Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Escort VI

Lata produkcji: 1992 - 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Szósta generacja Escorta debiutowała w 1992 roku. Krytyka poprzedniego modelu zadecydowała o odświeżeniu sylwetki auta, co pozytywnie wpłynęło na jego przyjęcie. Zmiany stylistyczne objęły m. in. tylne lampy, atrapę chłodnicy i zderzaki. W 1993 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i wersję sedan przemianowano na Escort. Model ten montowano również w polskich zakładach Forda w Płońsku. Produkcja Escorta VI zakończyła się w 1995 roku.

Dane techniczne Ford Escort VI

Silniki

Moc silników 60-220 KM

Poj. silników 1 299-1 998 cm3

Prędkość maks. 153-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,1-17,7 s

zobacz dane techniczne

Oceny Ford Escort VI

Średnia ocena modelu

na podstawie 543 opinii

3.85

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (71%)
NIE (29%)

Wybrane oceny kierowców Ford Escort VI

tanie i dobre auto oczywiscie jesli o niego zadbamy : co roku konserwacja nie wolno dopuscic do pojaweinia sie rdzy :)
dodano 17.12.2010 przez
Samochud wspaniały ALE! jak sie bedzie dbało o nie! I jeszcze 1 warunek dla wielo letniego i wiernego odwdzięczania sie ... więcejEskorcika i jest kupno go za granicą. Tylko i wyłącznie sprowadzany. Bo w Polsce niema tak na prawdę w 100% zadbanych samochodów jak u naszuch zachodnich sąsiadów. Autko na dłóższe trasy i do dojeżdzania do pracy. NO i może do ścigania inne ople Vectry i Primery Golfy, ( zanim mrógniesz juz ich niebędzie ) ale nie do tego jest stwożony przecież :) ukryj
dodano 16.12.2006 przez
Jest to moje pierwsze auto więc trudno mi obiektywnie ocenić ten samochód. Szczególnie jeśli miałbym go porównywać do innych marek. ... więcejJednak jestem z niego bardzo zadowolony. Nic się w nim nie sypie - niegdy nie miałem przypadku, żeby stanął na środku drogi i odmówił posłuszeństwa. A rozmawiam z ludźmi i słyszałem już takie historie, z "niby" znacznie lepszymi samochodami. Mało pali - oczywiście jak na taki silnik (1.6). W zimie troszkę więcej, średnio ok. 1.5-2.0 litrów więcej niż latem. Ale i tak nigdy nie udało mi się spalić więcej niż 10.0 L na setkę. Jeżdżę głównie w cyklu mieszanym w dużym mieście (Katowice), nie jeżdzę szybko max. 120 km/h (staram się ekonomicznie ok. 90-100 km/h). Na razie mam go już ponad rok i uważam, że jak na taką cenę samochód jest bardzo dobry ! ukryj
dodano 03.05.2006 przez
nie mam wysokich oczekiwań od auta z tej klasy ogólnie jestem zadowolony z auta
dodano 26.01.2011 przez
Zobacz oceny Ford Escort VI Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Escort VI

Pb
5,07 - 13,67
Na podstawie 284 raportów spalania
ON
4,40 - 8,50
Na podstawie 93 raportów spalania
LPG
5,50 - 16,10
Na podstawie 137 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Escort VI

