Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW X6

Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I), określany przez BMW jako pojazd typu SAC (Sport Activity Vehicle), w którym nacisk położony jest nie tylko na terenowe, ale i sportowe właściwości auta (połączenie SUV-a i coupe). Produkcję X6 ruszyła w 2008 roku. Model bazuje na prototypie z 2007 r., stylistycznie związany też z innymi autami serii X. W przeciwieństwie do nich, mieści jednak tylko 4 osoby. Od 2009 roku dostępny też w mocniejszej wersji X6 M. Od 2012 roku oferowany po face-liftingu. X6 odniósł sukces rynkowy – dotychczas sprzedano go w liczbie ponad 150 tys. egzemplarzy.

BMW X6 xDrive30d - widok z przodu
BMW X6 xDrive30d - widok z przodu
BMW X6 xDrive30d - widok z przodu
BMW X6 xDrive30d - widok z przodu
BMW X6 M Design Edition (2014) - pełny panel przedni
BMW X6 M Design Edition (2014) - deska rozdzielcza
BMW X6 M Design Edition (2014) - fotel pasażera, widok z przodu

X6 to samochód, który na zawsze zapisze się na kartach motoryzacyjnej historii. A to wszystko dlatego, że jest pierwszym produkowanym seryjnie modelem, w którym styliści nadwozia zdecydowali się połączyć cechy luksusowego SUV-a (który, na dobrą sprawę, sam w sobie jest skrzyżowaniem kilku rodzajów aut) z cechami sportowego coupe. W efekcie, powstał samochód o potężnych gabarytach, wysokim prześwicie, wydatnych przetłoczeniach, wąskich szybach, agresywnych detalach, a na dodatek z opadającą linią dachu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że ten designerski miszmasz przyciąga spojrzenia jak magnes.

W porównaniu do widowiskowej karoserii, kabina pasażerska opisywanego BMW prezentuje się niezwykle "grzecznie" - tablica rozdzielcza ma surowe wręcz kształty i próżno w niej szukać efektownych zegarów czy wyświetlaczy. Komu jednak to nie przeszkadza, powinien cieszyć się z faktu, że kokpit został uporządkowany według zasad ergonomii, a wszelkie wskaźniki jasno przekazują informacje kierowcy. Otoczenie prowadzącego ma jeszcze jedną, niezwykle istotną zaletę - wysoką jakość wykończenia reprezentowaną przez kapitalne materiały oraz mistrzowską precyzję montażu.

W ocenie użyteczności wnętrza trudno nie nawiązać do jej zależności od stylistycznych cech nadwozia. Po pierwsze dlatego, że opadająca linia dachu ograniczyła miejsce nad głowami jadących z tyłu, utrudniła samo zajmowanie miejsca na kanapie, a na dodatek drastycznie zmniejszyła funkcjonalność bagażnika. Po drugie zaś dlatego, że wąskie szyby mocno ograniczyły kierowcy widoczność do tyłu, a pasażerom zapewniły niemal klaustrofobiczne doznania. Oryginalna karoseria nie przeszkodziła na szczęście w wygospodarowaniu przestronnego pierwszego rzędu siedzeń oraz obszernego bagażnika. Plus należy się także wygodnym siedzeniom.

Wracając jeszcze na chwilę do możliwości przewozowych bawarskiego crossovera, podkreślić trzeba fakt, że potrafi on "wziąć na barki" naprawdę ciężką przyczepę. Niestety, to właściwie jedyna ujawniana podczas jazdy zaleta, którą X6 łączy z typowymi terenówkami - do pokonywania bezdroży auto nie nadaje się w ogóle. Z drugiej jednak strony, na zwykłych, asfaltowych drogach prowadzi się niemal tak, jak typowa "osobówka" - zawieszenie sprawnie radzi sobie z nawet najostrzejszymi zakrętami, układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia kierującego, a hamulce skutecznie zatrzymują nielekki pojazd. Resorowanie dziur stoi za to na średnim poziomie.

Cenisz oryginalność i chcesz być otaczany luksusem? Płać! Crossover BMW kosztuje ponad trzy razy więcej niż najpopularniejsze w Polsce modele klasy SUV. O porównaniu do bezpośredniej konkurencji trudno mówić, bo... X6 takowej nie ma. Wyposażenie standardowe auta jest oczywiście niewyobrażalnie bogate, ale mimo to lista dodatkowo płatnych opcji okazuje się nieskończenie długa (zawiera m.in. elektroniczną regulację pracy amortyzatorów, audio z 16 głośnikami, odtwarzacze DVD, luksusowe wykończenia wnętrza czy... 3-miejscową kanapę tylną).

