Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 7

Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne generacje sprzedawały się jeszcze lepiej i ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Od 2008 roku na rynku dostępna jest piąta ewolucja tego modelu dostępna również w wersji przedłużonej (F02).

Generacje BMW Seria 7

Seria 7 F1

Kiedy w biurach projektowych BMW szefował Chris Bangle, z zakładów produkcyjnych bawarskiej marki zaczęły wyjeżdżać bardzo kontrowersyjne pojazdy, zupełnie niepodobne do klasycznych modeli firmy sprzed lat. Chyba najbardziej dyskusyjnym z tych pojazdów była seria 7 E65 - luksusowa i ozdobiona elementami typowymi dla BMW, ale koszmarnie ociężała i opatrzona w skutecznie "udziwnione" detale. Kolejna, opisywana generacja - oznaczona symbolem F01 - przejęła po poprzedniku masywność, ale zyskała więcej stylistycznej dynamiki, a jednocześnie i elegancji. Efekt prac projektantów nie powala na kolana lekkością, jednak i tak robi niesamowite wrażenie na ulicy.

Kokpit "siódemki" wprawia kierowcę w znakomite samopoczucie. Przed prowadzącym rozpościera się gustownie wystylizowany panel przedni, w którym najważniejszą część stanowią prosto zaprojektowane, ale super-czytelne zegary. Wokół siebie kierowca dostrzeże materiały o jakości nieosiągalnej dla niejednego rywala BMW. Wszystko jest oczywiście kapitalnie zmontowane, a wszelkie klawisze i przełączniki są umiejscowione zgodnie z zasadami ergonomii (ze względu na multum funkcji, obsługa kokpitu wymaga jednak przyzwyczajenia). Kolejne zalety to doskonała pozycja za kierownicą, ogromna ilość przestrzeni oraz fotel, na którym będzie nam wygodnie nawet po najdłuższej trasie.

Miejscu pracy kierowcy naprawdę trudno cokolwiek zarzucić, ale jak sprawa wygląda z pozostałymi miejscami siedzącymi? Osoba zasiadająca u boku prowadzącego również nie powinna na cokolwiek narzekać. Nieco gorzej jest, gdy przyjrzymy się drugiemu rzędowi siedzeń - wygoda kanapy jest poza wszelką dyskusją, jednak przestrzeni jest tam mniej niż sugerują to wymiary zewnętrzne. Nie oznacza to jednak, że miejsca jest mało - jedynie rosłym pasażerom może brakować paru centymetrów na nogi czy głowę. Oczekując naprawdę królewskich warunków podróżowania z tyłu powinno się zainwestować w wersję z przedłużonym rozstawem osi.

Biało-niebieska szachownica widoczna na masce zobowiązuje - nawet swoją flagową limuzynę BMW musiało skonstruować tak, aby jej prowadzenie sprawiało dużo radości. Czy się udało? Generalnie tak - dzięki precyzyjnie działającemu układowi kierowniczemu prowadzący czuje kontakt z samochodem i wie, co dzieje się z przednimi kołami. Pokaźna masa własna robi jednak swoje, więc szybkie pokonywanie ostrych łuków generuje niemałe przechyły karoserii. Nad wszystkim czuwa oczywiście szereg elektronicznych urządzeń, które zapewniają bezpieczną jazdę. Pozostaje jeszcze kwestia komfortu - jak na limuzynę przystało, jest on bardzo wysoki, choć niektórzy rywale oferują więcej.

Wyposażenie seryjne BMW serii 7 wprawia potencjalnego nabywcę w dobry nastrój, zupełnie odwrotnie działa jednak na niego cena. No, chyba, że pieniądze nie grają dla niego większej roli, wtedy i horrendalne kwoty zakupu można zaakceptować. Ale bogaty i wymagający klient natknie się na inną przeszkodę - braki w wyposażeniu opcjonalnym. W tej klasie niemożność zamówienia (nawet za dopłatą) np. bocznych airbagów dla pasażerów tylnych siedzeń to poważne niedociągnięcie.

