Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Hatchback

xstrememotors@interia.pl, 12 lat temu
Silnik 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wygląd tego auta jest imponujący, piękny i wyjatkowy... linia nadwozia która jest nie powtażalna, a tył to dosłownie arcydzieło.. i dlatego te auto tak bardzo kocham.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : usterka systemu ABS
Silnik : Cieknąca miska olejowa
Układ elektryczny : Problem z przekaźnikiem swiateł mijania.
5,0
Całokształt
Citroen Xm 2,1 Turbo D to doskonały samochód który potrafi być szybki jak pojazd z gwiezdnych wojen, ekonomiczny jak odrzutowieć na postoju, komfortowy jak czarodziejski dywan i praktyczny i nie zawodny jak.... Citroen:) gdyby kobiety były podobne do Xm-ek były by z pewnością najpiękniejszymi kobietami na Świecie.. CITROEN XM IS THE BEST!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze Byłem zdania że silniki wysokoprężne są mułami... bardzo się myliłem, ten silnik 2,1 TD doskonale przyspiesza, dobrze wkręca się na obroty a przy wyprzedzaniu nie boję sie że mi zabraknie mocy. A przy tym mało pali kiedy jeżdże z max pręd. 70 km/h i nie przekraczam 2 tyś. obrotów pali na 100 km 4.7 litra. imponujący wynik. przy 90-100 km/h pali 6,5 litra powyżej 100 km/h pali już o 15% - 20% więcej paliwa. ale coś za coś.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze wchodzą, skrzynia jest dość precyzyjna i pozwala rozpędzić auto do 190 km/h wynik bardzo dobry. w moim aucie bardzo rzadko zdaża sie to że bieg 2 i R czasem jakby nie chciały wejść na swoje miejsce. ale to zdarza się raz na kiedy..
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie które jest komfortowe i zarazem bardzo praktyczne.. Mój model nie pośiada układu hydro- aktiv a mimo to dobrze trzyma się drogi. Czasem na ostrych zakretach auto kołysze się jak Lódz a i tak trzyma się drogi. A teraz o komforcie tego zawieszenia, w tym układzie wszystkie kule muszą być nabite tylko wtedy można odczuć prawdziwy komfort. koszt nabicia nie jest wielki, jeśli udamy się do ASO to zapłacimy bardzo dużo.. jest dużo ludzi którzy robią to dla przyjemności i biorą tylko 30 zł. w Xm-ce mamy jeden układ więc wspomaganie, hamulce i zawieszenie są zespolone. i trzeba pilnować by z naszym płynem nie stało się nic złego, bo możemy stracic hamulce, układ kierowniczy i zawieszenie. Jesli mowa wspomaganiu to kierownica chodzi bardzo lekko, trzymając ja wiemy bardzo dobrze co dzieje się z naszym autem.
Komfort
5,0
Widoczność
Za kierownicą Xm- ki widzimy wszystko nic nam nie zasłania drogi, lusterka są duże więc obraz w nich jest bardzo dobry, widok przez lusterko wewnętrzne jest dobty nie ma problemu z zobaczeniem przeszkód.
5,0
Ergonomia
doskonale wyprofilowane fotele rególowane na wszystkie sposoby, regulowany podłokietnik, i kierownica regulowana w dwóch płaszcyznach pozwala na doskonałe połączenie Człowiek- maszyna. pozycja za kierownicą jest doskonała każdy kierowca znajdzie tu swoje miejsce, pasażerowie takze nie maja co narzekać na komfort. do tedo dochodzi zawiezenie hydropneumatyczne które jest o niebo lepsze od zwykłego, nawet po kilku godz nie odczuwamy zmęczenia bądz bulu w kręgosłupie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w gorące dni możemy spokojnie bez żadnego potu podróżować, zimą w aucie jest bardzo Ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromna! 5 osób jedzie bez jakichkolwiek problemów.. i do tego można zabrać spory bagaż.. z przodu kierowca i posażer mają najlepiej:) ale Ci z tyłu Czują się jak prezesi w prywatnej limuzynie bądz w eksluzywnym samolocie.. raz spotkałem sie z opinia pasażera z tyłu ,,k**wa jak w samolocie..
5,0
Wyciszenie
jeśli nie katujesz silnika, masz sprawną klimatyzacje a wszystkie uszczelki są w dobrym stanie i nie ma takiej potrzeby by otwierać szybe, możesz cieszyc się ciszą i spokojem przez długi czas, a gdy dojedziesz do domu i na dzien dobry żona cie wkurzy a dzieci na dadza Ci spokoju Twoim jedynym ratunkiem jest Citroen Xm:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie na trasie: prędkość 70km/h zużycie 4.7 l na 100 km prędkość 90-100km/h zużycie 6.5 l na 100 km prędkość powyżej 100km/h wzrasta o 15- 20% na 100km spalanie w mieście jest dość duże średnio to 8 litrów ropy idzie na korki, jednak delikatne operowanie gazem nieco to zmniejszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
cena zależy od stanu technicznego.. rok produkcji przy zakupie tego auta z pewnościa nie decyduje tylko ogólny stan.. kiepsko utrzymanego Citroena Xm możemy kupić za 1500-2000 zł. lecz więcej się na klniemy niz na jeżdzimy.. Są to auta dojechane, przegnite, z niesprawnym układem LHM... więć jesli chcesz kupić Xm-ke za tak niskie pieniadze to po pukaj się w czoło.. dobrgo Citroena możemy szukać od 5000 w zwyż, chodz i te nie są aż tak idealne jak zapewnia nas właściciel.. mimo wszystko XM to drogie auto w zakupie, lecz jego naprawy nie są jakieś straszne. Citroen xm uchodzi za auto które musi sprawiać problemy, ele odpowiednio użytkowane i eksplatowane może być bez awaryjne i ośiągać astronomiczne ośiągi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jęsli nie masz komputera pokładowego, tylko wyświetlacz błędów nić strasznego Ci nie grozi ze strony elektryki.. jeśli masz kod zapłonu to nie baw się nim jeśli nie masz o tym pojęcia. w przeciwnym razie nie odpalisz auta.. silnik jest trwały tak jak jego podzespoły, nie sprawiaja problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeśli uszkodzisz pompe LHM bądz jakokolwiek część z tego układu będziesz miał poważny problem i to dość kosztowny.. pamiętaj by przewody elektryczne a dokładnie ich złącza nie sniedziały.. w przeciwnym razie auto może troche wariować.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Hatchback