Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Bravo

Model należący do niższej klasy średniej produkowany w latach 1995-2001 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwsza, bardzo udana generacja Bravo (wraz z bliźniaczym modelem Brava) pojawiła się na rynku w miejsce modelu Tipo. W 2001 roku zaprzestano jej produkcji, a w ofercie Fiata auto zostało zastąpione przez model Stilo. Sześć lat później, po rozczarowującej karierze Stilo, zaprezentowano drugą, odmienioną generację Bravo utrzymaną w stylistyce znanej z Fiata Grande Punto.

Generacje Fiat Bravo

  • Wybierz generację: Fiat Bravo II (2006 - teraz)
    Fiat Bravo II
    Fiat Bravo - widok z tyłu Fiat Bravo - widok z przodu Fiat Bravo - widok z przodu Fiat Bravo - konsola środkowa Fiat Bravo - kokpit Fiat Bravo - widok ogólny wnętrza z przodu

    Fiat Bravo II

    Druga generacja modelu została zaprezentowana w 2007 roku. Bravo II zastąpił największy niewypał w historii włoskiej marki, Fiata Stilo. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (przód) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe...

    więcej o Fiat Bravo II

  • Wybierz generację: Fiat Bravo I (1995 - 2001)
    Fiat Bravo I
    Fiat Bravo - lewy bok Fiat Bravo - prawy bok Fiat Bravo - prawy bok Fiat Bravo - widok ogólny wnętrza z przodu Fiat Bravo - pełny panel przedni Fiat Bravo - widok ogólny wnętrza z przodu

    Fiat Bravo I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana...

    więcej o Fiat Bravo I

Projektując nowe Bravo, styliści Fiata postanowili zerwać z konserwatywnym designem poprzednika, czyli modelu Stilo. W efekcie powstała atrakcyjna karoseria udanie łącząca dynamiczny wizerunek z elegancją. Pas przedni zdobią reflektory i wloty powietrza przywołujące na myśl Grande Punto, tył urozmaicają zaś lampy o charakterystycznej fakturze.

Urody nie brakuje również wnętrzu kompaktowego Fiata. Co ważne, ładna stylistyka poszła w parze z odpowiednią czytelności i bardzo prostą obsługą. Atutem wnętrza jest również jakość wykończenia – zarówno do spasowania, jak i samych materiałów nie można mieć żadnych zastrzeżeń.

A jak kabina Bravo wypada pod względem oferowanej przestrzeni? Przyzwoicie. Wnętrze nie należy może do czołówki najprzestronniejszych w segmencie, ale ilość miejsca powinna wystarczyć większości pasażerom. Bezkonkurencyjna okazuje się natomiast pojemność kufra, którego wykorzystanie utrudnia niestety wysoki próg załadunku.

Pod względem właściwości jezdnych i komfortu resorowania, kompakt Fiata również prezentuje się przyzwoicie. Auto dobrze trzyma się obranego kursu jazdy, przechyły nadwozia na zakrętach nie są nadmierne, a pochłanianie nierówności stoi na dobrym poziomie. Przydałby się za to bardziej precyzyjny układ kierowniczy.

Koszty to kategoria, w której auto ma się czym pochwalić. Kwoty widniejące w cenniku okazują się atrakcyjne, za kupnem przemawia też niezłe wyposażenie. Nie bez znaczenia jest również gwarancja – właściciel Bravo ma zapewnioną 3-letnią ochronę bez limitu kilometrów.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo.
Luzacjusz: Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce.

Silniki Fiat Bravo

Fiat Bravo II - jaki silnik wybrać?

Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Fiat Bravo

Fiat Bravo - włoska robota
 
Nasz test Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM

Zaprojektowanie Fiata Bravo trwało jedynie półtora roku i kosztowało o połowę mniej, niż projekt jego poprzednika - modelu Stilo. Wydatki obniżono także dzięki użyciu symulacji komputerowych. Takie rozwiązanie z pewnością było korzystne (i bardzo oszczędne!) dla Fiata. Ale czy Bravo nie stracił włoskiej...

Fiat Bravo 2,0 Multijet - Urok bez gadania
 
Nasz test

Przyznam, że cieszyłem się na spotkanie z Fiatem Bravo. Lubię ten model, a tym razem miałem do czynienia z jedną z jego najmocniejszych odmian - dwulitrowym turbodieslem Multijet, który dysponuje mocą 165 KM i maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm. Rozpędza on samochód o wadze 1360 kg do 100 km/h w ciągu...

