Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford C-MAX

Lata produkcji: 2003 - teraz
Segment: Minivany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2003 roku. Samochód uzupełnił gamę rodzinnych aut Forda rozpoczynającą się od małego modelu Fusion i kończącą się na dużym MPV, Galaxy. Początkowo, model był tylko odmianą Forda Focusa. Skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej, a stylistyka Focusa C-Max zwiastowała też zmianę wyglądu samego Focusa. Od 2007 roku C-Max jest niezależnym modelem. W 2010 roku debiutowała jego druga generacja. Od 2011 roku C-Max dostępny jest również na rynku amerykańskim.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

C-Max II

Druga generacja C-Maxa to kolejny już model Forda zaprojektowany według zasad języka stylistycznego „kinetic design”. Do czynienia mamy więc z dynamiczną bryłą nadwozia podkreśloną wyraźnymi przetłoczeniami i nowocześnie zaprojektowanymi detalami. Po inaczej ukształtowanej linii szyb bocznych i innych lampach tylnych rozróżnimy standardową, 5-sobową wersję nadwoziową od 7-osobowego wariantu Grand. Ten ostatni jest dłuższy o 14 cm i cięższy o 100 kg.

W kwestii przestronności, rodzinny model Forda nie jest może wzorem w swojej klasie, ale trzyma odpowiedni poziom. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest wystarczająco, trzeci rząd Grand C-Maxa przeznaczony jest natomiast wyłącznie dla dzieci. Warto za to podkreślić doskonały dostęp do dwóch dodatkowych foteli ostatniego rzędu – uzyskany dzięki zastosowaniu szerokich drzwi przesuwnych i łatwo wyjmowanego środkowego fotela drugiego rzędu. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale jest wyjątkowo foremny.

Zegary umieszczone w osobnych „tubach”, charakterystyczne osłony nawiewów i nietypowa dźwignia hamulca postojowego nadają wnętrzu modny charakter. Szkoda tylko, że obsługa pokładowych przełączników wymaga długiego przyzwyczajenia – negatywnie prezentuje się ulokowanie niektórych klawiszy oraz ich wielkość. Zastrzeżeń nie można mieć natomiast do staranności montażu wnętrza oraz jakości użytych materiałów.

Właściwości jezdne to kategoria, w której Ford C-Max nie ma sobie równych. Zawieszenie imponuje stabilnością na szybko pokonywanych zakrętach, a zastosowany układ kierowniczy zaskakuje precyzją działania. Do dynamicznej jazdy świetnie pasuje też skuteczny układ hamulcowy. I choć pochłanianie nierówności drogi nie jest już takie wzorowe, na resorowanie mogą narzekać tylko ci najbardziej wybredni.

Rodzinny minivan ze znaczkiem Forda to dopracowane auto, które zachęca do kupna funkcjonalnym wnętrzem, solidnym wykonaniem oraz znakomitym układem jezdnym. Niestety, zachęcająco nie wygląda jego cena. Już podstawowa wersja okazuje się bardzo droga, a za równowartość droższych odmian można kupić auto pozycjonowane klasę wyżej. Poziom wyposażenia – przyzwoity.

C-Max I

Zachowawczy styl to drugie imię Forda C-Maxa - jego wygląd prędzej wywoła senność niż ekscytację. Zachowawczo zaprojektowano zarówno nadwozie, jak i wnętrze. To ostatnie okazuje się podporządkowane kierowcy, bo podczas, gdy jemu oferuje wygodną pozycję za "kółkiem", czytelny, uporządkowany i świetnie wykończony kokpit oraz doskonałą widoczność na zewnątrz, pasażerów drugiego rzędu siedzeń zdecydowanie nie rozpieszcza - jak na kompaktowego minivana, przestrzeni jest tam nie za wiele, a złe wrażenie pogłębiają ciasne fotele. Spodobać powinien się za to bagażnik - wystarczająco pojemny i bardzo foremny.