Seria 7 E65

Zmiany linii stylistycznych nie zawsze wychodzą producentom aut na zdrowie, a bohater naszego opisu jest tego doskonałym dowodem - w odróżnieniu od klasycznie zaprojektowanych poprzedników, "siódemka" E65 okazuje się kontrowersyjna i koszmarnie ociężała. Zupełnie inaczej jest z kokpitem, który dostojny wygląd łączy z czytelnymi wskaźnikami, ultra-luksusowymi materiałami oraz precyzyjnym montażem. Jego obsługa, a konkretnie nieudanego systemu iDrive, wymaga niestety przyzwyczajenia. Plus za przestronną kabinę pasażerską i pakowny bagażnik.

Spośród szerokiej gamy silnikowej flagowego BMW największym zainteresowaniem cieszy się wersja 730d napędzana 3-litrowym dieslem. To jednostka jak najbardziej godna polecenia, bo jest wystarczająco żwawa, oszczędna i trwała. Większe "ropniaki" sprawiają niestety problemy, dlatego oczekując dobrych osiągów, lepiej zdecydować się na "benzyniaka" - najlepiej tego 4,4-litrowego, który wręcz katapultuje auto, a spala niewiele więcej niż mniejsze motory. Tradycyjnie dla limuzyn rodem z Bawarii, sztywne zawieszenie, precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tył zachęcają do sportowej jazdy.

Lista typowych problemów zgłaszanych przez użytkowników BMW serii 7 E65 nie jest długa, ale musimy liczyć się z tym, że większość napraw poważnie nadszarpnie nasz budżet. Tyczy się to m.in. licznych elementów układu jezdnego, będącego piętą achillesową opisywanego modelu. Poza zawieszeniem, kłopoty może zafundować nam osprzęt 8-cylindrowych silników wysokoprężnych oraz elektryka (zwłaszcza we wczesnych rocznikach). Podczas poszukiwań "siódemki" lepiej uzbroić się w cierpliwość i znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz, bo ten "zajechany" lub powypadkowy będzie najprawdopodobniej jeżdżącą skarbonką.

Komentarze redakcji

Powagosław: Wiele powiedziano i napisano o tym, jak szpetny jest ten samochód. To ten specyficzny urok większości modeli BMW. Bez uprzedzeń, „siódemka” poraża swoim rozmachem oraz pociąga swoją elegancją i sportowym charakterem. Tradycyjnie, całość jest nieco krzykliwa. Ale to działa!
Luzacjusz: Jestem przytłoczony jego wielkością, majestatem w środku i wiekuistą światłością wydobywającą się z reflektorów. Jeno nie wiem czy jestem godzien. A chciałbym. Tylko, czy w standardzie dodają chociaż do niego szofera?

Silniki BMW Seria 7

BMW Seria 7 F01 - jaki silnik wybrać?

Oczekujesz emocji? Wybierz silnik benzynowy. Juz ten podstawowy o mocy 320KM czyni cuda na drodze z tak ogromnym autem, a to dopiero początek. Warianty, które oferują 450- i 544KM serwują już osiągi samochodu skrajnie sportowego. Jeśli jednak stawiasz na oszczędność, to kup diesla. Cennik otwiera wariant 730d 258KM. Wbrew pozorom auto z taką jednostką jest dość zrywne i nie trzeba wstydzić się na drodze. Ciekawszy jest za to wariant 313-konny. 750d to już propozycja dla koneserów. Podobnie jak 354-konna hybryda.

Publikacje o BMW Seria 7

BMW Serii 7 E65 - arystokracja pełną parą?
 
Nasz test BMW Serii 7 E65 – arystokracja pełną parą?

