Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat 500

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1957-1976 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwotnie tani samochód dla mas, który przez 18 pierwszych lat kupiło prawie 4 miliony ludzi, co uczyniło go modelem kultowym na miarę VW Garbusa czy Citroena 2CV. Po 30 latach od zakończenia jego produkcji Fiat postanowił wskrzesić swojego popularnego malucha i ponownie podbił nim rynek. Nowy model 500 (dokładnie Nuova 500) wpisuje się w modną w ostatnich latach ideę retro-designu, jest niemal wierną kopią swego poprzednika. Auto produkowane jest w tyskiej fabryce Fiata. Dotychczas sprzedano go w ilości ponad 200 tysięcy egzemplarzy.

Generacje Fiat 500

  • Wybierz generację: Fiat 500 II (2007 - teraz)
    Fiat 500 II
    Fiat 500 2007 - tył - bagażnik otwarty Fiat 500 2007 - tył - bagażnik otwarty Fiat 500 2007 - widok z przodu Fiat 500 2007 - pełny panel przedni Fiat 500 2007 - pełny panel przedni Fiat 500 2007 - kierownica

    Fiat 500 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja 500 (właściwie Nuova 500) debiutowała na rynku w 2007 roku. Auto zostało wskrzeszone po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego kultowego poprzednika i zastąpiło model Seicento. Zostało zaprojektowane...

    więcej o Fiat 500 II

  • Wybierz generację: Fiat 500 I (1957 - 1976)
    Fiat 500 I
    Fiat 500 - widok z tyłu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z góry

    Fiat 500 I

    Pierwsza generacja 500 była produkowana w latach 1957-1976. W ofercie Fiata zastąpiła model Topolino. Auto miało być alternatywą dla popularnych we Włoszech skuterów. Zaprojektowane przez Dantego Giacosę debiutowało w spartańskiej wersji – mogło...

    więcej o Fiat 500 I

Nowa „pięćsetka” to samochód dla tych osób, które przemieszczając się po mieście, chciałyby przyciągać wzrok przechodniów i innych kierowców. Karoseria małego Fiata urzeka swoją stylizacją idealnie łączącą styl retro (nawiązanie do modelu 500 z lat 1957-1975), elegancję oraz nowoczesność. W tłumie innych „maluchów” w szczególności wyróżnia się wersja 500C z otwieranym, materiałowym dachem.

Auto prezentuje się bardzo stylowo także od strony wewnętrznej. Kokpit zwraca uwagę szerokim panelem lakierowanym w kolorze nadwozia oraz nietypowo zaprojektowanym zestawem wskaźników. Zegary, z prędkościomierzem i obrotomierzem o wspólnej osi, wyglądają bardzo oryginalnie, ale wymagają od kierowcy przyzwyczajenia. Szeroka konsola środkowa przywołuje na myśl Pandę, na której „500-ka” została zbudowana.

W kabinie pasażerskiej teoretycznie zmieszczą się cztery osoby, jednak odpowiednią przestrzeń wygospodarowano jedynie w pierwszym rzędzie siedzeń – tylną kanapę należy traktować mocno awaryjnie. Nie zachwyca również bagażnik – jego niewielka pojemność wystarczy wyłącznie na małe zakupy, a pakowanie bagaży mocno utrudnia mały otwór załadunkowy. Cieszy za to wysoka jakość wykończenia wnętrza.

Choć rewirem Fiata 500 jest zdecydowanie miasto, auto przyzwoicie radzi sobie także poza nim. Układ kierowniczy poprawnie reaguje na ruchy kierownicą, a udany układ jezdny pozwala na pokonywanie zakrętów z dość wysoką prędkością. W tak stylowym samochodzie przydałby się jednak wyższy komfort jazdy.

W odróżnieniu od znakomitej większości produktów Fiata, model 500 nie jest tani, zwłaszcza, jeśli bierzemy pod uwagę jego otwartą odmianę. Mimo to, samochód odniósł rynkowy sukces i podbił serca wielu kierowców. Jak widać, wyjątkowy charakter nadwozia i wnętrza wystarczył, aby zrekompensować niemałe koszty zakupu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zgodnie z oczekiwaniami – rynkowy hit. Wskrzeszenie własnej legendy sprzed prawie pół wieku udało się Fiatowi znakomicie. Nowa „pięćsetka” wygląda naprawdę uroczo. Choć, niestety – kosztuje naprawdę za dużo.
Luzacjusz: Patrzę na niego i uśmiecham się razem z nim. Fiat stworzył coś niepowtarzalnego – pluszową maskotkę na czterech kołach. Jedno pytanie – czy naprawdę wierzycie, że zmieści się w niej coś więcej oprócz piórnika i kredek? I don’t think so.

Silniki Fiat 500

Fiat 500 II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 69KM jest idealny dla tych, którzy kupują to auto dla wyglądu. I jeżdżą po mieście, bo tam ten motor nie będzie męczący. Podczas bardziej urozmaiconej eksploatacji zdecydowanie lepszy będzie doładowany 0.9 TwinAir 85- lub 105KM. Jest elastyczny i dość dynamiczny - szczególnie w tej mocniejszej wersji. Diesel 1.3 Multijet ma 95KM i choć też szybko do siebie przekonuje podczas jazdy, to w Fiacie 500 nie do końca ma sens. Warianty benzynowe i tak są oszczędne i bardziej kulturalnie pracują.

Publikacje o Fiat 500

Fiat 500 - nowe kolory, dodatki i wersja specjalna

Fiat 500 oraz 500C są w ofercie włoskiego producenta od samego początku mody na "500-tki" i być może dlatego cieszą się popularnością oraz szacunkiem fanów. Teraz w gamie pojawiło się kilka nowości zarówno pod względem stylistycznym, technicznym, jak i ofertowym. Ponadto warto zwrócić uwagę...

Czy warto kupić: używany Fiat 500 (od 2007)

Włoskie auto z polskiej fabryki wyróżnia się wyjątkową stylizacją nadwozia i wnętrza. Atutem samochodu są też przyzwoite właściwości jezdne, rozsądne koszty utrzymania oraz niska awaryjność. Czy warto kupić używanego Fiata 500?

Karabag New 500E - sposób na tanią jazdę

W krajach, które uzależniają opłaty za korzystanie z samochodów od ilości emitowanych przez nie spalin, a marnotrawienie drogocennego paliwa w trakcie przeciskania się przez korki zaczyna być uciążliwe dla kieszeni, kierowcy coraz częściej szukają pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu.

Czy bohaterowie są już zmęczeni?
 
Nasz test

Tyski zakład Fiata jest jedyną fabryką na świecie w której równocześnie produkowane są dwa modele uznane najlepszymi samochodami roku. Fiat Panda zdobył bowiem tytuł w roku 2004, a Fiat 500 w roku 2008. Podobieństwo tych modeli wynika nie tylko z przyznanego tytułu, oraz miejsca produkcji. Są one również...

Jestem z Polski - Fiat 500
 
Nasz test

Manifestuje to barwami narodowymi zgrabnego nadwozia. Jego dwucylindrowy silniczek TwinAir pokonał wszystkich w ostatnim plebiscycie "Engine of The Year". Jeśli szukacie dobrego przykładu i wciąż macie wątpliwości co do kariery downsizingu, powinniście bliżej przyjrzeć się tej wersji "500-tki".

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Fiat 500

Fiat 500 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat 500autoWcentrum - społeczność Fiat 500

najwyższe oktanyAuta - Fiat 500

Fiat 500 Cukiereczek 51,99

Fiat 500 Lil' Abarth 56,31

Fiat 500 60,36

Fiat 500 Wielebny 74,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat 500

dack19 30,14

brachu_ 30,13

mwielebny 60,55

david2 98,32

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat 500

Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km
Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km Po 3 latach zawitałem na pierwszy pogwarancyjny przegląd. Wybrałem salon w Krośn...
Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze!
Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze! Jeśli znajdziecie tyle czasu i ochoty serdecznie was proszę o głos na moją pracę...
Wymiana Odmy
Wymiana Odmy niestety fiatowski gumy i plastiki nadal nie wyróżniają się jakością. Po 50tys z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat 500

od 37 900 zł do 67 500

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 105 KM): 0.9 TwinAir, 1.2

 

Diesel (95 KM): 1.3 Multijet 16v

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat 500
 

Najpopularniejsza wersja Fiat 500

Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Chromo - 600

Cena katalogowa

37 900

Zobacz ofertę Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Fiat 500 najczęściej porównywane z:

Smart Fortwo
1.0 (102 KM)
Seat Mii
1.0 (75 KM)
Ford Ka
1.2 Duratec (69 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio Demonstracyjny Hyundai i10 Access + pakiet klimatyzacja i radio
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.0 66KM, benzynowy.
Cena: 42 900 zł 37 900 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club Demonstracyjny Suzuki Alto 1,0 68KM Club
Rocznik: 2013. Przebieg: 100 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 39 490 zł 33 490 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat 500

Fiat 500
1.4 benzyna 160 KM
44 600 km, 2011
56 900 PLN
Fiat 500
diesel 75 KM
87 000 km, 2008
19 900 PLN
Fiat 500
1.2 benzyna 69 KM
47 000 km, 2008
14 800 PLN
Fiat 500
1.2 diesel 70 KM
11 000 km, 2011
18 900 PLN

Ocena auta Fiat 500

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 4,35
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Fiat 500 Hatchback 3d 0.5 (15 KM)

Auto ma 46 lat. Jest w 100% orginalne. Nie ma chyba czlowieka ktory by sie za nim nie obejzal. Jest ich moze ok 15 sztuk. Auto bajeczka......

dodał: lucc@poczta.wp.pl
Fiat 500 Hatchback 3d 1.2 (69 KM)

