Szukaj

Informacje o Dacia Duster

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Duster

Liczba ocen: 358
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Makapaka
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Zalety: - bardzo niskie spalanie (8l LPG w mieszanym), zwłaszcza jak na swoje wymiary i całkiem przyzwoite osiągi. W skali roku to są realne, spore oszczędności względem aut konkurencji. - prowadzenie, miło mnie zaskoczyło jak auto o takiej wadze i wymiarach się prowadzi. Dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sztywnością pojazdu. Nie spodziewałem się tego po Dacii. - miejsce w środku i bagażnik (chociaż przód auta, pod maską mogłoby być nieco lepiej zagospodarowane miejsce), - komfort - wygodnie się wsiada, wszystko działa lekko i płynnie. Podróżuje się i kieruje po prostu pewnie i przyjemnie. - długi 6 bieg, przez co przyjemnie się jeździ po autostradach. W połączeniu z utrupionym, elastycznym silnikiem super sprawa. Wady: - dość słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach (sam silnik, zawieszenie, napęd ciche), ale tego spodziewałem się po aucie w tej cenie. Zalecam poprawić tę kwestię samemu lub w odpowiedniej firmie. - zabezpieczenie antykorozyjne, co prawda na moim aucie nie widać żadnych wykwitów, ale auta już 5,7,10 letnie mają ich w wielu miejscach. Szkoda, bo to pięta achillesowa trwałości tego auta. - nagłośnienie (mam podstawowe, nie miałem styczności z lepszymi wersjami w tym modelu). O ile średnie i wysokie tony są w miarę czyste i da się słuchać np. muzyki klasycznej, wysokiego wokalu, tak muzyka typu rap, pop gdzie jest więcej basów kuje w uszy i takie utwory niestety przewijam mimo że lubię dany kawałek. Ten aspekt również polecam poprawić.
4,5
~Kleofas
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Kolejna ocena po 9kkm Jestem nadal bardzo zadowolony. Trochę się przyzwyczaiłem do francuskiej inności (np sterowanie radiem). Po upalnym lecie i pierwszym ataku zimy mogę coś powiedzieć o wentylacji i trakcji - kompletnie nic do zarzucenia a trakcja wręcz super. Ogrzewanie foteli dziwnie działa ale do ogarnięcia (od chłodów mam włączone na stałe, jest termostat). Trochę nie ogarniam aktualizacji map z telefonu (wybitnie nieintuicyjne), muszę się posiłkować USB. Do skrzyni przyzwyczaiłem się dobrych kilka tysięcy km, nie jest łatwa (ale wolną jedynkę w 4*4 uwielbiam w korkach). Na lakier biały położyłem ceramikę i wygląda dobrze. Trochę mało miejsca w środku (tak jak w moim drugim aucie klasy B) na moim etapie starcza ale na styk. Generalnie jak mam rano wybór którym jechać wybieram daćkę (zamiast Stonica).
4,8
~Sebastian
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe 90KM 66kW
Ocena ogólna bdb. Są pewne niedociągnięcia, ale mam również na uwadze to ile auto kosztuje ( w stosunku do konkurencji o podobnych parametrach ). Auto jest wysoko zawieszone co bardzo ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz wkładanie dziecka do fotelika. Bagażnik duży - jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby coś nie weszło. Silnik jak na swoją moc i pojemność jest bardzo elastyczny i dynamiczny - do codziennej jazdy w zupełności wystarczy a jak ktoś musi być pierwszy ze świateł to polecam już inne auto. Skrzynia biegów poprawną - na lewarku czuć niewielki luz , ale to kwestia przyzwyczajenia ( mi na początku trochę przeszkadzało a teraz już nie zwracam uwagi). Polecam po pierwszym "tysiącu" zmienić olej - ja to zrobiłem u siebie na działce i od tej pory już nikt mnie nie przekona, że to głupota "bo silniki są już dotarte". Bryła auta jest ładna ( moim zdaniem ) a wybrany przeze mnie egzemplarz ma na wyposażeniu wszystko co tylko było możliwe. Z auta jestem zadowolony i już nie mogę się doczekać Bigstera

Raporty spalania Dacia Duster

Liczba raportów: 526
Średnie spalanie dla Dacia Duster
5,8 – 10,3
l/100 km
5,2 – 9,7
l/100 km
8,2 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto potrafi być bardzo ekonomiczne, jak na napęd 4x4 pod warunkiem jazdy do 90-100 km/h. Skrzynia biegów jest absurdalnie krótka, co wpływa na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Aerodynamika cegły również nie pomaga. Auto używam głównie w trasie, do 100km/h średnia wychodzi w okolicy 6 litrów, przy prędkościach 80-90 km średnia 5,2 l/100km. Tempomat na 100 km/h - spalanie 6,2 litra i obroty 2600. Tempomat na 120 km/h - spalanie 7,5, Tempomat na 140 - spalanie 9-10 litrów. Na plus zachowanie podczas zapakowania rowerów na hak - auto jest tak absurdalnie nie aerodynamiczne, że dodatkowy bagaż praktycznie nie wpływa na spalania. Fatalne wygłuszenie od strony silnika (szczególnie przeszkadza w dieslu. Fatalne nagłośnienie, jakość wykonania jest ok. Bezawaryjność na fajnym poziomie jak i koszty serwisu. Najlepsze właściwości terenowe w swojej klasie. Krótka skrzynia bardzo spowalnia to auto, sprint do 100km/h wymaga użycia aż 5 biegu. Ogólnie polecam dla osób chcących jeździć wolniej. Chip tuning dodaje wigoru na wyższych biegach (u mnie 130 KM), ale skrzynia studzi zapał i powoduje, że prędkość przelotowa to okolice 100-110 km/h
9,3
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Dostalem ten wyrob samochodopodoby jako nowy jako auto zastepcze za normalny samochod. Ta kupa zlomu nowa nie warta jest nawet zbiornika paliwa. Tfu. Pali duzo, ledwo jezdzie a wytrzymac w tym zlomie nie mozna. Tragedia.
8,3
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Super auto. Silnik wystarczająco dynamiczny. Trzeba pilnować aby miał ponad 2tyś obrotów i jest dobrze. Silnik wdzięczny pod względem spalania, do 130km/h dynamika dobra, kultura pracy dobra. Zawieszenie pozwala na podróżowanie 140km/h. Miałem Saaby i Volva mam Toyotę i Citroena więc mam porównanie. Dużo jeżdżę po autostradzie i bez kompleksów wyprzedzam posiadaczy historycznych: bmw, audi i innych poniemieckich aut wlekących się aby oszczędzić paliwo.

Usterki Dacia Duster

Liczba wpisów: 44
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster