Szukaj

Informacje o Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2088 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 3
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~s
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Coz moge rzec... Kocham to auto calym sercem! To, jak wiele radosci z jazdy zapewnia ten wehikul jest nieopisane. Ale trzeba tez w nie stale inwestowac. To auto wymaga pieniedzy. Mimo wszystko polecam to auto. Zapewnia niesamowity luksus i komfort jazdy, za swoja cene. Czy warto czy nie - wg mnie warto. Roczny koszt utrzymania tego auta okreslam na ok. 2-3tys zl (nie liczac benzyny). Tyle niestety potrzeba azeby sie nimw pelni cieszyc. Trzeba regularnie wymieniac czesci i nie czekac na powazne usterki.
2,6
~Jacek P 35
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Mimo kultowego designu, ogromnej ilości miejsca w środku, dobrej ergomonii i ekonomicznego silnika. Całe auto to porażka. Wszysko się psuje, dosłownie wszysko! Wszędzie coś stuka puka trzeszczy. Hydraulicze zawieszenie jet trochę lepsze niż klasyczne ale koszy związane z jego utrzymaniem i kłopoty z tym związane nie rekompensują tej różnicy w żadnym wypadku. Nigdy nie wierzcie w słowa \"dobrze utrzymane\" to jest niemożliwe. Tego typu układy hydraulicze utrzymuje się w maszynach lub samolotach na zasadzie wymiany na nowe po określonej liczbie wypracowanych godzin. Koszt całego nowego zawieszenia do XM\'a to około 20000 PLN. Albo zostanie ono wymienione albo w każdej chwili może pęknąć jakaś rurka, wąż ect. Przy tych ciśnieniach jakie panują w układzie nikt nie jest w stanie przwidzieć co, kiedy i w jakim momencie pęknie. Wie to każdy mechanik zajmujący się citroenami, który naciąga kolejnego właściciela Citroena, żeby wymienił to czy tamto a teraz już na pewno będzie dobrze. Nie prawda! Trzeba wymienić wszystko to wtedy na jakieś 100 000 km będzie dobrze. Kogo na to stać jak auto jest warte 1500 - 5000 PLN?
4,7
~xstrememotors@interia.pl
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen Xm 2,1 Turbo D to doskonały samochód który potrafi być szybki jak pojazd z gwiezdnych wojen, ekonomiczny jak odrzutowieć na postoju, komfortowy jak czarodziejski dywan i praktyczny i nie zawodny jak.... Citroen:) gdyby kobiety były podobne do Xm-ek były by z pewnością najpiękniejszymi kobietami na Świecie.. CITROEN XM IS THE BEST!!!!
Åšrednie spalanie dla Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Ekonomiczność.... Cóż każdy odwołuje się tu do niskiego zużycia paliwa. Gdyby tak było było by super. Niestety awaryjność i koszy napraw, stracony czas i nerwy psują wszysko. Niestety minęły czasy kiedy mięliśmy mało pieniędzy i za to nieograniczny czas. Tylko 2 ostatnie lata eksploatacji (około 15 000 km) kosztowały mnie uwaga 10000 PLN nie licząc kosztów paliwa. To jest porażka. I zaznaczę, że naprawy 50% wykonywałem sam w oparciu o używane części. Nie liczyłem wszyskiego ale śmię twierdzić że w ciągu 15 lat eksploatacji wydatki na naprawy tego auta kosztowały nas spokojnie drugie tyle ile za nego zapłaciliśmy to jest około 65 000 PLN zaraz po denominacji złotego.
9,7
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
No niestety. Tutaj musze dac najnizsza note... To auto wymaga nie tylko serca, ale tez poteznego portfela. Na chwile obecna to sa to juz auta prawie zabytkowe (brakuje czesci...). Klasa E wymaga pieniedzy, mimo wieku. Od podstaw typu opony, po powazniejsze rzeczy zaplacimy niestety sporo. Trzeba sie z tym liczyc. Jest oczywiscie masa standardowych rzeczy, gdzie znajdziemy tanie zamienniki, ale niektore czesci po prostu kosztuja duzo.
7,8
Citroen XM II
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
I tutaj jest problem - nawet TD lubi sobie "zjeść", a auto do wolnej jazdy nie zachęca. Największym problemem jest kompetentny mechanik - szukać ze świecą w stogu siana. Reasumując: jeśli ktoś świadomie kupuje XM'a, to nie będzie zaskoczony.
Citroen XM II Hatchback