Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Ducato

Lata produkcji: 1981 - teraz
Segment: Dostawcze
Samochód dostawczy produkowany od 1981 roku. Największy z dostawczych aut Fiata i jeden z najpopularniejszych samochodów na rynku w swojej klasie (ponad 2 miliony sprzedanych egzemplarzy). Ducato wprowadzono do oferty włoskiej marki w miejsce modelu 238. Został on skonstruowany w wyniku współpracy koncernów Fiat i PSA (należą do niego Citroen i Peugeot), a jego bliźniaczymi modelami są Peugeot Boxer i Citroen Jumper. Od 2007 roku oferowana jest trzecia generacja Ducato.

Dane techniczne Fiat Ducato

Silniki

Moc silników 69-157 KM

Poj. silników 1 796-3 000 cm3

Prędkość maks. 120-165 km/h

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Ducato

Średnia ocena modelu

na podstawie 247 opinii

3.76

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Silnik

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny

- Wyciszenie

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (66%)
NIE (34%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Ducato

Ogólnie samochód wypada bardzo dobrze. Jest stosunkowo lekki, zwinny i mocny (160 KM) co przekłada się mocno na ekonomię i ... więcejkomfort prowadzenia. Nawet wersja ze wzmocnionym zawieszeniem prowadzi się płynnie, dość gładko i świetnie pokonuje zakręty. Może i jakość plastikowych wykończeń nie jest najlepsza ale za to ergonomia i pozycja kierowcy za kierownicą pozwalają pokonać wiele setki kilometrów bez zmęczenia. ukryj
dodano 14.04.2010 przez
Mam największą wersję - 17m3 z silnikiem 160 KM, i taką opiszę. Na początek plusy. Wielka buda, bardzo dobry silnik, niskie ... więcejzużycie paliwa, wyjątkowo dobre wyciszenie kabiny, duża ilość schowków dobrze rozmieszczonych, dobre wyposażenie( tzn pełna elektryka, klima itp bajery umilające pracę). Dużym plusem są dobre proporcje wymiarów auta. Mimo olbrzymiej budy projektanci zrobili zwartą konstrukcję. Iveco, Crafter i Sprinter też mają budy po 17 m3, ale są to wąskie, długie, śmiesznie wyglądające kichy. Fiat jest szerszy, przez to krótszy i zgrabniejszy, łatwiejszy w manewrach. I to koniec zalet. Teraz wady. Samochód wielki, ale nie przeciążam go, jeżdżę tylko poza miastem, bardzo o niego dbam, nie wariuję na drodze, mam naprawdę lekką nogę. Mimo to samochód nie odwdzięcza mi się. Trzy razy była robiona moja skrzynia, tej mocy silnika nie wytrzymuje po prostu, urywają się zęby na kole 5 biegu. Przeanalizowałem temat, przeszukałem internet - jest to błąd konstrukcyjny, są już warsztaty, które wyspecjalizowały się w naprawach tych skrzyń, ale i tak gwarantują właściwą pracę tylko przez 100 tys. Przecież skrzynia powinna wytrzymać milion! Hamulce - kolejny słaby punkt. Maleńkie tarcze są nieskuteczne. Podczas jazdy trzeba cały czas o tym pamiętać i utrzymywać dystans. Mimo to parę razy zdarzyło mi awaryjnie hamować i miałem strach w oczach, niemal stanąłem na pedale, a auto leci i leci. Półka podsufitowa - wygodna rzecz, ale bardzo niebezpiecznie umiejscowiona. Nie miałem na szczęście wypadku, ale półka jest na wysokości mojego czoła (mam 185 cm), i gdyby coś to chyba głowa wali w nią całą siłą. Zawieszenie - może dobre na niemieckie autostrady, ale nie na nasze drogi. Bez przerwy jest coś do roboty. Ponadto przy obciążeniu na większych dołkach tak dobija przodem, że ma się wrażenie, że wszystko się rozleciało, naprawdę huk jest olbrzymi. Umiejscowienie silnika - leci na niego woda z szyby, rdzewieją przez to gniazda świec żarowych i wtrysków. Ja jeszcze nie wymieniałem ich, ale wg inf serwisu, trzeba zdjąć głowicę, aby bezpiecznie je wykręcić. inaczej, nawet jeśli się nie urwą przy wykręcaniu, to cały syf może wlecieć do środka silnika. Przy moim silniku 3.0 nie jest to podobno jeszcze takie dotkliwe, ale przy 2.3 jest dużo gorzej. Urywające się drzwi tylne - przy tych gabarytach mają niby do tego prawo, ale trzeba to przewidzieć na etapie konstrukcji, anie zmuszać użytkowników do samodzielnego poprawiania. U mnie poszły górne zawiasy, lewy i prawy. Drzwi boczne - też mają ochotę wypaść. Wożę przestrzenną (lekką) drobnicę, przy wypakowaniu auta nie wytrzymują naporu towaru, drzwi odstają, wskaźnik wyje całą drogę, głowa boli, nie mam na