Fiat Bravo 1.6 Multijet

Robi wrażenie

Małe Maranello?

Jeszcze przed pojawieniem się nowego Bravo w salonach odbyłem jazdy testowe wersją Sport z dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM. Sprawdziłem go zarówno na świętokrzyskich drogach krajowych i lokalnych, jak i w Miedzianej Górze, wyciskając z niego ostatnie "poty" na mokrej i suchej nawierzchni...

Włoski atak na segment C

Od czasu, delikatnie mówiąc, średnio udanego modelu Stilo Fiat nie miał swojego reprezentanta w konkurencyjnym w Europie segmencie C. Lukę w ofercie ma wypełnić model Bravo. Fiat wydał na jego zaprojektowanie 350 mln euro, a efekty widać po zaledwie 18 miesiącach prac. We włoskich salonach sprzedaż już...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Bravo

Fiat Bravo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat BravoautoWcentrum - społeczność Fiat Bravo

najwyższe oktanyAuta - Fiat Bravo

Fiat Bravo 74,65

Fiat Bravo Czarna Perła 67,33

Fiat Bravo GT JTD 65,94

Fiat Bravo Creatura 65,10

Fiat Bravo 1,6 90ps ,,Hohlik,, 67,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Bravo

deckboy 73,94

manager5pl 69,93

Pawel1077 30,18

Tomtarro 33,84

danielHGT 68,88

slewan 38,85

Kolins1990 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Bravo

Zima '13/14
Zima '13/14 Pomimo wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych (+18 w pełnym słońcu) zdec...
Blisko, coraz bliżej...
Blisko, coraz bliżej... Wszystko miało być takie pięknie i bez żadnych problemów. Oficjalnie czas oczeki...
Pierwszy śnieg zimy 2013/2014
Pierwszy śnieg zimy 2013/2014 Kiedyś już pisałem o tym, że uwielbiam zimę. Jako, że tegoroczna nadeszła w dn. ...
sprzedaż
sprzedaż niestety siadła w Fiacie skrzynia biegów i musiałem go zezłomować ze względu na ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Bravo

od 64 490 zł do 65 490

<
<

Dostępne silniki

Diesel (105 - 120 KM): 1.6 MultiJet 16V

 

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat Bravo
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Bravo

Fiat Bravo 1.6 MultiJet 16V 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
radio / CD
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet LOUNGE - 6 500
Pakiet SPORT - 6 500

Cena katalogowa

65 490

Zobacz ofertę Fiat Bravo 1.6 MultiJet 16V 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Fiat Bravo najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
2.0 TSI (220 KM)
Skoda Octavia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
Skoda Rapid
1.2 MPI (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Bravo

Fiat Bravo
1.9 diesel 150 KM
2009
33 900 PLN
Fiat Bravo
1.6 diesel 120 KM
168 000 km, 2010
28 500 PLN
Fiat Bravo
1.6 diesel 88 KM
72 200 km, 2011
36 900 PLN
Fiat Bravo
1.6 diesel 120 KM
92 000 km, 2010
33 900 PLN

Ocena auta Fiat Bravo

  • Średnia ocena
    na podstawie 1060 opinii
  • 4,14
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Fiat Bravo Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet (150 KM)

Nowy Fiat Bravo mile mnie zaskoczyl. spodziewalem sie stilo ze zmieniona ´obudowa´ a tu kompletnie nowe i co trzeba zaznaczyc nowoczesne auto. genialny 150 konny diesel, przyjemne wnetrze, ´nieinwazyjna´ klimatyzacja dwustrefowa (nie ma juz wojny latem, ze zonie jest za zimno). system Blue&me - wystarczy telefon z bluetooth (najlepiej Nokia) i po wejsciu auto nas ´rozpoznaje´ telefon moze byc schowany w plecaku, kieszeni a i tak dziaal. samochodowe audio staje sie naszym telefonem glosnomowiacym. gdy ktos dzowni numer wyswietla sie na desce rozdzielczej. zeby dzwonic system genialnie rozpoznaje komendy glosowe (po polsku), mozna podyktowac numer, wybrac z ksiazki. dla upartych mozna nawet podyktowac sms´a :)) a wszystko bez odrywania rak od kierownicy i dotykania telefonu no i jest nowy przykuwa wzrok na ulicach - wersja EMOTION (duzo wstawek chromowych), lakier czarna perla, alu felgi 17" + opony 225/45, przyciemniane szyby. naprwade...

