Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat 500

Model należący do segmentu A produkowany w latach 1957-1976 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwotnie tani samochód dla mas, który przez 18 pierwszych lat kupiło prawie 4 miliony ludzi, co uczyniło go modelem kultowym na miarę VW Garbusa czy Citroena 2CV. Po 30 latach od zakończenia jego produkcji Fiat postanowił wskrzesić swojego popularnego malucha i ponownie podbił nim rynek. Nowy model 500 (dokładnie Nuova 500) wpisuje się w modną w ostatnich latach ideę retro-designu, jest niemal wierną kopią swego poprzednika. Auto produkowane jest w tyskiej fabryce Fiata. Dotychczas sprzedano go w ilości ponad 200 tysięcy egzemplarzy.

Generacje Fiat 500

  • Wybierz generację: Fiat 500 II (2007 - teraz)
    Fiat 500 II
    Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - bok - inne ujęcie Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników Fiat 500 II 1.3 Multijet 16V 95KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Fiat 500 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja 500 (właściwie Nuova 500) debiutowała na rynku w 2007 roku. Auto zostało wskrzeszone po ponad 30 latach od zakończenia produkcji jego kultowego poprzednika i zastąpiło model Seicento. Zostało zaprojektowane...

    więcej o Fiat 500 II

  • Wybierz generację: Fiat 500 I (1957 - 1976)
    Fiat 500 I
    Fiat 500 - widok z tyłu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z przodu Fiat 500 - widok z góry

    Fiat 500 I

    Pierwsza generacja 500 była produkowana w latach 1957-1976. W ofercie Fiata zastąpiła model Topolino. Auto miało być alternatywą dla popularnych we Włoszech skuterów. Zaprojektowane przez Dantego Giacosę debiutowało w spartańskiej wersji – mogło...

    więcej o Fiat 500 I

Kiedy pół wieku temu na drogi wyjechała pierwsza “pięćsetka”, chyba nikt nie spodziewał się, że odniesie taki sukces. Kiedy parę dekad później Fiat pokazał drugą generację, było już jasne, że przygotował materiał na przebój. Dzięki zgrabnej sylwetce, delikatnym przetłoczeniom, eleganckim detalom, a przede wszystkim licznym nawiązaniom do kultowego poprzednika włoskie autko wzbudziło niezwykłą sympatię. Bo, przyznajcie szczerze, czyż nie jest urocze?

Kawał dobrej roboty wykonali także twórcy wnętrza. Opracowali nie tylko miły dla oka wygląd, ale jednocześnie zadbali o taką jakość wykończenia, która zadowoli zarówno estetów, jak i księgowych. Kompromisu pomiędzy stylem a praktycznością nie osiągnęli natomiast, projektując panel wskaźników. W zamian sprezentowali kierującemu prostą obsługę pokładowych przełączników oraz niezłą widoczność na zewnątrz.

Fiat 500 nie będzie niestety dobrym kompanem dla wysokich kierowców - ci muszą liczyć się z przeciętną ilością miejsca z przodu, a przede wszystkim ograniczoną regulacją fotela i kierownicy. Z tyłu przestrzeni jest jeszcze mniej, co każe korzystać z tylnej kanapy tylko w awaryjnych sytuacjach. Bagażnik okazuje się z kolei wystarczająco pojemny, zaś po złożeniu tylnych siedzeń jego zagospodarowania nie utrudnia wielki uskok na podłodze.

Prowadzeniu włoskiego malucha towarzyszy znacznie mniej finezji niż stylistyce jego nadwozia i wnętrza. Niewielki rozstaw osi oraz sztywno zestrojone zawieszenie przekładają się na mizerny komfort jazdy oraz nerwowe zachowanie podczas pokonywania nierówności. Kiedy nawierzchnia jest równa, można jednak liczyć na dynamiczne prowadzenie w zakrętach. Na minus zaliczymy śladowe wyciszenie kabiny oraz rozczarowująco dużą średnicę zawracania.

