Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II Sedan

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - lewy bok
Ford Focus II Sedan - widok ogólny wnętrza z przodu
Ford Focus II Sedan - kokpit
Ford Focus II Sedan - kokpit

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus Kombi - wzorowy lifting
 
Nasz test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi 120 KM

Ford Focus to jeden z synonimów słowa "hatchback". Choć przygodę z pierwszą generacją rozpoczęliśmy właśnie od takiej wersji nadwozia, to i kombi zyskało bardzo dużą popularność. Taki też samochód, dwie generacje i parę liftingów później, trafił do nas na testy. Oto nowy Ford Focus Kombi.

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 84,53

Ford Focus Służbowy Fusek 73,45

Ford Focus foczka 68,48

Ford Focus BlackOrange 83,10

Ford Focus 69,08

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

madteo 60,79

Koval26 59,02

AutoMag 62,59

lukas_auto 87,55

marksz29 64,01

panda05 98,65

Juras23 84,80

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Montaż sterownika radia
Montaż sterownika radia Otóż zachciało mi się montażu kolejnej zabawki do samochodu- tym razem padło na ...
Porada jak skasowa komunikat " Wymiana oleju" ford focus
Porada jak skasowa komunikat Po wymianie oleju w Fordzie Focusie trzeba pamiętać o skasowaniu inspekcji. Ole...
Obszycie kierownicy
Obszycie kierownicy Z tego względu, że oryginalna kierownica już było dość zmęczona swoim żywotem- p...
Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

BMW Seria 1
125i (218 KM)
Honda Civic
1.4 i-VTEC (100 KM)
Volvo V40
2.0 D3 DRIVE-E (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 132 236 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 36 900 zł
Ford Focus III 1.6 TDCi Trend Ford Focus III 1.6 TDCi Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 138 700 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 34 900 zł

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II Sedan

  • Średnia ocena
    na podstawie 44 opinii
  • 4,24
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Sedan 1.6 Duratec Ti-VCT (115 KM)

jedynym mankamentem jest brak A.N.T.E.N.Y jeżeli bierzemy auto bez radia czy firma ford aż tak bardzo oszczędza i nie stać jej na 30 złotych żeby na dachu był założony bacik antenowy. śmieszne jest to że przewody są juz tam wyciągnięte i zrobiona jest dziura. WSTYD !!!!!!!!!!!!! PRZY AUCIE ZA 65000 WIELKI WSTYD!!!!!!

dodał: jozdar1@o2.pl
Ford Focus Sedan 1.6 Duratec (100 KM)

BARDZO UDANE AUTO. PORÓWNUJĄC Z BEZPOŚREDNIĄ KONKURENCJĄ BIJE JĄ NA GŁOWE (PROMOCYJNE CENY I WYPOSAŻENIE !!!!!!!!). JEŻDZI SIĘ TYM ZNAKOMICIE A WIEM CO MÓWIĘ BO KILKA LAT JEŻDZIŁEM BMW 3 I MIMO TO MAM FRAJDĘ. JEDYNY MINUS JAK NA RAZIE TO TROCHE UCIĄŻLIWY HAŁAS SILNIKA ALE DO PRZYZWYCZAJENIA.

dodał: PIOTR KAPUŚCIŃSKI
Ford Focus Sedan 1.6 Duratec (100 KM)

To juz moj piaty Ford od 1991roku(Orion i trzy modele Mondeo) i ten Focus Ghia jest najgorszy jakościowo i najbardziej odbiega od publikowanych o nim informacji Forda,które skłonily mnie do kupienia tego własnie modelu.

dodał: basior1@yahoo.com
Ford Focus Sedan 1.6 Duratec (100 KM)

Bardzo dobry stosunek ceny do gotowego produktu - ogolnie jestem bardzo zadowolony JEDYNY POWAZNY MINUS TO SPADEK CENY PRAWIE 50% Poza tym samochud jest super

dodał: Greg330@tlen.pl
Ford Focus Sedan 1.6 Duratorq TDCi DPF (109 KM)

Polecam 1,6 TDCi wersja Gold. Bardzo fajne autko . Wczesniej jezdziłem Focusem I 1,6 benzyna ale ten jest o niebo lepszy

dodał: Mirek
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM - galeria redakcyjna Ford Focus III Hatchback Facelifting (2014) Ford Focus III ST Hatchback Facelifting 2.0 TDCi (2015) Ford Focus 2001 Ford Focus Electric Ford Focus 2.0 Sport - galeria redakcyjna Ford Focus III Sedan Ford Focus 2008 Ford Focus III ST hatchback Ford Focus C-Max
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
68 041
Przejechany dystans
43 126 210 km
Zatankowanego paliwa
2 326 118 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 282
Wydanych pieniędzy
3 573 517 zł
Średnie wydatki na auto
1 377 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 855
Wydanych pieniędzy
4 817 096 zł
Średnie wydatki na auto
1 856 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 595)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II Sedan

