Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.9 TD 75KM 55kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Łukasz
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
Jak na pierwszy samochód Fiat Bravo spisuje się rewelacyjnie. Nie jest szczególnie drogi w utrzymaniu, więc bez problemu mogę pokrywać wszystkie wydatki ze studenckiej kieszeni. Silnik jest niestety nieco słaby, bo tylko 75 koni nie pozwala na radosną jazdę powyżej 130 km/h i jakąkolwiek rywalizację podczas startu na zielonym świetle. Jest on natomiast niezwykle elastyczny i nie wymaga ciągłego rząglowania biegami. Co do samej skrzyni to pracuje ona bez zarzutu, chociaż pracuje dość luźno. Działanie układu jezdnego można ocenić jednym słowem - rewelacja. Prowadzenie tego samochodu po krętych drogach to naprawdę spora frajda. Ergonomia i wnętrze stoją na całkiem przyzwoitym poziomie. Podczas czteroosobowych podróży nikomu nie jest zbyt ciasno. Narzekać można praktycznie jednynie na słabą klimatyzację i grzewczy oraz beznadziejne wytłumienie kabiny. Do wad można zaliczyć też nieco zbyt wysokie jak na tak słabego diesla spalanie, ale to akurat da się przeboleć. Gdybym drugi raz dysponował podobnym funduszem na zakup samochodu, to myślę, że bez wahania wybrał bym właśnie Fiata Bravo...
4,6
~Miszka; nowy_dzien@interia.pl; przetwornia@passnet.pl
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
Mój FIAT Bravo 105 JTD spisuje się naprawdę znakomicie. Opcja z pełna klimatyzacją, ABS i 2xairbag. Od 1.05.2001 pokonałem 60 tys km głównie na trasach ´pozamiejskich´ Wymianę oleju oraz wszystkich filtrów prowadzę we własnym zakresie między każde przejechane 10-15 tys km. Muszę przyznać ze mam cieżka noge i na jej karb kładę wymiane klocków i tarcz przy 20 i 60 tys km. Zużycie oleju napędowego na podanym poziomie w pełni mnie satysfakcjonuje. Auto sprawia wiele radości i przyjemności z prowadzenia. Prowadzi się bardzo pewnie na krętych trasach jak i na prostych drogach-nisko zawieszone. Stworzone do 2,3 osobowych auto-wycieczek [Mazury, Praga, Berlin, Budapeszt] Szczerze polecam... jak do tej pory ;-)))
4,1
~Grzegorz
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
Autko jest zgrabne, moim zdaniem sylwetka nie zestarzała się i jest cały czas dość atrakcyjna. Puki co - mój egzemplarz - pozbawiony rdzy i poważnych usterek. Jak na pierwsze auto, na dojazdy, jako awaryjne 2-3 w rodzinie jak najbardziej polecam.
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.9 TD 75KM 55kW 1996-2001
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
Zawsze mogło by być lepiej. Ale wynik na poziomie 6,5-7 l/100km ON, głównie po mieście ( zima, krótkie dystanse ) uważam za całkiem niezły. W trasie spokojnie 5-5,5 l/100km jest osiągalne. Części tanie, nie ukrywajmy stary Fiat.Poza wymiana termostatu (150zł z wymianą) i sprężynek przy kolektorze na jakimś kołnierzu(60zł z wymianą) koszty tylko paliwo przez ostatnie pół roku.
7,2
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
W dieslu oczekiwał bym niższego spalania, tym bardziej, że jednostka napędowa jest naprawdę słaba. Ogólnie nie ma tu co porównywać do samochodów z silnikami TDI czy bardziej nowoczesnych diesli bo w stosunku mocy do zużycia paliwa wypada blado. Inaczej wygląda natomiast kwestia cen napraw i przeglądów, bo części do fiata należą raczej do tanich, a nieskomplikowana budowa silnika pozwala na korzystanie z usług tańszych, lokalnych mechaników.
6,2
Fiat Bravo I
Hatchback 3d 1.9 TD 75KM 55kW
Zużycie paliwa miasto 7l, trasa 6l, mieszana 6,5l. Cena wymiany głowicy,uszczelki pod głowicą,świec żarowych i jeszcze kilku elementów to 2050zł. Koszt spory, ale warto było wyremontować silnik. Odnośnie zuzyciaspodziewałem się odrobinę mniejszego.

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial easy90.mw@gmail.com
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
1 komentarz
Fiat Bravo I