Ocena Fiata 500 II pod kątem atrakcyjności cenowej to trudne zadanie. Po pierwsze dlatego, że z ogromnymi cenami katalogowymi idą w parze wyraźnie niższe kwoty promocyjne. Po drugie dlatego, że choć auto może być dobrze wyposażone, a jego program personalizacji jest bogaty, lista elementów seryjnych okazuje się dość krótka. Trzeci i najważniejszy powód to fakt, że tak niepowtarzalnego i tak urokliwego samochodu nie sposób oceniać przez pryzmat rozsądku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Zgodnie z oczekiwaniami – rynkowy hit. Wskrzeszenie własnej legendy sprzed prawie pół wieku udało się Fiatowi znakomicie. Nowa „pięćsetka” wygląda naprawdę uroczo. Choć, niestety – kosztuje naprawdę za dużo.
Luzacjusz: Patrzę na niego i uśmiecham się razem z nim. Fiat stworzył coś niepowtarzalnego – pluszową maskotkę na czterech kołach. Jedno pytanie – czy naprawdę wierzycie, że zmieści się w niej coś więcej oprócz piórnika i kredek? I don’t think so.

Silniki Fiat 500

Fiat 500 II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy 1.2l 69KM jest idealny dla tych, którzy kupują to auto dla wyglądu. I jeżdżą po mieście, bo tam ten motor nie będzie męczący. Podczas bardziej urozmaiconej eksploatacji zdecydowanie lepszy będzie doładowany 0.9 TwinAir 85- lub 105KM. Jest elastyczny i dość dynamiczny - szczególnie w tej mocniejszej wersji. Diesel 1.3 Multijet ma 95KM i choć też szybko do siebie przekonuje podczas jazdy, to w Fiacie 500 nie do końca ma sens. Warianty benzynowe i tak są oszczędne i bardziej kulturalnie pracują.

Publikacje o Fiat 500

Fiat 500 - po gwiazdorsku

W życiu liczy się rozmiar jachtu, a nie samochodu? Może i tak, ale auto wcale nie musi być nudne. Chyba właśnie dlatego pod koniec lat 90' zaczęła kreować się moda na samochody, które odzwierciedlają stan psychiczny swojego właściciela. Fiat 500 jest jednym z nich. Czy warto go kupić za drugiej ręki?

Fiat 500 1.3 Multijet - poważna zabawka
 
Nasz test Fiat 500

Mimo dość długiego stażu na rynku Fiat 500 nadal cieszy się dużym zainteresowaniem. Od premiery w 2007 roku sprzedano już ponad 1,2 miliona tego sympatycznego mieszczucha. Nic więc dziwnego, że Włosi nie spieszą się z modernizowaniem swojego bestsellera i przeprowadzone niedawno zmiany mają bardzo kosmetyczny...

Fiat 500L & Fiat 500 - wszystko zostaje w rodzinie
 
Nasz test Fiat 500L & Fiat 500

Patrząc na niektóre motoryzacyjne twory można dojść do wniosku, że świat czterech kółek stanął na głowie. Gama modelowa MINI stała się bardziej maxi niż mini, Citroen ze swoją linią DS stara się być antyretro, a następca kultowego Fiata 500 może zabrać na pokład nawet 7 osób. Czy w tym szaleństwie jest...

Fiat 500 - nowe kolory, dodatki i wersja specjalna

Fiat 500 oraz 500C są w ofercie włoskiego producenta od samego początku mody na "500-tki" i być może dlatego cieszą się popularnością oraz szacunkiem fanów. Teraz w gamie pojawiło się kilka nowości zarówno pod względem stylistycznym, technicznym, jak i ofertowym. Ponadto warto zwrócić uwagę...

Czy warto kupić: używany Fiat 500 (od 2007)

Włoskie auto z polskiej fabryki wyróżnia się wyjątkową stylizacją nadwozia i wnętrza. Atutem samochodu są też przyzwoite właściwości jezdne, rozsądne koszty utrzymania oraz niska awaryjność. Czy warto kupić używanego Fiata 500?