dodał: wowo
Fiat Bravo Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet (120 KM)

Staram się w moiarę obiektywnie ocenić mój samochód, próbuję znaleźć jakieś mankamenty i coś tam bym znalazł. Natomiast ja jestem bardzo zadowolony samochód spisuje się świetnie. Moi znajomi zaczynają się przekonywać, dwóch nawet zastanawia się nad kupnem w przyszłym roku. Ja mam wersję Emotion więc jest tam wszystko co potrzebne w nowoczesnym samochodzie. Czy ma wady? pewnie tak, np. wydaje mi się, że przy delikatnym cofaniu i gwałtownym hamowaniu coś z tyłu skrzypi, poprednik pisał coś o układzie kierowniczym- mnie też się wydaje, że coś w czasie postoju można wyczuć - taki jakby skok przy rozpoczęciu kręcenia. Ponadto denerwuje mnie jak wycieraczki kierują wodę z przedniej szyby na boczną kierowcy, tak, jedynie to mnie w tym samochodzie denerwuje. Ale całokształt uważam że samochód jest wart tych pieniędzy, nie żałuję kupna, cieszę się, ża kupiłem jedną z najdroższych wersji choć początkowo chciałem o 15 tysięcy tańszą - teraz bym sobie pluł w twarz

dodał: pyra
Fiat Bravo Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI (90 KM)

Jeżeli chodzi o zakup to Fiacik konkurował z VW Golfem, Fordem Focusem i Citroenem C4. VW okazał się Vieśwagenem ponieważ za 60 tys zaoferowano mi golfa z 2 poduszkami, centralnym zamkiem i abs-em. Pracownik salonu łaskawie powiedział że dorzucą jeszcze radio. Ford przegrał brakiem klimatyzacji, a Citroen odpadł po jeździe próbnej. Fiacik zauroczył mnie swoim wyglądem już na samym początku. Jak pierwszy raz wsiadłem do środka, poczułem się jakby producent wyprodukował do właśnie dla mnie. Trzymając kierownicę czułem się naturalną częścią samochodu. Uwielbiam mój samochód i dbam o niego. Oczywiście jeżeli chodzi o pielęgnację to myję go tylko ręcznie i raz na 2 miesiące woskuję, co widać po lakierze, który jest w stanie idealnym. Żadnych rys, otarć, co zwłaszcza widać po myjniach automatycznych. Myślę, że za to wszystko moje autko jest mi wdzięczne i że będzie mi służyć bardzo bardzooo długo.

dodał: Piotrek
Fiat Bravo Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI (90 KM)

ZA TA CENE NIE KUPIMY SAMOCHODU TAK łADNEGO NA ZEWNATRZ JAK I WEWNATRZ NO CHYBA ZE ZDECYDUJAMY SIE NA JAKIES AUTO Z IMPORTU KLEPANYM "U PANA KAZIKA "W GARAZU I COFNIETYM LICZNIKIEM ,JAK BRAłEM PANDE Z SALONU NAJOMI DZIWILI SIE JAK MOGłEM ZAPłACIC 38 TYSIAKOW ZA TAKIE PUDEłKO DZISIAJ ONI JUZ TEZ MAJA AUTA Z SALONOW BO MIELI DOSYC NAPRAW PO PRZEJECHANIU 10-30 TYSIECY DLATEGO PO RAZ KOLEJNY KUPIłEM NóWKE I NIE ZALUJE BO PRZEZ KOLEJNE 4 LATA BEDE WLEWAł TYLKO PALIWO I PłYN DO SPRYSKIWACZY , A I JESZCZE JEDNO DLA TYCH CO MAJA ZłE ZDANIE O FIATACH NOWY FORD KA MA BYC ROBIONY W FABRYCE FIATA, OPEL I SUZUKI MONTUJE SILNIK FIATA A VOLKSWAGEN ODCHODZI OD POMPOWTRYCKIWACZY I ZACZYNA MONTOWAC COMMON RAIL -COS CO PIERWSZY RAZ W SAMOCHODZIE OSOBOWYM ZASTISOWAł FIAT I CO TU JESZCZE PISAC.....

dodał: ARECKI
Fiat Bravo Hatchback 3d 1.9 TD (75 KM)