to sposobu. Sygnalizator zapięcia pasów - doprowadza mnie do pasji. Teoretycznie brzęczyk powinien włączać się przy prędkości powyżej 20 km/h, u mnie włącza się niemal natychmiast. Zawsze jeżdżę z zapiętymi pasami, ale przy manewrach na podwórku nie zapinam ich, dźwięk tego bydlaka rozwala mi głowę. Tylne lampy - co tam jest to nie wiem, ale co miesiąc trzeba czyścić styk masowy w tych lampach, inaczej roni się dyskoteka. korek wlewu paliwa - drobiazg, ale totalna porażka. Zamiast zrobić jakoś blokowaną, zamykaną klapkę do wlewu to jest tak, że każdy może ją otworzyć, a za to dano korek na kluczyk. Żeby otworzyć trzeba użyć i ubrudzić obydwie ręce. Jedną ręką trzyma się korek bo obraca się on bardzo swobodnie, drugą przekręca się kluczyk, dalej obiema rękami trzeba odkręcić trzymając i korek i kluczyk, wszystko w niewygodnej zgiętej pozycji, miejsca jest mało, ręce nie mieszczą się wokół korka, brudzą się. Po otwarciu kolejne szarpanie aby wyjąć kluczyk, albo trzeba go zostawić dyndającego z korkiem. Po zatankowaniu operacja odwrotna, przy czy dodatkowo trzeba uważać na plączący się troczek, na którym uwiązany jest korek. Trochę to szeroko opisałem, ale rozwiązanie jest tak debilne, że musiałem. Wlew zbiorniczka płynu do szyb - jak ktoś wleje bez dodatkowego lejka, niech zgłasza się od razu po Nobla. Nie pomaga tu symboliczna rureczka, którą można wysunąć z wlewu. Uchwyt, a właściwie otwór na napoje - nie mieści się kubek od termosu. Do tego tuż obok umieszczono dwa gniazda 12V, nie raz oblałem je herbatą i kawą. Pilot do centralnego zamka - nie można zamknąć przodu, jeśli otwarty jest tył. Ani z pilota, ani z kluczyka. Ładujesz/rozładowujesz towar a ktoś w tym czasie może obrobić cię z rzeczy. Mocowanie koła zapasowego - po dwu latach postanowiłem dopompować zapas i nie dało się go wyjąć, wszystko tak się zapiekło. Trzeba było odciąć cały kosz gumówką, kosz wyrzuciłem, a koło powędrowało na pakę. Przyciski do regulacji wysokości świateł - tak umiejscowione, że zasłania je kierownica, i to tak dokładnie, że aby zmienić ustawienie świateł trzeba głowę włożyć niemal pod kierownicę, żeby je odnaleźć. Jak to zrobić bezpiecznie w czasie jazdy? Wystarczyłoby zrobić je lekko wypukłe czy wklęsłe, aby namacać palcami, i po kłopocie. Komputer - zaniża średnie spalanie. Trzeba dodać ok 1,8 - 2l do tego co pokazuje. Podsumowując, auto ma sporo wad, skrzynia, zawieszenie i awaryjność powodują że jest drogie w utrzymaniu, hamulce i górna półka dyskwalifikują pod względem bezpieczeństwa. Przez te 360 tys wymieniłem chyba wszystko w tym samochodzie, sprzęgło, dwumasę, łożyska, całe zawieszenie, niektóre elementy kilkukrotnie, trzy razy skrzynię, tylne lampy tysiąc razy, robiłem tylne drzwi, boczne regulowałem, nie robiłem jeszcze nic przy silniku, naprawdę dobrze się spisuje, łańcuch jeszcze też nie był ruszany. Podkreślam, że samochodu nie katowałem, naprawdę dbałem o niego, jeżdżę sam u siebie, od początku, ale nie mam już cierpliwości do niego. Może to taki egzemplarz. Wiele z wad, które wymieniłem, nie dotyczą wersji z silnikiem 2.3, tam jest inna skrzynia. Mniejsze gabarytowo wersje też są chyba odporniejsze, wielka buda stale powoduje opory, nawet pusta, ale nie zmienia to faktu, że to jest delikatne auto. ukryj
dodano 26.11.2011 przez
przez cały czas użytkowania auto serwisowane. ostatni serwis 3 miesiące temu prz 120 tys i nic nie zapowiadało takiej klęski.(serwis nic ... więcejnie wykrył albo nie chciał wykryć!!!) ukryj
dodano 04.12.2009 przez
Auto na tle innych aut z tego segmentu wyróżnia sie przede wszystkim niezawodnością i wygodą(bardzo dobra widoczność), poza tym części ... więcejdo niego są tanie. Jest dynamiczne, prowadzi się "jak dziecko" i do tego jest ładne. Bardzo dobrze spisuje się na długich i bardzo długich trasach, ale radzi sobie też niejajgorzej w mieśce(chodź intensywne eksploatowanie drzwi rozsówanych sprawia że nie leżą one już idealnie oraz hałasują na nierównościach, dotyczy to głownie wysokich wesii nadwozia). Jeżeli ktoś się zastanawia nad kupnem takiego auta, to serdecznie polecam (dotyczy to także nowszych modeli). ukryj
dodano 11.10.2006 przez
Zobacz oceny Fiat Ducato Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Ducato

Pb
9,50 - 14,57
Na podstawie 5 raportów spalania
ON
4,47 - 15,63
Na podstawie 271 raportów spalania
LPG
13,10
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Ducato

chcialby poznac przedmowce ktory to twierdzi,ze jego ducato ma srednia 14-15l,sprobuje w najblizszej trasie ale juz wiem,ze bedzie ciezko zrobic ... więcejtakie zuzycie.Mam silnik 2,3-120PS calkowicie srednia i to teraz w okresie zimowym a zima w tym roku nie nalezy do lagodnych stoi na 9,1l na 100.Jezdze sporo w kraju po naszych drogach i miastach jak i po autostradach na zachodzie Niemcy ,Holandia ,Belgia wiec zruznicowanie terenu i drog jest duze,mam bude towarowa L4,H3 plus przyczepe lekka z wysoka plandeka 2,2m i dl.3,5m woze meble wiec tonazowo nie przeladowuje sie no i suma tego wszystkiego to jest wlasnie srednia 9,1l. Nie bede ukrywal,ze w niemieckich gorach na autostradzie trzeba troche bastowac z predkoscia tak do 80-90k/h bo powyzej tych predkosci dosc drastycznie wzrasta zuzycie. Ale wydaje mi sie,ze tojest poprostu technika jazdy.Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego silnika a za tym tez z auta.POrownanie mam do mercedesa bo tez mialem okazje jezdic i wiem ,ze jesli bede kupowal nastepny samochod to zapewne bedzie to DUCATO.... . Jesli ktos robi w DUCATO srednia spalania 15l to strach pomyslec co to by bylo w SPRINTERZE!!!! ukryj
dodano 21.02.2010 przez
chcialby poznac przedmowce ktory to twierdzi,ze jego ducato ma srednia 14-15l,sprobuje w najblizszej trasie ale juz wiem,ze bedzie ciezko zrobic ... więcejtakie zuzycie.Mam silnik 2,3-120PS calkowicie srednia i to teraz w okresie zimowym a zima w tym roku nie nalezy do lagodnych stoi na 9,1l na 100.Jezdze sporo w kraju po naszych drogach i miastach jak i po autostradach na zachodzie Niemcy ,Holandia ,Belgia wiec zruznicowanie terenu i drog jest duze,mam bude towarowa L4,H3 plus przyczepe lekka z wysoka plandeka 2,2m i dl.3,5m woze meble wiec tonazowo nie przeladowuje sie no i suma tego wszystkiego to jest wlasnie srednia 9,1l. Nie bede ukrywal,ze w niemieckich gorach na autostradzie trzeba troche bastowac z predkoscia tak do 80-90k/h bo powyzej tych predkosci dosc drastycznie wzrasta zuzycie. Ale wydaje mi sie,ze tojest poprostu technika jazdy.Osobiscie jestem bardzo zadowolony z tego silnika a za tym tez z auta.POrownanie mam do mercedesa bo tez mialem okazje jezdic i wiem ,ze jesli bede kupowal nastepny samochod to zapewne bedzie to DUCATO.... . Jesli ktos robi w DUCATO srednia spalania 15l to strach pomyslec co to by bylo w SPRINTERZE!!!! ukryj
dodano 21.02.2010 przez
Fiat Ducato 2.2 100km przebieg 210tys. wymieniony zawór po 80 tys. tarcze klocki przód po 100 tys. cena 1400zł masakra. ... więcejpękają tylne drzwi jakaś masakra. pada rolka drzwi przesuwnych i górny zamek. amortyzatory po 145 tys. po 100 tys problemy z elektryką nie działa dmuchawa na dwóch pierwszych biegach. przy 200 tys padł przepływomierz i pękła najpierw sprężyna od strony kierowcy po 4 dniach od pasażera. notorycznie palące się żarówki h7 koszt 25zł marki bosch. notorycznie spala sie prawy stop. lakier sie łuszczy i schodzi, makabra rdzewieje 2 letnie auto. notorycznie zapiekają sie hamulce klocki co 40 tys nawet przy rozsądnej jeździe. Jedyny plus to nie bierze oleju. przy 2 tys obrotach faluja obroty i drga silnik. wymieniałem swożne końcówki i gumy stabilizatora. psuje sie linka naciągu koła zapasowego i łożysko przednie też wymieniałem problemy z absami.pozdrawaiam. pomyślcie za nim sie zdecydujecie na ducato. ukryj
dodano 28.01.2010 przez
Spalanie - 10-10,5 l, jak na takiego wielkiego busa to bardzo mało. Ale mam też lekką nogę i nie przesadzam ... więcejna trasie. Natomiast ceny przeglądów i części bardzo wysokie. Przy okazji uwaga do właścicieli portalu - wymagacie zbyt szczegółowych danych odnośnie spalania. Jak w praktyce określić Wasze wymagania - średnie minimalne spalanie - średnie maksymalne spalanie - minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie Można to tylko zrobić mając zamontowane laboratorium. W praktyce jedzie się tak jak pozwalają warunki, raz 60-70 w sznureczku, raz 120 na pustej drodze. Nigdy nie przejechałem kilkuset km aby zmierzyć Wasze "minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie". Dlatego jedyne prawdziwe to jest to co zmierzyłem lejąc pod korek na początku i na końcu. Na dystansie 13 tys wyszło mi kiedyś 10,5 l. Zmierzyłem to jeden raz i więcej się nie bawiłem ukryj
dodano 26.11.2011 przez
Odebrałem z salonu dwa fiaty - niestety oba były zepsute. W pierwszym zepsuta była klimatyzacja co wyszło przed wydaniem samochodu i ... więcejniestety został w serwisie na kilka dni do naprawy. Drugi zepsuł się po przejechaniu kilkudziesięciu kilmetrów. Zapaliła się kontrolka silnika i autko zdechło, po ponownym odpaleniu jedzie i znowu gaśnie - MASAKRA !!! W serwisie fiata w Zielonej Górze nie mieli czasu na naprawę zaś w Gdańsku mieli najbliższy wolny termin po dwóch tygodniach. W Warszawie twierdzą że fiat się nie psuje i że musiałem zalać mazut zamiast oleju napędowego. Kupiłem fiata tylko dlatego że posłuchałem znajomego mechanika, dzisiaj uświadomiłem mechanika żeby nie polecał więcej nikomu tej marki. ukryj
dodano 08.10.2007 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Ducato Dodaj raport spalania

Publikacje o Fiat Ducato

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Fiat Ducato

Generacje Fiat Ducato

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Ducato

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 010

Przejechany dystans

256 880 zł

Zatankowanego paliwa

53 440 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

55

Wydanych pieniędzy

32 734 zł

Średnie wydatki na auto

885 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

56

Wydanych pieniędzy

69 653 zł

Średnie wydatki na auto

1 883 zł

ZOBACZ 37 dzienników kosztów Fiat Ducato Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Ducato

Liczba wpisów: 9
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(12)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Ducato dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Ducato

Liczba wpisów: 17
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Ducato Dodaj wpis do autodiagnozy