Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Dacia Duster

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.

Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - lewy bok
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - relingi dachowe
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Pod względem stylistycznym, Duster wyraźnie wyróżnia się w gamie modelowej Dacii – podczas, gdy Logan i Sandero z daleka informują, że mamy do czynienia z „taniochą”, Duster prezentuje się bardzo „poważnie”. Charakterystycznymi cechami jego karoserii są przeogromne nadkola oraz oryginalne przetłoczenia klapy bagażnika. Relingi dachowe w kolorze matowego chromu, srebrne nakładki na zderzaki oraz aluminiowe obręcze zdradzają, że mamy do czynienia z bogatszymi wersjami.

Po przyjrzeniu się atrakcyjnie wystylizowanemu nadwoziu, możemy mniemać, że równie dobrze zaprojektowano kabinę. Nic bardziej mylnego – już na pierwszy rzut oka widzimy, że materiały użyte do wykończenia wnętrza pochodzą z najniższej możliwej półki, a fatalne wrażenie potęguje ich dotknięcie. Na pocieszenie należy dodać, że spasowanie elementów stoi na dobrym poziomie, obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia najmniejszych trudności, a wskaźniki cechują się wzorową czytelnością.

Kolejny plus dla kabiny pasażerskiej należy się w kwestii wygospodarowanej ilości miejsca. Jeżeli środkowe miejsce tylnej kanapy nie jest zajęte, podróżni mają dużą swobodę ruchów w każdym kierunku. Narzekać nie można również na przestrzeń bagażową – kufer jest całkiem pojemny (zwłaszcza w wersji bez napędu na tylną oś), ma regularne kształty i można go łatwo powiększyć. Do obrazu idealnego wnętrza dla rodziny brakuje tylko większej ilości schowków.

„Bojowa” stylizacja, wysoki prześwit oraz doskonała geometria nadwozia zachęcają użytkowników Dustera do zbaczania na nieprzetarte szlaki. Auto sprawuje się w takich warunkach bardzo dobrze, zwłaszcza, jeśli napęd przekazywany jest na obie osie. Swoją dzielnością na bezdrożach, Dacia pozostawia w tyle większość lekkich SUV-ów, ustępuje im jednak (i to wyraźnie) własnościami jezdnymi. Choć zastosowane zawieszenie doskonale pochłania nierówności nawierzchni, jego praca okazuje się nadzwyczaj głośna.

Koszty zakupu – w tej materii rumuńska terenówka jest absolutną mistrzynią. Cena pozycjonująca Dustera wśród samochodów miejskich segmentu B (!) jest zdecydowanie najpoważniejszą zaletą modelu. Jednak czy jest ona w stanie zrekompensować wyraźne oszczędności w wykończeniu oraz braki w wyposażeniu? Jak się okazuje, tak! Auto cieszy się dużym powodzeniem na rynku, co sprawia, że klienci muszą czekać na swój egzemplarz po kilka miesięcy.

Komentarze redakcji

Powagosław: To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej.
Luzacjusz: Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą.

Wersje nadwozia Dacia Duster

Silniki Dacia Duster

Lista silników:
1.2 TCe (125KM), 1.6 16V (105KM), 1.5 dCi eco2 (90KM), 1.5 dCi eco2 (110KM), 1.5 dCi (107KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Uterenowioną Dacię można kupić z trzema różnymi motorami, ale żaden z nich nie będzie zrywny. Jednak szczególnie dwa są godne polecenia. Benzynowy 1.6l 105KM - bo jest najtańszy i dość uniwersalny. Na co dzień zapewnia w miarę przyzwoite osiągi, a gdy przyjdzie w końcu coś wyprzedzić, to nie będzie strajkował – trzeba tylko trzymać wysokie obroty. Drugi dobry motor to diesel 1.5dCi, ale w wersji 110-konnej. Jest najdroższy, choć w tym wozie to i tak pojęcie względne, ale jego 240Nm momentu obrotowego zdecydowanie ułatwia podróżowanie. Jest też jego słabsza, 85-konna wersja, z przydomkiem „eko”. Do tego potwierdza złotą regułę - zarówno na świecie, jak i w tym przypadku wszystko, co ma w nazwie te trzy, magiczne litery jest beznadziejne.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Dacia Duster

Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 - bez udawania
 
Nasz test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Rumuński SUV przebojem wdarł się na rynek. Od 2010 roku oferuje atrakcyjne nadwozie, przestronne wnętrze, napęd na cztery koła i podwyższony prześwit za naprawdę rozsądne pieniądze. Po trzech latach Dacia wysłała Dustera na kurację odmładzającą. Samochód, choć lepszy, zachował starą cenę.

Dacia Duster - samochód na każdą drogę
 
Nasz test Dacia Duster

Rumuński SUV wyróżnia się korzystnym stosunkiem jakości do ceny. Atutem Dustera jest też zawieszenie, które doskonale sprawdza się na zniszczonych drogach. Podczas modernizacji poprawiono wyciszenie wnętrza, zmieniono deskę rozdzielczą oraz wzbogacono wyposażenie.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Tani SUV miejski - Dacia Duster
 
Nasz test

Po sukcesie tanich modeli Logan i Sandero, rumuńska marka dalej podbija rynek samochodowy i przechodzi do kontrataku w segmencie małych SUV-ów. W kwietniu 2010 roku na rynku polskim zadebiutował terenowy model - Dacia Duster. Nowe auto zrobiło już trochę zamieszania, szczególnie kusząc klientów niskim...

Niskobudżetowy SUV

Dacia całkiem odważnie poczynia sobie na rynku samochodów stosunkowo tanich. Ich Logan nie jest może przykładem pięknego samochodu miejskiego, ale już Sandero wygląda całkiem nowocześnie. Najnowszą propozycją rumuńskiej Daci (działającej pod skrzydłami Renault) jest Duster - miejski SUV, który kusi niezłą...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Dacia Duster

Dacia Duster na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Dacia DusterautoWcentrum - społeczność Dacia Duster

najwyższe oktanyAuta - Dacia Duster

Dacia Duster 68,63

Dacia Duster Laureate 4x2 66,40

Dacia Duster 48,19

Dacia Duster 4x2 84,41

Dacia Duster 72,24

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Dacia Duster

pluto14 30,08

SkyRadar 33,10

mlodyprzem 30,10

dyziowaty 55,93

geoteren 30,12

andrejeq 30,13

robik19 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Dacia Duster

Objazdówka wakacyjna cz.3: Powrót do domu.
Objazdówka wakacyjna cz.3: Powrót do domu. Po opuszczeniu Zwierzyńca, przez Szczebrzeszyn udaliśmy się do Zamościa. Tu się ...
Pierwszy przegląd gwarancyjny z prezentem urodzinowym.
Pierwszy przegląd gwarancyjny z prezentem urodzinowym. Szybko minął rok i nastąpiła konieczność udania się na pierwszy przegląd gwaranc...
No i po przeglądzie
No i po przeglądzie Wymienione wszystkie płyny, filtry i olej, ca 625 złotych polskich plus dwie god...
Lądek Zdrój - dookoła Trojaka.
Lądek Zdrój - dookoła Trojaka. Witajcie. Pogoda dopisała więc wypuściliśmy się tym razem do Lądka Zdoju. W jedn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Dacia Duster

od 39 900 zł do 73 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (105 - 125 KM): 1.2 TCe, 1.6 16V, 1.6 16V LPG

 

Diesel (90 - 110 KM): 1.5 dCi, 1.5 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Dacia Duster
 

Najpopularniejsza wersja Dacia Duster

Dacia Duster 1.6 16V 105KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Komfort - 1 000

Cena katalogowa

39 900

Zobacz ofertę Dacia Duster 1.6 16V 105KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Dacia Duster najczęściej porównywane z:

Nissan Juke
1.6i (94 KM)
Nissan Juke
1.5 dCi (110 KM)
Suzuki SX4
1.6 VVT (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana Demonstracyjny Mitsubishi ASX 1.8 Invite 4wd + tapicerka skórzana
Rocznik: 2013. Przebieg: 6 900 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 116 240 zł 87 900 zł
Zyskujesz: 28 340 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara Premium 2.4 Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara Premium 2.4
Rocznik: 2013. Przebieg: 361 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 110 400 zł 94 900 zł
Zyskujesz: 15 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Dacia Duster

Dacia Duster
1.5 diesel
13 500 km, 2012
32 500 PLN
Dacia Duster
diesel 110 KM
9 500 km, 2011
0 PLN
Dacia Duster
diesel
2011
0 PLN
Dacia Duster
diesel
2011
0 PLN

Ocena auta Dacia Duster

  • Średnia ocena
    na podstawie 87 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Małe SUVy: 4,15
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Dacia Duster

Dacia Duster Facelifting 1.5 dCi 110KM - galeria redakcyjna Dacia Duster Dacia Duster Facelifting (2014) Dacia Duster Aventure Edition (2013) Dacia Duster  - galeria społeczności Dacia Duster Facelifting - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Dacia

Opinie o instalacji LPG

Dacia Duster

  • 1.
  • 4,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2013r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe &#8222;KREDYTY-Chwilówki&#8221; Sp. z o.o., 03.04.2014

    Flota Pośrednictwa Finansowego KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. liczy kilkaset samochodów, w których instalowaliśmy system BRC SEQUENT 24. Współpracowaliśmy w tym zakresie z firmą Auto Gaz Aries, która swoją pracę wykonała szybko, profesjonalnie i bezproblemowo. Polecamy każdemu! Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

  • 2.
  • 5,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2012r.
    dodał: dacia, 12.09.2012

    Witam.Z czystym sumieniem polecam ten warsztat polecono mi go z salonu reno.Zamontowałem gaz do nowiutkiej Dacia duster 1,6 2012r.w kwietniu tego roku jestem bardzo zadowolony z estetyki wykonania montażu oraz profesjonalizmu obsługi warsztatu.

  • 3.
  • 5,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2011r.
    dodał: roman, 18.05.2012

    Jeżdzę od 8 miesięcy na gazie. żałuję , że nie pomyślałem o tym wcześniej

  • 4.
  • 5,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2011r.
    dodał: karol, 08.09.2011

    Samochód na gazie sprawuje sie rewelacyjnie,warsztat na piątkę z plusem.

  • 5.
  • 5,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2011r.
    dodał: darek, 30.03.2012

    od ponad pół roku cieszę się z taniego tankowania

  • 6.
  • 5,00 Dacia Duster 1.6 16V (105KM) 2011r.
    dodał: jan wróbel, 31.03.2014

    jestem zadowolony z instalacji o obsługi

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Duster

Dacia Duster

51 komentarzy

42 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mig~mig

Tu nie chodzi tu najtansze wersje tylko o jasny(bialy) lakier. Te rdzawe kropki widzialem na 2-3letnich vw, mitsubishi oplach itd wiec to nie jest problem dacii

~\ToZnowuJa/~\ToZnowuJa/

Do ~mig: "Plastikowym zderzaku"...?
No to jak się najgorsze i najtańsze wersje kupuje, tylko po to żeby trochę zaoszczędzić, to ja już się nie dziwię skąd wam się te wszystkie dziwne, niestworzone problemy biorą.. o.O

~mig~mig

Do ~Grzesiek: polecam sprawdzic dokladniej bo takie rdzawe kropki zauwazylem nawet na plastikowym zderzaku.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Dacia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 569
Przejechany dystans
1 590 368 km
Zatankowanego paliwa
118 526 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
122
Wydanych pieniędzy
32 441 zł
Średnie wydatki na auto
324 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
448
Wydanych pieniędzy
180 708 zł
Średnie wydatki na auto
1 807 zł
Zobacz dzienniki kosztów Dacia (100)

Testy zderzeniowe Dacia Duster

Najnowsze testy zderzeniowe Dacia Duster przeprowadzone przez Euro NCAP.

Dacia Duster 1.5 DCi Laureate, LHD
2011

Dacia Duster
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Dacia

Zużycie paliwa Dacia Duster

Na podstawie 112 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: slawek.m51@o2.p, dodano: 05.04.2013 12:59

Podziwiam tych którzy podają spalanie na poziomie 5 do 8 l/100km, przejechałem 20 tys km. Większość przebiegu w trybie auto z tego ok 60% to miasto, 40% trasa. Styl jazdy raczej spokojny i zrównoważony. Aby osiągnąć ok. 8 l/100km to trzeba by jeździć bardzo bardzo delikatnie i max ok. 70 km/h. Nie wiem kto i w jakim celu zaniża spalanie? to bez sensu. Ale pomimo, tak (uważam) bardzo wysokiego spalania jestem z tego samochodu bardzo zadowolony. A już użytkowałem już diesle i benzynowe m.in. od 126, 125, Ople, BMW, Peugeot, Renault, Mercedesy, Ford, Toyota. Pozdrawiam wszystkich i proszę o prawdziwe dane, być może w moim samochodzie Duster producent powinien wymienić silnik?

pełny raport Dacia SUV 1.6 16V

autor: Kuba 84", dodano: 25.03.2014 08:55

tak Duster pali na serio...mimo to jazda Dusterem to super zabawa zarówno w terenie jak i na trasie. Na trasach terenowych tenn przyjemny, zadziorny SUV radzi sobie lepiej niż duże,ciężkie terenówki. Jak podjeżdżam do przeszkody, myślę sobie - nie podjade...Podjeżdżam więc i zawsze pozytywne zaskoczenie.Duster swietnie się wspina. polecam.

pełny raport Dacia SUV 1.6 16V

autor: butt, dodano: 13.11.2012 21:07

Dacia nadal na dotarciu, max spalanie 7,7 l/100 przy jeździe 100-130 km/h z rowerami na dachu, średnie ok. 6,0 l/100 przy spokojniej jeździe. Niemożliwe jest osiągniecie poniżej 5 l/100 a taki wynik zawsze osiągałem na peugeot 307 Kombi 1,6 HDI 90 km. Dacia 90 km 1,5 dci pali więcej o 1,5 l paliwa niż peugeot w tych samych warunkach jazdy. Jednak silnik 1,6 HDI peugeota jest lepszy od silnika renault 1,5 dci

pełny raport Dacia SUV 1.5 dCi eco2

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Dacia Duster

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Dacia Duster

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Dacia Duster