Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Dacia Duster

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.

Komentarze redakcji

Powagosław: To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej.
Luzacjusz: Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą.

Pod względem stylistycznym, Duster wyraźnie wyróżnia się w gamie modelowej Dacii – podczas, gdy Logan i Sandero z daleka informują, że mamy do czynienia z „taniochą”, Duster prezentuje się bardzo „poważnie”. Charakterystycznymi cechami jego karoserii są przeogromne nadkola oraz oryginalne przetłoczenia klapy bagażnika. Relingi dachowe w kolorze matowego chromu, srebrne nakładki na zderzaki oraz aluminiowe obręcze zdradzają, że mamy do czynienia z bogatszymi wersjami.

Po przyjrzeniu się atrakcyjnie wystylizowanemu nadwoziu, możemy mniemać, że równie dobrze zaprojektowano kabinę. Nic bardziej mylnego – już na pierwszy rzut oka widzimy, że materiały użyte do wykończenia wnętrza pochodzą z najniższej możliwej półki, a fatalne wrażenie potęguje ich dotknięcie. Na pocieszenie należy dodać, że spasowanie elementów stoi na dobrym poziomie, obsługa urządzeń pokładowych nie sprawia najmniejszych trudności, a wskaźniki cechują się wzorową czytelnością.

Kolejny plus dla kabiny pasażerskiej należy się w kwestii wygospodarowanej ilości miejsca. Jeżeli środkowe miejsce tylnej kanapy nie jest zajęte, podróżni mają dużą swobodę ruchów w każdym kierunku. Narzekać nie można również na przestrzeń bagażową – kufer jest całkiem pojemny (zwłaszcza w wersji bez napędu na tylną oś), ma regularne kształty i można go łatwo powiększyć. Do obrazu idealnego wnętrza dla rodziny brakuje tylko większej ilości schowków.

„Bojowa” stylizacja, wysoki prześwit oraz doskonała geometria nadwozia zachęcają użytkowników Dustera do zbaczania na nieprzetarte szlaki. Auto sprawuje się w takich warunkach bardzo dobrze, zwłaszcza, jeśli napęd przekazywany jest na obie osie. Swoją dzielnością na bezdrożach, Dacia pozostawia w tyle większość lekkich SUV-ów, ustępuje im jednak (i to wyraźnie) własnościami jezdnymi. Choć zastosowane zawieszenie doskonale pochłania nierówności nawierzchni, jego praca okazuje się nadzwyczaj głośna.

Koszty zakupu – w tej materii rumuńska terenówka jest absolutną mistrzynią. Cena pozycjonująca Dustera wśród samochodów miejskich segmentu B (!) jest zdecydowanie najpoważniejszą zaletą modelu. Jednak czy jest ona w stanie zrekompensować wyraźne oszczędności w wykończeniu oraz braki w wyposażeniu? Jak się okazuje, tak! Auto cieszy się dużym powodzeniem na rynku, co sprawia, że klienci muszą czekać na swój egzemplarz po kilka miesięcy.

Dane techniczne Dacia Duster

Silniki

Moc silników 90-125 KM

Poj. silników 1 197-1 598 cm3

Prędkość maks. 156-177 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,4-14,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Dacia Duster

Średnia ocena modelu

na podstawie 105 opinii

4.30

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów

- Ergonomia

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (92%)
NIE (8%)