Mój FIAT Bravo 105 JTD spisuje się naprawdę znakomicie. Opcja z pełna klimatyzacją, ABS i 2xairbag. Od 1.05.2001 pokonałem 60 tys km głównie na trasach ´pozamiejskich´ Wymianę oleju oraz wszystkich filtrów prowadzę we własnym zakresie między każde przejechane 10-15 tys km. Muszę przyznać ze mam cieżka noge i na jej karb kładę wymiane klocków i tarcz przy 20 i 60 tys km. Zużycie oleju napędowego na podanym poziomie w pełni mnie satysfakcjonuje. Auto sprawia wiele radości i przyjemności z prowadzenia. Prowadzi się bardzo pewnie na krętych trasach jak i na prostych drogach-nisko zawieszone. Stworzone do 2,3 osobowych auto-wycieczek [Mazury, Praga, Berlin, Budapeszt] Szczerze polecam... jak do tej pory ;-)))

dodał: Miszka; nowy_dzien@interia.pl; przetwornia@passnet.pl
  • Zalety
  • + silnik
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Bravo

Fiat Bravo II Facelifting Fiat Bravo - galeria redakcyjna Fiat Bravo 2007 Fiat Bravo II 1.9 TD MultiJet 150KM - galeria redakcyjna Fiat Bravo Fiat Bravo II Facelifting 1.6 MultiJet 16V 120KM - galeria redakcyjna Fiat Bravo I Hatchback 3d - galeria społeczności Fiat Bravo II - galeria społeczności Fiat Bravo I - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Bravo

  • 1.
  • 5,00 Fiat Bravo II 1.4 T-JET 16V (120KM) 2008r.
    dodał: Andrzej, 02.01.2012

    LPG zamontowane w Łomży. Instalacja na sterowniku AGIS OBD CAN. Po przebiegu 10 000 km bez problemów. Silnik nic nie stracił na mocy i rozwija ją bez żadnych szarpnięć nawet przy mocnych przyśpieszeniach. Ostatnio robiłem test spalania. Na 1425 km auto spaliło 22,2 l Pb 95 na rozgrzanie silnika + 108,2 l LPG. Łącznie daje to 130,5 l. zatem 130,4 l / 1425 km daje 9,2 l/100km LPG i Pb. Przy obecnych cenach 5.4 zł PB i 2,75 daje koszt przejechania 100 km ok.30 zł. Auto użytkuję w proporcjach ok. 35/65 miasto/trasa.

  • 2.
  • 2,25 Fiat Bravo I 1.6 16V (103KM) 1999r.
    dodał: gtw, 20.10.2010

    ZDECYDOWANIE NIE POLECAM!!! Mechanicy nie znaja sie na rzeczy, banda partaczy z szefem na czele, który potrafi tylko zamydlac klientowi oczy i nic wiecej. Na swojej stronie pisze , ze samochody to jego pasja a tak naprawde nie ma o nich zielonego pojecia, co wiecej w tym warsztacie nie naprawia sie aut tylko sie je psuje.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Bravo I 2.0 HGT 20V (147KM) 1997r.
    dodał: Paweł P., 09.04.2012

    Instalacja montowana na warsztacie u Roberta Wilgosza we Wrociszowie k. Nowej Soli. Spalanie LPG wynosiło średnio 10 litrów, wówczas, gdy na PB palił czasem 11 litrów. Zero spadku mocy. Super wyregulował instalacje. http://www.fnw-na-gaz.net/ Polecam.

  • 4.
  • 5,00 Fiat Bravo II 1.4 T-JET 16V (150KM) 2008r.
    dodał: beksa, 06.06.2012

    Jedynie jak konczy sie gaz (ponizej 15L) przy depnieciu w gaz przelacza sie na benzyne. Spalanie to 10.5 na gazie a 8.5 na benzynie. Instalacja zakladana w Kusiętach koło Częstochowy w warsztacie p. Gawrona. Dałem dużo bo w 2009 wydałem 4000zł

  • 5.
  • 5,00 Fiat Bravo I 1.4 (75KM) 1996r.
    dodał: Marcin, 05.01.2011

    Chciałbym tu głównie polecic firme która mi montowała instalacje NAGAZ STEFANOWSKI w Łodzi.Do momentu założenia gazu byłem mu nie ufny.Ale teraz wiem żę kolejne moje benzyniaki trafią do w.w. serwisu w celu zagazowania.Auto chodzi elegancko;)

  • 6.
  • 5,00 Fiat Bravo II 1.4 i 16V MPI (90KM) 2009r.
    dodał: Witek, 15.06.2011

    Zamontowałem gaz w tej firmie, pomimo tego że jestem z Oświęcimia i mam do niej kawałek. W wyborze firmy montującej pomogły mi opinie na tym portalu.Autko jeździ idealnie.Polecam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Bravo