Do rodzinnego charakteru C-Maxa najlepiej pasują oczywiście diesle. Spośród nich zdecydowanie najlepszym motorem jest żwawym, oszczędny i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, ale jego podaż jest stosunkowo niewielka. Poszukującym trwałej jednostki odradzimy pozostałe "ropniaki", polecimy natomiast wersje benzynowe. Niestety, nie nadają się one do zasilania gazem LPG. Dużym atutem opisywanego Forda okazują się jego możliwości jezdne - trudno o auto tej klasy, które prowadziłoby się równie dynamicznie.

Poza wspomnianymi awariami silników wysokoprężnych (przede wszystkim, 2-masowego koła zamachowego), C-Max cierpi na defekty podzespołów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i tych kryjących się pod maską), a także przedwczesne zużycie zawieszenia (na szczęście, tylko wybranych elementów). Niezawodność modelu jest więcej niż zadowalająca, a z racji ścisłego pokrewieństwa z Focusem, łatwo o tanie części zamienne. Niższe mogłyby być natomiast ceny samych aut.

Dane techniczne Ford C-MAX

Silniki

Moc silników 85-182 KM

Poj. silników 999-1 999 cm3

Prędkość maks. 165-216 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,8-15,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Ford C-MAX

Średnia ocena modelu

na podstawie 81 opinii

4.25

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (87%)
NIE (13%)

Wybrane oceny kierowców Ford C-MAX

Na początku zaznaczę, że jest to mój już 4 C-max, a drugi 1.8 tdci i 3 w wersji GHIA. I ... więcejod razu powiem, aby nie było niedomówień, wersja zwykła i GHIA to dwa różne samochody. Ale ja skupię się na porównaniu obecnego po liftowego (LF) 1.8 do poprzedniego przed liftem (PLF). Ogólnie samochód jest bardzo fajny. Jak dla mnie najładniejszy minivan w stawce (chociaż najnowszy już mi się nie podoba). Świetnie się prowadzi chociaż pewniej czułem się w PLF. Na wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym zyskał. ukryj
dodano 06.03.2013 przez
Chciałem kupić nowy samochód rodzinny w benzynie. Pod uwagę brałem kilka samochodów. Kia Sportage ładny ale z powodu zbyt długiego ... więcejczasu oczekiwania oraz fatalnej widocznośc przede wszystkim do tyłu zrezygnowałem. Nissan Qashqai również SUV odpadł z powodu silnika który jest za mały do tak dużego samochodu. Opel astra IV zbyt drogi jak na oferowane wyposażenie. Chciałem jeszcze obejrzeć Hyundaia IX35, Mitshubishi ASX, VW i jeszcze być może inne, ale po jeździe testowej C max stwierdziłem, że to będzie samochód który wybiorę. Miałem szczęscie, że samochód o wyposażeniu, które mi pasowało, był już na składzie celnym. Po 3 tygodniach odebrałem i jeżdze. Na jezdzie testowej jezdziłem C MAX z silnikiem 1,6 TDCI 115 KM i już wtedy byłem mile zaskoczony. Silnik 1,6 ecobost 150 KM jest turbodoładowany i jedzie już od 1700 obr, jest czym wyprzedzać gdy trzeba. Podpowiadacz zmiany biegów chce aby wbić 6 bieg już przy 70 km/h. Już przy tej prędkości 6 bieg przyspiesza dośc żwawo. Spalanie średnie będzie w okolicach 9-10 l moje trasy 70% miast, 30% trasa. Bagażnik wystarczający na wekkendowe wojaże z rodziną. To tyle pozdrawiam wszystkich. ukryj
dodano 22.04.2011 przez
Po pozytywnych doświadczeniach z Focusem MK2 postanowiłem przywiązać się do marki. Ze względu na wakacyjne i zimowe podróże wybór padł ... więcejna Grand C-MAX. Nasz poprzedni Ford -Focus hatchback z czasem stał się dla nas za ciasny i trochę za słaby na podróże po całej Europie. Przed zakupem zaliczyłem jazdy próbne z silnikami 1.0 Ecoboost i 1.6 Ecoboost. Mniejszy totalnie mnie rozczarował. Warkot jak w dieslu, mała elastyczność i jednak wyczuwalne spore wysilenie jednostki napędowej. Po przesiadce do 1.6 Ecoboost zmieniamy planetę. Aksamitny pomruk silnika, natychmiastowa reakcja na najmniejsze dotknięcie pedału przyspieszenia, ukryj
dodano 27.12.2013 przez
Zobacz oceny Ford C-MAX Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford C-MAX