Na podstawie 54 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: eRBeTe, dodano: 02.11.2011 02:29

fokus kombi... Zakupilem auto 6mies temu sprowadzajac je z zagranicy (Holandia) Auto bylo z korozja na tylnej lkapie i progach na drzwiach, drobne usterki polegaly na braku oswietlenia na przelacznikach ogrzewania. Ogolnie stan auta byl dobry, materialy nie zuzytych blacha w stanie dobrym silnik dynamiczny i cichy. 0 inwestycji w auto nie zmienilem nic co powinno zostac zmienione przy zakupie uzywanego auta. Spalanie miasto 10,3 trasa nawet nie wiem bo jakos nie moge jechac 100km/h ogolnie to jest jakies 130km/h ciezko powiedzec ile spala, natomiast cykl mieszany miasto/trasa to jakies 9,5l 100km/h. Po zakupie auta przyjechalem nim na kolach do polski pokonalem trase 1250km i wlalem okolo 130l bp spalanie wyszlo 10na 100km/h przy czym bylem caly zaladowany 3 osoby, no i te niemieckie autostrady ponizej 160km/h nie schodzilem, holandia 120km/h, polska 120/130km/h. Moim zadaniem jak na ten silnik spalanie jest normalne. Nie ukrywam auto pali sporo, ale jak na ten stan a stan oceniam na dobry wizualnie i cene 1800euro 99r (EU 3,95) Musialem sprobowac z kupnem tego auta, a nie ukrywam ze opinie sa rozne o fordzie, Jestem zadowolony z zakupu, ale nie ukrywam za nastepne auto bedzie z silnikiem disla. Pozdrawiam

pełny raport Ford Kombi 1.8 16V

autor: Bartek, dodano: 06.03.2012 03:48

Każde auto jeśli się o nie dba odwdzięcza się spokojnym,bezproblemowym użytkowaniem. Focus z silnikiem 1.8 TDCi bardzo dobrze obchodzi się z paliwem. Można przyjąć, że 53 - litrowy bak wystarczy, przy jeździe mieszanej (65 - 75 % trasa - polskie drogi, 25 - 35 % miasto), na przejechanie przynajmniej 850 - 900 km, przy co dawałoby średnią ok. 5,8 litra na 100 km. Przy rygorystycznym stosowaniu ecodrivingu możnaby dojechać do 1000 km na jednym baku. Wszystko zależy od warunków użytkowania i "wagi" stopy. Z dostępem do części nie ma problemów. Auto to jest znane mechanikom i nieszczególnie skomplikowane. Jest sporo sprawdzonych sklepów internetowych, gdzie ceny są niższe niż w tych "stacjonarnych". Drogie na pewną są legendarne: wymiana wtrysków, turbiny i dwumasy, ale myślę, że i tu można pokombinować. Auto to, to głównie mechanika, więc naprawy cenowo mieszczą się w "normalności".

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDCi

autor: adamo, dodano: 18.01.2012 17:56

Ludzie, czytajcie z dystansem. Wiele osób nie ma pojęcia co to jest średnie minimalne i wpisują minimalne spalanie. Jeżdżę tym autem 2,5 roku i tylko cewkę wymieniłem. Żadnych awarii. Kupiony z 66tys i książką serwisową. Polecam każdemu bo dziś benzyna przy 200 tys zaczyna grymasić. Auto ogólnie spala 8-10 litrów, nikt metodą domową nie sprawdzi co do ml dlatego niektórzy mnie śmieszą, spalanie 12 l to jakis absurd(chyba, że silnik się skończył a na licz. jest dumne 150 tys, hehe)i piszą takie bzdury ludzie póżniej. Auto godne polecenia, częćci mnóstwo, zamienników też, (Np. komplet 4x tarcz i klockow za 300 zł i działa).Prowadzenie jak alfa, wielowachaczowe ale trwałe(uwaga z tyłu ustawia sie zbieżnosć), wnetrze robi nawet dziś wrażenie, audio fabr, suuuper.Elastyczność, osiągi są kompromisem, jak ktoś słusznie pisał. Nie bać się auta bo tanie w utrzymaniu.Maks 10 lirow z dynam jazdą.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 16V

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II Sedan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II Sedan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Sedan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także