Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: VANy
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,6
~Witek
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi 136KM 100kW
Wygodny i przestronny samochód z doskonałą widocznością którą bije na głowę inne auta nie tylko z tego segmentu. Niestety skrzynia MCP to porażka. Przed manewrem wyprzedzania na "landówce" wskazana jest krótka modlitwa. Na autostradzie nie jest to już tak męczące w przeciwieństwie do dużych szumów nadwozia i podatności na boczne podmuchy wiatru. Zwieszenie przeciętne, mało tu citroena za to dużo hałaśliwego walenia na dziurach mimo braku luzów i innych uszkodzeń mechanicznych. Ale podobno ten typ tak ma. Czytając tu raporty spalania stwierdzam, że chyba miałem coś nie tak z samochodem skoro średnia z 10 tysięcy kilometrów wynosiła 7,4 litra a tu czytam konfabulacje o 5 litrach na setkę (!?) I była to średnia z komputera co też jest ważne bo w C4 komputer zaniża wynik spalania prawie o litr ( sprawdzone ) Generalnie auto mocno przeciętne. Nigdy mnie nie zawiodło i nie miałem z nim problemów typu "dwumasa" czy filtr cząstek stałych ale raczej bym do niego nie wrócił.
3,3
~KenLee
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi 136KM 100kW
Użytkowałem to auto w wersji Exclusive intensywnie przez 10 miesięcy na dystansie ponad 25 tkm. Samochód miał potencjał na fajny pojazd rodzinny. Bogate wyposażenie, fajna ergonomia, ładowność to niewątpliwe atuty. Niestety wszystko psuła niedopracowana elektronika zarówno ta "jezdna" jak i użytkowa. Gdybym miał zwykłą wersję bez kolorowego infotainmentu, pewnie byłbym zadowolony, ale w tym przypadku pozbyłem się tego auta z ulgą.
4,6
~Rafał Ku
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi 136KM 100kW
Naprawdę świetne i praktyczne auto. Jest bardzo ekonomiczne a komfort powoduje, że aż się chce usiąść i polecieć w dłuższą trasę. Sprawdza się jako namiot (po złożeniu foteli z tyłu wchodzi cały, dmuchany, dwuosobowy materac. Jeśli kupować to w wersjo Exclusive bo ma mnóstwo bajerków (np. nastrojowe podświetlenie, większe fotele z przodu, navi, ksenony i wiele innych).
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód w trakcie jazdy gaśnie, następnie pokazuje błąd skrzyni biegów, nie można go uruchomić
  • Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013
  • silnik
  • 289 tys. km
W tarakcie jazdy samochód nagle zgasł, pojawił się błąd skrzyni biegów i nie można go było uruchomić. wcześniej podczas uruchomienia sygnalizował błąd hamulca ręcznego, a po uruchomieniu błąd znikał i nie było żadnego błędu nawet po podłączeniu do komputera. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C4 Picasso I