Farmaceuci robili kiedyś eksperymenty na królikach, a BMW postanowiło zaszaleć i zrobiło je na swoich klientach. Dzięki temu powstał samochód o przepychu, jakiego nigdy dotąd w tej marce nie było. I jak na ironię teraz można go kupić z drugiej ręki w cenie budżetowego auta miejskiego z salonu. Jakie...

BMW 740d xDrive - biznes w każdą pogodę
 
Nasz test BMW 740d xDrive, 313 KM

Klasyka wymaga ofiar - z takiego założenia musieli wychodzić Bawarczycy, kiedy przez 32 lata swoim najbardziej zamożnym klientom oferowali BMW serii 7 wyłącznie z tylnym napędem. Napęd x szalał w najlepsze od połowy lat 80-tych w (z czasem) niemal całej gamie modelowej BMW, a flagowy sedan wciąż był...

Samochody, które zmieniły historię: BMW serii 7 (E32)

Równomierne i intensywne oświetlenie drogi, znaczna żywotność żarówek oraz niskie zużycie prądu to główne zalety oświetlenia ksenonowego. Przed laty był to ekskluzywny dodatek, który zadebiutował w BMW serii 7.

Przegląd rynku hybryd i samochodów elektrycznych

Ekologia już dawno wkroczyła do motoryzacji, ale to co się dzieje w ostatnich latach jest wprost nie do pomyślenia. Gdy piętnaście lat temu zadebiutowała Toyota Prius, chyba nikt nie spodziewał się, że stanie się obiektem pożądania i wyznacznikiem dobrego smaku. Dziś, Priusa ma niemal każda gwiazda w...

Moje osiemnaste urodziny - BMW Seria 7
 
Nasz test

Cześć! Mam na imię Nadia i od 7 lat mieszkam z rodzicami w Polsce. Już za kilka miesięcy mam osiemnaste urodziny. Chciałabym Wam opowiedzieć o prezencie od mojego ukochanego Tatusia.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 7

BMW Seria 7 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 7autoWcentrum - społeczność BMW Seria 7

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 7

BMW Seria 7 728i Long 79,34

BMW Seria 7 E32 ,750il 82,36

BMW Seria 7 beta 76,43

BMW Seria 7 NiuNia 82,97

BMW Seria 7 750 LI 74,31

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 7

dawidkar 30,10

Zielonyz84 30,12

kacaj24 30,10

Rolnik 30,04

Fastg 69,19

cruscher 30,15

niki129 96,69

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 7

uszkodzony zderzak !!!!
uszkodzony zderzak !!!! Podczas powrotu z pracy ,gdy dojeżdżałem do skrzyżowania autko nie zatrzymało si...
Mała awaria podczas podróży
Mała awaria podczas podróży Więc wyjechaliśmy do Warszawy moją BMW w 4 osoby czyli Ja, mój brat, jego żona i...
Nowy zakup do buni wreszcie!!
Nowy zakup do buni wreszcie!! Zakupiłem wreszcie zderzak do auta i będę po niego jechał osobiście do Pabianic,...
Szybka wymiana uszczelki pokrywy zaworów- przyczyny wypadania cylindrów.
Szybka wymiana uszczelki pokrywy zaworów- przyczyny wypadania cylindrów. Kto ma starszą BM'kę na pewno spotkał się z problemem zalewania świec olejem z p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 7

od 362 700 zł do 693 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (320 - 544 KM): 740Li, 740i, 750Li, 750i, 760Li, 760i

 

Diesel (258 - 381 KM): 730Ld, 730d, 740d, 750Ld, 750d

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa, 8-stopniowa

 

Katalog nowych aut BMW Seria 7
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 7

BMW Seria 7 760i 544KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
niezależne ogrzewanie
szyberdach
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 19 766
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 16 399
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 8 404
Pakiet sportowy M - 13 616
Pakiet dla palących - 141
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 34 837

Cena katalogowa

654 700

Zobacz ofertę BMW Seria 7 760i 544KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 7 najczęściej porównywane z:

Audi A8
3.0 TDI clean diesel (258 KM)
Jaguar XJ
3.0 V6 S/C (340 KM)
Mercedes CLS
400 (333 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti QX70 S Premium Infiniti QX70 S Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 4 000 km. Silnik: 5.0 288KM .
Cena: 325 360 zł 299 000 zł
Zyskujesz: 26 360 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus III Ambiente Silver X Ford Focus III Ambiente Silver X
Rocznik: 2013. Przebieg: 55 094 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 43 900 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 730

BMW 750
4.4 benzyna 407 KM
140 350 km, 2009
179 000 PLN
BMW 728
2.8 benzyna 192 KM
233 000 km, 1998
8 950 PLN
BMW 750
4.4 benzyna 408 KM
29 000 km, 2009
160 000 PLN
BMW 730
3.0 diesel 170 KM
138 000 km, 2008
99 000 PLN

Ocena auta BMW Seria 7

  • Średnia ocena
    na podstawie 383 opinii
  • 4,46
  • Średnia dla segmentu
    Auta luksusowe: 4,41

Wybrane opinie

BMW Seria 7 Sedan 730 i V8 (218 KM)

Uważam ze jest to świetny samochód. Oszczędny nie jest ale nie został do tego stworzony. Silnik 218 KM daje dużo frajdy z jazdy, zwłaszcza że jest bardzo dobrze wyciszony. Wyposażenie które jest w nim przewyższa niektóre nowe wózki. Samochód ten nwygląda klasycznie, jak prawdziwa limuzyna. Wewnątrz samochodu jest dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Zawieszenie wręcz rewelacyjne, ale tylko jak założy się gazowe amory Sachs. Wtedy to dopiero jest luksus. Bardzo duża przestrzeń bagażowa, doskonałe wykończenie, spasowanie elementów. To jest poprostu BMW. Uważam ze jest godny polecenia osobie która lubi dużo jeździć ale przede wszystkim poza miasto bo w mieście przy codziennej jeździe może zrójnować finansowo. Ale jak ktoś ma pieniądze niech sobie kupi siódemkę. Gorąco polecam. Szczęśliwy właściciel

dodał: Grzechu grzegorzcybulski@op.pl
BMW Seria 7 Sedan 750 i V12 (300 KM)

BMW 750 to nie jest normalny samochód - nie można go kupić pod wpływem reklamy w telewizji czy popularności wśród kolegów. Ten samochód trzreba kochać i on wtedy z całą pewnością się odwdzięczy. Jeżeli jednak nie mażyłeś o nim przynajmniej rok nie śpiąc po nocach lub masz już inny do "normalnej" jazdy to lepiej jeszcze się zastanów zanim się zdecydujesz na zakup a już z całą pewnością zrób to, jeżeli dzielisz budżet domowy z żoną (bo może kazać Ci wybierać:)). Może trochę przesadzam ale ten samochód nie może być zwykłym, rozsądnym wyborem - to wyzwanie i przyjaźń ale bardzo trudna i nie mówię już tylko o tym ile on pali. To blisko 2 tony przpięknej i drapieżnej damy, która skradnie Ci serce kiedy będąc w niej, będziesz jednocześnie gnał 250 km./h.

dodał: Michał G. z Krakowa
BMW Seria 7 Sedan 735 i (211 KM)

Auto niesamowite, fenomenalne, mozna sie w nim zakochac - nie planuje zamieniac go na zadne inne bo nie widze w innych autach niczego wiecej, czego bym potrzebowal. W skrocie: komfortowe, szybkie, bezpieczne, wygodne, nie jest ekonomiczne ale tez nie jest bardzo drogie w utrzymaniu. Mimo, ze 3 razy mnie zawiodla i tak ja kocham i wszystko szybko wybaczam, w koncu to auto ma 18 lat :) To nie jest tanie auto i nigdy nie bedzie - stosunkowo niska cena nie oznacza, ze to auto na kazda kieszen, niestety trzeba sie z tym liczyc i miec zawsze awaryjne 5 tys i nie zalowac na naprawe, o wszystko dbac i naprawiac na biezaco - inaczej bedzie to tylko stary trup, ktory teoretycznie jest limyzyna z wyzszej polki.

dodał: Bmw735i
BMW Seria 7 Sedan 735 i (211 KM)

Jezeli nie lubisz nowych aut, lubisz stare, duze i bezpieczne krazowniki to jest auto dla Ciebie. Komfort i caloksztalt nieporownywalny do zadnego innego auta w tej cenie, jednak liczyc sie trzeba z tym ze to auto kosztuje - raz na kilka miesiecy moze sie przytrafic przygoda ktora bedzie kosztowala ok 2 tys zl. Auto ktore slynie z tego ze nigdy nie zawiedzie - awarie sa zawsze takie ze mozna jeszcze dojechac do warsztatu, jednak jezli ktos preferuje jezdzenie az do czasu "jak cos odpdnie calkiem" to odradzam - czekajac miesiac i zbierajac pieniazki na naprawe uszkodzona czesc mozne doprowadzic do duzo wiekszych kosztow napraw - przy tym aucie trzeba dlubac na bierzaco.

dodał: rafal
BMW Seria 7 Sedan 750 i V12 (300 KM)

Auto naprawdę super komfortowe i pod każdym względem naj. Ale trzeba liczyć się z kosztami z wielkim zużyciem paliwa zwłaszcza w mieście ( ma inne do jazdy po mieście), liczyć się trzeba z podwójnymi wydatkami w czasie przeglądów 12 świec, dwa filtry powietrz itp. Często tez wymienia się tarcze i klocki ( duża masa samochodu i moc). Jednak jak ktoś chce super komfortową, szybką,bezpieczna limuzynę to polecam!! Nie polecam ludziom co mają 12tys. i więcej nic na utrzymanie. Nie sztuka kupić te auto sztuka jest je utrzymać :)

dodał: niki
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 7

BMW seria 7 Mansory BMW Seria 7 E65 2005 BMW Seria 7 E66 BMW serii 7 ActiveHybrid Facelifting BMW serii 7 F01 Facelifting BMW Seria 7 E68 BMW Seria 7 F01 Facelifting 740d 313KM - galeria redakcyjna BMW 7 2008 BMW Seria 7 L  F02 BMW Seria 7 Wald International
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 7

  • 1.
  • 2,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: Konrad, 27.04.2014

    Jestem tutaj calkowicie przypadkowo i widząc te pozytywne opinie dla p. Cebuli nie mogłem się powstrzymać od komentarza.Około 6 lat temu zabudowałem u niego instalację i nigdy więcej już tam nie pojadę. Przed montażem auto eksploatowałem przez rok i nie miałem żadnych problemów. Od zabudowy instalacji już tak różowo nie było. Auto zaczęło wyświetlać same błędy od strony pracy silnika,silnik nie pracował płynnie, auto gasło na skrzyżowaniach. Kilkakrotne wizyty nic nie dawały. Wiecznie coś poprawiali, ale skutecznej naprawy do końca nie było. Po roku auto zamieniłem na inne z silnikiem diesla i mam święty spokój. Pierwszy i ostatni raz zamontowałem instalację do swojego samochodu, a już na pewno nie w Eco-Car u Cebuli

  • 2.
  • 2,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1997r.
    dodał: bbbbbbbb, 02.09.2010

