Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford C-MAX Minivan 1.8 TDCi

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2003 roku. Samochód uzupełnił gamę rodzinnych aut Forda rozpoczynającą się od małego modelu Fusion i kończącą się na dużym MPV, Galaxy. Początkowo, model był tylko odmianą Forda Focusa. Skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej, a stylistyka Focusa C-Max zwiastowała też zmianę wyglądu samego Focusa. Od 2007 roku C-Max jest niezależnym modelem. W 2010 roku debiutowała jego druga generacja. Od 2011 roku C-Max dostępny jest również na rynku amerykańskim.

Ford Focus C-Max 2007 - emblemat
Ford Focus C-Max 2007 - prawy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - lewy przedni reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - widok z tyłu
Ford Focus C-Max 2007 - schowek przedni otwarty
Ford Focus C-Max 2007 - bagażnik
Ford Focus C-Max 2007 - schowek w drzwiach przednich

Generacje Ford C-MAX

  • Wybierz generację: Ford C-MAX II (2010 - teraz)
    Ford C-MAX II

    Ford C-MAX II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, która debiutowała na rynku w roku 2010. Koncepcyjnie C-Max II bazuje na prototypie o nazwie Iosis Max zaprezentowanym w 2009 roku w Genewie. Stylistycznie nawiązuje do innych modeli w gamie Forda:...

    więcej o Ford C-MAX II

  • Wybierz generację: Ford C-MAX I (2003 - 2010)
    Ford C-MAX I

    Ford C-MAX I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą...

    więcej o Ford C-MAX I

C-Max II

Druga generacja C-Maxa to kolejny już model Forda zaprojektowany według zasad języka stylistycznego „kinetic design”. Do czynienia mamy więc z dynamiczną bryłą nadwozia podkreśloną wyraźnymi przetłoczeniami i nowocześnie zaprojektowanymi detalami. Po inaczej ukształtowanej linii szyb bocznych i innych lampach tylnych rozróżnimy standardową, 5-sobową wersję nadwoziową od 7-osobowego wariantu Grand. Ten ostatni jest dłuższy o 14 cm i cięższy o 100 kg.

W kwestii przestronności, rodzinny model Forda nie jest może wzorem w swojej klasie, ale trzyma odpowiedni poziom. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest wystarczająco, trzeci rząd Grand C-Maxa przeznaczony jest natomiast wyłącznie dla dzieci. Warto za to podkreślić doskonały dostęp do dwóch dodatkowych foteli ostatniego rzędu – uzyskany dzięki zastosowaniu szerokich drzwi przesuwnych i łatwo wyjmowanego środkowego fotela drugiego rzędu. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale jest wyjątkowo foremny.

Zegary umieszczone w osobnych „tubach”, charakterystyczne osłony nawiewów i nietypowa dźwignia hamulca postojowego nadają wnętrzu modny charakter. Szkoda tylko, że obsługa pokładowych przełączników wymaga długiego przyzwyczajenia – negatywnie prezentuje się ulokowanie niektórych klawiszy oraz ich wielkość. Zastrzeżeń nie można mieć natomiast do staranności montażu wnętrza oraz jakości użytych materiałów.

Właściwości jezdne to kategoria, w której Ford C-Max nie ma sobie równych. Zawieszenie imponuje stabilnością na szybko pokonywanych zakrętach, a zastosowany układ kierowniczy zaskakuje precyzją działania. Do dynamicznej jazdy świetnie pasuje też skuteczny układ hamulcowy. I choć pochłanianie nierówności drogi nie jest już takie wzorowe, na resorowanie mogą narzekać tylko ci najbardziej wybredni.

Rodzinny minivan ze znaczkiem Forda to dopracowane auto, które zachęca do kupna funkcjonalnym wnętrzem, solidnym wykonaniem oraz znakomitym układem jezdnym. Niestety, zachęcająco nie wygląda jego cena. Już podstawowa wersja okazuje się bardzo droga, a za równowartość droższych odmian można kupić auto pozycjonowane klasę wyżej. Poziom wyposażenia – przyzwoity.

C-Max I

Zachowawczy styl to drugie imię Forda C-Maxa - jego wygląd prędzej wywoła senność niż ekscytację. Zachowawczo zaprojektowano zarówno nadwozie, jak i wnętrze. To ostatnie okazuje się podporządkowane kierowcy, bo podczas, gdy jemu oferuje wygodną pozycję za "kółkiem", czytelny, uporządkowany i świetnie wykończony kokpit oraz doskonałą widoczność na zewnątrz, pasażerów drugiego rzędu siedzeń zdecydowanie nie rozpieszcza - jak na kompaktowego minivana, przestrzeni jest tam nie za wiele, a złe wrażenie pogłębiają ciasne fotele. Spodobać powinien się za to bagażnik - wystarczająco pojemny i bardzo foremny.