Przeczytaj pozostałe 8 artykułów o Fiat 500

Fiat 500 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat 500autoWcentrum - społeczność Fiat 500

najwyższe oktanyAuta - Fiat 500

Fiat 500 69,64

Fiat 500 Vespa ET2 47,72

Fiat 500 Lil' Abarth 56,31

Fiat 500 Wielebny 71,21

Fiat 500 Cukiereczek 51,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat 500

david2 98,26

WildRubis 30,13

dack19 30,14

mwielebny 30,01

brachu_ 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat 500

Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze!
Pomóż mi przeżyć przygodę z 500tką raz jeszcze! Jeśli znajdziecie tyle czasu i ochoty serdecznie was proszę o głos na moją pracę...
Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km
Przegląd Fiata 500 po trzecim roku - 37000 km Po 3 latach zawitałem na pierwszy pogwarancyjny przegląd. Wybrałem salon w Krośn...
Wymiana Odmy
Wymiana Odmy niestety fiatowski gumy i plastiki nadal nie wyróżniają się jakością. Po 50tys z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat 500

od 38 500 zł do 66 500

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 105 KM): 0.9 TwinAir, 1.2

 

Diesel (95 KM): 1.3 Multijet 16v

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat 500
 

Najpopularniejsza wersja Fiat 500

Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Chromo - 600

Cena katalogowa

38 500

Zobacz ofertę Fiat 500 1.2 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Fiat 500 najczęściej porównywane z:

Smart Fortwo
1.0 mhd (71 KM)
Kia Picanto
1.2 (85 KM)
Volkswagen up!
1.0 MPI (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 36 490 zł
Zyskujesz: 14 510 zł Zobacz szczegóły »
Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 35 900 zł
Zyskujesz: 14 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat 500

Fiat 500
1.4 benzyna 160 KM
44 600 km, 2011
56 900 PLN
Fiat 500
diesel 75 KM
87 000 km, 2008
19 900 PLN
Fiat 500
1.2 benzyna 69 KM
47 000 km, 2008
14 800 PLN
Fiat 500
1.2 diesel 70 KM
11 000 km, 2011
18 900 PLN

Ocena auta Fiat 500

  • Średnia ocena
    na podstawie 39 opinii
  • 4,35
  • Średnia dla segmentu
    Auta najmniejsze: 3,91

Wybrane opinie

Fiat 500 Hatchback 3d 0.5 (15 KM)

Auto ma 46 lat. Jest w 100% orginalne. Nie ma chyba czlowieka ktory by sie za nim nie obejzal. Jest ich moze ok 15 sztuk. Auto bajeczka......

dodał: lucc@poczta.wp.pl
Fiat 500 Hatchback 3d 1.2 (69 KM)

Samochodzik idealny do miasta jako 2 auto w domu. Cieszy oko, miło się prowadzi i jest fajniusi. Nie ma się do czego przyczepić.

dodał: saabb
Fiat 500 Hatchback 3d 1.4 (100 KM)

Nie mam co jęczec i moja kobieta tez...głównie to jej auto.

dodał: jorgiel
  • Zalety
  • + skrzynia biegów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat 500

Fiat 500 II Vintage 57 (2015) Fiat 500 II Cult (2014) Fiat 500 2007 Fiat 500C GQ Edition (2014) Fiat 500e Fiat 500 by Gucci Fiat 500 Abarth Fiat 500C TwinAir Fiat 500 Sport Fiat 500 Cattiva (2013)
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat 500

