Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat 500

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1957-1976 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwotnie tani samochód dla mas, który przez 18 pierwszych lat kupiło prawie 4 miliony ludzi, co uczyniło go modelem kultowym na miarę VW Garbusa czy Citroena 2CV. Po 30 latach od zakończenia jego produkcji Fiat postanowił wskrzesić swojego popularnego malucha i ponownie podbił nim rynek. Nowy model 500 (dokładnie Nuova 500) wpisuje się w modną w ostatnich latach ideę retro-designu, jest niemal wierną kopią swego poprzednika. Auto produkowane jest w tyskiej fabryce Fiata. Dotychczas sprzedano go w ilości ponad 200 tysięcy egzemplarzy.

Generacje Fiat 500

  • Wybierz generację: Fiat 500 II (2007 - teraz)
    Fiat 500 II
    Fiat 500 2007 - tył - bagażnik otwarty Fiat 500 2007 - tył - bagażnik otwarty Fiat 500 2007 - widok z przodu Fiat 500 2007 - pełny panel przedni Fiat 500 2007 - pełny panel przedni Fiat 500 2007 - kierownica

    Fiat 500 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja 500 (właściwie Nuova 500) debiutowała na rynku w 2007 roku. Auto zostało wskrzeszone po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego kultowego poprzednika i zastąpiło model Seicento. Zostało zaprojektowane...

    więcej o Fiat 500 II

  • Wybierz generację: Fiat 500 I (1957 - 1976)
    Fiat 500 I
    Fiat 500 - widok z tyłu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z góry

    Fiat 500 I

    Pierwsza generacja 500 była produkowana w latach 1957-1976. W ofercie Fiata zastąpiła model Topolino. Auto miało być alternatywą dla popularnych we Włoszech skuterów. Zaprojektowane przez Dantego Giacosę debiutowało w spartańskiej wersji – mogło...

    więcej o Fiat 500 I

Nowa „pięćsetka” to samochód dla tych osób, które przemieszczając się po mieście, chciałyby przyciągać wzrok przechodniów i innych kierowców. Karoseria małego Fiata urzeka swoją stylizacją idealnie łączącą styl retro (nawiązanie do modelu 500 z lat 1957-1975), elegancję oraz nowoczesność. W tłumie innych „maluchów” w szczególności wyróżnia się wersja 500C z otwieranym, materiałowym dachem.

Auto prezentuje się bardzo stylowo także od strony wewnętrznej. Kokpit zwraca uwagę szerokim panelem lakierowanym w kolorze nadwozia oraz nietypowo zaprojektowanym zestawem wskaźników. Zegary, z prędkościomierzem i obrotomierzem o wspólnej osi, wyglądają bardzo oryginalnie, ale wymagają od kierowcy przyzwyczajenia. Szeroka konsola środkowa przywołuje na myśl Pandę, na której „500-ka” została zbudowana.

W kabinie pasażerskiej teoretycznie zmieszczą się cztery osoby, jednak odpowiednią przestrzeń wygospodarowano jedynie w pierwszym rzędzie siedzeń – tylną kanapę należy traktować mocno awaryjnie. Nie zachwyca również bagażnik – jego niewielka pojemność wystarczy wyłącznie na małe zakupy, a pakowanie bagaży mocno utrudnia mały otwór załadunkowy. Cieszy za to wysoka jakość wykończenia wnętrza.

Choć rewirem Fiata 500 jest zdecydowanie miasto, auto przyzwoicie radzi sobie także poza nim. Układ kierowniczy poprawnie reaguje na ruchy kierownicą, a udany układ jezdny pozwala na pokonywanie zakrętów z dość wysoką prędkością. W tak stylowym samochodzie przydałby się jednak wyższy komfort jazdy.

W odróżnieniu od znakomitej większości produktów Fiata, model 500 nie jest tani, zwłaszcza, jeśli bierzemy pod uwagę jego otwartą odmianę. Mimo to, samochód odniósł rynkowy sukces i podbił serca wielu kierowców. Jak widać, wyjątkowy charakter nadwozia i wnętrza wystarczył, aby zrekompensować niemałe koszty zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zgodnie z oczekiwaniami – rynkowy hit. Wskrzeszenie własnej legendy sprzed prawie pół wieku udało się Fiatowi znakomicie. Nowa „pięćsetka” wygląda naprawdę uroczo. Choć, niestety – kosztuje naprawdę za dużo.
Luzacjusz: Patrzę na niego i uśmiecham się razem z nim. Fiat stworzył coś niepowtarzalnego – pluszową maskotkę na czterech kołach. Jedno pytanie – czy naprawdę wierzycie, że zmieści się w niej coś więcej oprócz piórnika i kredek? I don’t think so.

Silniki Fiat 500

Fiat 500 II - jaki silnik wybrać?

W tym modelu jest do wyboru garstka silników i to, który weźmiecie zależy od tego, co widzicie patrząc na te auto. Jeśli jest to mały samochód, którym będziecie jeździć po mieście w modnych ciuchach, to bez zastanowienia kupcie motor 1.2l o mocy 69KM. Jest dość elastyczny, nie pali dużo, a że w mieście nie jeździ się szybko to jest cichy. Jeśli jesteście w stanie dopłacić do niego minimum 10 tys. zł, to spodoba wam się też diesel 1.3l o mocy 75KM– głośniejszy, z potężną turbodziurą, ale oszczędniejszy i o podobnej dynamice. Z kolei, jeśli zamierzacie jeździć w trasie, to jedynym słusznym wyborem jest benzynowy 1.4l o mocy 100KM. „Setkę” osiąga już po niecałych 11 sekundach i nie każe sobie za to dużo płacić patrząc na zużycie paliwa. Niestety, podobnie jak diesel, nie jest tani.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Fiat 500

Czy warto kupić: używany Fiat 500 (od 2007)

Włoskie auto z polskiej fabryki wyróżnia się wyjątkową stylizacją nadwozia i wnętrza. Atutem samochodu są też przyzwoite właściwości jezdne, rozsądne koszty utrzymania oraz niska awaryjność. Czy warto kupić używanego Fiata 500?

Karabag New 500E - sposób na tanią jazdę

W krajach, które uzależniają opłaty za korzystanie z samochodów od ilości emitowanych przez nie spalin, a marnotrawienie drogocennego paliwa w trakcie przeciskania się przez korki zaczyna być uciążliwe dla kieszeni, kierowcy coraz częściej szukają pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu.

Czy bohaterowie są już zmęczeni?
 
Nasz test

Tyski zakład Fiata jest jedyną fabryką na świecie w której równocześnie produkowane są dwa modele uznane najlepszymi samochodami roku. Fiat Panda zdobył bowiem tytuł w roku 2004, a Fiat 500 w roku 2008. Podobieństwo tych modeli wynika nie tylko z przyznanego tytułu, oraz miejsca produkcji. Są one również...

Jestem z Polski - Fiat 500
 
Nasz test

Manifestuje to barwami narodowymi zgrabnego nadwozia. Jego dwucylindrowy silniczek TwinAir pokonał wszystkich w ostatnim plebiscycie "Engine of The Year". Jeśli szukacie dobrego przykładu i wciąż macie wątpliwości co do kariery downsizingu, powinniście bliżej przyjrzeć się tej wersji "500-tki".

Fiat 500 C - Czapka na zimę
 
Nasz test

Czyste niebo i słońce to naturalne środowisko dla kabrioletu. Zwykle jednak oznacza to temperaturę przekraczającą 20 stopni Celsjusza. A co jeżeli pod tym bezchmurnym niebem słońce nie podnosi temperatury powyżej 10 stopni... poniżej zera?

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Fiat 500

Fiat 500 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat 500autoWcentrum - społeczność Fiat 500

najwyższe oktanyAuta - Fiat 500

Fiat 500 52,59

Fiat 500 Wielebny 75,39

Fiat 500 Cukiereczek 50,49

Fiat 500 Lil' Abarth 55,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat 500

dack19 30,14

mwielebny 68,98

brachu_ 30,13

david2 98,25

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat 500

Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze!
Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze! Jeśli znajdziecie tyle czasu i ochoty serdecznie was proszę o głos na moją pracę...
Wymiana Odmy
Wymiana Odmy niestety fiatowski gumy i plastiki nadal nie wyróżniają się jakością. Po 50tys z...
Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km
Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km Po 3 latach zawitałem na pierwszy pogwarancyjny przegląd. Wybrałem salon w Krośn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat 500

od 42 000 zł do 72 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 105 KM): 0.9 SGE, 0.9 SGE S&S, 1.2, 1.2 i

 

Diesel (95 KM): 1.3 Multijet 16v, 1.3 Multijet 16v S&S

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat 500
 

Najpopularniejsza wersja Fiat 500

Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
skórzana tapicerka
system nawigacji
czujnik parkowania
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

42 000

Zobacz ofertę Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Fiat 500 najczęściej porównywane z:

Ford Ka
1.2 Duratec (69 KM)
Kia Picanto
1.0 LPGi (67 KM)
Toyota Aygo
1.0 VVT-i (68 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB Demonstracyjny Suzuki Splash 1,0 CLUB
Rocznik: 2013. Przebieg: 900 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 44 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 5 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat 500

Fiat 500
1.4 benzyna 160 KM
44 600 km, 2011
56 900 PLN
Fiat 500
diesel 75 KM
87 000 km, 2008
19 900 PLN
Fiat 500
1.2 benzyna 69 KM
47 000 km, 2008
14 800 PLN
Fiat 500
1.2 diesel 70 KM
11 000 km, 2011
18 900 PLN

Ocena auta Fiat 500

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 4,35
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Fiat 500 Hatchback 3d 0.5 (15 KM)

Auto ma 46 lat. Jest w 100% orginalne. Nie ma chyba czlowieka ktory by sie za nim nie obejzal. Jest ich moze ok 15 sztuk. Auto bajeczka......

dodał: lucc@poczta.wp.pl
Fiat 500 Hatchback 3d 1.2 (69 KM)

Samochodzik idealny do miasta jako 2 auto w domu. Cieszy oko, miło się prowadzi i jest fajniusi. Nie ma się do czego przyczepić.

dodał: saabb
Fiat 500 Hatchback 3d 1.4 (100 KM)

Nie mam co jęczec i moja kobieta tez...głównie to jej auto.

dodał: jorgiel
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat 500

Fiat 500 Cattiva (2013) Fiat 500C by Gucci Fiat 500e Fiat 500 Fiat 500 by Gucci Fiat 500 2007 Fiat 500 - wersja amerykańska Fiat 500 Abarth Fiat 500S Fiat 500 Sport
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat 500

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat 500

Fiat 500

12 komentarzy

11 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

lapserdaqlapserdaq

Od 1.5 roku mamy fiata z silnikiem 0.9 TwinAir. Jak widzę, że na raporcie spalania jest 4.8 to ogarnął mnie śmiech. Aktualnie średnie spalenie wychodzi 8.4 czyli prawie x2. Na początku byłem strasznie zdziwiony i męczyłem się żeby zejść poniżej 7. Zadzwoniłem do fiata z pytaniem ale o co chodzi??? Odpowiedziano mi że proszę powyłączać te wszystkie systemy (start/stop, eco a spalanie 4.5(czyli tyle ile podawał producent) w tym samochodzie jest nierealne Oprócz spalania w zimie padł jeden z cylindrów oczywiście wymieniono na gwarancji ale w jak diabli. Oprócz tego nic się z samochodem nie dzieje. W trasie zachowuje się ekstra, max prędkość w dwie osoby 190 km/h i ani krzty więcej. Bardzo zwinny, ekstra przyczepność, chętny do wyprzedzania, co wielokrotnie irytowało posiadaczy większych samochodów, które po wyminięciu ścigały do upadłego Po mieście ekstra wszędzie wjedzie. Co do bagażnika, fakt nie poraża no ale każdy widzi co kupuje. Pod samochód był kupowany wózek który zmieści się do bagażnika Sam środek samochodu jest inny niż wszystkie wygląda bardzo ciekawie, ale plastiki już dają o sobie znać. Jeździliśmy fiatem z silnikiem 1.2 na jeździe próbnej ale strasznie mułowaty, zero frajdy, a tutaj od ok 2000-2500 tys obrotów wyrywa się do przodu. Żona w samochodzie zakochana, jak dla mnie oprócz mankamentów, które wymieniłem to świetny samochód (go-kart.