Do rodzinnego charakteru C-Maxa najlepiej pasują oczywiście diesle. Spośród nich zdecydowanie najlepszym motorem jest żwawym, oszczędny i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, ale jego podaż jest stosunkowo niewielka. Poszukującym trwałej jednostki odradzimy pozostałe "ropniaki", polecimy natomiast wersje benzynowe. Niestety, nie nadają się one do zasilania gazem LPG. Dużym atutem opisywanego Forda okazują się jego możliwości jezdne - trudno o auto tej klasy, które prowadziłoby się równie dynamicznie.

Poza wspomnianymi awariami silników wysokoprężnych (przede wszystkim, 2-masowego koła zamachowego), C-Max cierpi na defekty podzespołów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i tych kryjących się pod maską), a także przedwczesne zużycie zawieszenia (na szczęście, tylko wybranych elementów). Niezawodność modelu jest więcej niż zadowalająca, a z racji ścisłego pokrewieństwa z Focusem, łatwo o tanie części zamienne. Niższe mogłyby być natomiast ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

Silniki Ford C-MAX

Ford C-MAX II - jaki silnik wybrać?

Wiele osób zainteresuje się pewnie dieslami – tutaj są dwa, ale za to wariantów mocy jest całe mnóstwo. 2.0TDCi jest znany. Może mieć 115KM i jeździć dość żwawo, 140KM – w sam raz do codziennej eksploatacji i 163KM – żeby uciekać przed policją w Kiach Cee’d. Wysokoprężną perełką producenta jest jednak nowy 1.6TDCi o mocy 105KM, który szczególnie w Grand C-MAXie umiera przy wyższych prędkościach, oraz 115KM – który nie jest może mistrzem prostej, ale o dziwo do 100km/h wielu się spodoba, bo jest dość zrywny. Podstawowy motor benzynowy to znany Duratec o pojemności 1.6l. Wariant 105-konny nie grzeszy ani mocą, ani momentem obrotowym, dlatego jest kiepski, a 115-konny da się zgryźć, choć i tak jeździ gorzej od podobnego diesla. Chlubą Forda jest jednak 1.6l EcoBoost – doładowanie, zmienne fazy rozrządu, niskie spalanie i wielka jak na taką pojemność moc – 150 lub 180KM.

Publikacje o Ford C-MAX

Dla rodziny, dla przyjaciół, dla bagażu - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
 
Nasz test Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost 150 KM Titanium

Nie chcesz bądź nie możesz pozwolić sobie na dwa samochody, ale potrzebujesz funkcjonalnego auta "do wszystkiego"? Mamy dobre wieści. W salonach nie brakuje multitalentów. Sprawdzamy jedną z najnowszych propozycji w klasie kompaktowych vanów - Forda Grand C-Max.

Ford C-Max - Komfort dla oszczędnych
 
Nasz test

W zasadzie trudno mi się zdecydować czy to jeszcze hatchback czy już van. Ford starał się, żeby dać temu samochodowi funkcjonalność i przestrzeń vana, ale schować to w nadwoziu pozbawionym masywności tego typu aut. Moim zdaniem to się udało.

Grand C-Max - dla duszy i dla rodziny
 
Nasz test

0,965237mm - Ford wyliczył, że właśnie taką grubość ma wiór gliny, który stylista wyskrobuje z wielkiego bloku, żeby ostatecznie nadać mu wygląd samochodu. Mało tego - twierdzi, że to aż 0,965237mm, bo dla jego koncepcji stylistycznej, Kinetic Design, każdy milimetr jest czymś w rodzaju zabiegu chirurgicznego...

Dwa oblicza rodzinnego vana
 
Nasz test

Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej generacji Focusa. Podobnie jak przy poprzedniej jego platforma podłogowa debiutuje najpierw w kompaktowym vanie C-MAX. W sumie Ford przewiduje budowę 10 modeli opartych na tej platformie. Według planów roczna sprzedaż tych aut do 2012 roku ma na całym...

