Szukaj

Informacje o Dacia Duster

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Duster

Liczba ocen: 257
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Marcin T.
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Dacia Duster II
To moja druga opina na tym portalu o tym aucie. Teraz po roku użytkowania i 24 000 km. Z jednej strony auto jest naprawdę ok, rzekłbym świetne jak na cenę, ale naprawdę wolałbym dopłacić kilka tys zł i żeby pewne rzeczy były poprawione. Czar prysł, im dłużej nim jeżdżę tym bardziej mam go dość. Jestem maniakiem samochodowym, potrafię czerpać radość z jazdy każdym autem nawet starym i zużytym, lecz nie wiem gdzie leży fenomen tego auta to jest pierwszy samochód do którego nie chce mi się wsiadać. Jazda jest karą. Od razu zaznaczę, że nie jestem francuskim pieskiem który potrzebuję auta wyższej klasy z fotelami z miękkiej skórki. Poprzednim moim autem była 20 letnia Honda, głośna, bez momentu obrotowego, przejechałem nią Europę wzdłuż i w szerz, byłą o niebo lepsza. Jeśli chodzi o Dustera ktoś ocenił, że cena ceną ale niechlujstwo wykonania ma swoje granice - święta prawda. Np silnik od strony ściany grodziowej był cały zapaćkany konserwacją do podwozia, włącznie z katalizatorem wydechem i turbiną, komuś się bryzło trochę za bardzo i nikt tego nie usunął, tłumaczy to dlaczego auto śmierdziało spalenizną w pierwszych miesiącach użytkowania.
4,6
~Serpentes
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Dacia Duster II
Auto kupione w salonie. Kolor Brown vision jednym się podoba innym nie. Dla mnie jest piękny w połączeniu z felgami w wersji prestige i z zamontowanym stopniem bocznym. Miałem do wyboru silnik 1.3 tce 130 albo 1.6 115. Po konsultacji z mechanikami i osobami związanymi z ASO wybór padł na silnik wolnossący. Trochę mułowaty, ale wszystko zależy od tego czego oczekuje się od auta. Miałem okazję jeździć najnowszym capturem z silnikiem 1.0 100 to jednak turbina robi swoje. Bardziej zrywniejszy. Kultura jazdy mieć lepszą, ale w środku czułem się jak w młodszym bracie dustera. Dużo elementów zapożyczonych z dustera. Ogólnie duster wygodny. Wjedzie wszędzie. Leśne drogi nie sprawiają trudności. Mimo braku napędu na 4 koła możliwości poruszania się po trudnym terenie są spore. Mimo wolnossącego silnika redukcja biegów i wyższe obroty i samochód całkiem przyzwoicie wyprzedza. Spalanie w trasie na 90-130 ok 7-7.3, stałą prędkość ok 120 w granicach 8l. Przy 130 8,5-9,5. Powyżej 130 rośnie drastycznie. Jechałem trasa krajowa dosyć zatłoczona w granicach 80-90km/h to spalanie wyniosło 6,6l. Po mieście przy jeździe eko 8l. Jeżdząc "normalnie" 10l.
3,7
~Mateusz43
SUV 1.0 TCe 101KM 74kW
Dacia Duster II
Fajne auto, ale w wersji podstawowej prawie nic nie ma i są też ograniczenia jeśli chodzi o dodatkowe rzeczy. Nie można dopłacić do innego lakieru np do metalika w przypadku auta za 44 000. Można tylko dopłacić do koloru białego 500zł. Jeśli chcemy natomiast najtańszą klimatyzację to musimy wybrać model droższy o 10 000 i do niego dopłaić 2500zł.. czyli razem 12 '500 za manualną klime. Szkoda gadać, bo naprawdę fajnie się zapowiada, ale praktycznie najtańszą wersją nie da się jeździć. Poza tym znajomy był zainteresowany, to wczoraj w salonie (Zdunek - Gdańsk) mu powiedzieli że wstrzymana jest produkcja.. nie wiadomo dlaczego i kiedy będzie wznowiona.

Raporty spalania Dacia Duster

Liczba raportów: 384
Średnie spalanie dla Dacia Duster
6,2 – 10,3
l/100 km
5,2 – 9,7
l/100 km
8,3 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.
8,8
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacia Duster II
Auto odebrane z salonu w październiku 2020. Początkowo spalanie na letnich oponach i spokojnej jeździe na dotarciu, wynosiło około 7,5l. Po zmianie na opony zimowe i aktywacji komputera pokładowego (pomiar LPG tylko z kilometrów przejechanych na LPG) spalanie wzrosło do 9l w cyklu mieszanym. Na trasie komputer pokazuje średnie spalanie 12l/100km przy prędkości 130km/h i wyżej. Myślę że troszkę przekłamuje, bo po przejechaniu większości zbiornika na trasie i tylko odrobinę w mieście, średnia z tankowania to 11,5l/100km. Przy ecodriving'u spalanie na zimówkach to 8l/100km, myślę że udało by się zejść niżej na letnich, ale przyjemności z jazdy mniej. Tryb ECO niewiele pomaga, lepiej samemu jeździć eco. Tutaj ciekawostka, benzyna przy zakupie zatankowana do pełna właśnie się skończyła.... nie wiem czy to efekt zimy, czy coś jest nie tak, bo opinie mówiły o tym że starcza na rok.

Usterki Dacia Duster

Liczba wpisów: 17
Wadliwe działanie dźwigni zmiany biegów.
  • Dacia Duster II 1.3 TCe 150KM 110kW od 2018
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Dacia Duster ma niską kulturę pracy dźwigni zmiany biegów. Jest to normalne. U mnie wystąpił problem, że przy redukcji z biegu 5 lub 6 dźwignia wcale nie wracała do położenia neutralnego (do luzu) tylko zostawała gdzieś pomiędzy biegami 5 i 6. Próba redukcji do biegu 3 lub 4 kończyła się zwykle ponownym ich wybraniem lub też konfliktem mechanicznym. Żeby zredukować trzeba było myśleć żeby każdorazowo samemu poprawić bieg najpierw do pozycji luzu. Jazda przestała być komfortowa, dźwignia czasem też jakby haczyła po drodze o coś.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Olejowe pocenie się silnika
  • Dacia Duster II 1.3 TCe 150KM 110kW od 2018
  • silnik
  • 3 tys. km
Po przejechaniu 3000 km, na silniku od góry w okolicach zaworów po całej szerokości silnika dokładnie w miejscu łączenia komór? gdzie jest taka widoczna czarna masa uszczelniająca, pojawiło się pocenie olejowe. Na szerokości około 30cm. Serwis wyczyścił i stwierdził żeby obserwować. Samochód ma 4 miesiące i przejechane 3000 km. 1.3 TCE 150 km Prestige 4x2
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dacia Duster