Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford C-MAX

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2003 roku. Samochód uzupełnił gamę rodzinnych aut Forda rozpoczynającą się od małego modelu Fusion i kończącą się na dużym MPV, Galaxy. Początkowo, model był tylko odmianą Forda Focusa. Skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej, a stylistyka Focusa C-Max zwiastowała też zmianę wyglądu samego Focusa. Od 2007 roku C-Max jest niezależnym modelem. W 2010 roku debiutowała jego druga generacja. Od 2011 roku C-Max dostępny jest również na rynku amerykańskim.

Generacje Ford C-MAX

  • Wybierz generację: Ford C-MAX II (2010 - teraz)
    Ford C-MAX II
    Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - prawy bok Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - bagażnik Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - bagażnik Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza

    Ford C-MAX II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, która debiutowała na rynku w roku 2010. Koncepcyjnie C-Max II bazuje na prototypie o nazwie Iosis Max zaprezentowanym w 2009 roku w Genewie. Stylistycznie nawiązuje do innych modeli w gamie Forda:...

    więcej o Ford C-MAX II

  • Wybierz generację: Ford C-MAX I (2003 - 2010)
    Ford C-MAX I

    Ford C-MAX I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą...

    więcej o Ford C-MAX I

C-Max II

Druga generacja C-Maxa to kolejny już model Forda zaprojektowany według zasad języka stylistycznego „kinetic design”. Do czynienia mamy więc z dynamiczną bryłą nadwozia podkreśloną wyraźnymi przetłoczeniami i nowocześnie zaprojektowanymi detalami. Po inaczej ukształtowanej linii szyb bocznych i innych lampach tylnych rozróżnimy standardową, 5-sobową wersję nadwoziową od 7-osobowego wariantu Grand. Ten ostatni jest dłuższy o 14 cm i cięższy o 100 kg.

W kwestii przestronności, rodzinny model Forda nie jest może wzorem w swojej klasie, ale trzyma odpowiedni poziom. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest wystarczająco, trzeci rząd Grand C-Maxa przeznaczony jest natomiast wyłącznie dla dzieci. Warto za to podkreślić doskonały dostęp do dwóch dodatkowych foteli ostatniego rzędu – uzyskany dzięki zastosowaniu szerokich drzwi przesuwnych i łatwo wyjmowanego środkowego fotela drugiego rzędu. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale jest wyjątkowo foremny.

Zegary umieszczone w osobnych „tubach”, charakterystyczne osłony nawiewów i nietypowa dźwignia hamulca postojowego nadają wnętrzu modny charakter. Szkoda tylko, że obsługa pokładowych przełączników wymaga długiego przyzwyczajenia – negatywnie prezentuje się ulokowanie niektórych klawiszy oraz ich wielkość. Zastrzeżeń nie można mieć natomiast do staranności montażu wnętrza oraz jakości użytych materiałów.

Właściwości jezdne to kategoria, w której Ford C-Max nie ma sobie równych. Zawieszenie imponuje stabilnością na szybko pokonywanych zakrętach, a zastosowany układ kierowniczy zaskakuje precyzją działania. Do dynamicznej jazdy świetnie pasuje też skuteczny układ hamulcowy. I choć pochłanianie nierówności drogi nie jest już takie wzorowe, na resorowanie mogą narzekać tylko ci najbardziej wybredni.

Rodzinny minivan ze znaczkiem Forda to dopracowane auto, które zachęca do kupna funkcjonalnym wnętrzem, solidnym wykonaniem oraz znakomitym układem jezdnym. Niestety, zachęcająco nie wygląda jego cena. Już podstawowa wersja okazuje się bardzo droga, a za równowartość droższych odmian można kupić auto pozycjonowane klasę wyżej. Poziom wyposażenia – przyzwoity.

C-Max I

Zachowawczy styl to drugie imię Forda C-Maxa - jego wygląd prędzej wywoła senność niż ekscytację. Zachowawczo zaprojektowano zarówno nadwozie, jak i wnętrze. To ostatnie okazuje się podporządkowane kierowcy, bo podczas, gdy jemu oferuje wygodną pozycję za "kółkiem", czytelny, uporządkowany i świetnie wykończony kokpit oraz doskonałą widoczność na zewnątrz, pasażerów drugiego rzędu siedzeń zdecydowanie nie rozpieszcza - jak na kompaktowego minivana, przestrzeni jest tam nie za wiele, a złe wrażenie pogłębiają ciasne fotele. Spodobać powinien się za to bagażnik - wystarczająco pojemny i bardzo foremny.

Do rodzinnego charakteru C-Maxa najlepiej pasują oczywiście diesle. Spośród nich zdecydowanie najlepszym motorem jest żwawym, oszczędny i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, ale jego podaż jest stosunkowo niewielka. Poszukującym trwałej jednostki odradzimy pozostałe "ropniaki", polecimy natomiast wersje benzynowe. Niestety, nie nadają się one do zasilania gazem LPG. Dużym atutem opisywanego Forda okazują się jego możliwości jezdne - trudno o auto tej klasy, które prowadziłoby się równie dynamicznie.

Poza wspomnianymi awariami silników wysokoprężnych (przede wszystkim, 2-masowego koła zamachowego), C-Max cierpi na defekty podzespołów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i tych kryjących się pod maską), a także przedwczesne zużycie zawieszenia (na szczęście, tylko wybranych elementów). Niezawodność modelu jest więcej niż zadowalająca, a z racji ścisłego pokrewieństwa z Focusem, łatwo o tanie części zamienne. Niższe mogłyby być natomiast ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

Silniki Ford C-MAX

Ford C-MAX II - jaki silnik wybrać?

Wiele osób zainteresuje się pewnie dieslami – tutaj są dwa, ale za to wariantów mocy jest całe mnóstwo. 2.0TDCi jest znany. Może mieć 115KM i jeździć dość żwawo, 140KM – w sam raz do codziennej eksploatacji i 163KM – żeby uciekać przed policją w Kiach Cee’d. Wysokoprężną perełką producenta jest jednak nowy 1.6TDCi o mocy 105KM, który szczególnie w Grand C-MAXie umiera przy wyższych prędkościach, oraz 115KM – który nie jest może mistrzem prostej, ale o dziwo do 100km/h wielu się spodoba, bo jest dość zrywny. Podstawowy motor benzynowy to znany Duratec o pojemności 1.6l. Wariant 105-konny nie grzeszy ani mocą, ani momentem obrotowym, dlatego jest kiepski, a 115-konny da się zgryźć, choć i tak jeździ gorzej od podobnego diesla. Chlubą Forda jest jednak 1.6l EcoBoost – doładowanie, zmienne fazy rozrządu, niskie spalanie i wielka jak na taką pojemność moc – 150 lub 180KM.

Publikacje o Ford C-MAX

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Dla rodziny, dla przyjaciół, dla bagażu - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
 
Nasz test Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost 150 KM Titanium

Nie chcesz bądź nie możesz pozwolić sobie na dwa samochody, ale potrzebujesz funkcjonalnego auta "do wszystkiego"? Mamy dobre wieści. W salonach nie brakuje multitalentów. Sprawdzamy jedną z najnowszych propozycji w klasie kompaktowych vanów - Forda Grand C-Max.

Ford C-Max - Komfort dla oszczędnych
 
Nasz test

W zasadzie trudno mi się zdecydować czy to jeszcze hatchback czy już van. Ford starał się, żeby dać temu samochodowi funkcjonalność i przestrzeń vana, ale schować to w nadwoziu pozbawionym masywności tego typu aut. Moim zdaniem to się udało.

Grand C-Max - dla duszy i dla rodziny
 
Nasz test

0,965237mm - Ford wyliczył, że właśnie taką grubość ma wiór gliny, który stylista wyskrobuje z wielkiego bloku, żeby ostatecznie nadać mu wygląd samochodu. Mało tego - twierdzi, że to aż 0,965237mm, bo dla jego koncepcji stylistycznej, Kinetic Design, każdy milimetr jest czymś w rodzaju zabiegu chirurgicznego...

Dwa oblicza rodzinnego vana
 
Nasz test

Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej generacji Focusa. Podobnie jak przy poprzedniej jego platforma podłogowa debiutuje najpierw w kompaktowym vanie C-MAX. W sumie Ford przewiduje budowę 10 modeli opartych na tej platformie. Według planów roczna sprzedaż tych aut do 2012 roku ma na całym...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford C-MAX

Ford C-MAX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford C-MAXautoWcentrum - społeczność Ford C-MAX

najwyższe oktanyAuta - Ford C-MAX

Ford C-MAX 33,23

Ford C-MAX 31,98

Ford C-MAX Grand 2.0tdci 34,81

Ford C-MAX 73,83

Ford C-MAX Maksiu 31,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford C-MAX

mtrawa 30,11

zibi_qashqai 34,68

Rajchi 30,02

jakubz 30,16

wrzoch 30,04

manful 30,00

Leszek11 30,03

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford C-MAX

Spalanie a styl jazdy
Spalanie a styl jazdy Na liczniku pojawiło się 1500 km, więc mogę napisać kilka słów o spalaniu. Wię...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford C-MAX

od 52 550 zł do 98 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 182 KM): 1.0 EcoBoost, 1.6 Duratec, 1.6 EcoBoost

 

Diesel (95 - 163 KM): 1.6 TDCi, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford C-MAX
 

Najpopularniejsza wersja Ford C-MAX

Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - 5 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

czujnik parkowania

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Park Assist - 1 050
Pakiet Family Plus - 1 550
Pakiet Family - 400
Pakiet Easy Driver Plus - 3 300
Pakiet Easy Driver - 2 200
Pakiet Business Plus - 5 700
Pakiet Business - 2 400
Pakiet Titanium Panorama Plus - 6 250
Pakiet Titanium Panorama - 3 700
Pakiet Titanium X - 2 500
Pakiet Titanium Upgrade - 3 450
Pakiet Driver Technology Plus - 6 650
Pakiet Driver Technology - 5 600
Pakiet Winter - 1 100
Pakiet Tecno - 700
Pakiet Nordic - 1 300
Pakiet dla palących - 40

