnie w granicach 4,5 l ale potrafi przy 220 i więcej na długim dystansie spalić 10,2 l średnia na 25000 km to 6,5 l jeżdżę dużo tras i staram się jeździć w przedziale 130-150 . Jest tu już skrzynia 8 biegów co wpływa znacząco na niskie spalanie . Przez okres 9 lat problem jaki się pojawił to egr trzeba było go zaprogramować i wypiąć , oraz wspomaganie czasami po długiej trasie 600-1000 km lekko popiskuje , jest to elektryczne wspomaganie . Reszta to opony tarcze wymienione dwa razy przód raz tył klocki tez mi osobiście wystarczają na ok 200 tyś km .
9,8
BMW Seria 7 F01
Sedan 740d 306KM 225kW
Spalanie miasto zależy od stylu jazdy. Udało mi się jeżdżąc tylko w mieście zejść poniżej 9L/100km ale była to jazda "emerycka" starałem się nie przekraczać 2tys obrotów, i max 80km/h bez większych zrywów ze świateł, bez zbędnego używania hamulca itp. Przy normalnej, nazwijmy to żwawej jeździe w mieście spalanie oscyluje 10-13l i tu dużo zależy od nogi i jak nam się śpieszy oraz od długości pokonywanych odcinków, U mnie wynik w mieście wychodzi średnio 12L liczony z (tankowania zalanych litrów a nie nie komputera pokładowego). Długa trasa np. do Chorwacji odcinek 1320km (4 dorosłe osoby plus bagażnik dopchany na 2 tygodniowy wyjazd) wyszło 9L (uprzedzam ,że włączone były wszystkie udogodnienia w postaci 4 strefowej klimatyzacji wentylowanych foteli itp.) Trasa na autostradzie przy oszczędnej jeździe w 1 osobę na odcinku długości 600km (stale utrzymywana prędkość około 120-140km/h spalanie 7,9L. A więc przyjmując średnie spalanie pokonując 50% trasy i 50% miasta jeżdżąc w jedną osobę wychodzi około 10L/100km. Wszystkie pomiary robione na oponach Tył 275/40R19 Runflat Przód 245/45R19 Runflat
10,8
BMW Seria 7 F01
Sedan 740d 306KM 225kW
Na wstępie dodam, że posiadam wersję 3.0 306 koni z napędem na tył (bez xdrive), która rzekomo jest oszczędniejsza. Generalnie zgadzam się z przedmówcą auto kusi swoimi możliwościami, momentem obrotowym i wyrywa się niesamowicie do przodu. Przy normalnej jeździe na trasie to bmw spala między 8 a 9 ze wskazań komputera pokładowego. Co więcej dawkowanie gazu bardzo delikatnie i jazda z prędkościami 80 - 110 nie pozwala obniżyć zużycia paliwa do np 7 litrów, tak samo jak jazda z prędkościami 150 - 170 nie podnosi znaczącą zużycia jak to ma miejsca w autach z dieslami o pojemności 2.0. Na zimnym silniku i w mieście spalanie jest spore 13 - 15 litrów jeśli jest duży ruch i ciągle musimy hamować a następnie przyspieszać. Ogólnie liczyłem na spalanie rzędu 7 litrów na trasie przy spokojnej jeździe a jest 8 do 9 (co nie jest oczywiście wynikiem złym). Samochód ten został stworzony na długie trasy z prędkościami przelotowymi 120 - 250 km/h. Dodam jeszcze, że wszyscy którzy boją się zakupu z uwagi na wagę i trudności przy parkowaniu z uwagi na długość 507 cm i sporą szerokość są w błędzie auto ma tylną oś skrętną i dziecinnie łatwo się nim manewruje w zakrętach i na parkingach, mimo gabarytów prowadzi się bardzo lekko. Jeśli chcesz widzieć zazdrosne spojrzenia przechodniów i nie szkoda Ci dołożyć 2-3 litrów na setkę kosztem luksusu, lekkości prowadzenia, sportowych wręcz osiągów to jest to auto dla Ciebie.
BMW Seria 7 F01