Pb
5,43 - 11,67
Na podstawie 40 raportów spalania
ON
4,50 - 10,27
Na podstawie 81 raportów spalania
LPG
9,27 - 10,33
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford C-MAX

Na autostardzie trasa 110-160 a czasami 212 na chwilę żeby sprawdzić ile da rady Wyszło 7.2 kompter 7,5 bak.No to ... więcejbędzie długa lista, autko jest z luksemburga sprowadziłem osobiście od pierwszego właściciela.Rocznik 2004 2,0 TDCI 136 KM - 100 KW.............................. wersja GHIA. Ksiązka sewrwisowa prowadzona do końca. A zaczęło się od złego palenia po wymianie rozrządu w serwisie 1800 zł no to okazało się że leją wtryski jeden nie odpowiada elektronicznie chyba jakieś zwarcie a drugi uszkodzony mechanicznie. Poinformowano mnie że się nie wymienia dwóch bo niemożna zparować ich kodem. Wieć trzeba wymienić 4 koszt 7800zł serwis, 2800zł u mechanika po regeneracji. Poszedł orginał.Dalej zawór na pompie który unieruchomił auto w serwisie chcieli wymieniać pompe paliwa na początku jak się nie zgodziłem to nagle znależli zaworek który się zamykał bo dostawał za mało pradu zamiast 12V to 9V. Jak znależli tego przyczynę to okazało się że trzba wymienić skrzynkę bezpieczników 2000zł.Jak wymienili to nie działaja niektóre światła jak przeciw mgielne dalej się borykam.Do tego doszła wymiana chłodnicy klimatyzacji bo nieszczelna. Popsuł się hamulec ręczny elektryczny 1400zł. Mam teraz jeszcze do wymiany dwu masę która szczela przy odpalaniu iżężoli łożysko. Jusz nie mówiąc że do tego wszystkiego dochodzi wymiana kloców i duże zużycie paliwa średnio 8,5 litra na 100/km 30% trasa /70% miasto. Srednio ciężka noga. Wrażliwy na paliwo jakie mu się leje. A nikt nie liczy kosztów jazdy do serwisu i straconego czasu oraz brak zufania do auta. Ogólnie JEDNA WIELKA PORAŻKA. Nie wiem czemu nie mogę wybrać mojego rocznika tj. 2004 pozdrawiam. ukryj
dodano 06.07.2011 przez
Rocznik 2005, początki użytkowania... porażka Forda. Samochodzikami zastępczymi przejeździłem ...25.000 km !!!! C-max częściej przebywał w serwisie niż w moich ... więcejrękach. Drobiazgi ale w sporej ilości. Tak przez cały okres gwarancyjny Poprawione zostały niedociągnięcia produkcyjne i teraz autko jest bezjakiegokolwiek ale. Oszczędne bardzo- wakacje, góry, zapakowany na maxa przy jeździe ca 120km/h na trasie, przez miasta i miasteczka, 3500km w dwa tygodnie spalił średnio 5,4 litra oleju. Bezusterkowe- może z jednym wyjątkiem- przepala się co rusz żarówka świateł drogowych co zmusza do częstych wizyt w serwisie- samemu raczej się żarówki nie wymieni. C-max jest w mojej ocenie autem wygodnym, poręcznym i dynamicznym ale z silnikiem 2,0 tdci. Z silnikami mniejszymi jest to raczej pojazd.... mułowaty :) ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Witam C max z rocznika 2009 eksploatowany od 2010, benzynka + gaz fabryczny Włoski, bardzo dobrze wyposażony obecnie 46 tys. km.przejechane ... więcejna liczniku u mnie 7 tysięcy. Spalanie gazu jak w zestawieniu, +- 1 litr w zależności od jakości gazu. Benzynka na trasie ok. 9 litrów, NIE przekracza 10 litrów a nie oszczędzam motorka. Jestem wraz z rodziną bardzo zadowolony z komfortu jak i również koszty eksploatacji niewielkie. Serwis Forda w Polsce zielony w kwestii instalacji gazowej, przegryzione przewody na sondzie lambda zrzucił na instalację gazową. Na razie Wikar w Krakowie jest najlepszy. ukryj
dodano 01.01.2012 przez
Ten silnik nie należy do genialnych jeśli chodzi o osiągi. Przyspiesza średnio przy dość sporym zapotrzebowaniu na paliwo. Jest bezawaryjny ... więcej- prawie :) to sporo rekompensuje. Gaz niestety nie jest doradzany do tej jednostki, więc zostaje cieszyć się tym co daje rafineria za ponad 5 zł. Ogólnie jest wyjątkowo cichy i to dobra informacja. Jednak spalanie podyktowane jest masą samochodu, małym momentem obrotowym i koniecznością podkręcania na wysokie obroty by mieć troszkę frajdy z jazdy. W serwisie polecają bardziej silniki TDCi z czym mogę się zgodzić , ale nie do każdego stylu jazdy. ukryj
dodano 15.03.2014 przez
Opony 205. Średnie max spalanie 7 - bo 50/50 (miasto/trasa) i dodatkowo na krótkim odcinku 25km. Autko spisuje się rewelacyjnie. ... więcejNa trasie spokojnie można zejść do 4,5/100. Testowałem na trasie przy 140km/h 4 osoby na pokładzie 6/100 (jazda bez przyspieszeń i hamowań). Turbina do zrobienia była przy 170 000km (ale to raczej norma przy zmiennej geometrii łopatek na turbinie) - 1000zł. Wymiana rozrządu przy 180 000 km (wolałem wcześniej - producent mówi że przy 240 000km). No i dwa przednie łożyska przy kołach wymiana 680zł. Jeszcze tylko rocznik to 2003. Silnik 110KM. ukryj
dodano 28.07.2011 przez
Zobacz raporty spalania Ford C-MAX Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford C-MAX