Komentarze redakcji

Powagosław: Eksperyment BMW, który, patrząc na wyniki sprzedaży, udaje się znakomicie. Cały sekret w tym, że konkurencja praktycznie nie ma dla X6… konkurencji. Jedyne, czego nie rozumiem to tylko cztery miejsca.
Luzacjusz: Jeden z tych samochodów, które przy VW Golfie albo Fiacie Multipla wydają się bezsensownie niepraktyczne. Ale to mniej więcej ta sama różnica, jak między przyśpiewką weselną i solówką Hendrixa. A na weselach nie gra się pokręconych solówek, bo można zarobić widelcem w oko.

Wersje nadwozia BMW X6

Silniki BMW X6

Lista silników:
xDrive35i (306KM), xDrive50i (407KM), 4.4 V8 (555KM), ActiveHybrid V8 (485KM), xDrive 30d (245KM), xDrive40d (306KM), M50d (381KM), xDrive30d (235KM), xDrive35d (286KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o BMW X6

Przegląd rynku hybryd i samochodów elektrycznych

Ekologia już dawno wkroczyła do motoryzacji, ale to co się dzieje w ostatnich latach jest wprost nie do pomyślenia. Gdy piętnaście lat temu zadebiutowała Toyota Prius, chyba nikt nie spodziewał się, że stanie się obiektem pożądania i wyznacznikiem dobrego smaku. Dziś, Priusa ma niemal każda gwiazda w...

Elektryzująco szybka hybryda - BMW X6
 
Nasz test

Kwestie wyglądu BMW X6 odłóżmy na bok. Nie on jest w tym przypadku najważniejszy. W modelu X6 z dopiskiem "ActiveHybrid" chodzi o coś zgoła innego. Pokazanie konkurencji, kto tu tak naprawdę rządzi.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora BMW X6 - raport z jazdy

BMW w 2008 roku stworzyło nową kategorię aut – SAC – Sport Activity Coupe. Co prawda, co niektórzy uważają za pierwowzór tej kategorii SsangYong’a ze swoim Actyon’em, jednak ma to podobny sens jak stwierdzenie, że pierwowzorem łodzi podwodnych było White Star Line ze swoim Titanic’iem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW X6

BMW X6 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

BMW X6

od 303 900 zł do 515 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (306 - 555 KM): 4.4 V8, xDrive35i, xDrive50i

 

Diesel (245 - 381 KM): M50d, xDrive30d, xDrive40d

Skrzynie biegów

automatyczna: , 6-stopniowa

 

Katalog nowych aut BMW X6
 

Najpopularniejsza wersja BMW X6

BMW X6 4.4 V8 555KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
ESP
klimatyzacja
niezależne ogrzewanie
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 18 827
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 9 954
Pakiet dodatkowych schowków - 1 268
Pakiet dla palących - 141

Cena katalogowa

515 900

Zobacz ofertę BMW X6 4.4 V8 555KM - 5 drzwiowy terenowy
 

BMW X6 najczęściej porównywane z:

Land Rover Range Rover Sport
4.4 SDV8 (340 KM)
Land Rover Discovery
3.0 D (210 KM)
Mitsubishi Pajero
3.2 DOHC (200 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Pathfinder 2,5D LE Demonstracyjny Nissan Pathfinder 2,5D LE
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 000 km. Silnik: 2.5 190KM, diesel.
Cena: 216 300 zł 159 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium Demonstracyjny Infiniti FX30D S Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 308 835 zł 249 000 zł
Zyskujesz: 59 835 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW X6

BMW X6
3.0 diesel 285 KM
90 000 km, 2010
175 000 PLN
BMW X6
3.0 diesel 245 KM
2013
299 900 PLN
BMW X6
4.0 diesel
110 000 km, 2011
0 PLN
BMW X6
3.0 diesel 306 KM
70 000 km, 2010
245 000 PLN

Ocena auta BMW X6

  • Średnia ocena
    na podstawie 23 opinii
  • 4,06
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

BMW X6 Crossover xDrive35d (286 KM)

Swietny samochod , laczy w sobie wiele cech ktore przynajmniej dla mnie sa niezwykle wazne -np doskonaly silnik, przeniesnienie napedu -wzorcowe/wczesniej jezdzilem audi/,wysoko zawieszony, naped 4X4 Wbrew opinii niektorych dziennikarzy sporo miejsca z tylu/chyba ze masz w rodzinie wielkoludow/, mnostwo miejsca z przodu. Zawieszenie - sprezyste ale komfortowe, przechyly - nieodczuwalne.Mam to auto na "normalnych oponach" tj 255/55-19'Podobno przy nizszych profilach na kiepskich drogach jest twardy.Silnik 35D-legenda, od 1500 obr. ma potezny ciag .Skrzynia biegow -coz dziala jak bezstopniowa.Cena - jest wysoka,wachalem sie czy aby nie za wysoka ale po pierwszych tygodniach uzytkowania odrzucilem wszelkie mysli typu - za drogi etc.Jest wart swojej ceny.Polecam.

dodał: gool
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - widoczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW X6

BMW X6 M50d BMW X6 BMW X6 xDrive30d BMW X6 M G-POWER BMW X6 Facelifting BMW X6 M BMW X6 M Design Edition (2014) BMW X6 ActiveHybrid BMW X6 M Mansory BMW X6 M AC Schnitzer
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW X6

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW X6

BMW X6

6 komentarzy

Ostatnie komentarze:

~eks fan bmw~eks fan bmw

BMW X6 3.5i TRAGEDIA
120TYŚ KM DO WYMIANY ŁOZYSKA WPIASTACH KÓŁ
140TYŚ KM ZATARTY SILNIK
170TYŚ KM USZKODZONA SKRZYNIA BIEGÓW
AUTO KUPIONE W SALONIE , SERWISOWANE ZGODNIE Z ZALECENIAMI PRODUCENTA.
ODRADZAM !!!

~kolunia~kolunia

Do ~Kolunio: ojej czyżby kompleksiki sie odezwały, ehhh widzisz jaki ten los straszny ja musze jeździć x6 a tobie pozostaje grafika i teledysk

~Kolunio~Kolunio

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
12 047
Przejechany dystans
7 797 758 km
Zatankowanego paliwa
410 023 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 411
Wydanych pieniędzy
942 512 zł
Średnie wydatki na auto
1 245 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 322
Wydanych pieniędzy
1 109 954 zł
Średnie wydatki na auto
1 466 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (757)

Zużycie paliwa BMW X6

Na podstawie 29 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: SÂławomir, dodano: 14.02.2011 15:08

Mój rekord przy jeździe przez puste Katowice niedzielnym porankiem to 9.9 na trasie ( i52.tinypic.com/20h24o1.jpg ). Niestety aby taki wynik osiągnąć trzeba jechać jakby się miało Skodę Fabię, choć przy większym samozaparciu można by go jeszcze poprawić, tylko po co? Przy normalniej jeździe mieszanej pali ok 14, przy dynamicznej 16-17. Problemem w ocenie spalania tego auta oczywiście jest sens oszczędnej jazdy posiadając 306 koni pod maską. Myślę że bardziej sensowne będzie stwierdzenie, że 1 bak starcza na zrobienie ok 400-550km. Czy wybrał bym ten silnik po raz drugi? W 100% tak, bo z jednej strony pali niedużo więcej niż diesel, a z drugiej strony zasięg na 1 baku jest lepszy niż w 50i. Poza tym ładnie brzmi i zjada na drodze wszystkie pseudo sportowe Abarthy i takie tam podobne. Jedyne co trochę rozczarowuje to twardość zawieszenia, nawet po zdjęciu runflatów nie ma mowy o miękkości, co jednak przekłada się na dobre prowadzenie.

pełny raport BMW Crossover xDrive35i

autor: Jacek, dodano: 18.04.2014 15:17

Jak na tą moc i ciężar to jest dobrze. Skrzynia w trybie sport to jakieś + 1.5 - 2L - ale warto.

pełny raport BMW Crossover xDrive35i

autor: Driver, dodano: 12.03.2013 19:33

...niebywale oszczędny samochód dla osób które potrafią jeździć równo. Nie powoli. Tylko równo i płynnie. Mocy nie brakuje - wiadomo mocy nigdy dość, ale nie ma się czego przyczepić. Spalanie średnie przy mieszanej jeździe trasa/miasto 50/50 wychodzi w okolicach 10l/100km. Przy takich gabarytach i osiągach spalanie na poziomie 10l to na prawdę niesamowity wynik.

pełny raport BMW Crossover xDrive40d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW X6

Ciekawostki

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW X6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne BMW X6
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW X6, oglądali także