Wyniki spalania uzyskałem poprzez tankowanie paliwa pod korek i jeździe do rezerwy. Wyjeździłem w ten sposób 4 zbiorniki. Tankowałem zawsze ... więcejna tej samej stacji i wszystko było bez zmian, żadnych napraw czy wymiany filtrów, okres tych pomiarów przypadł na zimę. Zmieniałem tylko styl jazdy. 5,5 litra wychodziło przy spokojnej jeździe 90km/h bez wyprzedzania, ale również przy jeździe do 110 km/h z wyprzedzaniem. Próbując osiągnąć maksymalne spalanie cisnąłem samochód niemiłośiernie, przyspieszałem do 120km/h na 4 i starałem się jechać na trasie ok 150-160km/h no i oczywiście wyprzedzałem o ile na to wszystko pozwalały warunki, wyszło 6,1 l. Mój samochód był jeżdżony przez mojego dziadka od 1994 tylko w okresie kiedy było już ciepło, a wcześniej sprowadzony został z Niemiec, ma teraz 94tys.km. i 0 rdzy:)(ja zrobiłem jakieś 10tys.km.). Dwa problem: zapalanie rano trzeba trochę dłużej zakręcić, ale ponoć tak ten model ma, oraz czujnik od hamulca który miał chwile słabości ukryj
dodano 10.03.2009 przez
Autko super elektryczne lusterka szyby szyberdach full wersja wkoncu ghia ale niestety musze go sprzedac 1 powod ...SPALANIE po prostu ... więcejwydoi kazdegoz gotowki na pelnym baku 55 litrow z 450 kilosow zrobi masakra ogolnie pali 12 czasem mniej nie ma co oszczednie jezdzic bo zaoszczedzi sie na litrze conajwyzej.. ogolnie przed kupnem zastanowcie sie bo kupic auto to 1 a utrzymac to drogie zwlaszcza ze koszt roczny spalania wyjdzie 2 krotnosc auta:] w moim przypadku a jezdze malo:]aaa i ciezko mi uwierzyc jak inni mogapisac ze pali im okolo 7 litrow:|?? w miescie ze jezdzi w miescie t nie znaczy ze nazywa sie to spalaniem w miescie posiedzcie troche w korkach i wtedy mierzcie spalanie a nie jak niektorzy przejezdzaja swoja wioske w 15 minut i po miesiacu dziwia sie ze w miescie pali 7/8 l. hehe pozdrawiam ukryj
dodano 14.10.2008 przez
Witam! Mam escorcika z 94r i to super autko! Silnik na lpg + blos i spalanie gazu prawie tyle co ... więcejbęzyny(spalanie podane to spalanie lpg), jak ktoś umie sobie ustawić gaz to pojeździ tanio. Silnik dość elastyczny, ale nie za mocny;( gdyby miał krótsze biegi to było by inaczej, na 5 biegu przy 2,5tyś jedziemy 108km/h, ale w sumie ekonomicznie wychodzi bo jedziemy szybko a silnika nie szlifujemy.Zawieszenie dość twarde i dobrze sie trzyma drogi. Ogólnie auto mało awaryjne, sporo tanich zamienników, prosta budowa dzięki czemu samemu można naprawiać. Nie rozumiem ludzi którzy mówią że ,,Ford gówno wort...." każdy samochód jest gówno wart jak sie nie dba a jak sie nie umie dbać to sie nie powinno jeździć! Pozdro ukryj
dodano 22.01.2010 przez
Jeśli chodzi o spalanie, to jestem bardzo zawiedziony... w mieście pali jak czołg! Koszty jazdy bardzo duże (benzyna). Rocznik ´94, ... więcejsilnik 1.6 16V EFI, 90KM, 187 tys. przebiegu, V-max 190km/h, dynamika taka sobie... Spalanie wygląda tak: trasa (tylko kierowca, bez bagażu, 100-130 km/h) ok 7.0 l, autostrada (5 osób, pełen bagażnik, 150-180 km/h) ok 10.0 l, w mieście przy niskich prędkościach (do ok. 70 km/h) i delikatnym przyspieszaniu nie udało mi się zejść poniżej 12.0 l, ale jak się wciska w podłogę to nawet 15.5 l potrafi spalić. Jeśli chodzi o bezawaryjność to duży plus, przez rok jedyne co wymieniłem to tylne amortyzatory i sprężyny, no i niedawno wydech spawałem;) ukryj
dodano 08.08.2009 przez
Nie znam cen części, bo odpukać jeszcze nie było zbyt wiele napraw przez całe 17 lat eksploatacji. Jedną z droższych ... więcejimprez jest wymiana silnika krokowego, które lubią padać w Escortach (u mnie zdarzyło się to raz), z tego co pamiętam koszt nowego + wymiana to coś ok. 500 zł. Po za tym żadnych poważniejszych napraw nie było, koszt np. przewodu hamulcowego to ok. 60 zł z małym haczkiem. Spalanie, to inna bajka. Mój kiedyś palił 8 litrów w mieście, przy dynamicznej jeździe. Teraz pali 14 przy delikatnej i około 11 przy ostrej. W trasie wypada dużo lepiej, nawet przy dynamicznej jeździe można zejść do 6,5 litra, a przy oszczędnej poniżej 6. ukryj
dodano 20.06.2011 przez
Zobacz raporty spalania Ford Escort VI Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Escort

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Escort

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

4 844

Przejechany dystans

387 172 zł

Zatankowanego paliwa

116 929 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

852

Wydanych pieniędzy

227 806 zł

Średnie wydatki na auto

934 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

847

Wydanych pieniędzy

179 500 zł

Średnie wydatki na auto

736 zł

ZOBACZ 244 dzienniki kosztów Ford Escort Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Escort VI

Liczba wpisów: 46
komentarzy(5)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Escort VI dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Escort VI

Liczba wpisów: 73
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Escort VI Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Escort VI

Liczba wpisów: 6
Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie ... więcejtoporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie. ukryj
dodano 14.10.2009 przez
Zdecydowanie dobry wybór. Jedyną małą poprawką było obniżenie temperatury przełączania na gaz do 30'C.
dodano 27.05.2014 przez
do kitu nie znają się na robocie
dodano 27.07.2011 przez
Najgorszy zakład
dodano 19.12.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort VI

Skarbnica wiedzy o Ford Escort

Ciekawostki
dodano 25.10.2011 przez
Produkcję escorta mk7 zakończono w 2000, jednak ostatni furgon zszedł z taśmy w 2002 roku. W tych latach produkowana też była sportowa odmiana – Ford…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą