Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 F01

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

BMW Seria 7 F01 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 7 F01

Liczba ocen: 34
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~bobibmw
Sedan 740d 306KM 225kW
BMW Seria 7 F01
BDB auto , szybkie , komfortowe , poprzednika e65 użytkowałem przez 4 lata. Tego też tyle zamierzam . Oczywiście RWD , bez X-drive , eksploatacja trochę droga , ale w poprzedniczce to samo , komplet tarcz-klocki 5700 PLN , oleje filtry 2400pln , ubezpieczenie komplet 5600 pln ,rozrząd-łańcuch ale wymieniamy:)-3400 pln , szukałem skromnej w wyposażeniu żeby jak z e65 nie wkurzać się na elektronika , nie chciałem gadzetów , x-driva,dociągów, el.klapy itd. Szukałem mocnej , niski przebieg org, mocne audio , i trafila sie 4.0d . Polecam dla osób które jednak maja trochę floty , bo auto i kosztuje na starcie i w eksploatacji jak nie chcemy by kolejny śmietnik jeżdzil po drogach za lat 5 . Godny konkurent S,ki , czy A8 , kto co lubi
3,8
~Adam
Sedan 750i 407KM 299kW
BMW Seria 7 F01
auto dla cierpliwych i spokjnych ludzi. Psuje się często, niewarte swojej ceny, choć naprawdę ładne i wygodne oraz zwracające nie raz uwagę młodych ludzi. przy przebiegu 200 tys. km sypie się wszystko po kolei. Miałem wiele aut w swoim życiu lecz to bije wszelkie rekordy awaryjności.To tragedia i porażka. Jak można wyprodukować taką ładną i wygodną limuzynę , a jednocześnie awaryjną jak polonez CARO. Jeżdżę napradę spokojnie i to już druga moja siódemka f 01, bo myślałem że pierwsza to był jakiś cholerny pech - niestety obie to samo. Ale jeśli ktoś lubi jeździć z usterkami to czemu nie życzę powodzenia.
4,4
~mat
Sedan 730d 245KM 180kW
BMW Seria 7 F01
Powiem tak, myślałem, że E61 2008 rok było samochodem dość drogim w utrzymaniu, jednak zawsze jakoś sobie radziłem i nie stanowiło to problemu. Gdy byłem w stanie kupić 730D F01 w najwyższej cenie na alledrogo to mówię dam radę spokojnie. Owszem daję radę, ale przestrzegam innych, jeśli liczycie koszty utrzymania to liczycie razy 2. Choćby opony na lato, najtańsze 4 tyś zł, ale auto wtedy nie wygląda, dlatego to wydatek rzędu 6 tyś. Jak mawia mój znajomy, jeśli kupujesz auto luksusowe i nie jesteś go w stanie kupić za max 2 pensje miesięczne to nie kupuj. Może to przesada, ale przestrzegam przez chciejstwem bo na E61 prawie się przejechałem, na F01 też bym się przejechałe gdybym zarabiał tyle co wcześniej. Ogólnie auto świetne, niby ciężkie, niby tylko 240km, w E61 miałem 235KM, ale nie czuć różnicy pomiędzy tymi autami, pomijając komfort i hałas w środku (w E61 z panoramą to porażka). F01 płynie a jednak w zakrętach trzyma się równie dobrze jak E61, które jest taczką. Przebieg zniosła bardzo dobrze, kupiłem z 240tyś, w pół roku zrobiłem 60 tyś i auto trzyma się dalej świetnie. Niestety jedyne czego mi brakuje to m pakietu (oczywiście można kupić z m pakiem), jest to coś co daje BMW zadziorność, ale nie jest synonimem wieśtuningu.
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 F01
11,2 – 17,1
l/100 km
7,4 – 10,2
l/100 km
21,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Sedan 740d 306KM 225kW
BMW Seria 7 F01