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat 500

Fiat 500

13 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mariowlkp~mariowlkp

Jeśli ktoś jak kolega Rafał porównuje auto z klasy Fiat 500 należącego do klasy aut małych z Yarisem którego odpowiednikiem jest Punto czy Clio to znaczy że myli pojęcia . Fiat 500 to jest małe autko z niespotykanym w tej klasie wyposażeniem które z pewnością zostanie autem kultowym gdy o Yarisie już nikt nie będzie pamiętał

lapserdaqlapserdaq

Od 1.5 roku mamy fiata z silnikiem 0.9 TwinAir. Jak widzę, że na raporcie spalania jest 4.8 to ogarnął mnie śmiech. Aktualnie średnie spalenie wychodzi 8.4 czyli prawie x2. Na początku byłem strasznie zdziwiony i męczyłem się żeby zejść poniżej 7. Zadzwoniłem do fiata z pytaniem ale o co chodzi??? Odpowiedziano mi że proszę powyłączać te wszystkie systemy (start/stop, eco a spalanie 4.5(czyli tyle ile podawał producent) w tym samochodzie jest nierealne Oprócz spalania w zimie padł jeden z cylindrów oczywiście wymieniono na gwarancji ale w jak diabli. Oprócz tego nic się z samochodem nie dzieje. W trasie zachowuje się ekstra, max prędkość w dwie osoby 190 km/h i ani krzty więcej. Bardzo zwinny, ekstra przyczepność, chętny do wyprzedzania, co wielokrotnie irytowało posiadaczy większych samochodów, które po wyminięciu ścigały do upadłego Po mieście ekstra wszędzie wjedzie. Co do bagażnika, fakt nie poraża no ale każdy widzi co kupuje. Pod samochód był kupowany wózek który zmieści się do bagażnika Sam środek samochodu jest inny niż wszystkie wygląda bardzo ciekawie, ale plastiki już dają o sobie znać. Jeździliśmy fiatem z silnikiem 1.2 na jeździe próbnej ale strasznie mułowaty, zero frajdy, a tutaj od ok 2000-2500 tys obrotów wyrywa się do przodu. Żona w samochodzie zakochana, jak dla mnie oprócz mankamentów, które wymieniłem to świetny samochód (go-kart.

~Rafal~Rafal

Mialem ostatnio to autko przez tydzien z wypozyczalni. Przejechalem nim 1500 km i mimo, ze bylo prawie nowe - na liczniku nabite 7 kkm, stwierdzam ze jest do kitu.
W porownaniu do mojego starego Yarisa z silnikiem 1.0, Fiat 1.2 wcale nie ma zadnego przyspieszenia. Na dodatek mialem wrazenie ze fotel jest usytuowany za blisko drzwi, wiec aby czuc sie w miare komfortowo siedzialem lekko przesuniety w bok. Okragly maly zaglowek tez nie byl zbyt wygodny. Do plusow moglbym zaliczyc design i wyzej umejscowione radio, co jest calkiem wygodne. Ogolne wrazenie negatywne no i bagaznik mniejszy chyba niz w Tico, nie mowiac juz o Yarisie. A srednie spalanie okolo 6l, biorac pod uwage osiagi tez wydaje sie mocno zawyzone.
Jesli ktos to kupuje to chyba tylko ze wzgledu na design!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 114
Przejechany dystans
30 250 040 km
Zatankowanego paliwa
1 622 524 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 386
Wydanych pieniędzy
2 273 210 zł
Średnie wydatki na auto
1 025 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 940
Wydanych pieniędzy
2 666 723 zł
Średnie wydatki na auto
1 202 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 218)

Testy zderzeniowe Fiat 500

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat 500 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat 500

Fiat 500
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat 500

Na podstawie 48 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: leon blaski, dodano: 24.05.2009 17:13

po przejechańiu 3000 km średnio 4,8 litra\100km,takie wskazania pokazuje komputer

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

autor: jakub, dodano: 08.10.2012 15:56

spalił 5.8 na autostradach i odcinkach górskich

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

autor: Marian, dodano: 22.11.2011 22:03

zużycie paliwa bardzo mnie zaskakuje in plus

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.2

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat 500

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat 500

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat 500
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat 500, oglądali także