Wybrane oceny kierowców Dacia Duster

Jeżeli nie zależy nam na prestiżu tylko na funkcjonalnym samochodzie z niezawodnym napędem na 4 - to strzał w 10. Jakość ... więcejwykonania to napewno nie poziom Toyoty czy Hondy (chodzi o spasowanie niektórych elementów plastikowych) Rozwiązania dot. świateł dziennych (żarówki po 5 W - więc ledy nie są konieczne -łatwa wymiana oraz dostep do pozostałych żarówek wręcz doskonały. W środku wystarczająco miejsca na 4-o osobową rodzinę. W miarę wygodne fotele (dziwna regulacja fotela kierowcy - wysokość siedziska) Zegary bardzo czytelne noc i dzień Bagażnik wystarczający 408 litrów (koło zapasowe + funkcjonalne schowki) Jeżeli chodzi o zawieszenie wielowachaczowe i tłumienie nierównościi bardzo dobre. Nic dotej pory nie piszczy i nie stuka. Wada: brak prestiżu marki, budżetowe wykonanie niektórych elementów np. nie zakryte śrubki przy wew. klamkach i silnik benzynowy trochę słaby 105 KM ale za to znany z bezawaryjności i trwałości. czy warto kupić - tak bo za 65 tyś z tak dobrym wyposażeniem i napędem na 4 nic nie kupimy - SX 4 classic oraz fiat sedici - to małe samochody których do daci nie możemy porównać- mają mały prześwit, napęd stały tylko do 40 km/h (duster do 60 km/h - w praktyce do 75 km/h), małe bagażniki, głośne silniki, spasowanie elementów plastikowych bez rewelacji jak na te marki powinno być na o wiele wyższym poziomie, zawieszenie tył-belka skrętna (trwała lecz te samochody podskakują na poprzecznych nierównościach już przy b. małej prędkości). Duster trwałe zawieszenie wielowahaczowe przejęte z nissana ! Nie możemy tutaj porównać innych samochodów ponieważ: honda CRV, toyota rav 4 , kia czy też huynadai to tylko miejskie b. dobrze wykonane bulwarówki - w teren z Dusterem nie mogą nawet konkurować. Wystarczy zobaczyć jak dzielnie Duster radzi sobie zimą oraz w lekkim terenie. Ja na razie nie miałem okazji ale czekam na wyjazd wakacyjny aby na własnej skórze się przekonać co Drakula potrafi :) Czy jestem zadowolony z zakupu - tak Czy kupiłbym jeszcze raz - tak Podaję informację ,iż w tej chwili Dacia daję w promocji za 1 zł 5 lat gwaracji lub 60 km - za małą dopłatą możemy przebieg wydłużyć do 120 tyś. km Jeżeli wydłużają gwarancję od połowy 2013 roku tzn , że sprzedają sprawdzony o dobrej trwałości produkt. ukryj
dodano 01.07.2014 przez
Dałbym od siebie 4,75: Auto jest pakowne, dobrze się prowadzi. Plus za asystenta nagłego hamowania. Przydał się. Ergonomia na przyzwoitym poziomie. Co można byłoby ... więcejdołożyć: -regulacja lędźwiowa fotela kierowcy -kurtyny powietrzne -ciut mocniejszy silnik (i oszczędniejszy silnik), ze skrzynią 6-biegową w wersji 4x2 Poza tym po fajne auto ukryj
dodano 26.07.2010 przez
Kupiłem nowy samochód. Poprzedni choć z pewnego źródła okazał się niezłą miną. Padało wszystko a koszty napraw LR kosmos poza ... więcejtym warsztaty jak coś naprawiły to coś dodatkowo uszkodziły. Dacia nie ma u nas zbyt dużego prestiżu ale mnie nie o to chodzi miałem już wiele prestiżowych aut a z mego doświadczenia wiem ile taki prestiż kosztuje w przypadku używanego kilkuletniego auta. W opiniach dziennikarze narzekają na szare i twarde plastiki-fakt twarde są ale dobrze spasowane,poza tym ja nie zamierzam się do nich tulić.Silnik naprawdę elastyczny dobrze zbiera się od samego dołu i to dość żwawo. Mam zbyt mały przebieg aby pisać coś o trwałości i niezawodności.Dotychczas przejechałem 1500 km.Jak pojeżdżę rok to dopiszę coś więcej. Co do własności terenowych tego auta to nie spodziewam się zbyt wiele końcu to wersja 4x2 więc napęd tylko na przód. Myślę ,że leśne szutry to max ale wysoki prześwit i dobre kąty wejścia i zejścia dobrze wróżą modelowi 4x4. Sam jestem trochę na siebie zły iż nie wykazałem się cierpliwością i nie zamówiłem wersji 4x4. Zamawiałem w kwietniu a odebrałem moją Drakullę w końcu czerwca. Myślę że gdybym wtedy zamówił wersję 4x4 to w sierpniu bym miał. Ale i z tej wersji jestem zadowolony spalanie w przedziale 5-7 litrów ON to naprawdę dobry wynik. Poza tym wygląd tego wozu może się podobać. Jeszcze na razie jest to nowość na naszym rynku i budzi sporą ciekawość. Większość oglądających myśli iż jest to nowa wersja Nissana Qasghai. Wielkie brawa dla Rumunów i trochę żal że nasze FSO zarosło chwastami i tak naprawdę nie produkujemy już żadnego polskiego samochodu. Obecny przebieg to 5200 km w dwa i pół roku Awarii na razie brak. Nadal jestem zadowolony z zakupu.Polecam te auto ukryj
dodano 02.07.2010 przez
Zobacz oceny Dacia Duster Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Dacia Duster

Pb
4,60 - 12,33
Na podstawie 53 raportów spalania
ON
4,10 - 9,00
Na podstawie 58 raportów spalania
LPG
5,57 - 12,43
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Dacia Duster

Wiadomo mi, że części są tanie i naprawy proste, ale o ekonomice tego aspektu mogę się wypowiadać, bo jeszcze nic ... więcejmi się nie zepsuło - za mały przebieg chyba. Na razie auto ogląda warsztat tylko przy przeglądach i sezonowych zmianach opon. Natomiast co do jeżdżenia: z LPG - bardzo tanie, koszt 100 km na poziomie 17-23 zł (benzyny idzie do 0,5 l/100 km). Na samej benzynie było wyraźnie gorzej, więc jeśli ktoś dużo jeździ, koniecznie powinien założyć instalację gazową: instalacja sugerowana przez Renault do tego dość prostego i niewysilonego silnika (wziętego z Megane) to Landi Renzo IV, w ASO za 3600 zł z montażem i regulacją. Można też kupić auto od razu z tą instalacją, ale wtedy bez koła zapasowego, co mi akurat nie pasowało. Na pewno można też dobrać dobre instalacje innych firm. Założyłem gaz jakiś czas po zakupie i nie żałuję, koszty jazdy spadły o połowę, silnik działa bez zarzutu, nie ma zauważalnego spadku mocy. A różnica w cenie przeglądu to raptem 60 zł, czyli 3/4 ceny baku gazu :-) ukryj
dodano 10.05.2015 przez
Spodziewałem się mniejszego zużycia paliwa, ale biorąc pod uwagę, że jest to suv z napędem 4x4 to jest normalnie. Na ... więcejtrasie przy prędkości 70 - 90 km/h na 6 biegu spala ok 5/ 100 km. Na trasie przy większych prędkościach 120 - 130 km/h wychodzi 7,5 - 7,7l/ 100.Przy takich prędkościach, czuć wyraźnie, że auto się męczy. Po mieście przy oszczędnej jeździe spalanie wychodzi 6 - 6.3/ 100 km. Przy małym ruchu czasami wyjdzie mniej. Po mieście przy większym natężeniu ruchu, nie zwracając uwagi na oszczędną jazdę spala 7,5 - 7,8/ 100 km. Przy Przy tej samej jeździe w zimie wychodzi nawet 8,5/100 km. Cykl mieszany(trasa z terenami zabudowanymi) przy normalnej jeździem wychodzi 6.0 - 6.6l/ 100 km. Samochód jest fajny. Jedyną jego wadą jest mały silnik, przez co spalanie jest większe. Gdyby było 2.0 diesel 140 km, było by idealnie. ukryj
dodano 28.08.2013 przez
Podziwiam tych którzy podają spalanie na poziomie 5 do 8 l/100km, przejechałem 20 tys km. Większość przebiegu w trybie auto ... więcejz tego ok 60% to miasto, 40% trasa. Styl jazdy raczej spokojny i zrównoważony. Aby osiągnąć ok. 8 l/100km to trzeba by jeździć bardzo bardzo delikatnie i max ok. 70 km/h. Nie wiem kto i w jakim celu zaniża spalanie? to bez sensu. Ale pomimo, tak (uważam) bardzo wysokiego spalania jestem z tego samochodu bardzo zadowolony. A już użytkowałem już diesle i benzynowe m.in. od 126, 125, Ople, BMW, Peugeot, Renault, Mercedesy, Ford, Toyota. Pozdrawiam wszystkich i proszę o prawdziwe dane, być może w moim samochodzie Duster producent powinien wymienić silnik? ukryj
dodano 05.04.2013 przez
Daster 4x4 13000km, jazda trasa/miasto w proporcjach 7 do 3. Przeważnie bez włączonej klimy. Najniższe spalanie odnotowane na trasie ... więcejz prędkością 80-90km/h przy obrotach ok 2000 to 5,3l/100km Generalnie auto użytkowane przez 2 osoby (Żona i ja). Jeździmy w trybie 2x, tryb auto włączany tylko gdy pada deszcz lub śnieg. Ostatnie dwa tankowania wyszło nam średnie spalanie 6,6l/100km. Średnie prędkości na trasie to 90 do 140 km/h. Silnik do 1500km przebiegu nie miał przekraczanych obrotów powyżej 2500. Do 6000km obroty kręciłem maksimum na 3000. Po przejechaniu 6000km już się tym nie przejmowałem. Jestem bardzo zadowolony z tego auta. ukryj
dodano 14.04.2012 przez
Auto mam od października 2013 z przebiegiem obecnie 35 tys. km. Jak dotąd bez awarii a samochód używany w ciężkich ... więcejwarunkach. Co do spalania auto spala od 7 litrów gazu na 100 km przy prędkości 70 km/h przy jeździe 90km/h jest to 9~9,5 i tak do 120 km/h jest to w miarę racjonalne spalanie bo dochodzi do 12 litrów gazu po przekroczeniu tego progu spalanie wzrasta o kolo 3 litrów na każde 10 km/h więcej przy prędkości maksymalnej czyli 165 pali 24 litry gazu. Auto ma 6 biegów ale 6 bieg zachowuje się jak 5 w innych autach ale za to 1,2 i 3 świetnie sobie radzą w terenie. ukryj
dodano 04.07.2014 przez
Zobacz raporty spalania Dacia Duster Dodaj raport spalania

Publikacje o Dacia Duster

Newsy o Dacia Duster

Przeczytaj pozostałe 8 newsów o Dacia Duster

Nowe Dacia Duster

nowe Dacia Duster
Dacia Duster
ceny od 39 900 zł do 74 200

Dacia Duster SUV Facelifting 1.2 TCe 125KM od 2015

w pakiecie Laureate

w cenie katalogowej brutto

65 600 zł

Wyposażenie standardowe
Światła przeciwmgłowe
Zestaw do naprawy opon dostępne tylko dla wersji z fabryczną instalacja LPG
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet OFF-ROAD (1 700 zł)
Pakiet COMFORT (1 156 zł)
Pakiet Komfort (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet OFF-ROAD (1 700 zł)
Pakiet COMFORT (1 156 zł)
Pakiet Komfort (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 13 oferty Dacia Duster

Dealerzy Dacia

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Dacia Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Dacia Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

Centrum Motoryzacyjne Przyguccy Inter-Car

Centrum Motoryzacyjne Przyguccy Inter-Car Dacia Łódź

łódzkie, Łódź, Przybyszewskiego 176/178

Więcej

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Dacia Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

LISOWSKI

LISOWSKI SP. Z O.O. Dacia Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Powstańców Śląskich 24

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Dacia Duster

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 563

Przejechany dystans

264 929 zł

Zatankowanego paliwa

56 289 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

51

Wydanych pieniędzy

19 051 zł

Średnie wydatki na auto

389 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

199

Wydanych pieniędzy

163 539 zł

Średnie wydatki na auto

3 338 zł

ZOBACZ 49 dzienników kosztów Dacia Duster Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Dacia Duster

Liczba wpisów: 3
komentarzy(6)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Dacia Duster dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Dacia Duster

Liczba wpisów: 11
kupiłem nową daćkę z instalacją lpg niby fabryczną i po pierwszym tysiącu km już cztery razy po parę dni stoi ... więcejna serwisie. tak naprawdę to nie mam auta w domu a zastępczy ponoć nie przysługuje. niewiem już jak i gzie pukać o naprawę gwarancyjną. auto kupiłem 16/12/2014 a do dziś połowę czasu spędzam na niby naprawach w salonie decar reno modlińska- pomocy ukryj
dodano 25.01.2015 przez
Flota Pośrednictwa Finansowego KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. liczy kilkaset samochodów, w których instalowaliśmy system BRC SEQUENT 24. Współpracowaliśmy w tym ... więcejzakresie z firmą Auto Gaz Aries, która swoją pracę wykonała szybko, profesjonalnie i bezproblemowo. Polecamy każdemu! Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
dodano 03.04.2014 przez
Flota Pośrednictwa Finansowego KREDYTY-Chwilówki Sp. z o.o. liczy kilkaset samochodów, w których instalowaliśmy system BRC SEQUENT 24. Współpracowaliśmy w tym ... więcejzakresie z firmą Auto Gaz Aries, która swoją pracę wykonała szybko, profesjonalnie i bezproblemowo. Polecamy każdemu! Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/ ukryj
Polecam wszystkim opornym montaż instalacji gazowej LPG. Kupiłem nowy samochód u Opalińskiego z gazem montowanym w firmie Ptak. Samochód pracuje ... więcejtak jak na benzynie, koszt utrzymania samochodu to ok 24 zł /100km na zbiorniku przejadę prawie 500km super sprawa polecam ukryj
dodano 16.09.2014 przez
Witam.Z czystym sumieniem polecam ten warsztat polecono mi go z salonu reno.Zamontowałem gaz do nowiutkiej Dacia duster 1,6 2012r.w kwietniu ... więcejtego roku jestem bardzo zadowolony z estetyki wykonania montażu oraz profesjonalizmu obsługi warsztatu. ukryj
dodano 12.09.2012 przez
po kupnie auta od razu dolozylem gaz. wybralem staga 300 z reduktorem i wtryskami od staga. do tej pory wszystko ... więcejdziala bardzo poprawnie ukryj
dodano 31.12.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Dacia Duster