Szukaj

Informacje o Dacia Sandero

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B produkowany od 2008 roku. Debiut Sandero, tyle że pod szyldem Renault przypadł na koniec 2007 roku – pod nazwą Renault Sandero auto miało swoją premierę w Brazylii (w większości krajów Ameryki Południowej model oferowany jest jako Renault Sandero; Dacia jest tam nieznaną marką). Zbudowano je na zmodyfikowanej płycie podłogowej Nissan B (powstał na nim również Logan, Renault Modus i Nissan Micra). Dostępny również w uterenowionej wersji Sandero Stepway. Od 2012 roku dostępna jest druga generacja modelu. Sandero w większości bazuje na podzespołach Dacii Logan.

czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz

Dacia Sandero – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Dacia Sandero

Liczba ocen: 111
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Brak poważnych usterek + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Kacperek
Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Sandero II
Moje Sandero posiadam dwa miesiące. Po przebiegu 2250km niezbyt mogę się oczywiście wypowiedzieć, ale bez problemu mogę opisać co i jak w samochodzie działa, jak się nim jeździ i tego typu rzeczy, bo po tym przebiegu oczywiście nic nie zaczęło się dziać. Może zacznę od wad. Auto ma delikatny lakier potrafi zdobyć ryski po przejechaniu miękką gałązką z igłami choinki, oczywiście te rysy są widoczne dopiero gdy zbliżymy oczy do karoserii na odległość 1 centymetra, ale takie rzeczy bolą, na szczęście da się to bez problemu spolerować. Druga wadą są według mnie światła mijania, które w nocy świecą na zbyt krótką odległość. To jedyne wady, które posiada to auto według mnie. Jest to moje pierwsze auto z salonu i rozglądając się za nim właśnie obejrzałem chyba wszystkie modele z segmentów A i B. Najzabawniejsze jest to jak ludzie wyśmiewają materiały użyte do produkcji Dacii a zapewne nigdy nie byli w salonie Seata, Skody, Citroena itd... Według mnie nowy Seat Ibiza i Skoda Fabia mają tak samo twarde i bardzo tanie w dotyku plastiki a kosztują o 5-20tyś zł więcej. Z zalet mogę wymienić smaczki, które w aucie za tę cenę są bardzo przyjemne, np. maska podnoszona na teleskopie, chromowane klamki, światła dzienne LED w każdej wersji wyposażenia, światła przeciwmgłowe w każdej wersji z wyjątkiem Access. Do tego dość bogato można auto wyposażyć. Wyciszenie w aucie jest niezłe, dźwięk zamykanych drzwi od wewnątrz i zewnątrz przyjemny dużo lepszy nawet od Skody Fabii, głośno robi się dopiero przy 140km/h. Silnik 1.0 SCe dla mnie też jest sporym zaskoczeniem, nie dość, że brzmi nawet całkiem rasowo to jest całkiem dynamiczny jak na swój moment obrotowy, nawet przy pełnym obciążeniu da się wyprzedzać. Skrzynia biegów dość precyzyjna, nigdy nie było sytuacji żebym nie trafił w jakiś bieg, tylko skok lewarka nieco długi. Klimatyzacja wydajna, widoczność dobra, tylko tylna szyba malutka i słupki C spore. W środku miejsca jest nawet trochę więcej niż w moim poprzednim aucie Skodzie Octavii I generacji, ale wszystkie auta się bardzo rozrosły na przestrzeni lat. Jeśli ktoś potrzebuje auto taniego, ale większego od aut z segmentu A to szczerze polecam, ponieważ auto nie odstaje prawie niczym od droższych aut konkurencji przy codziennym użytkowaniu. Pozdrawiam.
4,3
~Marcin
Hatchback 5d Facelifting 1.2 Sce 73KM 54kW
Dacia Sandero II
Witam. Czekałem z odpowiedzią rok. Pomimo hejtu i skreślania pozycji Sandero od TAK, bo ktoś powiedział, że to awaryjny samochód, postanowiłem poczekać z komentarzem 12 miesięcy. Na każdym kroku słyszałem, jaki to wielki błąd popełniam, jest tyle super samochodów w komisach za tą cenę. Nie jest to pierwszy nowy samochód, który zakupiłem i mogę stwierdzić, że i w tym przypadku był to strzał w dziesiątkę. Za całokształt daję tylko 4 gwiazdki, ale tylko dlatego, że kilka rzeczy można było zrobić lepiej. Ale tacy producenci jak np. Honda maja podobne bolączki. Czy zakupiłbym ponownie Sandero ? Pewnie, że tak ! Cena w porównaniu do innych samochodów segmentu B ( i20, Fabia, itp...) bije na kolana. Przejeździłem rok, bez najmniejszego problemu. Co kilka miesięcy sprawdzam wszystkie samochody pod względem technicznym i korozji - tu jest nawet lepiej niż w Japońcu, który korodował od początku zakupu. Na pierwszy przegląd nie znalazłem nic, do czego można było by się przyczepić. Po roku stwierdzam, że zakup w porównaniu do ceny i gwarancji 5 lat + darmowe przeglądy z wymianą oleju jest na 5+++ Są słabe strony: Silnik 1,2 73KM - ciągnie jak osiołek, ale i spala 6,7 max przy mocnym deptaniu. Delikatna nóżka 6,2 bez problemu. Karoseria słabo wygłuszona ale nie ma tragedii. Plusy ?: Jeżeli miałbym kupić poniemieckiego gruza, to wolę jeździć nową Dacią i nie pamiętać, co to mechanik. Ktoś chce, to niech kupuje super okazje z małym przebiegiem i bezwypadkową historią.
4,7
~Woronowski
Stepway 1.5 dCi 88KM 65kW
Dacia Sandero I
Samochód o interesującym wyglądzie, mało awaryjny, oszczędny przez co tani w eksploatacji. To już drugi mój samochód tej marki. Pierwszy użytkowałem przez 5 lat -przejechałem 165 tys km z dwoma wymianami, oprócz normalnych eksploatacyjnych t.j. prawa końcówka drążka i tuleje gumowe na drążku stabilizującym. Była tt Sandero Stepway z1.5 dCi z 2009 z silnikiem o mocy 68 kM. Autem tym miałem poważny wypadek w 2015 roku -wpadłem w poślizg na l€ku na suchym żwirze niedaleko żwirowni, który skończył się dachowaniem z 3 metrowej skarpy na łąkę. Z tej kolizji wyszedłem prawie bez szwanku, jedynie ze złamanym mostkiem od szarpnięcia w pasach. Policjanci z patrolu byli zaskoczeni, że o własnych siłach wyszedłem przez rozbite okno i stwierdzili ,że to przez podwyższoną kabinę i relingi dachowe. To było powodem ,że zakupiłem używane drugie takie auto o mocy silnika 88 kM, którym zrobiłem 65 tys km , a wymieniłem prawy stabilizator , tuleja gumowe drążka stabilizującego i grubszy przewód klimatyzacji, który pękł się tuż za sprężarką. Łączny przebieg tego auta-170 tys km.