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Ford C-MAX

Newsy o Ford C-MAX

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Ford C-MAX

Generacje Ford C-MAX

2010 - teraz
2003 - 2010

Nowe Ford C-MAX

nowe Ford C-MAX
Ford C-MAX
ceny od 68 100 zł do 111 600

Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 85KM od 2015

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

68 100 zł

Wyposażenie standardowe
Komputer pokładowy
Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
Poduszki powietrzne czołowe i poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Driver Assistant (6 000 zł)
Pakiet Comfort (2 500 zł)
Pakiet Winter 2 (1 750 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Driver Assistant (6 000 zł)
Pakiet Comfort (2 500 zł)
Pakiet Winter 2 (1 750 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 67 oferty Ford C-MAX

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford C-MAX

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 397

Przejechany dystans

266 748 zł

Zatankowanego paliwa

51 028 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

120

Wydanych pieniędzy

56 723 zł

Średnie wydatki na auto

915 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

308

Wydanych pieniędzy

100 903 zł

Średnie wydatki na auto

1 627 zł

ZOBACZ 62 dzienniki kosztów Ford C-MAX Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford C-MAX

Liczba wpisów: 14
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford C-MAX dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford C-MAX

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford C-MAX Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford C-MAX

Liczba wpisów: 2
Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po ... więcej1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż. ukryj
dodano 04.04.2014 przez
po 40 tys wymiana wtrysków
dodano 12.08.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX