Szukaj

Informacje o Fiat Idea

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2004 roku. Najmniejszy w tej klasie samochód Fiata. Idea jest owocem współpracy Fiata z LanciÄ…. Jej bliźniaczym modelem jest Lancia Musa. Oba samochody powstaÅ‚y na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej nazwanej „Project 188”, wykorzystanej wczeÅ›niej w Fiacie Punto drugiej generacji. W Polsce Idea nie cieszyÅ‚a siÄ™ specjalnÄ… popularnoÅ›ciÄ…, dlatego w 2007 roku zostaÅ‚a wycofana ze sprzedaży. Model ma za to silnÄ… pozycjÄ™ na rynku poÅ‚udniowoamerykaÅ„skim, gdzie dostÄ™pny jest również w uterenowionej wersji o nazwie Fiat Adventure.
czytaj więcej
Powagosław
Najmniejszy van Fiata stylistycznie rozczarowuje. Idea jest nudna i kojarzy się z tanimi plastikami. Jeśli ten samochód miał się kiepsko sprzedawać, to jego projektanci bardzo się do tego przysłużyli. ~Powagosław
Luzacjusz
Platon twierdził, że idee to prawdziwe, wieczne byty. W rzeczywistości materialnej widzimy natomiast jedynie ich odbicia. Aż strach pomyśleć, gdyby wieczny był też Fiat Idea. Biada nam, gdybyśmy mieli jeszcze oglądać jego kolejne odwzorowania. ~Luzacjusz

Fiat Idea – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Idea

Liczba ocen: 65
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~davidcie
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
Fiaty kojarzyły nam się ze 125p ale postanowiliśmy zaryzykować i spotkało nas miłe zaskoczenie. Wnętrze przemyślane, dość wygodne nawet na dłuższe trasy po kraju, nieźle wygłuszone. Wersja z panoramicznym dachem nieodmiennie wzbudza podziw rodziny i znajomych. Od zakupu (blisko dwa lata temu) jeździ bezawaryjnie, póki co nie rdzewieje. Bardzo przyzwoite i praktyczne autko do miasta i nie tylko! Widzieliśmy kilka konkurentów w tej klasie i przedziale cenowym ale Idea/Musa wypadła na ich tle najlepiej.
3,4
~Eric
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V Multijet 90KM 66kW
Bliźniacze auto do Lanci Musa, z mniejszą prezencją. Zapewnia spory komfort i dużo miejsca wewnątrz. W porównaniu do Pandy to przepaść, bliżej mu do Punta, z którym dzieli płytę podłogową i sporo podzespołów. Wysoka bryła nadwozia nie pozwala na sportowe pokonywanie zakrętów, trzeba wręcz powiedzieć, że wymaga "emeryckiego" podejścia do krętych dróg. Za to zawieszenie zestrojono komfortowo i w sposób do zaakceptowania pokonuje nierówności poprzeczne, ze wzdłużnymi trzeba walczyć trzymając dobrze kierownicę by w sposób nie kontrolowany nie zmienić pasa ruchu. Nie jest to BMW czy Mercedes a nawet Opel - więc nie można byt wiele wymagać od układu kierowniczego. Jest i spełnia podstawową rolę. Największy minus - szerokie przednie słupki do których należy się przyzwyczaić oraz nabyć nawyku wychylania się by się rozejrzeć przed wjazdem na np rondo ... Największy plus - motor - 1,3 mtj 90 km daje radę, spora turbodziura od 1 tyś do ok 1,7-1,8 tyś obr wyrabia nawyk mocniejszego przygazowania przed wjazdem na skrzyżowanie - po osiągnięciu 1,9 tyś. obr/min dostaje niezłego kopa(!), gdzie do 3,5 tyś. obr/min ciągnie jak oszalały. Bardzo dobra kultura pracy silnika (od 2 tyś...) przy bardzo niskim zużyciu paliwa wynoszącym od 6,4 l po mieście (trzeba się postarać by taki wynik osiągnąć - patrz. mocno butować) do 4,8 l w trasie. Turbina zmieniona raz na nową przy przebiegu 90 tys km. Po zimie zaczęła gwizdać, co jest objawem uszkodzenia łopatki turbiny przez zamarznięte krople wody na obudowie turbo, po rozruchu na zimnym lód krzywi łopatki... ot taka przypadłość. Nie przemyślano niestety tematu podszybia i odprowadzania wody. Ta zostaje skierowana na nadkola od wewnętrznej strony komory silnika lejąc się po czujnikach, przewodach ... ponadto woda z puszczających uszczelek od wycieraczek - tych przy podszybiu - leje się do komory silnika po przewodach, po lince i krzywce zmiany biegów, dalej po obudowie skrzyni biegów. W niczym by to nie przeszkadzało, gdyby nie zima i spadająca temp. poniżej 0 ... gromadzona wilgoć pomiędzy pancerzem linki a linką zmiany biegów zamarza uniemożliwiając wybranie biegów ... ratunek - wymiana linki - bądź ciepłe zimy ... ponadto zaciera się dźwignia wybieraka na skrzyni biegów - raz na jakiś czas należy ten element zdemontować i wyczyścić - skrzynia działa o wiele lżej. Auto pomimo nieznacznych uchybień nie psuje się i można go polecić niewymagającym jako dobry środek transportu dla 4 osobowej rodziny. Dobrze zaplanowane wnętrze i moc aranżacji wynagrodzi pewne niedogodności.
3,5
~Endy
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW
Generalnie fajne wygodne autko dla lubiących spokojną jazdę, ekonomiczne 90-110 km/godz, (przy 100 zejdzie do 3,4-3,5 l) przyjemnie się prowadzi po wyłączeniu wspomagania (city) na autostradzie. Dobry skręt i łatwe parkowanie w mieście. Przesuwane tylne siedzenia to komfort dla pasażerów. Duży wybór części zamienników. Jeśli Idea to jak najnowsza nie zajeżdżona.

Raporty spalania Fiat Idea

Liczba raportów: 64
Åšrednie spalanie dla Fiat Idea
6,0 – 6,7
l/100 km
4,9 – 5,4
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW
Zima, szerokie opony - 195/15 , trzy miesiące i ok 7,5 tys przebiegu. Wersja na wypasie, z bajerami,pełną elektryką podwójną klimą (większy ciężar..), auto po dużym serwisie, ok 140 000 na zegarze. Wbrew pozorom jazda "na emeryta" w granicach 70-80 nie tylko męczy, ale niewiele daje. wynik - 4,2. jadąc NORMALNIE, w granicach 90-100, dynamicznie wyprzedzając, ALE wszędzie gdzie NIE trzeba ujmując gazu i "żeglując" , spokojnie można oscylować w granicach 4,5-4,7. Testowałem samochód po kupieniu na wszelkie sposoby, mam jako kierowca niezawodowy dobrze ponad pół miliona za kółkiem zrobione. Jadąc ostro, dynamicznie na autostradzie , ze średnią w granicach 140 km/h troszkę przekraczało 6,4, ale po doliczeniu dojazdówek , parę km po mieście - spada do 6,1. Przy jeździe typowo miejskiej oscyluje w granicach 5 - 5,3 Mam bezpośrednie porównanie - niemal równolegle używam Mercedesa A klasę w dieslu ze zbliżonego rocznika, trzyletnie Aveo w benzynie. Komfortem poruszania się Idea zdecydowanie wygrywa, pewność jazdy i spokój za kółkiem jest bezcenny. Mercedes jest zrywniejszy, łatwiej się go prowadzi przy dużych prędkościach, ale i pozycja za kierownicą , manewrowanie w mieście i praca podwozia na dziurawych drogach jest zdecydowanie słabsza. Aveo , mimo bardzo niskiego przebiegu i idealnego stanu przegrywa nadwoziem ( wsiadanie i wysiadanie, pakowanie bagaży) i korzystaniem z bagażnika, słabszą dynamiką i komfortem jazdy - choć to przecież Corsa w innej blasze. Wizualnie Mercedes jest najdojrzalszy, Aveo to kwestia gustu - choć może się podobać a Idea ..o wiele lepiej wygląda ze środka niż z zewnątrz. Za to naprawy Mercedesa to już zupełnie inna półka... Idea i Aveo są sobie w kosztach bliskie. Naprawy Idei .. - słynna już lampa tylna i błąd kompa - pomimo poprawy styku (10 minut , skrawek papieru ściernego 400) i prawidłowego działania komunikat nadal się wyświetla - czekam na wiosnę i trochę bardziej się przyłożę. Włącza się też czasem "antipinch" - czujnik w szybie tylnej (zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem szybą głowy czy dłoni)reaguje na jakieś zanieczyszczenie na prowadnicy zapewne - wiosna to wyczyszczę. Bajerów auto ma całą masę - jeszcze się uczę ( ostatnio w związku z wyjazdem w góry - np. oddzielnego otwierania z pilota tylko bagażnika, zablokowania otwarcia bagażnika mimo otwarcie drzwi, uchylania i domykania szyb z pilota.) Mnóstwo mądrze przemyślanych rozwiązań - choćby dodatkowe lusterko sferyczne do kontroli dzieci na tylnym siedzeniu, takie usytuowanie lampek oświetlających wnętrze , że (SPRAWDZONE!) nawet przy włączonych przez wszystkich pasażerów lampkach SWOBODNIE można prowadzić auto nocą.(- swoją drogą bardzo dobre reflektory ) Kupiłem auto trzeźwo , mając KOSZTY utrzymania na pierwszym miejscu - i z czasem jego mankamenty przestają mi przeszkadzać - a coraz bardziej go lubię za całą resztę. POLECAM !
6,8
Fiat Idea
Minivan 1.9 JTD 100KM 74kW
Moja jtdm buta ma niesamowitego ale spalanie w mieście w zimę niestety katastrofa Części niby pasują od innych aut typu grandę Punto ale jak ma się jtdm to jak by jakiś cudak i nie pasuje ceny duze sprężyna przedniego zawieszenia 200 zł szt. Ogólnie nie polecam idei w jtdm w benzynie pewnie jest ok
6,9
Fiat Idea
Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW
Bardzo czuły na spalanie, uzależnione od prędkości. Spodziewałem się ciut niższego ale nie jest tak źle.......Trasa zadawala , miasto powyżej średniej , klima + 0,5 l ale jedzie się całkiem przyjemnie ! Sympatyczne autko , może trochę twarde, ale za taką cenę całkiem dobrze wyposażone ! Osobiście polecam !
Fiat Idea