Raporty spalania Dacia Sandero

Liczba raportów: 173
Średnie spalanie dla Dacia Sandero
5,8 – 8,0
l/100 km
4,5 – 7,0
l/100 km
7,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hatchback 5d 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Sandero I
Auto kupione z przebiegiem 47tys i instalacją sekwencyjną. W lecie gaz włącza się po przejechaniu ok 3km. Przy moim stylu jazdy nie zauważam istotnych różnic pomiędzy cyklem mieszanym a trasą - na jednym tankowaniu butli, ok 22-23l przejadę 300km, co daje 7.5l/100. Nie wiem jak inne modele, ale mój 75Mpi ma skrzynię zestopniowaną typowo dla auta miejskiego. Piątka przy ok 80-90km/h, powyżej 100-10 robi się głośno. Polubiłem to auto za prostotę i niezawodność. Wnętrze nie jest szczytem estetyki, ale oferuje sporo miejsca, jest wygodne. Nic nie skrzypi. Bardzo fajna pozycja kierowcy: wyraźnie wyżej niż w większości aut, ale e tak wysoko jak w SUVach czy terenówkach. Tanie części i serwis nieautoryzowany - tu ujawnia się zaleta aut nieskomplikowanych bez nadmiaru elektroniki.
8,6
Stepway TCe 90KM 66kW
Dacia Sandero II
Ogólnie silnik w kwestii spalania może bardzo zaskoczyć nie jest przewidywalny, przy większej pojemności silnika spalanie było by bardziej "skupione". Minimalne spalanie 7,6 osiągnąłem podczas jazdy drogami lokalnymi z włączoną funkcja ECO ale szczerze to nie jest jazda, jazda w cyklu mieszanym drogi lokalne i autostrada 8,5 l do prędkości 120 km/h, jazda tylko autostradą. Ogólnie ten silnik pracuje lepiej na gazie niż na benzynie. Chcąc jeździć z prędkościami powyżej 150 km/h trzeba się liczyć ze spalaniem w granicach 12 litrów, przy zbiorniku 30 litrów za daleko ie przejedziemy. Reasumując powyższe auto godne polecenia.
6,6
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Dacia Sandero II
Generalnie spalanie minimalnie większe niż podaje producent. przy jeździe 90% czasu w mieście tj. małe prędkości, częste postoje na światłach potrafi dobić do 7l przy w miarę dynamicznej jeździe. Zwykle moje spalanie waha się w granicach 6.5 - 6,6l /100km. Wielokrotnie na trasie Wawa-Trójmiasto przy prędkościach 90-120km/h potrafi spalić 6,3l / 100 km. Natomiast na autostradzie przy prędkościach powyżej 150 km/h pali jak smok a auto potrafiło zużyć prawie 11l. Schodząc do prędkości max 130 km/h spalanie na autostradzie przy jeździe na tempomacie ok 7,5-8l. Auto świetne do miasta ale w trasie zachowując rozsądek tj. nie piłując tej małej jednostki powyżej 3000 obrotów potrafi spalić nie co mniej niż w mieście.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
Dacia Sandero I
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się...
5,0
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
Dacia Sandero I
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie...
5,0
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
Dacia Sandero II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Zavoli Winner. Przebieg 80 tys.km, auto flotowe. Spalanie w trasie ok 8,5 do 9l/100km, w ruchu miejskim ok 9,5-10l/100km. Serwis jak na razie ograniczał się do wymiany filtrów i sprawdzenie ustawień. Praca na LPG bez zarzutu, instalacja udana, zwróciła się już 4 razy.
Dacia Sandero