    Właściciel zaproponował mi instalacje za kwote 3800zł..Załozyłem post na forum lpg z zapytaniem o jakosc klamotów prponowanych przez pana własciciela i 112 osób zjechało pana za to co chciał mi zamontować(wszystko co najtańsze) Panie Heniu ja chciałem spalac Gaz a nie zawory!!!Valteka wtryski to sobie pan zakładaj.Mało tego pokusiłem sie o popatrzenie do aut co im tam montowano gaz...Zgroza!!! Wtryski leża w kazdym aucie kolektor wiercony bez demontazu weżyki do wtrysków jak popadnie reduktor a gdzie najwygodniej i to nic ze weże po 1 metr(spadek temperatury)A wszysto zamontowane na plastikowe opaski Sterownik zawór dobrze ze jeszcze nie reduktor..NIEPOLECAM A NAWET ODRADZAM!!!

  • 3.
  • 4,50 BMW Seria 7 E38 735 i (235KM) 1998r.
    dodał: ManiakBMW, 09.09.2011

    Zamienił stryjek siekierkę na...skarbonkę,która przynosi oszczędności.Zdemontowałem instalację zwykłą na wtrysk sekwencyjny.Przyznam się,że podchodziłem do tego z dystansem.Teraz wiem,że Pan Piotr wiedział co mówi i robi.Wielki Szacunek dla takich jak ON!!!

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 740 i (286KM) 2000r.
    dodał: Maniek36, 30.10.2014

    Instalacja świetna,Proponowano mi wiele wynalazków do tego auta jakieś składane instalacje, jednak zdecydowałem się na LandiRenzo nie żałuje !!! wszystko zgrane jak najlepiej ,spalanie gazu nie przeraża 2 litry większe od spalania benzyny,same plusy !!!

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 7 E38 730 i (218KM) 1998r.
    dodał: Pani Ewa, 07.01.2011

    Jestem bardzo zadowolona z przebiegu całej operacji, Panowie bardzo mili i kompetentni, kawa, herbata, bardzo przyjemna atmosfera, można poczekać na miejscu. Polecam wszystkim Kobietom i nie tylko Ewa

  • 6.
  • 5,00 BMW Seria 7 E65 745 i (333KM) 2004r.
    dodał: redabel, 19.02.2012

    profesjonalny montaż ,instalacje VSI-PRINS polecam jest to instalacja dla ludzi którzy robią na prawde bardzo dalekie przebiegi bez potrzeby czestego serwisu.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 7

BMW Seria 7

163 komentarze

136 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zaskron~zaskron

Do ~RASTA: wkońcu , dobrze napisane

~zaskron~zaskron

Do ~Marek: hej wedkażu nie stać ćie czy masz szmelcwagena w tdi

~zaskron~zaskron

Do ~Daniel:witam właśnie dzięki takim kordełkom teraz możesz znaleść igłe e32 bracie . dodam ,że naprawde wole jezdzić na benzynie dwa razy mniej niż na gazie dwa razy wiecej , po prostu te auto inaczej sie nagrzewa ,inaczej pachnie ,chodzi, oddycha , a jeżeli cie nie stać to nadgodziny albo do pracy w sobote . sprawa najważniejsza śiódemka bardzo niszczy sie w mieśćie te okręty mają płynąć na autostradzie a V8 potrzebuje czasu sie nagrzać . jezeli dojeżdzasz w zimie 5 kilometrów na gazie do pracy . braćie awaria pewna

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 949
Przejechany dystans
210 011 518 km
Zatankowanego paliwa
18 484 600 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 723
Wydanych pieniędzy
1 251 571 zł
Średnie wydatki na auto
1 469 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 941
Wydanych pieniędzy
1 622 969 zł
Średnie wydatki na auto
1 905 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (852)

Zużycie paliwa BMW Seria 7

Na podstawie 538 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: spacecadet, dodano: 18.02.2013 18:36

Śmigam "siemiorką"( uwielbiam te określenie ruskich strażników na granicy) 4 miesiące, przejechałem 6,5 tys. Bałem się, że automat z 2,5 tds to będzie kosmos jeśli chodzi o spalanie więc ciężko mi było uwierzyć w zapewnienia poprzedniego właściciela, że "nie jest tak źle". Źle nie jest, ale jak rozmawiam z innymi użytkownikami tego typu aut i czytam komentarze, to jednak jest całkiem dobrze. Do ludzi, którzy krzyczą, że w automacie się nie da takich osiągów zrobić, mówię serdeczne da się, jestem pewien bo miałem problem z pływakiem i mając 70 litrów w baku przejechałem ok.1000km (w 80% na trasie), po czym mi zgasł. Niestety teraz gdy jest zimny, to rano spalanie skacze, dlatego dobrze tankować za 3zł/l u naszych wschodnich sąsiadów!

pełny raport BMW Sedan 725 tds

autor: Tejosław, dodano: 07.04.2012 23:30

Czytam te komentarze u śmiać mi się chce. Co tak na prawdę da wam wypisywanie takich bredni. Samochód waży z ludźmi i paliwem 2 tony więc automat 4.0 V8 musi swoje spalić. Samochód jest wielki a jednak dzięki silnikowi tej mocy nie czuć masy. Blok silnika nagrzewa się bardzo szybko więc instalacja lpg włącza się po chwili. Miasto Łódź 18litrwó normalnie,20-22 dynamicznie a przy deptaniu spokojnie można dobić do 25 za to trasa do 140 km 12 litrów spokojnie. E38 najlepiej odwdzięcza się na trasie. Wyprzedzanie to żaden problem. Zawsze jest moc pod nogą. Cisza i wygoda w środku. Kupujemy to auto dla komfortu, bezpieczeństwa, bajerów w środku i przyjemności z jazdy więc po co potem wciskać ludziom że spalił 13 litrów. Czy to jakiś kompleks posiadaczy samochodów z dużym silnikiem ?? Czy wstydzicie się powiedzieć ile tak na prawdę spala wasz samochód?? Przecież Opel astra 1,7 diesel w tych samych warunkach spali 8 litrów w mieście i 5 w trasie więc po przeliczeniu na LPG mamy ten sam wynik w złotówkach praktycznie a jeśli chodzi o właściwości auta to jak porównywać kajak z luksusowym jachtem. Dlatego uważam że jest to ekonomiczne auto jak na to co oferuje kierowcy. 18 letnie auto, które nadal przykuwa uwagę i ma sobie to "coś" można powiedzieć majestat i daje wielką przyjemność z prowadzenia. Zachęcam do kupna.

pełny raport BMW Sedan 740 i

autor: Fabio, dodano: 05.08.2009 02:06

Tak,tak 8,4 l/100 km to przy jeździe z prędkością 80-100 km/h w trasie na odcinku 450 km na naszych polskich krętych drogach,a nie na autostradzie. Natomiast zazwyczaj jest to około 9 do 9,5 litra/100km. Około 11 litrów kiedy jeżdżę nie myśląc o oszczędzaniu pół na pół w mieście i poza nim. No i wreszcie te 15 litrów to wartość jaką osiągam jeżdżąc po 100 tysięcznym mieście na całkowitym luzie również nie myśląc o oszczędzaniu. Kiedy kontroluję swoją jazdę po mieście moja Bunia pali około 13,5 do 14 litrów. Natomiast niechlubny rekord jakim mogę się "poszczycić" padł zeszłej zimy i wyniósł 22,6l/100km ,ale złożyło się na to wiele czynników takich jak błoto poślizgowe czy też długie postoje w korkach,a co za tym idzie jazda na maksymalnie 4 biegu. Zaznaczam,że mam skrzynię manualną i to uważam za spory plus. Rada: tym autem nigdy nie jeździ się na tzw. luzie!!! Zawsze w miarę możliwości hamujcie biegami!

pełny raport BMW Sedan 740 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 7

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 7

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 7
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń BMW Seria 7 F01 740d 313KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 7, oglądali także