Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 F01

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

BMW Seria 7 F01 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 7 F01

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,8
~Adam
Sedan 750i 407KM 299kW
BMW Seria 7 F01
auto dla cierpliwych i spokjnych ludzi. Psuje się często, niewarte swojej ceny, choć naprawdę ładne i wygodne oraz zwracające nie raz uwagę młodych ludzi. przy przebiegu 200 tys. km sypie się wszystko po kolei. Miałem wiele aut w swoim życiu lecz to bije wszelkie rekordy awaryjności.To tragedia i porażka. Jak można wyprodukować taką ładną i wygodną limuzynę , a jednocześnie awaryjną jak polonez CARO. Jeżdżę napradę spokojnie i to już druga moja siódemka f 01, bo myślałem że pierwsza to był jakiś cholerny pech - niestety obie to samo. Ale jeśli ktoś lubi jeździć z usterkami to czemu nie życzę powodzenia.
4,4
~mat
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Powiem tak, myślałem, że E61 2008 rok było samochodem dość drogim w utrzymaniu, jednak zawsze jakoś sobie radziłem i nie stanowiło to problemu. Gdy byłem w stanie kupić 730D F01 w najwyższej cenie na alledrogo to mówię dam radę spokojnie. Owszem daję radę, ale przestrzegam innych, jeśli liczycie koszty utrzymania to liczycie razy 2. Choćby opony na lato, najtańsze 4 tyś zł, ale auto wtedy nie wygląda, dlatego to wydatek rzędu 6 tyś. Jak mawia mój znajomy, jeśli kupujesz auto luksusowe i nie jesteś go w stanie kupić za max 2 pensje miesięczne to nie kupuj. Może to przesada, ale przestrzegam przez chciejstwem bo na E61 prawie się przejechałem, na F01 też bym się przejechałe gdybym zarabiał tyle co wcześniej. Ogólnie auto świetne, niby ciężkie, niby tylko 240km, w E61 miałem 235KM, ale nie czuć różnicy pomiędzy tymi autami, pomijając komfort i hałas w środku (w E61 z panoramą to porażka). F01 płynie a jednak w zakrętach trzyma się równie dobrze jak E61, które jest taczką. Przebieg zniosła bardzo dobrze, kupiłem z 240tyś, w pół roku zrobiłem 60 tyś i auto trzyma się dalej świetnie. Niestety jedyne czego mi brakuje to m pakietu (oczywiście można kupić z m pakiem), jest to coś co daje BMW zadziorność, ale nie jest synonimem wieśtuningu.
4,4
~Michał
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Jestem tu chyba jedynym niewyimaginowanym posiadaczem BMW 7, więc chciałbym przedstawić swoją opinię na temat tego auta, co może pomoże komuś przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Ja ich wcześniej szukałem, ale ciężko o prawdziwą pomoc w tej kwestii. Jest to moje czwarte z rzędu auto marki BMW i muszę przyznać, że dla osoby przyzwyczajonej do beemek, jest po prostu w sam raz. Wszystko jest tam gdzie chyba w każdej innej beemce, więc obsługa wszystkich urządzeń jest bezproblemowa Prowadzenie określiłbym celniej jako płynięcie z możliwością dostosowania odczuć w zależności od potrzeb (zmienna twardość amortyzatorów). Do gabarytów trzeba się przyzwyczaić, fajnych gadżetem jest skrętna tylna oś, naprawdę czuć jej działanie przy manewrowaniu. Kolejna przydatna funkcja to zmienna liczba obrotów kierownicy. Na ciasnym parkingu wystarczy jeden solidny ruch "z lewa do prawa" i koła skręcają się od jednego do drugiego skrajnego położenia. Przy tej dł bardzo przydatne. Tak samo Webasto, które wydawało mi się bajerem, a jest super praktyczne; włącza się w zimie samo podczas pracy silnika i błyskawicznie dogrzewa silnik po uruchomieniu. Wewnątrz lista bajerów jest długa jak papier toaletowy. Z ciekawszych polecam tempomat z radarem - na trasie włączam, zdejmuje buty i relaksuje się pływającą jazdą, a auto samo dostosowuje dystans do samochodu przede mną. Kolejna, czytanie znaków drogowych - bardzo przydatne gdy zobaczy się smerfy w rowie... wtedy rzut oka na zegary i przynajmniej wiadomo jakie jest ograniczenie i ile trzeba zwolnić.

Raporty spalania BMW Seria 7 F01

Liczba raportów: 40
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 F01
11,2 – 15,8
l/100 km
7,5 – 10,6
l/100 km
21,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Sedan 750i 407KM 299kW
BMW Seria 7 F01
Minimalne spalanie to trasa Bawaria - Radom. Jazda przepisowa. Samochód z napędem xdrive pali około od 0,5 do 1L więcej niż wersja RWD. Typowa normalna jazda mieszana bez poganiania to około 13L. Często robię trasy Skarżysko-Kamienna - Warszawa(centrum) i powrót. Razem 330km. Trasa E7. Niemal zawsze stoję w korkach około godziny. Średnio wychodzi 12,8L. Spalanie w lato na postoju z włączoną klimatyzacją 2.2L/h. Uwaga-samochód jeździ na benzynie 98 ponieważ 95 pod dużym obciążeniem wywala błędy silnika (misfire). Pierwotnie myślałem, że to usterka motoru (N63), ale na 98 z dowolnej stacji problem nigdy się nie pojawił.
9,0
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Zakup - wiadomo. Później nie jest źle. Olej co 25.000 km i wcale nie jest drogi. Cała wymiana oleje, filtry, w ASO z dobrymi rabatami ok 800-1000 zł brutto. Z klockami i tarczami też nie ma tragedii. Wersja 730d nie ma pneumatycznego zawieszenia, więc jest mniej kłopotliwa w serwisie. Mocniejsze wersje to mają, a zdania na temat tych układów są podzielone. Wiele negatywnych opinii jest od właścicieli Mercedesa, ale przypuszczam, że te rozwiązania dostarcza ten sam podwykonawca również do BMW. Ja bym unikał... Spalanie miasto - ok 12-13 litrów Spalanie Trasa - 7-8 litrów Wszystko przy normalnej jeździe, bez opowiadania bajek. W zimie nie ma dużego wzrostu spalanie dzięki Webasto. Szybko dogrzewa silnik i nie zauważyłem specjalnego wzrostu spalania w zimie.
21,7
Sedan 750i 407KM 299kW
BMW Seria 7 F01
Jak na wagę samochodu i dynamikę to nie jest źle. Spalanie które podałem to wyniki z miasta stołecznego Warszawy i okolic, czyli częste korki i dynamiczna jazda. Domyślam się że przy normalnej jeździe, nigdzie się nie spiesząc, można zejść o 4/6L ale nigdy tego nie próbowałem sprawdzić. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem 750i i jeździsz dość agresywnie to spodziewaj się takich i większych wyników w tym aucie. Koronnym argumentem może być to że auto jeździ tak jak wygląda, bardzo dynamicznie...
BMW Seria 7 F01