Ford C-Max na 2011 rok

Pod koniec bieżącego roku Ford wpuści do salonów dwa nowe modele z rodziny kompaktowych minivanów, które konkurują z takimi pojazdami jak Renault Scenic czy Opel Zafira. Co nowy C-Max ma do zaoferowania?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford C-MAX

Ford C-MAX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford C-MAXautoWcentrum - społeczność Ford C-MAX

najwyższe oktanyAuta - Ford C-MAX

Ford C-MAX 32,01

Ford C-MAX 73,83

Ford C-MAX Grand 2.0tdci 34,81

Ford C-MAX Mini van 55,77

Ford C-MAX C-MAX po lifcie 41,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford C-MAX

daszy 72,79

grz73 30,03

tomekj13 30,06

tomo_s 30,00

Emek37 30,09

skodaoctavia06 30,67

mucha3dp 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford C-MAX

Spalanie a styl jazdy
Spalanie a styl jazdy Na liczniku pojawiło się 1500 km, więc mogę napisać kilka słów o spalaniu. Wię...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford C-MAX

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford C-MAX
 

Najpopularniejsza wersja Ford C-MAX

Ford C-MAX

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford C-MAX
 

Ford C-MAX najczęściej porównywane z:

Renault Scenic
Energy dCi (130 KM)
Fiat 500L
1.6 MultiJet (105 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI EcoFLEX (130 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford C-MAX

Ford C-MAX
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2007
23 000 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel 110 KM
2008
24 900 PLN
Ford C-MAX
1.8 benzyna 120 KM
172 000 km, 2003
14 900 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel
2010
42 900 PLN

Ocena auta Ford C-MAX Minivan 1.8 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,13
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford C-MAX

Ford C-MAX Loder1899 Ford Focus C-Max 2007 Ford C-Max 2010 Ford C-MAX II - galeria redakcyjna Ford C-MAX - wersje hybrydowe Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford C-MAX Solar Energi Concept (2014) Ford Grand C-MAX 2010
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford C-MAX

  • 1.
  • 5,00 Ford C-MAX I 1.8 Duratec (125KM) 2009r.
    dodał: albert, 04.04.2014

    Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po 1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX

Ford C-MAX

14 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~emilio~emilio

mam ten sam silnik 2008' ale mój w mieście pali max. 6,5l jeśli mówimy o jeździe wyłącznie po mieście bo jeśli jest trochę trasy i miasto to jest poniżej 6l

~MARCIN~MARCIN

w miescie wyszlo mi 10,8 l czy to mozliwe? silnik 1,6 tdci 80kw

~marcin częstochowa~marcin częstochowa

komputer jest po stronie kierowcy w zderzaku blisko koła trzeba nadkole ściągnąc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 280
Przejechany dystans
37 922 562 km
Zatankowanego paliwa
1 981 113 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 279
Wydanych pieniędzy
3 123 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 395
Wydanych pieniędzy
4 103 285 zł
Średnie wydatki na auto
1 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Testy zderzeniowe Ford C-MAX

Najnowsze testy zderzeniowe Ford C-MAX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford C-MAX 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2010

Ford C-MAX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford C-MAX Minivan 1.8 TDCi

Na podstawie 7 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: artek, dodano: 06.01.2014 00:44

Na razie tylko paliwo. Komputer zaniżał zużycie paliwa o 0,7-0,8 l/100 km, więc skorygowałem ustawienia. Nie da się zejść do wartości katalogowych. W mieście i tak nie schodzi poniżej 10, a jeżdżę nadzwyczaj delikatnie. W trasie (prawie bez wyprzedzania) przy licznikowych 115 - 7,2 litra (średnia z 700 km niemieckiej autostrady na tempomacie). Szybciej się nie opłaca, bo zużycie gwałtownie rośnie.

pełny raport Ford Minivan 1.6 EcoBoost

autor: koszalin, dodano: 29.12.2013 14:29

Witam. auto potrafi spalić 12,5 litra w cyklu miejskim i to wcale nie wciskając gazu do końca tylko spokojna jazda zimą. na trasie Polska-Holandia na 6-stym biegu przy 100km/h potrafi naprawdę zaoszczędzić 5 litrów. Ta sama trasa z prędkością 140-160 9litrow. jednym zdaniem chcesz szybko się przemieścić musisz zapłacić.

pełny raport Ford Minivan 2.0 TDCi

autor: cialo, dodano: 19.03.2010 12:49

Niby dobrze, ale pozostaje pewien niedosyt, w mieście lubi dużo wypic, w trasie przy mocniejszym gazie też łyka, ale w sumie może byc.

pełny raport Ford Minivan 2.0 TDCi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford C-MAX Minivan 1.8 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford C-MAX Minivan 1.8 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford C-MAX I Minivan 1.8 TDCi 115KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford C-MAX, oglądali także