Fiat Bravo

256 komentarzy

201 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Bravo 2~Bravo 2

Do ~koko: ja kupiłem Bravo 1,9 i już po 2 dniach odpadło mi 1 koło to servis dał nowe,po kilku dniach odpadły mi lusterka,po miesiącu wszystkie drzwi i plastyki,na 1 ce auto jechało mi do tyłu ale servis stwierdził że to wina konkurencji i żebym więcej nie kupywał FIATA BRAVO 1.9 8V 120 KM fabrycznie bez filtra cz.stałych

~Martin~Martin

Do ~peter:

Potwierdzam to, co napisał użytkownik Rafin. Moje Bravo kupiłem w 2011 jako auto z rocznika 2010. Około przebiegu 20.000 km zaczęło dochodzić zgrzytanie z okolic przendich kół. winowajcą okazała się wadliwa przekładnia kierownicza, którą 2 razy próbowano naprawiać, a za 3 wymieniono (po mojej pisemnej interwencji w centrali fiata w Bielsku). Wcześniej wymieniono mi 1 bieg (typowa przypadłość tego auta nie wchodzący 1 bieg w niektórych egzemplarzach). Przeprogramowano mi silnik, w którym falowały wolne obroty. Rozłożono i złożono jeszcze raz fotel, którego rama waliła jak puste butelki. Wymieniono radio, gdyż odtwarzać CD po prostu przestał działać. Do tego pracownicy serwisu są aroganccy i niechętni do wykonywania napraw gwarancyjnych. Teraz przy przebiegu 24.000 z autem jest już wszystko OK. Zmieniłem Jeszcze tylko kompletnie wybite sworznie wahaczy (trzeba było zrywać oryginalne nity na wahaczach), ale to raczej kwestia Poznańskich dróg (auto cały przebieg przejechało praktycznie tylko po mieście). To co pisze użytkownik Rafin, to nie wytwór jego wyobraźni. Co prawda auta z silnikiem 1.4 t-jet to (jak za tę cenę) bardzo precyzyjnie prowadząca się rakieta, wydająca przy tym całkiem sportowe dźwięki (na 2 biegu idzie od 20 km/h do 100 km/h). I tylko dla tego nie sprzedaję tego auta.

...a na koniec dodam, że bieg znów przestaje wchodzić i obroty powoli znowu zaczynają falować. Wcześniej 2 lata jeździłem Pandą i kompletnie nic się nie działo. Szkoda, że Fiat porządnie potrafi robić tylko proste małe auta.

~Marek Kazanecki~Marek Kazanecki

Kupiłem nowego Fiata BRAVO w połowie 2009 r. z benzynowym silnikiem 1,4 l, 90 KM (inny nie był dostępny w salonie firmowym). Samochód elegancki, dobrze wyposażony, ale silnik niezwykle leniwy, wolno osiągający obroty, trudno nim było wyprzedzać. Na autostradzie z trudem osiągało się niespełna 170 km/h. Po roku użytkowania (kilkanaście tys. km) nagle okazało się, że brakuje dużo oleju silnikowego i oto zaskoczenie: popękane pierścienie tłokowe i łańcuch rozrządu do wymiany ! Serwis wymienił na gwarancji, ale straciłem zaufanie do tego auta. Wkrótce musiałem je sprzedać ze względów osobistych. Nie polecam auta z tym silnikiem.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 500
Przejechany dystans
25 880 509 km
Zatankowanego paliwa
1 348 931 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 185
Wydanych pieniędzy
1 922 746 zł
Średnie wydatki na auto
991 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
9 869
Wydanych pieniędzy
2 272 523 zł
Średnie wydatki na auto
1 171 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (1 941)

Testy zderzeniowe Fiat Bravo

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Bravo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Bravo

Fiat Bravo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Bravo

Na podstawie 1165 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mik, dodano: 04.06.2009 18:56

Szczerze mówiąc przy tym przebiegu nie będzie to chyba do końca prawdą .Myślę że zbiegiem czasu to się zmieni.Niezależnie od wskazań komputera ostatnie przy mieszanej jeździe zatankowałem 27 l po przejechaniu 390 km.Zdecydowana przewaga to jazda po mieście.Więc średnia wyszła 6,9 l.Jadąc w trasę ok 1500 km na liczniku miałem 130 km.Ok 500 km w jedna stronę nie mogłem zejść poniżej 5 l.Natomiast wracając do domu nie przekroczyłem 5 l. W październiku potwierdzam że jestem zadowolony ze zużycia ON.W korkach udaje się nawet zejść poniżej 6 l Styczeń 2011.Jazda w mieście w te zimne i bardzo zimne dni wskazania na poziomie 8 l. Dzisiaj tankowałem i jazda tylko w mieście przez styczeń 6,6 l.Tyle mi wyszło Kom troszkę zawyżył.Ale pod koniec zeszłego roku zrobiłem trasę 2500 km.Średnie zużycie wyszło 5,2 l.Ale jadąc z południa na północ ok 700 km i będąc po sesji zdjęciowej jechałem zgodnie ze wszelkimi przepisami spaliłem 4,3 l.Dla mnie to rewelacja

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet

autor: pyra, dodano: 26.09.2007 10:21

Uważam, że samochód jest ekonomiczny. Dane fabryczne podają: miasto - 6,9. I tu zaskoczenie. Mieszkam w Poznaniu więc jest to skrajnie zatłoczone miasto i moimo tego jestem w stanie zmieścić się poniżej 7 litrów przy włączonej klimatyzacji! Wszystko zależy od stylu jazdy. Pierwszy mój wynik w mieście był w granicach 8-8,5 l. Nauczyłem się jeździć, nie jestem zawalidrogą ale nie ścigam się z nikim bo i tak przy następnych światłach mnie dogoni. Staram się jak najwięcej hamować silnikiem. Tylko w czasie targów Polagra zużycie skoczyło mi do ok. 7,3-7,5 l/100km ale więcej stałem niż jechałem. Natomiast na trasie osiągnięcie 4,3l/100km z włączoną klimatyzacją jest prawie niemożliwe, chyba, że skrajnie nudna jazda bez skrzyżowań i jakichkolwiek manewrów przy stałej prędkości 90km/h - to może dałoby się zjechać do 4 l .Ale taka jazda nie dla mnie. Ja ślednie spalanie w trasie mam na poziomie 6 l tyle, że jeżdzę dynamicznie - ale bez szaleństw, jak trzeba to i 170 jadę a żeby było ciekawie na autostradzie jadąc 180 komputer wskazywał zużycie znacznie poniżej 10l (7-9l) co uważam za sukces tego samochodu.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet

autor: renardos@vp.pl, dodano: 18.01.2009 23:01

Spalanie tego auta to temat rzeka. W mieście pali mniej niż na autostradzie. W cyklu miejskim przy normalnej jeździe po zakorkowanym Poznaniu komputer pokazuje 6.0 - 6.2 l/100km. Kiedy wyjadę na autostradę to spalanie rośnie do 6.5 przy 140km/h na liczniku gdy GPS pokazuje wtedy prędkość 126km/h. Czyli licznik oszukuje o 10%. Do tego komputer zaniża spalanie średnie o 0,4 l. W efekcie auto pali w mieście około 6,7l. co i tak jest bardzo dobrym wynikiem jak na 1,3t. i 120KM. Producent podaje apetyt w cyklu miejskim na poziomie 6,9. Na autostradzie przy 126km/h Bravo pali 7 litrów co jest żenadą. To efekt braku 6 biegu oraz dość szerokiego i wysokiego rozmiaru auta w stosunku do jego długości. Gdyby auto było dłuższe o 70cm spalanie na pewno by spadło. Inną sprawą jest także konstrukcja tył auta gdzie w wyniku zawirowań i oderwania strug rośnie opór powietrza. Można to poznać po powierzchni, która ulega zabrudzeniu zimą na tylnej części karoserii w wyniku własnych "turbulencji" powietrza. No ale takie są koszty dużego bagażnika. Apetytowi na paliwo nie pomagają także duże lusterka. W wartościach zużycia paliwa może kryć się jeszcze jedno zakłamanie, nie sprawdziłem czy licznik przebytych kilometrów jest wiarygodny licząc w tym aspekcie na uczciwość producenta. Warto zaznaczyć, że moje wyliczenia robiłem zimą przy ujemnych temperaturach, na zimowych oponach i przy małym przebiegu auta. W podsumowaniu można dodać, że w Polsce autostrad wiele nie ma a zwykłe szosy to raczej teren zabudowany niż trasa więc na nasze warunki auto wręcz idealne. Jeździć należy od 1500 do 2500 o/min i hamować silnikiem a auto odwdzięczy się na stacji benzynowej.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Bravo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Bravo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Bravo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Bravo, oglądali także