Cena katalogowa

76 900

Zobacz ofertę Ford C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - 5 drzwiowy minivan
 

Ford C-MAX najczęściej porównywane z:

Toyota Verso
1.6 Valvematic (132 KM)
Seat Altea
1.2 TSI (105 KM)
Fiat 500L
1.4 16V (95 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 71 890 zł 61 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford C-MAX

Ford C-MAX
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2007
23 000 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel 110 KM
2008
24 900 PLN
Ford C-MAX
1.8 benzyna 120 KM
172 000 km, 2003
14 900 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel
2010
42 900 PLN

Ocena auta Ford C-MAX

  • Średnia ocena
    na podstawie 63 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford C-MAX

Ford C-MAX II - galeria redakcyjna Ford C-MAX - wersje hybrydowe Ford C-Max II Facelifting (2015) Ford C-Max 2010 Ford Grand C-MAX 2010 Ford Focus C-Max 2007 Ford C-Max II Grand Facelifting (2015) Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford C-MAX Solar Energi Concept (2014) Ford C-MAX Loder1899
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford C-MAX

  • 1.
  • 5,00 Ford C-MAX I 1.8 Duratec (125KM) 2009r.
    dodał: albert, 04.04.2014

    Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po 1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX

Ford C-MAX

14 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~emilio~emilio

mam ten sam silnik 2008' ale mój w mieście pali max. 6,5l jeśli mówimy o jeździe wyłącznie po mieście bo jeśli jest trochę trasy i miasto to jest poniżej 6l

~MARCIN~MARCIN

w miescie wyszlo mi 10,8 l czy to mozliwe? silnik 1,6 tdci 80kw

~marcin częstochowa~marcin częstochowa

komputer jest po stronie kierowcy w zderzaku blisko koła trzeba nadkole ściągnąc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 709
Przejechany dystans
38 874 381 km
Zatankowanego paliwa
2 037 938 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 430
Wydanych pieniędzy
3 196 900 zł
Średnie wydatki na auto
1 378 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 705
Wydanych pieniędzy
4 213 928 zł
Średnie wydatki na auto
1 816 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 320)

Testy zderzeniowe Ford C-MAX

Najnowsze testy zderzeniowe Ford C-MAX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford C-MAX 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2010

Ford C-MAX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford C-MAX

Na podstawie 108 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zwierzak, dodano: 30.07.2012 17:34

Trasa: Niskie spalanie w trasie wymaga bardzo łagodnego traktowania pedału gazu i prędkość podóźną poniżej 120-130 km/h. Wartości fabryczne w moim wykonaniu są całkowicie nieosiągalne. Miasto: Jeśli słuchasz "podpowadacza" to wynik pomiędzy w okolicach 8 litrów jest osiągalny bez nadmiernego wpływu na dynamikę jazdy. Ogólnie: Spalanie całkiem przyzwoite jak na 2-litrowego diesla z wysokim nadwoziem.

pełny raport Ford Grand C-MAX 2.0 TDCi

autor: Szubi, dodano: 31.03.2014 19:01

autko kupione w czerwcu 2013, przy przebiegu 140tys. po wymianie rozrządu, kpl. filtrów i oleju wszystko jest w jak najlepszym porządku. nie ma co narzekać na spalanie, średnio 7.5l , jeżdżę najczęściej w około komina, ok 15 km w obie str. wiec dobrze się zagrzać nie zdąży ;) silnik bardzo dynamiczny, 2.0TDCi daje rade;) polecam autko, trzeba dobrze trafić, jak zwykle ;)

pełny raport Ford Minivan 2.0 TDCi

autor: j24@vp.pl, dodano: 01.01.2012 19:19

Witam C max z rocznika 2009 eksploatowany od 2010, benzynka + gaz fabryczny Włoski, bardzo dobrze wyposażony obecnie 46 tys. km.przejechane na liczniku u mnie 7 tysięcy. Spalanie gazu jak w zestawieniu, +- 1 litr w zależności od jakości gazu. Benzynka na trasie ok. 9 litrów, NIE przekracza 10 litrów a nie oszczędzam motorka. Jestem wraz z rodziną bardzo zadowolony z komfortu jak i również koszty eksploatacji niewielkie. Serwis Forda w Polsce zielony w kwestii instalacji gazowej, przegryzione przewody na sondzie lambda zrzucił na instalację gazową. Na razie Wikar w Krakowie jest najlepszy.

pełny raport Ford Minivan 2.0 Duratec
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford C-MAX

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford C-MAX

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford C-MAX

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford C-MAX, oglądali także