Spalanie miasto zależy od stylu jazdy. Udało mi się jeżdżąc tylko w mieście zejść poniżej 9L/100km ale była to jazda "emerycka" starałem się nie przekraczać 2tys obrotów, i max 80km/h bez większych zrywów ze świateł, bez zbędnego używania hamulca itp. Przy normalnej, nazwijmy to żwawej jeździe w mieście spalanie oscyluje 10-13l i tu dużo zależy od nogi i jak nam się śpieszy oraz od długości pokonywanych odcinków, U mnie wynik w mieście wychodzi średnio 12L liczony z (tankowania zalanych litrów a nie nie komputera pokładowego). Długa trasa np. do Chorwacji odcinek 1320km (4 dorosłe osoby plus bagażnik dopchany na 2 tygodniowy wyjazd) wyszło 9L (uprzedzam ,że włączone były wszystkie udogodnienia w postaci 4 strefowej klimatyzacji wentylowanych foteli itp.) Trasa na autostradzie przy oszczędnej jeździe w 1 osobę na odcinku długości 600km (stale utrzymywana prędkość około 120-140km/h spalanie 7,9L. A więc przyjmując średnie spalanie pokonując 50% trasy i 50% miasta jeżdżąc w jedną osobę wychodzi około 10L/100km. Wszystkie pomiary robione na oponach Tył 275/40R19 Runflat Przód 245/45R19 Runflat
10,8
Sedan 740d 306KM 225kW
BMW Seria 7 F01
Na wstępie dodam, że posiadam wersję 3.0 306 koni z napędem na tył (bez xdrive), która rzekomo jest oszczędniejsza. Generalnie zgadzam się z przedmówcą auto kusi swoimi możliwościami, momentem obrotowym i wyrywa się niesamowicie do przodu. Przy normalnej jeździe na trasie to bmw spala między 8 a 9 ze wskazań komputera pokładowego. Co więcej dawkowanie gazu bardzo delikatnie i jazda z prędkościami 80 - 110 nie pozwala obniżyć zużycia paliwa do np 7 litrów, tak samo jak jazda z prędkościami 150 - 170 nie podnosi znaczącą zużycia jak to ma miejsca w autach z dieslami o pojemności 2.0. Na zimnym silniku i w mieście spalanie jest spore 13 - 15 litrów jeśli jest duży ruch i ciągle musimy hamować a następnie przyspieszać. Ogólnie liczyłem na spalanie rzędu 7 litrów na trasie przy spokojnej jeździe a jest 8 do 9 (co nie jest oczywiście wynikiem złym). Samochód ten został stworzony na długie trasy z prędkościami przelotowymi 120 - 250 km/h. Dodam jeszcze, że wszyscy którzy boją się zakupu z uwagi na wagę i trudności przy parkowaniu z uwagi na długość 507 cm i sporą szerokość są w błędzie auto ma tylną oś skrętną i dziecinnie łatwo się nim manewruje w zakrętach i na parkingach, mimo gabarytów prowadzi się bardzo lekko. Jeśli chcesz widzieć zazdrosne spojrzenia przechodniów i nie szkoda Ci dołożyć 2-3 litrów na setkę kosztem luksusu, lekkości prowadzenia, sportowych wręcz osiągów to jest to auto dla Ciebie.
14,2
Sedan 750i 407KM 299kW
BMW Seria 7 F01
Mam model przed liftowy z 6-biegową skrzynią i napędem Xdrive. Podobno z 8-biegową skrzynią i napędem tylko na tył pali mniej. Niestety nie udaje się zjechać ze zużyciem poniżej 10l/100, raz się udało utrzymać coś koło 10,7 w trasie (nie autostrada), ale jak tylko wjechałem do miasta, to adios;-D Zaznaczam jednak, że był to eksperyment i normalnie ciężko tak jeździć. Trzeba się pogodzić ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 12,8 - 13,8 l/100 km i tyle. Komfort jazdy super, kamera Night Vision - mega przydatna - polecam. Poza tym napęd X-drive jest rewelacyjny - wcześniej miałem BMW z napędem na tył i zdecydowanie polecam napęd na 4 koła. Pozdrawiam.
BMW Seria 7 F01