Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW X6

Lata produkcji: 2008 - teraz
Segment: Duże SUVy
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I), określany przez BMW jako pojazd typu SAC (Sport Activity Vehicle), w którym nacisk położony jest nie tylko na terenowe, ale i sportowe właściwości auta (połączenie SUV-a i coupe). Prace nad modelem tego typu rozpoczęły się w BMW już w 2003 roku. Produkcję X6 ruszyła w 2008 roku. W 2014 roku debiutowała druga generacja modelu. X6 okazał się wielkim sukcesem rynkowym niemieckiej marki – dotychczas sprzedano go w liczbie ponad 250 tysięcy egzemplarzy.

Komentarze redakcji

Powagosław: BMW słusznie nie naprawia tego, co nie jest zepsute, stąd druga generacja X6 z zewnątrz prezentuje się co najwyżej jak po delikatnym liftingu. Korekty na lepsze, ale samo powtórzenie wyników sprzedaży poprzednika będzie sukcesem.
Luzacjusz: 250 tysięcy istnień ludzkich zakochanych w tym słoniu nie może się mylić. Ja też lubię tę fanaberię BMW, ale świadom tego, że to dziwny samochód. Po prostu dziwny. Każdy byłby dziwny, gdyby przypominał słonia.

X6 F16

Skrzyżowanie luksusowego SUV-a ze sportowym coupe wydawało się równie bezsensowne co połączenie kabrioletu z karawanem. Rzeczywistość zrewidowała jednak te spekulacje i BMW X6 zaczęło sprzedawać się jak ciepłe bułeczki. Nic więc dziwnego, że auto doczekało się drugiej odsłony - równie odważnej, równie ekscentrycznej i równie… pokracznej. Samochód z pewnością nie wygra konkursu piękności, ale trzeba przyznać mu jedno - robi piorunujące wrażenie!

W odróżnieniu od cudacznej karoserii, wnętrze jest wierne klasyce. I chwała mu za to, bo BMW przyzwyczaiło nas do projektowania świetnych kokpitów. Elegancka deska rozdzielcza, czytelne zegary, dostępne pod ręką przełączniki, dopracowane multimedia oraz przejrzysta obsługa składają się na obraz idealnego miejsca pracy kierowcy. Do jakości użytych materiałów i spasowania trudno mieć zastrzeżenia, słowa krytyki nasuwają się natomiast przy ocenie widoczności.

Jak przystało na (udawane) coupe, BMW X6 II nie jest mistrzem praktyczności. Kształty nadwozia utrudniają wsiadanie na tylną kanapę, ograniczają komfort podróżowania w drugim rzędzie, generują niebotyczny próg załadunku i uniemożliwiają transport bagaży ponad linią okien. Z drugiej jednak strony przestrzeni z przodu jest całe mnóstwo, z tyłu zmieszczą się dorośli, w kabinie nie brakuje schowków, kanapa dzieli się na trzy części, zaś kufer jest pojemny, ustawny i funkcjonalny.

Potężne rozmiary, gigantyczna masa i wysoko położony środek ciężkości pozwalają przypuszczać, że bawarski crossover ma alergię na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Nic bardziej mylnego. Ten istny wieloryb na kołach trzyma się drogi jak przyklejony, wprawiając w osłupienie swymi możliwościami jezdnymi. Nie każdemu przypadnie do gustu jego twardo zestrojone zawieszenie, każdy bez wyjątku powinien za to pochwalić jego skuteczne wyciszenie.

Komu w głowie rozsądek, ten opis BMW X6 F16 czyta zapewne z czystej ciekawości. Kto natomiast zdroworozsądkowe myślenie pozostawia innym, ten na sens zakupu “X-szóstki” prawdopodobnie nie patrzy przez pryzmat kosztów. W każdym razie auto kosztuje horrendalne pieniądze, a mimo to nie ma wybujałego standardu wyposażenia. Opcje są drogie, ale jest ich w zamian bardzo dużo. Cieszy fakt, że oferta silników obejmuje wyłącznie mocne jednostki.

X6 E71

X6 pierwszej generacji na zawsze zapisze się na kartach motoryzacyjnej historii. Jest bowiem pierwszym produkowanym seryjnie modelem, w którym styliści nadwozia połączyli cechy dużego SUV-a (który, na dobrą sprawę, sam w sobie jest skrzyżowaniem kilku rodzajów aut) z atrybutami sportowego coupe. W efekcie powstał samochód o potężnych gabarytach, podniesionym prześwicie, wydatnych przetłoczeniach, agresywnych detalach, a na dodatek z opadającą linią dachu. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że ten designerski miszmasz przyciąga spojrzenia jak magnes, a dzięki modzie na tego typu pojazdy i prestiżowemu emblematowi na masce budzi też pożądanie.