Samochodzik idealny do miasta jako 2 auto w domu. Cieszy oko, miło się prowadzi i jest fajniusi. Nie ma się do czego przyczepić.

dodał: saabb
Fiat 500 Hatchback 3d 1.4 (100 KM)

Nie mam co jęczec i moja kobieta tez...głównie to jej auto.

dodał: jorgiel
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat 500

Fiat 500 II Cult (2014) Fiat 500 Abarth Fiat 500 Fiat 500C Fiat 500C TwinAir Fiat 500 by Gucci Fiat 500 Cattiva (2013) Fiat 500C by Gucci Fiat 500C GQ Edition (2014) Fiat 500e
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat 500

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat 500

Fiat 500

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mariowlkp~mariowlkp

Jeśli ktoś jak kolega Rafał porównuje auto z klasy Fiat 500 należącego do klasy aut małych z Yarisem którego odpowiednikiem jest Punto czy Clio to znaczy że myli pojęcia . Fiat 500 to jest małe autko z niespotykanym w tej klasie wyposażeniem które z pewnością zostanie autem kultowym gdy o Yarisie już nikt nie będzie pamiętał

lapserdaqlapserdaq

Od 1.5 roku mamy fiata z silnikiem 0.9 TwinAir. Jak widzę, że na raporcie spalania jest 4.8 to ogarnął mnie śmiech. Aktualnie średnie spalenie wychodzi 8.4 czyli prawie x2. Na początku byłem strasznie zdziwiony i męczyłem się żeby zejść poniżej 7. Zadzwoniłem do fiata z pytaniem ale o co chodzi??? Odpowiedziano mi że proszę powyłączać te wszystkie systemy (start/stop, eco a spalanie 4.5(czyli tyle ile podawał producent) w tym samochodzie jest nierealne Oprócz spalania w zimie padł jeden z cylindrów oczywiście wymieniono na gwarancji ale w jak diabli. Oprócz tego nic się z samochodem nie dzieje. W trasie zachowuje się ekstra, max prędkość w dwie osoby 190 km/h i ani krzty więcej. Bardzo zwinny, ekstra przyczepność, chętny do wyprzedzania, co wielokrotnie irytowało posiadaczy większych samochodów, które po wyminięciu ścigały do upadłego Po mieście ekstra wszędzie wjedzie. Co do bagażnika, fakt nie poraża no ale każdy widzi co kupuje. Pod samochód był kupowany wózek który zmieści się do bagażnika Sam środek samochodu jest inny niż wszystkie wygląda bardzo ciekawie, ale plastiki już dają o sobie znać. Jeździliśmy fiatem z silnikiem 1.2 na jeździe próbnej ale strasznie mułowaty, zero frajdy, a tutaj od ok 2000-2500 tys obrotów wyrywa się do przodu. Żona w samochodzie zakochana, jak dla mnie oprócz mankamentów, które wymieniłem to świetny samochód (go-kart.

~Rafal~Rafal

Mialem ostatnio to autko przez tydzien z wypozyczalni. Przejechalem nim 1500 km i mimo, ze bylo prawie nowe - na liczniku nabite 7 kkm, stwierdzam ze jest do kitu.
W porownaniu do mojego starego Yarisa z silnikiem 1.0, Fiat 1.2 wcale nie ma zadnego przyspieszenia. Na dodatek mialem wrazenie ze fotel jest usytuowany za blisko drzwi, wiec aby czuc sie w miare komfortowo siedzialem lekko przesuniety w bok. Okragly maly zaglowek tez nie byl zbyt wygodny. Do plusow moglbym zaliczyc design i wyzej umejscowione radio, co jest calkiem wygodne. Ogolne wrazenie negatywne no i bagaznik mniejszy chyba niz w Tico, nie mowiac juz o Yarisie. A srednie spalanie okolo 6l, biorac pod uwage osiagi tez wydaje sie mocno zawyzone.
Jesli ktos to kupuje to chyba tylko ze wzgledu na design!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 225
Przejechany dystans
28 178 797 km
Zatankowanego paliwa
1 473 921 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 729
Wydanych pieniędzy
2 081 740 zł
Średnie wydatki na auto
1 001 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 628
Wydanych pieniędzy
2 436 458 zł
Średnie wydatki na auto
1 172 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 079)

Testy zderzeniowe Fiat 500

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat 500 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat 500

Fiat 500
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat 500

Na podstawie 47 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Waldemar Pawlon, dodano: 01.07.2011 12:25

Na trasie ok. W mieście trochę dużo (ok 8 do 9 litrów)

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

autor: W.P., dodano: 07.11.2013 20:09

SPALANIE NISKIE. CENY CZESCI NISKIE. DOSTEPNOSC ZAMIENNIKOW WYSOKA. BEZAWARYJNY.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

autor: Marek, dodano: 08.02.2009 23:15

Narazie bez jakiś zastrzeżeń

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.3 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat 500

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat 500

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat 500
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat 500, oglądali także