~Rafal~Rafal

Mialem ostatnio to autko przez tydzien z wypozyczalni. Przejechalem nim 1500 km i mimo, ze bylo prawie nowe - na liczniku nabite 7 kkm, stwierdzam ze jest do kitu.
W porownaniu do mojego starego Yarisa z silnikiem 1.0, Fiat 1.2 wcale nie ma zadnego przyspieszenia. Na dodatek mialem wrazenie ze fotel jest usytuowany za blisko drzwi, wiec aby czuc sie w miare komfortowo siedzialem lekko przesuniety w bok. Okragly maly zaglowek tez nie byl zbyt wygodny. Do plusow moglbym zaliczyc design i wyzej umejscowione radio, co jest calkiem wygodne. Ogolne wrazenie negatywne no i bagaznik mniejszy chyba niz w Tico, nie mowiac juz o Yarisie. A srednie spalanie okolo 6l, biorac pod uwage osiagi tez wydaje sie mocno zawyzone.
Jesli ktos to kupuje to chyba tylko ze wzgledu na design!

~przemas~przemas

Ja od dawna mam duże samochody, najczęściej diesle - po etapie Malucha miałem Bravę 1.6, potem Saab 900 2.0, następnie Vectra B 2.0 DTI, potem Vectra C 1.9 CDTi, teraz Mondeo 2.0 TDCi automat. Lubię duże auta, komfortowe wnętrza. Ale Fiatem 500 naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony, bo wynająłem swego czasu i prowadziłem we Włoszech i podziwiam to auto. Małe ale wewnątrz przestronne dla jadących z przodu, całkiem zwinne i na pewno zwrotne i ekonomiczne. Na zakupy, gdyby stać mnie było na drugi mniejszy samochód - ten, zwłaszcza w wersji kabrio, byłby idealny. Polecam!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 651
Przejechany dystans
25 939 262 km
Zatankowanego paliwa
1 353 243 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 209
Wydanych pieniędzy
1 927 777 zł
Średnie wydatki na auto
989 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
9 914
Wydanych pieniędzy
2 285 544 zł
Średnie wydatki na auto
1 173 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (1 949)

Testy zderzeniowe Fiat 500

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat 500 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat 500

Fiat 500
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat 500

Na podstawie 46 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PaDRE, dodano: 06.01.2014 13:43

Jak na razie jedyne koszty to przegląd gwarancyjny w Aso + paliwo i płyn do spryskiwaczy, oby tak dalej!

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

autor: EdekZfabryki, dodano: 25.03.2008 20:26

ok.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.3 TD

autor: Piotrasvw, dodano: 13.11.2012 20:37

Auto Bardzo oszczedne. Na trasie przy odleglosci 2500 km i sredniej predkosci 120 - 130 km / h spalanie 4,8. w miescie od 4,7 do 5,2. Tylko raz spalanie na poziomie 3,6 przy stalej predkosci 105 km / h. Niestety przy predkosciach powyzej 140 km / h trzeba liczyc sie ze spalaniem powyzej 6 litrow. Auto nie wymaga znacznych nakladow finansowych, najczesciej sa to drobnostki, urwane klamki od strony kierowcy i pasazera, wymiana tlumika koncowego, czy tez drazek stabilizacyjny zawieszenia przedniego. Jedyna rzecza ktora denerwuje jest filter czastek stalych. Nie powinno sie przerywac pracy oczyszczania, ale jednoczesnie trzeba liczyc sie ze zwiekszonym zuzyciem paliwa przed krotki okres czasu. Ogolnie oceniam auto jako atrakcyjne, wygodne, co jest zadkoscia przy tej wielkosci. Polecam.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.3 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat 500

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat 500

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat 500
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat 500, oglądali także