W porównaniu do awangardowej karoserii kabina pasażerska BMW X6 prezentuje się niezwykle klasycznie - jest schludna, elegancka i pozbawiona zbędnych ozdobników. Kierowcę ucieszy z pewnością fakt, iż kokpit został uporządkowany według zasad ergonomii, zaś wszelkie wskaźniki zaprojektowano tak, by jasno przekazywały żądane informacje. Otoczenie prowadzącego, podobnie zresztą jak całe wnętrze, ma jeszcze jedną, niezwykle istotną zaletę - wysoką jakość wykończenia reprezentowaną przez kapitalne materiały oraz mistrzowską precyzję montażu.

Oceniając praktyczność wnętrza, trudno nie nawiązać do jej zależności od stylistycznych cech nadwozia. Po pierwsze dlatego, że opadająca linia dachu ograniczyła ilość przestrzeni nad głowami jadących z tyłu, utrudniła samo zajmowanie miejsca na kanapie, a na dodatek drastycznie zmniejszyła funkcjonalność bagażnika. Po drugie natomiast dlatego, że wąskie szyby mocno ograniczyły kierowcy widoczność do tyłu, zaś pasażerom zapewniły niemal klaustrofobiczne doznania. Oryginalna karoseria nie przeszkodziła na szczęście w wygospodarowaniu przestronnego pierwszego rzędu siedzeń oraz obszernego kufra. Plus należy się także wygodnym fotelom.

Wracając jeszcze na chwilę do możliwości przewozowych opisywanego BMW, podkreślić trzeba fakt, że potrafi on wziąć na barki naprawdę ciężką przyczepę. Niestety, to właściwie jedyna ujawniana podczas jazdy zaleta, którą X6 łączy z typowymi terenówkami - do pokonywania bezdroży nie nadaje się w ogóle. Z drugiej jednak strony na zwykłych, asfaltowych drogach prowadzi się niemal tak, jak typowa “osobówka” - zawieszenie sprawnie radzi sobie z nawet najostrzejszymi zakrętami, układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia kierującego, a hamulce skutecznie zatrzymują nielekki pojazd. Resorowanie dziur stoi natomiast na średnim poziomie.

Cenisz oryginalność i chcesz być otaczany luksusem? Płać! Jako nowe BMW X6 E71 kosztowało horrendalne pieniądze, a po wkroczeniu na rynek samochodów używanych pozostało jedną z najdroższych propozycji w klasie. Bawarski crossover okazuje się zresztą kosztowny nie tylko podczas zakupu, ale również w czasie eksploatacji. Z racji bardzo skomplikowanej budowy oraz niemałych cen części wszelkie czynności serwisowe mogą uderzyć po kieszeni. (Nie)zawodność modelu jest na razie wielką niewiadomą, bo auto jest na tyle młode, że trudno wystawić mu w tej kwestii jednoznaczną opinię (już teraz docierają do nas jednak wieści m.in. o usterkach elektroniki).

Dane techniczne BMW X6

Silniki

Moc silników 235-575 KM

Poj. silników 2 979-4 395 cm3

Prędkość maks. 220-275 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,2-8,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny BMW X6

Średnia ocena modelu

na podstawie 27 opinii

4.13

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.19

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Skrzynia biegów

+ Układ jezdny

Wady

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (67%)
NIE (33%)

Wybrane oceny kierowców BMW X6

Moja ocena to 10/10!!!
dodano 27.05.2010 przez
Ogólnie nie jestem zadowolony. Prestiż na siłę: ani w teren, ani prawdziwa limuzyna. Kolejne dziwne auto, które nie wiadomo do ... więcejczego ma być. ukryj
dodano 18.11.2009 przez
Jeżdzę tym autem piec lat i mimo pewnych zastrzeżeń nadal go lubię.NIe jest mocno eksploatowany i mimo upływu czasu oraz ... więcejprzebiegu zachowuje dobrze swieżość.Irytujace drobneniedomagania trzaski w kabinie(gaśnica) awarie kabla do kamery cofania dwukrotnie,wlewanie sie wody do bagażnika przy jego otwieraniu.bez poważniejszych napraw. ukryj
dodano 10.01.2015 przez
Zobacz oceny BMW X6 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW X6

Pb
10,27 - 14,93
Na podstawie 10 raportów spalania
ON
7,43 - 17,23
Na podstawie 24 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW X6

Mój rekord przy jeździe przez puste Katowice niedzielnym porankiem to 9.9 na trasie ( i52.tinypic.com/20h24o1.jpg ). Niestety aby taki wynik ... więcejosiągnąć trzeba jechać jakby się miało Skodę Fabię, choć przy większym samozaparciu można by go jeszcze poprawić, tylko po co? Przy normalniej jeździe mieszanej pali ok 14, przy dynamicznej 16-17. Problemem w ocenie spalania tego auta oczywiście jest sens oszczędnej jazdy posiadając 306 koni pod maską. Myślę że bardziej sensowne będzie stwierdzenie, że 1 bak starcza na zrobienie ok 400-550km. Czy wybrał bym ten silnik po raz drugi? W 100% tak, bo z jednej strony pali niedużo więcej niż diesel, a z drugiej strony zasięg na 1 baku jest lepszy niż w 50i. Poza tym ładnie brzmi i zjada na drodze wszystkie pseudo sportowe Abarthy i takie tam podobne. Jedyne co trochę rozczarowuje to twardość zawieszenia, nawet po zdjęciu runflatów nie ma mowy o miękkości, co jednak przekłada się na dobre prowadzenie. ukryj
dodano 14.02.2011 przez
Tyle mocy, tyle koni, tyle wagi a na Eco Pro pali nie całe 11 litrów! Świetna robota BMW. Przesiadka z ... więcejpoprzedniego X6 i widzę potężną zmianę jaką jest prowadzenie.. Fenomenalnie się tym jeździ.. Poezja, aż kusi by SPORT + był najczęściej używanym trybem jazdy ale wtedy zaczyna się częstsze tankowanie ;- ) Chociaż jadąc na SPORT krajową siódemką odcinek 200KM w niewielkich korkach auto pali nie więcej niż 16 litrów, czasami się wyprzedzi ale zazwyczaj jedzie coś z naprzeciwka, więc nie ma dużych możliwości, czyli prędkość praktycznie stoi w miejscu 90-100 dlatego Eco Pro jest czymś fantastycznym w takich sytuacjach a również mocy nie brakuje i dźwięk też nie wiele gorszy, chociaż jak tu można w ogóle mówić o "gorszym" dźwięku.. 4.4 V8 robi swoje. Mijani mają nie lada rozrywkę gdy mija ich F16 a dźwięk nie dużo odstaje od odrzutowca. ukryj
dodano 18.05.2015 przez
Auto nie oszczędzane, był nawet chip który obniżył przyśpieszenie z 6,9 do 6,1 sekund do 100km/h. Zaczęło się sypać po ... więcejprzejechaniu około 350 tysięcy kilometrów. Najpierw silnik, potem skrzynia a nawet mechanizm wycieraczek. Auto głównie na dojazd do pracy jakieś 1200 kilometrów. Były czasy, że tygodniowo robiło 4-5 tysięcy. W śniegu przyprawiało dużo frajdy, napęd pozwalał na wiele do tego dobre opony i zabawa gwarantowana. Auto od nowości na zamówienie od wiosny 2009 aż do sprzedaży czyli początku wiosny 2015 towarzyszyło nam w nie jednej wyprawie czy to śnieg, zaspy, teren, błoto czy po prostu polskie drogi aż do europejskich autostrad. Świetne auto na każdą okazję. ukryj
dodano 03.04.2015 przez
...niebywale oszczędny samochód dla osób które potrafią jeździć równo. Nie powoli. Tylko równo i płynnie. Mocy nie brakuje - wiadomo mocy ... więcejnigdy dość, ale nie ma się czego przyczepić. Spalanie średnie przy mieszanej jeździe trasa/miasto 50/50 wychodzi w okolicach 10l/100km. Przy takich gabarytach i osiągach spalanie na poziomie 10l to na prawdę niesamowity wynik. ukryj
dodano 12.03.2013 przez
Auto pięknie chodzi jestem bardzo zadowolony ,a co do spalania to po mieście na krótkich trasach 15 l to norma ... więcej,którą łatwo podwyższyć jak ktoś lubi dynamiczną jazdę. Natomiast na trasie ostatnio droga do Wiednia spalanie 11,5 jazda 140-160km/h oczywiście można spalić 9-10 l jadąc 100-130 ale w takim wypadku po co komu 306KM POZDRAWIAM ukryj
dodano 30.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania BMW X6 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW X6

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o BMW X6

Newsy o BMW X6

Przeczytaj pozostałe 9 newsów o BMW X6

Generacje BMW X6

2014 - teraz
2008 - 2014

Nowe BMW X6

nowe BMW X6
BMW X6
ceny od 326 500 zł do 560 600

BMW X6 F16 Crossover M50d 381KM od 2014

w pakiecie X6 M50d

w cenie katalogowej brutto

428 500 zł

Wyposażenie standardowe
Podnóżek kierowcy M
M Servotronic
Asymetrycznie dzielone i składane oparcie kanapy tylnej w proporcji (40:20:40)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (18 508 zł)
Pakiet dla palących (254 zł)
Pakiet BMW ConnectedDrive Advanced (2 738 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (18 508 zł)
Pakiet dla palących (254 zł)
Pakiet BMW ConnectedDrive Advanced (2 738 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 5 oferty BMW X6

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Typowe słabe punkty BMW X6

Liczba wpisów: 3
komentarzy(8)
komentarzy(3)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW X6 dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW X6

Ciekawostki
dodano 03.08.2011 przez
Samochód ten jest pierwszym przedstawicielem swojej klasy, dla której koncern BMW wprowadził nową nazwę Sports Activity Coupe w skrócie SAC. Wersja seryjna BMW X6 po…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą