Szukaj

Informacje o Dacia Duster

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Duster

Liczba ocen: 196
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~induktor
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Dacia Duster II
Wszyscy oceniający/recenzenci zgodnym chórem twierdzą, że „jak za te pieniądze" to auto oferuje bardzo wiele. Nie uważam się za aż tak wielkiego speca od motoryzacji, żeby relatywizować, bo zwyczajnie nie wiem, o ile lepiej jeździ samochód droższy. Duster podoba mi się zwyczajnie sam z siebie, bez względu na to ile kosztuje. Zresztą każdy zakup za kilkadziesiąt tysięcy złotych to poważna decyzja i trudny wybór. A jeśli już o wyborach mowa, to Dacia na tle konkurencji wyróżnia się tym, że oferuje „normalny" duży wolnossący motor z łańcuchowym rozrządem i całkowicie fabryczną instalację gazową (czyli taką, którą obejmuje gwarancja producenta), a za trochę ponad 2 tysiące zł dostajemy 5-letnią gwarancję z opłaconymi na ten czas przeglądami u dealera. Korzystne jest również finansowanie i ubezpieczenie. Konkurencja w tym segmencie oferuje albo małolitrażowe silniki MPI (np. 3-cylindrowy 1,0 w Fabii), albo również małolitrażowe lecz z turbiną. Ponadto mamy auto o ciekawym wyglądzie, dobrze wyciszone i o niezłych właściwościach jezdnych, a o to, że jest to Dacia jestem zupełnie spokojny. Wystarczy przejrzeć ogłoszenia aut używanych, żeby zobaczyć, że Duster nieźle trzyma cenę. Czy kupiłbym to auto ponownie? Nie, ale nie dlatego, że mnie rozczarowało, tylko zwyczajnie nie wyobrażam sobie, że miałbym się przywiązać do jednego modelu. Po prostu lubię zmiany. Mam jednak nadzieję (bo na razie za mną pierwsze 3 tysiące kilometrów), że Dustera będę kiedyś dobrze wspominać.
2,9
~Tom
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Dacia Duster I
Tanie auto, wnętrze też tanie, aczkolwiek potrafił zaskakiwać. Jeździłem wersją outdoor i póki co bez większych przygód, prócz sprzęgła, które raczej usmażyłem gwałtownym ruszaniem. Biegi chodzą fatalnie, topornie, są głośne i nie zawsze wchodzą. Parę razy trafiłem gdzieś między 1 a 3 bieg. :) Silnik MEGA! Auto potrafi wiele, nie bierze oleju, przy dobrej redukcji wyprzedzasz auta na trasie jak napalony dres w bmw;) Teren ok, byle nie w błoto! Nie można wyłączyć trakcji w wersji 2x4 i trzeba wypychac auto! Systemy bezpieczeństwa odcinają napęd i stoisz. Duża wada zimą. Zawieszenie luksus!! Prowadzenie 4/5 - zakręty wiadomo, trzeba ostrożnie, ale w lesie jest rewelacja. Zostawiasz na 1 i przejedzie na polsprzegle każdą dziurę.
4,9
~Dawid
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Dacia Duster II
Pracuje tym autem na taxi więc cykl typowo miejski. Olej co 20000km bez żadnych dolewek. Klocki przód skończyły się równo po 40000km. 60666 zł za wersję prestige skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, tempomat, martwe pole, media nav, nawigacja, głośnomówiący, ledy, aktywowałem sobie czujnik deszczu, doświetlaniem zakrętów. Ma wszystko czego mi potrzeba. Jedyna rzecz która mnie w nim wkurza, dochodzą mnie odgłosy jakiegoś drgania z zaglówka fotela. Polecam na ryby, do lasu, na wczasy i do miasta. Prześwit i tylko napęd na przod daje już duże możliwości.

Raporty spalania Dacia Duster I

Liczba raportów: 282
Średnie spalanie dla Dacia Duster
6,2 – 10,3
l/100 km
4,7 – 9,7
l/100 km
8,7 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
SUV 1.6 SCe LPG 115KM 85kW
Dacia Duster II
Spalanie całkiem dobre jak na wysokość auta i aerodynamikę taczki. Napęd 2WD, fabryczna instalacja LPG. Wartosci LPG: podczas normalnego uzytkowania bez patrzenia na spalanie w cyklu mieszanym 8.5-10l , ecodrving 70-90 kmh to super wyniki 7.0-7.3 l/100km, jazda na A1, pełny zbiornik cały czas z prędkościami 140-150 kmh na GPS to juz 13-14l. Wszystkie wartości LPG. Spalanie mierzone z dystrybutora. Mam 4 takie dustery w firmie i każdy z nich ma praktycznie ideantyczne spalanie. Jesl komuś znacznie odbiega od tych wartości, to polecam przyjrzeć się technice jazdy, albo serwis. Ogólnie ocena auta pozytywna. Dobrze wyciszone, wygodne, bezawaryjne. Polecam, bo za niecałe 60.000 pln mozna miec kawal niezle wysposazonego auta.
7,4
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
Normalna eksploatacja. Głównie wyjazdy na wycieczki poza miasto. Średnie zużycie paliwa to 7,5 l/100km Nie jeżdżę ECO, nie korzystam z tej funkcji i dla mnie mogłaby nie istnieć. Jeżdżę tak aby z jazdy czerpać przyjemność. Cały czas na automatycznej klimie. Ten silnik lubi gdy się mu wciśnie gaz ale trzeba się liczyć z kosztami. Trasa Wrocław - Pobierowo w strumieniach deszczu przy silnym wietrze czołowo-bocznym (gł. S8 czyli trasa szybka) - zużycie paliwa 9,1 (ledwo bak starczył). Powrót, ta sama trasa powrotna, świetna pogoda bez wiatru - średnia 7,1 Wniosek gdybym jechał ECO zszedłbym do 6/100 ale to nie byłaby jazda tylko Eco toczenie się max. do 90/h Auto nie można zaliczyć do ekonomicznych ale winę za to ponosi jego brak aerodynamiki. Mimo to gdy trzeba potrafi odejść rewelacyjnie. Wyprzedzanie tym autem to sprawa naprawdę prosta bo moc robi swoje.
5,3
SUV 1.5 Blue dCi 115KM 85kW
Dacia Duster II
Autem przejechałem prawie 10k. Spalanie jest niższe niż w modelu z 2011r. Najwiecej pali w Warszawie. Jeżdżąc z maksymalną prędkością w terenie zabudowanym jak i na autostradzie (50/50) auto nie spali więcej niż 5.7L/100km Jeśli jeżdżę (bez pośpiechu) do 90km/h Duster spokojnie mieści się w 4.7L/100km. AdBlue jak zalałem do pełna po odebraniu samochodu z salonu tak do tej pory nie woła o dolewkę.

Usterki Dacia Duster

Liczba wpisów: 12
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Radio fabryczne
  • Dacia Duster II 1.6 SCe LPG 115KM 85kW 2017-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Radio podstawowe gra nierówno, gubi fale nie ma rozwiązania w ASO, zdecydowanie nie wybierać tego radia, albo bez albo z multimedialnym.
Dacia Duster